Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlu mohlo dojít palivo, soudí vyšetřovatelé nehody v Kolumbii

Úterní pád letadla ve střední Kolumbii přežilo podle aktualizované bilance šest lidí. Zbylých 71 lidí na palubě při havárii zahynulo. Vyšetřovatelé už našli obě černé skříňky se záznamy o letu. V Brazílii platí třídenní státní smutek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e15t71r 51Ž88á96k 1718162395539

rozhovor s pilotem letu, který byl v době nehody poblíž:

He says that, as he approached for landing in Medellin, the LaMia pilot was warned by the tower that an Airbus of VivaColombia had declared emergency due fuel leakage, which would give him maximum priority for landing.

The controller would have asked if the LaMia plane could wait for his landing, receiving a positive signal from the pilot.

After taking two 360o turns, the LaMia pilot contact the tower, asking for priority for landing due 'fuel problems' and the tower reported that he was the No3 for landing: after the Airbus of VivaColombia, LATAM Chile and COPA planes.

Three minutes later, with no fuel left, the pilot told the controllers that he had a full electrical fault.

"He said that to be fined. Lack of fuel can lead to the payment of very high fines, which is not good for airline. No fuel, he crashed"

It's important to remember that the LaMia pilot is one of the two owners of the airline.

0/0
30.11.2016 15:03

P28e25t31r 70Ž51á52k 1688542135149

takže kdo si to přeložil až dokonce, je jasné, proč hlásili elektricky problém a ne málo paliva.

Doufám, že tato společnost dostane stop na to své druhé letadlo...

0/0
30.11.2016 15:05

P70e87t24r 32Ž83á11k 1428512775929

jinak ale v podstatě souhlasí to, že se většinou stanou alespoň dvě příčiny nebo okolnosti. Kdyby ten VivaColombia neměl problémy s únikem paliva, zřejmě by to stihli...

0/0
30.11.2016 15:07

L29u88b50o98š 36T80i43c96h38ý 3397598834383

To vypadá dost logicky. A patrně to také odpovídá záznamům letu. Letecké společnosti to ovšem na důvěryhodnosti nepřidá.

0/0
30.11.2016 15:19

V21í53t 68O90d50l45o98ž24i39l27í26k 8666943267577

Mně se to zdá dost neuvěřitelné či nezodpovědné, že by měli paliva "tak akorát", tedy žádnou rezervu pro případné kroužení kolem letiště, ke kterému nakonec došlo. Zdá se však, že tomu tak skutečně bylo.

0/0
30.11.2016 13:45

P29e14t94r 39Ž64á60k 1608972365809

Sakra co je neuveritelneho na tom,kdyz letadlo s maximalnim doletem 3000 km po letu dlouhem 3000 km dojde palivo?Neuveritelne je,ze takovy let timto letadlem podstoupili bez mezipristani...

+1/0
30.11.2016 14:00

V71í24t 70O35d57l74o74ž20i14l85í20k 8396413507117

Ano, to je jinými slovy totéž.

+1/0
30.11.2016 14:17

V42l92a15d58i33m81í69r 84C27h48r18o34u63s54t 6735602920706

I když jsou to stále jen dohady, všechno nasvědčuje problémům s palivem. Letadlo nemělo kdovíjaký dolet, s plnou zatěží jen 2130km a podle vyjádření přeživší letušky: "letadlo se kompletně vyplo, následoval rychlý sestup a obrovský náraz". Navíc 15minut před pádem posádka hlásila kontrolní věži nízký stav paliva a žádala o prioritní přistání.

+1/0
30.11.2016 13:14

V64l69a73d84i52m13í68r 51Š91t84e22p71á18n74e62k 3872623289

"Rychly sestup"? Lietadla maju zostup cca 10% ako som niekde cital. Takze z 10km vysky by malo byt schopne doplachtit este zo 100km a to teda nie je strmy pad...

0/0
30.11.2016 13:21

J67a92k76u57b 88M54i84k18u19l65a49c55e59k 7218586466703

To je v idealnich podminkach. Krouzili a byla bourka, takze si umim predstavit rychly sesup.

0/0
30.11.2016 13:24

V85l41a67d17i62m55í63r 40Š76t10e15p76á98n59e10k 3652203429

Zalezi ako vysoko leteli. Letel som mozno 50 krat ale vsetky burky boli velmi nizko, pod 1-3km. Nad 5-8km bolo vzdy cisto. Takze na zaciatku bez paliva sa este mohli rozhodnut kadial letiet aby nepadli do burky...

0/0
30.11.2016 13:34

V35l77a86d21i84m40í66r 94Š59t84e52p38á62n59e58k 3372913129

Boeing 747-200 can glide for 150 kilometres (from a cruising altitude of 10,000 metres

0/0
30.11.2016 13:30

R30u59d59o39l31f 92K57o76m84á13r42e65k 7888549922119

takže je to jasny, souhra náhod. dali je na hold, zašli kroužit - to vysvětluje ty kružnice na radaru došlo palivo a žuchli. akorat mi neni jasny, proč nehlasili věži palivo nula, logicky jako konsekvence byla ta elktrika. nejspíše tedy další neštastná náhoda byl zasekly palivomer, protoze jinak by se a-nerozhodli preskocit mezipristani a b-v klidu by nekrouzili. Jinymi slovy jine letadlo v emergency a zasekly palivomer.... :-/

0/0
30.11.2016 12:41

V26í21t 92O97d29l82o76ž95i59l14í55k 8336713527267

Že by chtěl pilot zamachrovat a počítal s tím, že to v klidu dokrouží i bez paliva? Pak se mu ale vypnula elektřina, nastal zmatek a ztráta orientace.

0/0
30.11.2016 13:50

V50l32a18d63i88m81í74r 47Š65t28e36p62á80n91e26k 3282633829

Na elektrinu maju generator - vrtulku. Takze pokym letia elektrinu maju.

0/0
30.11.2016 14:34

V68í58t 42O26d97l14o11ž76i82l43í70k 8886123527237

Třeba se jim ta vrtulka nějak zasekla, problémy s elektřinou hlásili.

0/0
30.11.2016 14:40

M60a25r25t65i46n 39N21e43p45l 4554412116558

Jsem tedy vážně zvědavý, jak vyšetřování dopadne... Samostatné problémy s elektřinou by neměly způsobit pád letadla, když zrovna elektřina je několikanásobně dobře jištěna. Nedostatek paliva bez vědomí pilotů je také divný. Nedivil bych se, kdyby to byla kombinace více příčin (tak, jako obvykle). Umím si představit problémy s elektřinou, kterým piloti věnují takovou pozornost, že ignorují (nezpozorují) třeba i ten nedostatek paliva.

0/0
30.11.2016 12:39

P23e24t66r 86Ž36á69k 1878822675179

já bych to spíš viděl, že ty problémy s "elektřinou" vznikly až po zhasnutí motorů...

0/0
30.11.2016 12:59

M15a19r58t87i15n 91N13e94p38l 4334192676418

Že by jim došlo palivo a v reakci na to nahlásili pouze problémy s elektřinou? To se mi nějak nezdá... A nedovedu si tedy představit situaci, že by při standartním průběhu letu piloti zpozorovali prázdné nádrže až poté, kdy se jim zastaví motory. Vždyť se to palivo přepočítává a kontroluje i několikrát během letu.

0/0
30.11.2016 13:06

P11e13t96r 46Ž39á46k 1978802525719

Uz se to stalo,ze se piloti zabyvali podvozkem a krouzili tak dlouho,ze jim doslo palivo..A problemy s elektrikou?Kdovi co hlasili v tom zmatku...

0/0
30.11.2016 14:03

M98i30c68h29a13e11l 75C82h34a76r56v17á60t 9369798323382

Šmelit s palivem se asi nevyplácí. A už rozhodně ne před letem.:-/

0/0
30.11.2016 11:57

P53e51t46r 71Ž31á14k 1557353848323

Tady asi nešlo o šmelení, ale o to, že letěli na hraně doletu...

+1/0
30.11.2016 11:58

M72i51c53h30a18e34l 66C85h87a83r32v83á90t 9369578363422

Na to také existuje několik krásných českých přísloví, ale a zájmu kultivované diskuse a hlavně duševního zdraví některých diskutujících, je nebudu zmiňovat.

0/0
30.11.2016 12:06

J63i53n94d45ř20i58c23h 69K37u11c35h37a97ř 4646733778

Doplním pár informaci z airliners.net - vše neověřené info:

- letadlo mělo plánované mezipřistání pro doplnění paliva, po startu se ale rozhodli letět napřímo

- podle fotografii se motory v době dopadu netočily (nejsou deformované lopatky)

- před dopadem podle jednoho přeživšího vypukl v kabině chaos, lidé pobíhali uličkou

- jeden z pilotů byl zároveň majitelem aerolinek

- na cílovém letišti vyhlásilo jiné letadlo těsně před přistáním emergency - přílety byly pozastaveny a zřícene letadlo bylo navedeno na "čekání" (kroužení poblíž letiště)

- piloti nevyhlásili MAYDAY ani neinformovali o nedostatku paliva

+7/0
30.11.2016 11:52

P26e52t20r 82Ž33á35k 1978362685939

tak je to zřejmě jasné...Mimochodem ty fotky motoru jsem viděl taky a první co jsem si řekl, že ten se určitě při dopadu netočil...

0/0
30.11.2016 11:56

P44e53t30r 67Ž55á44k 1737763228703

Tak zajímavé a dosud pro mne neznámé info je, že letiště nepřijímalo a proto kroužili...

0/0
30.11.2016 11:58

P41e37t36r 41Ž94á16k 1488962655609

takhle to vypadá, že odpovídám sám sobě...

0/0
30.11.2016 12:55

V60l85a67d20i23m20i14r 26S59o40u27k95a19l 4500631781266

Většina lidí přežije náraz, ale nepřežije výbuch a požár takže pokud letadlo nemělo palivo, je počet obětí velmi vysoký :-(

+1/0
30.11.2016 11:21

L17u43b79o91š 33T86i60c16h83ý 3257838514373

Už při nárazu v rychlosti 70km/h vznikají závažná vnitřní zranění, neslučitelná se životem. Letadla létají ještě o něco rychleji.

Tady to máte vysvětleno:

http://www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/662838

+2/0
30.11.2016 11:29

P29e59t39r 13T43y82č67k61a 6565412349692

No ono to tak úplně neplatí. Jinak by skoro každá nehoda v F1 byla smrtelná.

0/0
30.11.2016 11:32

L60u62b39o23š 40T26i90c40h37ý 3317888314793

Ono to tak úplně platí. Akorát jsou některé nárazy ztlumené (zpomalené) různými deformačními zónami nebo tím, že náraz není čelní...

0/0
30.11.2016 11:40

J68i61n80d58ř16i35c87h 41K18u13c97h45a79ř 4466303958

Ono to tak platí, ale zázraky se občas dějí. Jsou zaznamenány případy lidí, kteří přežili vypočtené přetížení přes 200G

0/0
30.11.2016 11:45

P58e54t85r 47T67y63č35k97a 6755702849662

Ano je to hodně individuální.

0/0
30.11.2016 11:47

P59a96v90e38l 49Ř81a62p24e16k 7802976359975

Pokud dojde palivo, logicky začne být problém s elektřinou.

+4/−2
30.11.2016 11:03

J81a28n 53N36o24v93á46k 7545194408727

jsou tam nějaké záložní turbíny copužíjí proudění vzduchu. Aspoň u nekterých letadel..

+3/0
30.11.2016 11:18

P44e45t42r 11Ž97á54k 1608392645139

to sice ano, ale ty řeší pouze základní funkce.

0/0
30.11.2016 11:41

P74a57v15e16l 17Ř39a64p67e81k 7522736879225

Ano, ale ty nenapájí všechny systémy.

+1/0
30.11.2016 11:42

J68a80k17u53b 49M55i89k29u15l86a60c64e15k 7458306226173

A chvili trva nez to nabehne.

0/0
30.11.2016 13:25

L35u46b94o43š 77T53i95c30h17ý 3867168884513

Letadlo klesalo celkem asi 20 minut. To za tu dobu nemělo žádnou komunikaci s letištěm, ke kterému se blížilo?

+1/0
30.11.2016 10:56

V58á30c69l57a29v 41P26c47h17á89l18e23k 8546512271552

Opět tragédie (přesto zůstává letecká doprava statisticky jednou z nejbezpečnějších).

Včera se hovořilo o tom, že při hlášení MAYDAY bylo uvedeno, že piloti vypouštěli palivo za letu - teď se spekuluje že došlo palivo, což mi nějak nesedí.

Poznámka - pilot Black Hawku je machr - na všech fotkách je v částečném visu R^

+3/0
30.11.2016 10:41

J51a34k28u46b 68M44i47k50u26l35a13c62e56k 7288476126233

Toto letadlo nema mechanismus na vypousteni paliva

+5/−1
30.11.2016 10:45

M26i45r12o44s44l87a10v 80K90o87n39e14c34n64y 2979541136618

to jak to říkali v televizi bylo na pěst a nebo okamžitou výpověď toho redaktora, resp. redaktorky!

0/0
30.11.2016 11:00

P44e81t70r 14Ž88á85k 1328172125169

to je u novinářů zcela běžné...

+2/0
30.11.2016 11:41

J22a83k59u71b 69M20i41k35u81l53a17c89e40k 7468876526593

I za takovy fakt dostanu minus? Pekny ;-D

0/0
30.11.2016 13:26

J20o22s11e47f 64K12a24r85f67í40k 7542415226580

Třeba druhý pilot vyskočil s akučkou a provrtal nádrž, takže vypouštět klidně mohl;-)

0/0
30.11.2016 14:59

J22a79n 96H74r78u14z79a 8414638549657

Zprávy v masmédiích jsou občas neuvěřitelné hoaxy. Zejména tam, kde se jedná o nějaké technické údaje, který novinář nerozumí. S oblibou poukazuji na standardní titulky "zemní plyn opět zabíjel" kde podle obsahu článku zjistíte, že se dotyčný otrávil CO nebo udusil CO2.

+2/0
30.11.2016 10:55

R28u30d18o36l90f 39K67o10m42á72r95e89k 7148749282569

zajimave ze se neresi, ze letadlu dosel proud. nejspis to byl ten vlastni problem, kdy nefungoval knipl, zasekl se, letoun zacal krouzit, az doslo palivo tak se prudce k zemi a bylo to.

0/−5
30.11.2016 10:40

R56a83d51a10n 79K49u40b58a76n59t 1483230739540

Proudové letadlo. Tak co jiného mohlo dojít. Proud.

+14/0
30.11.2016 10:41

P40e80t46r 92Ž97á82k 1938772405489

tohle je doufám myšleno ironicky?

0/0
30.11.2016 11:42

K24a73r21l25a 49N83o17v69á13k84o32v83á 4794122645487

Došel proud ? On většinou letadlu "dojde proud" proto, že se netočí motory, které ten proud vyrábějí. To máte jako v autě - tam taky dobíjíte baterii tím, že běží motor. Takže zcela jistě nejprve došlo palivo a pak došel proud ;-)

0/0
30.11.2016 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.