Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Kolumbii spadlo letadlo s brazilskými fotbalisty, zahynulo 76 lidí

Ve střední Kolumbii se cestou z Bolívie zřítilo letadlo s 81 lidmi na palubě. Letoun přepravoval brazilský fotbalový klub Chapecoense. Kolumbijská policie uvedla, že nehodu nepřežilo 76 lidí, zbylých pět cestujících je vážně zraněných. Podle dostupných informací mělo letadlo problémy s elektřinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K90a84r30e39l 56B22a93r59t77á65č69e78k 9602419972655

Alan Ruschel #89 se podruhe narodil...uprimnou soustrast pozustalym....

0/0
29.11.2016 21:48

P70e87t25r 29Ž43á77k 1178362175699

Kazdopadne je fakt,ze pro takhle dlouhe lety toto letadlo urcene neni.Jeho maximalni dolet je necelych 3 tisice km,coz je i vzdusna vzdalenost mezi obema letisti.Je to dost podezrele.Pri spekulacich,ze kapitan byl soucasne majitel spolecnosti,bych se nedivil nicemu.

0/0
29.11.2016 18:09

K70a70r37e73l 23N50o93v17o65t35n44y 2481145479240

Uprimnou soustrast pozustalym :-(

0/0
29.11.2016 17:06

P83e77t68r 81Ž88á12k 1218742505219

No podle všeho to zatím opravdu vypadá na palivo...

Na avherald už někdo psal, že let měl ještě plánovanou zastávku tuším v Bogotě a piloti to nějak přepočítali, že by to mělo stačit.

A odpovídalo by tomu i to, že na fotkách není žádná známka po ohni....

0/0
29.11.2016 16:11

R37o93m81a21n 56S16t23o13n49e51k 1329883499901

pokud by došlo palivo, piloti by měli dost času to ohlásit

0/0
29.11.2016 16:48

P55e38t66r 33Ž42á39k 1358492215819

Vime prd co hlasili...

0/0
29.11.2016 17:06

V29l93a39d67o 34K80o68r58m62e32n11d22i 1985340538779

Ono zas nie je pravidlom,aby pri každej havárii začali trosky horieť.

+1/0
29.11.2016 17:09

J37a35k10u97b 72G60r88é28n89a42r 9724545503180

někde jsem četl, že piloti palivo vypousteli, aby pri padu trosky nezacali horet

+1/0
29.11.2016 17:15

V81l12a54d69o 38K37o22r82m44e24n70d63i 1395860678549

Pokúsili ste sa o vtip, ale dosť slabý pokus....

0/0
29.11.2016 17:24

I26v67a98n 87S60l97á23m21a 6836565431508

Proč vtip? Já bych tomu věřil (kdybych neměl informaci od p. Žáka, že to to letadlo neumí), protože to zní rozumně.

0/0
29.11.2016 23:44

V49l43a47d94o 13K22o24r29m19e53n63d24i 1495250528649

Vypúšťanie paliva sa primárne robí pre to ,aby sa lietadlo v núdzových situáciách dostalo pod limit MLW, čiže max.pristávaciu hmotnosť. U strojov s kratším doletom sa to dosiahne vylietaním paliva .Vypúšťanie paliva sa praktizuje u velkých lietadiel kde je toho paliva viac ,teda zaoceánske a iné dlhšie lety,

0/0
30.11.2016 7:21

P82e12t95r 58Ž40á32k 1878562865519

Tohle letadlo neumi za letu vypoustet palivo...

0/0
29.11.2016 17:28

M30i30c13h40a58l 54B80r77ň41á94k 6794324687358

Hm a to jsem si zrovna nedavno rikal, ze uz dlouho nic nespadlo :-/

+1/0
29.11.2016 12:29
Foto

M74i53l35a16n 23S44o72u20š82e70k 9556107531472

Po článkem mne zaujala reklama:

"Jednoduché kousky pro každý den. Nyní doprava zdarma na Tchibo.cz."

0/0
29.11.2016 12:29

J91á18n 21H58r47a26b69i93k 6970167229150

Tady je moc hezký popis situace, která mohla nastat na palubě...

Inflight, Engine N°1 and N°4 failure, Generatur ENG N°1 and N°4 out, APU not working, green hydraulic system lost, no STBY GEN available, Electrical System runs on EMERGENCY LEVEL, only on battery power, STBY inverter online (Engine Panel -> Start Master is ON -> SDC online!!)

tedy pro nechápavé, jestli jim došlo palivo (stačí na dvou krajních motorech), jako že je to díky bouřce a délce letu hodně pravděpodobné, tak se jim zastavili motory a jelikož v tu chvíli neměli ani APU ani hydrauliku, a elektrika byla v emergency (tedy aby aspon letadlo samo o sobě vědělo, že ještě existuje) tak jim vcelku nezbylo nic jiného než spadnout....v bouřce se z letadla kluzák dělá hodně špatně....takže bud jim došlo palivo a nebo piloti udělali chybu při final approach...

0/0
29.11.2016 12:24

M69i68c46h20a69l 13B78r36ň32á65k 6774624507728

Nema tento typ motory 4? 2 mohly jet dal, ne?

0/0
29.11.2016 12:31

V17l56a19d30o 69K13o53r36m40e49n86d67i 1725310198149

Dobre predpokladajme že vypadli motory 1 a 4 a tým pádom aj generátory, no ale motory 2 a 3 nie sú schopné dodávať el. energiu ? Chápem že nahodiť APU niečo potrvá, takže muselo to tam kolabovať všetko dosť rýchlo....

0/0
29.11.2016 12:35

P59e36t10e11r 39P12a51u45c59o 7844962745201

pri havarii lietadiel je takmer vzdy viac faktorov ktore sa stanu rychlo a preto lietadlo spadne ..

0/0
29.11.2016 13:59
Foto

V69o52j43t95ě96c53h 62P47a88v84l52í11k 5264411164708

Pokud nemáte palivo, nenahodíte ani APU. Maximálně RAT a ta nevím, jestli na Avru je.

0/0
29.11.2016 22:57

V82l44a15d15o 23K60o28r35m50e71n77d53i 1675840198289

To je mi jasné,že bez paliva APU nenabehne,ja som reagoval len na to,že ak by tam nejaké palivo aj bolo,tak kým naskočí APU ,uplynie nejaký čas .Tiež neviem či má toto lietadlo RAT ,ale tá zabezpečí max.tak niečo elektriky hydrailické systémy ostanú beztak nefunkčné.

0/0
30.11.2016 7:30

T55o61m29á78š 44K34o76t34í64k 9516223473246

Vzdálenost mezi ranvejemi obou letišť: 2972 km. Dolet letadla: 2909 km. Letadlo spadlo ve vzdálenosti 2955 km.

0/0
29.11.2016 11:45

V58l37a85d19a38n 88Č12e61r68n14ý 8562906243696

Tak takoví tupci to asi nejsou...

+5/0
29.11.2016 11:55

T55o81m84á92š 31K10o42t82í70k 9796853903476

Myslíte že měli přídavné nádrže? Nestandardní palivo? Využívali vzestupné proudy?

0/0
29.11.2016 12:09

J20a38n 80Z57e19m16a87n 6366227491661

No, už to vypadá, že ano.

Dolet Avro 146-RJ85 je podle airliners.net 2965 Km na plnou nádrž. Vzdálenost ranvejí vzdušnou čarou je 2960 km, tj. pokud tam letadlo dvakrát zakroužilo na hold patternu jak ukazuje flightradar24 nejspíše mu pak už prostě došlo palivo.

0/0
29.11.2016 12:18

K57a55r30e25l 92L91a24n32g52r 2192167770828

statement the Rionegro/Medellín airport authority reported that the flight declared an emergency between La Ceja and La Unión, stating problems with the electrical system.

0/0
29.11.2016 12:21

J66a28n 26Z23e25m54a25n 6396517971631

Nějakou emergency by vyhlásit museli, pokud chtěli prioritu na přistání. Až tam, co říkáte, že ji vyhlásili, letadlo ale podle radaru zjevně nikdy ani nedoletělo a spadlo už asi 15km jižně od onoho pomyslného bodu mezi La Ceja a La Unión. Prohlášení z toho letiště je tedy celkem evidentně nepravdivé a podle mě může jít o snahu vyhnout se zodpovědnosti v případě, že piloti vyhlásili emergency z jiného důvodu, třeba nedostatku paliva, a ATC je poslalo na ten hold.

0/0
29.11.2016 12:37

P51e40t33r 97Ž80á18k 1818292685449

no ono když zhasnou motory ani ta elektřina nejde...

0/0
29.11.2016 16:12

J35a72n 53Z22e66m76a87n 6706677941111

No, to nejde, to už jsem tu někde psal. O nedostatku paliva by ale piloti měli vědět podstatně dříve, než jim ty motory chcíply. Je ale klidně možné, že s celým tím mužstvem kopálistů na palubě nemuseli být úplně střízliví...

0/0
29.11.2016 16:16

P31e12t74r 52Ž87á70k 1228962935519

Na avherald spekuluji,ze cpt. byl vlastnik spolecnosti.Takze chteli usetrit mozna...

0/0
29.11.2016 18:12

J27a14n 31Z60e51m60a90n 6346707111341

No, společnost tak přišla možná nejen o jedno ze svých dvou letadel, ale i o majitele.

0/0
29.11.2016 18:16

V57l23a31d91o 52K69o13r86m47e51n79d39i 1685500188309

Ano, futbalový mančaft čo mal zajtra odohrať jeden z najdôležitejších zápasov svojej historie bol určite na šrot.........

0/0
29.11.2016 19:26

V33l38a29d20o 17K71o49r83m55e49n89d16i 1355360798439

To je hlúposť,alebo maximálne diletantstvo,aby si niekto dovolil takto zariskovať... K palivu potrebnému pre daný let sa ešte pripočítáva palivo pre prípadný diverz,alebo do vyčkávacieho obrazca.

+1/0
29.11.2016 12:25

P33e98t96r 54T60y30č95k28a 6525922169142

Třeba počítali s příznivým větrem.

0/0
29.11.2016 12:28

V75l33a90d90o 11K51o69r10m42e80n23d50i 1515800188969

Nie , to nemyslím. Priaznivý vietor je tak max. bonus pri úspore paliva, ale vedome s ním počítať a podla toho brať na zemi palivo, to asi nie...

0/0
29.11.2016 12:42

K29a22r80e22l 24L98a95n45g50r 2212757710188

Presne dolet letadla je udavan se standartnim mnozstvim paliva a to je 2909 km. Otazka je kolik se mu vejde do nadrzi navic nad bezne mnozstvi.

0/0
29.11.2016 12:33

P33e91t64r 77T42y78č78k25a 6975242349842

Je pravda, že pokud neměli plně naložené letadlo tak možná natankovali o něco víc.

0/0
29.11.2016 12:36

J20a42n 90Z27e83m14a19n 6486867301321

S fotbalovým mančaftem na palubě by člověk bohužel spíše předpokládal, že letadlo bylo přetíženo.

0/0
29.11.2016 12:48

P79e35t91r 61T33y94č55k59a 6405922379342

No bývá to právě naopak.

0/0
29.11.2016 12:58

K56a30r84e72l 48L38a28n14g24r 2662877390888

82 lidi i s posadkou kapacita 100 a posadka. Normo clovek 80 kg tj cca 1600 kg minus.

0/0
29.11.2016 13:11

P62e54t32r 36T71y62č68k45a 6705412969172

+ samozřejmě zavazadla.

0/0
29.11.2016 15:02

K86a27r91e12l 68L73a53n27g15r 2662707620288

Zavazadla procházejí odbavením a víc než je povoleno by personál na letišti nenaložil, byli by první kdo by šel za katr.

0/0
29.11.2016 17:32

P45e10t58r 12T28y65č67k14a 6315442429102

Ale do nosnosti letadla se s nimi počítá.

0/0
29.11.2016 22:42

J36a13n 30Z74e64m20a58n 6526757401511

Dolet toho typu letadla letadla je udáván na plnou nádrž 2965 km - viz. http://www.airliners.net/aircraft-data/british-aerospace-avro-rj7085100/47 , což je tak přibližně vzdálenost těch dvou ranvejí vzdušnou čarou a pokud mrkneme na skutečnou flightpath toho letadla podle radaru i přibližně právě vzdálenost, kterou ono letadlo skutečně uletělo než spadlo.

0/0
29.11.2016 12:44

K10a21r21e96l 23L84a70n57g87r 2612727530278

Ten dolet je standart range na standartni mnozstvi paliva, otazka je kolik skutecne na plnou po spunt uleti. To jsem nikde nenasel.

0/0
29.11.2016 13:01

J67a86n 68Z23e40m48a82n 6946567691671

Nezapočítává.

0/0
29.11.2016 16:19

D46u49š95a39n 11S59o14c74h69a 9696161113161

Pravdepodobne, po narazu vypada, ze nebyl zadny vybuch, nehorelo..asi nemelo co...

0/0
29.11.2016 19:04

M54a70r89t45i72n 83J21i74r39o75u57s95e33k 7896395445908

Dolet letadla s maximálním zatížením: 3.020 - 3.295 km

0/0
29.11.2016 12:06

T68o15m63á50š 39K75o44t74í27k 9866123683786

Zdroj? Já vidím 2174-2909 podle provedení.

0/0
29.11.2016 12:15

J56a97n 79Z66e17m85a77n 6916587831841

tady je jeden zdroj na airliners: http://www.airliners.net/aircraft-data/british-aerospace-avro-rj7085100/47 -tam udávají u RJ85 verze dolet 2965 km na plnou nádrž. Což podle flightradaru byla právě přibližně ta vzdálenost, kterou letadlo uletělo, než začalo rychle klesat z těch 21000ft na kterých do té doby letělo - už tedy na tom hold patternu. Pokud by takovému letadlu došlo palivo pak ztráta elektřiny by zřejmě byla, co by nastalo ztrátou těch motorů.

0/0
29.11.2016 13:00

V55l71a20d29o 81K14o35r23m45e35n77d47i 1955510148419

Teoreticky máte pravdu, ale mohlo sa jednať o stroj s predlženým doletom. Pretože pochybujem ,aby si nevedeli prepočítať palivo na let a prípadný diverz na iné letisko,alebo holding...

0/0
29.11.2016 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.