Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na železničních přejezdech porušuje předpisy 60 procent lidí, říká expert

Dopravní předpisy porušuje na železničních přejezdech v Česku 60 procent účastníků provozu, řidiči nejčastěji nerespektují výstražné signály a přes zákaz vjíždějí na přejezdy. Na čtvrteční konferenci to řekl Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Většina lidí, kteří na přejezdech utrpí smrtelná zranění, jsou podle něj ti, kteří daný přejezd dobře znají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73i89n16d75ř40i97c49h 86Š49k70o20p46e81k 4175721700665

pomůže jediná věc: fotit a pokutovat, natáčet na kameru a pokutovat. A v maximální možné výši

Lidi totiž slyší akorát na peníze, ostatní je jim ukradený

+1/−4
1.12.2016 19:40

P48e26t30r27a 17K96o25l70o83u80c84h66o61v43á 8504257935497

to se nezmění, český národ už je takový, jedině trestat a trestat a na to nejsou lidi, takže to bude furt stejný

+1/−4
1.12.2016 19:07

V74í82t 91M30r66h72a96l 1955839783250

Kdyby se měli udělat přezkoušky všech řidičů, nestačili by jsme se divit, kolik by jich přišlo o papíry. Téměř denně se setkávám na silnicích z řidiči, kterým bych papíry sebral na místě.

0/0
1.12.2016 18:13

T42o98m92á79š 81V77e68l81č65o75v73s45k91ý 4583238819348

Třeba tam počítal i to, že řidiči na přejezdech nadávali, což by mohl být přestupek proti občanskému soužití ;-D

+3/0
1.12.2016 17:17

J15a30k94u51b 42R41e89i77t45e80r 2525320318324

Podívejme se na to, jaký že to je Budský expert: je to bakalář hotelnictví a bakalář managementu a marketingu. Má moc hezký profil na Linkedin.

Čili je to jen arogantní podvodník, který nemá z oborů souvisejících s dopravou žádné vzdělání. Přesto je v médiích nazýván expertem. Možná expert na cucání dat z prstu.

+4/0
1.12.2016 15:22

L27i10b38o83r 87M14o83u82č73k68a 1598277745392

verim tomu, ze 60% je proste blabol

+4/0
1.12.2016 15:05

O43n17d84ř47e90j 75Č88a37p82k10a 6191251443114

Když bude počítat i takové věci, jako že auto mělo 80 metrů před přejezdem rychlost 51 km/h, tak by těch 60% nasbírat mohl. Případně jestli dal kameru před nějaký profláknutý přejezd na jednokolejce a chytal místní, co jdou ještě na červenou po průjezdu vlaku.

0/0
1.12.2016 15:13

T35o46m59á42š 58V73e17l18č70o18v96s51k41ý 4613458339668

Je to 50 metrů, ale o rychlosti zde řeč není. Samozřejmě mne to taky napadlo. Těch 60% je nesmysl.

0/0
1.12.2016 16:21

T11o98m43á37š 95K14u40c55h42a89ř 3267371738711

Koukám, že hodně lidí tu naletělo na to, že přředpisy na přejezdu porušuje až 60% lidí a vztáhlo to jen na řidiče. To se ale v článku netvrdí, u řidičů to bude tak kolem 10%. Potíž je, že statistika vychází z toho, že umístili kamery na problémové přejezdy, to znamená ty, kde 30 minut jsou závory dole, vlak nikde a pak se závory zvednou na dvě minuty. Na takových přejezdech přechází na červenou 100% chodců a cyklistů, protože tak dlouho se dá možná sedět v teple v autě a bouchat hlavou o volant, ale nevydržíte stát na nohách u závory, když máte za pět minut vyzvedávat děcko vze školky.

+5/0
1.12.2016 14:51

J69a82n 57L37u18k26á68š 7117323813722

Ja myslim, ze pokud to vezmou doslova, tak tech 60% snadno najdou. Napr. 30 km/h se ma jet nejen pres prejezd bez svetel, ale uz u te posledni znacky pred nim a to vetsina ridicu nedela a priznam se, ze ackoliv prejezd projizdim predpisovou rychlosti a vzdy se rozhlednu, tak u te znacky pred prejezdem tam kolikrat tech 30 jeste nemam.

0/0
1.12.2016 16:09

R98o86b95e59r23t 53V13i25l98i19m80o16v15s30k16ý 1149985674568

Další expert, co si cucá z prstu.Rv

+4/−1
1.12.2016 14:44

J79a43n 97N47o24v93á13k 9537292647657

Možná necucá. Stačí nejspíš započítat i překročení rychlosti (což je u některých přejezdů poměrně nesmyslné) a asi tam budeme. Sám mám na jedné trase, kterou jezdím častěji, přejezd vprostřed širé roviny, je dobře udělaný, na všechny strany je vidět více než kilometr a zpomalovat tam na 30 km/h se chce opravdu málokomu, takže pokud se nějaký "expert" postaví k podobnému místu, tak mu těch 60 % řidičů pachájících přestupky vyjde celkem snadno.

+2/0
1.12.2016 15:11

P78e26t70r 37K18o18r79b41e88l 9866117370632

Velký hazard, který často pozoruji, je rozjíždění se dvoukolejce hned jak se začnou zvedat závory a kdy ještě nepřestanou blikat světla. Přejezd sám sebe bere ještě jako zavřený (viz vyhláška) a pokud do ovládacího úseku v ten moment vjede protivlak závory okamžitě padají zpět.

+6/0
1.12.2016 14:36

J90a63n76a 36N30ě13m26e10č53k52o48v73á 3613714121556

Porušuji a porušovat budu nadále. Ve Zlíně je TAK MIZERNĚ seřízená světelná signalizace, že na přejezdu u nádraží lidi čekají desítky vteřin, aniž by vlak byl někde v dohledu na rovné trati! Běžně při svítící červené ujdu 100m od obchodního centra a vlak JEŠTĚ nejede a není vidět. Zejména v dešti to je lahůdka, fakt. A o kus v dál v Malenovicích výstražně řve přejezd, i když vlak STOJÍ v kilometr (změřeno!!!) vzdálené zastávce.

Pokud se shodneme, že člověk má narozdíl od zvukového výstražného zařízení mozek, tak netuším, proč nemám právo ho použít a bezpečně přejít.

S autem bych to neudělala nikdy v životě, nejsem sebevrah, ale pěší přechody jsou něco zatraceně jiného.

A jen technická - opravdu mě dojímá péče PČR o přecházení lidí na zelenou na silnicích. Vždycky si na to vzpomenu, když v obytných čtvrtích přecházím nespočet křižovatek, NE rovných silnic, s auty ze všech směrů a bez jednoho jediného přechodu. A ejhle, nikdo tam neumírá. Divné, ne?

+7/0
1.12.2016 14:34

L69u33b47o58m30í91r 20S77a95z22e35č71e19k 7809558515783

Ještě záleží na tom, kolik toho mozku v té hlavě je!

+1/0
1.12.2016 14:35

P17e83t46r 66Č81a49p12e63k 3227358776952

Jednoznačně vůbec nechápete princip, jak signalizace funguje. Spínač musí být v dostatečné vzdálenosti, i přesto, že je v blízkosti závor stanice. Všechny osobní vlaky v té stanici nestaví a nákladní už vůbec ne.

+3/0
1.12.2016 14:41

S75t46a16n33i71s64l48a51v 17S71e79d84l80á24k 1945409167

Problém je, že spoučtění závor (signalizace) se musí provést s velkým předstihem dost daleko od přejezdu, protože vlak na pár desítkách metrů nezastaví. Tímjsou dány ty dlouhé prodlevy. Klidně porušujte. Na železničním přejezdu to má výhodu v tom, že pokud se potkáte s vlakem, tak už nebudete mít žádné problémy.

0/0
1.12.2016 16:50

P29e97t11r 68M66a77x34a 8446722297319

Jak souvisí brzdná dráha vlaku se spouštěním výstrahy na přejezdu?

0/0
1.12.2016 17:45

T83o46m93á24š 23V11e59l16č11o10v54s41k14ý 4433178369978

Chytré to tu psát. Zítra si to pohlídají s zkasírují.

0/0
1.12.2016 17:14

J65i52n86d18ř94i43c24h 34Š18k39o97p21e70k 4595511430645

spínač po spuštění signalizace je umístěn v takové vzdálenosti, aby i nejrychlejší vlak co na trati jezdí, zapnul signalizaci v dostatečném předstihu potřebným na vyklizení přejezdu.

Logicky když pak tam jede motorák místo rychlíku, čeká se na přejezdu déle

0/0
1.12.2016 19:54

M14i22r57o66s82l31a18v 92K40a61š86p92a66r 3612397781681

Udivilo mě množství neštěstí na přejezdech a oni jsou na vině v drtivé většině sebevrazi. Řeší problémy skokem pod vlak a ti líní prostě přijedou autem.

0/0
1.12.2016 14:29

J91a85n 21M35r49k32v69i15č82k13a 9473446515578

No, 30 km/h pres prejezd nejezdim, to je fakt. Takze asi porusuju.

+3/0
1.12.2016 14:27

M20i76r98a 31L59o68v24e 3434440938764

60% lidi porusuje predpisy na zeleznicnich prejezdech? ...neni to prehnane?

+2/0
1.12.2016 14:26

P43e55t30r 67D56r98a28p52a77l 3735408173245

pan Mrkvička nad Vámi se právě přiznal;-)

0/0
1.12.2016 14:33

S80e52i51d82l 78P83e72t51r 1821501205934

Pan ekspert by se měl nejdříve než otevře svá ústa doučit co znamenají procenta ... Ať se postaví někam ke šraňkám a osobně si to spočítá.

6% by bylo reálnějších, i když i z toho bude 4/5 bagatelních přestupků typu: "začalo cinkat když bylo auto 10 m před přejezdem a řidič nechtěl gumovat silnici" ...

U nás tyhle chudáky buzerují městapáci avšak sami trvale porušují zákon když stojí hned za závorami bez majáku ...

+6/0
1.12.2016 14:21

M45a12r70t64i34n 57K90o43l91l92e12r 7121573835844

Když byste už nestihnul zastavit, tak to snad přestupek není?

0/0
1.12.2016 14:26

S93e66i76d26l 13P62e27t77r 1171841445594

Vím já co je pro toho eksperta přestupek?:-)

Celá tahle banda lehkoživků z BESIPu měla být především už 25 let rozpuštěná ..

+1/−1
1.12.2016 14:32

P70e51t93r 91D45r35a32p53a38l 3635278303815

přestupek je asi to, co odporuje zákonné normě...tak si to přečtěte

+1/0
1.12.2016 14:34

M96a25r30e78k 49Š92e98s93t88á16k 4735661476561

To je zas dělostřelecká příprava na nějakou represi? Pokud předpisy porušuje chodec nebo cyklista, tak oproti řidiči je tam jeden velký rozdíl - chodec ani cyklista pravděpodobně na přejezdu neuvízne, navíc v připadě nehody ohrozí především sám sebe, narozdíl od řidiče. A moc řidičů, co by na přejezdech předpisy porušovalo tedy nepotkávám, pokud tedy nepočítají i nezhasnutí světel.

+11/−1
1.12.2016 14:16

M75i66c94h84a29l 73Č85e49r49n10ý 8563769797146

ano, pokud jedete pres prejezd jednou denne a z toho jednou za tyden tam potkate vlak a ztoho pak usuzujete jak se chovaji ostatni ridici, pak uz chapu ze nikoho neptkavate... koho se to netyka, toho se to netyka

+1/0
1.12.2016 14:28

S54e31i76d45l 93P28e86t41r 1481381235854

Fajn. Co napíšete mně, když přes 3 přejezdy jsem nucen jet 2 x denně, potkám tam pokaždé min. 2 vlaky, někdy při velké smůle i šest a za posledních 10 let jsem nezažil nikoho, kdy by nějakým flagrantním způsobem cokoli porušil .. 8-o

+1/0
1.12.2016 14:37

J50a70n 64H77r36u53z88a 8584658589537

Expert BESIP s. Budský ať jde se svými statikami do zádele. Dosud jsem nezažil kromě několika chodců a cyklistů nikoho kdo by vjel na přejezd na červenou nebo si zvedal závoru. 60% je mimořádná pitomost experta zbytečné organizace MD. Troufám si tvrdit, že 90% řidičů se chová slušně i přes všechen silniční fašismus, který nám MD i obce svými omezujícími naschvály a někdy neumětelstvím dělají. A tito řidiči, kteří se popasují s kolonami, zákazy, objížďkami, akcemi auto*matu a dalšími trucpodniky se stejně dobře popasují i s železničrními přejezdy. Asi pan Budský soudí podle sebe.

+11/0
1.12.2016 14:13

L43u52b43o42m57í25r 72S12a69z88e54č71e22k 7699798475593

A co ty záběry? To druhé auto v tom prvním videu to projelo ještě extra pomalu. Zatímco to ten jeden "proletěl" za dvě sec., druhý to jel 11 sec!

0/0
1.12.2016 14:38

J24á37n 38K81o98t78ú13č 2316704228556

Neviem kde žijete, ale moje zážitky sú diametrálne odlišné. Zdvíhať závory nie je také časté (ale cyklistov a chodcov to vidím robiť bežne), ale úmyselný prejazd autom na červenú, pred sklopením závor? To vidím snáď každý deň. Že by to bolo na Slovensku inak?

0/0
7.12.2016 9:51

J67i27ř24í 54N11o86v33á11k 3612700714676

No, ono by možná taky bylo dobré se zaměřit i na to, proč ty předpisy řidiči porušují. Každý den jezdím přes přejezd se závorama a dost často se stane, že závory spadnou a pár minut (opravdu pár minut se nic neděje) a vlak projede až třeba za 5 minut,. Pokud by tam nebyly závory, tak se určitě najde pár řidičů, co kašlou na světla přejezd projedou. Pokud by bylo vše nastavené tak, že vlak projede do 20-30s od spuštění závor, nebo rozblikání červených světel, tak si to většina těch kaskadérů sakra rozmyslí. Ale ono je často jednodušší řešit následek, než příčinu....

+1/0
1.12.2016 14:11

D46a67v33i40d 77K58o93s97t88e92l73n31í36k 9765546641

Objíždět závory nebo vjet na přejezd při blikajících červených světlech může jen sebevrah. Nevím proč, ale těchto lidí mi nějak není líto - každý svého osudu strůjcem. Horší je, když to kvůli nim odskáče někdo nevinný.

Radši si 5 nebo 10 minut počkám než být v černé kronice.

0/0
1.12.2016 14:10

J49a22n 70H44r68u15z84a 8554438539837

V dnešní době jsou, alespoň ty modernější, obsluhovány kolejovými stykači a vjet na přejezd s blikajícími červenými světly je mimořádná pitomost. Zdržení je spíše ve vteřinách jak minutách pokud se jedná o jeden vlak (který neposunuje).

0/0
1.12.2016 14:16

D88a67v27i76d 86K56o89s69t57e67l10n54í36k 9725336611

Zdržení - jak kde. Znám přejezd, kde bliká červená několik minut, když stojí vlak v nádraží, které v těsné blízkosti přejezdu. Ale i když vidím stát ten vlak v nádraží, zůstanu taky stát, protože nevím, zda se nepřiřítí vlak z druhé strany.

0/0
1.12.2016 14:29

A93n94t86o77n56í32n 82Z88e89l35i13n62k61a 5214888865920

6o % je nesmysl. 10% lidí za volantem řeší své problémy, a jsou nesoustředění na jízdu. Cca 1 stotisícina na to doplatí životem. Pokud se budou přejíždět koleje, tak to tak vždycky bylo a také bude.

+2/0
1.12.2016 14:06

M68a35r79t22i15n 27Č41e66r29v85e63n93ý 3846967211161

Tak většina těchto porušování pravidel je na přejezdech bez závor nebo v místech, kde jsou závory ovládány manuálně z nádraží. Pokud ridiči ze zkušenosti vědí, že to bude cinkat minutu a pak že tam budou trčet 15minut, než projede motoráček a než se to někdo uráčí zvednout, tak prostě riskují a projíždějí.

Nevěřím tomu, že se tohle děje na přejezdech, kde jsou závory ovládány senzory a doby čekání jsou minimální.

0/0
1.12.2016 13:58

J21i88ř68í 65S96t61e15h78l37í50k 9837926385582

Závory nejsou ovládány senzora ,ale kolejovými obvody.

+1/−1
1.12.2016 14:00

R67o79m16a84n 10S92t21o56n75e63k 1309583699671

děje a docela často

0/0
1.12.2016 14:06

J87i13t91k23a 95T51v71r52d33á 3891418636569

Jestli je přejezd opatřen světly,není o čem diskutovat.Pokud ne a je špatně vidět na trať ,ani stopka nestačí.Co takhle dát na takové místo zrcadlo ? Navíc ne každý vlak houká,když se k takovému přejezdu blíží .Je vážně milé když začne houkat až ve chvíli ,kdy vás strojvedoucí uvidí a máte ještě půlku auta v kolejišti.Rv

0/−1
1.12.2016 13:57

V51l70a31s33t12i17m60i15l 57F19i84a14l10a 1592441354

To je odvážné tvrzení že ne každý vlak houká. Spíš možná, že to přes radio neslyšíte

+1/0
1.12.2016 14:22

V48l16a36s93t26i74m45i36l 86F51i65a16l43a 1892741314

Možná pisálci pochopili, že účinnější náprava bude apelovat do nekonečna na řidiče, aby dodržovali na PZS předpisy a ne pořád obviňovat SŽDC nebo Čd, že mají smrťáky na přejezdech.

+1/0
1.12.2016 13:54

J53i51ř49í 34S52v60a22š96e63k 9204788283879

Spíš bych řekl, že většina lidí tam nedodržuje třicítku (na některých přejezdech), než že by jezdili na červenou.

0/0
1.12.2016 13:46

J23a46r16o45s13l26a62v 47L46e80b16e43d43a 3816459117260

Na přejezdech bez bílého světla, je-li dobrá viditelnost, je taky takové omezení k ničemu. Raději budu pořádně sledovat obě strany trati, než čučet na tacháč.

A naopak, pokud je viditelnost mizerná, raději zastavím i bez stopky.

+1/0
1.12.2016 13:57

L25u81b87o40š 62O60b34r91u74č36a 6181724826471

a to kde si pan expert precetl .. tech 60% .. to bych si rad nechal vysvetlit .. ja osobne pred prejezdem zastavuju a uprimne neznam snad nikoho, kdo by to prejizdel .. ani jsem s nikym takovym v aute nikdy nesedel .. ano, je par takovych "hrdinu" ale rikat ze jich je 60% je neco jako Babis a jeho "vsichni kradnu"

+15/−2
1.12.2016 13:44

J56i57ř23í 50P44r29ů12š27a 7365372835719

Tak si občas k nějakému přejezdu stoupnete a uvidíme ty co neznáte. 60% je ještě hodně podstřelený údaj.

+2/0
1.12.2016 13:54

J44i15ř90í 69S24t20e80h48l38í90k 9867356625212

Já jako strojvedoucí říkám,že těch 60% je tak akorát.Sedni si na lokomotivu a uvidíš,co se děje.Já už držel umírající ženskou,kterou jsem srazil na přejezdu před Přerovem a nemohl nic dělat.Má z toho trauma na celý život.

+2/0
1.12.2016 13:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.