Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pákistánskému letounu selhal motor, pilot volal před pádem o pomoc

Pilot letadla, které se zřítilo na severu Pákistánu, hlásil věži, že má problémy s levým motorem. Aerolinky PIA však technickou závadu popírají. Při pádu letadla zahynulo všech 48 lidí na palubě včetně tří cizinců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š33í12m49a 51K29a27d59e30ř89á74v44e70k 9684821264164

Pakistán je tak malá zemička, že je tam malé p?

+1/0
8.12.2016 11:27

J82a25n 17S27t48r46a65c17h69o71t49a 6100475828212

Je to samozřejmě naprostá spekulace, ale soudil bych, že se ukáže, že byla hrubě zanedbávaná údržba. Jinak si ukvapené vyjádření šéfa aerolinek neumím vysvětlit. Závady se mohou vyskytnout, i když jsou všechny předpisy dodržovány. To by inteligentní šéf aerolinek měl vědět a nemohl by nic takového jen tak prohlásit. Naopak někdo, kdo to prohlásí, spíš bude typem člověka, který zanedbání dopustí či ho aktivně prosazuje a tutlá. Ale jak říkám, spekulace.

+2/0
8.12.2016 11:08

K85a71r24e35l 81N33o31v26o72t98n75y 2261765429760

Letadlo mohlo byt v poradku, k poruse mohlo dojit az za letu. Akorat se divim, ze porucha jednoho motoru vedla k padu celeho stroje, letadla jsou preci konstruovana tak, aby dokazala za normalnich podminek doletet aspon na nejblizsi letiste i s jednim motorem. Takze to musela byt kombinace vice faktoru, treba jeste spatne pocasi, nebo nezkusenost pilota...

+1/0
8.12.2016 11:01

J24a75n 66S23t91r55a88c93h17o17t93a 6310125828602

Pokud se dá věřit svědkům a stroj hořel, nemusí jeden motor stačit.

0/0
8.12.2016 11:04
Foto

J51i59r28i 35B44i32l85i71n39a 5448670887

Moderni letadla mohou letet bezpecne i s jedni motorem. Proto mohou letat i pres ocean. Chtelo by to vic udaju......

0/0
8.12.2016 10:54

K34a93r27e29l 92L17a92n55g71r 2672707680448

Co je to moderni letadlo? S jednim motorem se domu dokazal doplazit i Velous. A jen tak mimochodem 747 ma motory 4 a bezpecne jsou pro ni 2.

0/0
8.12.2016 11:02

I29v57o 32J79a92n39á23č19e77k 8763733421252

Jste si jistý?

0/−1
8.12.2016 11:35

K89a26r94e50l 31L90a16n82g59r 2582497270688

A cim? S tim, ze letoun musi splnovat podminku bezpecne doletet na 50% motoru?

0/0
8.12.2016 11:40

I37v83o 62J67a43n65á71č63e76k 8613273361192

No nevím, že by taková podmínka existovala, ono je to krapet jinak.

0/0
8.12.2016 11:52

P86e45t19r 41F64r13ý20d24e39k 7299221569763

U turbovrtulovych letadel je dulezite, aby se vrtule nastavila po odstaveni do praporu. Jinak by mohla vytvaret vyznamny odpor, coz mohl byt tento pripad.

+1/0
8.12.2016 11:16

K53a72r93e97l 66L26a95n42g79r 2732907190498

To je důležité u každého letadla co má stavitelnou vrtuli. Turbovrtulové stroje mají také pevné nestavitelné vrtule. ;-)

0/0
8.12.2016 16:53

A88l79e56š 55K60r32e86j54č38í 6871551493709

Hm. Jaksi mi chybí informace, o jaký typ letounu se vlastně jednalo.

0/0
8.12.2016 10:51

M13a18r36t71i80n 52C53h13a46b59a16d10a 7181542424212

udajne ATR-42

0/0
8.12.2016 10:51

A30l29e22š 98K83r38e28j15č89í 6391421983309

dik

0/0
8.12.2016 10:57

M92i49c17h52a37l 37R49e92i19t69e82r 7815763184

Hmm, sef aerolinek tvrdi ze to urcite nebyla technicka zavada nebo lidska chyba. Pro jistotu jsem si precetl original z Reuters. Zrejme chce deklarovat ze to byla vyssi moc nebo ho nekdo sestrelil. Nevim, v posledni dekade letadla padaji ze dvou duvodu - lidska chyba nebo technicka zavada (ktera vetsinou byva opet zpusobena nespravnou udrzbou).

+3/0
8.12.2016 10:38

E78r25i15k 35L67e91v90i71n15s74k68ý 8451324223305

Tady za to urcite muze pakistansky duchovni na palube, ktery driv byval popovym zpevakem. Nektere veci proste Allah nezkousne.

0/−3
8.12.2016 10:42

J16a95n 77S78y75s36e97l 4171939365645

Tak... a kolik lidí přežilo? A když vykolejí vlak nebo se roztříská autobus, kolik lidí přežije? A pak že létání je nejbezpečnější.Rv

0/−19
8.12.2016 10:37

J67o85s86e53f 88M66i12š64k38o16v55s71k74ý 9148381861698

Tohle vám namluvil kdo? Pokud jedete vlakem a nebo autobusem je prostě statisticky větší pravděpodobnost, že zahynete. Kromě velkých vlakových neštěstí je ale počet obětí jednotlivé nehody relativně malý, takže se o tom tolik nemluví/nepíše - není to pro bulvárnější media tak atraktivní.

+2/0
8.12.2016 10:51

J58a92n 33S32y22s82e88l 4251119855205

To jsem si namluvil sám a neustále se o tom utvrzuju. Radši pojedu přes půl Evropy po zemi než riskovat psychickou újmu v letadle (i když nakonec třeba nespadne). Dál hold musim letět letadlem. No...myslel jsem, že s mým názorem bude obecný nesouhlas, ale 14 mínusů a 0 plusů...? Copak tady neni někdo do se taky bojí lítat?

0/0
8.12.2016 12:24

M21a11r45t38i98n 68N83e96p45l 4504162816578

Jestli to třeba nebude tím, že váš úvodní komentář nebyl o strachu z létání (který má mnoho lidí), ale o statistice bezpečnosti dopravních prostředků.

+2/0
8.12.2016 13:51

M78a32r63t13i41n 49C72h29a63b33a13d65a 7491932194922

vite prdlacku..... v pomeru prepravenych osob a dalsich faktoru podle kterych se vypocitava bezpecnost jednotlivych dopr. prostredku je letecka stale nejbezpecnejsi doprava..... je sice pravda ze kdyz uz letadlo havaruje je tam spoustu oberi ale nez se tak strane jsou na zemi tisice dopr, nehod aut vlaku autobusu atd atd

+1/0
8.12.2016 10:55

J63a31n 75S83y22s48e36l 4291449605735

Někde jsem četl, že statisticky nejbezpečnější je vlak. Nevim jestli se to vztahovalo na Evropu nebo svět, ale viděl bych to stejně tak. Lepší jet několik hodin vlakem než použít letadlo a být jedním z těch "...sice letadlo spadne jednou za čas, ale..."

0/0
8.12.2016 12:33
Foto

D67a98v87i10d 73H95a87v80r15d10a 9406455782328

je nejbezpečnější.. na 3 miliony cestujících je jeden mrtvýR^

0/0
8.12.2016 12:03

K17a79r61e72l 18L44a45n80g40r 2942557960888

Tak co selhalo krome motoru.... Tyhle masiny jsou schopny doletet na jeden motor.

+7/0
8.12.2016 10:31

E93r57i55k 79L89e91v23i52n84s13k58ý 8441654613935

Nooo, pusta spekulace podle te neschopnosti udrzet kurz : hydraulika, ridici uhel nabehu listu vrtule? Tedy levy motor de facto na reverz?

0/0
8.12.2016 10:47

K44a96r74e49l 69L82a81n13g56r 2962377800228

Pokud motor vysadi je automaticky zapraporovana vrtule.

0/0
8.12.2016 10:57

E90r52i63k 92L64e91v34i18n20s45k87ý 8321514263865

pokud ta hydraulika a jeji rizeni funguji

ten motor ani nemusel vysadit

0/0
8.12.2016 11:27

K47a30r33e40l 85L45a74n43g61r 2612917280178

Pokud prestane fungovat hydraulika ovladani jde automaticky na prapor a mororu se snizi otacky aby nedoslo k pretoceni. Je to fixovano na tlak oleje.

0/0
8.12.2016 11:32

K84a95r18e88l 65L54a56n31g46r 2492737180398

Add pokud zde nedoslo k zapraporovani muze byt na vine eho a jeho nedostatecna kontrola. Vetsinou nejde diky bordelu co se usadi v nem.

0/0
8.12.2016 11:36
Foto

L51u42b82o24m61í72r 45J24a33n55o21t92a 5736734676215

Volal asi málo a špatně tak jako idnesáci ŠPATNĚ kopírují články a ani si je po sobě nezkontrolují ;-(:-/

+1/0
8.12.2016 10:17
Foto

M77i56l88a58n 72K55a27s27l 4800464559176

Překlad z angličtiny? Letadlo řídila PILOTKA. Redaktoři iDnes, shlédněte laskavě video natočené před startem. ;-€

0/0
8.12.2016 10:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.