Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Kolumbii spadlo letadlo s brazilskými fotbalisty, zahynulo 76 lidí

Ve střední Kolumbii se cestou z Bolívie zřítilo letadlo s 81 lidmi na palubě. Letoun přepravoval brazilský fotbalový klub Chapecoense. Kolumbijská policie uvedla, že nehodu nepřežilo 76 lidí, zbylých pět cestujících je vážně zraněných. Podle dostupných informací mělo letadlo problémy s elektřinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K69a55r38e53l 23B57a35r57t43á68č33e25k 9832959342435

Alan Ruschel #89 se podruhe narodil...uprimnou soustrast pozustalym....

0/0
29.11.2016 21:48

P33e16t15r 77Ž57á98k 1178902505919

Kazdopadne je fakt,ze pro takhle dlouhe lety toto letadlo urcene neni.Jeho maximalni dolet je necelych 3 tisice km,coz je i vzdusna vzdalenost mezi obema letisti.Je to dost podezrele.Pri spekulacich,ze kapitan byl soucasne majitel spolecnosti,bych se nedivil nicemu.

0/0
29.11.2016 18:09

K61a36r52e91l 38N73o61v26o30t94n36y 2681855959450

Uprimnou soustrast pozustalym :-(

0/0
29.11.2016 17:06

P50e80t14r 88Ž32á73k 1308562955159

No podle všeho to zatím opravdu vypadá na palivo...

Na avherald už někdo psal, že let měl ještě plánovanou zastávku tuším v Bogotě a piloti to nějak přepočítali, že by to mělo stačit.

A odpovídalo by tomu i to, že na fotkách není žádná známka po ohni....

0/0
29.11.2016 16:11

R91o97m38a45n 31S17t42o51n78e17k 1959723919661

pokud by došlo palivo, piloti by měli dost času to ohlásit

0/0
29.11.2016 16:48

P60e81t22r 12Ž21á77k 1188712125719

Vime prd co hlasili...

0/0
29.11.2016 17:06

V30l98a21d11o 75K38o62r32m44e42n67d68i 1285910588159

Ono zas nie je pravidlom,aby pri každej havárii začali trosky horieť.

+1/0
29.11.2016 17:09

J61a52k54u66b 62G54r17é22n31a70r 9914175543830

někde jsem četl, že piloti palivo vypousteli, aby pri padu trosky nezacali horet

+1/0
29.11.2016 17:15

V36l82a35d36o 73K10o17r30m50e12n77d43i 1495570348919

Pokúsili ste sa o vtip, ale dosť slabý pokus....

0/0
29.11.2016 17:24

I22v93a20n 62S72l56á28m56a 6156675541148

Proč vtip? Já bych tomu věřil (kdybych neměl informaci od p. Žáka, že to to letadlo neumí), protože to zní rozumně.

0/0
29.11.2016 23:44

V87l54a67d69o 24K89o57r40m85e91n65d83i 1145530318149

Vypúšťanie paliva sa primárne robí pre to ,aby sa lietadlo v núdzových situáciách dostalo pod limit MLW, čiže max.pristávaciu hmotnosť. U strojov s kratším doletom sa to dosiahne vylietaním paliva .Vypúšťanie paliva sa praktizuje u velkých lietadiel kde je toho paliva viac ,teda zaoceánske a iné dlhšie lety,

0/0
30.11.2016 7:21

P63e84t21r 67Ž64á95k 1778792235439

Tohle letadlo neumi za letu vypoustet palivo...

0/0
29.11.2016 17:28

M31i63c36h17a78l 68B42r62ň26á61k 6564204727348

Hm a to jsem si zrovna nedavno rikal, ze uz dlouho nic nespadlo :-/

+1/0
29.11.2016 12:29
Foto

M66i75l61a35n 11S54o77u68š12e95k 9526507811432

Po článkem mne zaujala reklama:

"Jednoduché kousky pro každý den. Nyní doprava zdarma na Tchibo.cz."

0/0
29.11.2016 12:29

J46á33n 57H88r89a11b55i36k 6760597849860

Tady je moc hezký popis situace, která mohla nastat na palubě...

Inflight, Engine N°1 and N°4 failure, Generatur ENG N°1 and N°4 out, APU not working, green hydraulic system lost, no STBY GEN available, Electrical System runs on EMERGENCY LEVEL, only on battery power, STBY inverter online (Engine Panel -> Start Master is ON -> SDC online!!)

tedy pro nechápavé, jestli jim došlo palivo (stačí na dvou krajních motorech), jako že je to díky bouřce a délce letu hodně pravděpodobné, tak se jim zastavili motory a jelikož v tu chvíli neměli ani APU ani hydrauliku, a elektrika byla v emergency (tedy aby aspon letadlo samo o sobě vědělo, že ještě existuje) tak jim vcelku nezbylo nic jiného než spadnout....v bouřce se z letadla kluzák dělá hodně špatně....takže bud jim došlo palivo a nebo piloti udělali chybu při final approach...

0/0
29.11.2016 12:24

M25i70c90h14a52l 16B73r47ň42á96k 6294264537218

Nema tento typ motory 4? 2 mohly jet dal, ne?

0/0
29.11.2016 12:31

V87l52a93d33o 20K35o27r59m29e79n38d98i 1315810338219

Dobre predpokladajme že vypadli motory 1 a 4 a tým pádom aj generátory, no ale motory 2 a 3 nie sú schopné dodávať el. energiu ? Chápem že nahodiť APU niečo potrvá, takže muselo to tam kolabovať všetko dosť rýchlo....

0/0
29.11.2016 12:35

P48e83t75e26r 67P61a96u21c90o 7104432185941

pri havarii lietadiel je takmer vzdy viac faktorov ktore sa stanu rychlo a preto lietadlo spadne ..

0/0
29.11.2016 13:59
Foto

V14o35j38t71ě46c89h 66P83a81v36l73í60k 5964201704348

Pokud nemáte palivo, nenahodíte ani APU. Maximálně RAT a ta nevím, jestli na Avru je.

0/0
29.11.2016 22:57

V23l17a52d64o 18K85o79r42m77e94n30d89i 1965210288359

To je mi jasné,že bez paliva APU nenabehne,ja som reagoval len na to,že ak by tam nejaké palivo aj bolo,tak kým naskočí APU ,uplynie nejaký čas .Tiež neviem či má toto lietadlo RAT ,ale tá zabezpečí max.tak niečo elektriky hydrailické systémy ostanú beztak nefunkčné.

0/0
30.11.2016 7:30

T82o51m33á75š 12K69o58t45í42k 9536643113496

Vzdálenost mezi ranvejemi obou letišť: 2972 km. Dolet letadla: 2909 km. Letadlo spadlo ve vzdálenosti 2955 km.

0/0
29.11.2016 11:45

V51l17a64d85a49n 66Č85e36r64n39ý 8942496573396

Tak takoví tupci to asi nejsou...

+5/0
29.11.2016 11:55

T67o94m46á92š 84K24o54t35í24k 9686463573216

Myslíte že měli přídavné nádrže? Nestandardní palivo? Využívali vzestupné proudy?

0/0
29.11.2016 12:09

J46a92n 28Z75e41m25a40n 6386527231351

No, už to vypadá, že ano.

Dolet Avro 146-RJ85 je podle airliners.net 2965 Km na plnou nádrž. Vzdálenost ranvejí vzdušnou čarou je 2960 km, tj. pokud tam letadlo dvakrát zakroužilo na hold patternu jak ukazuje flightradar24 nejspíše mu pak už prostě došlo palivo.

0/0
29.11.2016 12:18

K20a71r61e48l 56L85a93n80g62r 2222297770478

statement the Rionegro/Medellín airport authority reported that the flight declared an emergency between La Ceja and La Unión, stating problems with the electrical system.

0/0
29.11.2016 12:21

J16a71n 26Z34e95m81a50n 6276127181741

Nějakou emergency by vyhlásit museli, pokud chtěli prioritu na přistání. Až tam, co říkáte, že ji vyhlásili, letadlo ale podle radaru zjevně nikdy ani nedoletělo a spadlo už asi 15km jižně od onoho pomyslného bodu mezi La Ceja a La Unión. Prohlášení z toho letiště je tedy celkem evidentně nepravdivé a podle mě může jít o snahu vyhnout se zodpovědnosti v případě, že piloti vyhlásili emergency z jiného důvodu, třeba nedostatku paliva, a ATC je poslalo na ten hold.

0/0
29.11.2016 12:37

P88e70t20r 28Ž17á42k 1978392515339

no ono když zhasnou motory ani ta elektřina nejde...

0/0
29.11.2016 16:12

J66a74n 52Z92e85m66a81n 6526767581341

No, to nejde, to už jsem tu někde psal. O nedostatku paliva by ale piloti měli vědět podstatně dříve, než jim ty motory chcíply. Je ale klidně možné, že s celým tím mužstvem kopálistů na palubě nemuseli být úplně střízliví...

0/0
29.11.2016 16:16

P73e50t37r 35Ž53á23k 1138552405849

Na avherald spekuluji,ze cpt. byl vlastnik spolecnosti.Takze chteli usetrit mozna...

0/0
29.11.2016 18:12

J91a68n 52Z73e66m25a82n 6616547791301

No, společnost tak přišla možná nejen o jedno ze svých dvou letadel, ale i o majitele.

0/0
29.11.2016 18:16

V47l94a82d14o 51K81o13r94m82e45n59d41i 1265640968689

Ano, futbalový mančaft čo mal zajtra odohrať jeden z najdôležitejších zápasov svojej historie bol určite na šrot.........

0/0
29.11.2016 19:26

V90l81a88d83o 35K95o91r81m81e83n49d22i 1985660698249

To je hlúposť,alebo maximálne diletantstvo,aby si niekto dovolil takto zariskovať... K palivu potrebnému pre daný let sa ešte pripočítáva palivo pre prípadný diverz,alebo do vyčkávacieho obrazca.

+1/0
29.11.2016 12:25

P13e53t52r 13T41y51č48k71a 6315522459112

Třeba počítali s příznivým větrem.

0/0
29.11.2016 12:28

V56l19a20d57o 12K27o23r70m72e90n45d21i 1985890318689

Nie , to nemyslím. Priaznivý vietor je tak max. bonus pri úspore paliva, ale vedome s ním počítať a podla toho brať na zemi palivo, to asi nie...

0/0
29.11.2016 12:42

K97a62r82e82l 78L88a27n22g20r 2542657580398

Presne dolet letadla je udavan se standartnim mnozstvim paliva a to je 2909 km. Otazka je kolik se mu vejde do nadrzi navic nad bezne mnozstvi.

0/0
29.11.2016 12:33

P49e21t14r 53T56y79č35k73a 6385632969482

Je pravda, že pokud neměli plně naložené letadlo tak možná natankovali o něco víc.

0/0
29.11.2016 12:36

J55a53n 40Z62e16m90a41n 6606277131331

S fotbalovým mančaftem na palubě by člověk bohužel spíše předpokládal, že letadlo bylo přetíženo.

0/0
29.11.2016 12:48

P88e61t28r 77T29y92č44k90a 6725562219422

No bývá to právě naopak.

0/0
29.11.2016 12:58

K51a33r17e55l 43L51a42n33g33r 2282857390438

82 lidi i s posadkou kapacita 100 a posadka. Normo clovek 80 kg tj cca 1600 kg minus.

0/0
29.11.2016 13:11

P73e81t57r 47T74y27č77k32a 6185802639932

+ samozřejmě zavazadla.

0/0
29.11.2016 15:02

K61a57r54e45l 29L15a75n97g41r 2962217810838

Zavazadla procházejí odbavením a víc než je povoleno by personál na letišti nenaložil, byli by první kdo by šel za katr.

0/0
29.11.2016 17:32

P85e27t75r 70T10y64č42k41a 6475842299612

Ale do nosnosti letadla se s nimi počítá.

0/0
29.11.2016 22:42

J43a34n 81Z93e63m28a25n 6366917491881

Dolet toho typu letadla letadla je udáván na plnou nádrž 2965 km - viz. http://www.airliners.net/aircraft-data/british-aerospace-avro-rj7085100/47 , což je tak přibližně vzdálenost těch dvou ranvejí vzdušnou čarou a pokud mrkneme na skutečnou flightpath toho letadla podle radaru i přibližně právě vzdálenost, kterou ono letadlo skutečně uletělo než spadlo.

0/0
29.11.2016 12:44

K77a87r97e80l 62L44a41n84g46r 2652897410608

Ten dolet je standart range na standartni mnozstvi paliva, otazka je kolik skutecne na plnou po spunt uleti. To jsem nikde nenasel.

0/0
29.11.2016 13:01

J56a46n 79Z98e60m30a19n 6686267671711

Nezapočítává.

0/0
29.11.2016 16:19

D51u25š47a43n 91S65o57c92h77a 9856851313761

Pravdepodobne, po narazu vypada, ze nebyl zadny vybuch, nehorelo..asi nemelo co...

0/0
29.11.2016 19:04

M43a60r84t50i86n 76J95i68r90o61u12s71e77k 7556925875688

Dolet letadla s maximálním zatížením: 3.020 - 3.295 km

0/0
29.11.2016 12:06

T73o18m71á40š 18K21o28t92í51k 9546983423476

Zdroj? Já vidím 2174-2909 podle provedení.

0/0
29.11.2016 12:15

J82a69n 60Z58e31m27a68n 6346287381901

tady je jeden zdroj na airliners: http://www.airliners.net/aircraft-data/british-aerospace-avro-rj7085100/47 -tam udávají u RJ85 verze dolet 2965 km na plnou nádrž. Což podle flightradaru byla právě přibližně ta vzdálenost, kterou letadlo uletělo, než začalo rychle klesat z těch 21000ft na kterých do té doby letělo - už tedy na tom hold patternu. Pokud by takovému letadlu došlo palivo pak ztráta elektřiny by zřejmě byla, co by nastalo ztrátou těch motorů.

0/0
29.11.2016 13:00

V74l82a34d84o 40K29o86r11m10e88n27d21i 1225140138519

Teoreticky máte pravdu, ale mohlo sa jednať o stroj s predlženým doletom. Pretože pochybujem ,aby si nevedeli prepočítať palivo na let a prípadný diverz na iné letisko,alebo holding...

0/0
29.11.2016 12:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.