Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlu mohlo dojít palivo, soudí vyšetřovatelé nehody v Kolumbii

Úterní pád letadla ve střední Kolumbii přežilo podle aktualizované bilance šest lidí. Zbylých 71 lidí na palubě při havárii zahynulo. Vyšetřovatelé už našli obě černé skříňky se záznamy o letu. V Brazílii platí třídenní státní smutek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e12t36r 74Ž45á24k 1188442685919

rozhovor s pilotem letu, který byl v době nehody poblíž:

He says that, as he approached for landing in Medellin, the LaMia pilot was warned by the tower that an Airbus of VivaColombia had declared emergency due fuel leakage, which would give him maximum priority for landing.

The controller would have asked if the LaMia plane could wait for his landing, receiving a positive signal from the pilot.

After taking two 360o turns, the LaMia pilot contact the tower, asking for priority for landing due 'fuel problems' and the tower reported that he was the No3 for landing: after the Airbus of VivaColombia, LATAM Chile and COPA planes.

Three minutes later, with no fuel left, the pilot told the controllers that he had a full electrical fault.

"He said that to be fined. Lack of fuel can lead to the payment of very high fines, which is not good for airline. No fuel, he crashed"

It's important to remember that the LaMia pilot is one of the two owners of the airline.

0/0
30.11.2016 15:03

P32e11t60r 28Ž98á24k 1538542625719

takže kdo si to přeložil až dokonce, je jasné, proč hlásili elektricky problém a ne málo paliva.

Doufám, že tato společnost dostane stop na to své druhé letadlo...

0/0
30.11.2016 15:05

P43e61t77r 35Ž57á91k 1298872825609

jinak ale v podstatě souhlasí to, že se většinou stanou alespoň dvě příčiny nebo okolnosti. Kdyby ten VivaColombia neměl problémy s únikem paliva, zřejmě by to stihli...

0/0
30.11.2016 15:07

L25u47b37o90š 10T18i88c87h66ý 3337508264323

To vypadá dost logicky. A patrně to také odpovídá záznamům letu. Letecké společnosti to ovšem na důvěryhodnosti nepřidá.

0/0
30.11.2016 15:19

V15í37t 85O43d64l23o65ž82i81l35í45k 8876523337117

Mně se to zdá dost neuvěřitelné či nezodpovědné, že by měli paliva "tak akorát", tedy žádnou rezervu pro případné kroužení kolem letiště, ke kterému nakonec došlo. Zdá se však, že tomu tak skutečně bylo.

0/0
30.11.2016 13:45

P27e52t93r 30Ž60á18k 1758842735699

Sakra co je neuveritelneho na tom,kdyz letadlo s maximalnim doletem 3000 km po letu dlouhem 3000 km dojde palivo?Neuveritelne je,ze takovy let timto letadlem podstoupili bez mezipristani...

+1/0
30.11.2016 14:00

V28í89t 35O64d86l39o30ž27i39l71í96k 8716583637747

Ano, to je jinými slovy totéž.

+1/0
30.11.2016 14:17

V27l76a43d22i90m13í56r 83C87h70r23o38u30s64t 6235382520216

I když jsou to stále jen dohady, všechno nasvědčuje problémům s palivem. Letadlo nemělo kdovíjaký dolet, s plnou zatěží jen 2130km a podle vyjádření přeživší letušky: "letadlo se kompletně vyplo, následoval rychlý sestup a obrovský náraz". Navíc 15minut před pádem posádka hlásila kontrolní věži nízký stav paliva a žádala o prioritní přistání.

+1/0
30.11.2016 13:14

V73l46a32d39i27m93í94r 24Š69t22e61p13á55n93e39k 3542433409

"Rychly sestup"? Lietadla maju zostup cca 10% ako som niekde cital. Takze z 10km vysky by malo byt schopne doplachtit este zo 100km a to teda nie je strmy pad...

0/0
30.11.2016 13:21

J42a71k81u66b 70M15i47k93u72l10a10c61e26k 8427541597844

To je v idealnich podminkach. Krouzili a byla bourka, takze si umim predstavit rychly sesup.

0/0
30.11.2016 13:24

V27l52a86d59i48m26í76r 42Š44t32e84p24á28n98e74k 3312813959

Zalezi ako vysoko leteli. Letel som mozno 50 krat ale vsetky burky boli velmi nizko, pod 1-3km. Nad 5-8km bolo vzdy cisto. Takze na zaciatku bez paliva sa este mohli rozhodnut kadial letiet aby nepadli do burky...

0/0
30.11.2016 13:34

V80l39a16d74i26m91í32r 30Š94t23e18p95á28n58e94k 3192213129

Boeing 747-200 can glide for 150 kilometres (from a cruising altitude of 10,000 metres

0/0
30.11.2016 13:30

R55u80d93o54l14f 34K36o82m62á78r54e11k 7358399432469

takže je to jasny, souhra náhod. dali je na hold, zašli kroužit - to vysvětluje ty kružnice na radaru došlo palivo a žuchli. akorat mi neni jasny, proč nehlasili věži palivo nula, logicky jako konsekvence byla ta elktrika. nejspíše tedy další neštastná náhoda byl zasekly palivomer, protoze jinak by se a-nerozhodli preskocit mezipristani a b-v klidu by nekrouzili. Jinymi slovy jine letadlo v emergency a zasekly palivomer.... :-/

0/0
30.11.2016 12:41

V72í29t 77O52d35l93o36ž27i31l62í33k 8476143367297

Že by chtěl pilot zamachrovat a počítal s tím, že to v klidu dokrouží i bez paliva? Pak se mu ale vypnula elektřina, nastal zmatek a ztráta orientace.

0/0
30.11.2016 13:50

V19l86a72d74i11m11í35r 34Š81t48e43p39á53n75e92k 3872773629

Na elektrinu maju generator - vrtulku. Takze pokym letia elektrinu maju.

0/0
30.11.2016 14:34

V80í84t 75O41d68l75o61ž53i75l33í51k 8106873777367

Třeba se jim ta vrtulka nějak zasekla, problémy s elektřinou hlásili.

0/0
30.11.2016 14:40

M59a44r24t61i64n 41N45e47p94l 4954142906648

Jsem tedy vážně zvědavý, jak vyšetřování dopadne... Samostatné problémy s elektřinou by neměly způsobit pád letadla, když zrovna elektřina je několikanásobně dobře jištěna. Nedostatek paliva bez vědomí pilotů je také divný. Nedivil bych se, kdyby to byla kombinace více příčin (tak, jako obvykle). Umím si představit problémy s elektřinou, kterým piloti věnují takovou pozornost, že ignorují (nezpozorují) třeba i ten nedostatek paliva.

0/0
30.11.2016 12:39

P82e50t38r 74Ž55á84k 1338502525769

já bych to spíš viděl, že ty problémy s "elektřinou" vznikly až po zhasnutí motorů...

0/0
30.11.2016 12:59

M28a95r23t56i34n 12N82e80p59l 4644122926408

Že by jim došlo palivo a v reakci na to nahlásili pouze problémy s elektřinou? To se mi nějak nezdá... A nedovedu si tedy představit situaci, že by při standartním průběhu letu piloti zpozorovali prázdné nádrže až poté, kdy se jim zastaví motory. Vždyť se to palivo přepočítává a kontroluje i několikrát během letu.

0/0
30.11.2016 13:06

P78e35t23r 30Ž45á46k 1808442645849

Uz se to stalo,ze se piloti zabyvali podvozkem a krouzili tak dlouho,ze jim doslo palivo..A problemy s elektrikou?Kdovi co hlasili v tom zmatku...

0/0
30.11.2016 14:03

M95i70c35h93a76e53l 13C54h84a16r66v94á65t 9509848203442

Šmelit s palivem se asi nevyplácí. A už rozhodně ne před letem.:-/

0/0
30.11.2016 11:57

P21e24t53r 35Ž61á88k 1197583488423

Tady asi nešlo o šmelení, ale o to, že letěli na hraně doletu...

+1/0
30.11.2016 11:58

M64i86c13h71a42e63l 21C27h85a98r17v16á37t 9569208273862

Na to také existuje několik krásných českých přísloví, ale a zájmu kultivované diskuse a hlavně duševního zdraví některých diskutujících, je nebudu zmiňovat.

0/0
30.11.2016 12:06

J73i82n68d71ř45i34c11h 68K30u20c58h43a81ř 4256443378

Doplním pár informaci z airliners.net - vše neověřené info:

- letadlo mělo plánované mezipřistání pro doplnění paliva, po startu se ale rozhodli letět napřímo

- podle fotografii se motory v době dopadu netočily (nejsou deformované lopatky)

- před dopadem podle jednoho přeživšího vypukl v kabině chaos, lidé pobíhali uličkou

- jeden z pilotů byl zároveň majitelem aerolinek

- na cílovém letišti vyhlásilo jiné letadlo těsně před přistáním emergency - přílety byly pozastaveny a zřícene letadlo bylo navedeno na "čekání" (kroužení poblíž letiště)

- piloti nevyhlásili MAYDAY ani neinformovali o nedostatku paliva

+7/0
30.11.2016 11:52

P21e47t66r 80Ž43á34k 1418542335989

tak je to zřejmě jasné...Mimochodem ty fotky motoru jsem viděl taky a první co jsem si řekl, že ten se určitě při dopadu netočil...

0/0
30.11.2016 11:56

P20e37t15r 86Ž96á25k 1447123458753

Tak zajímavé a dosud pro mne neznámé info je, že letiště nepřijímalo a proto kroužili...

0/0
30.11.2016 11:58

P78e70t29r 61Ž11á13k 1218522615829

takhle to vypadá, že odpovídám sám sobě...

0/0
30.11.2016 12:55

V13l82a71d77i25m18i52r 45S52o48u50k24a47l 4450241731636

Většina lidí přežije náraz, ale nepřežije výbuch a požár takže pokud letadlo nemělo palivo, je počet obětí velmi vysoký :-(

+1/0
30.11.2016 11:21

L43u23b42o97š 78T79i68c57h50ý 3287158784403

Už při nárazu v rychlosti 70km/h vznikají závažná vnitřní zranění, neslučitelná se životem. Letadla létají ještě o něco rychleji.

Tady to máte vysvětleno:

http://www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/662838

+2/0
30.11.2016 11:29

P23e88t91r 49T94y37č65k36a 6705872729982

No ono to tak úplně neplatí. Jinak by skoro každá nehoda v F1 byla smrtelná.

0/0
30.11.2016 11:32

L59u96b34o64š 32T82i47c37h48ý 3777398294843

Ono to tak úplně platí. Akorát jsou některé nárazy ztlumené (zpomalené) různými deformačními zónami nebo tím, že náraz není čelní...

0/0
30.11.2016 11:40

J34i13n12d30ř74i89c47h 65K21u35c61h31a97ř 4506863188

Ono to tak platí, ale zázraky se občas dějí. Jsou zaznamenány případy lidí, kteří přežili vypočtené přetížení přes 200G

0/0
30.11.2016 11:45

P36e71t34r 68T98y29č81k43a 6925282459662

Ano je to hodně individuální.

0/0
30.11.2016 11:47

P51a90v44e58l 72Ř64a70p33e62k 7162956979355

Pokud dojde palivo, logicky začne být problém s elektřinou.

+4/−2
30.11.2016 11:03

J42a47n 71N72o42v33á41k 7605294228167

jsou tam nějaké záložní turbíny copužíjí proudění vzduchu. Aspoň u nekterých letadel..

+3/0
30.11.2016 11:18

P14e59t85r 14Ž30á67k 1368562535799

to sice ano, ale ty řeší pouze základní funkce.

0/0
30.11.2016 11:41

P24a30v89e12l 58Ř43a79p62e55k 7302756369435

Ano, ale ty nenapájí všechny systémy.

+1/0
30.11.2016 11:42

J65a81k20u70b 59M93i13k15u32l78a38c54e22k 8787651127934

A chvili trva nez to nabehne.

0/0
30.11.2016 13:25

L78u48b53o54š 28T27i80c69h83ý 3897618964733

Letadlo klesalo celkem asi 20 minut. To za tu dobu nemělo žádnou komunikaci s letištěm, ke kterému se blížilo?

+1/0
30.11.2016 10:56

V90á39c76l26a29v 32P20c96h76á62l50e73k 8916502611572

Opět tragédie (přesto zůstává letecká doprava statisticky jednou z nejbezpečnějších).

Včera se hovořilo o tom, že při hlášení MAYDAY bylo uvedeno, že piloti vypouštěli palivo za letu - teď se spekuluje že došlo palivo, což mi nějak nesedí.

Poznámka - pilot Black Hawku je machr - na všech fotkách je v částečném visu R^

+3/0
30.11.2016 10:41

J46a63k23u60b 60M50i36k82u87l47a63c39e11k 8757131507184

Toto letadlo nema mechanismus na vypousteni paliva

+5/−1
30.11.2016 10:45

M58i86r97o76s94l58a43v 91K96o12n85e13c79n36y 2759281226468

to jak to říkali v televizi bylo na pěst a nebo okamžitou výpověď toho redaktora, resp. redaktorky!

0/0
30.11.2016 11:00

P35e48t46r 22Ž49á13k 1938372805679

to je u novinářů zcela běžné...

+2/0
30.11.2016 11:41

J79a94k10u58b 98M65i43k63u63l79a50c14e79k 8687631487504

I za takovy fakt dostanu minus? Pekny ;-D

0/0
30.11.2016 13:26

J78o17s21e87f 21K88a38r76f12í70k 7452465946810

Třeba druhý pilot vyskočil s akučkou a provrtal nádrž, takže vypouštět klidně mohl;-)

0/0
30.11.2016 14:59

J67a77n 74H21r11u11z36a 8134248929227

Zprávy v masmédiích jsou občas neuvěřitelné hoaxy. Zejména tam, kde se jedná o nějaké technické údaje, který novinář nerozumí. S oblibou poukazuji na standardní titulky "zemní plyn opět zabíjel" kde podle obsahu článku zjistíte, že se dotyčný otrávil CO nebo udusil CO2.

+2/0
30.11.2016 10:55

R63u41d95o31l67f 76K57o11m61á25r29e69k 7798689162719

zajimave ze se neresi, ze letadlu dosel proud. nejspis to byl ten vlastni problem, kdy nefungoval knipl, zasekl se, letoun zacal krouzit, az doslo palivo tak se prudce k zemi a bylo to.

0/−5
30.11.2016 10:40

R81a95d93a96n 26K68u97b82a36n14t 1573620479230

Proudové letadlo. Tak co jiného mohlo dojít. Proud.

+14/0
30.11.2016 10:41

P74e92t28r 74Ž56á57k 1428552445939

tohle je doufám myšleno ironicky?

0/0
30.11.2016 11:42

K87a45r42l66a 47N17o94v51á94k38o54v17á 4294942955947

Došel proud ? On většinou letadlu "dojde proud" proto, že se netočí motory, které ten proud vyrábějí. To máte jako v autě - tam taky dobíjíte baterii tím, že běží motor. Takže zcela jistě nejprve došlo palivo a pak došel proud ;-)

0/0
30.11.2016 12:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.