- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ano základem je důsledná analýza, taky jak jinak. Můžeme doufat že s nadcházející inkluzí se to zlepší. Jak správně říká pan Štech, hlavně nepropadat panice
To bylo křiku. Musíme se vyrovnat západním zemím.
To nejsou kecy.
Jen jak to dopadlo když se říkalo, že vše je tady špatně.
Za chvíli se s takovou bude abeceda učit až ve třetí třídě a psát raději až ve čtvrté, aby to pro žáky nebylo moc náročné a stresující a hlavně stačili tomu "tempu" ve výuce i ti, co tam nemají co dělat a od toho byly dříve právě zvláštní školy. No a pak si počteme, jak se nám mládež zhoršuje. Svůj podíl na tom má i větší lenost a pohodlí mládeže a spoléhání se na to, že všechno najdou lehce na netu, tak proč se to vlastně učit. Rovněž je to doslova nucení kantorů snižovat nároky na žáky, protože jinak by měli skoro prázdnou třídu. Kamarád je učitel a co mi říkal už několik let zpět, co studenti neznají za základy u maturit je spíše už na pováženou. Ale musí to chtě nechtě přehlížet, aby jej paní ředitelka nenahradila. Takže se nedivím, že to školství jde do kopru a mladej hejsek s nic neříkajícím titulem nezná ani základní věci v oboru, který studoval.
Já mám spíše pocit, že se právě mnoho učitelů snažilo na prvním stupni nacpat do těchto žáků až moc jazyků a pak prostě nejsou kapacity na další obory.
Ostatně mnoho škol ještě dnes porovnává úspěch žáka dle angličtiny a němčiny a nikoli dle kombinace s matematikou.
I když od dob kdy se tohle začalo napravovat, se kvalita přírodních věd zvedla. Nedávno zde byl článek kde 6ťáci měli lepší výsledky z matematiky jak středoškoláci s gymnazisty dohromady.
Výsledek je snadno pochopitelný. Každý kantor je nucený výrazně snižovat svou náročnost, aby měl vůbec koho vzdělávat. Myslím, že hlavní příčinou je Školský zákon, inkluze a RVP.
Inkluze, která ještě pořádně ani nenastala nemůže nést zodpovědnost za minulých 8 let vzdělání. Možná máte vše češtinářsky dobře, a za to vám gratuluji. Nicméně pokud by jste dokázala chápat časovou souslednost pak tu hloupost o inkluzi nenapíšete.
A zlepšili v hulení trávy. Oni to nepotřebují,všichni chtějí být youtubery.
Problémem je jednostranné zaměřeni na humanitní vzdělání zejména na prvním stupni ZŠ. To mělo za následek že kdokoli kdo nezvládal tři jazyky byl brán jako hloupí. A bylo jedno že v jiných spíše přírodních vědách exceluje. Postupně se to narovnává a dnes je na tom s matematickou atd mnoho 11 ti letých lépe jak středoškoláci s gymnazistama. Nicméně ony tři jazyky třeba na spš stále významně selektují přírodně zaměřené studenty. Možná je na čase některé učitele jazyků propustit a nabrat spíše odborníky v tech svéře.
Píšete nesmysly a děláte hrubé chyby.
To nevadí. Už jsou pro ně připraveny stovky škol s humanitárním a sociálním zaměřením. Tam najde uplatnění každý nedouk z kterého chce mít papínek magistra či jinak vysokoškolsky vyučeného člověka. A pak hurá do nějaké neziskovky.
Největší problém je neschopnost učitelů nadchnout pro předmět a výchova dětí v rodinách
Ona to přítomnost asistenta pro čtení, asistentky pro psaní a asistentky motivátorky v každé třídě jistě vyřeší.