Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kalousek chce snížit DPH a vrátit daně na úroveň před krizí

Šéf TOP 09 Miroslav Kalousek přišel s návrhem snížit daně na úroveň, na jaké byly před hospodářskou krizí, tedy ještě v době, než vláda Petra Nečase, v níž byl ministrem financí, prosadila jejich navýšení. Fakticky by to mělo znamenat například snížení DPH zpět na 10 a 20 procent, návrat ke dvěma sazbám a také zrušení solidární daňové přirážky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30a87v63e42l 39C15h34a46m19r73á65d 4347450819335

Nehledejte úspěchy a neúspěchy v politice. Lidé nakupují jak musí a co musí. Přeléváni peněz ve státní správě je nesmysl. Celá úspěšnost naší země leží v lidech, kteří zde žijí.

0/0
29.11.2016 17:36

M60a46r15e77k 54H34r78u17b94y 6297792301148

Uz jenom to, ze za krize dane zvysoval, vypovida o jeho kvalifikaci...:-P

0/0
29.11.2016 11:24

J71i19n46d84ř33i38c40h 26T49ů63m93a 1704762677578

Takže měl neplatit mandatorní výdaje státu?8-o

0/0
29.11.2016 11:32

A84l26e51š 42C58h97u19d27ý 1763306176118

Proč říkal před volbami něco jiného? Prosím, korektní, seriózní odpověď. Děkuji.

0/0
29.11.2016 12:34

R10o17s43t37i67s94l87a60v 84C45a35h18a 6953277387881

Pred volbami byla ale jina situace..... Po bitve kazdy generalem.

0/0
29.11.2016 13:37

J68i46n29d68ř18i37c74h 45T30ů70m12a 1364512127458

Na to by měl nejspíše odpovědět on. Ale já myslím, že je to naprosto zřejmé. V roce 2007 (volby) nebylo o nastávající krizi ani potuchy. Takže situace byla zcela jiná, než o dva roky později. Také před volbami nebyl ministrem financí, který je odpovědný za státní kasu. Ono se snadno rozdává, když je z čeho.

Můžeme nanejvíš teoretizovat, jestli kdyby si půjčil dalších sto miliard a nacpal je do státních investic (černá díra), jestli by tím oživil ekonomiku o pár dní dříve nebo jenom nadělal další dluhy. Odpověď nikdo nezná.

Mimochodem, výši daní neurčuje ministr ale parlament. Stejně tak schvaluje rozpočet.

0/0
29.11.2016 13:39

J84i26n94d12ř57i53c75h 43T85ů41m41a 1484872977228

oprava "nenejvýš":-)

0/0
29.11.2016 13:47

R52o89s61t89i58s68l91a41v 64C78a46h40a 6103257927511

Pozor, volby byly 2006 a 2010, ale jinak souhlas....

0/0
29.11.2016 14:40

J75i68n50d33ř59i52c51h 94T13ů37m14a 1794792197248

Máte pravdu, napsal jsem to nepřesně. Kalousek ministroval 2007-2009, ale volby byly dříve.

0/0
29.11.2016 15:22

A32l55e68š 79C53h67u58d69ý 1793156786638

Váš názor, já s ním nesouhlasím. Dva lidi, dva názory.

0/0
29.11.2016 16:08
Foto

R11o41m59a33n 66K27o90z18e88l 4457566263484

Volby byly 2010 a před nimi opravdu říkal, že daně zvyšovat nehodlá a že je krize, to také věděl.

Uznávám, že před volbami 2006 to bylo jiné - to se i pan Kalousek chlubil na billboardech, jak navýšili rodičovský příspěvek a pomohli maminkám.

0/0
29.11.2016 17:13

J61i56n20d77ř58i77c19h 19T20ů65m86a 1424662337708

Pokud si dobře pamatuji mluvil o daních z příjmů. Ty skutečně zvýšeny nebyly.

0/0
29.11.2016 19:33
Foto

R70o88m85a31n 27K91o27z38e85l 4457956903434

Mluvil o jakýchkoli daní. Pak ještě uvažoval o dani z vína.

0/0
29.11.2016 21:08

J62i96n82d92ř22i69c74h 18T80ů60m70a 1944222757678

To tvrdíte vy. Nějaký odkaz? Že uvažoval o dani z vína je normální. Každý ministr financí přemýšlí jak zvýšit příjmy státního rozpočtu. Je to jeho práce. Daň z alkoholu a cigaret zvyšuje každá vláda už celá staletí.

0/0
29.11.2016 21:17
Foto

R74o36m61a95n 37K14o85z70e53l 4387876623264

https://www.youtube.com/watch?v=CZa3OIPgpcc

uvádí zde, že o nepřímých daních by přemýšlel jen v případě kompromisu. Vzhledem k tomu, že nejsilnější vládní strana byla ODS, která také nechtěla daně zvyšovat, tak v tomto směru žádný kompromis nebyl potřeba.

No slibovat, že nebude zvyšovat daně a pak ještě k tomu vymýšlet nové...já teda takové porušování programu odsuzuju.

0/0
29.11.2016 21:27

J59i29n43d94ř79i35c25h 96T95ů22m34a 1854712107748

A myslíte, že když nemáte peníze na státní výdaje, že o kompromisu nemusíte uvažovat? Nebo si myslíte, že něco takového udělá politik aby si zvýšil popularitu? Aby vyhrál volby?

Kalousek je na politika nezvykle férový. On aspoň v tomto případě přiznal, že možná nebude moci těm slibům dostát. Kolik politiků vám to před volbami řekne? Máte pravdu, že obecně se sliby mají plnit. Ale jak myslíte, že by ve volbách dopadl politik, který by řekl voličům pravdu? Dám vám jiný příklad (opět o Kalouskovi). Když se (doma) víc napil a novináři to při telefonickém rozhovoru zjistili, klidně to veřejně přiznal. A podívejte kolik diskutujících tady ho označuje za opilce. Jiní poslanci se opili, řídili auto nebo i způsobili havárku ale zatloukali a nikdo je tak nenazývá.

To voliči si takhle politiky vychovali, dávají přednost lhaní a pak se diví.

Abyste si nemyslel, že jsem jen Kalouskův fanda, volit ho nebudu. Má u mne jiný vroubek, ale to neznamená, že ho zatratím ve věcech, které dělá (dělal) dobře.

0/0
30.11.2016 9:07
Foto

R75o19m62a52n 64K65o42z57e40l 4207306893344

O krizi přece věděl, ta krize nepřišla až po volbách.

Trochu mimo, ale zeptám se - uznáváte stejně i Sobotku, který také kdysi řekl, že jejich sliby v konfrontaci s realitou neobstojí a nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce?

0/0
30.11.2016 15:09

J19i30n75d61ř50i40c22h 11T35ů55m96a 1264632437888

Sobotka to ovšem řekl až ex post. Což není u politiků nijak neobvyklé.

0/0
30.11.2016 15:33

A63l61e30š 61C94h32u27d87ý 1723556146858

Pane tůmo, určitě si vzpomenete na ty velké diskuze na jaře 2008, kdy mu všichni, opravdu už všichni tvrdili, ať seškrtá rozpočet, že nás krize zasáhne do několika měsíců. On jediný tvrdil, že nás krize mine, že se nás naprosto netýká. Je to dohledatelné. Dejte si tu práci, budete se divit. Není dobrý ekonom. Je to ale přirozené. Já bych třeba nebyl dobrý pilot nebo pilot F1. A nestydím se za to.

0/0
29.11.2016 17:27

J49i97n53d70ř70i14c48h 44T54ů80m21a 1834462537778

Jenže on mluvil o bankovní krizi a to měl pravdu. Ta nás opravdu nezasáhla. Proč je přirozené, že není dobrý ekonom? Regan byl herec a jaký to byl prezident.

Opravdu si odporujete. Nejprve mu vyčítáte, že neivestoval, teď zase, že neškrtal.

0/0
29.11.2016 19:08

A58l55e29š 62C10h13u21d95ý 1453866126118

Reagan? Jak se vylučuje povolání herce s funkcí prezidenta? Jablka, hrušky, vše dohromady. Jak říkám, demagog. On mluvil o bankovní krizi? Tak to ho potom všichni ostatní, včetně nebožtíka Janoty nepochopili. Sám víte, že to tak zkrátka není.

0/0
29.11.2016 19:37

J60i62n25d89ř22i51c85h 51T39ů30m16a 1614702827328

Nic nemíchám a o demagogii nemůže být řeč. Narážím na časté osočování Kalouska, že je chemik. Jak se vylučuje studium chemie s tím být dobrým ministrem financí? Tvrdíte, že Kalousek nemůže být dobrý ekonom, tak to zdůvodněte. Z čeho tak usuzujete?

Zajímavé, že Janota si Kalouska vážil (a naopak). A ano, mluvil o bankovní krizi, protože ta byla na počátku hospodářské krize. Našich bank se nedotkla, ale hospodářské krizi jsme se pochopitelně nevyhnuli.

0/0
29.11.2016 19:57

A14l27e17š 52C12h49u13d63ý 1873686436188

Janoty si vážili všichni, nejenom Kalousek. Reagan byl výjimečný člověk, proto byl výjimečným prezidentem. Našich bank se krize nedotkla, stejně jako bank "třeba" Slovenských. Státní rozpočet se také bank netýkal. Pokud by tehdy Kalousek vyslechl rady renomovaných ekonomů včetně toho Janoty, mohl být tehdejší deficit na 60%. Protože, samozřejmě, hospodářská krize zabrzdila tok peněz do rozpočtu.

0/0
29.11.2016 20:09

J49i62n95d52ř19i17c88h 57T32ů13m93a 1694542267478

Napište konkrétně jakých rad a co měl dělat (aby mohl být deficit 60%). Takhle jen něco tvrdíte bez jakéhokoli reálného podkladu. Je to stejné jako kdybych řekl, že kdyby Masaryk poslouchal rady ...., tak jsme dnes byli nejbohatší republikou v Evropě.

0/0
29.11.2016 20:20
Foto

R25o87m71a95n 58K82o95z68e93l 4957826473234

Také jsem to slyšel.....že by nezasazení slibů do reálného ekonomického rámce? :-)

0/0
29.11.2016 17:11

J91o28s16e50f 58Š54v43e41c 6325416584393

Zvýšení snížené sazby daně z přidané hodnoty prosadila bývalá pravicová vládní koalice kvůli financování penzijní reformy,

------------------------------------------------------------------------------------------

Takže jsme všichni společně financovali penzijní reformu pro několik tisíc lidí. To je podle Kalouska v pořádku Rv

+1/0
29.11.2016 10:57

J67i87n62d59ř11i69c36h 23T76ů16m15a 1154722747248

Až na to, že za krach této reformy (málo uživatelů) nemohl Kalousek, ale socialisti, kteří dopředu všechny informovali, že ji okamžitě zruší. To se pak reformy čehokoli dělají těžko. Takže ty vyhozené peníze přičtěte někomu jinému.

0/0
29.11.2016 11:17

M53a78r57e38k 27H88r81u17b72y 6577602381318

Ta "reforma" byla tak spatne nastavena, ze bylo jasne, ze se zucastni jenom par desitek tisic lidi. Takze vyhozene penize padaji na jejich hlavu.

Na hlavu tech dalsich pada fakt, ze zvysene dane nesnizili.

A na hlavu vsech spolecne, ze tyhle experimenty nedokazi pokryt usporami v provoznich vydajich statu.

+1/0
29.11.2016 11:26

J83i88n84d30ř83i43c98h 80T35ů41m79a 1284752427188

Komu to bylo jasné? A co bylo konkrétně špatně nastaveno? Zajímavé je, že se nezúčastnilo pár desítek ale spíše skoro stovka tisíc lidí navzdory tomu, že bylo jasné, že to socialisté potopí.

+1/0
29.11.2016 11:31

M29a53r91e95k 79H95r14u23b42y 6597502661198

Vsem, co se o to trochu zajimali. V podstate kazdy parametr byl spatne.

Jinak celkem se zapojilo neco pres 70 tisic lidi, coz na "reformu" (ktera mmch. zadnou reformou nebyla, a druhym pilirem uz vubec ne) je tristni vysledek ze vsech moznych pohledu.

0/0
29.11.2016 15:56

R37o33s37t26i80s50l92a91v 72C16a33h46a 6423447347121

No to pisete nesmysl. Ti, co se zajimali, vedeli, ze to je sance. A za predpokladu zruseni (ktery byl tak na 80%) to byl naprosto jasny zisk v kratke dobe.

Muzete konretne rozebrat nekolik parametru, ktere byly podle Vas nejhorsi? Obdobne 2. pilire jsou i v jinych zemich. Smysluplne bylo tam maximalne diskutovat o nakladovosti produktu.

0/0
29.11.2016 16:09

J25i30n97d45ř88i20c91h 60T55ů24m87a 1344472287218

Netvrdím, že všechno bylo dobře. To obvykle u reforem nebývá. Zapojilo se 85 tis. což vzhledem k tomu, že bylo naprosto jasné, že to bude levice v budoucnu torpédovat bylo hodně. Co je tedy podle vás reforma a druhý pilíř?

Já jsem přesvědčen, že důchody by měly být více zásluhové. Nevidím důvod, proč by člověk, který celý život dobře pracoval a odváděl vysoké odvody, na tom měl být na konci života prakticky stejně jako lempl.

0/0
29.11.2016 19:40

R56o19s70t64i54s89l85a36v 13C36a84h82a 6203567707761

Komu bylo dopredu jasne, ze se zucastni par desitek tisic? Vubec nikomu. Tenhle nizky (a nebylo to par, ale 85 tisic) pocet byl zcela jednoznacne dan tim, ze bylo avizovano zruseni a tudiz nejistota...

+1/0
29.11.2016 14:58

A80l83e25š 96C69h39u73d57ý 1813196486908

Tuto reformu pohřbil, jak jinak, sám Kalousek s Drábkem. A to záměrně. Ne, že nedokázali tuto reformu lidem vysvětlit, oni ji lidem vůbec vysvětlovat nezačali, protože, jak píše pan Hrubý, byla tak špatně nastavena a připravena, že jí jednoduše nechali pohřbít. Tj celé.

0/0
29.11.2016 19:54

J42i32n81d45ř62i44c67h 90T51ů57m97a 1984872457248

"Jak jinak"...;-D Tím jste řekl vše.

0/0
29.11.2016 19:59

A34l42e48š 25C79h70u97d90ý 1643176546628

Já to napsal záměrně. V běžném životě se říká, za vším hledej ženu. V ekonomice v ČR se říká, za vším hledej Kalouska.

0/0
29.11.2016 20:42

J74i98n32d72ř21i67c14h 89T49ů90m26a 1904682987728

" V ekonomice v ČR se říká"? 8-o Říkají to jen lidé nemající o ekonomice žádnou představu. Kde jsou ty stovky miliard, které sliboval Babiš, že najde po svém nástupu na ministerstvo financí? Kalousek je proti němu ekonomický génius.

0/0
29.11.2016 21:12

A77l91e47š 10C72h37u89d58ý 1773206206578

Kalousek, Babiš, Sobotka. Tři ekonomičtí géniové.

0/0
29.11.2016 21:28
Foto

M36i35r76o28s70l62a22v 94S78t82e52i17n58e96r 6298334643425

Kalouskovi to bude asi plat prdné, v minulosti se už několkrát kompromitoval.

Ale zcela obecně je na místě, zavést stejnou výši DPH, jakou má náš největší zahraniční obchodní partner. Odpadly by tak machinace s vracením a (ne)placením DPH na místě spotřeby.

Německo má všeobecnou sazbu 19%, na k životu nezbytné potřeby 7%. Letos prý pokladny přetékají, 100 miliard EUR na migranty prý snadno zvládnou.

Tak proč by ČR měla mít vyšší sazbu? Ovšem ve výběru daně to mnohdy nefunguje, příliš mnoho obratu proběhne nezdaněného.

0/0
29.11.2016 10:29

M75a46r86t33i96n 27K37r26u95t84ý 1638881739455

Jenom pro připomenutí těm kopajícím do Kalouska: daňová opatření byla Nečasovou vládou skutečně přijata na omezenou dobu na sanování výpadku daní v důsledku hospodářské krize a na rozjezd důchodové reformy. Krize je dávno pryč, současná vláda důchodovou reformu zrušila a přesto zároveň zákonem prodloužila platnost změněných daní na stálo.

Kalouskovi se může vyčítat, že daně zavedl, ale on je zavedl na omezenou dobu, kterou současná vláda prodloužila na trvalo. Zlobit se teď tedy na Kalouska za jeho návrh je zcela zbytečné a svědčí spíše o neznalosti kritizujících. Tato neznalost je, bohužel, velmi rozšířená, proto si může Babiš dovolit reagovat tak, jak reaguje, hloupí mu to prostě zase uvěří.

+1/−1
29.11.2016 9:59

A85l90e84š 29C85h78u31d21ý 1843556646298

Svědčí to o jednom. O neznalosti politiky, respektive politiků vás osobně. Kalousek moc dobře věděl, že nemá šanci být ve vládě i další volební období, takže dočasně zaváděl jak o závod. No a pokud by, čirou náhodou, nějakým nedopatřením byl i v další vládě, našel by jednoduchý trik, jak ono daňové opatření ponechat i nadále. Dobrou noc i nadáme.

0/0
29.11.2016 10:52

J94i28n76d17ř93i24c21h 89T86ů22m39a 1984182807438

Kalousek je jasnovidec? On věděl o Babišovi? On věděl o Nagyové? Plácáte nesmysly.

0/0
29.11.2016 11:20

A16l73e47š 58C92h91u66d86ý 1713276976218

Ne, nevěděl.

0/0
29.11.2016 12:02

M78a86r20e27k 91H15r30u19b42y 6127832931768

Jen vedel, ze zavadenim dalsich a dalsich dani popularitu neziska:-P

0/0
29.11.2016 15:54

J75i43n46d76ř20i51c23h 21T40ů71m28a 1924872777568

Takže nás měl zadlužovat, aby byl populární?8-o Žádné daně nezavedl. Zvýšil DPH o 1%. u vyšší sazby a o 9% u snížené sazby s tím, že od roku 2013 měla být jednotná sazba 17,5%. To už nestihnul a současnou vládu to ani nenapadne. Lepší je si kupovat hlasy zvyšováním platů státních zaměstnanců. Rv

0/0
29.11.2016 19:50

J76a29r65o38s17l13a93v 97R81e91i30t66m16e95i48e38r 5971130225265

I když mám Kalouska plný zuby,tak je pravda,že všechna tato nepopulární opatření(důsledek hospodářské recese) byla stanovena na časově omezenou dobu a po nástupu nové vlády byla zabetována.Některé podniky snižovaly svým zaměstnanců hlavně tzv.THP mzdy až o dvacet procent což jim už dávno vyrovnaly.

0/0
29.11.2016 9:39

M81a25r73e60k 86T35e91t85u97r 9429704246

Snížit daně? A to se jako někdy od 89. stalo?? ;-D;-D;-D

+1/0
29.11.2016 8:12

J84a64r80o34s97l89a94v 94R82e23i79t69m24e12i84e23r 5361590125215

Ale snižovaly se,(zejména ty přímé)stačí jenom trochu hrábnout do paměti,ale to by asi bolelo.

+1/0
29.11.2016 9:43

R72o14s94t89i93s72l52a19v 70C33a83h95a 6373487417181

rovna dan snizila DPFO

0/0
29.11.2016 9:55

I15v53a42n25a 89N42o55v67á 2222872479598

Když s tím Kalous ušatý nic nezmůže, navrhuje snížení daní a když je u vesla, zvyšuje je. Takový prolhaný populista.

+5/−1
29.11.2016 5:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.