Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Kolumbii spadlo letadlo s brazilskými fotbalisty, zahynulo 76 lidí

Ve střední Kolumbii se cestou z Bolívie zřítilo letadlo s 81 lidmi na palubě. Letoun přepravoval brazilský fotbalový klub Chapecoense. Kolumbijská policie uvedla, že nehodu nepřežilo 76 lidí, zbylých pět cestujících je vážně zraněných. Podle dostupných informací mělo letadlo problémy s elektřinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K96a83r47e44l 45B69a69r71t49á12č59e16k 9632259702875

Alan Ruschel #89 se podruhe narodil...uprimnou soustrast pozustalym....

0/0
29.11.2016 21:48

P93e65t31r 70Ž29á42k 1608812245849

Kazdopadne je fakt,ze pro takhle dlouhe lety toto letadlo urcene neni.Jeho maximalni dolet je necelych 3 tisice km,coz je i vzdusna vzdalenost mezi obema letisti.Je to dost podezrele.Pri spekulacich,ze kapitan byl soucasne majitel spolecnosti,bych se nedivil nicemu.

0/0
29.11.2016 18:09

K65a35r38e95l 56N79o88v53o17t78n47y 2731205519480

Uprimnou soustrast pozustalym :-(

0/0
29.11.2016 17:06

P65e11t31r 61Ž57á48k 1538432385339

No podle všeho to zatím opravdu vypadá na palivo...

Na avherald už někdo psal, že let měl ještě plánovanou zastávku tuším v Bogotě a piloti to nějak přepočítali, že by to mělo stačit.

A odpovídalo by tomu i to, že na fotkách není žádná známka po ohni....

0/0
29.11.2016 16:11

R34o91m33a90n 63S32t64o29n59e13k 1439423539541

pokud by došlo palivo, piloti by měli dost času to ohlásit

0/0
29.11.2016 16:48

P78e27t20r 17Ž90á49k 1308542785329

Vime prd co hlasili...

0/0
29.11.2016 17:06

V63l41a39d29o 66K46o22r90m10e71n32d86i 1655610528559

Ono zas nie je pravidlom,aby pri každej havárii začali trosky horieť.

+1/0
29.11.2016 17:09

J81a53k60u47b 14G32r56é76n82a39r 9384455513870

někde jsem četl, že piloti palivo vypousteli, aby pri padu trosky nezacali horet

+1/0
29.11.2016 17:15

V13l79a23d10o 37K32o92r45m62e23n90d52i 1425810328909

Pokúsili ste sa o vtip, ale dosť slabý pokus....

0/0
29.11.2016 17:24

I60v57a64n 44S67l75á93m40a 6276405831628

Proč vtip? Já bych tomu věřil (kdybych neměl informaci od p. Žáka, že to to letadlo neumí), protože to zní rozumně.

0/0
29.11.2016 23:44

V46l36a17d75o 48K21o67r51m73e64n34d29i 1625460908469

Vypúšťanie paliva sa primárne robí pre to ,aby sa lietadlo v núdzových situáciách dostalo pod limit MLW, čiže max.pristávaciu hmotnosť. U strojov s kratším doletom sa to dosiahne vylietaním paliva .Vypúšťanie paliva sa praktizuje u velkých lietadiel kde je toho paliva viac ,teda zaoceánske a iné dlhšie lety,

0/0
30.11.2016 7:21

P56e61t89r 74Ž53á90k 1778792805179

Tohle letadlo neumi za letu vypoustet palivo...

0/0
29.11.2016 17:28

M30i37c85h82a81l 95B48r39ň97á35k 6154244137308

Hm a to jsem si zrovna nedavno rikal, ze uz dlouho nic nespadlo :-/

+1/0
29.11.2016 12:29
Foto

M24i79l27a94n 33S44o81u31š83e56k 9826657501192

Po článkem mne zaujala reklama:

"Jednoduché kousky pro každý den. Nyní doprava zdarma na Tchibo.cz."

0/0
29.11.2016 12:29

J18á55n 57H37r94a41b90i40k 6650907829380

Tady je moc hezký popis situace, která mohla nastat na palubě...

Inflight, Engine N°1 and N°4 failure, Generatur ENG N°1 and N°4 out, APU not working, green hydraulic system lost, no STBY GEN available, Electrical System runs on EMERGENCY LEVEL, only on battery power, STBY inverter online (Engine Panel -> Start Master is ON -> SDC online!!)

tedy pro nechápavé, jestli jim došlo palivo (stačí na dvou krajních motorech), jako že je to díky bouřce a délce letu hodně pravděpodobné, tak se jim zastavili motory a jelikož v tu chvíli neměli ani APU ani hydrauliku, a elektrika byla v emergency (tedy aby aspon letadlo samo o sobě vědělo, že ještě existuje) tak jim vcelku nezbylo nic jiného než spadnout....v bouřce se z letadla kluzák dělá hodně špatně....takže bud jim došlo palivo a nebo piloti udělali chybu při final approach...

0/0
29.11.2016 12:24

M80i33c48h65a41l 41B57r68ň60á73k 6724824567458

Nema tento typ motory 4? 2 mohly jet dal, ne?

0/0
29.11.2016 12:31

V34l97a52d39o 98K26o55r39m30e51n76d77i 1295700388829

Dobre predpokladajme že vypadli motory 1 a 4 a tým pádom aj generátory, no ale motory 2 a 3 nie sú schopné dodávať el. energiu ? Chápem že nahodiť APU niečo potrvá, takže muselo to tam kolabovať všetko dosť rýchlo....

0/0
29.11.2016 12:35

P24e36t22e94r 63P57a82u28c25o 7514172805571

pri havarii lietadiel je takmer vzdy viac faktorov ktore sa stanu rychlo a preto lietadlo spadne ..

0/0
29.11.2016 13:59
Foto

V44o82j74t79ě58c16h 91P86a36v90l66í81k 5504121954878

Pokud nemáte palivo, nenahodíte ani APU. Maximálně RAT a ta nevím, jestli na Avru je.

0/0
29.11.2016 22:57

V62l22a86d39o 76K58o45r69m60e81n76d25i 1335230578189

To je mi jasné,že bez paliva APU nenabehne,ja som reagoval len na to,že ak by tam nejaké palivo aj bolo,tak kým naskočí APU ,uplynie nejaký čas .Tiež neviem či má toto lietadlo RAT ,ale tá zabezpečí max.tak niečo elektriky hydrailické systémy ostanú beztak nefunkčné.

0/0
30.11.2016 7:30

T73o80m85á68š 12K96o70t64í46k 9956863443556

Vzdálenost mezi ranvejemi obou letišť: 2972 km. Dolet letadla: 2909 km. Letadlo spadlo ve vzdálenosti 2955 km.

0/0
29.11.2016 11:45

V62l22a43d57a18n 69Č25e36r85n64ý 8512326923806

Tak takoví tupci to asi nejsou...

+5/0
29.11.2016 11:55

T95o77m93á34š 69K42o74t11í97k 9146523393596

Myslíte že měli přídavné nádrže? Nestandardní palivo? Využívali vzestupné proudy?

0/0
29.11.2016 12:09

J53a96n 86Z97e56m10a23n 6456907791171

No, už to vypadá, že ano.

Dolet Avro 146-RJ85 je podle airliners.net 2965 Km na plnou nádrž. Vzdálenost ranvejí vzdušnou čarou je 2960 km, tj. pokud tam letadlo dvakrát zakroužilo na hold patternu jak ukazuje flightradar24 nejspíše mu pak už prostě došlo palivo.

0/0
29.11.2016 12:18

K19a46r68e60l 25L69a84n69g24r 2142887850568

statement the Rionegro/Medellín airport authority reported that the flight declared an emergency between La Ceja and La Unión, stating problems with the electrical system.

0/0
29.11.2016 12:21

J96a33n 47Z95e98m25a44n 6266897781481

Nějakou emergency by vyhlásit museli, pokud chtěli prioritu na přistání. Až tam, co říkáte, že ji vyhlásili, letadlo ale podle radaru zjevně nikdy ani nedoletělo a spadlo už asi 15km jižně od onoho pomyslného bodu mezi La Ceja a La Unión. Prohlášení z toho letiště je tedy celkem evidentně nepravdivé a podle mě může jít o snahu vyhnout se zodpovědnosti v případě, že piloti vyhlásili emergency z jiného důvodu, třeba nedostatku paliva, a ATC je poslalo na ten hold.

0/0
29.11.2016 12:37

P63e40t89r 75Ž98á86k 1858142965869

no ono když zhasnou motory ani ta elektřina nejde...

0/0
29.11.2016 16:12

J25a32n 72Z23e85m37a28n 6826257541641

No, to nejde, to už jsem tu někde psal. O nedostatku paliva by ale piloti měli vědět podstatně dříve, než jim ty motory chcíply. Je ale klidně možné, že s celým tím mužstvem kopálistů na palubě nemuseli být úplně střízliví...

0/0
29.11.2016 16:16

P20e39t10r 32Ž62á26k 1468752455899

Na avherald spekuluji,ze cpt. byl vlastnik spolecnosti.Takze chteli usetrit mozna...

0/0
29.11.2016 18:12

J28a67n 29Z96e83m79a18n 6696377271831

No, společnost tak přišla možná nejen o jedno ze svých dvou letadel, ale i o majitele.

0/0
29.11.2016 18:16

V88l69a81d11o 73K81o23r86m25e42n74d33i 1835530108889

Ano, futbalový mančaft čo mal zajtra odohrať jeden z najdôležitejších zápasov svojej historie bol určite na šrot.........

0/0
29.11.2016 19:26

V52l46a69d49o 38K61o95r96m63e52n26d11i 1575190228869

To je hlúposť,alebo maximálne diletantstvo,aby si niekto dovolil takto zariskovať... K palivu potrebnému pre daný let sa ešte pripočítáva palivo pre prípadný diverz,alebo do vyčkávacieho obrazca.

+1/0
29.11.2016 12:25

P37e80t31r 68T27y31č87k44a 6325882309572

Třeba počítali s příznivým větrem.

0/0
29.11.2016 12:28

V52l43a45d53o 82K89o65r33m66e77n55d36i 1735840468319

Nie , to nemyslím. Priaznivý vietor je tak max. bonus pri úspore paliva, ale vedome s ním počítať a podla toho brať na zemi palivo, to asi nie...

0/0
29.11.2016 12:42

K65a21r38e15l 30L86a95n13g31r 2412717310578

Presne dolet letadla je udavan se standartnim mnozstvim paliva a to je 2909 km. Otazka je kolik se mu vejde do nadrzi navic nad bezne mnozstvi.

0/0
29.11.2016 12:33

P26e48t40r 48T53y30č17k72a 6275672539872

Je pravda, že pokud neměli plně naložené letadlo tak možná natankovali o něco víc.

0/0
29.11.2016 12:36

J30a58n 34Z93e94m42a83n 6656777201591

S fotbalovým mančaftem na palubě by člověk bohužel spíše předpokládal, že letadlo bylo přetíženo.

0/0
29.11.2016 12:48

P24e36t64r 47T41y31č51k28a 6445742409602

No bývá to právě naopak.

0/0
29.11.2016 12:58

K16a94r35e40l 26L23a92n93g69r 2602417660468

82 lidi i s posadkou kapacita 100 a posadka. Normo clovek 80 kg tj cca 1600 kg minus.

0/0
29.11.2016 13:11

P77e37t45r 38T46y91č57k15a 6875262219882

+ samozřejmě zavazadla.

0/0
29.11.2016 15:02

K81a74r50e74l 49L19a22n88g97r 2282977680128

Zavazadla procházejí odbavením a víc než je povoleno by personál na letišti nenaložil, byli by první kdo by šel za katr.

0/0
29.11.2016 17:32

P67e51t84r 26T89y62č93k97a 6105632939152

Ale do nosnosti letadla se s nimi počítá.

0/0
29.11.2016 22:42

J88a96n 82Z82e54m27a78n 6246517431481

Dolet toho typu letadla letadla je udáván na plnou nádrž 2965 km - viz. http://www.airliners.net/aircraft-data/british-aerospace-avro-rj7085100/47 , což je tak přibližně vzdálenost těch dvou ranvejí vzdušnou čarou a pokud mrkneme na skutečnou flightpath toho letadla podle radaru i přibližně právě vzdálenost, kterou ono letadlo skutečně uletělo než spadlo.

0/0
29.11.2016 12:44

K51a28r30e51l 29L76a48n58g38r 2762367780498

Ten dolet je standart range na standartni mnozstvi paliva, otazka je kolik skutecne na plnou po spunt uleti. To jsem nikde nenasel.

0/0
29.11.2016 13:01

J71a88n 97Z62e26m90a81n 6216567681591

Nezapočítává.

0/0
29.11.2016 16:19

D21u38š15a52n 11S29o54c59h33a 9136431973681

Pravdepodobne, po narazu vypada, ze nebyl zadny vybuch, nehorelo..asi nemelo co...

0/0
29.11.2016 19:04

M21a74r30t61i14n 65J38i62r28o43u21s65e28k 7266965605618

Dolet letadla s maximálním zatížením: 3.020 - 3.295 km

0/0
29.11.2016 12:06

T37o93m58á69š 39K89o71t95í57k 9186313753546

Zdroj? Já vidím 2174-2909 podle provedení.

0/0
29.11.2016 12:15

J45a38n 90Z39e51m51a69n 6296177901401

tady je jeden zdroj na airliners: http://www.airliners.net/aircraft-data/british-aerospace-avro-rj7085100/47 -tam udávají u RJ85 verze dolet 2965 km na plnou nádrž. Což podle flightradaru byla právě přibližně ta vzdálenost, kterou letadlo uletělo, než začalo rychle klesat z těch 21000ft na kterých do té doby letělo - už tedy na tom hold patternu. Pokud by takovému letadlu došlo palivo pak ztráta elektřiny by zřejmě byla, co by nastalo ztrátou těch motorů.

0/0
29.11.2016 13:00

V95l92a94d93o 85K82o13r57m98e71n75d48i 1485970808849

Teoreticky máte pravdu, ale mohlo sa jednať o stroj s predlženým doletom. Pretože pochybujem ,aby si nevedeli prepočítať palivo na let a prípadný diverz na iné letisko,alebo holding...

0/0
29.11.2016 12:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.