Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme bez paliva. Bože! hlásil pilot letadla s fotbalisty před zřícením

Na základě předběžného ohledání místa tragédie nemělo letadlo, které v úterý spadlo ve střední Kolumbii, v době pádu v nádržích žádné palivo. Na to ukazuje i nahrávka s komunikací mezi posádkou a kontrolní věží těsně před pádem letadla. Z nedostatku paliva vyplynul i následný výpadek elektroniky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M85a69r36i88o 92H93l50a87s 3982231781666

U mne je rozhodující, že pilot měl v letovém plánu 2 možnosti mezipřistání k doplnění paliva. "Blbost chodí dokola, semtam trefí ... na pilota.":-/

+1/0
2.12.2016 11:12

O54n57d41r81e35j 97P27a25t53e48k 5790240419961

A co ukazatele stavu paliva? A proč pilot nevysunul vrtulku pro nouzové napájení základních systémů jako kap. Sullenberk před mazáckým sednutím na hladinu řeky Hudson?

0/0
2.12.2016 9:42

L57a33d83a 19N28o43v47a38k 4252673217

protože to nebylo v pohádce, ale ve skutečnosti...

0/0
2.12.2016 17:12

J86i44ř38í 67P63a23j51k 8263925380447

Zemřít protože někdo zapomněl natankovat? Blbý.

0/−1
2.12.2016 8:36

P48a96v45e14l 66S17o67b70o26t86k18a 5780614

To se mi stalo několikrát.

Ale naštěstí ne u letadla ;-D

+2/−1
1.12.2016 20:39

P53e39t74r 39O68t47r21u19b13a 6666678862405

Laicky dotaz, pokud by nevypadla elektronika, meli by vetsi sanci nejak lepe nouzove pristat? Pokud ano, tak se ptam, jak je mozne ze v letadle nejsou patricne zalozni zdroje. Dekuji za vysvetleni.

0/0
1.12.2016 20:16

M79a25r79i26á10n 89B79e64d94n49á70r30i96k 9431711170988

Jsou, musí být, vždy tam jsou baterie... stačí to takhle?

https://measure.feld.cvut.cz/groups/lis/download/prednasky/PSL/zdroje%20a%20site.pdf

+1/0
1.12.2016 20:21

P49e69t56r 29Ž88á11k 1697213518633

Pravdepodobne ne, protoze proste nebylo kam. Zalozni zdroje, ktere by utahly "cele letadlo" po nejakou rozumnou dobu by znamenaly budto velike mnozstvi tezkych a velkych akumulatoru, nebo nejaky generator na extra palivo, coz je blbost, protoze v takovem pripade by se namisto toho proste mohla zvysit kapacita nadrzi.

0/0
1.12.2016 20:23

M69a95r37i87á42n 46B97e29d37n89á11r16i91k 9781711720748

Baterie utáhnou řídící jednotky, klapky atd by měli fungovat i tak. Mají být tak konstruovány. A baterie v letadle jsou na to také stavěné. Je to jako auto, to taky jede na baterii chvilku.

0/0
1.12.2016 20:27

P79e89t97r 26Ž23á74k 1407583688463

Jasne, na zakladni systemy samozrejme zalohu maji.

0/0
1.12.2016 20:29

J70i32ř94í 90N24o39s77e38k 1103347522432

nevím jak to je, ale včera jsem koukal odkud kam letěli a jestli jsem to pochopil správně tak ta vzdálenost je řekněme na hranici doletu letadla...asi to bylo trochu víc maňána než obvykle....v civilizovaných zemích se na hranici doletu prostě nelítá:-P

+3/0
1.12.2016 19:41

M42a64r96i72á87n 71B58e68d49n36á20r38i95k 9461701730718

No lepší napsat, že nesmíte ani létat na dolet. Musíte mít dost paliva na přelet a dosednutí na jiné nejbližší letiště a to s bonusem na dalších 30 minut letu.

+1/0
1.12.2016 20:17

P78e23t22r 11M87i39c82h66a67l 2150254771482

Tohle asi fakt pohnojili piloti. Škoda zmařených životů.

+2/0
1.12.2016 19:40

M93a44r73i54á46n 63B83e58d77n67á70r96i86k 9121811680808

No nemuseli, někdo jim řekl, že mají letět bez dotankování, třeba funkcionáři, nebo někdo kdo jim řekl, že mají málo peněz a nezbude na jejich prémie :-/

0/−1
1.12.2016 20:23

P84a43v40e66l 36S62o73b29o30t62k18a 5430154

Za let zodpovídá kapitán.

+3/0
1.12.2016 20:41

P15e90t62r 34M58i71c44h60a71l 2250374171932

Navíc jeden z pilotů byl spolumajitelem společnosti.

+1/0
1.12.2016 22:34

T64o43m43á27š 42N94o64v84o46t44n91ý 4140628778467

Já pořád říkám, že piloti jsou trochu lepší taxikáři s nadstandartními platy.

+3/−4
1.12.2016 18:51

J90i71n44d63ř94i68c33h 64T91ů95m48a 1574192197508

V tom případě pořád říkáte nesmysly.

+6/−1
1.12.2016 19:05

P81e67t50r 98M55i78c64h85a29l 2900114191502

Správně. Dopravní letadlo je totiž spíš autobus než taxík. :-)

+1/−3
1.12.2016 19:38

I16v25o 89Ž65i66ž80k82a 8343347641711

Mockrát jsem letěl v letadle, kde bylo 5 míst a kromě nízkého stropu jako v autě jsem to nevnímal nijak neobvykle.

0/0
1.12.2016 19:41

P40e68t73r 19M61i50c98h25a37l 2360354511322

Existují i jednomístná letadla, ale nejsou dopravní. :-)

0/0
1.12.2016 22:13

I93v36o 47Ž45i92ž79k77a 8753777321541

Jenomže ten tryskáč měl k tomu dva profesionální piloty, takže musel být dopravní.

+1/0
1.12.2016 22:18

P50e89t33r 67M53i51c69h97a43l 2260444821482

Byzjet opravdu není dopravní letadlo.

0/0
1.12.2016 22:37

I94v21o 19Ž39i59ž20k34a 8773877631231

Máte pravdu, vyhledal jsem si definici a do 10-ti míst se jedná o aerotaxi, bez ohledu na konstrukci. Malé dopravní letadlo má od 10-ti do 30-ti míst.

0/0
1.12.2016 22:59

P43e85t56r 86M87i71c91h62a92l 2950854161982

Díky, to se tu tak často nevidí.

0/0
2.12.2016 7:44

S19t91a68n82i82s81l33a60v 19K13r61e53j84c65a65r 6477726443264

Nu at je to jak je to, tak je otázkou, jak se v Americe liší provoz letadel od provozu v EU potažmo v ČR. Možná si i tamní piloti mění sami pneumatiky a vodu do ostřikovačů. A předletová příprava snad platí všude od Ruska po Brazilii.

0/0
2.12.2016 10:41

J21i44n13d39ř18i82c51h 55T38ů71m89a 1844112247338

Víte, když o něčem nemáte ani minimální znalosti, neměl byste se k tomu vyjadřovat. V demokracii samozřejmě můžete, ale jste pak za hlupáka.

+2/−1
1.12.2016 20:03

P33e60t11r 42M18i15c80h41a20l 2340474831352

Nauč se chápat psaný text a nadsázku. Jinak budeš za hlupáka sám.

+1/0
1.12.2016 22:12

J27i17n95d37ř58i23c71h 82T96ů56m65a 1524742977818

My se známe, nebo jste soudruh? Nebo jenom hulvát?

0/0
2.12.2016 18:18

L15u80b40o71š 68R82e51n42k24a 6217431825120

Rutina a lehkovážnost tvoří nebezpečnou kombinaci.

+5/0
1.12.2016 18:46

F38r31a97n97t58i14s71e12k 54V82a87n72i64c19e61k 2779132849523

Pred par lety jsem letel z Bruselu do New Yorku a kdyz uz jsme za chvili meli pristavat tak pilot zahlasil, ze musi udelat "emergency landing"... Pristali jsme nekde v lesich asi na nejakem malem vojenskem letisti, kde jsme museli dotankovat palivo. pry pricina byla neocekavane silny protivitr celou cestu nad oceanem...

+3/0
1.12.2016 18:39
Foto

V62o16j43t37ě29c65h 52P63a57v33l54í94k 5444121384988

Pokud letíte v zimě B757 z Evropy do USA, tak se může snadno stát, že musíte dotankovat v kanadském Ganderu, což je přesně malé letiště uprostřed nikde. B757 totiž není původně stavěná na transatlantické lety a tak ji zimní protivítr může zvednout spotřebu tak, že vy v cíli neměla předepsanou rezervu paliva a musí tedy dotankovat po cestě. Gander je navíc dost přesně na trase.

+4/0
1.12.2016 20:14

L94i28b43o54r 75F48i77l42á78k 6851876790209

Od teď povinně na palubu 2 kanystry s palivem.

0/−2
1.12.2016 18:31

R85i33c62h43a39r97d 59K74á25b64a 8699398470280

Tak tohle nevypada na technicky problem, ale uvidime, myslim, ze to bude dobry kandidat na dalsi z dilu Aircrash Investigation

+1/0
1.12.2016 17:50

M47a95r58t43i77n 30H17u33d78e17c65e18k 3183399939593

talk to se nemuze stay ani v Rusku. a ja veril ze Rusko a Indii nic netrumfne. Jak starej tak najivni :(

+1/−5
1.12.2016 17:35

M85a86r66t75i77n 23V67a70j80s68a97r 5109453526286

Myslím, že náskok Ruska je dostatečně pojištěný tím druhým pilotem, který půjčil řízení svému šestnáctiletému synovi a ze vzniklých problémů už letadlo nedokázal vybrat (https://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593).

+3/0
1.12.2016 18:42

V89í16t 19O39d23l40o88ž39i46l41í64k 8266393637317

Asi je to v jižní Americe běžná praxe, že se letí takto na doraz, když se 2 taková letadla bez paliva našla najednou u jednoho letiště.

Další aspekt - vlastník letecké společnosti byl na palubě, takže to mezipřistání možná vypustil on, aby ušetřil.

+7/0
1.12.2016 17:07

Z41d50e66n84ě69k 20H52r60u61b71ý 5285448741166

Hmm, podle doletu letadla a vzdálenosti mezi letišti ani doletět nemohli 8-o

0/0
1.12.2016 17:04

P49e48t34r 77T71y23č89k28a 6335832299722

Mohli. Skoro doletěli.

+1/0
1.12.2016 18:22

A55l76o45i40s 81S13l54á51m14e75č68k93a 2856422292942

Příště se to určitě podaří. Tam, kde to bude z kopce, poletí na volnoběh (nebo rovnou vypnou motory) a to by bylo, aby nedoletěli. ;-)

+3/0
1.12.2016 18:33

I66v78o 61Ž68i70ž93k71a 8343257771141

U tohoto typu mohou vypnout jen dva motory, pokud vypnou všechny čtyři, přestane fungovat elektřina a spadnou. Snad už to alespoň po nějakou dobu nebudou zkoušet další. :-)

0/0
1.12.2016 19:45

V85a59c28l60a47v 61K85u90b79i14č83e35k 4867624710605

Stačí vítr do zad.

0/0
1.12.2016 20:49

L96u43d58m18i76l36a 56Š98i37n27d49e20l85á16ř51o68v57á 7862766472271

Prijde mi to jako hruba nedbalost. Kdo zodpovídá za dostatek paliva, pilot? Nebo ma na starosti tankovani a výpočet nutného množství paliva někdo jiny?

+2/0
1.12.2016 16:52

K25a50r43e47l 80H42a14u85p74t76v43o82g41e10l 3723272434544

Pilot. Jsou na to zavedené postupy a výpočty.

+2/0
1.12.2016 17:08

J77i81n91d14ř48i34c67h 51T68ů27m76a 1834282157838

Nemáte zcela pravdu viz příspěvek níže.

0/0
1.12.2016 18:42

J82a59k26u42b 67Š43a87f74a65n32d40a 7745427521331

Tak v tomto případě jim výpočet paliva pro tankování jaksi nebyl k ničemu když to nedoletí ani s plnými nádržemi.

0/0
1.12.2016 17:39

J20i67n83d68ř43i91c49h 42T58ů38m98a 1564732627268

U většiny společností to dělají speciální služby. Pilot nemá k disposici potřebná data a ten výpočet je poměrně složitý. Jen u malých letdel a malých společností si může zjednodušený výpočet udělat sám. Kapitán pak zodpovídá, že vypočtené množství bude mít před letem v nádržích. Pozor, není to tankované množství, tedy kolik si vezme z cisterny. Vzácně, ale přece, je někdy dokonce nutno palivo z letounu před dalším letem odčerpat (kvůli váze), což bývá obrovský problém (musí se to odčerpat do speciální prázdné cisterny).

+1/0
1.12.2016 18:40

A56l10e58x63a36n26d88r 67Š26í22r 5191480133

Předtím jsem četl. že duchapřítomní piloti vypustili před nárazem palivo z nádrží, díky čemuž se letadlo nevznítilo.

0/0
1.12.2016 16:31
Foto

V38o82j11t37ě76c35h 74P53a73v60l30í24k 5494661764988

Vzhledem k tomu, že to Avro 146.RJ85 neumí, tak to tak být nemohlo.

Leda, že bychom to brali čistě matematicky: Pilot vypustil veškeré zbývající palivo z nádrží a ani se u toho moc nenadřel.

0/0
1.12.2016 17:32

I18v14o 88Ž28i90ž69k24a 8273427921691

Vzhledem k doletu letadla mi bylo hned jasné, že i kdyby tam měl nějakou speciální úpravu na vypouštění paliva, stejně už by nic nevyteklo. :-)

0/0
1.12.2016 19:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.