Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na železničních přejezdech porušuje předpisy 60 procent lidí, říká expert

Dopravní předpisy porušuje na železničních přejezdech v Česku 60 procent účastníků provozu, řidiči nejčastěji nerespektují výstražné signály a přes zákaz vjíždějí na přejezdy. Na čtvrteční konferenci to řekl Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Většina lidí, kteří na přejezdech utrpí smrtelná zranění, jsou podle něj ti, kteří daný přejezd dobře znají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i43n25d56ř84i42c38h 96Š76k85o19p74e60k 4695691430705

pomůže jediná věc: fotit a pokutovat, natáčet na kameru a pokutovat. A v maximální možné výši

Lidi totiž slyší akorát na peníze, ostatní je jim ukradený

+1/−4
1.12.2016 19:40

P31e85t10r98a 72K89o81l13o49u77c50h82o13v47á 8584257185237

to se nezmění, český národ už je takový, jedině trestat a trestat a na to nejsou lidi, takže to bude furt stejný

+1/−4
1.12.2016 19:07

V20í15t 89M72r35h57a92l 1585449773900

Kdyby se měli udělat přezkoušky všech řidičů, nestačili by jsme se divit, kolik by jich přišlo o papíry. Téměř denně se setkávám na silnicích z řidiči, kterým bych papíry sebral na místě.

0/0
1.12.2016 18:13

T97o39m79á27š 82V12e54l67č74o95v53s43k52ý 4443638869238

Třeba tam počítal i to, že řidiči na přejezdech nadávali, což by mohl být přestupek proti občanskému soužití ;-D

+3/0
1.12.2016 17:17

J73a48k60u59b 52R55e58i37t80e58r 2605510158244

Podívejme se na to, jaký že to je Budský expert: je to bakalář hotelnictví a bakalář managementu a marketingu. Má moc hezký profil na Linkedin.

Čili je to jen arogantní podvodník, který nemá z oborů souvisejících s dopravou žádné vzdělání. Přesto je v médiích nazýván expertem. Možná expert na cucání dat z prstu.

+4/0
1.12.2016 15:22

L54i14b21o50r 48M69o65u29č44k13a 1568427275662

verim tomu, ze 60% je proste blabol

+4/0
1.12.2016 15:05

O71n46d37ř70e70j 79Č84a94p27k41a 6551821303884

Když bude počítat i takové věci, jako že auto mělo 80 metrů před přejezdem rychlost 51 km/h, tak by těch 60% nasbírat mohl. Případně jestli dal kameru před nějaký profláknutý přejezd na jednokolejce a chytal místní, co jdou ještě na červenou po průjezdu vlaku.

0/0
1.12.2016 15:13

T12o52m93á26š 69V81e98l38č41o92v24s26k56ý 4543138569138

Je to 50 metrů, ale o rychlosti zde řeč není. Samozřejmě mne to taky napadlo. Těch 60% je nesmysl.

0/0
1.12.2016 16:21

T20o38m91á64š 43K31u88c80h35a38ř 3587861788941

Koukám, že hodně lidí tu naletělo na to, že přředpisy na přejezdu porušuje až 60% lidí a vztáhlo to jen na řidiče. To se ale v článku netvrdí, u řidičů to bude tak kolem 10%. Potíž je, že statistika vychází z toho, že umístili kamery na problémové přejezdy, to znamená ty, kde 30 minut jsou závory dole, vlak nikde a pak se závory zvednou na dvě minuty. Na takových přejezdech přechází na červenou 100% chodců a cyklistů, protože tak dlouho se dá možná sedět v teple v autě a bouchat hlavou o volant, ale nevydržíte stát na nohách u závory, když máte za pět minut vyzvedávat děcko vze školky.

+5/0
1.12.2016 14:51

J65a49n 76L27u91k19á40š 7727443663422

Ja myslim, ze pokud to vezmou doslova, tak tech 60% snadno najdou. Napr. 30 km/h se ma jet nejen pres prejezd bez svetel, ale uz u te posledni znacky pred nim a to vetsina ridicu nedela a priznam se, ze ackoliv prejezd projizdim predpisovou rychlosti a vzdy se rozhlednu, tak u te znacky pred prejezdem tam kolikrat tech 30 jeste nemam.

0/0
1.12.2016 16:09

R15o44b55e53r32t 39V90i69l38i45m53o37v33s67k31ý 1159445434528

Další expert, co si cucá z prstu.Rv

+4/−1
1.12.2016 14:44

J49a51n 61N96o58v76á79k 9367212477727

Možná necucá. Stačí nejspíš započítat i překročení rychlosti (což je u některých přejezdů poměrně nesmyslné) a asi tam budeme. Sám mám na jedné trase, kterou jezdím častěji, přejezd vprostřed širé roviny, je dobře udělaný, na všechny strany je vidět více než kilometr a zpomalovat tam na 30 km/h se chce opravdu málokomu, takže pokud se nějaký "expert" postaví k podobnému místu, tak mu těch 60 % řidičů pachájících přestupky vyjde celkem snadno.

+2/0
1.12.2016 15:11

P46e93t35r 31K38o85r42b37e12l 9986677260502

Velký hazard, který často pozoruji, je rozjíždění se dvoukolejce hned jak se začnou zvedat závory a kdy ještě nepřestanou blikat světla. Přejezd sám sebe bere ještě jako zavřený (viz vyhláška) a pokud do ovládacího úseku v ten moment vjede protivlak závory okamžitě padají zpět.

+6/0
1.12.2016 14:36

J59a21n21a 52N58ě69m14e94č38k91o27v90á 3523464961756

Porušuji a porušovat budu nadále. Ve Zlíně je TAK MIZERNĚ seřízená světelná signalizace, že na přejezdu u nádraží lidi čekají desítky vteřin, aniž by vlak byl někde v dohledu na rovné trati! Běžně při svítící červené ujdu 100m od obchodního centra a vlak JEŠTĚ nejede a není vidět. Zejména v dešti to je lahůdka, fakt. A o kus v dál v Malenovicích výstražně řve přejezd, i když vlak STOJÍ v kilometr (změřeno!!!) vzdálené zastávce.

Pokud se shodneme, že člověk má narozdíl od zvukového výstražného zařízení mozek, tak netuším, proč nemám právo ho použít a bezpečně přejít.

S autem bych to neudělala nikdy v životě, nejsem sebevrah, ale pěší přechody jsou něco zatraceně jiného.

A jen technická - opravdu mě dojímá péče PČR o přecházení lidí na zelenou na silnicích. Vždycky si na to vzpomenu, když v obytných čtvrtích přecházím nespočet křižovatek, NE rovných silnic, s auty ze všech směrů a bez jednoho jediného přechodu. A ejhle, nikdo tam neumírá. Divné, ne?

+7/0
1.12.2016 14:34

L51u13b78o32m64í97r 59S12a12z39e44č71e16k 7409538815353

Ještě záleží na tom, kolik toho mozku v té hlavě je!

+1/0
1.12.2016 14:35

P20e46t47r 64Č37a76p51e42k 3767188116172

Jednoznačně vůbec nechápete princip, jak signalizace funguje. Spínač musí být v dostatečné vzdálenosti, i přesto, že je v blízkosti závor stanice. Všechny osobní vlaky v té stanici nestaví a nákladní už vůbec ne.

+3/0
1.12.2016 14:41

S40t84a48n45i60s60l94a87v 92S84e61d61l19á50k 1295349417

Problém je, že spoučtění závor (signalizace) se musí provést s velkým předstihem dost daleko od přejezdu, protože vlak na pár desítkách metrů nezastaví. Tímjsou dány ty dlouhé prodlevy. Klidně porušujte. Na železničním přejezdu to má výhodu v tom, že pokud se potkáte s vlakem, tak už nebudete mít žádné problémy.

0/0
1.12.2016 16:50

P87e96t47r 45M64a41x98a 8596202247359

Jak souvisí brzdná dráha vlaku se spouštěním výstrahy na přejezdu?

0/0
1.12.2016 17:45

T37o88m87á89š 57V93e70l53č94o36v55s79k57ý 4933428349848

Chytré to tu psát. Zítra si to pohlídají s zkasírují.

0/0
1.12.2016 17:14

J84i55n86d57ř26i11c87h 20Š63k71o75p53e48k 4845491450685

spínač po spuštění signalizace je umístěn v takové vzdálenosti, aby i nejrychlejší vlak co na trati jezdí, zapnul signalizaci v dostatečném předstihu potřebným na vyklizení přejezdu.

Logicky když pak tam jede motorák místo rychlíku, čeká se na přejezdu déle

0/0
1.12.2016 19:54

M59i13r96o71s13l24a78v 74K38a14š42p27a88r 3512327161241

Udivilo mě množství neštěstí na přejezdech a oni jsou na vině v drtivé většině sebevrazi. Řeší problémy skokem pod vlak a ti líní prostě přijedou autem.

0/0
1.12.2016 14:29

J73a64n 36M77r21k87v98i78č93k32a 9933106555508

No, 30 km/h pres prejezd nejezdim, to je fakt. Takze asi porusuju.

+3/0
1.12.2016 14:27

M15i43r88a 43L38o37v23e 3804410178824

60% lidi porusuje predpisy na zeleznicnich prejezdech? ...neni to prehnane?

+2/0
1.12.2016 14:26

P86e95t55r 92D73r30a52p46a34l 3215848193905

pan Mrkvička nad Vámi se právě přiznal;-)

0/0
1.12.2016 14:33

S48e25i96d91l 19P90e83t73r 1811631375824

Pan ekspert by se měl nejdříve než otevře svá ústa doučit co znamenají procenta ... Ať se postaví někam ke šraňkám a osobně si to spočítá.

6% by bylo reálnějších, i když i z toho bude 4/5 bagatelních přestupků typu: "začalo cinkat když bylo auto 10 m před přejezdem a řidič nechtěl gumovat silnici" ...

U nás tyhle chudáky buzerují městapáci avšak sami trvale porušují zákon když stojí hned za závorami bez majáku ...

+6/0
1.12.2016 14:21

M10a17r92t78i11n 91K33o28l94l33e90r 7531853305114

Když byste už nestihnul zastavit, tak to snad přestupek není?

0/0
1.12.2016 14:26

S51e63i31d39l 29P34e97t94r 1231391305714

Vím já co je pro toho eksperta přestupek?:-)

Celá tahle banda lehkoživků z BESIPu měla být především už 25 let rozpuštěná ..

+1/−1
1.12.2016 14:32

P32e18t14r 42D27r20a72p22a58l 3675338283615

přestupek je asi to, co odporuje zákonné normě...tak si to přečtěte

+1/0
1.12.2016 14:34

M89a94r24e33k 53Š15e88s89t42á20k 4605331176571

To je zas dělostřelecká příprava na nějakou represi? Pokud předpisy porušuje chodec nebo cyklista, tak oproti řidiči je tam jeden velký rozdíl - chodec ani cyklista pravděpodobně na přejezdu neuvízne, navíc v připadě nehody ohrozí především sám sebe, narozdíl od řidiče. A moc řidičů, co by na přejezdech předpisy porušovalo tedy nepotkávám, pokud tedy nepočítají i nezhasnutí světel.

+11/−1
1.12.2016 14:16

M12i22c79h48a79l 29Č82e94r85n29ý 8583359757566

ano, pokud jedete pres prejezd jednou denne a z toho jednou za tyden tam potkate vlak a ztoho pak usuzujete jak se chovaji ostatni ridici, pak uz chapu ze nikoho neptkavate... koho se to netyka, toho se to netyka

+1/0
1.12.2016 14:28

S87e91i94d97l 20P67e43t12r 1791891855254

Fajn. Co napíšete mně, když přes 3 přejezdy jsem nucen jet 2 x denně, potkám tam pokaždé min. 2 vlaky, někdy při velké smůle i šest a za posledních 10 let jsem nezažil nikoho, kdy by nějakým flagrantním způsobem cokoli porušil .. 8-o

+1/0
1.12.2016 14:37

J53a18n 20H61r70u10z78a 8294538989777

Expert BESIP s. Budský ať jde se svými statikami do zádele. Dosud jsem nezažil kromě několika chodců a cyklistů nikoho kdo by vjel na přejezd na červenou nebo si zvedal závoru. 60% je mimořádná pitomost experta zbytečné organizace MD. Troufám si tvrdit, že 90% řidičů se chová slušně i přes všechen silniční fašismus, který nám MD i obce svými omezujícími naschvály a někdy neumětelstvím dělají. A tito řidiči, kteří se popasují s kolonami, zákazy, objížďkami, akcemi auto*matu a dalšími trucpodniky se stejně dobře popasují i s železničrními přejezdy. Asi pan Budský soudí podle sebe.

+11/0
1.12.2016 14:13

L93u19b94o74m27í39r 41S11a50z24e62č23e49k 7249988415893

A co ty záběry? To druhé auto v tom prvním videu to projelo ještě extra pomalu. Zatímco to ten jeden "proletěl" za dvě sec., druhý to jel 11 sec!

0/0
1.12.2016 14:38

J62á63n 46K33o15t87ú74č 2496254248846

Neviem kde žijete, ale moje zážitky sú diametrálne odlišné. Zdvíhať závory nie je také časté (ale cyklistov a chodcov to vidím robiť bežne), ale úmyselný prejazd autom na červenú, pred sklopením závor? To vidím snáď každý deň. Že by to bolo na Slovensku inak?

0/0
7.12.2016 9:51

J87i23ř75í 54N21o88v48á91k 3842250674856

No, ono by možná taky bylo dobré se zaměřit i na to, proč ty předpisy řidiči porušují. Každý den jezdím přes přejezd se závorama a dost často se stane, že závory spadnou a pár minut (opravdu pár minut se nic neděje) a vlak projede až třeba za 5 minut,. Pokud by tam nebyly závory, tak se určitě najde pár řidičů, co kašlou na světla přejezd projedou. Pokud by bylo vše nastavené tak, že vlak projede do 20-30s od spuštění závor, nebo rozblikání červených světel, tak si to většina těch kaskadérů sakra rozmyslí. Ale ono je často jednodušší řešit následek, než příčinu....

+1/0
1.12.2016 14:11

D50a57v49i82d 90K94o69s47t70e68l87n65í88k 9615536881

Objíždět závory nebo vjet na přejezd při blikajících červených světlech může jen sebevrah. Nevím proč, ale těchto lidí mi nějak není líto - každý svého osudu strůjcem. Horší je, když to kvůli nim odskáče někdo nevinný.

Radši si 5 nebo 10 minut počkám než být v černé kronice.

0/0
1.12.2016 14:10

J31a29n 34H11r24u56z23a 8364488179127

V dnešní době jsou, alespoň ty modernější, obsluhovány kolejovými stykači a vjet na přejezd s blikajícími červenými světly je mimořádná pitomost. Zdržení je spíše ve vteřinách jak minutách pokud se jedná o jeden vlak (který neposunuje).

0/0
1.12.2016 14:16

D59a74v17i56d 74K93o77s94t74e65l14n83í54k 9545756241

Zdržení - jak kde. Znám přejezd, kde bliká červená několik minut, když stojí vlak v nádraží, které v těsné blízkosti přejezdu. Ale i když vidím stát ten vlak v nádraží, zůstanu taky stát, protože nevím, zda se nepřiřítí vlak z druhé strany.

0/0
1.12.2016 14:29

A29n34t19o65n58í45n 59Z70e64l89i65n70k93a 5444228435820

6o % je nesmysl. 10% lidí za volantem řeší své problémy, a jsou nesoustředění na jízdu. Cca 1 stotisícina na to doplatí životem. Pokud se budou přejíždět koleje, tak to tak vždycky bylo a také bude.

+2/0
1.12.2016 14:06

M91a20r71t63i21n 23Č71e20r66v77e32n26ý 3456797561471

Tak většina těchto porušování pravidel je na přejezdech bez závor nebo v místech, kde jsou závory ovládány manuálně z nádraží. Pokud ridiči ze zkušenosti vědí, že to bude cinkat minutu a pak že tam budou trčet 15minut, než projede motoráček a než se to někdo uráčí zvednout, tak prostě riskují a projíždějí.

Nevěřím tomu, že se tohle děje na přejezdech, kde jsou závory ovládány senzory a doby čekání jsou minimální.

0/0
1.12.2016 13:58

J12i39ř51í 53S24t25e45h90l84í37k 9177116405532

Závory nejsou ovládány senzora ,ale kolejovými obvody.

+1/−1
1.12.2016 14:00

R11o61m44a14n 59S17t21o46n54e91k 1669363549291

děje a docela často

0/0
1.12.2016 14:06

J20i19t32k61a 50T19v14r40d48á 3951568286299

Jestli je přejezd opatřen světly,není o čem diskutovat.Pokud ne a je špatně vidět na trať ,ani stopka nestačí.Co takhle dát na takové místo zrcadlo ? Navíc ne každý vlak houká,když se k takovému přejezdu blíží .Je vážně milé když začne houkat až ve chvíli ,kdy vás strojvedoucí uvidí a máte ještě půlku auta v kolejišti.Rv

0/−1
1.12.2016 13:57

V38l43a13s64t47i78m54i43l 27F21i43a81l85a 1902911964

To je odvážné tvrzení že ne každý vlak houká. Spíš možná, že to přes radio neslyšíte

+1/0
1.12.2016 14:22

V61l57a87s89t71i73m28i83l 49F88i43a65l69a 1232481564

Možná pisálci pochopili, že účinnější náprava bude apelovat do nekonečna na řidiče, aby dodržovali na PZS předpisy a ne pořád obviňovat SŽDC nebo Čd, že mají smrťáky na přejezdech.

+1/0
1.12.2016 13:54

J41i86ř81í 13S51v36a28š56e98k 9844918963879

Spíš bych řekl, že většina lidí tam nedodržuje třicítku (na některých přejezdech), než že by jezdili na červenou.

0/0
1.12.2016 13:46

J78a63r28o22s43l86a48v 67L37e57b63e25d28a 3256579457880

Na přejezdech bez bílého světla, je-li dobrá viditelnost, je taky takové omezení k ničemu. Raději budu pořádně sledovat obě strany trati, než čučet na tacháč.

A naopak, pokud je viditelnost mizerná, raději zastavím i bez stopky.

+1/0
1.12.2016 13:57

L73u14b72o86š 50O97b18r87u54č34a 6381404896851

a to kde si pan expert precetl .. tech 60% .. to bych si rad nechal vysvetlit .. ja osobne pred prejezdem zastavuju a uprimne neznam snad nikoho, kdo by to prejizdel .. ani jsem s nikym takovym v aute nikdy nesedel .. ano, je par takovych "hrdinu" ale rikat ze jich je 60% je neco jako Babis a jeho "vsichni kradnu"

+15/−2
1.12.2016 13:44

J81i30ř95í 70P35r25ů52š35a 7365102875139

Tak si občas k nějakému přejezdu stoupnete a uvidíme ty co neznáte. 60% je ještě hodně podstřelený údaj.

+2/0
1.12.2016 13:54

J39i28ř86í 32S21t70e21h20l21í87k 9347116375642

Já jako strojvedoucí říkám,že těch 60% je tak akorát.Sedni si na lokomotivu a uvidíš,co se děje.Já už držel umírající ženskou,kterou jsem srazil na přejezdu před Přerovem a nemohl nic dělat.Má z toho trauma na celý život.

+2/0
1.12.2016 13:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.