Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pákistánskému letounu selhal motor, pilot volal před pádem o pomoc

Pilot letadla, které se zřítilo na severu Pákistánu, hlásil věži, že má problémy s levým motorem. Aerolinky PIA však technickou závadu popírají. Při pádu letadla zahynulo všech 48 lidí na palubě včetně tří cizinců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š88í46m87a 68K96a45d16e17ř96á44v88e29k 9934441394774

Pakistán je tak malá zemička, že je tam malé p?

+1/0
8.12.2016 11:27

J15a88n 77S19t29r77a54c40h94o92t54a 6670425408602

Je to samozřejmě naprostá spekulace, ale soudil bych, že se ukáže, že byla hrubě zanedbávaná údržba. Jinak si ukvapené vyjádření šéfa aerolinek neumím vysvětlit. Závady se mohou vyskytnout, i když jsou všechny předpisy dodržovány. To by inteligentní šéf aerolinek měl vědět a nemohl by nic takového jen tak prohlásit. Naopak někdo, kdo to prohlásí, spíš bude typem člověka, který zanedbání dopustí či ho aktivně prosazuje a tutlá. Ale jak říkám, spekulace.

+2/0
8.12.2016 11:08

K51a40r70e87l 34N73o91v28o73t15n47y 2511775189340

Letadlo mohlo byt v poradku, k poruse mohlo dojit az za letu. Akorat se divim, ze porucha jednoho motoru vedla k padu celeho stroje, letadla jsou preci konstruovana tak, aby dokazala za normalnich podminek doletet aspon na nejblizsi letiste i s jednim motorem. Takze to musela byt kombinace vice faktoru, treba jeste spatne pocasi, nebo nezkusenost pilota...

+1/0
8.12.2016 11:01

J33a28n 23S92t46r86a88c36h17o20t90a 6560725138892

Pokud se dá věřit svědkům a stroj hořel, nemusí jeden motor stačit.

0/0
8.12.2016 11:04
Foto

J47i73r66i 82B47i87l33i56n14a 5148220707

Moderni letadla mohou letet bezpecne i s jedni motorem. Proto mohou letat i pres ocean. Chtelo by to vic udaju......

0/0
8.12.2016 10:54

K14a14r81e36l 76L31a69n69g36r 2532487920728

Co je to moderni letadlo? S jednim motorem se domu dokazal doplazit i Velous. A jen tak mimochodem 747 ma motory 4 a bezpecne jsou pro ni 2.

0/0
8.12.2016 11:02

I61v14o 62J76a42n26á28č24e82k 8663723841942

Jste si jistý?

0/−1
8.12.2016 11:35

K70a45r98e70l 19L88a33n26g84r 2312357830248

A cim? S tim, ze letoun musi splnovat podminku bezpecne doletet na 50% motoru?

0/0
8.12.2016 11:40

I34v13o 43J63a93n34á72č19e84k 8833693781702

No nevím, že by taková podmínka existovala, ono je to krapet jinak.

0/0
8.12.2016 11:52

P86e93t56r 30F47r18ý50d80e59k 7349691659443

U turbovrtulovych letadel je dulezite, aby se vrtule nastavila po odstaveni do praporu. Jinak by mohla vytvaret vyznamny odpor, coz mohl byt tento pripad.

+1/0
8.12.2016 11:16

K58a69r56e76l 81L37a92n28g90r 2252797290718

To je důležité u každého letadla co má stavitelnou vrtuli. Turbovrtulové stroje mají také pevné nestavitelné vrtule. ;-)

0/0
8.12.2016 16:53

A47l21e84š 85K61r39e90j47č12í 6381681633839

Hm. Jaksi mi chybí informace, o jaký typ letounu se vlastně jednalo.

0/0
8.12.2016 10:51

M26a42r42t74i77n 73C97h59a75b13a62d17a 7121422854522

udajne ATR-42

0/0
8.12.2016 10:51

A94l78e75š 11K75r69e39j95č73í 6711401733969

dik

0/0
8.12.2016 10:57

M56i40c86h23a97l 20R59e85i26t46e16r 7315213714

Hmm, sef aerolinek tvrdi ze to urcite nebyla technicka zavada nebo lidska chyba. Pro jistotu jsem si precetl original z Reuters. Zrejme chce deklarovat ze to byla vyssi moc nebo ho nekdo sestrelil. Nevim, v posledni dekade letadla padaji ze dvou duvodu - lidska chyba nebo technicka zavada (ktera vetsinou byva opet zpusobena nespravnou udrzbou).

+3/0
8.12.2016 10:38

E17r31i78k 58L96e15v93i17n59s91k62ý 8171564123455

Tady za to urcite muze pakistansky duchovni na palube, ktery driv byval popovym zpevakem. Nektere veci proste Allah nezkousne.

0/−3
8.12.2016 10:42

J10a16n 42S33y62s28e71l 4741929145315

Tak... a kolik lidí přežilo? A když vykolejí vlak nebo se roztříská autobus, kolik lidí přežije? A pak že létání je nejbezpečnější.Rv

0/−19
8.12.2016 10:37

J35o65s77e41f 69M78i63š97k31o73v94s22k43ý 9688121491808

Tohle vám namluvil kdo? Pokud jedete vlakem a nebo autobusem je prostě statisticky větší pravděpodobnost, že zahynete. Kromě velkých vlakových neštěstí je ale počet obětí jednotlivé nehody relativně malý, takže se o tom tolik nemluví/nepíše - není to pro bulvárnější media tak atraktivní.

+2/0
8.12.2016 10:51

J94a60n 89S63y57s50e25l 4401739965575

To jsem si namluvil sám a neustále se o tom utvrzuju. Radši pojedu přes půl Evropy po zemi než riskovat psychickou újmu v letadle (i když nakonec třeba nespadne). Dál hold musim letět letadlem. No...myslel jsem, že s mým názorem bude obecný nesouhlas, ale 14 mínusů a 0 plusů...? Copak tady neni někdo do se taky bojí lítat?

0/0
8.12.2016 12:24

M53a45r56t84i54n 74N78e38p38l 4284322826528

Jestli to třeba nebude tím, že váš úvodní komentář nebyl o strachu z létání (který má mnoho lidí), ale o statistice bezpečnosti dopravních prostředků.

+2/0
8.12.2016 13:51

M58a79r70t15i92n 98C64h60a78b90a79d42a 7241662774252

vite prdlacku..... v pomeru prepravenych osob a dalsich faktoru podle kterych se vypocitava bezpecnost jednotlivych dopr. prostredku je letecka stale nejbezpecnejsi doprava..... je sice pravda ze kdyz uz letadlo havaruje je tam spoustu oberi ale nez se tak strane jsou na zemi tisice dopr, nehod aut vlaku autobusu atd atd

+1/0
8.12.2016 10:55

J61a11n 95S80y16s54e85l 4271199675675

Někde jsem četl, že statisticky nejbezpečnější je vlak. Nevim jestli se to vztahovalo na Evropu nebo svět, ale viděl bych to stejně tak. Lepší jet několik hodin vlakem než použít letadlo a být jedním z těch "...sice letadlo spadne jednou za čas, ale..."

0/0
8.12.2016 12:33
Foto

D88a72v20i61d 71H77a46v15r76d78a 9206475732428

je nejbezpečnější.. na 3 miliony cestujících je jeden mrtvýR^

0/0
8.12.2016 12:03

K96a73r53e76l 52L40a17n11g23r 2752267360118

Tak co selhalo krome motoru.... Tyhle masiny jsou schopny doletet na jeden motor.

+7/0
8.12.2016 10:31

E46r14i93k 53L95e34v40i74n86s67k38ý 8171634763615

Nooo, pusta spekulace podle te neschopnosti udrzet kurz : hydraulika, ridici uhel nabehu listu vrtule? Tedy levy motor de facto na reverz?

0/0
8.12.2016 10:47

K10a45r51e62l 31L47a19n79g41r 2492667360598

Pokud motor vysadi je automaticky zapraporovana vrtule.

0/0
8.12.2016 10:57

E87r59i44k 44L45e75v98i11n82s35k23ý 8221434673195

pokud ta hydraulika a jeji rizeni funguji

ten motor ani nemusel vysadit

0/0
8.12.2016 11:27

K16a25r69e87l 62L55a10n76g34r 2622147620378

Pokud prestane fungovat hydraulika ovladani jde automaticky na prapor a mororu se snizi otacky aby nedoslo k pretoceni. Je to fixovano na tlak oleje.

0/0
8.12.2016 11:32

K33a61r13e38l 97L79a85n37g33r 2922707860778

Add pokud zde nedoslo k zapraporovani muze byt na vine eho a jeho nedostatecna kontrola. Vetsinou nejde diky bordelu co se usadi v nem.

0/0
8.12.2016 11:36
Foto

L60u27b20o37m50í86r 79J98a72n26o79t77a 5736144866825

Volal asi málo a špatně tak jako idnesáci ŠPATNĚ kopírují články a ani si je po sobě nezkontrolují ;-(:-/

+1/0
8.12.2016 10:17
Foto

M20i81l40a23n 70K76a30s31l 4840244639806

Překlad z angličtiny? Letadlo řídila PILOTKA. Redaktoři iDnes, shlédněte laskavě video natočené před startem. ;-€

0/0
8.12.2016 10:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.