Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

100 POHLEDŮ NA ČESKO: Soudky čekající na odvoz z nádraží Smiřice

V posledních 150 letech toho Česko zažilo hodně. Dvě velké světové války, průmyslový rozmach, hospodářské krize i obrovské přesuny obyvatelstva. To všechno mělo vliv na podobu měst i krajiny. Seriál iDNES.cz vám ukáže méně známé pohledy na některá místa v Čechách, na Moravě i Slezsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K22a21r14e21l 18D44r10d57a 6513585397719

Tak to máme bezohledný německý divoký kapitalismus, plný tunelování a podvodů, co ždímal českou chudinu do krve. Vzor posametových kapitalistů a zbohatlíků. ;-D

Zbohatlík Johann Liebieg si kupuje zámek Smiřice a hodlá tady budovat své podniky. Odmítá zde vybudovat standardní nádraží a na své náklady buduje budovu v podobě loveckého zámečku. Na své trati z Liberce do Pardubic si patrně nasázel výlučně německé zastávky. (Podle mě je to jeden z příkladů germanizace.)

Když koukám na 7 mrtvých ve Svárově, tak to vypadá, že 6 mrtvých jsou Češi a jen 9-letý kluk, co koukal z okna, je Němec. Jak dělníci, tak četníci na sebe pokřikovali česky. Tady přišly demonstrovat tisíce českých Liebiegových dělníků a rozstříleli je čeští četníci? Zajímavé Sudety. ;-)

A to mi schwarzenbergovci, katolíci, iDNES a sudetští Němci tvrdí, že Liberec, Jablonec, Tanvald... německá oblast, kam Češi přišli jako naplaveniny až po roce 1918. ;-D

Perlička, "vrah Čechů" Liebieg je spřízněn s "vrahem národů" Radeckým. ;-D

Po Liebiegovi nám tady zůstal textilní průmysl v Liberci, boleslavská Škodovka, železniční trať a tohle překrásné nádraží. ;-)

Á ano, konečně jsem plně pochopil seriál 100 českých pomníčků. Už mi to začíná dávat smysl. ;-D

https://cs.wikipedia.org/wiki/Johann_Liebieg

http://www.rozhlas.cz/toulky/vysila_praha/_zprava/869-schuzka-textilni-baron--1011237

https://youtu.be/2c8JOcipZdQ

+1/−4
25.11.2016 14:12

R62a95d42k12o 37K27ř59i66v17á76n36e70k 7530373835340

Smiřice/Smiritz: Stanice měla v té době oficiální název pouze český - velký a z vlaku čitelný. Atypickou reprezentativní budovu ve stylu záměčku postavil "sponzorsky" a za své peníze průmyslník Liebig, což byl Němec. Dráha ušetřila, obyvatelé měli pěkné nádraží a Liebig měl své malé německé nápisy kdesi vysoko nahoře.

+1/0
25.11.2016 10:47

R14a69d98k57o 71K35ř77i17v36á74n81e38k 7940173765200

Opravuji překlep na Liebieg.

0/0
25.11.2016 10:52

K10a58r26e56l 19D96r52d64a 6953215967159

No to jste tomu dal... ;-)

0/0
25.11.2016 13:27

K44a77r50e64l 17D25r32d47a 6873405247909

Bože, já to vidím v textu iDNES. Myslel jsem, že jste to jen okopíroval. Ale ne, on tenhle Váš nesmysl naopak okopírovala redakce iDNES. Rv

Aspoň máme důkaz, co a jak dokáže iDNES publikovat. Rv;-D

0/0
25.11.2016 14:35

J70i63ř94í 11R51a77n37d21a 7695588597525

Smiritz - Smiřice - nádraží, žádná tramvaj - 1. tam nejsou troleje, 2. vidět jsou 3 koleje, staniční budova je dnes malinko jiná, ale je to pořád ona. Kostel v pozadí není žádný kostel, už vůbec ne přesunutý v Mostě, ale kaple Zjevení páně a je součástí smiřického zámku.:-)

0/0
25.11.2016 8:52

K77a67r77e93l 72D55r91d75a 6243805127909

Ta častá němčina je tady nejspíš záměr redaktora iDNES. Přepisování historie "pražskou kavárnou". Podle mě jde o redaktora iDNES, kterého německé a R-U prostředí baví a manipuluje více proněmecky celý seriál. Asi mu to přijde investigativní. Rv

(Nebo mám dík schwarzenbergovcům a jejich přepisování historie již vypěstovanou fobii na českou vlastizradu.) ;-D

Fotka nádraží je z roku 1905 od Františka Krátkého. Z boku budovy je velký český nápis Smiřice (1912). Ve štítu jsou dva německé nápisy Smiritz. Vidím podobnou fotku, kde je místo českého nápisu nápis také německý. Nabízí se vysvětlení, že dráha vznikla pod německou společností a soukromá firma si nápisy zvolila výhradně německé. 1908 je dráha zestátněna a v R-U bylo patrně normou mít nápisy česko-německé, tak je doplněn velký český název. Po roce 1918 jsou německé nápisy odstraněny zcela. A za války jsou pro změnu vyvěšeny německo-české nápisy.

Co mě pobavilo, s česko-německým příjmením dělali fotografové kouzla z reklamních důvodů. Patrně, kdo se chtěl fotografií dobře živit, snažil se oslovit německé zákazníky. Přitom koncem 19. století se již odhazovala němčina a čeští vlastenci se vraceli k příjmením v češtině. U fotografů byl byznys na první místě. Ti nespěchali.

Tedy v době, kdy se řešili Sudety, tady probíhal proces odhazování "německých kabátů" a oblékání "českých kabátů". Takové vtipné, jak vznikal "český stát".

Tady je pár historických pohlednic ze Smiřic. Kupodivu, němčinu tam tak často jako na iDNES nezahlédnete. A dávám odkaz na zajímavé fotky nádraží. Odkazy vpravo dole.

http://www.smirice.eu/pohledy/smirice.html

http://www.smirice.eu/smirice.htm

http://www.smirice.eu/nadrazi/nadrazi.htm

0/−8
25.11.2016 7:32

O96n40d73ř86e90j 53Š72i22m28e12k 5643482437578

O jake caste nemcine to placate? V textu nic neresi a fotografie je dobova... Vy uz se z tech medii a Prazske kavarny zblaznite jak Zemam. Bludy na kazdem kroku.

+12/−2
25.11.2016 8:12

V62i53k42t68o92r 73Š29e90d21i38v57ý 8546531250836

Manipuluje proněmecky?

Zopakujte si dějepis (pro ZŠ), možná pochopíte, proč se na sto let starých snímcích objevuje němčina tak často.

+1/−1
25.11.2016 9:26

K31a25r56e81l 92D19r54d47a 6633335777149

Dávám jako příklad staré místní pohlednice, kde není němčina téměř vůbec. To je ta manipulace zdejšího seriálu, aby České země před 100 lety vypadaly jako německé.

0/0
26.11.2016 7:28

D85a40v59i64d 22D54o39b96e39š 3315802217

Pane Drda, z větší části to, co píšete (fakta) je pravda. Postupně docházelo k "počešťování" prostředí v Českých zemích. Ale sám jste uvedl proti sobě důkaz. V roce 1905 ještě německé nápisy, 1912 se již objevují i doplňující nápisy české....

Nicméně obecně fotografie, které jsou zde prezentovány, jsou veskrze starší (běžně z 19.století), kdy němčina dominovala. Určitě proto, že v té době byla oficiálním jazykem R-U a česká obroda byla sice již jazykově silná, ale "oficiální" informace zůstávaly stále německé; a o nějaké větší autonomii R-U nechtělo ani slyšet...

Proč tu objevují tyto fotografie již redaktoři vysvětlili několikrát - pro změnu proto, že lidem chybělo zase víc fotek z Moravy atd. Pro redakci bylo z praktických i licenčních důvodů nejjednodušší pracovat s jedním archivem jednoho člověka, a ještě z toho tahat co nejstarší zajímavé fotografie. Výsledek je zřejmý - jisté prostorové i časové omezení...

A teď k Vám - pokud si myslíte, že redakce a "pražská kavárna" se tímto způsobem snaží přepisovat historii, kolaborují a podobně, tak byste se měl vážně zamyslet nad svým zdravotním stavem. Protože jestli to myslíte vážně, tak je to paranoia, možná schizofrenie a každopádně se to jistě projevuje v celém životě. Nemyslím to ve zlém; znám dva milé lidi, kteří mají podobný problém a řeší to s pomocí lékařů a léků. Duševní nemoc je v tomto velmi zákeřná.

+3/0
25.11.2016 9:49

D19a26v76i48d 61D58o43b98e28š 3955432797

Podotýkám, že iDnes má taky pěkné máslo na hlavě. Někdy je neskutečně tendenční, jednostranná, manipulují očividně s fakty. Zvláště v aktuálním politickém dění. V některých případech to je extrémně neprofesionální od deníku, který se snaží tvářit objektivně, civilizovaně a profesionálně. Výrazně to snižuje kredit a je to až dětsky trapné. Dost často si říkám, jestli to mají zapotřebí, nebo proč šéfredaktor trochu neschladí některé horké redakční hlavy...

Ale určitě se nejedná o podsunuté kolaborantsví s Německem. Spíš je to založené na mladické novinářské nerozvážnosti, nesmyslných levičáckých či pravičáckých idealismech. A tedy přesvědčení, že novinář musí hlídat jakýsi společenský ideál. To je hluboký omyl - nemusí, ani nemá. Jeho hlavním posláním je realitu nestranně a objektivně popisovat.

0/0
25.11.2016 10:01

K49a91r60e64l 52D98r94d15a 6683955257149

Jen drobnost, šlechta, monarchisté, schwarzenbergovci, pražská kavárna, katolíci... uznávají zcela jiné dějiny Českých zemí. Vychází z toho pak jiný pohled na Česko. Svého času tady byl slavný spor o smysl českých dějin (Masaryk, Pekař). Masaryk se rozešel s "prolhanými katolíky". To jsou kořeny Československa. A šlo nakonec o vlastizradu a kolaboraci, o zánik naší republiky, o odsun 1/3 českého národa. A dnes se v tom opět motáme a opět tady máme polopravdy a přepisování historie jak se komu hodí.

Nechte si raději vyšetřit svoji duševní nemoc. ;-)

0/−1
26.11.2016 7:37

P80e77t91r 41M97a85l85ý 6919931744698

Nejste trochu paranoidní? ;-) Tenhle seriál je zaměřený na poznávání míst ze starých fotek. Němci tady spolu s Čechy žili dlouhá staletí a jsou součástí naší historie. S tím nic nenaděláte, ať se vám to líbí, nebo ne. Prostě byly doby, kdy se u nás němčina užívala velmi často, mnohdy častěji než čeština, a toho jsou ty fotky dokladem. Nechápu, proč za tím hledáte ještě něco dalšího. Prostě se bavte stejně jako jiní, nebo nechte být.

Nakonec, kdo ví, jakým jazykem budou hovořit lidé, kteří si budou stejným způsobem prohlížet fotky z dnešní doby? Budou ještě rozumět českým nápisům? Budou chápat, proč jsou všude nápisy v angličtině? :-)

+1/0
25.11.2016 10:26

M82i92r76o97s11l74a44v 14K66o43n26e83c72n62y 2789421856318

Pokud se nepletu, tak dle těch sudů to budou Smiřice..

0/0
24.11.2016 16:27

J85a16n 49C30h60o43d80u80r50a 1662309203563

Bez čtení si tipnu otčímovu železnou zásobu na zlé časy

+6/0
24.11.2016 15:12

V87l55a27s89t80a 59P31i95t14t92n60e20r47o46v61á 7177683454163

A ta budova, když se na to lépe podíváme, přeci vůbec není nádraží.. A ty koleje budou nejspíš tramvajové.

0/0
24.11.2016 14:04

V53l16a71s87t63a 42P71i26t63t29n93e92r46o46v32á 7687953274453

Já teda neznám Smiřice vůbec a Most jen jako túrista, milovník severních Čech. Ale podle kostela jsem taky tipovala Most. To je přeci ten odsunutej, ne? :-)

+2/−1
24.11.2016 14:02

R87i60c35h98a88r12d 56T69o49m95e43č29e42k 7976845136131

SMIRITZ, co to tak asi může být? Uhod by to málokdo pokud by to nebylo na budově napsáno velkým písmem.

+6/0
24.11.2016 13:26

O81l82d38ř35i47c87h 15J41a83n98e66č73e10k 8239916213501

Ono to nádraží je prý unikát - "jediné nádraží na území ČR ve stylu loveckého zámečku" - takže znalci by ho dost možná bývali poznali stejně. Ovšem je taky pravda, že až na ten nápis to vůbec nevypadá jako železniční výpravní budova, spíš jako škola, vila, nebo něco takového, co "náhodou" stojí těsně vedle kolejí, takže asi opravdu jen pro znalce.

+2/0
24.11.2016 17:30

K10a28r91e79l 72D98r61d85a 6124752677

Už mě to tady štve, takový kolaborantský seriál. Samé R-U a sudetští Němci. To je fakt výživných 100 pohledů na české Česko a za základ se vezme německá sbírka.

Uměl byste alespoň někdo vysvětlit německý název na nádraží? To bylo za R-U zvykem, komunikovat v němčině, veřejné nápisy v němčině? Obec snad nebyla německá. Takové promyšlené městečko. Bez kostela, bez hřbitova, ale s vlastním popravištěm. ;-D

+1/−36
24.11.2016 12:50

P84a74v59l47a 61K28u65č23e44r16o62v23á 5477921563

iq tykve

+8/−1
24.11.2016 13:42

M27a56r12t75i94n 29W36a31l57l83n84e21r 6115190384720

Smeritz znamená staročesky Směnárna, ty hlavo!;-D

+4/−1
24.11.2016 14:21

P60a84v39e73l 97K34o16l35á48č94e35k 9964164922641

Ty fotky ukazují dobovou realitu, ne vaše představy.:-)

+5/−1
24.11.2016 15:14

D77a42v78i51d 44D39o98b98e71š 3655472387

Dám Vám radu - nechoďte sem, když Vás to tady tak strašně štve.

+9/−1
24.11.2016 16:42

M89i76c42h53a21l 34K77r88e61j61č63a 5818296326953

Je mozne, ze se s tim tezko smiruje, ale nemcina byla zde silne prorostla a rekl bych, ze obyvatelstvo bralo multilingvicnost jako samozrejmost. To, ze s odsunem se skoro 100% vsechny nemecke prvky vymazaly je dopad az doby po 2 svet. valce.

+6/0
24.11.2016 17:52

M49i56c34h10a33l 50K90r30e42j68č40a 5868386316853

Jeste bych dodal jeden primer - tehdy chapani nemeckeho textu a chapani nemeckeho textu nyni je pododbne jako chapani slovenstiny za Ceskoslovenska a nyni. Ovsem je to mnohem pribuznejsi jazyk, ale i tak maji mnozi problemy s chapanim rozdilnych prvku gramatiky.

+4/0
24.11.2016 17:55

P39e12t42r 85M76a44l70ý 6619801854808

Žijeme v době, kterou můžeme hodnotit tak, že je docela příznivá pro Čechy i češtinu. Máme svoji českou zemi a „zlých“ Němců jsme se po válce zbavili. Mnoho národnostních problémů vyřešeno...

Ale myslím si, že doby, kdy jsme tu koexistovali spolu s nimi, měly i své nesporné výhody. Jako jednu vidím to, že na mnoha místech bylo obyvatelstvo přirozeně bilingvní. Lidé se prostě domluvili dvěma jazyky, aniž se to museli „drtit“ ve škole. Já znám z němčiny jen naprosté základy a štve mě, že se tímhle jazykem skoro nedomluvím. Naštěstí už se dá dneska i s Němci domluvit anglicky.

Taky obdivuju na jižním Slovensku, jak tam místní lidé plynule přecházejí ze slovenštiny do maďarštiny a naopak. Tohle prostě považuji za obrovský dar, který nedostane každý.

+1/0
25.11.2016 11:05

M25i74c25h80a25l 68K24r17e13j58č24a 5408466146483

S jazyky mate pravdu (a coz takove Svycarsko ci Tyrolsko:-) ). Jenze to ma i svou odvracenou tvar. POkud je to smiseni velike, je to jako sedet na sudu s prachem. V normalnich casech se lide chovaji normalne, ale jak se zacne halasit, vytahovat narodnostni otazka atd. tak se z kamaradu, sousedu a znamych vytvari nepratele. A pak staci jen skrtnout ....

Obavam se, ze soucasno tomu jiskreni velmi napomaha.

+1/0
25.11.2016 19:07

M84i22r21e52k 93P89r59a40ž75s34k79ý 7853452280159

Když tady něco napíše Prda, tak to je opravdu drda.

Kruciš, naopak. :-)

+4/−1
24.11.2016 20:44

I84v72a28n47a 69N75e54j26e87d25l27í23k23o81v79á 6868124483723

Mě zase štvete vy.

Nedáte si pokoj a furt tu budete otravovat.

+3/−1
25.11.2016 9:28

K95a85r48e69l 43S86t34r25ž84a14n89o88v38s70k84ý 1538395665

K čemu hádanka, když je to na ní napsané.

+2/0
24.11.2016 12:20

Š27á66r78k19a 66M93a63t78y72á45š26o92v53á 1911835952549

Smiřice u Hradce Králové

+2/0
24.11.2016 11:39

D18a98v33i58d 14D82o51b39e41š 3825342387

Hodně by mě zajímalo, co je v těch sudech ;-) Já si myslím, že ty sudy jsou to lihovarské, nikoliv pivovarské, protože zde byl velký lihovar. Také zde vyráběli ve velkém malinovku, ale to až od roku 1927, tahle fotka vypadá starší. A tak tipuji, že je v tom líh (likérek asi ne), nebo dokonce přímo rum ;-D V

+7/0
24.11.2016 11:21

P84a52v95e35l 57S44t30a15v26j75a80n74í78k 6178615787671

Smiřice

https://goo.gl/9Q8lbR

+1/0
24.11.2016 11:19

P20e45t95r 53M73a39l45ý 6399431684618

Podle nápisu SMIRITZ to jsou Smiřice.

+8/0
24.11.2016 11:03

J95a67r37o62s80l54a43v 60H73a96b28a44d49a 6740498908325

Podle kostela a komínů v dálce jsou to Smiřice.

+5/−1
24.11.2016 10:59

M51a82r34t74i89n 60V73o71j87á42č41e77k 9663897271106

a podle nápisu na budově taky;-D

+1/0
24.11.2016 16:56

V61l52a30s18t53a 22B97e62n27e28š 1921233276618

Soukromé nádraží rodiny Smiřických, které stávalo na periferii starého Mostu. Vpravo nahoře vykukuje část střechy jejich pivovaru. Na levé straně lze vidět k němu náležející nákladové nádraží. Postavit si pivovar a vlastní nádraží při frekventované trati Ústí nad Labem - Cheb se zdálo být velmi dobrým tahem. Ovšem také nevítanou konkurencí Měšt'anskému pivovaru v Mostě, jehož akcionářům se nějak podařilo u vedení c. a k. státních drah prosadit, že žádné vlaky na tomto nádraží nestavěly. K tomuto účelu využili služeb nejvlivnějších lobbistů té doby, kterými byli Darek Malík a Jan Oušek a kteří měli kontakty až na ta nejvyšší místa ve Vídni. V budově nádraží byly v té levé části kanceláře vedení pivovaru. To bílé kulaté v okně nad otevřenými dveřmi, co na první pohled vypadá jako vydlabaná dýně k Halloweenu, bude hlava starého pána Smiřického, zakladatele nádraží a pivovaru. Ten sleduje dění ve skladu naproti a především to, zda jsou tamní zaměstnanci střízliví. Dveře napravo vedly do pivovarské restaurace Smířa. V patře nad ní bydlel správce pivovaru Dieter Wochmelka. Kolo značky Laurin & Klement opřené mezi dveřmi patřilo právě jemu. Na něm objížděl hospody v okolí a prováděl kontroly kvality podávaného piva. Kolej nejblíže k nádraží byla majetkem Smiřických. Ta vzhledem k faktu, že na nádraží žádné vlaky nestavěly, sloužila k rozvozu návštěvníků restaurace do jejich domovů. Ti měli samozřejmě dopravu zdarma. K tomuto účelu byla využívána parní drezína s nákladovým prostorem pro přepravu pivních sudů. Při převážení osob se dbalo na přísná bezpečnostní a hygienická pravidla. Drezína byla vybavena tabulkami s texty jako: "Nezvracejte pokud vlak stojí ve stanici" či "Neplivejte na zem, leží tam váš kamarád". Před každou jízdou provedl strojvedoucí, průvodčí, topič a výpravčí v jedné osobě, kontrolu pasažérů oprávněných cestovat. Každý z nich na něho musel dýchnout a pokud z někoho nebyl cítit alkohol v dostatečné míře, byl tento nekompromisně vyloučen z přepravy.

+131/0
24.11.2016 10:48

I14v97a89n53a 17N90e85j36e31d76l76í87k18o65v11á 6288954393383

Já myslela, že v těch končinách to byl Jan Ouschek, ale asi se z nějakých nekalých důvodů počeštil už podstatně dřív, než to tu bylo ve 40. letech v hromadné míře běžné.

Vlasto díky, super jako vždy ;-)

+7/0
24.11.2016 11:03

V26l48a23s95t70a 24B97e69n36e21š 1711423796578

Zdravím Vás, Ivanko. Ne všichni vlivní lobbisté musejí zákonitě pocházet z Mostu a okolí.;-)

+5/0
24.11.2016 11:21

I69v80a36n78a 75N45e20j19e75d25l98í40k76o33v89á 6968254983963

No jo, to mě nenapadlo :-P

0/0
24.11.2016 11:44

J82i88n44d65ř84i93c82h 92H92r25a10d19e14c43k18ý 6595949302902

Darek Malík? ne, marek dalík?!

+1/−3
24.11.2016 11:21

D26a63v91i16d 39D47o79b70e82š 3305462467

Poposedněte si ;-)

+31/0
24.11.2016 11:26

D24a56v42i81d 74D80o45b70e93š 3815622277

"Neplivejte na zem, leží tam váš kamarád" ;-D

+8/0
24.11.2016 11:25

M25i59r25e89k 35P42r25a39ž11s94k17ý 7803292960379

Neplivejte na zem, leží tam Drda. :-)

0/0
24.11.2016 22:20

I35v46a23n21a 19N71e78j62e93d57l10í35k84o24v83á 6298324803383

Tak klidně plivejte ;-)

+2/−1
25.11.2016 9:27

D87a23v87i63d 80D56o87b30e16š 3235612357

Víte co, to, jak se chová nějaký p. Drda ještě neznamená, že se budeme hloupě chovat i my ;-)

+2/0
25.11.2016 10:53

M11i54r82e17k 44P56r68a50ž17s52k80ý 7613942770419

Pane Dobeši, kdyby to cenzor okamžitě nesmazal, vypsal bych tady anketu, koho zajímají nějaké nenávistné poznámky pana Drdy, ať dá mínus a komu se líbí, ať dá plus, tak byste se asi dosti divil. Cenzor tady zásadně maže všechny ankety.Z diskuse vím, že i Vy se zajímáte o historii, protože Vy asi jediný na něho reagujete kladně. Ale já si myslím, nevím, nakolik je to opravdu tak, že velká většina těch, co do této diskuse jdou, si jde přečíst "pravdivé" příběhy od pana Beneše z Mostu a ne se nechat otravovat nenávistným napadáním všeho německého od Drdy. Howgh.

+1/0
25.11.2016 12:30

D89a54v85i20d 86D57o48b67e48š 3225582587

Hezký den, kdybyste se zeptal, zda považuji názory p. Drdy (který si podle všeho myslí, že vše je velké spiknutí), za špatné, samozřejmě souhlasím. Nakonec i jeho úvahy se částečně opírají o fakta. Jen vedou k úplně nesmyslným závěrům a nenávistným komentářům. V tomto příspěvku jsem ale reagoval na paní Ivanku, protože se zdá být slušná a milá. Tak ať takovou zůstane a nesnižuje se (z hlediska nenávisti, ponižování) na úroveň p. Drdy. Jako lidé si musíme dávat hodně velký pozor, abychom nepodléhali "davovému šílenství", protože k tomu máme přirozené sklony, a vede to k hrůzám (jen z nedávné historie lidé zblbnutí nacizmem, komunismem).

+2/0
25.11.2016 13:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.