Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéfa aerolinek spadlého stroje s fotbalisty zatkli, dispečerka utekla

Bolivijské úřady v úterý zadržely šéfa letecké společnosti LaMia v souvislosti s pádem letounu, při němž minulý týden zahynulo 71 lidí. Je podezřelý z porušení bezpečnostních předpisů. Bolívie rovněž vyzvala Brazílii k vyhoštění letové dispečerky, která odjela do sousední země ve snaze získat zde azyl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R65u39d38o19l68f 52K77o45m42á33r82e16k 7588319472409

rozhodnuti netankovat bylo na pilotech. zavirat jine je celkem nepochopitelne.

0/0
12.12.2016 22:28

P64e51t15r 13H97á81l26a 6944356255546

V jinem clanku bylo, ze letadlo melo v letovem planu mista pro mozne mezipristani. Dispecerka se akorat boji ze v takto medialne sledovanem pripadu ji exemplarne potrestaji bez ohledu na skutecnou vinu ci nevinu. A nejspis dost pravem.

+3/0
7.12.2016 16:45

M72a92r82i49n20a 87D13i34t94t68r35i57c28h25o46v93a 7726814724

Presne tak. Nemaj ji co vycitat. Na nedostatek paliva je upozornila meli po ceste natankovat

0/0
7.12.2016 22:45

J76o18s25e33f 24Z67d15r70á87h83a23l 2420830531978

Tohle brzy navrhne RyanAir v rámci šetření nákladů. Beztak je číselné označení jejich letadel vyjádřením jejich hodnoty v eurech. ;)

0/0
7.12.2016 16:39

M14i51c59h83a72e27l 54C96h52a71r39v92á86t 9879618873522

To je teď nový trend, snížit váhu letadla za každou cenu. To už ČSA dávají úžasné slevy, když si vezmete do letadla akorát doklady a na sobě budete mít jen spoďáry. Doufejme že nebudou šetřit i se "zbytečnou" zátěží, nouzovou rezervou paliva.

+1/0
7.12.2016 15:32

J23a61n 47N45ě57m68e68c 2800148266253

Vzpomínáte, jak nějaký ruský tatík s muslimskými či jakými kořeny si našel dispečera a zabil ho u jeho domovních dveří jako odvetu za smrt svého dítěte a manželky při pádu letadla, za který ale ten dispečer nemohl? Tehdy letěly nejchytřejší a nejtalentovanější děti Ruska či Sovsvazu do někam na dovolenou za dměnu, že jsou tak chytré a talentované. Jejich letadlo se srazilo s jiným a dopadlo to tragicky.

+2/0
7.12.2016 15:16

A49n80n36a 51H13o30l20o93u43b88k18o54v32á 7206716613842

Výborný nadpis!

0/0
7.12.2016 14:39

H73a28n82a 35P94r69o29k31o16p61o55v82á 8899120683101

Nadpis v pohodě - není to jednoduché, když se má do pár slov nacpat "všechno" - ale tady to fakt není nejhorší, jazykově správně a srozumitelnost taky celkem v normě. Zkuste pochopit tenhle:

Opilý zloděj houpal kočárkem plným kořisti, jindy bylo u dítěte kuře

Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/zlodeji-zkousi-v-prerove-krast-s-kocarky-u-deti-lezelo-kure-ci-vodka-11w-/olomouc-zpravy.aspx?c=A161207_125339_olomouc-zpravy_stk

0/0
7.12.2016 16:52

B38o56h70u44s86l89a65v 76K67r53á63l14í16k 2241340849166

Dobře vědí, že v banánové republice může být letový dispečer obviněn i z něčeho, za co vůbec nemůže.

+7/−2
7.12.2016 14:08

R83u17d85o43l88f 53S21t16a30r96y 6678647218

Kdyz jsme leteli z Meridy na Cosumel to byl zazitek. V letadle nebyly plavaci vesty. Pry kdyby jsme spadli tak by nas zraloci tak jak tak sezrali. Letelo se asi 10 m nad hladinou, aby se usetril benzin. Pilot doporucoval, aby jsme se nedivali z okna. "Letiste", tam se pasli osli a deti hraly fotbal. Ptal jsem se pilota, prima clovek, jestli maji taky nejake predpisy. Rikal, mame, ale my je nedodrzijeme. Vzdyt letite skoro zadarmo.

+7/0
7.12.2016 13:58

P53a85v49e54l 92N62e11d26ě96l82a 5616160674511

Ale no tak :-). Už mám ty Vaše bulíky zase na nose.

0/0
7.12.2016 16:10

M15i24c24h90a36l 69K75r15e93j82č66a 5498136586373

Sice take varim z vody, ale ze vseho toho mi vychazi, ze odpovedny je ten, kdo schvalil let letounem, ktery byl na hranici doletu...

+2/−2
7.12.2016 13:57

L66u92k97á21š 55B98ě76h64o61u31n71e83k 4880868330337

Kapitán. Na toho však mohli tlačit zeshora. Což myslím i bude souviset se zatčením šéfa firmy.

+9/0
7.12.2016 14:07

P36a30v12e15l 91N15e15d40ě93l44a 5476910664861

To dost dobře možná ano, ale přeci jenom radši budu žít, i když s nějakým postihem na krku, než se rozplácnout pár km před přistáním.

0/0
7.12.2016 14:43

M53a59r51t88i39n 89D63u93f21e52k 3382597618694

No jo, jenže třeba to druhým kapitánům předtím už devatenáctkrát vyšlo...

+4/0
7.12.2016 15:13
Foto

V64o85j85t28ě69c58h 39P28a10v53l45í61k 5874661274218

Start letounu proti předpisům nebyl, lety které nemají dost paliva aby za všech podmínek doletěly do cíle létají vcelku běžně.

Nicméně pilot byl povinnen přeplánovat trasu letu v okamžiku, kdy měl palivo na dolet k nejbližšímu letišti s rezervou 30 minut. A na tomto letišti doplnit palivo. Zjevně tak neučinil.

+6/0
7.12.2016 14:27

E60r84i96k 73L76e21v41i10n56s43k69ý 8421194593765

At uz je vina "dispecerky" jakakoliv, nedivim se ji, ze utika. Dovedete si predstavit, jaky strasny osud muze v Jizni Americe ocekavat clovek, ktereho mnozi podeziraji ze spoluviny na smrti celeho fotbaloveho tymu?

+16/0
7.12.2016 13:56

M41i52l44a75n 18Š58v29a31g17r57o35v58s97k52ý 9772129955768

Dispečerka z Kijeva taky ušla, raději.

+1/0
7.12.2016 14:05

P10a90v53e61l 87M92e52j53s84t71r36i88k 2954183507756

asi blondyna kdyz utekla do Brazilie odkud ten tym byl8-o

+4/−1
7.12.2016 14:15
Foto

P14ř18e52m90e18k 62H41o62m88o26l50a 5628425575776

Každopádně tato nehoda asi odhalí velké množství špíny a bordelu v podobných malých společnostech na jihoamerickém kontinentu.

Na Avherald píšou o několika letech za poslední měsíc kdy se přistávalo na "výpary".... :-P

+10/0
7.12.2016 13:49

K41a72r65e18l 68N33o78v64o51t32n63y 2721575949280

Za kontrolu paliva odpovida letovy dispecer? To je snad odpovednost predevsim posadky, koneckoncu je to predevsim v jejich vlastnim zajmu, aby meli dostatek paliva v nadrzich, ne? Konecne rozhodnuti je nakonec vzdycky na pilotovi, zda to na ranveji zvedne, nebo ne. Me kdyby nekdo upozornil nebo kdybych si spocital, ze nemam dostatecnou rezervu paliva, tak se ani nebudu obtezovat spoustenim motoru, dokud mi to nedotankuji...

+4/−1
7.12.2016 13:32

J60a26k17u31b 47Š68a58f15a67n47d58a 7895727701511

Oni měli pravděpodobně plnou. Jen jaksi chtěli letět tam, kam to dolítne možná jen tak tak.

+3/0
7.12.2016 13:37
Foto

P89ř21e36m92e94k 26H40o10m81o52l35a 5538115685546

hlavně, že do toho vidíte, to je důležité!

0/−2
7.12.2016 13:43

M88i83r67a 70J64a34n54í21k 5203184815665

to byla konstruktivini reakce... mate snad jiny nazor?

0/0
7.12.2016 16:21

J97a70n 19F42o16r92g98á41č 7524451630103

R.I.P.;-(

0/0
7.12.2016 13:31
Foto

P11ř30e26m35e77k 22H25o57m46o23l58a 5738325115166

Proč by měla letová dispečerka řešit kolik mají paliva v nádrži? Jestli je tím myšlen někdo z jejich ŘLP tak řece nemají přístup k informacím o množství paliva a vůbec k výpočtům ohledně doletu. Proč by to řešili, nejedná se o jinou profesi? 8-o

+12/0
7.12.2016 13:17

J27a45k98u26b 83N22o58v42o39t71n20ý 1284608110365

různých dispečerů na letišti je moře. Těm z ŘLP se správně říká "řídící". Vidím to na klasickou novinařinu...

+2/0
7.12.2016 13:19
Foto

P11ř52e29m66e69k 44H18o28m42o96l92a 5338305845216

jestli to nebyla ramp agentka. Tak ta bude mít asi veliký průšvih...

0/0
7.12.2016 13:22

J45a20k15u86b 81N94o52v28o79t86n52ý 1874858620675

třeba ... ale pro novináře může být jakákoli profese na letišti vnímána jako "letový dispečer"

+1/0
7.12.2016 13:25

J92a64k55u19b 21Š15a54f64a41n70d18a 7265667281891

Ale ta to také neurčuje, ne? Měla by průšvih, kdyby natankovala méně než požadovali piloti. Ale vypadá to, že měli plnou nádrž.

+2/0
7.12.2016 13:39
Foto

P87ř37e57m27e36k 98H23o72m29o40l58a 5338485785266

tak za tankování odpovídá ten maník z cisternou, to agentka nemá šanci zkontrolovat.

0/0
7.12.2016 13:48

J56a31k65u73b 14Š37a77f21a72n16d90a 7545727251721

Vsaďte se, že množství paliva někam zapisuje. Minimálně to musí té letecké společnosti vyúčtovat.

0/0
7.12.2016 14:17

B77ě84l10a 88H97o24r39á68k35o67v78á 1908352779610

Zápis je jedna věc a kam přišlo třeba 200litrů paliva je věc druhá a jestli se musel dělit s tím co zápisy kontroluje...

0/0
7.12.2016 15:20

J80i15n85d24ř23i86c60h 91T24ů61m20a 1264832207458

Ano zapisuje a kapitán protokol podepisuje.. Jen množství paliva načerpané z cisterny je jiné (vždy menší), než má letoun v nádržích. Kromě posádky de facto nikdo nemá kontrolu, kolik paliva při startu skutečně mají.

0/0
7.12.2016 17:18

J54i50n57d56ř62i72c33h 59T79ů12m26a 1624402167358

To se mýlíte. Odpovídá kapitán. Maník s cisternou je odpovědný za jiné věci. Třeba za podepsaný papír o tom, kolik které společnosti načerpal, (aby mohli fakturovat ). Ale také za to, že jsou uchované vzorky paliva v cisterně apod.

0/0
7.12.2016 17:13

E46r51i42k 21L35e85v68i58n11s85k27ý 8921844363875

Guardian pise "air traffic controller", to by byl ridici. Wall street journal pise "employee of Bolivian airport authority". Kazdopadne ji obvinuji z toho, ze povolila odlet, i kdyz letovy plan byl v rozporu s predpisy. Ona se haji, ze pozadovala zmenu letoveho planu a byla odmitnuta.

+2/0
7.12.2016 13:30

J96a55k57u88b 22N38o43v78o25t88n56ý 1544158220965

tak řídící z ŘLP asi letový plán neřeší...

+1/0
7.12.2016 13:37
Foto

P33ř30e85m88e25k 67H82o72m84o59l85a 5908555705446

asi si to bude chtít počkat. Vyšetřování bude jako vždy dlouhé a mistři jednoduchých řešení asi musí jít jinam.

+1/0
7.12.2016 13:37

P79e48t32r 91M14u69n14z50a92r 1955121719276

Ještě je tu možnost, že "letová dispečerka" není úplně přesný překlad a ve skutečnosti jde o jinou profesní pozici. Četl někdo originální zprávy?

+8/0
7.12.2016 13:15

P31e77t40r 63D46l14o61u96h17ý 5957219294244

Pokud měla posádka letadla, jak se psalo dříve, naplánováno několik možností mezipřistání pro doplnění paliva, navíc je i dispečerka upozornila, že nemají rezervu, aby to vzali na jeden zátah, tak těžko za něco může. Otázkou je, jak jsou ty zprávy ucelené.

+9/0
7.12.2016 13:10

J82a72k39u36b 46N87o18v79o19t18n32ý 1224178360285

tak měl by existovat letový plán a dle tohoto plánu měli mít palivo včetně předepsané rezervy. To kdosi kontroluje.

V civilizovaném světě neexistuje to, že by se pilot/kapitán rozhodoval během letu, jestli mezipřistane nebo to doletí.

+1/0
7.12.2016 13:14

J78a91k91u23b 95Š65a50f16a29n32d54a 7505187471711

Jenže pokud se nemýlím, letový plán se podává ještě před tím, jež je známo, jak zatížené to letadlo bude. A od toho se zase odvíjí dolet.

Jinak během letu se kapitán rozhodnout může, třeba pokud je výrazněji silnější protivítr než se počítalo a zjistí, že s dostatečnou rezervou nedoletí.

+1/0
7.12.2016 13:42

M51i21r72a 89J86a41n21í65k 5593244635465

no jelikoz je dolet tohoto letadla stejny jako vzdaleost mezi letisti, tak toho paliva by mel dle predpisu malo i kdyby leteli prazdni a leteli po vetru

0/0
7.12.2016 16:26

P22e69t17r 50H38á77l42a 6274246145976

Dolet letadla se ale vetsinou uvadi včetně minimalnich rezerv.

+2/0
7.12.2016 16:52

J33a58k42u65b 19Š14a90f46a98n42d46a 7665217491271

Jak zde již bylo napsáno, není to pravda. Prázdné má dolet 3700km, vzdálenost je 2900km.

0/0
7.12.2016 16:57

R48u85d67a 36S41l97a41v28í37k 5463228806261

Ano, existoval letový plán s mezipřistáním.

0/0
7.12.2016 13:53

P72e75t29r 57Ž46á23k 1497403538753

Odkud to víte?

+1/0
7.12.2016 14:07
Foto

V11o61j67t76ě63c13h 75P13a94v11l20í38k 5554581874718

Psalo se o tom již při prvních zprávách o pádu. Letový plán obsahoval dvě možnosti mezipřistání, ani jednu pilot nevyužil.

+1/0
7.12.2016 14:30

J98i90n39d15ř29i96c32h 74T73ů33m23a 1874292977108

Jste na omylu. Tzv. přeplánování za letu se děje u delších letů zcela běžně.

0/0
7.12.2016 17:21

L85u94b20o66m73í72r 31S77a24z60e42č26e79k 7169438305703

Informace o palivu jsou buď vymýšlené, nebo nejsou správná data o typu letadla, uvádí se u něj dolet 2.735 km! Dle Google Earth je vzdálenost mezi letišti 2.975 km! Takže tam nemohli doletět tak jak tak! Leda, že by cestující měli s sebou každý kanystr s palivem na dolití!

+3/−2
7.12.2016 13:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.