Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Kolumbii spadlo letadlo s brazilskými fotbalisty, zahynulo 76 lidí

Ve střední Kolumbii se cestou z Bolívie zřítilo letadlo s 81 lidmi na palubě. Letoun přepravoval brazilský fotbalový klub Chapecoense. Kolumbijská policie uvedla, že nehodu nepřežilo 76 lidí, zbylých pět cestujících je vážně zraněných. Podle dostupných informací mělo letadlo problémy s elektřinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K84a69r32e62l 14B87a48r74t97á56č10e67k 9582479732925

Alan Ruschel #89 se podruhe narodil...uprimnou soustrast pozustalym....

0/0
29.11.2016 21:48

P23e93t83r 72Ž36á97k 1258632975639

Kazdopadne je fakt,ze pro takhle dlouhe lety toto letadlo urcene neni.Jeho maximalni dolet je necelych 3 tisice km,coz je i vzdusna vzdalenost mezi obema letisti.Je to dost podezrele.Pri spekulacich,ze kapitan byl soucasne majitel spolecnosti,bych se nedivil nicemu.

0/0
29.11.2016 18:09

K94a26r19e65l 16N30o94v56o41t89n39y 2661335879530

Uprimnou soustrast pozustalym :-(

0/0
29.11.2016 17:06

P46e96t11r 39Ž80á52k 1418542455369

No podle všeho to zatím opravdu vypadá na palivo...

Na avherald už někdo psal, že let měl ještě plánovanou zastávku tuším v Bogotě a piloti to nějak přepočítali, že by to mělo stačit.

A odpovídalo by tomu i to, že na fotkách není žádná známka po ohni....

0/0
29.11.2016 16:11

R91o82m51a97n 86S54t68o64n50e91k 1329653419501

pokud by došlo palivo, piloti by měli dost času to ohlásit

0/0
29.11.2016 16:48

P78e71t12r 16Ž83á62k 1558702955299

Vime prd co hlasili...

0/0
29.11.2016 17:06

V88l11a24d33o 27K20o63r71m72e39n24d47i 1525580548449

Ono zas nie je pravidlom,aby pri každej havárii začali trosky horieť.

+1/0
29.11.2016 17:09

J70a12k81u94b 30G80r64é60n60a18r 9504355703810

někde jsem četl, že piloti palivo vypousteli, aby pri padu trosky nezacali horet

+1/0
29.11.2016 17:15

V79l30a85d31o 18K84o40r44m47e40n38d59i 1915120358419

Pokúsili ste sa o vtip, ale dosť slabý pokus....

0/0
29.11.2016 17:24

I29v53a61n 48S91l53á87m10a 6986185451638

Proč vtip? Já bych tomu věřil (kdybych neměl informaci od p. Žáka, že to to letadlo neumí), protože to zní rozumně.

0/0
29.11.2016 23:44

V72l18a68d37o 11K90o59r92m60e30n49d68i 1145350648519

Vypúšťanie paliva sa primárne robí pre to ,aby sa lietadlo v núdzových situáciách dostalo pod limit MLW, čiže max.pristávaciu hmotnosť. U strojov s kratším doletom sa to dosiahne vylietaním paliva .Vypúšťanie paliva sa praktizuje u velkých lietadiel kde je toho paliva viac ,teda zaoceánske a iné dlhšie lety,

0/0
30.11.2016 7:21

P66e70t88r 62Ž34á29k 1888962735329

Tohle letadlo neumi za letu vypoustet palivo...

0/0
29.11.2016 17:28

M88i36c41h85a32l 10B48r75ň71á38k 6704104587118

Hm a to jsem si zrovna nedavno rikal, ze uz dlouho nic nespadlo :-/

+1/0
29.11.2016 12:29
Foto

M52i42l79a97n 13S91o43u66š88e46k 9426377291822

Po článkem mne zaujala reklama:

"Jednoduché kousky pro každý den. Nyní doprava zdarma na Tchibo.cz."

0/0
29.11.2016 12:29

J38á53n 29H71r63a78b11i32k 6610747969490

Tady je moc hezký popis situace, která mohla nastat na palubě...

Inflight, Engine N°1 and N°4 failure, Generatur ENG N°1 and N°4 out, APU not working, green hydraulic system lost, no STBY GEN available, Electrical System runs on EMERGENCY LEVEL, only on battery power, STBY inverter online (Engine Panel -> Start Master is ON -> SDC online!!)

tedy pro nechápavé, jestli jim došlo palivo (stačí na dvou krajních motorech), jako že je to díky bouřce a délce letu hodně pravděpodobné, tak se jim zastavili motory a jelikož v tu chvíli neměli ani APU ani hydrauliku, a elektrika byla v emergency (tedy aby aspon letadlo samo o sobě vědělo, že ještě existuje) tak jim vcelku nezbylo nic jiného než spadnout....v bouřce se z letadla kluzák dělá hodně špatně....takže bud jim došlo palivo a nebo piloti udělali chybu při final approach...

0/0
29.11.2016 12:24

M29i37c62h35a79l 65B21r86ň19á90k 6484894927808

Nema tento typ motory 4? 2 mohly jet dal, ne?

0/0
29.11.2016 12:31

V87l32a46d94o 52K93o79r64m47e28n18d98i 1465790988299

Dobre predpokladajme že vypadli motory 1 a 4 a tým pádom aj generátory, no ale motory 2 a 3 nie sú schopné dodávať el. energiu ? Chápem že nahodiť APU niečo potrvá, takže muselo to tam kolabovať všetko dosť rýchlo....

0/0
29.11.2016 12:35

P80e15t11e63r 71P15a14u62c65o 7764262415721

pri havarii lietadiel je takmer vzdy viac faktorov ktore sa stanu rychlo a preto lietadlo spadne ..

0/0
29.11.2016 13:59
Foto

V47o14j39t77ě81c89h 78P85a65v31l12í68k 5634891434268

Pokud nemáte palivo, nenahodíte ani APU. Maximálně RAT a ta nevím, jestli na Avru je.

0/0
29.11.2016 22:57

V80l29a40d87o 89K20o43r87m39e18n82d28i 1835380758779

To je mi jasné,že bez paliva APU nenabehne,ja som reagoval len na to,že ak by tam nejaké palivo aj bolo,tak kým naskočí APU ,uplynie nejaký čas .Tiež neviem či má toto lietadlo RAT ,ale tá zabezpečí max.tak niečo elektriky hydrailické systémy ostanú beztak nefunkčné.

0/0
30.11.2016 7:30

T48o90m98á24š 78K31o63t89í30k 9436243823976

Vzdálenost mezi ranvejemi obou letišť: 2972 km. Dolet letadla: 2909 km. Letadlo spadlo ve vzdálenosti 2955 km.

0/0
29.11.2016 11:45

V93l18a24d69a45n 84Č56e84r52n82ý 8362706503476

Tak takoví tupci to asi nejsou...

+5/0
29.11.2016 11:55

T73o17m60á12š 36K55o34t30í72k 9896293473596

Myslíte že měli přídavné nádrže? Nestandardní palivo? Využívali vzestupné proudy?

0/0
29.11.2016 12:09

J65a50n 66Z56e95m60a89n 6456107671571

No, už to vypadá, že ano.

Dolet Avro 146-RJ85 je podle airliners.net 2965 Km na plnou nádrž. Vzdálenost ranvejí vzdušnou čarou je 2960 km, tj. pokud tam letadlo dvakrát zakroužilo na hold patternu jak ukazuje flightradar24 nejspíše mu pak už prostě došlo palivo.

0/0
29.11.2016 12:18

K47a53r28e92l 94L18a72n53g38r 2822887820698

statement the Rionegro/Medellín airport authority reported that the flight declared an emergency between La Ceja and La Unión, stating problems with the electrical system.

0/0
29.11.2016 12:21

J40a86n 36Z73e72m45a33n 6506977341891

Nějakou emergency by vyhlásit museli, pokud chtěli prioritu na přistání. Až tam, co říkáte, že ji vyhlásili, letadlo ale podle radaru zjevně nikdy ani nedoletělo a spadlo už asi 15km jižně od onoho pomyslného bodu mezi La Ceja a La Unión. Prohlášení z toho letiště je tedy celkem evidentně nepravdivé a podle mě může jít o snahu vyhnout se zodpovědnosti v případě, že piloti vyhlásili emergency z jiného důvodu, třeba nedostatku paliva, a ATC je poslalo na ten hold.

0/0
29.11.2016 12:37

P43e85t35r 40Ž19á59k 1128722485129

no ono když zhasnou motory ani ta elektřina nejde...

0/0
29.11.2016 16:12

J64a82n 36Z41e34m63a27n 6746187751751

No, to nejde, to už jsem tu někde psal. O nedostatku paliva by ale piloti měli vědět podstatně dříve, než jim ty motory chcíply. Je ale klidně možné, že s celým tím mužstvem kopálistů na palubě nemuseli být úplně střízliví...

0/0
29.11.2016 16:16

P67e96t25r 18Ž33á26k 1718642435169

Na avherald spekuluji,ze cpt. byl vlastnik spolecnosti.Takze chteli usetrit mozna...

0/0
29.11.2016 18:12

J48a28n 37Z58e19m81a42n 6436777801261

No, společnost tak přišla možná nejen o jedno ze svých dvou letadel, ale i o majitele.

0/0
29.11.2016 18:16

V43l66a75d14o 98K42o48r80m16e74n88d58i 1245750878209

Ano, futbalový mančaft čo mal zajtra odohrať jeden z najdôležitejších zápasov svojej historie bol určite na šrot.........

0/0
29.11.2016 19:26

V31l85a43d39o 17K14o95r25m63e97n81d25i 1805840418409

To je hlúposť,alebo maximálne diletantstvo,aby si niekto dovolil takto zariskovať... K palivu potrebnému pre daný let sa ešte pripočítáva palivo pre prípadný diverz,alebo do vyčkávacieho obrazca.

+1/0
29.11.2016 12:25

P94e59t33r 40T48y14č33k83a 6335832379412

Třeba počítali s příznivým větrem.

0/0
29.11.2016 12:28

V58l69a23d82o 30K71o20r56m43e50n18d38i 1705590508109

Nie , to nemyslím. Priaznivý vietor je tak max. bonus pri úspore paliva, ale vedome s ním počítať a podla toho brať na zemi palivo, to asi nie...

0/0
29.11.2016 12:42

K32a98r30e43l 58L63a63n51g57r 2702277610598

Presne dolet letadla je udavan se standartnim mnozstvim paliva a to je 2909 km. Otazka je kolik se mu vejde do nadrzi navic nad bezne mnozstvi.

0/0
29.11.2016 12:33

P16e33t76r 63T66y92č84k98a 6935192749832

Je pravda, že pokud neměli plně naložené letadlo tak možná natankovali o něco víc.

0/0
29.11.2016 12:36

J96a53n 50Z94e68m87a62n 6326337101831

S fotbalovým mančaftem na palubě by člověk bohužel spíše předpokládal, že letadlo bylo přetíženo.

0/0
29.11.2016 12:48

P16e96t98r 16T58y40č72k10a 6915942829442

No bývá to právě naopak.

0/0
29.11.2016 12:58

K83a61r16e92l 56L25a59n37g88r 2552587610198

82 lidi i s posadkou kapacita 100 a posadka. Normo clovek 80 kg tj cca 1600 kg minus.

0/0
29.11.2016 13:11

P22e56t87r 82T63y39č35k15a 6495692669662

+ samozřejmě zavazadla.

0/0
29.11.2016 15:02

K86a35r68e31l 19L81a88n23g19r 2662427620948

Zavazadla procházejí odbavením a víc než je povoleno by personál na letišti nenaložil, byli by první kdo by šel za katr.

0/0
29.11.2016 17:32

P16e16t73r 71T93y60č48k47a 6965452839832

Ale do nosnosti letadla se s nimi počítá.

0/0
29.11.2016 22:42

J26a37n 64Z56e39m44a90n 6496357681891

Dolet toho typu letadla letadla je udáván na plnou nádrž 2965 km - viz. http://www.airliners.net/aircraft-data/british-aerospace-avro-rj7085100/47 , což je tak přibližně vzdálenost těch dvou ranvejí vzdušnou čarou a pokud mrkneme na skutečnou flightpath toho letadla podle radaru i přibližně právě vzdálenost, kterou ono letadlo skutečně uletělo než spadlo.

0/0
29.11.2016 12:44

K90a16r78e72l 69L47a98n55g23r 2352877570328

Ten dolet je standart range na standartni mnozstvi paliva, otazka je kolik skutecne na plnou po spunt uleti. To jsem nikde nenasel.

0/0
29.11.2016 13:01

J61a42n 54Z19e27m28a89n 6886837461921

Nezapočítává.

0/0
29.11.2016 16:19

D54u33š65a79n 31S50o22c68h46a 9256811653251

Pravdepodobne, po narazu vypada, ze nebyl zadny vybuch, nehorelo..asi nemelo co...

0/0
29.11.2016 19:04

M86a78r10t96i89n 70J57i38r79o42u94s96e89k 7816315165788

Dolet letadla s maximálním zatížením: 3.020 - 3.295 km

0/0
29.11.2016 12:06

T11o17m68á85š 28K45o80t29í33k 9716223283206

Zdroj? Já vidím 2174-2909 podle provedení.

0/0
29.11.2016 12:15

J16a78n 75Z39e32m48a28n 6926977221871

tady je jeden zdroj na airliners: http://www.airliners.net/aircraft-data/british-aerospace-avro-rj7085100/47 -tam udávají u RJ85 verze dolet 2965 km na plnou nádrž. Což podle flightradaru byla právě přibližně ta vzdálenost, kterou letadlo uletělo, než začalo rychle klesat z těch 21000ft na kterých do té doby letělo - už tedy na tom hold patternu. Pokud by takovému letadlu došlo palivo pak ztráta elektřiny by zřejmě byla, co by nastalo ztrátou těch motorů.

0/0
29.11.2016 13:00

V63l74a90d70o 81K41o68r89m61e66n23d74i 1955380688429

Teoreticky máte pravdu, ale mohlo sa jednať o stroj s predlženým doletom. Pretože pochybujem ,aby si nevedeli prepočítať palivo na let a prípadný diverz na iné letisko,alebo holding...

0/0
29.11.2016 12:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.