Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na železničních přejezdech porušuje předpisy 60 procent lidí, říká expert

Dopravní předpisy porušuje na železničních přejezdech v Česku 60 procent účastníků provozu, řidiči nejčastěji nerespektují výstražné signály a přes zákaz vjíždějí na přejezdy. Na čtvrteční konferenci to řekl Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Většina lidí, kteří na přejezdech utrpí smrtelná zranění, jsou podle něj ti, kteří daný přejezd dobře znají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i32n60d26ř62i12c12h 58Š39k65o66p18e74k 4435691950745

pomůže jediná věc: fotit a pokutovat, natáčet na kameru a pokutovat. A v maximální možné výši

Lidi totiž slyší akorát na peníze, ostatní je jim ukradený

+1/−4
1.12.2016 19:40

P87e64t33r19a 32K43o34l55o21u61c49h88o28v57á 8424617985137

to se nezmění, český národ už je takový, jedině trestat a trestat a na to nejsou lidi, takže to bude furt stejný

+1/−4
1.12.2016 19:07

V48í69t 37M64r35h20a55l 1745369543320

Kdyby se měli udělat přezkoušky všech řidičů, nestačili by jsme se divit, kolik by jich přišlo o papíry. Téměř denně se setkávám na silnicích z řidiči, kterým bych papíry sebral na místě.

0/0
1.12.2016 18:13

T49o84m59á89š 50V72e13l68č90o87v36s69k51ý 4503628699208

Třeba tam počítal i to, že řidiči na přejezdech nadávali, což by mohl být přestupek proti občanskému soužití ;-D

+3/0
1.12.2016 17:17

J18a34k55u75b 39R30e36i47t33e39r 2235630568174

Podívejme se na to, jaký že to je Budský expert: je to bakalář hotelnictví a bakalář managementu a marketingu. Má moc hezký profil na Linkedin.

Čili je to jen arogantní podvodník, který nemá z oborů souvisejících s dopravou žádné vzdělání. Přesto je v médiích nazýván expertem. Možná expert na cucání dat z prstu.

+4/0
1.12.2016 15:22

L78i32b51o22r 63M39o38u16č68k58a 1398217595422

verim tomu, ze 60% je proste blabol

+4/0
1.12.2016 15:05

O66n22d84ř56e85j 63Č28a29p75k92a 6201641323514

Když bude počítat i takové věci, jako že auto mělo 80 metrů před přejezdem rychlost 51 km/h, tak by těch 60% nasbírat mohl. Případně jestli dal kameru před nějaký profláknutý přejezd na jednokolejce a chytal místní, co jdou ještě na červenou po průjezdu vlaku.

0/0
1.12.2016 15:13

T27o43m89á15š 44V80e56l47č98o37v97s40k81ý 4113658969468

Je to 50 metrů, ale o rychlosti zde řeč není. Samozřejmě mne to taky napadlo. Těch 60% je nesmysl.

0/0
1.12.2016 16:21

T27o69m92á79š 20K54u65c77h92a87ř 3597561588121

Koukám, že hodně lidí tu naletělo na to, že přředpisy na přejezdu porušuje až 60% lidí a vztáhlo to jen na řidiče. To se ale v článku netvrdí, u řidičů to bude tak kolem 10%. Potíž je, že statistika vychází z toho, že umístili kamery na problémové přejezdy, to znamená ty, kde 30 minut jsou závory dole, vlak nikde a pak se závory zvednou na dvě minuty. Na takových přejezdech přechází na červenou 100% chodců a cyklistů, protože tak dlouho se dá možná sedět v teple v autě a bouchat hlavou o volant, ale nevydržíte stát na nohách u závory, když máte za pět minut vyzvedávat děcko vze školky.

+5/0
1.12.2016 14:51

J98a16n 85L88u35k68á34š 7767783853292

Ja myslim, ze pokud to vezmou doslova, tak tech 60% snadno najdou. Napr. 30 km/h se ma jet nejen pres prejezd bez svetel, ale uz u te posledni znacky pred nim a to vetsina ridicu nedela a priznam se, ze ackoliv prejezd projizdim predpisovou rychlosti a vzdy se rozhlednu, tak u te znacky pred prejezdem tam kolikrat tech 30 jeste nemam.

0/0
1.12.2016 16:09

R23o56b58e54r81t 26V63i78l56i91m93o39v71s16k87ý 1339375504928

Další expert, co si cucá z prstu.Rv

+4/−1
1.12.2016 14:44

J96a90n 50N35o97v33á94k 9217392377217

Možná necucá. Stačí nejspíš započítat i překročení rychlosti (což je u některých přejezdů poměrně nesmyslné) a asi tam budeme. Sám mám na jedné trase, kterou jezdím častěji, přejezd vprostřed širé roviny, je dobře udělaný, na všechny strany je vidět více než kilometr a zpomalovat tam na 30 km/h se chce opravdu málokomu, takže pokud se nějaký "expert" postaví k podobnému místu, tak mu těch 60 % řidičů pachájících přestupky vyjde celkem snadno.

+2/0
1.12.2016 15:11

P50e90t17r 60K96o97r16b32e21l 9716947760122

Velký hazard, který často pozoruji, je rozjíždění se dvoukolejce hned jak se začnou zvedat závory a kdy ještě nepřestanou blikat světla. Přejezd sám sebe bere ještě jako zavřený (viz vyhláška) a pokud do ovládacího úseku v ten moment vjede protivlak závory okamžitě padají zpět.

+6/0
1.12.2016 14:36

J19a15n76a 24N81ě46m44e95č35k84o88v38á 3713304591306

Porušuji a porušovat budu nadále. Ve Zlíně je TAK MIZERNĚ seřízená světelná signalizace, že na přejezdu u nádraží lidi čekají desítky vteřin, aniž by vlak byl někde v dohledu na rovné trati! Běžně při svítící červené ujdu 100m od obchodního centra a vlak JEŠTĚ nejede a není vidět. Zejména v dešti to je lahůdka, fakt. A o kus v dál v Malenovicích výstražně řve přejezd, i když vlak STOJÍ v kilometr (změřeno!!!) vzdálené zastávce.

Pokud se shodneme, že člověk má narozdíl od zvukového výstražného zařízení mozek, tak netuším, proč nemám právo ho použít a bezpečně přejít.

S autem bych to neudělala nikdy v životě, nejsem sebevrah, ale pěší přechody jsou něco zatraceně jiného.

A jen technická - opravdu mě dojímá péče PČR o přecházení lidí na zelenou na silnicích. Vždycky si na to vzpomenu, když v obytných čtvrtích přecházím nespočet křižovatek, NE rovných silnic, s auty ze všech směrů a bez jednoho jediného přechodu. A ejhle, nikdo tam neumírá. Divné, ne?

+7/0
1.12.2016 14:34

L85u14b34o50m44í50r 12S31a20z19e89č27e14k 7399318115233

Ještě záleží na tom, kolik toho mozku v té hlavě je!

+1/0
1.12.2016 14:35

P48e26t92r 56Č80a39p91e92k 3257248156282

Jednoznačně vůbec nechápete princip, jak signalizace funguje. Spínač musí být v dostatečné vzdálenosti, i přesto, že je v blízkosti závor stanice. Všechny osobní vlaky v té stanici nestaví a nákladní už vůbec ne.

+3/0
1.12.2016 14:41

S32t34a76n56i11s34l66a70v 36S67e67d13l54á13k 1725569277

Problém je, že spoučtění závor (signalizace) se musí provést s velkým předstihem dost daleko od přejezdu, protože vlak na pár desítkách metrů nezastaví. Tímjsou dány ty dlouhé prodlevy. Klidně porušujte. Na železničním přejezdu to má výhodu v tom, že pokud se potkáte s vlakem, tak už nebudete mít žádné problémy.

0/0
1.12.2016 16:50

P91e95t63r 86M24a33x14a 8666732157749

Jak souvisí brzdná dráha vlaku se spouštěním výstrahy na přejezdu?

0/0
1.12.2016 17:45

T41o57m29á36š 95V13e87l84č22o69v13s14k63ý 4403868799578

Chytré to tu psát. Zítra si to pohlídají s zkasírují.

0/0
1.12.2016 17:14

J89i12n76d65ř45i74c32h 27Š50k40o17p10e72k 4885371290905

spínač po spuštění signalizace je umístěn v takové vzdálenosti, aby i nejrychlejší vlak co na trati jezdí, zapnul signalizaci v dostatečném předstihu potřebným na vyklizení přejezdu.

Logicky když pak tam jede motorák místo rychlíku, čeká se na přejezdu déle

0/0
1.12.2016 19:54

M39i77r48o41s16l50a25v 87K43a56š88p91a10r 3552377521551

Udivilo mě množství neštěstí na přejezdech a oni jsou na vině v drtivé většině sebevrazi. Řeší problémy skokem pod vlak a ti líní prostě přijedou autem.

0/0
1.12.2016 14:29

J76a70n 37M18r95k81v95i18č54k71a 9793836485798

No, 30 km/h pres prejezd nejezdim, to je fakt. Takze asi porusuju.

+3/0
1.12.2016 14:27

M74i83r72a 11L18o41v25e 3824610618774

60% lidi porusuje predpisy na zeleznicnich prejezdech? ...neni to prehnane?

+2/0
1.12.2016 14:26

P11e27t43r 35D50r83a79p56a26l 3225668913815

pan Mrkvička nad Vámi se právě přiznal;-)

0/0
1.12.2016 14:33

S43e95i51d32l 60P77e44t13r 1931751235174

Pan ekspert by se měl nejdříve než otevře svá ústa doučit co znamenají procenta ... Ať se postaví někam ke šraňkám a osobně si to spočítá.

6% by bylo reálnějších, i když i z toho bude 4/5 bagatelních přestupků typu: "začalo cinkat když bylo auto 10 m před přejezdem a řidič nechtěl gumovat silnici" ...

U nás tyhle chudáky buzerují městapáci avšak sami trvale porušují zákon když stojí hned za závorami bez majáku ...

+6/0
1.12.2016 14:21

M36a54r28t20i39n 92K19o75l40l93e63r 7611823135874

Když byste už nestihnul zastavit, tak to snad přestupek není?

0/0
1.12.2016 14:26

S10e36i32d67l 18P91e89t66r 1221891925324

Vím já co je pro toho eksperta přestupek?:-)

Celá tahle banda lehkoživků z BESIPu měla být především už 25 let rozpuštěná ..

+1/−1
1.12.2016 14:32

P83e26t74r 16D51r30a28p24a38l 3605458853295

přestupek je asi to, co odporuje zákonné normě...tak si to přečtěte

+1/0
1.12.2016 14:34

M57a26r51e48k 41Š89e49s56t89á44k 4755711186141

To je zas dělostřelecká příprava na nějakou represi? Pokud předpisy porušuje chodec nebo cyklista, tak oproti řidiči je tam jeden velký rozdíl - chodec ani cyklista pravděpodobně na přejezdu neuvízne, navíc v připadě nehody ohrozí především sám sebe, narozdíl od řidiče. A moc řidičů, co by na přejezdech předpisy porušovalo tedy nepotkávám, pokud tedy nepočítají i nezhasnutí světel.

+11/−1
1.12.2016 14:16

M24i45c87h16a30l 46Č70e34r58n64ý 8873229407636

ano, pokud jedete pres prejezd jednou denne a z toho jednou za tyden tam potkate vlak a ztoho pak usuzujete jak se chovaji ostatni ridici, pak uz chapu ze nikoho neptkavate... koho se to netyka, toho se to netyka

+1/0
1.12.2016 14:28

S88e58i48d90l 45P47e60t75r 1481281795984

Fajn. Co napíšete mně, když přes 3 přejezdy jsem nucen jet 2 x denně, potkám tam pokaždé min. 2 vlaky, někdy při velké smůle i šest a za posledních 10 let jsem nezažil nikoho, kdy by nějakým flagrantním způsobem cokoli porušil .. 8-o

+1/0
1.12.2016 14:37

J53a74n 92H81r97u43z42a 8254138779507

Expert BESIP s. Budský ať jde se svými statikami do zádele. Dosud jsem nezažil kromě několika chodců a cyklistů nikoho kdo by vjel na přejezd na červenou nebo si zvedal závoru. 60% je mimořádná pitomost experta zbytečné organizace MD. Troufám si tvrdit, že 90% řidičů se chová slušně i přes všechen silniční fašismus, který nám MD i obce svými omezujícími naschvály a někdy neumětelstvím dělají. A tito řidiči, kteří se popasují s kolonami, zákazy, objížďkami, akcemi auto*matu a dalšími trucpodniky se stejně dobře popasují i s železničrními přejezdy. Asi pan Budský soudí podle sebe.

+11/0
1.12.2016 14:13

L54u25b49o58m32í66r 85S60a28z58e84č67e41k 7959848365693

A co ty záběry? To druhé auto v tom prvním videu to projelo ještě extra pomalu. Zatímco to ten jeden "proletěl" za dvě sec., druhý to jel 11 sec!

0/0
1.12.2016 14:38

J53á48n 96K68o35t31ú92č 2946414758666

Neviem kde žijete, ale moje zážitky sú diametrálne odlišné. Zdvíhať závory nie je také časté (ale cyklistov a chodcov to vidím robiť bežne), ale úmyselný prejazd autom na červenú, pred sklopením závor? To vidím snáď každý deň. Že by to bolo na Slovensku inak?

0/0
7.12.2016 9:51

J78i25ř60í 21N17o93v74á95k 3882380184616

No, ono by možná taky bylo dobré se zaměřit i na to, proč ty předpisy řidiči porušují. Každý den jezdím přes přejezd se závorama a dost často se stane, že závory spadnou a pár minut (opravdu pár minut se nic neděje) a vlak projede až třeba za 5 minut,. Pokud by tam nebyly závory, tak se určitě najde pár řidičů, co kašlou na světla přejezd projedou. Pokud by bylo vše nastavené tak, že vlak projede do 20-30s od spuštění závor, nebo rozblikání červených světel, tak si to většina těch kaskadérů sakra rozmyslí. Ale ono je často jednodušší řešit následek, než příčinu....

+1/0
1.12.2016 14:11

D67a60v50i67d 16K61o85s23t17e71l71n64í79k 9815286921

Objíždět závory nebo vjet na přejezd při blikajících červených světlech může jen sebevrah. Nevím proč, ale těchto lidí mi nějak není líto - každý svého osudu strůjcem. Horší je, když to kvůli nim odskáče někdo nevinný.

Radši si 5 nebo 10 minut počkám než být v černé kronice.

0/0
1.12.2016 14:10

J56a62n 89H89r29u16z48a 8434348569337

V dnešní době jsou, alespoň ty modernější, obsluhovány kolejovými stykači a vjet na přejezd s blikajícími červenými světly je mimořádná pitomost. Zdržení je spíše ve vteřinách jak minutách pokud se jedná o jeden vlak (který neposunuje).

0/0
1.12.2016 14:16

D12a19v40i79d 24K39o45s11t74e79l34n88í78k 9895536461

Zdržení - jak kde. Znám přejezd, kde bliká červená několik minut, když stojí vlak v nádraží, které v těsné blízkosti přejezdu. Ale i když vidím stát ten vlak v nádraží, zůstanu taky stát, protože nevím, zda se nepřiřítí vlak z druhé strany.

0/0
1.12.2016 14:29

A17n52t94o40n35í74n 81Z48e36l47i27n41k60a 5214168435590

6o % je nesmysl. 10% lidí za volantem řeší své problémy, a jsou nesoustředění na jízdu. Cca 1 stotisícina na to doplatí životem. Pokud se budou přejíždět koleje, tak to tak vždycky bylo a také bude.

+2/0
1.12.2016 14:06

M38a82r13t76i91n 57Č34e43r79v53e22n32ý 3726217101751

Tak většina těchto porušování pravidel je na přejezdech bez závor nebo v místech, kde jsou závory ovládány manuálně z nádraží. Pokud ridiči ze zkušenosti vědí, že to bude cinkat minutu a pak že tam budou trčet 15minut, než projede motoráček a než se to někdo uráčí zvednout, tak prostě riskují a projíždějí.

Nevěřím tomu, že se tohle děje na přejezdech, kde jsou závory ovládány senzory a doby čekání jsou minimální.

0/0
1.12.2016 13:58

J69i41ř89í 38S25t97e36h37l90í53k 9757226135492

Závory nejsou ovládány senzora ,ale kolejovými obvody.

+1/−1
1.12.2016 14:00

R62o73m89a38n 50S17t49o69n24e94k 1709953549311

děje a docela často

0/0
1.12.2016 14:06

J68i26t62k35a 27T65v90r78d26á 3151448396569

Jestli je přejezd opatřen světly,není o čem diskutovat.Pokud ne a je špatně vidět na trať ,ani stopka nestačí.Co takhle dát na takové místo zrcadlo ? Navíc ne každý vlak houká,když se k takovému přejezdu blíží .Je vážně milé když začne houkat až ve chvíli ,kdy vás strojvedoucí uvidí a máte ještě půlku auta v kolejišti.Rv

0/−1
1.12.2016 13:57

V74l84a48s80t22i40m40i89l 48F41i44a70l91a 1352981274

To je odvážné tvrzení že ne každý vlak houká. Spíš možná, že to přes radio neslyšíte

+1/0
1.12.2016 14:22

V94l66a28s53t14i68m73i89l 50F93i47a57l82a 1572831934

Možná pisálci pochopili, že účinnější náprava bude apelovat do nekonečna na řidiče, aby dodržovali na PZS předpisy a ne pořád obviňovat SŽDC nebo Čd, že mají smrťáky na přejezdech.

+1/0
1.12.2016 13:54

J20i59ř73í 83S75v24a58š65e24k 9414298833289

Spíš bych řekl, že většina lidí tam nedodržuje třicítku (na některých přejezdech), než že by jezdili na červenou.

0/0
1.12.2016 13:46

J34a39r91o61s30l47a25v 85L51e16b21e57d39a 3276929817160

Na přejezdech bez bílého světla, je-li dobrá viditelnost, je taky takové omezení k ničemu. Raději budu pořádně sledovat obě strany trati, než čučet na tacháč.

A naopak, pokud je viditelnost mizerná, raději zastavím i bez stopky.

+1/0
1.12.2016 13:57

L90u56b49o59š 42O60b25r50u80č18a 6611384726481

a to kde si pan expert precetl .. tech 60% .. to bych si rad nechal vysvetlit .. ja osobne pred prejezdem zastavuju a uprimne neznam snad nikoho, kdo by to prejizdel .. ani jsem s nikym takovym v aute nikdy nesedel .. ano, je par takovych "hrdinu" ale rikat ze jich je 60% je neco jako Babis a jeho "vsichni kradnu"

+15/−2
1.12.2016 13:44

J89i70ř84í 68P17r65ů31š36a 7465772345189

Tak si občas k nějakému přejezdu stoupnete a uvidíme ty co neznáte. 60% je ještě hodně podstřelený údaj.

+2/0
1.12.2016 13:54

J67i72ř27í 83S40t72e42h34l38í36k 9777146915782

Já jako strojvedoucí říkám,že těch 60% je tak akorát.Sedni si na lokomotivu a uvidíš,co se děje.Já už držel umírající ženskou,kterou jsem srazil na přejezdu před Přerovem a nemohl nic dělat.Má z toho trauma na celý život.

+2/0
1.12.2016 13:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.