Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pákistánskému letounu selhal motor, pilot volal před pádem o pomoc

Pilot letadla, které se zřítilo na severu Pákistánu, hlásil věži, že má problémy s levým motorem. Aerolinky PIA však technickou závadu popírají. Při pádu letadla zahynulo všech 48 lidí na palubě včetně tří cizinců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š13í84m26a 82K34a34d84e60ř23á32v33e37k 9144871544214

Pakistán je tak malá zemička, že je tam malé p?

+1/0
8.12.2016 11:27

J66a42n 11S72t88r85a85c60h33o87t77a 6330375968452

Je to samozřejmě naprostá spekulace, ale soudil bych, že se ukáže, že byla hrubě zanedbávaná údržba. Jinak si ukvapené vyjádření šéfa aerolinek neumím vysvětlit. Závady se mohou vyskytnout, i když jsou všechny předpisy dodržovány. To by inteligentní šéf aerolinek měl vědět a nemohl by nic takového jen tak prohlásit. Naopak někdo, kdo to prohlásí, spíš bude typem člověka, který zanedbání dopustí či ho aktivně prosazuje a tutlá. Ale jak říkám, spekulace.

+2/0
8.12.2016 11:08

K16a77r42e87l 25N65o19v34o59t88n90y 2681225369940

Letadlo mohlo byt v poradku, k poruse mohlo dojit az za letu. Akorat se divim, ze porucha jednoho motoru vedla k padu celeho stroje, letadla jsou preci konstruovana tak, aby dokazala za normalnich podminek doletet aspon na nejblizsi letiste i s jednim motorem. Takze to musela byt kombinace vice faktoru, treba jeste spatne pocasi, nebo nezkusenost pilota...

+1/0
8.12.2016 11:01

J44a50n 28S80t89r76a42c67h13o24t16a 6920545378882

Pokud se dá věřit svědkům a stroj hořel, nemusí jeden motor stačit.

0/0
8.12.2016 11:04
Foto

J82i80r43i 17B70i93l62i93n32a 5748730887

Moderni letadla mohou letet bezpecne i s jedni motorem. Proto mohou letat i pres ocean. Chtelo by to vic udaju......

0/0
8.12.2016 10:54

K46a92r51e45l 41L51a96n10g89r 2692937300988

Co je to moderni letadlo? S jednim motorem se domu dokazal doplazit i Velous. A jen tak mimochodem 747 ma motory 4 a bezpecne jsou pro ni 2.

0/0
8.12.2016 11:02

I84v86o 60J36a86n36á52č25e80k 8293733591422

Jste si jistý?

0/−1
8.12.2016 11:35

K71a69r75e39l 44L95a35n96g35r 2602277150128

A cim? S tim, ze letoun musi splnovat podminku bezpecne doletet na 50% motoru?

0/0
8.12.2016 11:40

I84v42o 68J78a97n93á82č80e83k 8663193771512

No nevím, že by taková podmínka existovala, ono je to krapet jinak.

0/0
8.12.2016 11:52

P54e98t39r 14F31r81ý68d12e17k 7119731929433

U turbovrtulovych letadel je dulezite, aby se vrtule nastavila po odstaveni do praporu. Jinak by mohla vytvaret vyznamny odpor, coz mohl byt tento pripad.

+1/0
8.12.2016 11:16

K42a13r92e82l 11L28a67n17g38r 2582427980458

To je důležité u každého letadla co má stavitelnou vrtuli. Turbovrtulové stroje mají také pevné nestavitelné vrtule. ;-)

0/0
8.12.2016 16:53

A17l49e63š 30K24r76e10j39č74í 6531381333539

Hm. Jaksi mi chybí informace, o jaký typ letounu se vlastně jednalo.

0/0
8.12.2016 10:51

M25a40r18t50i98n 64C85h25a91b64a23d75a 7381602444512

udajne ATR-42

0/0
8.12.2016 10:51

A19l91e89š 49K10r66e90j11č76í 6361301643209

dik

0/0
8.12.2016 10:57

M87i86c61h73a60l 28R12e31i23t65e77r 7855683784

Hmm, sef aerolinek tvrdi ze to urcite nebyla technicka zavada nebo lidska chyba. Pro jistotu jsem si precetl original z Reuters. Zrejme chce deklarovat ze to byla vyssi moc nebo ho nekdo sestrelil. Nevim, v posledni dekade letadla padaji ze dvou duvodu - lidska chyba nebo technicka zavada (ktera vetsinou byva opet zpusobena nespravnou udrzbou).

+3/0
8.12.2016 10:38

E87r28i77k 15L84e20v88i73n86s46k31ý 8761884203525

Tady za to urcite muze pakistansky duchovni na palube, ktery driv byval popovym zpevakem. Nektere veci proste Allah nezkousne.

0/−3
8.12.2016 10:42

J40a20n 77S33y50s41e46l 4211549245945

Tak... a kolik lidí přežilo? A když vykolejí vlak nebo se roztříská autobus, kolik lidí přežije? A pak že létání je nejbezpečnější.Rv

0/−19
8.12.2016 10:37

J66o65s49e23f 11M30i32š60k16o90v86s61k42ý 9288871211968

Tohle vám namluvil kdo? Pokud jedete vlakem a nebo autobusem je prostě statisticky větší pravděpodobnost, že zahynete. Kromě velkých vlakových neštěstí je ale počet obětí jednotlivé nehody relativně malý, takže se o tom tolik nemluví/nepíše - není to pro bulvárnější media tak atraktivní.

+2/0
8.12.2016 10:51

J51a30n 29S17y33s97e72l 4341409735245

To jsem si namluvil sám a neustále se o tom utvrzuju. Radši pojedu přes půl Evropy po zemi než riskovat psychickou újmu v letadle (i když nakonec třeba nespadne). Dál hold musim letět letadlem. No...myslel jsem, že s mým názorem bude obecný nesouhlas, ale 14 mínusů a 0 plusů...? Copak tady neni někdo do se taky bojí lítat?

0/0
8.12.2016 12:24

M63a92r61t21i65n 70N18e68p50l 4354392396888

Jestli to třeba nebude tím, že váš úvodní komentář nebyl o strachu z létání (který má mnoho lidí), ale o statistice bezpečnosti dopravních prostředků.

+2/0
8.12.2016 13:51

M36a76r34t52i98n 80C80h29a21b38a86d55a 7501692354902

vite prdlacku..... v pomeru prepravenych osob a dalsich faktoru podle kterych se vypocitava bezpecnost jednotlivych dopr. prostredku je letecka stale nejbezpecnejsi doprava..... je sice pravda ze kdyz uz letadlo havaruje je tam spoustu oberi ale nez se tak strane jsou na zemi tisice dopr, nehod aut vlaku autobusu atd atd

+1/0
8.12.2016 10:55

J34a58n 18S68y20s94e44l 4821289215175

Někde jsem četl, že statisticky nejbezpečnější je vlak. Nevim jestli se to vztahovalo na Evropu nebo svět, ale viděl bych to stejně tak. Lepší jet několik hodin vlakem než použít letadlo a být jedním z těch "...sice letadlo spadne jednou za čas, ale..."

0/0
8.12.2016 12:33
Foto

D87a57v31i69d 73H95a76v18r52d26a 9536225122868

je nejbezpečnější.. na 3 miliony cestujících je jeden mrtvýR^

0/0
8.12.2016 12:03

K68a22r32e35l 30L40a22n98g98r 2402397940568

Tak co selhalo krome motoru.... Tyhle masiny jsou schopny doletet na jeden motor.

+7/0
8.12.2016 10:31

E70r25i68k 46L93e76v20i17n32s44k30ý 8441384963575

Nooo, pusta spekulace podle te neschopnosti udrzet kurz : hydraulika, ridici uhel nabehu listu vrtule? Tedy levy motor de facto na reverz?

0/0
8.12.2016 10:47

K33a14r65e45l 85L43a89n64g32r 2822287800778

Pokud motor vysadi je automaticky zapraporovana vrtule.

0/0
8.12.2016 10:57

E92r10i60k 53L14e59v81i40n41s19k30ý 8771804513395

pokud ta hydraulika a jeji rizeni funguji

ten motor ani nemusel vysadit

0/0
8.12.2016 11:27

K24a74r11e25l 74L76a23n65g49r 2742727730518

Pokud prestane fungovat hydraulika ovladani jde automaticky na prapor a mororu se snizi otacky aby nedoslo k pretoceni. Je to fixovano na tlak oleje.

0/0
8.12.2016 11:32

K44a90r53e92l 26L65a12n72g61r 2892137290768

Add pokud zde nedoslo k zapraporovani muze byt na vine eho a jeho nedostatecna kontrola. Vetsinou nejde diky bordelu co se usadi v nem.

0/0
8.12.2016 11:36
Foto

L78u52b62o35m30í21r 41J73a88n55o68t62a 5406124296365

Volal asi málo a špatně tak jako idnesáci ŠPATNĚ kopírují články a ani si je po sobě nezkontrolují ;-(:-/

+1/0
8.12.2016 10:17
Foto

M18i19l22a15n 87K24a74s16l 4560254909486

Překlad z angličtiny? Letadlo řídila PILOTKA. Redaktoři iDnes, shlédněte laskavě video natočené před startem. ;-€

0/0
8.12.2016 10:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.