Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéfa aerolinek spadlého stroje s fotbalisty zatkli, dispečerka utekla

Bolivijské úřady v úterý zadržely šéfa letecké společnosti LaMia v souvislosti s pádem letounu, při němž minulý týden zahynulo 71 lidí. Je podezřelý z porušení bezpečnostních předpisů. Bolívie rovněž vyzvala Brazílii k vyhoštění letové dispečerky, která odjela do sousední země ve snaze získat zde azyl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R44u18d51o84l45f 33K90o18m20á71r96e42k 7618199222829

rozhodnuti netankovat bylo na pilotech. zavirat jine je celkem nepochopitelne.

0/0
12.12.2016 22:28

P79e23t40r 41H96á10l89a 6694976625376

V jinem clanku bylo, ze letadlo melo v letovem planu mista pro mozne mezipristani. Dispecerka se akorat boji ze v takto medialne sledovanem pripadu ji exemplarne potrestaji bez ohledu na skutecnou vinu ci nevinu. A nejspis dost pravem.

+3/0
7.12.2016 16:45

M91a93r23i49n33a 35D35i12t73t15r30i50c68h33o55v91a 7776504744

Presne tak. Nemaj ji co vycitat. Na nedostatek paliva je upozornila meli po ceste natankovat

0/0
7.12.2016 22:45

J91o32s81e95f 31Z80d29r21á87h46a18l 2600250471698

Tohle brzy navrhne RyanAir v rámci šetření nákladů. Beztak je číselné označení jejich letadel vyjádřením jejich hodnoty v eurech. ;)

0/0
7.12.2016 16:39

M63i26c26h57a56e18l 35C83h19a19r74v91á88t 9719738533972

To je teď nový trend, snížit váhu letadla za každou cenu. To už ČSA dávají úžasné slevy, když si vezmete do letadla akorát doklady a na sobě budete mít jen spoďáry. Doufejme že nebudou šetřit i se "zbytečnou" zátěží, nouzovou rezervou paliva.

+1/0
7.12.2016 15:32

J90a57n 87N44ě68m22e27c 2280528166233

Vzpomínáte, jak nějaký ruský tatík s muslimskými či jakými kořeny si našel dispečera a zabil ho u jeho domovních dveří jako odvetu za smrt svého dítěte a manželky při pádu letadla, za který ale ten dispečer nemohl? Tehdy letěly nejchytřejší a nejtalentovanější děti Ruska či Sovsvazu do někam na dovolenou za dměnu, že jsou tak chytré a talentované. Jejich letadlo se srazilo s jiným a dopadlo to tragicky.

+2/0
7.12.2016 15:16

A23n36n95a 68H35o31l62o90u74b61k91o27v83á 7966966853212

Výborný nadpis!

0/0
7.12.2016 14:39

H15a36n32a 26P72r63o62k33o88p81o29v56á 8149400383641

Nadpis v pohodě - není to jednoduché, když se má do pár slov nacpat "všechno" - ale tady to fakt není nejhorší, jazykově správně a srozumitelnost taky celkem v normě. Zkuste pochopit tenhle:

Opilý zloděj houpal kočárkem plným kořisti, jindy bylo u dítěte kuře

Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/zlodeji-zkousi-v-prerove-krast-s-kocarky-u-deti-lezelo-kure-ci-vodka-11w-/olomouc-zpravy.aspx?c=A161207_125339_olomouc-zpravy_stk

0/0
7.12.2016 16:52

B29o69h94u82s78l32a62v 50K20r61á32l39í65k 2691590719246

Dobře vědí, že v banánové republice může být letový dispečer obviněn i z něčeho, za co vůbec nemůže.

+7/−2
7.12.2016 14:08

R40u16d46o78l90f 96S62t41a16r12y 6418797718

Kdyz jsme leteli z Meridy na Cosumel to byl zazitek. V letadle nebyly plavaci vesty. Pry kdyby jsme spadli tak by nas zraloci tak jak tak sezrali. Letelo se asi 10 m nad hladinou, aby se usetril benzin. Pilot doporucoval, aby jsme se nedivali z okna. "Letiste", tam se pasli osli a deti hraly fotbal. Ptal jsem se pilota, prima clovek, jestli maji taky nejake predpisy. Rikal, mame, ale my je nedodrzijeme. Vzdyt letite skoro zadarmo.

+7/0
7.12.2016 13:58

P28a56v60e88l 28N76e37d89ě38l36a 5146680744611

Ale no tak :-). Už mám ty Vaše bulíky zase na nose.

0/0
7.12.2016 16:10

M12i39c92h33a21l 68K83r88e10j31č28a 5498776976293

Sice take varim z vody, ale ze vseho toho mi vychazi, ze odpovedny je ten, kdo schvalil let letounem, ktery byl na hranici doletu...

+2/−2
7.12.2016 13:57

L46u26k60á19š 40B88ě14h81o14u80n41e93k 4860498770207

Kapitán. Na toho však mohli tlačit zeshora. Což myslím i bude souviset se zatčením šéfa firmy.

+9/0
7.12.2016 14:07

P74a31v32e11l 39N75e18d17ě67l13a 5436660594661

To dost dobře možná ano, ale přeci jenom radši budu žít, i když s nějakým postihem na krku, než se rozplácnout pár km před přistáním.

0/0
7.12.2016 14:43

M10a36r58t91i18n 89D86u18f64e31k 3222357218284

No jo, jenže třeba to druhým kapitánům předtím už devatenáctkrát vyšlo...

+4/0
7.12.2016 15:13
Foto

V40o37j88t12ě59c52h 17P74a56v75l28í16k 5494511124718

Start letounu proti předpisům nebyl, lety které nemají dost paliva aby za všech podmínek doletěly do cíle létají vcelku běžně.

Nicméně pilot byl povinnen přeplánovat trasu letu v okamžiku, kdy měl palivo na dolet k nejbližšímu letišti s rezervou 30 minut. A na tomto letišti doplnit palivo. Zjevně tak neučinil.

+6/0
7.12.2016 14:27

E85r69i24k 54L24e40v67i37n57s68k30ý 8861224663785

At uz je vina "dispecerky" jakakoliv, nedivim se ji, ze utika. Dovedete si predstavit, jaky strasny osud muze v Jizni Americe ocekavat clovek, ktereho mnozi podeziraji ze spoluviny na smrti celeho fotbaloveho tymu?

+16/0
7.12.2016 13:56

M27i49l96a87n 37Š75v53a64g10r23o92v61s12k26ý 9892829475668

Dispečerka z Kijeva taky ušla, raději.

+1/0
7.12.2016 14:05

P62a58v35e65l 95M73e26j95s31t74r12i83k 2864863437186

asi blondyna kdyz utekla do Brazilie odkud ten tym byl8-o

+4/−1
7.12.2016 14:15
Foto

P48ř87e98m54e23k 44H20o26m59o53l10a 5478155355416

Každopádně tato nehoda asi odhalí velké množství špíny a bordelu v podobných malých společnostech na jihoamerickém kontinentu.

Na Avherald píšou o několika letech za poslední měsíc kdy se přistávalo na "výpary".... :-P

+10/0
7.12.2016 13:49

K78a46r49e55l 13N30o91v83o10t23n21y 2781315889970

Za kontrolu paliva odpovida letovy dispecer? To je snad odpovednost predevsim posadky, koneckoncu je to predevsim v jejich vlastnim zajmu, aby meli dostatek paliva v nadrzich, ne? Konecne rozhodnuti je nakonec vzdycky na pilotovi, zda to na ranveji zvedne, nebo ne. Me kdyby nekdo upozornil nebo kdybych si spocital, ze nemam dostatecnou rezervu paliva, tak se ani nebudu obtezovat spoustenim motoru, dokud mi to nedotankuji...

+4/−1
7.12.2016 13:32

J39a15k73u68b 17Š51a94f47a21n49d24a 7245487451291

Oni měli pravděpodobně plnou. Jen jaksi chtěli letět tam, kam to dolítne možná jen tak tak.

+3/0
7.12.2016 13:37
Foto

P25ř57e26m49e69k 14H49o47m86o15l28a 5958245545986

hlavně, že do toho vidíte, to je důležité!

0/−2
7.12.2016 13:43

M33i41r93a 70J55a69n41í41k 5653344375515

to byla konstruktivini reakce... mate snad jiny nazor?

0/0
7.12.2016 16:21

J11a44n 63F15o76r44g63á92č 7944301150493

R.I.P.;-(

0/0
7.12.2016 13:31
Foto

P37ř34e64m35e80k 11H33o97m32o66l49a 5908825545746

Proč by měla letová dispečerka řešit kolik mají paliva v nádrži? Jestli je tím myšlen někdo z jejich ŘLP tak řece nemají přístup k informacím o množství paliva a vůbec k výpočtům ohledně doletu. Proč by to řešili, nejedná se o jinou profesi? 8-o

+12/0
7.12.2016 13:17

J73a55k25u83b 82N45o76v97o46t52n51ý 1224288790895

různých dispečerů na letišti je moře. Těm z ŘLP se správně říká "řídící". Vidím to na klasickou novinařinu...

+2/0
7.12.2016 13:19
Foto

P15ř37e20m88e31k 28H45o75m15o84l32a 5148525775766

jestli to nebyla ramp agentka. Tak ta bude mít asi veliký průšvih...

0/0
7.12.2016 13:22

J23a24k93u89b 88N29o49v14o30t65n90ý 1564668880375

třeba ... ale pro novináře může být jakákoli profese na letišti vnímána jako "letový dispečer"

+1/0
7.12.2016 13:25

J59a20k79u52b 76Š43a62f72a64n53d54a 7195497781961

Ale ta to také neurčuje, ne? Měla by průšvih, kdyby natankovala méně než požadovali piloti. Ale vypadá to, že měli plnou nádrž.

+2/0
7.12.2016 13:39
Foto

P22ř72e55m67e74k 37H96o34m88o11l85a 5878155675646

tak za tankování odpovídá ten maník z cisternou, to agentka nemá šanci zkontrolovat.

0/0
7.12.2016 13:48

J36a87k19u26b 57Š72a92f71a35n10d79a 7615307341441

Vsaďte se, že množství paliva někam zapisuje. Minimálně to musí té letecké společnosti vyúčtovat.

0/0
7.12.2016 14:17

B73ě39l64a 51H68o77r83á20k30o61v31á 1238542639740

Zápis je jedna věc a kam přišlo třeba 200litrů paliva je věc druhá a jestli se musel dělit s tím co zápisy kontroluje...

0/0
7.12.2016 15:20

J57i73n66d96ř88i28c31h 39T61ů49m49a 1794822427748

Ano zapisuje a kapitán protokol podepisuje.. Jen množství paliva načerpané z cisterny je jiné (vždy menší), než má letoun v nádržích. Kromě posádky de facto nikdo nemá kontrolu, kolik paliva při startu skutečně mají.

0/0
7.12.2016 17:18

J57i44n13d63ř65i21c58h 49T26ů95m57a 1134972957948

To se mýlíte. Odpovídá kapitán. Maník s cisternou je odpovědný za jiné věci. Třeba za podepsaný papír o tom, kolik které společnosti načerpal, (aby mohli fakturovat ). Ale také za to, že jsou uchované vzorky paliva v cisterně apod.

0/0
7.12.2016 17:13

E50r78i27k 70L34e31v86i63n37s55k55ý 8171354893285

Guardian pise "air traffic controller", to by byl ridici. Wall street journal pise "employee of Bolivian airport authority". Kazdopadne ji obvinuji z toho, ze povolila odlet, i kdyz letovy plan byl v rozporu s predpisy. Ona se haji, ze pozadovala zmenu letoveho planu a byla odmitnuta.

+2/0
7.12.2016 13:30

J38a13k37u86b 86N73o77v50o98t19n46ý 1254268790915

tak řídící z ŘLP asi letový plán neřeší...

+1/0
7.12.2016 13:37
Foto

P70ř28e40m64e53k 97H10o65m71o49l35a 5578495355196

asi si to bude chtít počkat. Vyšetřování bude jako vždy dlouhé a mistři jednoduchých řešení asi musí jít jinam.

+1/0
7.12.2016 13:37

P64e50t24r 36M76u28n10z70a19r 1185761119756

Ještě je tu možnost, že "letová dispečerka" není úplně přesný překlad a ve skutečnosti jde o jinou profesní pozici. Četl někdo originální zprávy?

+8/0
7.12.2016 13:15

P71e25t84r 71D46l57o63u84h88ý 5937349734394

Pokud měla posádka letadla, jak se psalo dříve, naplánováno několik možností mezipřistání pro doplnění paliva, navíc je i dispečerka upozornila, že nemají rezervu, aby to vzali na jeden zátah, tak těžko za něco může. Otázkou je, jak jsou ty zprávy ucelené.

+9/0
7.12.2016 13:10

J12a70k25u47b 47N30o11v72o98t80n73ý 1124538240515

tak měl by existovat letový plán a dle tohoto plánu měli mít palivo včetně předepsané rezervy. To kdosi kontroluje.

V civilizovaném světě neexistuje to, že by se pilot/kapitán rozhodoval během letu, jestli mezipřistane nebo to doletí.

+1/0
7.12.2016 13:14

J27a68k55u45b 31Š98a88f98a33n50d85a 7125777551791

Jenže pokud se nemýlím, letový plán se podává ještě před tím, jež je známo, jak zatížené to letadlo bude. A od toho se zase odvíjí dolet.

Jinak během letu se kapitán rozhodnout může, třeba pokud je výrazněji silnější protivítr než se počítalo a zjistí, že s dostatečnou rezervou nedoletí.

+1/0
7.12.2016 13:42

M61i29r12a 12J88a96n10í92k 5703384795745

no jelikoz je dolet tohoto letadla stejny jako vzdaleost mezi letisti, tak toho paliva by mel dle predpisu malo i kdyby leteli prazdni a leteli po vetru

0/0
7.12.2016 16:26

P97e25t13r 96H44á14l48a 6424706345776

Dolet letadla se ale vetsinou uvadi včetně minimalnich rezerv.

+2/0
7.12.2016 16:52

J38a17k13u80b 25Š23a96f44a97n94d52a 7115227811501

Jak zde již bylo napsáno, není to pravda. Prázdné má dolet 3700km, vzdálenost je 2900km.

0/0
7.12.2016 16:57

R21u61d30a 68S61l74a91v28í24k 5113178466871

Ano, existoval letový plán s mezipřistáním.

0/0
7.12.2016 13:53

P67e73t17r 46Ž89á94k 1337733808923

Odkud to víte?

+1/0
7.12.2016 14:07
Foto

V28o77j56t41ě45c76h 13P72a12v83l62í62k 5364801494648

Psalo se o tom již při prvních zprávách o pádu. Letový plán obsahoval dvě možnosti mezipřistání, ani jednu pilot nevyužil.

+1/0
7.12.2016 14:30

J25i62n25d83ř66i23c15h 59T55ů40m30a 1454632317868

Jste na omylu. Tzv. přeplánování za letu se děje u delších letů zcela běžně.

0/0
7.12.2016 17:21

L27u47b80o36m50í83r 27S60a81z47e97č44e44k 7149148215793

Informace o palivu jsou buď vymýšlené, nebo nejsou správná data o typu letadla, uvádí se u něj dolet 2.735 km! Dle Google Earth je vzdálenost mezi letišti 2.975 km! Takže tam nemohli doletět tak jak tak! Leda, že by cestující měli s sebou každý kanystr s palivem na dolití!

+3/−2
7.12.2016 13:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.