Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme bez paliva. Bože! hlásil pilot letadla s fotbalisty před zřícením

Na základě předběžného ohledání místa tragédie nemělo letadlo, které v úterý spadlo ve střední Kolumbii, v době pádu v nádržích žádné palivo. Na to ukazuje i nahrávka s komunikací mezi posádkou a kontrolní věží těsně před pádem letadla. Z nedostatku paliva vyplynul i následný výpadek elektroniky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M47a54r55i57o 17H24l15a90s 3722901141116

U mne je rozhodující, že pilot měl v letovém plánu 2 možnosti mezipřistání k doplnění paliva. "Blbost chodí dokola, semtam trefí ... na pilota.":-/

+1/0
2.12.2016 11:12

O71n17d21r16e44j 59P40a43t20e77k 5400720949811

A co ukazatele stavu paliva? A proč pilot nevysunul vrtulku pro nouzové napájení základních systémů jako kap. Sullenberk před mazáckým sednutím na hladinu řeky Hudson?

0/0
2.12.2016 9:42

L83a57d18a 86N93o66v32a76k 4902843747

protože to nebylo v pohádce, ale ve skutečnosti...

0/0
2.12.2016 17:12

J89i88ř31í 72P91a24j39k 8743135500627

Zemřít protože někdo zapomněl natankovat? Blbý.

0/−1
2.12.2016 8:36

P27a25v26e95l 32S71o13b73o59t72k73a 5580164

To se mi stalo několikrát.

Ale naštěstí ne u letadla ;-D

+2/−1
1.12.2016 20:39

P27e96t16r 68O37t20r86u41b30a 6266228852475

Laicky dotaz, pokud by nevypadla elektronika, meli by vetsi sanci nejak lepe nouzove pristat? Pokud ano, tak se ptam, jak je mozne ze v letadle nejsou patricne zalozni zdroje. Dekuji za vysvetleni.

0/0
1.12.2016 20:16

M29a80r12i36á32n 42B63e68d41n21á63r31i63k 9581261270208

Jsou, musí být, vždy tam jsou baterie... stačí to takhle?

https://measure.feld.cvut.cz/groups/lis/download/prednasky/PSL/zdroje%20a%20site.pdf

+1/0
1.12.2016 20:21

P25e82t71r 34Ž66á33k 1857293878703

Pravdepodobne ne, protoze proste nebylo kam. Zalozni zdroje, ktere by utahly "cele letadlo" po nejakou rozumnou dobu by znamenaly budto velike mnozstvi tezkych a velkych akumulatoru, nebo nejaky generator na extra palivo, coz je blbost, protoze v takovem pripade by se namisto toho proste mohla zvysit kapacita nadrzi.

0/0
1.12.2016 20:23

M29a45r14i38á77n 76B51e68d75n50á27r19i15k 9261931620748

Baterie utáhnou řídící jednotky, klapky atd by měli fungovat i tak. Mají být tak konstruovány. A baterie v letadle jsou na to také stavěné. Je to jako auto, to taky jede na baterii chvilku.

0/0
1.12.2016 20:27

P52e20t21r 91Ž75á25k 1477543878293

Jasne, na zakladni systemy samozrejme zalohu maji.

0/0
1.12.2016 20:29

J24i42ř61í 23N64o13s95e58k 1393637442222

nevím jak to je, ale včera jsem koukal odkud kam letěli a jestli jsem to pochopil správně tak ta vzdálenost je řekněme na hranici doletu letadla...asi to bylo trochu víc maňána než obvykle....v civilizovaných zemích se na hranici doletu prostě nelítá:-P

+3/0
1.12.2016 19:41

M61a86r17i98á18n 15B98e88d18n58á24r23i74k 9361211540808

No lepší napsat, že nesmíte ani létat na dolet. Musíte mít dost paliva na přelet a dosednutí na jiné nejbližší letiště a to s bonusem na dalších 30 minut letu.

+1/0
1.12.2016 20:17

P89e26t19r 63M43i88c54h20a46l 2300594741622

Tohle asi fakt pohnojili piloti. Škoda zmařených životů.

+2/0
1.12.2016 19:40

M59a49r22i64á12n 21B82e70d26n57á45r39i14k 9101671340128

No nemuseli, někdo jim řekl, že mají letět bez dotankování, třeba funkcionáři, nebo někdo kdo jim řekl, že mají málo peněz a nezbude na jejich prémie :-/

0/−1
1.12.2016 20:23

P19a31v15e42l 30S98o10b33o16t75k69a 5770574

Za let zodpovídá kapitán.

+3/0
1.12.2016 20:41

P39e45t39r 68M45i58c21h62a53l 2500374331532

Navíc jeden z pilotů byl spolumajitelem společnosti.

+1/0
1.12.2016 22:34

T85o14m62á75š 63N52o11v25o25t27n54ý 4620588258167

Já pořád říkám, že piloti jsou trochu lepší taxikáři s nadstandartními platy.

+3/−4
1.12.2016 18:51

J87i41n43d34ř40i80c28h 76T92ů55m88a 1144802607808

V tom případě pořád říkáte nesmysly.

+6/−1
1.12.2016 19:05

P97e60t55r 25M46i34c69h63a74l 2540614401842

Správně. Dopravní letadlo je totiž spíš autobus než taxík. :-)

+1/−3
1.12.2016 19:38

I81v80o 52Ž39i70ž78k29a 8283207561141

Mockrát jsem letěl v letadle, kde bylo 5 míst a kromě nízkého stropu jako v autě jsem to nevnímal nijak neobvykle.

0/0
1.12.2016 19:41

P76e91t58r 73M71i81c91h29a26l 2630704381262

Existují i jednomístná letadla, ale nejsou dopravní. :-)

0/0
1.12.2016 22:13

I33v55o 52Ž23i85ž80k92a 8553977471341

Jenomže ten tryskáč měl k tomu dva profesionální piloty, takže musel být dopravní.

+1/0
1.12.2016 22:18

P63e83t19r 83M62i49c34h92a83l 2620664711622

Byzjet opravdu není dopravní letadlo.

0/0
1.12.2016 22:37

I55v38o 97Ž69i55ž65k56a 8953867561921

Máte pravdu, vyhledal jsem si definici a do 10-ti míst se jedná o aerotaxi, bez ohledu na konstrukci. Malé dopravní letadlo má od 10-ti do 30-ti míst.

0/0
1.12.2016 22:59

P47e34t64r 57M66i51c38h73a64l 2860284521932

Díky, to se tu tak často nevidí.

0/0
2.12.2016 7:44

S33t79a17n71i54s70l67a80v 66K57r82e33j98c42a90r 6387766373264

Nu at je to jak je to, tak je otázkou, jak se v Americe liší provoz letadel od provozu v EU potažmo v ČR. Možná si i tamní piloti mění sami pneumatiky a vodu do ostřikovačů. A předletová příprava snad platí všude od Ruska po Brazilii.

0/0
2.12.2016 10:41

J46i37n84d75ř35i42c34h 92T17ů74m68a 1284602157278

Víte, když o něčem nemáte ani minimální znalosti, neměl byste se k tomu vyjadřovat. V demokracii samozřejmě můžete, ale jste pak za hlupáka.

+2/−1
1.12.2016 20:03

P61e83t20r 84M38i15c89h44a64l 2110644241752

Nauč se chápat psaný text a nadsázku. Jinak budeš za hlupáka sám.

+1/0
1.12.2016 22:12

J23i60n46d48ř50i89c66h 27T96ů46m82a 1774472957988

My se známe, nebo jste soudruh? Nebo jenom hulvát?

0/0
2.12.2016 18:18

L62u15b52o64š 70R25e31n15k10a 6707461805800

Rutina a lehkovážnost tvoří nebezpečnou kombinaci.

+5/0
1.12.2016 18:46

F36r30a61n59t29i72s55e67k 34V77a60n43i18c80e78k 2159722889383

Pred par lety jsem letel z Bruselu do New Yorku a kdyz uz jsme za chvili meli pristavat tak pilot zahlasil, ze musi udelat "emergency landing"... Pristali jsme nekde v lesich asi na nejakem malem vojenskem letisti, kde jsme museli dotankovat palivo. pry pricina byla neocekavane silny protivitr celou cestu nad oceanem...

+3/0
1.12.2016 18:39
Foto

V51o83j91t10ě40c48h 91P69a23v88l98í67k 5684631464658

Pokud letíte v zimě B757 z Evropy do USA, tak se může snadno stát, že musíte dotankovat v kanadském Ganderu, což je přesně malé letiště uprostřed nikde. B757 totiž není původně stavěná na transatlantické lety a tak ji zimní protivítr může zvednout spotřebu tak, že vy v cíli neměla předepsanou rezervu paliva a musí tedy dotankovat po cestě. Gander je navíc dost přesně na trase.

+4/0
1.12.2016 20:14

L46i27b19o31r 78F70i30l12á71k 6431836900209

Od teď povinně na palubu 2 kanystry s palivem.

0/−2
1.12.2016 18:31

R58i26c70h29a62r87d 80K95á80b68a 8899158820560

Tak tohle nevypada na technicky problem, ale uvidime, myslim, ze to bude dobry kandidat na dalsi z dilu Aircrash Investigation

+1/0
1.12.2016 17:50

M10a64r24t23i76n 70H62u69d82e93c27e17k 3493219579253

talk to se nemuze stay ani v Rusku. a ja veril ze Rusko a Indii nic netrumfne. Jak starej tak najivni :(

+1/−5
1.12.2016 17:35

M49a38r43t52i51n 69V46a78j86s67a64r 5969563216356

Myslím, že náskok Ruska je dostatečně pojištěný tím druhým pilotem, který půjčil řízení svému šestnáctiletému synovi a ze vzniklých problémů už letadlo nedokázal vybrat (https://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593).

+3/0
1.12.2016 18:42

V74í77t 15O16d87l94o72ž31i31l36í63k 8976623787507

Asi je to v jižní Americe běžná praxe, že se letí takto na doraz, když se 2 taková letadla bez paliva našla najednou u jednoho letiště.

Další aspekt - vlastník letecké společnosti byl na palubě, takže to mezipřistání možná vypustil on, aby ušetřil.

+7/0
1.12.2016 17:07

Z39d64e56n52ě34k 46H63r22u20b30ý 5765558571796

Hmm, podle doletu letadla a vzdálenosti mezi letišti ani doletět nemohli 8-o

0/0
1.12.2016 17:04

P24e50t43r 17T25y21č10k60a 6265842939272

Mohli. Skoro doletěli.

+1/0
1.12.2016 18:22

A11l79o53i88s 90S94l49á32m21e22č71k20a 2576232642572

Příště se to určitě podaří. Tam, kde to bude z kopce, poletí na volnoběh (nebo rovnou vypnou motory) a to by bylo, aby nedoletěli. ;-)

+3/0
1.12.2016 18:33

I37v60o 39Ž25i57ž79k86a 8283477861611

U tohoto typu mohou vypnout jen dva motory, pokud vypnou všechny čtyři, přestane fungovat elektřina a spadnou. Snad už to alespoň po nějakou dobu nebudou zkoušet další. :-)

0/0
1.12.2016 19:45

V27a34c53l70a38v 50K54u91b73i31č24e80k 4547444450175

Stačí vítr do zad.

0/0
1.12.2016 20:49

L14u91d30m52i67l83a 49Š31i11n36d23e40l81á41ř66o36v72á 7702946602821

Prijde mi to jako hruba nedbalost. Kdo zodpovídá za dostatek paliva, pilot? Nebo ma na starosti tankovani a výpočet nutného množství paliva někdo jiny?

+2/0
1.12.2016 16:52

K71a27r28e82l 90H50a75u81p25t93v17o53g87e66l 3753792134214

Pilot. Jsou na to zavedené postupy a výpočty.

+2/0
1.12.2016 17:08

J95i33n27d56ř96i67c23h 34T47ů57m52a 1844922617728

Nemáte zcela pravdu viz příspěvek níže.

0/0
1.12.2016 18:42

J89a85k18u38b 11Š90a11f34a36n92d82a 7355727161601

Tak v tomto případě jim výpočet paliva pro tankování jaksi nebyl k ničemu když to nedoletí ani s plnými nádržemi.

0/0
1.12.2016 17:39

J63i24n76d47ř77i14c84h 13T13ů92m45a 1434962897888

U většiny společností to dělají speciální služby. Pilot nemá k disposici potřebná data a ten výpočet je poměrně složitý. Jen u malých letdel a malých společností si může zjednodušený výpočet udělat sám. Kapitán pak zodpovídá, že vypočtené množství bude mít před letem v nádržích. Pozor, není to tankované množství, tedy kolik si vezme z cisterny. Vzácně, ale přece, je někdy dokonce nutno palivo z letounu před dalším letem odčerpat (kvůli váze), což bývá obrovský problém (musí se to odčerpat do speciální prázdné cisterny).

+1/0
1.12.2016 18:40

A62l30e27x67a78n38d74r 88Š12í86r 5681390433

Předtím jsem četl. že duchapřítomní piloti vypustili před nárazem palivo z nádrží, díky čemuž se letadlo nevznítilo.

0/0
1.12.2016 16:31
Foto

V31o34j61t61ě69c33h 80P15a17v88l76í68k 5854911724948

Vzhledem k tomu, že to Avro 146.RJ85 neumí, tak to tak být nemohlo.

Leda, že bychom to brali čistě matematicky: Pilot vypustil veškeré zbývající palivo z nádrží a ani se u toho moc nenadřel.

0/0
1.12.2016 17:32

I14v10o 21Ž70i16ž74k24a 8553447411711

Vzhledem k doletu letadla mi bylo hned jasné, že i kdyby tam měl nějakou speciální úpravu na vypouštění paliva, stejně už by nic nevyteklo. :-)

0/0
1.12.2016 19:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.