Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prezident není odpovědný za to, co říká, tvrdí Hrad v kauze Peroutka

Dovolání obou stran v kauze kolem Ferdinanda Peroutky už jsou napsaná a putují k Nejvyššímu soudu, který o nich rozhodne. Hrad trvá na tom, že kancelář prezidenta neodpovídá za to, co hlava státu řekne. Peroutkova vnučka Terezie Kaslová namítá, že tímto výkladem nelze poškozeným odpírat zadostiučinění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16a28r31e72k 17M39a50t50i35k85o 2330806843859

Zeman začal trpět stařeckou demencí, bohužel. Jeho výroky z mladších let byly ostré a vtipné. Bohužel se mi zdá, že dnes mu na hradě udělali zázemí bohorovného člověka, ve kterém ho uměle udržují. No a pak, když ho vezmou někam ven na procházku, tak to takhle dopadá. Reálně by to chtělo nějakého mladého prezidenta, ale pokud ne, tak tam Zemana nechme ještě jedno období. Určitě se překoná a vyrobí nějakou větší legrajdu, než které doteď vyrobil. :-)

0/0
13.1.2017 8:24

M51a27r35e26k 18M89a25t33i45k13o 2690526333509

Zeman začal trpět stařeckou demencí, bohužel. Jeho výroky z mladších let byly ostré a vtipné. Bohužel se mi zdá, že dnes mu na hradě udělali zázemí bohorovného člověka, ve kterém ho uměle udržují. No a pak, když ho vezmou někam ven vyvenčit, tak to takhle dopadá. Reálně by to chtělo nějakého mladého prezidenta, ale pokud ne, tak tam Zemana nechme ještě jedno období. Určitě se překoná a vyrobí nějakou větší legrajdu, než které doteď vyrobil. :-)

0/0
13.1.2017 8:23

M88a35r59i92e 28Z73e34l13e49n70á 2844281739801

Inu, co se vlastně dá k celé této výsostně trapné, smutné a politováníhodné kauze říci? Snad jen to, že s vysokou mírou pravděpodobnosti si občané před historicky první přímou volbou svého prezidenta nejspíš vůbec neuvědomili, že hmotněprávní idemnita, náležející v ČR k funkci prezidenta republiky, je speciálně pro zvoleného Miloše Zemana učiněným božím požehnáním, protože "díky" ní může v průběhu svého mandátu činit to, co je mu odjakživa vlastní - může v podstatě kdykoli a kdekoli, na účet kohokoli absolutně bez špetky citu pro situaci pronášet povýšeně, netaktně, vulgárně cokoliv...:-/

+3/0
1.12.2016 13:33
Foto

F54r26a77n89t47i67š55e70k 94Č80e46r15n45ý 2907931858680

Nesvépravní jedinci nebývají zodpovědní za své chování, to se ví, proč o tom psát článek ...

+5/0
1.12.2016 11:32

J47a85n 27P98u46l60e73c 4878657211265

Jaký národ, takový prasident. ;-(

+1/−2
1.12.2016 11:24

P24a84v55e33l 70H51o51u90s86k90a 3621845810428

Proč by mělo někoho pohoršovat, když se napíše, že hitler byl gentleman?Vždyť o castrovi se to tady napsalo včera :-P

+2/0
1.12.2016 11:23
Foto

M63i63l21a80n 68K88o21m54e84r26s 3807861639540

To znamená, že Zeman si může říkat co chce, tedy lhát, urážet, osočovat, býti sprostý, oplzlý a šířit nenávist. Jak směrem ke svým spoluobčanům, tak do zahraničí. A to vše bez možnosti ho jakkoliv postihnout. Těžko napsat je-li to spíše k pláči nebo k smíchu.;-D:-(

+6/0
1.12.2016 10:12

J79a26k26u59b 11S43u53c79h94ý 2904817742

Zeman není gentleman :-/

+2/0
1.12.2016 9:56

V49l52a93s80t55i33m41i26l 13H95a19l75b83i52c37h 8123395706168

A na sabat by odletět nechtěla?

+1/−5
1.12.2016 7:26

F88r63a86n45t16i73s45e35k 80C97h20l82a26d89e86k 9233717129891

Měli by ho znesvéprávnit, vzít mu občanku a určit mu poručníka.

+3/0
1.12.2016 2:55

D44a35n63i32e37l 75M30u17n83z26a90r 1269778652306

to ja uz vedel davno....

+2/0
1.12.2016 1:31

O74l84d84ř65i58c74h 80T86a16c45h14o85v35s58k93ý 2650235399376

Prostě ubohost na pokračování. Fuj

+2/0
1.12.2016 0:50

V79á71c63l98a64v 18V40a53n37ě50k 2633173928151

Tohle musí být snad nejdražší- sorry- v historii. Anebo v hysterii?

+1/0
1.12.2016 0:31

T59o68m21á38š 86B45r40a69b53e75c 2258916705436

Ano, souhlasím, náš pan prezident není tedy z výkonu své funkce odpovědný. Pak ovšem ať se co nejrychleji pakuje z ČR kamsi daleko :-/Rv

+8/0
30.11.2016 23:36

F81r34a32n35t13i47s37e49k 12C31h85l10a50d43e36k 9583647819961

Moskva nebo Peking, tam by byl doma.

+3/0
1.12.2016 3:04

T91o29m97á35š 53K84o52u90d48e12l19k32a 7484253681193

ať chodí na všechna setkání s varováním české ústavy, prezident není odpovědný za to,co říká

+6/0
30.11.2016 22:54

P81e89t66r 32Z28e19l17e11n45k89a 8357264263607

je to chudák, prostě není odpovědný ...

+3/0
30.11.2016 22:28

T20o73m51á61š 36B95r80a28b94e46c 2108106215626

V lepším případě je to chudák

+2/0
30.11.2016 23:37

V61i34l74é26m 13P49ř49í24h11o62d75a 2164449763517

Už je z toho guláš. Peroutkův článek vlevo dole, Mynářova prověrka vpravo nahoře, Brady vlevo nahoře a prezident, který je za vše neodpovědný. To vše rámováno vtipnými twíty toho cicera z Haló novin. Lepší než silvestrovská estráda.;-D

+4/0
30.11.2016 21:18

P55e58t76r 92F15i87a15l93a 9673926883443

A ještě tento článek s - věrohodnými výklady - přímo pod sebou.

- nadpis: "Prezident není odpovědný za to, co říká, tvrdí Hrad v kauze Peroutka."

- text: "Hrad trvá na tom, že kancelář prezidenta neodpovídá za to, co hlava státu řekne."

Silvestr hadr....;-D

+2/0
30.11.2016 23:12

V10á71c71l84a27v 18V94a47n82ě65k 2593103238201

To, že není zodpovědný říkám já už hodně dlouho.

+7/0
30.11.2016 20:54

L69u58b49o98š 59B88u46d50i52n90s51k32ý 9289562728282

Každý státní zaměstnanec je obecní sluha. A prezident je z těch slouhů nejvyšší a měl by jít příkladem. Pokud tedy neodpovídá za to co řekne, jak mají za svá slova (činy, zákony...) odpovídat ostatní pod ním. Takto to vypadá, že jediným odpovědným je obyčejný člověk. Tedy odpovědný těm obecným slouhům, jejich činům a zákonům.

+6/0
30.11.2016 20:46

J79i58ř19í 59L15i23e38t89a90v87e35c 8803139713919

Správní řád však říká něco jiného. To je kl těm státním zaměstnancům - no a prezident fakt státním zaměstnancem není.

+2/0
30.11.2016 21:02

R26o91m91a76n 45Č44a27p93k38a 5543620312284

Čl. 2 Ústavy: Lid je zdrojem veškeré státní moci; vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní. Státní moc slouží všem občanům a lze ji uplatňovat jen v případech, v mezích a způsoby, které stanoví zákon.

Moc výkonná, prezident, v čl. 54: Prezident republiky je hlavou státu.

Ústava říká, že prezident je složkou výkonné moci, jejímž prostřednictvím lid vykonává svou státní moc.

Takže prezident fakt státním zaměstnancem je.

0/0
1.12.2016 9:13

M75i85c76h90a19l 46Ž79á50k 8139590649442

Nechapu jak tohle muze nekdo vyslovit a myslet to vazne.

+2/0
30.11.2016 20:41

B20o19h68u11m21i68l 48O28n58d16ř35i63c95h 8826444401258

Porozuměl jsem tomu tak že prezident není zdráv na duchu když neodpovídá za své výroky? 8-o

+7/0
30.11.2016 20:27

P30e59t60r 17F70i95a22l49a 9143226613553

Poruzuměl jsem tomu dobře, že máte problém se čtením?8-o

+2/−1
30.11.2016 20:41

M46i51r87o26s80l10a16v 84K69a53š51p62a79r 3742267791511

Tak právníci se to sice snaží v článku okecat, titulek je velmi, ale VELMI výmluvný:-)

+3/0
30.11.2016 21:31

P36e23t63r 44F20i87a39l14a 9833136473713

Výmluvnost nadpisu vás tak vyčerpala, že text článku byl nad vaše síly?:-)

- nadpis: "Prezident není odpovědný za to, co říká, tvrdí Hrad v kauze Peroutka."

- text: "Hrad trvá na tom, že kancelář prezidenta neodpovídá za to, co hlava státu řekne."

Kterou z těchto vět považujete za okecávání právníků? Anebo je to ta současná vysoká novinařina, jak se točit jako korouhvička? ;-D

+1/0
30.11.2016 23:06

J87o71s64e36f 65G13a68b83r74h78e12l44i33k 3404609155189

Pane Fiala, přečtení první věty článku zřejmě vyčerpala Vás, tím pádem jste se nedostal k pokračování " prezident požívá hmotněprávní indemnitu, a není tedy z výkonu své funkce odpovědný. Protože odpovědnost nemá, nelze ji ani přenést na někoho jiného, například na jeho kancelář, zdůrazňuje právník v podaném dovolání.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/dovolani-ke-kauze-peroutka-ddf-/domaci.aspx?c=A161130_114211_domaci_pku

Tak to čtu a vidím já :-)

+1/0
1.12.2016 1:39

P53e90t30r 95F69i61a84l48a 9903126403103

Pane Gabrhelíku, od člověka, který neumí oslovovat, je poučování vyloženě úsměvné.

Vysvětlete prosím, jak souvisí vysvětlování právnika s textem p. Ondřicha na tomto vlákně v příspěvku ve 20.27?

0/0
1.12.2016 8:58

J86o75s25e13f 46G96a65b79r97h52e19l22i20k 3674619435619

Tak tedy pane FialO, když na tom trváte, reaguji na Vaše osobní invektivy, zřejmě nic jiného neumíte. Zcela jistě jste nepochopil nadsázku, která je v tom příspěvku jasně patrná. Reagoval jsem na Váš příspěvek publikovaný v 23.00 kde cituji:

"Kterou z těchto vět považujete za okecávání právníků? "

Já jsem Vám doložil to "okecávání právníků", jen je zřejmě pro Vás nepřijatelné souhlasit s jiným názorem, tak se místo argumentace raději snížíte k osobním urážkám. Je to samozřejmě jednodušší, než najít argumenty, které nejsou, že? :-)

0/0
1.12.2016 9:42

P98e86t56r 77F97i75a58l56a 9513916113123

Opakuji: vysvětlete prosím, jak souvisí vysvětlování právnika s textem p. Ondřicha na tomto vlákně v příspěvku ve 20.27?

Zatím jste předvedl jen okecávačky. :-)

0/0
1.12.2016 9:51

J50o27s21e66f 52G73a90b35r29h30e93l62i49k 3374559475219

To, že někdo není odpovědný za své výroky může navozovat myšlenku, že není svéprávný. To musíte uznat i Vy. Že Vám chybí určitý nadhled, za to opravdu nemohu. Vy se snažíte pouze lidi dehonestovat a urážet. Okecávačky? Já? Já Vám doložil z článku, že se mýlíte, že hradní právník skutečně označil pana prezidenta jako neodpovědného. Jste stejný demagog jako náš hradní pán. Děkuji, již jsem si o Vašem charakteru udělal jasno :-)

+2/0
1.12.2016 10:05

P82e58t92r 33F14i39a12l53a 9523186763483

Nějak se do svých výkladů zamotáváte.:-)

Reagoval jsem na text, - "prezident není zdráv na duchu když neodpovídá za své výroky". České zákony počítají s tím, že prezidenti nebudou - zdrávi na duchu, a to někde v článku právníci psali, že je připomínáte? Anebo co tím chtěl říct pan Ondřich - pardón, soudruh Ondřích, když už mu děláte mluvčího?

Kdo nekejvá na jediné správné kecy, ten se hned podle vás snaží vaši partu dehonestovat a urážet, máte jasno o jeho charakteru, atd.... a já se zatím jen smál nad primitivními výplody vašich parťáku.

0/0
1.12.2016 11:15

J53o88s55e72f 77G94a11b91r11h53e25l86i51k 3354799655629

Pane FialO, nejsem si jist zda dokážete přečíst co jsem napsal, respektive zda jste schopen porozumět psanému. Napsal jsem :To, že někdo není odpovědný za své výroky může navozovat myšlenku, že není svéprávný. Chcete snad popřít tento výrok? Že se jedná o prezidenta je smutné, nicméně výrok "prezident není zdráv na duchu když neodpovídá za své výroky" je samozřejmě nadsázka. To však Vy zřejmě pochopit nechcete nebo nemůžete.

Nedělám mluvčího, pouze mi vadí demagogie a urážky lidí místo objektivní diskuze. Vámi vytržená část článku je zavádějící, jak jsem Vám doložil.

Já se, pane FialO nesnížím k urážkám, na to si svého charakteru cením příliš. Na můj citát z článku jst vůbec nereagoval, jen tak mimochodem :-)

0/0
1.12.2016 11:29

P25e58t47r 13F18i39a19l52a 9183276223803

Nemusíte neustále zdůrazňovat, že neumíte ani oslovit... a jak utrpělo vaše neomylné ego, že jsem si dovolil vám to sdělit.;-D

Odpovězte: České zákony počítají s tím, že prezidenti nebudou zdraví na duchu? A zástupné výklady si odpusťte.

0/0
1.12.2016 11:37

J63o98s30e82f 57G80a76b14r16h75e58l60i45k 3294809145779

S tím oslovením pane FialO, to jen abych se Vás nedejbože nedotkl. :-) Upřímně, jste první kdo mne na to upozornil :-)

Odpověď na otázku:

Ne, ústava ČR počítala, že si občané zvolí jako svého prezidenta charakterního slušného člověka se smyslem pro morálku a čest, prot je tato klauzule v ústavě, aby takový člověk nemusel mít obavy při výkonu své funkce.

Že si jako prezidenta zvolíme člověka, který holduje alkoholu, hrubiána, lháře a člověka bez kousku slušnost v těle, to opravdu při tvorbě ústavy nikdo nepredikoval...

0/0
1.12.2016 11:51

P46e61t14r 32F86i89a92l28a 9103496803253

Tím okecáváním ale znevažujete text svého chráněnce.;-D

Končím diskuzi, nemám zastydlé komunisty vašeho typu rád... a hlavně už se vašemu kroucení nedá ani smát.

0/0
1.12.2016 12:00

J63o35s85e83f 78G29a88b25r65h68e76l98i88k 3584189815879

Pane FialO, mne označit jako komunistu, to je docela dobrej vtip. Došly demagogické argumenty, na mé faktické připomínky reagujete jen snůškou invektiv a urážek. Musíte mít těžký život že sám se sebou musíte žít. Přeji tedy hezký den, ale věřte, žeVaše rodná strana zde už opravdu nikdy vládnout nebude ( v to pevně věřím )

0/0
1.12.2016 12:06

P51e72t20r 37F47i40a80l60a 9763416213403

S komunisty jsem nezačal, to váš chráněnec. Já jsem volič ODS, ale není to moje rodná strana, členem nejsem.

A je pouze váš problém, že útočíte komunistickým stylem, jen máte smůlu, že mi nemůžete vyhrožovat něčím konkrétním.;-D

Zemana jsem nevolil, Peroutku považuji za kontroverzního, protižidovského novináře... a celé téma jako mnoho povyku pro nic. Večer jsem se bavil primitivností některých diskutérů, vy dnes mezi nimi sice jasně vedete, ale už na vás nemám čas.

Howgh.

0/0
1.12.2016 12:19

J88o39s79e36f 32G90a22b33r73h61e50l61i25k 3614799915369

A nyní, když si tedy hrajeme na otázky a odpovědi:

Může být člověk, který není odpovědný za své výroky označen jako člověk se sníženou právní zodpovědností, tudíž nesvéprávný?

0/0
1.12.2016 12:02

P32e97t40r 83F45i21a96l17a 9153366873553

Ptal jsem se první ....

0/0
1.12.2016 12:13

B12o28h51u57m14i34l 79O47n28d61ř35i27c69h 8646774201698

Jistě soudruhu Fialo, váš bystrý postřech je opravdovým zadostiučiněním nám kterým to myslí méně bystře.

+1/−1
1.12.2016 5:01

P75e32t77r 10F67i50a18l22a 9103146933673

Pane Ondřichu, oslovení - soudruhu - si ponechte pro sobě rovné, kteří jako vy zamrzli v komunistických metodách překrucování a útočení.

Máte smulu, dnes už nemůžete vyhrožovat, jen se primitivně vysmívat.;-D

0/−1
1.12.2016 9:03

J38o25s84e84f 44R28u58m 6316190666576

To jsem si myslel, že je na tom pan inženýr líp. Tak hlavně hodně zdravíčka.

+2/0
30.11.2016 20:24

P55e22t88r 14F46i14a66l74a 9553296963443

A co vy, četl jste článek nebo jen nadpis?

+1/0
30.11.2016 20:33

J65i76ř11í 60H11o48f91m34a74n 6525597329206

Prezident nezodpovídá za to, co říká. A protože prezidentem by měl být ten nejlepší z nás, tak by nám měl být vzorem a my bychom se měli chovat jako on. Znamená to, že ani my nezodpovídáme za to, co říkáme (nebo píšeme)? A co kdyby prezident kradl nebo vraždil? Také by za to neodpovídal? A co my? Anebo má prezident nějaké výsadní postavení a na rozdíl od nás pro něj zákony neplatí?

+4/0
30.11.2016 20:11

P41e83t29r 58N60o47v65á64k 1305547542605

Dle Ústavy ČR Článek 65 odstavec (1) prezidenta republiky nelze po dobu výkonu jeho funkce zadržet, trestně stíhat ani stíhat pro přestupek nebo jiný správní delikt. A v Článku 54 odstavec (3) Prezident republiky není z výkonu své funkce odpovědný.

Otázkou zůstává, zda k výkonu funkce prezidenta ČR patří i veřejné hlásání lží.

Za lži nelze prezidenta ČR stíhat, ale bude zajímavé, zda Nejvyšší správní soud (případně Ústavní soud) ponechá možnost dožadovat se nápravy za Zemanovy nesmysly.

0/0
30.11.2016 22:01

P14e74t94r 47Z28e22l19e27n50k34a 8787504563707

sodoma gomora

0/0
30.11.2016 22:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.