- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
rozhovor s pilotem letu, který byl v době nehody poblíž:
He says that, as he approached for landing in Medellin, the LaMia pilot was warned by the tower that an Airbus of VivaColombia had declared emergency due fuel leakage, which would give him maximum priority for landing.
The controller would have asked if the LaMia plane could wait for his landing, receiving a positive signal from the pilot.
After taking two 360o turns, the LaMia pilot contact the tower, asking for priority for landing due 'fuel problems' and the tower reported that he was the No3 for landing: after the Airbus of VivaColombia, LATAM Chile and COPA planes.
Three minutes later, with no fuel left, the pilot told the controllers that he had a full electrical fault.
"He said that to be fined. Lack of fuel can lead to the payment of very high fines, which is not good for airline. No fuel, he crashed"
It's important to remember that the LaMia pilot is one of the two owners of the airline.
takže kdo si to přeložil až dokonce, je jasné, proč hlásili elektricky problém a ne málo paliva.
Doufám, že tato společnost dostane stop na to své druhé letadlo...
Mně se to zdá dost neuvěřitelné či nezodpovědné, že by měli paliva "tak akorát", tedy žádnou rezervu pro případné kroužení kolem letiště, ke kterému nakonec došlo. Zdá se však, že tomu tak skutečně bylo.
Sakra co je neuveritelneho na tom,kdyz letadlo s maximalnim doletem 3000 km po letu dlouhem 3000 km dojde palivo?Neuveritelne je,ze takovy let timto letadlem podstoupili bez mezipristani...
I když jsou to stále jen dohady, všechno nasvědčuje problémům s palivem. Letadlo nemělo kdovíjaký dolet, s plnou zatěží jen 2130km a podle vyjádření přeživší letušky: "letadlo se kompletně vyplo, následoval rychlý sestup a obrovský náraz". Navíc 15minut před pádem posádka hlásila kontrolní věži nízký stav paliva a žádala o prioritní přistání.
"Rychly sestup"? Lietadla maju zostup cca 10% ako som niekde cital. Takze z 10km vysky by malo byt schopne doplachtit este zo 100km a to teda nie je strmy pad...
takže je to jasny, souhra náhod. dali je na hold, zašli kroužit - to vysvětluje ty kružnice na radaru došlo palivo a žuchli. akorat mi neni jasny, proč nehlasili věži palivo nula, logicky jako konsekvence byla ta elktrika. nejspíše tedy další neštastná náhoda byl zasekly palivomer, protoze jinak by se a-nerozhodli preskocit mezipristani a b-v klidu by nekrouzili. Jinymi slovy jine letadlo v emergency a zasekly palivomer....
Že by chtěl pilot zamachrovat a počítal s tím, že to v klidu dokrouží i bez paliva? Pak se mu ale vypnula elektřina, nastal zmatek a ztráta orientace.
Jsem tedy vážně zvědavý, jak vyšetřování dopadne... Samostatné problémy s elektřinou by neměly způsobit pád letadla, když zrovna elektřina je několikanásobně dobře jištěna. Nedostatek paliva bez vědomí pilotů je také divný. Nedivil bych se, kdyby to byla kombinace více příčin (tak, jako obvykle). Umím si představit problémy s elektřinou, kterým piloti věnují takovou pozornost, že ignorují (nezpozorují) třeba i ten nedostatek paliva.
já bych to spíš viděl, že ty problémy s "elektřinou" vznikly až po zhasnutí motorů...
Šmelit s palivem se asi nevyplácí. A už rozhodně ne před letem.
Tady asi nešlo o šmelení, ale o to, že letěli na hraně doletu...
Doplním pár informaci z airliners.net - vše neověřené info:
- letadlo mělo plánované mezipřistání pro doplnění paliva, po startu se ale rozhodli letět napřímo
- podle fotografii se motory v době dopadu netočily (nejsou deformované lopatky)
- před dopadem podle jednoho přeživšího vypukl v kabině chaos, lidé pobíhali uličkou
- jeden z pilotů byl zároveň majitelem aerolinek
- na cílovém letišti vyhlásilo jiné letadlo těsně před přistáním emergency - přílety byly pozastaveny a zřícene letadlo bylo navedeno na "čekání" (kroužení poblíž letiště)
- piloti nevyhlásili MAYDAY ani neinformovali o nedostatku paliva
tak je to zřejmě jasné...Mimochodem ty fotky motoru jsem viděl taky a první co jsem si řekl, že ten se určitě při dopadu netočil...
Většina lidí přežije náraz, ale nepřežije výbuch a požár takže pokud letadlo nemělo palivo, je počet obětí velmi vysoký
Už při nárazu v rychlosti 70km/h vznikají závažná vnitřní zranění, neslučitelná se životem. Letadla létají ještě o něco rychleji.
Tady to máte vysvětleno:
Pokud dojde palivo, logicky začne být problém s elektřinou.
jsou tam nějaké záložní turbíny copužíjí proudění vzduchu. Aspoň u nekterých letadel..
Letadlo klesalo celkem asi 20 minut. To za tu dobu nemělo žádnou komunikaci s letištěm, ke kterému se blížilo?