Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlu mohlo dojít palivo, soudí vyšetřovatelé nehody v Kolumbii

Úterní pád letadla ve střední Kolumbii přežilo podle aktualizované bilance šest lidí. Zbylých 71 lidí na palubě při havárii zahynulo. Vyšetřovatelé už našli obě černé skříňky se záznamy o letu. V Brazílii platí třídenní státní smutek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17e64t43r 95Ž92á78k 1258602875699

rozhovor s pilotem letu, který byl v době nehody poblíž:

He says that, as he approached for landing in Medellin, the LaMia pilot was warned by the tower that an Airbus of VivaColombia had declared emergency due fuel leakage, which would give him maximum priority for landing.

The controller would have asked if the LaMia plane could wait for his landing, receiving a positive signal from the pilot.

After taking two 360o turns, the LaMia pilot contact the tower, asking for priority for landing due 'fuel problems' and the tower reported that he was the No3 for landing: after the Airbus of VivaColombia, LATAM Chile and COPA planes.

Three minutes later, with no fuel left, the pilot told the controllers that he had a full electrical fault.

"He said that to be fined. Lack of fuel can lead to the payment of very high fines, which is not good for airline. No fuel, he crashed"

It's important to remember that the LaMia pilot is one of the two owners of the airline.

0/0
30.11.2016 15:03

P88e50t96r 97Ž50á37k 1238972875389

takže kdo si to přeložil až dokonce, je jasné, proč hlásili elektricky problém a ne málo paliva.

Doufám, že tato společnost dostane stop na to své druhé letadlo...

0/0
30.11.2016 15:05

P31e65t63r 90Ž33á46k 1138932595959

jinak ale v podstatě souhlasí to, že se většinou stanou alespoň dvě příčiny nebo okolnosti. Kdyby ten VivaColombia neměl problémy s únikem paliva, zřejmě by to stihli...

0/0
30.11.2016 15:07

L93u65b77o81š 49T65i12c22h64ý 3297518264103

To vypadá dost logicky. A patrně to také odpovídá záznamům letu. Letecké společnosti to ovšem na důvěryhodnosti nepřidá.

0/0
30.11.2016 15:19

V82í41t 15O92d66l36o31ž83i55l39í33k 8496513107527

Mně se to zdá dost neuvěřitelné či nezodpovědné, že by měli paliva "tak akorát", tedy žádnou rezervu pro případné kroužení kolem letiště, ke kterému nakonec došlo. Zdá se však, že tomu tak skutečně bylo.

0/0
30.11.2016 13:45

P71e55t75r 30Ž10á91k 1758322725249

Sakra co je neuveritelneho na tom,kdyz letadlo s maximalnim doletem 3000 km po letu dlouhem 3000 km dojde palivo?Neuveritelne je,ze takovy let timto letadlem podstoupili bez mezipristani...

+1/0
30.11.2016 14:00

V57í84t 35O10d43l68o86ž15i64l80í58k 8286523457677

Ano, to je jinými slovy totéž.

+1/0
30.11.2016 14:17

V38l22a47d35i54m42í97r 65C59h50r18o52u31s25t 6185172180416

I když jsou to stále jen dohady, všechno nasvědčuje problémům s palivem. Letadlo nemělo kdovíjaký dolet, s plnou zatěží jen 2130km a podle vyjádření přeživší letušky: "letadlo se kompletně vyplo, následoval rychlý sestup a obrovský náraz". Navíc 15minut před pádem posádka hlásila kontrolní věži nízký stav paliva a žádala o prioritní přistání.

+1/0
30.11.2016 13:14

V78l19a51d95i82m22í70r 45Š43t85e28p92á52n12e39k 3622703789

"Rychly sestup"? Lietadla maju zostup cca 10% ako som niekde cital. Takze z 10km vysky by malo byt schopne doplachtit este zo 100km a to teda nie je strmy pad...

0/0
30.11.2016 13:21

J37a96k28u80b 58M29i74k59u34l25a65c88e56k 8737491867734

To je v idealnich podminkach. Krouzili a byla bourka, takze si umim predstavit rychly sesup.

0/0
30.11.2016 13:24

V36l25a42d38i35m64í18r 98Š22t46e65p96á15n23e67k 3542383789

Zalezi ako vysoko leteli. Letel som mozno 50 krat ale vsetky burky boli velmi nizko, pod 1-3km. Nad 5-8km bolo vzdy cisto. Takze na zaciatku bez paliva sa este mohli rozhodnut kadial letiet aby nepadli do burky...

0/0
30.11.2016 13:34

V21l23a96d60i31m30í32r 86Š54t79e54p38á54n53e65k 3382133469

Boeing 747-200 can glide for 150 kilometres (from a cruising altitude of 10,000 metres

0/0
30.11.2016 13:30

R38u50d11o41l20f 81K45o82m19á62r29e12k 7968449282939

takže je to jasny, souhra náhod. dali je na hold, zašli kroužit - to vysvětluje ty kružnice na radaru došlo palivo a žuchli. akorat mi neni jasny, proč nehlasili věži palivo nula, logicky jako konsekvence byla ta elktrika. nejspíše tedy další neštastná náhoda byl zasekly palivomer, protoze jinak by se a-nerozhodli preskocit mezipristani a b-v klidu by nekrouzili. Jinymi slovy jine letadlo v emergency a zasekly palivomer.... :-/

0/0
30.11.2016 12:41

V38í73t 75O74d93l21o16ž48i19l37í54k 8836913227407

Že by chtěl pilot zamachrovat a počítal s tím, že to v klidu dokrouží i bez paliva? Pak se mu ale vypnula elektřina, nastal zmatek a ztráta orientace.

0/0
30.11.2016 13:50

V76l19a31d25i87m77í79r 12Š25t25e48p20á68n67e52k 3822203209

Na elektrinu maju generator - vrtulku. Takze pokym letia elektrinu maju.

0/0
30.11.2016 14:34

V59í25t 91O61d37l52o26ž43i62l31í82k 8376603907967

Třeba se jim ta vrtulka nějak zasekla, problémy s elektřinou hlásili.

0/0
30.11.2016 14:40

M32a51r91t75i28n 39N26e58p70l 4604592546118

Jsem tedy vážně zvědavý, jak vyšetřování dopadne... Samostatné problémy s elektřinou by neměly způsobit pád letadla, když zrovna elektřina je několikanásobně dobře jištěna. Nedostatek paliva bez vědomí pilotů je také divný. Nedivil bych se, kdyby to byla kombinace více příčin (tak, jako obvykle). Umím si představit problémy s elektřinou, kterým piloti věnují takovou pozornost, že ignorují (nezpozorují) třeba i ten nedostatek paliva.

0/0
30.11.2016 12:39

P46e80t66r 53Ž44á72k 1418962485259

já bych to spíš viděl, že ty problémy s "elektřinou" vznikly až po zhasnutí motorů...

0/0
30.11.2016 12:59

M81a77r98t53i24n 57N29e87p63l 4574232466258

Že by jim došlo palivo a v reakci na to nahlásili pouze problémy s elektřinou? To se mi nějak nezdá... A nedovedu si tedy představit situaci, že by při standartním průběhu letu piloti zpozorovali prázdné nádrže až poté, kdy se jim zastaví motory. Vždyť se to palivo přepočítává a kontroluje i několikrát během letu.

0/0
30.11.2016 13:06

P60e17t90r 79Ž42á65k 1308102765969

Uz se to stalo,ze se piloti zabyvali podvozkem a krouzili tak dlouho,ze jim doslo palivo..A problemy s elektrikou?Kdovi co hlasili v tom zmatku...

0/0
30.11.2016 14:03

M25i96c81h64a38e92l 87C58h98a83r35v19á96t 9289858113102

Šmelit s palivem se asi nevyplácí. A už rozhodně ne před letem.:-/

0/0
30.11.2016 11:57

P50e72t95r 95Ž86á10k 1647153458523

Tady asi nešlo o šmelení, ale o to, že letěli na hraně doletu...

+1/0
30.11.2016 11:58

M92i97c40h27a25e14l 79C83h55a42r91v89á94t 9759988233612

Na to také existuje několik krásných českých přísloví, ale a zájmu kultivované diskuse a hlavně duševního zdraví některých diskutujících, je nebudu zmiňovat.

0/0
30.11.2016 12:06

J88i50n20d72ř93i40c65h 79K37u80c11h37a95ř 4266593918

Doplním pár informaci z airliners.net - vše neověřené info:

- letadlo mělo plánované mezipřistání pro doplnění paliva, po startu se ale rozhodli letět napřímo

- podle fotografii se motory v době dopadu netočily (nejsou deformované lopatky)

- před dopadem podle jednoho přeživšího vypukl v kabině chaos, lidé pobíhali uličkou

- jeden z pilotů byl zároveň majitelem aerolinek

- na cílovém letišti vyhlásilo jiné letadlo těsně před přistáním emergency - přílety byly pozastaveny a zřícene letadlo bylo navedeno na "čekání" (kroužení poblíž letiště)

- piloti nevyhlásili MAYDAY ani neinformovali o nedostatku paliva

+7/0
30.11.2016 11:52

P49e94t59r 68Ž66á20k 1158262445399

tak je to zřejmě jasné...Mimochodem ty fotky motoru jsem viděl taky a první co jsem si řekl, že ten se určitě při dopadu netočil...

0/0
30.11.2016 11:56

P68e18t59r 77Ž30á96k 1727473748633

Tak zajímavé a dosud pro mne neznámé info je, že letiště nepřijímalo a proto kroužili...

0/0
30.11.2016 11:58

P35e79t97r 67Ž74á46k 1868322785559

takhle to vypadá, že odpovídám sám sobě...

0/0
30.11.2016 12:55

V59l25a42d97i54m79i48r 53S94o78u45k92a37l 4630711561296

Většina lidí přežije náraz, ale nepřežije výbuch a požár takže pokud letadlo nemělo palivo, je počet obětí velmi vysoký :-(

+1/0
30.11.2016 11:21

L59u60b14o63š 57T51i94c66h69ý 3957918934293

Už při nárazu v rychlosti 70km/h vznikají závažná vnitřní zranění, neslučitelná se životem. Letadla létají ještě o něco rychleji.

Tady to máte vysvětleno:

http://www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/662838

+2/0
30.11.2016 11:29

P32e81t46r 88T79y52č75k61a 6325492579292

No ono to tak úplně neplatí. Jinak by skoro každá nehoda v F1 byla smrtelná.

0/0
30.11.2016 11:32

L52u95b28o41š 51T44i94c27h27ý 3377718744903

Ono to tak úplně platí. Akorát jsou některé nárazy ztlumené (zpomalené) různými deformačními zónami nebo tím, že náraz není čelní...

0/0
30.11.2016 11:40

J11i72n46d41ř83i83c56h 59K74u55c62h55a48ř 4836283808

Ono to tak platí, ale zázraky se občas dějí. Jsou zaznamenány případy lidí, kteří přežili vypočtené přetížení přes 200G

0/0
30.11.2016 11:45

P66e36t20r 55T44y15č55k76a 6345282619952

Ano je to hodně individuální.

0/0
30.11.2016 11:47

P76a11v93e20l 71Ř96a77p78e38k 7302476649115

Pokud dojde palivo, logicky začne být problém s elektřinou.

+4/−2
30.11.2016 11:03

J68a76n 49N65o85v13á59k 7765454608117

jsou tam nějaké záložní turbíny copužíjí proudění vzduchu. Aspoň u nekterých letadel..

+3/0
30.11.2016 11:18

P60e29t55r 95Ž27á69k 1168652325599

to sice ano, ale ty řeší pouze základní funkce.

0/0
30.11.2016 11:41

P82a73v60e52l 83Ř50a15p48e52k 7452876549545

Ano, ale ty nenapájí všechny systémy.

+1/0
30.11.2016 11:42

J75a37k15u20b 47M25i11k29u40l49a92c58e52k 8517811617674

A chvili trva nez to nabehne.

0/0
30.11.2016 13:25

L23u81b42o50š 85T13i88c22h11ý 3617548374913

Letadlo klesalo celkem asi 20 minut. To za tu dobu nemělo žádnou komunikaci s letištěm, ke kterému se blížilo?

+1/0
30.11.2016 10:56

V25á22c16l73a79v 68P22c58h67á50l31e40k 8516332671932

Opět tragédie (přesto zůstává letecká doprava statisticky jednou z nejbezpečnějších).

Včera se hovořilo o tom, že při hlášení MAYDAY bylo uvedeno, že piloti vypouštěli palivo za letu - teď se spekuluje že došlo palivo, což mi nějak nesedí.

Poznámka - pilot Black Hawku je machr - na všech fotkách je v částečném visu R^

+3/0
30.11.2016 10:41

J41a98k32u86b 83M31i16k22u13l88a33c26e97k 8467621557904

Toto letadlo nema mechanismus na vypousteni paliva

+5/−1
30.11.2016 10:45

M47i34r79o52s77l70a23v 49K18o55n40e20c20n44y 2799301286698

to jak to říkali v televizi bylo na pěst a nebo okamžitou výpověď toho redaktora, resp. redaktorky!

0/0
30.11.2016 11:00

P31e50t17r 93Ž16á92k 1698892445949

to je u novinářů zcela běžné...

+2/0
30.11.2016 11:41

J60a31k87u74b 48M13i98k86u51l62a37c19e47k 8757751747114

I za takovy fakt dostanu minus? Pekny ;-D

0/0
30.11.2016 13:26

J92o54s53e94f 78K75a10r33f50í40k 7402735586170

Třeba druhý pilot vyskočil s akučkou a provrtal nádrž, takže vypouštět klidně mohl;-)

0/0
30.11.2016 14:59

J80a78n 53H57r33u52z45a 8714408809437

Zprávy v masmédiích jsou občas neuvěřitelné hoaxy. Zejména tam, kde se jedná o nějaké technické údaje, který novinář nerozumí. S oblibou poukazuji na standardní titulky "zemní plyn opět zabíjel" kde podle obsahu článku zjistíte, že se dotyčný otrávil CO nebo udusil CO2.

+2/0
30.11.2016 10:55

R76u17d34o22l13f 41K27o40m90á76r44e89k 7988809552869

zajimave ze se neresi, ze letadlu dosel proud. nejspis to byl ten vlastni problem, kdy nefungoval knipl, zasekl se, letoun zacal krouzit, az doslo palivo tak se prudce k zemi a bylo to.

0/−5
30.11.2016 10:40

R50a96d72a67n 22K91u54b56a39n92t 1273510329650

Proudové letadlo. Tak co jiného mohlo dojít. Proud.

+14/0
30.11.2016 10:41

P31e23t72r 60Ž12á68k 1758212465979

tohle je doufám myšleno ironicky?

0/0
30.11.2016 11:42

K22a42r66l39a 45N87o53v75á77k65o93v73á 4674222305837

Došel proud ? On většinou letadlu "dojde proud" proto, že se netočí motory, které ten proud vyrábějí. To máte jako v autě - tam taky dobíjíte baterii tím, že běží motor. Takže zcela jistě nejprve došlo palivo a pak došel proud ;-)

0/0
30.11.2016 12:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.