Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéfa aerolinek spadlého stroje s fotbalisty zatkli, dispečerka utekla

Bolivijské úřady v úterý zadržely šéfa letecké společnosti LaMia v souvislosti s pádem letounu, při němž minulý týden zahynulo 71 lidí. Je podezřelý z porušení bezpečnostních předpisů. Bolívie rovněž vyzvala Brazílii k vyhoštění letové dispečerky, která odjela do sousední země ve snaze získat zde azyl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R41u82d59o91l40f 76K39o91m51á26r48e14k 7948209552939

rozhodnuti netankovat bylo na pilotech. zavirat jine je celkem nepochopitelne.

0/0
12.12.2016 22:28

P10e86t70r 82H95á38l22a 6624616155616

V jinem clanku bylo, ze letadlo melo v letovem planu mista pro mozne mezipristani. Dispecerka se akorat boji ze v takto medialne sledovanem pripadu ji exemplarne potrestaji bez ohledu na skutecnou vinu ci nevinu. A nejspis dost pravem.

+3/0
7.12.2016 16:45

M68a15r22i80n95a 54D35i44t83t93r12i73c45h83o21v84a 7906194734

Presne tak. Nemaj ji co vycitat. Na nedostatek paliva je upozornila meli po ceste natankovat

0/0
7.12.2016 22:45

J67o40s72e71f 53Z32d49r45á11h79a76l 2960330341638

Tohle brzy navrhne RyanAir v rámci šetření nákladů. Beztak je číselné označení jejich letadel vyjádřením jejich hodnoty v eurech. ;)

0/0
7.12.2016 16:39

M58i94c96h89a14e30l 11C17h81a57r26v75á85t 9909858633542

To je teď nový trend, snížit váhu letadla za každou cenu. To už ČSA dávají úžasné slevy, když si vezmete do letadla akorát doklady a na sobě budete mít jen spoďáry. Doufejme že nebudou šetřit i se "zbytečnou" zátěží, nouzovou rezervou paliva.

+1/0
7.12.2016 15:32

J32a88n 42N18ě45m64e76c 2780268766373

Vzpomínáte, jak nějaký ruský tatík s muslimskými či jakými kořeny si našel dispečera a zabil ho u jeho domovních dveří jako odvetu za smrt svého dítěte a manželky při pádu letadla, za který ale ten dispečer nemohl? Tehdy letěly nejchytřejší a nejtalentovanější děti Ruska či Sovsvazu do někam na dovolenou za dměnu, že jsou tak chytré a talentované. Jejich letadlo se srazilo s jiným a dopadlo to tragicky.

+2/0
7.12.2016 15:16

A21n59n40a 53H78o47l92o17u64b89k12o91v19á 7236956853612

Výborný nadpis!

0/0
7.12.2016 14:39

H46a85n89a 78P90r43o88k87o68p86o78v78á 8309610923701

Nadpis v pohodě - není to jednoduché, když se má do pár slov nacpat "všechno" - ale tady to fakt není nejhorší, jazykově správně a srozumitelnost taky celkem v normě. Zkuste pochopit tenhle:

Opilý zloděj houpal kočárkem plným kořisti, jindy bylo u dítěte kuře

Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/zlodeji-zkousi-v-prerove-krast-s-kocarky-u-deti-lezelo-kure-ci-vodka-11w-/olomouc-zpravy.aspx?c=A161207_125339_olomouc-zpravy_stk

0/0
7.12.2016 16:52

B70o63h13u19s32l68a31v 10K83r71á45l18í91k 2561550979786

Dobře vědí, že v banánové republice může být letový dispečer obviněn i z něčeho, za co vůbec nemůže.

+7/−2
7.12.2016 14:08

R85u10d34o42l48f 32S89t53a73r98y 6278417248

Kdyz jsme leteli z Meridy na Cosumel to byl zazitek. V letadle nebyly plavaci vesty. Pry kdyby jsme spadli tak by nas zraloci tak jak tak sezrali. Letelo se asi 10 m nad hladinou, aby se usetril benzin. Pilot doporucoval, aby jsme se nedivali z okna. "Letiste", tam se pasli osli a deti hraly fotbal. Ptal jsem se pilota, prima clovek, jestli maji taky nejake predpisy. Rikal, mame, ale my je nedodrzijeme. Vzdyt letite skoro zadarmo.

+7/0
7.12.2016 13:58

P92a29v47e88l 98N89e36d63ě61l62a 5236540694971

Ale no tak :-). Už mám ty Vaše bulíky zase na nose.

0/0
7.12.2016 16:10

M86i42c88h88a10l 78K53r86e23j69č79a 5268886136913

Sice take varim z vody, ale ze vseho toho mi vychazi, ze odpovedny je ten, kdo schvalil let letounem, ktery byl na hranici doletu...

+2/−2
7.12.2016 13:57

L90u54k37á80š 45B82ě45h27o64u91n93e45k 4650408390367

Kapitán. Na toho však mohli tlačit zeshora. Což myslím i bude souviset se zatčením šéfa firmy.

+9/0
7.12.2016 14:07

P55a15v43e11l 52N94e55d40ě27l53a 5236120584841

To dost dobře možná ano, ale přeci jenom radši budu žít, i když s nějakým postihem na krku, než se rozplácnout pár km před přistáním.

0/0
7.12.2016 14:43

M17a98r81t36i80n 26D39u18f51e43k 3932487528334

No jo, jenže třeba to druhým kapitánům předtím už devatenáctkrát vyšlo...

+4/0
7.12.2016 15:13
Foto

V68o48j27t41ě17c35h 78P73a92v57l60í72k 5104241774858

Start letounu proti předpisům nebyl, lety které nemají dost paliva aby za všech podmínek doletěly do cíle létají vcelku běžně.

Nicméně pilot byl povinnen přeplánovat trasu letu v okamžiku, kdy měl palivo na dolet k nejbližšímu letišti s rezervou 30 minut. A na tomto letišti doplnit palivo. Zjevně tak neučinil.

+6/0
7.12.2016 14:27

E97r38i28k 82L65e23v28i35n32s86k91ý 8601664893775

At uz je vina "dispecerky" jakakoliv, nedivim se ji, ze utika. Dovedete si predstavit, jaky strasny osud muze v Jizni Americe ocekavat clovek, ktereho mnozi podeziraji ze spoluviny na smrti celeho fotbaloveho tymu?

+16/0
7.12.2016 13:56

M82i55l37a97n 20Š28v44a38g64r37o55v35s80k22ý 9122409415788

Dispečerka z Kijeva taky ušla, raději.

+1/0
7.12.2016 14:05

P32a60v37e35l 33M96e46j61s34t79r50i44k 2104893467296

asi blondyna kdyz utekla do Brazilie odkud ten tym byl8-o

+4/−1
7.12.2016 14:15
Foto

P61ř62e81m78e49k 30H69o82m92o11l53a 5208875925526

Každopádně tato nehoda asi odhalí velké množství špíny a bordelu v podobných malých společnostech na jihoamerickém kontinentu.

Na Avherald píšou o několika letech za poslední měsíc kdy se přistávalo na "výpary".... :-P

+10/0
7.12.2016 13:49

K63a41r33e40l 65N79o46v93o12t28n68y 2821435479270

Za kontrolu paliva odpovida letovy dispecer? To je snad odpovednost predevsim posadky, koneckoncu je to predevsim v jejich vlastnim zajmu, aby meli dostatek paliva v nadrzich, ne? Konecne rozhodnuti je nakonec vzdycky na pilotovi, zda to na ranveji zvedne, nebo ne. Me kdyby nekdo upozornil nebo kdybych si spocital, ze nemam dostatecnou rezervu paliva, tak se ani nebudu obtezovat spoustenim motoru, dokud mi to nedotankuji...

+4/−1
7.12.2016 13:32

J17a92k71u98b 42Š62a19f70a95n39d58a 7835257451131

Oni měli pravděpodobně plnou. Jen jaksi chtěli letět tam, kam to dolítne možná jen tak tak.

+3/0
7.12.2016 13:37
Foto

P93ř96e92m56e19k 78H30o53m52o26l43a 5928985455116

hlavně, že do toho vidíte, to je důležité!

0/−2
7.12.2016 13:43

M12i62r89a 30J11a20n56í78k 5313554345815

to byla konstruktivini reakce... mate snad jiny nazor?

0/0
7.12.2016 16:21

J48a25n 30F76o51r96g19á71č 7584131230933

R.I.P.;-(

0/0
7.12.2016 13:31
Foto

P74ř89e59m78e10k 95H61o16m18o16l18a 5578735675656

Proč by měla letová dispečerka řešit kolik mají paliva v nádrži? Jestli je tím myšlen někdo z jejich ŘLP tak řece nemají přístup k informacím o množství paliva a vůbec k výpočtům ohledně doletu. Proč by to řešili, nejedná se o jinou profesi? 8-o

+12/0
7.12.2016 13:17

J80a47k72u20b 17N93o57v53o12t54n17ý 1704438940325

různých dispečerů na letišti je moře. Těm z ŘLP se správně říká "řídící". Vidím to na klasickou novinařinu...

+2/0
7.12.2016 13:19
Foto

P17ř37e71m39e51k 11H23o94m72o22l49a 5258345745566

jestli to nebyla ramp agentka. Tak ta bude mít asi veliký průšvih...

0/0
7.12.2016 13:22

J63a94k13u34b 97N63o64v55o69t90n29ý 1824878450155

třeba ... ale pro novináře může být jakákoli profese na letišti vnímána jako "letový dispečer"

+1/0
7.12.2016 13:25

J73a54k78u46b 75Š66a55f59a72n92d67a 7975567851421

Ale ta to také neurčuje, ne? Měla by průšvih, kdyby natankovala méně než požadovali piloti. Ale vypadá to, že měli plnou nádrž.

+2/0
7.12.2016 13:39
Foto

P46ř93e57m97e30k 18H16o77m49o62l25a 5178875515166

tak za tankování odpovídá ten maník z cisternou, to agentka nemá šanci zkontrolovat.

0/0
7.12.2016 13:48

J95a49k50u93b 75Š73a57f77a24n83d70a 7365157761221

Vsaďte se, že množství paliva někam zapisuje. Minimálně to musí té letecké společnosti vyúčtovat.

0/0
7.12.2016 14:17

B31ě28l61a 21H92o98r74á80k66o65v21á 1388712589340

Zápis je jedna věc a kam přišlo třeba 200litrů paliva je věc druhá a jestli se musel dělit s tím co zápisy kontroluje...

0/0
7.12.2016 15:20

J60i59n20d32ř97i91c33h 97T17ů27m62a 1324312917538

Ano zapisuje a kapitán protokol podepisuje.. Jen množství paliva načerpané z cisterny je jiné (vždy menší), než má letoun v nádržích. Kromě posádky de facto nikdo nemá kontrolu, kolik paliva při startu skutečně mají.

0/0
7.12.2016 17:18

J94i84n59d87ř51i31c17h 22T69ů48m39a 1384212327268

To se mýlíte. Odpovídá kapitán. Maník s cisternou je odpovědný za jiné věci. Třeba za podepsaný papír o tom, kolik které společnosti načerpal, (aby mohli fakturovat ). Ale také za to, že jsou uchované vzorky paliva v cisterně apod.

0/0
7.12.2016 17:13

E49r96i27k 14L60e71v43i80n77s14k14ý 8651384883115

Guardian pise "air traffic controller", to by byl ridici. Wall street journal pise "employee of Bolivian airport authority". Kazdopadne ji obvinuji z toho, ze povolila odlet, i kdyz letovy plan byl v rozporu s predpisy. Ona se haji, ze pozadovala zmenu letoveho planu a byla odmitnuta.

+2/0
7.12.2016 13:30

J54a79k95u16b 77N68o16v63o46t63n21ý 1304818210755

tak řídící z ŘLP asi letový plán neřeší...

+1/0
7.12.2016 13:37
Foto

P75ř83e11m89e22k 11H59o86m20o75l89a 5808935585616

asi si to bude chtít počkat. Vyšetřování bude jako vždy dlouhé a mistři jednoduchých řešení asi musí jít jinam.

+1/0
7.12.2016 13:37

P30e62t41r 73M42u61n68z14a68r 1785841859966

Ještě je tu možnost, že "letová dispečerka" není úplně přesný překlad a ve skutečnosti jde o jinou profesní pozici. Četl někdo originální zprávy?

+8/0
7.12.2016 13:15

P32e49t95r 67D96l76o24u90h63ý 5787119894784

Pokud měla posádka letadla, jak se psalo dříve, naplánováno několik možností mezipřistání pro doplnění paliva, navíc je i dispečerka upozornila, že nemají rezervu, aby to vzali na jeden zátah, tak těžko za něco může. Otázkou je, jak jsou ty zprávy ucelené.

+9/0
7.12.2016 13:10

J88a24k21u28b 17N85o10v14o89t78n67ý 1224168170955

tak měl by existovat letový plán a dle tohoto plánu měli mít palivo včetně předepsané rezervy. To kdosi kontroluje.

V civilizovaném světě neexistuje to, že by se pilot/kapitán rozhodoval během letu, jestli mezipřistane nebo to doletí.

+1/0
7.12.2016 13:14

J98a25k91u89b 60Š63a29f23a97n75d89a 7395787591391

Jenže pokud se nemýlím, letový plán se podává ještě před tím, jež je známo, jak zatížené to letadlo bude. A od toho se zase odvíjí dolet.

Jinak během letu se kapitán rozhodnout může, třeba pokud je výrazněji silnější protivítr než se počítalo a zjistí, že s dostatečnou rezervou nedoletí.

+1/0
7.12.2016 13:42

M82i51r58a 30J43a60n27í67k 5733944175395

no jelikoz je dolet tohoto letadla stejny jako vzdaleost mezi letisti, tak toho paliva by mel dle predpisu malo i kdyby leteli prazdni a leteli po vetru

0/0
7.12.2016 16:26

P19e43t87r 70H96á61l31a 6114136255816

Dolet letadla se ale vetsinou uvadi včetně minimalnich rezerv.

+2/0
7.12.2016 16:52

J76a79k23u34b 80Š48a56f55a26n62d40a 7575347601871

Jak zde již bylo napsáno, není to pravda. Prázdné má dolet 3700km, vzdálenost je 2900km.

0/0
7.12.2016 16:57

R49u32d13a 18S62l79a26v74í58k 5253468536871

Ano, existoval letový plán s mezipřistáním.

0/0
7.12.2016 13:53

P36e63t77r 62Ž12á37k 1337483938133

Odkud to víte?

+1/0
7.12.2016 14:07
Foto

V70o50j21t64ě58c15h 57P54a48v48l92í53k 5684311854498

Psalo se o tom již při prvních zprávách o pádu. Letový plán obsahoval dvě možnosti mezipřistání, ani jednu pilot nevyužil.

+1/0
7.12.2016 14:30

J32i60n43d69ř46i54c84h 78T92ů24m34a 1164182407578

Jste na omylu. Tzv. přeplánování za letu se děje u delších letů zcela běžně.

0/0
7.12.2016 17:21

L26u98b20o48m58í57r 31S71a36z20e32č92e84k 7669498235543

Informace o palivu jsou buď vymýšlené, nebo nejsou správná data o typu letadla, uvádí se u něj dolet 2.735 km! Dle Google Earth je vzdálenost mezi letišti 2.975 km! Takže tam nemohli doletět tak jak tak! Leda, že by cestující měli s sebou každý kanystr s palivem na dolití!

+3/−2
7.12.2016 13:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.