Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme bez paliva. Bože! hlásil pilot letadla s fotbalisty před zřícením

Na základě předběžného ohledání místa tragédie nemělo letadlo, které v úterý spadlo ve střední Kolumbii, v době pádu v nádržích žádné palivo. Na to ukazuje i nahrávka s komunikací mezi posádkou a kontrolní věží těsně před pádem letadla. Z nedostatku paliva vyplynul i následný výpadek elektroniky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M35a41r59i37o 20H98l91a63s 3612491331736

U mne je rozhodující, že pilot měl v letovém plánu 2 možnosti mezipřistání k doplnění paliva. "Blbost chodí dokola, semtam trefí ... na pilota.":-/

+1/0
2.12.2016 11:12

O53n49d10r69e96j 94P80a62t38e22k 5350400959321

A co ukazatele stavu paliva? A proč pilot nevysunul vrtulku pro nouzové napájení základních systémů jako kap. Sullenberk před mazáckým sednutím na hladinu řeky Hudson?

0/0
2.12.2016 9:42

L77a79d41a 79N32o59v14a80k 4732693417

protože to nebylo v pohádce, ale ve skutečnosti...

0/0
2.12.2016 17:12

J87i32ř55í 97P77a56j50k 8233965410517

Zemřít protože někdo zapomněl natankovat? Blbý.

0/−1
2.12.2016 8:36

P18a41v88e56l 30S28o60b40o60t95k97a 5960724

To se mi stalo několikrát.

Ale naštěstí ne u letadla ;-D

+2/−1
1.12.2016 20:39

P61e66t39r 71O52t41r73u26b50a 6646258312205

Laicky dotaz, pokud by nevypadla elektronika, meli by vetsi sanci nejak lepe nouzove pristat? Pokud ano, tak se ptam, jak je mozne ze v letadle nejsou patricne zalozni zdroje. Dekuji za vysvetleni.

0/0
1.12.2016 20:16

M30a50r89i79á42n 28B75e36d66n43á47r80i50k 9711901270488

Jsou, musí být, vždy tam jsou baterie... stačí to takhle?

https://measure.feld.cvut.cz/groups/lis/download/prednasky/PSL/zdroje%20a%20site.pdf

+1/0
1.12.2016 20:21

P22e36t90r 94Ž11á79k 1587773618393

Pravdepodobne ne, protoze proste nebylo kam. Zalozni zdroje, ktere by utahly "cele letadlo" po nejakou rozumnou dobu by znamenaly budto velike mnozstvi tezkych a velkych akumulatoru, nebo nejaky generator na extra palivo, coz je blbost, protoze v takovem pripade by se namisto toho proste mohla zvysit kapacita nadrzi.

0/0
1.12.2016 20:23

M12a79r65i98á25n 39B79e62d44n18á49r74i56k 9171911280488

Baterie utáhnou řídící jednotky, klapky atd by měli fungovat i tak. Mají být tak konstruovány. A baterie v letadle jsou na to také stavěné. Je to jako auto, to taky jede na baterii chvilku.

0/0
1.12.2016 20:27

P62e44t85r 97Ž35á45k 1987913348133

Jasne, na zakladni systemy samozrejme zalohu maji.

0/0
1.12.2016 20:29

J71i18ř23í 97N84o41s48e26k 1583157142452

nevím jak to je, ale včera jsem koukal odkud kam letěli a jestli jsem to pochopil správně tak ta vzdálenost je řekněme na hranici doletu letadla...asi to bylo trochu víc maňána než obvykle....v civilizovaných zemích se na hranici doletu prostě nelítá:-P

+3/0
1.12.2016 19:41

M10a84r72i74á86n 67B58e90d82n55á35r32i51k 9841421890488

No lepší napsat, že nesmíte ani létat na dolet. Musíte mít dost paliva na přelet a dosednutí na jiné nejbližší letiště a to s bonusem na dalších 30 minut letu.

+1/0
1.12.2016 20:17

P44e79t11r 89M92i80c70h20a15l 2760664431182

Tohle asi fakt pohnojili piloti. Škoda zmařených životů.

+2/0
1.12.2016 19:40

M17a85r10i46á84n 79B92e88d44n24á29r58i25k 9141581320258

No nemuseli, někdo jim řekl, že mají letět bez dotankování, třeba funkcionáři, nebo někdo kdo jim řekl, že mají málo peněz a nezbude na jejich prémie :-/

0/−1
1.12.2016 20:23

P39a16v25e74l 73S71o23b96o64t15k70a 5840934

Za let zodpovídá kapitán.

+3/0
1.12.2016 20:41

P86e87t80r 77M77i67c88h42a76l 2560894121592

Navíc jeden z pilotů byl spolumajitelem společnosti.

+1/0
1.12.2016 22:34

T98o17m10á57š 65N50o61v88o72t18n20ý 4920778798837

Já pořád říkám, že piloti jsou trochu lepší taxikáři s nadstandartními platy.

+3/−4
1.12.2016 18:51

J70i21n18d79ř91i79c19h 57T73ů31m26a 1694512477608

V tom případě pořád říkáte nesmysly.

+6/−1
1.12.2016 19:05

P47e36t41r 96M24i32c94h15a16l 2630834451302

Správně. Dopravní letadlo je totiž spíš autobus než taxík. :-)

+1/−3
1.12.2016 19:38

I46v28o 88Ž14i58ž77k49a 8973767151401

Mockrát jsem letěl v letadle, kde bylo 5 míst a kromě nízkého stropu jako v autě jsem to nevnímal nijak neobvykle.

0/0
1.12.2016 19:41

P48e89t37r 18M77i56c92h87a66l 2550484681542

Existují i jednomístná letadla, ale nejsou dopravní. :-)

0/0
1.12.2016 22:13

I26v41o 56Ž39i23ž92k56a 8963737131931

Jenomže ten tryskáč měl k tomu dva profesionální piloty, takže musel být dopravní.

+1/0
1.12.2016 22:18

P88e85t95r 32M32i58c55h88a58l 2900974471272

Byzjet opravdu není dopravní letadlo.

0/0
1.12.2016 22:37

I63v66o 25Ž35i75ž66k72a 8533407311571

Máte pravdu, vyhledal jsem si definici a do 10-ti míst se jedná o aerotaxi, bez ohledu na konstrukci. Malé dopravní letadlo má od 10-ti do 30-ti míst.

0/0
1.12.2016 22:59

P20e18t93r 80M44i57c10h34a95l 2800204131532

Díky, to se tu tak často nevidí.

0/0
2.12.2016 7:44

S98t97a79n59i25s46l95a70v 51K97r47e25j54c39a42r 6177866673234

Nu at je to jak je to, tak je otázkou, jak se v Americe liší provoz letadel od provozu v EU potažmo v ČR. Možná si i tamní piloti mění sami pneumatiky a vodu do ostřikovačů. A předletová příprava snad platí všude od Ruska po Brazilii.

0/0
2.12.2016 10:41

J29i32n78d90ř36i97c77h 49T96ů27m12a 1684622417288

Víte, když o něčem nemáte ani minimální znalosti, neměl byste se k tomu vyjadřovat. V demokracii samozřejmě můžete, ale jste pak za hlupáka.

+2/−1
1.12.2016 20:03

P54e64t62r 29M54i42c51h97a94l 2710974201922

Nauč se chápat psaný text a nadsázku. Jinak budeš za hlupáka sám.

+1/0
1.12.2016 22:12

J59i62n19d51ř50i77c95h 65T40ů83m59a 1364452547698

My se známe, nebo jste soudruh? Nebo jenom hulvát?

0/0
2.12.2016 18:18

L71u73b58o50š 96R52e70n78k75a 6687221585660

Rutina a lehkovážnost tvoří nebezpečnou kombinaci.

+5/0
1.12.2016 18:46

F13r34a57n83t98i82s77e98k 16V19a19n10i32c76e14k 2869662629233

Pred par lety jsem letel z Bruselu do New Yorku a kdyz uz jsme za chvili meli pristavat tak pilot zahlasil, ze musi udelat "emergency landing"... Pristali jsme nekde v lesich asi na nejakem malem vojenskem letisti, kde jsme museli dotankovat palivo. pry pricina byla neocekavane silny protivitr celou cestu nad oceanem...

+3/0
1.12.2016 18:39
Foto

V58o91j70t58ě26c37h 47P28a10v22l21í98k 5794971294968

Pokud letíte v zimě B757 z Evropy do USA, tak se může snadno stát, že musíte dotankovat v kanadském Ganderu, což je přesně malé letiště uprostřed nikde. B757 totiž není původně stavěná na transatlantické lety a tak ji zimní protivítr může zvednout spotřebu tak, že vy v cíli neměla předepsanou rezervu paliva a musí tedy dotankovat po cestě. Gander je navíc dost přesně na trase.

+4/0
1.12.2016 20:14

L27i35b92o32r 21F95i84l72á89k 6801516900429

Od teď povinně na palubu 2 kanystry s palivem.

0/−2
1.12.2016 18:31

R60i78c52h90a18r71d 98K50á20b98a 8919378340600

Tak tohle nevypada na technicky problem, ale uvidime, myslim, ze to bude dobry kandidat na dalsi z dilu Aircrash Investigation

+1/0
1.12.2016 17:50

M70a67r90t18i87n 20H77u33d87e46c64e94k 3333979479463

talk to se nemuze stay ani v Rusku. a ja veril ze Rusko a Indii nic netrumfne. Jak starej tak najivni :(

+1/−5
1.12.2016 17:35

M29a52r74t37i29n 69V29a65j28s29a75r 5169193626936

Myslím, že náskok Ruska je dostatečně pojištěný tím druhým pilotem, který půjčil řízení svému šestnáctiletému synovi a ze vzniklých problémů už letadlo nedokázal vybrat (https://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593).

+3/0
1.12.2016 18:42

V81í10t 96O91d44l65o29ž80i32l51í52k 8896423227847

Asi je to v jižní Americe běžná praxe, že se letí takto na doraz, když se 2 taková letadla bez paliva našla najednou u jednoho letiště.

Další aspekt - vlastník letecké společnosti byl na palubě, takže to mezipřistání možná vypustil on, aby ušetřil.

+7/0
1.12.2016 17:07

Z82d62e85n25ě75k 93H88r86u41b27ý 5925628871276

Hmm, podle doletu letadla a vzdálenosti mezi letišti ani doletět nemohli 8-o

0/0
1.12.2016 17:04

P89e21t14r 68T69y58č85k69a 6145652459322

Mohli. Skoro doletěli.

+1/0
1.12.2016 18:22

A59l39o71i10s 88S96l24á75m38e43č92k33a 2796412952842

Příště se to určitě podaří. Tam, kde to bude z kopce, poletí na volnoběh (nebo rovnou vypnou motory) a to by bylo, aby nedoletěli. ;-)

+3/0
1.12.2016 18:33

I30v97o 54Ž78i86ž62k39a 8873637711511

U tohoto typu mohou vypnout jen dva motory, pokud vypnou všechny čtyři, přestane fungovat elektřina a spadnou. Snad už to alespoň po nějakou dobu nebudou zkoušet další. :-)

0/0
1.12.2016 19:45

V11a79c23l91a37v 38K16u88b33i50č19e67k 4627904870375

Stačí vítr do zad.

0/0
1.12.2016 20:49

L92u95d38m40i35l64a 61Š88i72n69d60e12l60á84ř92o23v36á 7662366212651

Prijde mi to jako hruba nedbalost. Kdo zodpovídá za dostatek paliva, pilot? Nebo ma na starosti tankovani a výpočet nutného množství paliva někdo jiny?

+2/0
1.12.2016 16:52

K91a91r53e66l 48H68a55u23p18t31v37o77g94e75l 3963752444584

Pilot. Jsou na to zavedené postupy a výpočty.

+2/0
1.12.2016 17:08

J14i50n82d65ř71i76c26h 26T62ů89m17a 1164772977738

Nemáte zcela pravdu viz příspěvek níže.

0/0
1.12.2016 18:42

J11a35k69u27b 73Š43a72f18a32n33d11a 7145877511621

Tak v tomto případě jim výpočet paliva pro tankování jaksi nebyl k ničemu když to nedoletí ani s plnými nádržemi.

0/0
1.12.2016 17:39

J64i45n41d89ř38i44c31h 43T86ů12m82a 1824952787958

U většiny společností to dělají speciální služby. Pilot nemá k disposici potřebná data a ten výpočet je poměrně složitý. Jen u malých letdel a malých společností si může zjednodušený výpočet udělat sám. Kapitán pak zodpovídá, že vypočtené množství bude mít před letem v nádržích. Pozor, není to tankované množství, tedy kolik si vezme z cisterny. Vzácně, ale přece, je někdy dokonce nutno palivo z letounu před dalším letem odčerpat (kvůli váze), což bývá obrovský problém (musí se to odčerpat do speciální prázdné cisterny).

+1/0
1.12.2016 18:40

A91l67e46x69a87n97d98r 12Š42í32r 5431330193

Předtím jsem četl. že duchapřítomní piloti vypustili před nárazem palivo z nádrží, díky čemuž se letadlo nevznítilo.

0/0
1.12.2016 16:31
Foto

V31o97j68t93ě91c61h 84P28a63v24l42í38k 5684441404818

Vzhledem k tomu, že to Avro 146.RJ85 neumí, tak to tak být nemohlo.

Leda, že bychom to brali čistě matematicky: Pilot vypustil veškeré zbývající palivo z nádrží a ani se u toho moc nenadřel.

0/0
1.12.2016 17:32

I51v10o 85Ž15i48ž50k14a 8353907591941

Vzhledem k doletu letadla mi bylo hned jasné, že i kdyby tam měl nějakou speciální úpravu na vypouštění paliva, stejně už by nic nevyteklo. :-)

0/0
1.12.2016 19:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.