Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme bez paliva. Bože! hlásil pilot letadla s fotbalisty před zřícením

Na základě předběžného ohledání místa tragédie nemělo letadlo, které v úterý spadlo ve střední Kolumbii, v době pádu v nádržích žádné palivo. Na to ukazuje i nahrávka s komunikací mezi posádkou a kontrolní věží těsně před pádem letadla. Z nedostatku paliva vyplynul i následný výpadek elektroniky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M79a78r73i20o 48H53l84a73s 3172601231296

U mne je rozhodující, že pilot měl v letovém plánu 2 možnosti mezipřistání k doplnění paliva. "Blbost chodí dokola, semtam trefí ... na pilota.":-/

+1/0
2.12.2016 11:12

O35n20d97r26e47j 61P34a75t90e31k 5330370309781

A co ukazatele stavu paliva? A proč pilot nevysunul vrtulku pro nouzové napájení základních systémů jako kap. Sullenberk před mazáckým sednutím na hladinu řeky Hudson?

0/0
2.12.2016 9:42

L18a17d48a 70N10o71v97a19k 4302123427

protože to nebylo v pohádce, ale ve skutečnosti...

0/0
2.12.2016 17:12

J27i29ř58í 59P26a85j90k 8123565390397

Zemřít protože někdo zapomněl natankovat? Blbý.

0/−1
2.12.2016 8:36

P60a44v74e13l 65S46o85b58o54t46k89a 5690444

To se mi stalo několikrát.

Ale naštěstí ne u letadla ;-D

+2/−1
1.12.2016 20:39

P77e34t45r 59O51t30r25u89b94a 6826308422755

Laicky dotaz, pokud by nevypadla elektronika, meli by vetsi sanci nejak lepe nouzove pristat? Pokud ano, tak se ptam, jak je mozne ze v letadle nejsou patricne zalozni zdroje. Dekuji za vysvetleni.

0/0
1.12.2016 20:16

M26a74r44i42á34n 73B48e78d56n13á95r95i15k 9611331710578

Jsou, musí být, vždy tam jsou baterie... stačí to takhle?

https://measure.feld.cvut.cz/groups/lis/download/prednasky/PSL/zdroje%20a%20site.pdf

+1/0
1.12.2016 20:21

P95e36t58r 23Ž80á90k 1507413608353

Pravdepodobne ne, protoze proste nebylo kam. Zalozni zdroje, ktere by utahly "cele letadlo" po nejakou rozumnou dobu by znamenaly budto velike mnozstvi tezkych a velkych akumulatoru, nebo nejaky generator na extra palivo, coz je blbost, protoze v takovem pripade by se namisto toho proste mohla zvysit kapacita nadrzi.

0/0
1.12.2016 20:23

M23a48r64i61á54n 70B89e30d21n23á22r21i26k 9301641310318

Baterie utáhnou řídící jednotky, klapky atd by měli fungovat i tak. Mají být tak konstruovány. A baterie v letadle jsou na to také stavěné. Je to jako auto, to taky jede na baterii chvilku.

0/0
1.12.2016 20:27

P48e62t45r 68Ž91á27k 1467853928823

Jasne, na zakladni systemy samozrejme zalohu maji.

0/0
1.12.2016 20:29

J61i44ř82í 93N11o72s47e35k 1393907502512

nevím jak to je, ale včera jsem koukal odkud kam letěli a jestli jsem to pochopil správně tak ta vzdálenost je řekněme na hranici doletu letadla...asi to bylo trochu víc maňána než obvykle....v civilizovaných zemích se na hranici doletu prostě nelítá:-P

+3/0
1.12.2016 19:41

M34a25r40i22á57n 45B84e20d38n57á59r69i11k 9771251660308

No lepší napsat, že nesmíte ani létat na dolet. Musíte mít dost paliva na přelet a dosednutí na jiné nejbližší letiště a to s bonusem na dalších 30 minut letu.

+1/0
1.12.2016 20:17

P31e27t74r 60M87i37c84h37a29l 2210474781942

Tohle asi fakt pohnojili piloti. Škoda zmařených životů.

+2/0
1.12.2016 19:40

M34a39r79i96á37n 29B37e79d68n11á11r82i54k 9131841230918

No nemuseli, někdo jim řekl, že mají letět bez dotankování, třeba funkcionáři, nebo někdo kdo jim řekl, že mají málo peněz a nezbude na jejich prémie :-/

0/−1
1.12.2016 20:23

P32a57v80e14l 18S73o75b90o46t86k54a 5830384

Za let zodpovídá kapitán.

+3/0
1.12.2016 20:41

P34e46t40r 42M32i30c88h14a49l 2940384501612

Navíc jeden z pilotů byl spolumajitelem společnosti.

+1/0
1.12.2016 22:34

T26o73m76á43š 34N10o24v36o87t89n97ý 4890268658147

Já pořád říkám, že piloti jsou trochu lepší taxikáři s nadstandartními platy.

+3/−4
1.12.2016 18:51

J16i90n42d81ř94i40c76h 63T51ů21m79a 1644332877818

V tom případě pořád říkáte nesmysly.

+6/−1
1.12.2016 19:05

P61e51t62r 56M57i12c23h12a62l 2540694111452

Správně. Dopravní letadlo je totiž spíš autobus než taxík. :-)

+1/−3
1.12.2016 19:38

I56v42o 51Ž16i63ž84k97a 8583627551541

Mockrát jsem letěl v letadle, kde bylo 5 míst a kromě nízkého stropu jako v autě jsem to nevnímal nijak neobvykle.

0/0
1.12.2016 19:41

P31e48t19r 35M32i53c45h89a48l 2150384551372

Existují i jednomístná letadla, ale nejsou dopravní. :-)

0/0
1.12.2016 22:13

I68v18o 11Ž91i87ž78k37a 8353387401171

Jenomže ten tryskáč měl k tomu dva profesionální piloty, takže musel být dopravní.

+1/0
1.12.2016 22:18

P18e68t72r 10M47i89c33h97a95l 2180354181912

Byzjet opravdu není dopravní letadlo.

0/0
1.12.2016 22:37

I86v79o 18Ž18i78ž62k40a 8273867241461

Máte pravdu, vyhledal jsem si definici a do 10-ti míst se jedná o aerotaxi, bez ohledu na konstrukci. Malé dopravní letadlo má od 10-ti do 30-ti míst.

0/0
1.12.2016 22:59

P55e82t15r 69M82i27c28h91a18l 2110264631792

Díky, to se tu tak často nevidí.

0/0
2.12.2016 7:44

S45t51a57n80i39s59l28a43v 10K19r14e18j70c28a55r 6747106883314

Nu at je to jak je to, tak je otázkou, jak se v Americe liší provoz letadel od provozu v EU potažmo v ČR. Možná si i tamní piloti mění sami pneumatiky a vodu do ostřikovačů. A předletová příprava snad platí všude od Ruska po Brazilii.

0/0
2.12.2016 10:41

J53i35n53d63ř84i62c24h 77T88ů42m98a 1904702267378

Víte, když o něčem nemáte ani minimální znalosti, neměl byste se k tomu vyjadřovat. V demokracii samozřejmě můžete, ale jste pak za hlupáka.

+2/−1
1.12.2016 20:03

P72e37t15r 58M87i36c95h13a55l 2730104611222

Nauč se chápat psaný text a nadsázku. Jinak budeš za hlupáka sám.

+1/0
1.12.2016 22:12

J98i72n27d18ř21i93c19h 53T90ů86m72a 1274242817388

My se známe, nebo jste soudruh? Nebo jenom hulvát?

0/0
2.12.2016 18:18

L11u10b27o43š 91R42e54n28k69a 6517111935570

Rutina a lehkovážnost tvoří nebezpečnou kombinaci.

+5/0
1.12.2016 18:46

F32r97a89n83t11i12s78e26k 25V90a79n75i16c82e81k 2499412409723

Pred par lety jsem letel z Bruselu do New Yorku a kdyz uz jsme za chvili meli pristavat tak pilot zahlasil, ze musi udelat "emergency landing"... Pristali jsme nekde v lesich asi na nejakem malem vojenskem letisti, kde jsme museli dotankovat palivo. pry pricina byla neocekavane silny protivitr celou cestu nad oceanem...

+3/0
1.12.2016 18:39
Foto

V66o12j54t56ě66c68h 78P53a53v57l66í19k 5104611314928

Pokud letíte v zimě B757 z Evropy do USA, tak se může snadno stát, že musíte dotankovat v kanadském Ganderu, což je přesně malé letiště uprostřed nikde. B757 totiž není původně stavěná na transatlantické lety a tak ji zimní protivítr může zvednout spotřebu tak, že vy v cíli neměla předepsanou rezervu paliva a musí tedy dotankovat po cestě. Gander je navíc dost přesně na trase.

+4/0
1.12.2016 20:14

L96i87b26o22r 13F22i84l18á47k 6671856590729

Od teď povinně na palubu 2 kanystry s palivem.

0/−2
1.12.2016 18:31

R37i20c38h49a89r30d 52K42á27b41a 8339348710670

Tak tohle nevypada na technicky problem, ale uvidime, myslim, ze to bude dobry kandidat na dalsi z dilu Aircrash Investigation

+1/0
1.12.2016 17:50

M34a69r75t53i61n 88H51u52d24e60c51e53k 3263459199973

talk to se nemuze stay ani v Rusku. a ja veril ze Rusko a Indii nic netrumfne. Jak starej tak najivni :(

+1/−5
1.12.2016 17:35

M82a29r79t74i29n 55V80a60j70s10a49r 5639703836886

Myslím, že náskok Ruska je dostatečně pojištěný tím druhým pilotem, který půjčil řízení svému šestnáctiletému synovi a ze vzniklých problémů už letadlo nedokázal vybrat (https://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593).

+3/0
1.12.2016 18:42

V77í50t 27O83d76l90o41ž96i83l36í83k 8956773967467

Asi je to v jižní Americe běžná praxe, že se letí takto na doraz, když se 2 taková letadla bez paliva našla najednou u jednoho letiště.

Další aspekt - vlastník letecké společnosti byl na palubě, takže to mezipřistání možná vypustil on, aby ušetřil.

+7/0
1.12.2016 17:07

Z14d16e33n28ě58k 13H54r96u47b78ý 5885248811606

Hmm, podle doletu letadla a vzdálenosti mezi letišti ani doletět nemohli 8-o

0/0
1.12.2016 17:04

P48e86t81r 39T70y73č13k97a 6615412179512

Mohli. Skoro doletěli.

+1/0
1.12.2016 18:22

A31l95o47i45s 58S12l62á34m95e43č40k51a 2356842332522

Příště se to určitě podaří. Tam, kde to bude z kopce, poletí na volnoběh (nebo rovnou vypnou motory) a to by bylo, aby nedoletěli. ;-)

+3/0
1.12.2016 18:33

I79v15o 87Ž75i58ž46k45a 8493127651161

U tohoto typu mohou vypnout jen dva motory, pokud vypnou všechny čtyři, přestane fungovat elektřina a spadnou. Snad už to alespoň po nějakou dobu nebudou zkoušet další. :-)

0/0
1.12.2016 19:45

V33a42c16l54a91v 21K16u81b58i58č12e29k 4857614560645

Stačí vítr do zad.

0/0
1.12.2016 20:49

L15u56d39m14i85l50a 59Š28i55n53d40e91l84á59ř97o43v91á 7952396912891

Prijde mi to jako hruba nedbalost. Kdo zodpovídá za dostatek paliva, pilot? Nebo ma na starosti tankovani a výpočet nutného množství paliva někdo jiny?

+2/0
1.12.2016 16:52

K88a47r40e28l 13H73a92u76p85t11v24o11g80e39l 3913712614294

Pilot. Jsou na to zavedené postupy a výpočty.

+2/0
1.12.2016 17:08

J82i81n86d97ř48i80c24h 95T97ů60m68a 1364892317648

Nemáte zcela pravdu viz příspěvek níže.

0/0
1.12.2016 18:42

J74a26k18u98b 85Š82a75f65a50n69d51a 7255897131301

Tak v tomto případě jim výpočet paliva pro tankování jaksi nebyl k ničemu když to nedoletí ani s plnými nádržemi.

0/0
1.12.2016 17:39

J15i70n40d75ř56i19c12h 89T98ů59m14a 1164752417188

U většiny společností to dělají speciální služby. Pilot nemá k disposici potřebná data a ten výpočet je poměrně složitý. Jen u malých letdel a malých společností si může zjednodušený výpočet udělat sám. Kapitán pak zodpovídá, že vypočtené množství bude mít před letem v nádržích. Pozor, není to tankované množství, tedy kolik si vezme z cisterny. Vzácně, ale přece, je někdy dokonce nutno palivo z letounu před dalším letem odčerpat (kvůli váze), což bývá obrovský problém (musí se to odčerpat do speciální prázdné cisterny).

+1/0
1.12.2016 18:40

A58l21e91x45a16n23d82r 72Š75í46r 5161250463

Předtím jsem četl. že duchapřítomní piloti vypustili před nárazem palivo z nádrží, díky čemuž se letadlo nevznítilo.

0/0
1.12.2016 16:31
Foto

V37o95j64t33ě92c77h 55P96a94v23l74í55k 5724351194488

Vzhledem k tomu, že to Avro 146.RJ85 neumí, tak to tak být nemohlo.

Leda, že bychom to brali čistě matematicky: Pilot vypustil veškeré zbývající palivo z nádrží a ani se u toho moc nenadřel.

0/0
1.12.2016 17:32

I81v75o 98Ž34i42ž21k40a 8323537961161

Vzhledem k doletu letadla mi bylo hned jasné, že i kdyby tam měl nějakou speciální úpravu na vypouštění paliva, stejně už by nic nevyteklo. :-)

0/0
1.12.2016 19:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.