Diskuze

Letadlu mohlo dojít palivo, soudí vyšetřovatelé nehody v Kolumbii

Úterní pád letadla ve střední Kolumbii přežilo podle aktualizované bilance šest lidí. Zbylých 71 lidí na palubě při havárii zahynulo. Vyšetřovatelé už našli obě černé skříňky se záznamy o letu. V Brazílii platí třídenní státní smutek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P31e90t88r 22Ž22á69k

30. 11. 2016 15:03

rozhovor s pilotem letu, který byl v době nehody poblíž:

He says that, as he approached for landing in Medellin, the LaMia pilot was warned by the tower that an Airbus of VivaColombia had declared emergency due fuel leakage, which would give him maximum priority for landing.

The controller would have asked if the LaMia plane could wait for his landing, receiving a positive signal from the pilot.

After taking two 360o turns, the LaMia pilot contact the tower, asking for priority for landing due 'fuel problems' and the tower reported that he was the No3 for landing: after the Airbus of VivaColombia, LATAM Chile and COPA planes.

Three minutes later, with no fuel left, the pilot told the controllers that he had a full electrical fault.

"He said that to be fined. Lack of fuel can lead to the payment of very high fines, which is not good for airline. No fuel, he crashed"

It's important to remember that the LaMia pilot is one of the two owners of the airline.

0 0
možnosti

P95e20t21r 92Ž45á13k

30. 11. 2016 15:05

takže kdo si to přeložil až dokonce, je jasné, proč hlásili elektricky problém a ne málo paliva.

Doufám, že tato společnost dostane stop na to své druhé letadlo...

0 0
možnosti

Mně se to zdá dost neuvěřitelné či nezodpovědné, že by měli paliva "tak akorát", tedy žádnou rezervu pro případné kroužení kolem letiště, ke kterému nakonec došlo. Zdá se však, že tomu tak skutečně bylo.

0 0
možnosti

P74e94t29r 64Ž69á12k

30. 11. 2016 14:00

Sakra co je neuveritelneho na tom,kdyz letadlo s maximalnim doletem 3000 km po letu dlouhem 3000 km dojde palivo?Neuveritelne je,ze takovy let timto letadlem podstoupili bez mezipristani...

1 0
možnosti

I když jsou to stále jen dohady, všechno nasvědčuje problémům s palivem. Letadlo nemělo kdovíjaký dolet, s plnou zatěží jen 2130km a podle vyjádření přeživší letušky: "letadlo se kompletně vyplo, následoval rychlý sestup a obrovský náraz". Navíc 15minut před pádem posádka hlásila kontrolní věži nízký stav paliva a žádala o prioritní přistání.

1 0
možnosti

"Rychly sestup"? Lietadla maju zostup cca 10% ako som niekde cital. Takze z 10km vysky by malo byt schopne doplachtit este zo 100km a to teda nie je strmy pad...

0 0
možnosti

takže je to jasny, souhra náhod. dali je na hold, zašli kroužit - to vysvětluje ty kružnice na radaru došlo palivo a žuchli. akorat mi neni jasny, proč nehlasili věži palivo nula, logicky jako konsekvence byla ta elktrika. nejspíše tedy další neštastná náhoda byl zasekly palivomer, protoze jinak by se a-nerozhodli preskocit mezipristani a b-v klidu by nekrouzili. Jinymi slovy jine letadlo v emergency a zasekly palivomer.... :-/

0 0
možnosti

Že by chtěl pilot zamachrovat a počítal s tím, že to v klidu dokrouží i bez paliva? Pak se mu ale vypnula elektřina, nastal zmatek a ztráta orientace.

0 0
možnosti

M18a46r86t54i47n 64N70e48p21l

30. 11. 2016 12:39

Jsem tedy vážně zvědavý, jak vyšetřování dopadne... Samostatné problémy s elektřinou by neměly způsobit pád letadla, když zrovna elektřina je několikanásobně dobře jištěna. Nedostatek paliva bez vědomí pilotů je také divný. Nedivil bych se, kdyby to byla kombinace více příčin (tak, jako obvykle). Umím si představit problémy s elektřinou, kterým piloti věnují takovou pozornost, že ignorují (nezpozorují) třeba i ten nedostatek paliva.

0 0
možnosti

P55e43t82r 52Ž48á37k

30. 11. 2016 12:59

já bych to spíš viděl, že ty problémy s "elektřinou" vznikly až po zhasnutí motorů...

0 0
možnosti

Šmelit s palivem se asi nevyplácí. A už rozhodně ne před letem.:-/

0 0
možnosti

P13e24t73r 20Ž44á76k

30. 11. 2016 11:58

Tady asi nešlo o šmelení, ale o to, že letěli na hraně doletu...

1 0
možnosti

Doplním pár informaci z airliners.net - vše neověřené info:

- letadlo mělo plánované mezipřistání pro doplnění paliva, po startu se ale rozhodli letět napřímo

- podle fotografii se motory v době dopadu netočily (nejsou deformované lopatky)

- před dopadem podle jednoho přeživšího vypukl v kabině chaos, lidé pobíhali uličkou

- jeden z pilotů byl zároveň majitelem aerolinek

- na cílovém letišti vyhlásilo jiné letadlo těsně před přistáním emergency - přílety byly pozastaveny a zřícene letadlo bylo navedeno na "čekání" (kroužení poblíž letiště)

- piloti nevyhlásili MAYDAY ani neinformovali o nedostatku paliva

7 0
možnosti

P45e77t51r 75Ž58á97k

30. 11. 2016 11:56

tak je to zřejmě jasné...Mimochodem ty fotky motoru jsem viděl taky a první co jsem si řekl, že ten se určitě při dopadu netočil...

0 0
možnosti

Většina lidí přežije náraz, ale nepřežije výbuch a požár takže pokud letadlo nemělo palivo, je počet obětí velmi vysoký :-(

1 0
možnosti

L74u52b49o94š 87T66i14c93h16ý

30. 11. 2016 11:29

Už při nárazu v rychlosti 70km/h vznikají závažná vnitřní zranění, neslučitelná se životem. Letadla létají ještě o něco rychleji.

Tady to máte vysvětleno:

http://www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/662838

2 0
možnosti

P81a91v34e30l 37Ř92a62p61e48k

30. 11. 2016 11:03

Pokud dojde palivo, logicky začne být problém s elektřinou.

4 2
možnosti

J25a21n 78N90o95v80á46k

30. 11. 2016 11:18

jsou tam nějaké záložní turbíny copužíjí proudění vzduchu. Aspoň u nekterých letadel..

3 0
možnosti

L28u55b74o92š 87T38i64c53h25ý

30. 11. 2016 10:56

Letadlo klesalo celkem asi 20 minut. To za tu dobu nemělo žádnou komunikaci s letištěm, ke kterému se blížilo?

1 0
možnosti