- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Samozřejmě, že je. Úkoly jsou totiž naprosto k ničemu v dnešní době. Měly smysl v časech, kdy pracoval jen jeden rodič a druhý byl s dětmi doma, ale dnes, když mají rodiče a děti tak málo času na to, aby byli spolu a aby se taky předávaly nějaké hodnoty, posilovala rodinná vazba, atd., tak aby se děti věnovaly nesmyslným úkolům, které jim stejně nic nedají, je naprosto na hlavu. Mnohem lepší je to udělat jako v Nizozemí, a sice udělat takové vyučování, aby se děti musely učit dopředu na další hodinu, protože jinak nebudou chápat, oč tam jde, a když to nebudou chápat, tak z toho budou samy mít problém v budoucnu. Tuhle přípravu můžou dělat v době, kdy mají už po škole, ale rodiče ještě nejsou doma. Čas, jaký mají rodiče a děti spolu, by měl být naprosto nedotknutelný alespoň na prvním stupni.
Jestli by nestálo za to přečíst víc než nadpis...
Jeste jsem nevidel zadneho medialne znameho, bohateho, nebo vedce,ktery by mel za sebou lesni skolu,pripadne skolu podobneho typu. Vsechny prestizni univerzity uci naprosto jinym zpusobem a jejich absolventy lze bezne potkat. Takze jaky je benefit nechavat dite vyrust jako strom v lese?
Např. Steve Jobs posílal své dítě do waldorfské školy, zakladatelé googlu jsou absloventi školy Montessori, dále pak zakladatel Amazonu, Wikipedii, tvůrce počítačových her The Simps, princové William a Harry. Všichni říkají, že tento typ školy jim pomohl mít otevřenou mysl a probudil jejich rozvoj.
Pískání na bezovou píšťalu je určitě velmi pedagogicky přínosné a zcela zásadní!
Asi se od toho odvíjí i ostatní náplň tohoto podivného experimentu.
Celé to připomíná nějakou sektu a nejbezbrannějšími jsou právě děti.
Jejich rodičům a "učitelům" to ale nikdy nedojde,...
V podstatě náboženská škola a nezodpovědné experimenty s dětičkama. Tady je potřeba hlavně "věřit" že to je naprosto úžasné a prospěšné. Jsem atheista a proto na tohle nevěřím, rozumnější věřit tomu co se osvědčilo po mnoha generacích.
po mnoha generacich? Jestli myslite tech poslednich cca 100 let, tak to je v hostorii lidstva sezsakramentsky kratka doba na to, aby slo rict, ze slo o nejlepsi system, podivejte se, jak rychle se promnenil svet kolem mas, jen takovy system, ktery ke rozmanity a schopny reagovat na zmenu je schopen prezit, myslim, ze by byla zbytecna skoda zavirat dvere pred novymi vecmi. Na jednu stranu si lide stezuji, jak jsou prepracovani, unaveni, cukrovka jako metla lidstva valcuje statistiky a na druhou stranu kdyz nekdo prijde s tim, ze deti vede ke kazdodenimu navyku cvicit a travit cas na cerstvem vzduchu ve zavislosti na telocvicnach, posilovnach a drahych krouzcich, tak se zpravidla ti sami rozciluji, ze to nemuze fungovat... co takhle to zkusit, misto pochybovani, sednout di kazdy den misto televize do ticheho pokoje nebo venku zajit do lesa a jen tak chvili tise premyslet, protahnout unavene svaly... mozna zjistite, ze pak svou oblibenou krizovku vylustote 2x rychleji:-) ne nadarmo jsou v nekterych profesich narizene povinne prestavky, proc se nesmirit s tim, ze i mozek takove potrebuje, aby mohl dobre odvadet svou praci? Nakonec je nutne rict, ze kazda skola musi splnovat obem uciva predaneho do pate tridy stejne, jen tyto skoly to delaji jinak...
Masochisti z Devětsilu. Ještě s tím mohli na novinky, tam by to schytali víc Mimochodem na youtube je film o Summrehillu, svobodné škole v Anglii, doporučuju k doplnění informací o alternativách. To co jsme všichni absolvovali v mládí není jediná ani nejlepší cesta ke vzdělání.
No, z těch dětí asi velcí študiózové nebudou, jestli v tom stádečku zůstanou až do páté třídy. Nakonec jim rodiče budou v šesté třídě platit doučování. Ale asi na to mají.
Proč by nemohli být? Třeba je ve 14ti chytne nějaké téma (třeba medicína nebo IT) a protože do ní budou zapálení, naučí se později víc než někdo, kdo se učil jen proto, aby měl jedničky na vysvědčení a s pěknými známkami související odměnu.
Učit se jen pro odměnu, to mi přijde ubohé.
Tak naše humanitární organizace a různé nadace staví dětem v Africe a různých podobně chudých částech světa školy, aby se děti měly kde učit a u nás toto.
Není to trochu paradox?
Jestli neznate zadne nadace, ani skupiny spoluobcanu, kteri pomahaji u nas v republice nasim detem, tak to neni chyba ostatnich, ale je to chyba vasi neznalosti.
Ať funguje škola jak chce, klasická nebo alternativní, vždy na způsob výuky nejvíc nadávají ti, kteří si myslí, že strčí dítě do školy a ven vyleze génius.
A ještě vtipnější jsou ti, kteří stresujou ze svého zaměstnání, které je sice nebaví, nezajímá, ale hypotéka, leasing a dovolená se platit musí, tak hezky držet hubu a krok a svou frustraci mohou ventilovat jen na diskuzi.
Jo, génius.
Po celé generace tu byly pro duchem slabší různé pomocné školy, ale ted se cítili diskriminovaní, tak jsme jim umožnili chodit na normální základky a ze všech těch původně spadajících na zvlášťky ted budou géniusové.
Oni už vlastně jsou, úkoly psát nemusí, učit se doma na písemky nemusí.... akorát na těch studijních výsledcích to nějak nejde většinou moc vidět
Dobrá příprava na budoucí život bezdomovce