Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čechy krásné, Čechy krvavé. Smrtí se trestalo smilstvo i krádež medu

Málokterá otázka vyvolává tak protichůdné reakce. Trest smrti ano, nebo ne? Naši dávní předkové místo jalových debat obvykle dávali přednost přesné ráně ostrým mečem. V péči kata končili nejen vrazi, ale někdy i drobní zlodějíčci či sexuální delikventi. Historii poprav na českém území přibližujeme v rámci seriálu iDNES.cz Zločin a trest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a31n 24P76u75l24e66c 4748417731705

Prostě ne, příklad Václava Berana ukazuje, že trest smrti u nás být prostě nesmí. To, že dneska máme testy DNA atd. na tom nic nemění. Vždycky je tu možnost chyby lidského faktoru.

0/0
27.3.2017 14:38

T27a31d55e23a48s 20P58i30s60t22a 6659812501127

Taky jsem proti, ale z jiného důvodu. Nevěřím tomu, že by se soud nemohl splést. A nevěřím tomu, že by se to časem nedalo třeba i politicky zneužít.

Nehájím vrahouny, naopak bych jim přál něco krutého. Ale nevím, jestli tohle je ten správný způsob. Nehledě na to, kdyby společnost mordovala lidi, byť samé ukrutníky a mordýře, o co by pak byla lepší než oni?

Doživotí je dost drsný trest.

0/0
16.3.2017 13:01

K68a13r20e97l 91V38o32h43n13o95u38t 4288379740447

Jsem proti trestu smrti. Izolovat nenapravitelného pachatele od společnosti můžeme i jinak.

Nejsem a priori ani proti fešáckým kriminálům v případech, kdy skutečně pomůžou. Nemá smysl člověka, který třeba neúmyslně zabil, zničit v kriminále. To nikomu nepomůže.

+1/0
14.3.2017 10:07

J80a39r23o73s54l16a56v 90R57e81i63t27m79e74i14e61r 5491720745175

Rozhodně se nedomnívám,že by obnovení trestu smrti snížilo zločinnost nakonec z historie je známo,že v krutém středověku kdy byly různé exekuce vykonávány s velkou krutostí, tak během nich se nejvíc kradlo

+1/0
14.3.2017 8:27

D20a56n75i49e44l 47T83s27c59h84e29r81n83a85y 2785812529182

Tehdejsi spojecnost chranila poctive lidi pred zlocinci, coz bylo evidentne spatne, proto dnes jsou chraneni zlocinci a poctivym lidem je zakazano si hajit svuj majetek ci zivot

+1/−1
14.3.2017 8:12

I94v95a 21D22o62l26a37n21s51k68á 2973436880550

Krutost vuci zlocincum nebyla jen v Cechach. Ten nejvic sokujici trest jsem nasla v Anglii, kde za padelani penez byla sibenice pro muze, ale zena byla za stejny zlocin upalena za ziva. Posledni takove upaleni bylo kolem roku 1790.

0/0
13.3.2017 18:52

D62a67n33i33e62l 73T38s17c32h39e40r71n62a81y 2425932949322

Vyse trestu odpovidala spolecenske nebezpecnosti, v dobe kdy byla u moci cirkev evidentne se popravovalo nejvice - cim to asi bude?

0/0
14.3.2017 8:15

I19v41a 76D77o95l97a93n59s21k32á 2943246280250

>Vyse trestu odpovidala spolecenske nebezpecnosti<\

V tom mate pravdu, ale nejak vam uteklo, ze za stejny zlocin byl uplne jiny trest pro zeny a pro muze. To je na cele te veci sokujici. Ostatne vesely se i deti, ktere neco ukradly, takze penezokaz, pokud byl muz, z toho nevysel o nic hur.

0/0
15.3.2017 6:48

A94l72f28r25e61d 55D29e78l78o87n73g 4814812896630

K vysoké zločinnosti existují také genetické dispozice! Není divu že národy se zbavovaly v minulosti takových jedinců popravou! Společnosti které zachovávají tradice dosud tento očistný trest zachovávají, na př. USA, Čína.

Současný feministický trend (zákaz zbraní, zrušení voj.služby, fešácké kriminály) mi připadá jako snaha o ideální svět jak ho líčí některé sekty kde masožravá zvěř je krmena ovocem!!!

+2/−1
13.3.2017 16:45

K55a77r56e73l 75V34o56h77n84o71u35t 4398139610167

V kriminále se nerozmnoží a jestli se už rozmnožil, poprava nepomůže.

+1/0
14.3.2017 10:08

A21l17f20r24e75d 88D63e27l42o49n12g 4404612876140

Milý Karlíčku, umíte inteligentně diskutovat ale pak musíte také komplexně!! Jak vysvětlíte že zločinci mají vesměs snažší život než důchodci?! Určitě věříte že to pomůže snížit zlodějnu?!

0/−1
14.3.2017 10:18

K23a26r14e95l 64V53o48h50n51o90u48t 4938429530367

Co má situace důchodců společného s trestem smrti? To jako že když se mají důchodci špatně, tak je lepší popravovat? To má být ta komplexní diskuse?

0/0
14.3.2017 15:41

A25l26f26r72e76d 65D70e66l23o73n91g 4604242336730

Vážený Karlíčku, trochu myslet! Víte co stojí ubytování a hlídání takového Breivika?? A naší zločinci (desetitisíce) nemají povinnost pracovat a také mají zajištěné živobytí v teple a suchu! Myslíte že důchodci mají stejný komfort?!

Myslím že je třeba přehodnotit celý systém vězenství, minimálně povinnost pracovat! Vězení musí odstrašovat dnes je pro některé typy odpočinkem před další kariérou zločinnosti!

0/0
14.3.2017 16:59

T93a94d89e80a57s 19P35i16s95t61a 6729652671337

Vážený pane Delongu. Trest nejvyšší také není zadarmo. Vydržování týmu katů, popravčí místnosti, protahované soudy

0/0
16.3.2017 13:05

J37i93ř30í 72V15o33n85d23r88á21č47e52k 5586904310724

Co fascinuje mě je, že ve vysoce civilizovaných USA, kde působí Amnesty International, kritizující vše a všechny na celém světě, se ve státech s trestem smrti chodí lidé dívat na popravu jako do divadla. To mi přijde hodně středověké a nechápu, jak to můžou vůbec strávit.

+1/0
13.3.2017 15:01

E91v33a 26K77o96l52á14ř61o95v27á 1894190292212

Vrazda asi ne, spis zabiti z nedbalosti.

0/0
13.3.2017 14:08

M14i10l12a43n 84V79o70l87e19k 5109863796169

Něco na podporu našich humanistů:

https://www.krajskelisty.cz/praha/16037-zabil-ctyri-dospele-sestiletou-holcicku-a-nenarozene-dite-sice-dostal-dozivoti-presto-uz-mozna-chodi-nekde-mezi-nami.htm.htm?sig=Cg0ArKJSzN1zueMSXoHeEAE&urlfix=1&adurl=

+1/0
13.3.2017 13:16

D77a42n14i59e44l 83T33s68c49h49e89r35n84a88y 2675752879432

Tak jak jinak v zemi, kde zlocinci jsou chraneni, a jsou staten podporovani - vas to snad prekvapuje, tech vypustenejch vrahu po par letech mezi nami chodi hafo. A svete div se roste pocet pohresovanych osob

0/0
14.3.2017 8:09

K76a93r76e17l 47V50o24h15n51o11u13t 4248269890267

Co má možnost žádosti o propuštění společného s trestem smrti?

+1/0
14.3.2017 10:11

J46a36n 28P91i66ň55o34s 6951516646603

Nejde jen o trest smrti, ale celkový přístup k potrestání viníků. V USA mají trest smrti, mají tam i docela drsný přístup (oproti Evropě) k vězňům přesto jim počet vězňů neustále roste, recidiva je vysoká. Známá je tím i Brazílie. Naopak přístup států jako Norsko, Švédsko, Nizozemí není mnoha lidem po chuti (hezké pokoje, různé aktivity atd.), nicméně čísla hovoří jasně: celková zločinnost malá, recidiva minimální, prázdné věznice.

Takže je to o tom, jestli nám jde o odplatu nebo o prevenci a nápravu. Já jsem jednoznačně pro to druhé R^

+4/−1
13.3.2017 12:51

I21v17o 10S89v13o22b30o66d20a 9859382708

Díváte se na to z úplně špatného úhlu. Norsko, Švédsko, Nizozemsko - tam všude BYLA nízká zločinnost a recidiva, dokud se skladba obyvatelstva nezačala měnit v neprospěch Evropanů. Z toho si můžete vyvodit, proč je zločinnost v USA a Brazílii vyšší a horší. Věznice a zločinnost se přizpůsobuje demografickému složení populace, ne naopak.

+5/−4
13.3.2017 12:58

J94a63n 44P38i42ň31o64s 6351326986193

wot?

+1/0
13.3.2017 13:18

L47e62n48k83a 31G87r51a96h35a51m 8851387170

Jestli to "wot" má znamenat what, tak třeba v Americe je v kriminále cca 50% černochů, ale v Americké populaci jich cca 12%.

+2/−1
13.3.2017 14:09

J60a97n 90P92i59ň79o39s 6181646336383

podle vás to vypovídá o "nepřizpůsobivosti" černochů, podle mě to vypovídá o tom, že USA neřeší prevenci, ale soustředí se jen na represi

+1/−1
13.3.2017 15:45

J31a27n 91P73i85ň39o37s 6221976616373

a dalších 50% jsou hispánci, že? ;-D

White America first!

+1/0
13.3.2017 15:47

J64a38n 97P77i68ň88o12s 6281196346373

Našel jsem číslo 37%, bílých 32%. Ale to už se ta diskuze stáčí jinam...

+1/0
13.3.2017 16:08

J32a80r33d73a 41Š72m29í78d 3399968251559

úplně s vámi nesouhlasím. Je sice prokázáno, že existence trestu smrti nemá vliv na zločinnost ani její surovost. Na druhou stranu, prevenci trest smrti řeší určitě lépe než pouze trest odnětí svobody, a je navíc levnější. A pokud jde o odplatu - je v ní schována i určité zadostiučinění pro pozůstalé. Já jsem pro znovuzavedení trestu smrti (byť se tak v dohledné době 20 let určitě nestane a ani nemůže stát, vzhledem k mezinárodním závazkům ČR), ale pouze v případech např. teroristického činu, mnohonásobného vraha, kde je vyloučena resocializace..... apod.

0/0
13.3.2017 13:08

J98a69n 58P32i49ň22o58s 6251196536333

teroristický čin, mnohonásobný vrah, super souhlasím. Ale lze 100% zamezit zneužití? Lze zamezit odsouzení nevinného? Pozůstalí možná budou rádi, že za smrt viník zaplatil smrtí (odplata), ale jejich milované jim to nevrátí.

+3/0
13.3.2017 13:18

I43r62e94n80a 20K50r15o46u23p13o93v93á 4210503227962

Vzhledem k tomu, že zločinnost v Norsku a Švédsku strmě roste, zdá se, že na zločinnost a recidivu nemá tak vliv typ trestů, ale mentalita národa. Po přílivu nejprve nepřizpůsobivých ze všech koutů Evropy a nyní ještě muslimských "uprchlíků" nemá zdejší systém šanci.

0/0
14.3.2017 8:07

D64a92n28i32e40l 48T81s97c18h19e65r62n15a59y 2185282789572

No jestli ono to statisticke snizeni zlocinnosti nespociva spis v tom, ze uz to nikdo radeji ani nehlasi, jelikoz to v podstate nema zadny smysl. Policie akorat po trech mesicich napise ze to odklada ze pachatel je neznamy, nahrada skody nehrozi, takze asi tak. Kdyby zlodej vedel ze na 99 procent bude pri pachani trestne cinnosti sejmutej, a pokud to nepomuze, tak bude sejmutej a priste nebude moci svuj skutek opakovat, leda by vstal z mrtvych nabo byl zombie. Naprava u zlocince vetsinou nehrozi, spis pouceni z chyb a poradne proskoleni ve skolicim stredisku, zvanem napravnevychovne zarizeni

0/0
14.3.2017 8:21

M89a20r46e91k 18J38a33n60e11č52k15a 1747476813361

Ať si každý říká co chce, lidstvo směřuje ke svému úpadku právě tím, že již nedokáže tvrdě trestat násilné trestné činy, natož u recidivistů, kde absolutně není sebemenší šance na nějakou převýchovu a dokonce je i omlouvá a staví jejich práva už i nad práva občanů, coby obětí, nebo jejich příbuzných. Věznice v dnešní podobě již totiž dávno ztratily jakýkoliv výchovný účinek a slouží pouze k povalování a zdokonalování se v trestných činech. Pokud nechce dnešní přehumanizovaná společnost trest smrti za závažné delikty znovu obnovit, pak těžká fyzická práce do úmoru v náročných podmínkách by ji mohla nahradit.

+5/−2
13.3.2017 12:12

T24a92d32e89a30s 91P93i79s95t72a 6109842521407

Takže podle vás bylo lidstvo na svém vrcholu ve středověku? Hodně zajímavý názor.;-D

0/0
16.3.2017 13:08

J62a93n 74S25t63e60h11l60í72k 1839899986794

Fakt nevím co bych si vybral, kdybych byl odsouzen nevinně. Smrt? Doživotí? Pro nevinného je to oboje masakr. Pokud by to mělo být doživotí v ruském Petaku, tak snad radši smrt.

0/0
13.3.2017 11:57

M46a39r91e42k 71T83ů35m89a 4652858376572

Už jen vzhledem k historickým souvislostem, kdy tu došlo k mnoha politickým monstrprocesům, či k mnoha justičním chybám, které měly za následek smrt nevinného, nemohu s trestem smrti souhlasit.

Daleko větší trest pro vraha je hnít na doživotí nebo 25 let v kriminále.

+2/0
13.3.2017 11:31

J64a94n 40R49i28c17h52t80e29r 5472572403595

Tak trest smrti přišel až s příchodem křesťanství? Vida, co dobrého nám sem přinesli, písmo a mučení;-D

+1/−4
13.3.2017 9:42

M83a30r34t63i30n 48Ž10e31l22i56n49s13k40ý 9388119269492

By me zajimalo co lide na stovky(?) nevinnych mrtvych pri autonehodach, jestli maji stejny nazor na zruseni aut podobne jako jsou proti trestu smrti.

+2/−10
13.3.2017 9:15

J96i17r46i 66D97o65m70i20n53i76k 1461278591980

Hrušky - jablka...

+9/0
13.3.2017 10:07

M80a61r81t87i62n 11Ž36e45l46i37n36s51k47ý 9898469879782

Proc? Ridic auta udela chybu umre nevinny, soudce udela chybu, umre nevinny. At se tedy pouziti aut (trest smrti) zrusi, kdyz se stava, ze diky jejich existenci umre nevinny.

0/−7
13.3.2017 10:23

L51u64c78i50e 49K92a91ň84o64v63á 9526768716

pokud ty auta zabíjely úmyslně, tak ano jsem pro zrušení aut, ale to je spíš Kingovka ne? :D můžete zabít i kamenem, tužkou, provazem.... to byste toho musel zrušit.....

+4/0
13.3.2017 10:10

M62a13r61t57i67n 50Ž57e49l47i25n23s60k70ý 9198399569272

"Kopec srandy"... lide umiraji kvuli chybam ridicu, podobne jakoby umirali kvuli chybam soudcu.

0/−5
13.3.2017 10:21

L80u73c64i96e 93K62a80ň57o40v68á 9886138966

Kolik "vrahů" si v naší republice odpykává trest, za posledních 20 let, aniž by byly viní? Myslíte si snad, že by se popravy konaly týden co týden? Případy kdy bylo zavražděno dítě, nebo extra brutální čin, kdy se vrah doznal..... co s takovým?

0/0
13.3.2017 10:33

J46a82n 67P74r73i33c88h89y31s94t40a38l 8131498643

Vlastizrada je jeste horsi zlocin nez vrazda. A vasi otazku lze polozit i obracene: Kolik vlastizradcu si v CR neodpykava zadny trest, protoze je za vlastizradu nikdo nesoudil?

(odpoved zni: jeden)

0/0
13.3.2017 10:39

M88a78r83t62i38n 47Ž81e78l21i73n68s49k80ý 9108369819672

Jsme se asi nepochopili, jestli trest smrti ano, nebo ne, je pro me jina diskuse, pouze jsem napadl silny argument, co je udavan proti nemu.

0/0
13.3.2017 10:40

J46a50k77u39b 91R94o44u16s 3666372580779

Nevím, zda jste napadl silný argument, ale rozhodně jste ho nenapadl silnými argumenty. Vaše analogie je tragická, a to i při vědomí, že každá analogie je poněkud vrtkavá. Zatímco přínos silniční dopravy pro vývoj civilizace asi těžko někdo rozumně zpochybní, trest smrti nemá přínos naprosto žádný. Jediný (pro mne pochybný) argument je, že trest smrti je levnější než doživotí, což je ovšem stejně relativní, protože i v továrně na tresty smrti jako je USA (některé státy) čekají odsouzení na smrt ve vězení dlouhé roky či dokonce desetiletí. Protože nikdo, kdo nedostal doživotí, by nedostal ani trest smrti (vždyť i ta tragická vražedkyně z Tesca dostala "jen" 30 let), moc kandidátů tu nemáme. Ledaže byste to myslel tak, že byste to věšel/střílel jak v Číně nebo KLDR, ale to asi už není zcela seriózní diskuse o trestu smrti. Jednou z funkcí společnosti, resp. jejích institucí, by nepochybně měla být eliminace (i extrémně) nepřizpůsobivého jedince, a jestli to bude stát o x milionů víc, když ta vězení stejně stojí, to už asi v rozpočtu státu nehraje takovou roli. Rozhodně to nestojí za život nevinného. Co kdyby tím nevinným byl najednou váš blízký, to by se už mluvilo jinak, že?.

+1/0
13.3.2017 12:14

M34a68r89t23i25n 67Ž61e83l36i74n59s63k14ý 9568119159822

Trest smrti ma z toho podhledu uplne stejne jako i automobilizmus take prinos. Usetri se na ziveni, hlidani odsouzeneho a odstrani se moznost, ze by zase vrazdil (trebas i ve vezeni). Osobne spis proti trestu smrti beru argumenty ve stylu, ze to neni lidske, ze ten clovek se muze zmenit apod. nez alibisticke, ze nahodou by umrel nevinny, co pri nastaveni rozumnych pravidel jde podle me v podstate uplne eliminovat (to, ze ta rozumna pravidla nemaji napr. v USA je jejich problem)

0/0
13.3.2017 15:17

J18i89ř93í 22D71o91l62e71ž35a96l 4838486552708

Naši předci byli barbaři. Za krádež prádla ze šňůry někoho zabít, to měli dobře vymyté hlavy.

+1/−7
13.3.2017 8:32

I19r32e10n86a 15K77r36o64u41p74o96v41á 4710893237342

Ono představovalo prádlo v té době značný majetek, bylo i předmětem dědictví, takže být o ně kraden byla citelná ztráta.

+9/0
13.3.2017 8:44

J45a92n 38R32i58c47h64t64e61r 5752372513895

Přesně tak.

Nemluvě o tom, že kradla opakovaně.

0/0
13.3.2017 9:40

J70a76n 45L79u13k49á41š 7147693953372

Ano, nebyly sici stroje, vse se silo rucne a dle toho to stalo. Lide meli vetsinou jen jedny saty.

0/0
13.3.2017 11:36

M55a52r57t28i25n 40N30e72č57a10s 8603893203339

V tomhle světě je hromada válek, terorismu a násilí, zatímco Česká Republika je v klidu, pohodě a bezpečí. U nás nic nevybuchuje, nehoří ulice, násilných trestných činů je málo a jejich počet ještě klesá...

Je tu bezpečno, že i západní Evropa může závidět, ale v diskuzích na netu je to samý sadista, který by krádež žvýkačky trestal upálením. Buďte rádi, že žijete v mírumilovné zemi a jestli toužíte po krvi, zahrajte si nějakou střílečku.

+11/−3
13.3.2017 8:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.