Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pákistánskému letounu selhal motor, pilot volal před pádem o pomoc

Pilot letadla, které se zřítilo na severu Pákistánu, hlásil věži, že má problémy s levým motorem. Aerolinky PIA však technickou závadu popírají. Při pádu letadla zahynulo všech 48 lidí na palubě včetně tří cizinců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š58í12m39a 71K78a46d87e26ř18á95v46e28k 9154261514944

Pakistán je tak malá zemička, že je tam malé p?

+1/0
8.12.2016 11:27

J71a94n 49S64t72r46a66c88h14o50t61a 6670775118162

Je to samozřejmě naprostá spekulace, ale soudil bych, že se ukáže, že byla hrubě zanedbávaná údržba. Jinak si ukvapené vyjádření šéfa aerolinek neumím vysvětlit. Závady se mohou vyskytnout, i když jsou všechny předpisy dodržovány. To by inteligentní šéf aerolinek měl vědět a nemohl by nic takového jen tak prohlásit. Naopak někdo, kdo to prohlásí, spíš bude typem člověka, který zanedbání dopustí či ho aktivně prosazuje a tutlá. Ale jak říkám, spekulace.

+2/0
8.12.2016 11:08

K88a14r57e97l 93N59o65v17o78t40n74y 2681385779420

Letadlo mohlo byt v poradku, k poruse mohlo dojit az za letu. Akorat se divim, ze porucha jednoho motoru vedla k padu celeho stroje, letadla jsou preci konstruovana tak, aby dokazala za normalnich podminek doletet aspon na nejblizsi letiste i s jednim motorem. Takze to musela byt kombinace vice faktoru, treba jeste spatne pocasi, nebo nezkusenost pilota...

+1/0
8.12.2016 11:01

J61a81n 80S46t47r18a84c54h31o90t33a 6370645888412

Pokud se dá věřit svědkům a stroj hořel, nemusí jeden motor stačit.

0/0
8.12.2016 11:04
Foto

J39i28r23i 45B79i21l36i85n76a 5368420267

Moderni letadla mohou letet bezpecne i s jedni motorem. Proto mohou letat i pres ocean. Chtelo by to vic udaju......

0/0
8.12.2016 10:54

K17a12r90e65l 29L50a94n65g16r 2452857770788

Co je to moderni letadlo? S jednim motorem se domu dokazal doplazit i Velous. A jen tak mimochodem 747 ma motory 4 a bezpecne jsou pro ni 2.

0/0
8.12.2016 11:02

I33v25o 26J67a75n45á29č36e67k 8143883911122

Jste si jistý?

0/−1
8.12.2016 11:35

K45a25r54e78l 89L80a27n66g88r 2882257550468

A cim? S tim, ze letoun musi splnovat podminku bezpecne doletet na 50% motoru?

0/0
8.12.2016 11:40

I58v85o 64J26a23n60á47č10e60k 8833683801862

No nevím, že by taková podmínka existovala, ono je to krapet jinak.

0/0
8.12.2016 11:52

P44e39t80r 90F56r21ý75d48e33k 7379751279303

U turbovrtulovych letadel je dulezite, aby se vrtule nastavila po odstaveni do praporu. Jinak by mohla vytvaret vyznamny odpor, coz mohl byt tento pripad.

+1/0
8.12.2016 11:16

K40a40r29e47l 59L98a53n25g97r 2292757820458

To je důležité u každého letadla co má stavitelnou vrtuli. Turbovrtulové stroje mají také pevné nestavitelné vrtule. ;-)

0/0
8.12.2016 16:53

A17l14e67š 15K44r63e31j77č15í 6781431603229

Hm. Jaksi mi chybí informace, o jaký typ letounu se vlastně jednalo.

0/0
8.12.2016 10:51

M96a35r16t28i65n 27C66h24a16b32a12d40a 7181842454792

udajne ATR-42

0/0
8.12.2016 10:51

A39l71e75š 56K92r88e96j42č54í 6931241143329

dik

0/0
8.12.2016 10:57

M14i34c11h80a42l 42R39e18i74t27e44r 7745593714

Hmm, sef aerolinek tvrdi ze to urcite nebyla technicka zavada nebo lidska chyba. Pro jistotu jsem si precetl original z Reuters. Zrejme chce deklarovat ze to byla vyssi moc nebo ho nekdo sestrelil. Nevim, v posledni dekade letadla padaji ze dvou duvodu - lidska chyba nebo technicka zavada (ktera vetsinou byva opet zpusobena nespravnou udrzbou).

+3/0
8.12.2016 10:38

E34r37i42k 67L17e38v87i18n45s88k66ý 8971924133115

Tady za to urcite muze pakistansky duchovni na palube, ktery driv byval popovym zpevakem. Nektere veci proste Allah nezkousne.

0/−3
8.12.2016 10:42

J92a63n 45S34y80s75e23l 4361229725205

Tak... a kolik lidí přežilo? A když vykolejí vlak nebo se roztříská autobus, kolik lidí přežije? A pak že létání je nejbezpečnější.Rv

0/−19
8.12.2016 10:37

J84o17s15e44f 42M87i85š60k18o34v18s15k57ý 9168381111338

Tohle vám namluvil kdo? Pokud jedete vlakem a nebo autobusem je prostě statisticky větší pravděpodobnost, že zahynete. Kromě velkých vlakových neštěstí je ale počet obětí jednotlivé nehody relativně malý, takže se o tom tolik nemluví/nepíše - není to pro bulvárnější media tak atraktivní.

+2/0
8.12.2016 10:51

J17a27n 95S18y58s42e60l 4901319115495

To jsem si namluvil sám a neustále se o tom utvrzuju. Radši pojedu přes půl Evropy po zemi než riskovat psychickou újmu v letadle (i když nakonec třeba nespadne). Dál hold musim letět letadlem. No...myslel jsem, že s mým názorem bude obecný nesouhlas, ale 14 mínusů a 0 plusů...? Copak tady neni někdo do se taky bojí lítat?

0/0
8.12.2016 12:24

M85a26r31t97i35n 29N52e37p98l 4214792606508

Jestli to třeba nebude tím, že váš úvodní komentář nebyl o strachu z létání (který má mnoho lidí), ale o statistice bezpečnosti dopravních prostředků.

+2/0
8.12.2016 13:51

M86a73r98t69i55n 28C37h71a27b80a74d31a 7501182444312

vite prdlacku..... v pomeru prepravenych osob a dalsich faktoru podle kterych se vypocitava bezpecnost jednotlivych dopr. prostredku je letecka stale nejbezpecnejsi doprava..... je sice pravda ze kdyz uz letadlo havaruje je tam spoustu oberi ale nez se tak strane jsou na zemi tisice dopr, nehod aut vlaku autobusu atd atd

+1/0
8.12.2016 10:55

J88a22n 44S62y65s18e80l 4351969345955

Někde jsem četl, že statisticky nejbezpečnější je vlak. Nevim jestli se to vztahovalo na Evropu nebo svět, ale viděl bych to stejně tak. Lepší jet několik hodin vlakem než použít letadlo a být jedním z těch "...sice letadlo spadne jednou za čas, ale..."

0/0
8.12.2016 12:33
Foto

D64a51v37i33d 47H70a77v80r85d25a 9796255102598

je nejbezpečnější.. na 3 miliony cestujících je jeden mrtvýR^

0/0
8.12.2016 12:03

K41a51r94e42l 84L89a66n85g29r 2282857820358

Tak co selhalo krome motoru.... Tyhle masiny jsou schopny doletet na jeden motor.

+7/0
8.12.2016 10:31

E53r31i31k 70L46e18v56i58n90s40k65ý 8931164503575

Nooo, pusta spekulace podle te neschopnosti udrzet kurz : hydraulika, ridici uhel nabehu listu vrtule? Tedy levy motor de facto na reverz?

0/0
8.12.2016 10:47

K13a78r93e79l 59L71a98n31g61r 2172217510698

Pokud motor vysadi je automaticky zapraporovana vrtule.

0/0
8.12.2016 10:57

E21r30i16k 61L11e62v31i31n93s83k24ý 8301924193825

pokud ta hydraulika a jeji rizeni funguji

ten motor ani nemusel vysadit

0/0
8.12.2016 11:27

K47a25r47e14l 39L93a85n96g65r 2772717830828

Pokud prestane fungovat hydraulika ovladani jde automaticky na prapor a mororu se snizi otacky aby nedoslo k pretoceni. Je to fixovano na tlak oleje.

0/0
8.12.2016 11:32

K19a11r64e83l 17L93a37n69g46r 2802797840568

Add pokud zde nedoslo k zapraporovani muze byt na vine eho a jeho nedostatecna kontrola. Vetsinou nejde diky bordelu co se usadi v nem.

0/0
8.12.2016 11:36
Foto

L48u29b41o77m42í55r 41J15a45n63o50t42a 5786844376205

Volal asi málo a špatně tak jako idnesáci ŠPATNĚ kopírují články a ani si je po sobě nezkontrolují ;-(:-/

+1/0
8.12.2016 10:17
Foto

M15i96l27a55n 36K93a34s47l 4430504189616

Překlad z angličtiny? Letadlo řídila PILOTKA. Redaktoři iDnes, shlédněte laskavě video natočené před startem. ;-€

0/0
8.12.2016 10:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.