- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Více takových schopných lidí a nejenom tohoto pana faráře, kteří se přičiní o rychlou a kompromisní záchranu, což bylo zapříčiněno i nečinnosti státních institucí, které toto měli ve své náplní práce a kompetenci a najednou se o desátek hlásí a na nesprávném hrobě pláči, místo aby sami organizovali party řemeslníků a s nimi zahájili odborné práce na záchraně těchto objektů a pak je předávat církvím k užívání a v pořádku, tak jen hledají chyby a chtějí desátky a přitom co jim brání začít, aby nemuseli druhé pokutovat a přitom pro záchranu památek nic neudělat a nebo konečně začít dělat a zachraňovat, kde je potřeba uchovat opravdu to původní, nebo stále jen čekat až to začne padat a pak to jen zbourat? Každá pokuta by měla obsahovat zdůvodnění proč památkoví úřad nekonal z jakého důvodu a na co bylo z jeho strany čekáno a nakonec může i arbitr rozhodnout na čí straně byla pravda z prodlení a nečinnost památkářů na opravě nezakládá tudíž možnost pokutovat toho, kdo památku zachránil i když nedodržel veškeré původní profesní postupy tehdejších řemeslníků z důvodu např. původní materiálu již nejsou k dispozici a nebo původní řemesla již zanikla a pod.!!
Kdy si slečna či paní redaktorka opraví ten nesmysl: Březovém (u obce Strání) na Olomoucku.
Na Olomoucku pokud vím žádná obec Strání není, Březové snad ani neexistuje, zato Březová u obce Strání je na moravskoslovenském pomezí ve Zlínském kraji.
Přes Polsko se přehnala Druhá světová válka, proto Polákům moc historických památek nezůstalo. Aby měli aspoň něco, některé z nich si postavili znova jako věrné repliky. Památek, které se jim dochovaly, si velmi váží a pietním způsobem se o ně starají. To Češi měli větší štěstí, památek jim zůstalo o mnoho víc, proto k nim mají často dost přezíravý postoj. Pan farář, jak se zdá, rychle pochytil české způsoby. Svým svérázným přístupem k památkové péči se tak dokonce holedbá v médiích a mnozí mu aplaudují. Ve své vlasti by si to zajisté dovolit nemohl.
Myslím že takto to nelze rozdělovat. Vždy záleží na konkrétních lidech a mezi duchovními je spousta těch, kteří si památek velmi váží, ale najde se i pár těch, kterým tyto hodnoty nic neříkají.
Jen upozornění že pan redaktor si nezjistil že žádná obec Březová stran neexistuje ale za pan farář sloužil v obci Březová u Obce Strání na morsvskoslovenskem pomezí. A skutečně obětavy to clevek-farař.
Zajímavý článek, pan farář je sice trochu samorost ale jinak schopný manažer. A že si neoddechne, inu vlastnictví zavazuje.
jeho nic není, on to dělá pro Boží slávu
Docela by mne zajímalo, jestli ono ubytování a hostinská činnost je v rámci zákonů legální nebo je pan farář i v tomto ohledu svůj...
Jste jak ti památkáři. Dům pro hosty umí katolíci zvládat v souladu se zákony a svatební hostinu, jako soukromou akci, si mohu uspořádat klidně na své zahradě a neznamená to, že otevírám hospodu.
Jestli pak už pan farář-manažer také dostal 20% malou domů. Samozřejmě do kasičky.-)
Mám pocit, že on mezi svým a farním až tak moc nerozlišuje.
Divný článek. Plný kontroverzí. Novomanželská postel na faře? Svatby, školení, sportovní akce? Nemá farář zvládat hlavně duchovní službu, bohoslužby, kázání? O tom ani slovo. Ale divočák v lednici. To je důležité.
Je to tady záměrně, aby se "ateisté" poprali s "katolíky" o restitucích. Co taky čekat z kraje "podnikatele" Graubnera? Co čekat od "pražské kavárny" a iDNES?
Polští faráři mě ničí. Ateistické Česko nemá dostatek vlastních duchovních a katolíci musí žádat o pomoc z Polska. Ostuda, soda. V podstatě vysvědčení, jak Katolická církev svoji práci v Česku nezvládá. Jak jsou čeští křesťané nevýznamní.
Je to tedy celé o otřesné české a moravské ostudě. A že i na katolické Moravě polský farář? Není to o tom, že neumí česky a na Moravě se jeho nesrozumitelná kázání lépe snesou? (To je hlavní problém polské pomoci v celém Česku.)
A jak jinak, katolíci nejsou kompatibilní s ideologií českého státu. Stále mají svoji pravdu o zvelebování českých zemí a proti Česku stojí v opozici. (Z tohoto článku to přímo sálá.) Co s tím? Je příšerné, že když Čech vstoupí v Česku do katolického kostela a hledá Krista, podepisuje se pod vlastizradu svého státu. To je moje představa, proč jsme raději zemí bez Krista. O tom byla Masarykova odluka církve od státu, řešit vlastizrádné katolíky. Komunisté to dotáhli. Ale restituce nejsou pro věřící řešením. Likvidace české státnosti, co by se katolíkům líbila, pak není řešením vůbec pro nikoho. Takže trvalá ostuda rozpolcené země, kde nelze žít a nemá to řešení?
Proč hledáte Krista v kostele, když je na nebesích? Abyste zavolal telefonem nemusíte na poštu, když máte mobil.
Už se těším až se tam také podívám,držím palce a nenechte se odradit.
Když to tak chtěli... JK měl jenom učedníky a žádný majetek ani organizaci nezakládal.
A jak byste chtěl, pane Osino, aby církev pomáhala na poli charitativním, zakládala hospice, azylové domy, či po odluce církví od státu vyplácela duchovní atd.? Vy si myslíte, že mohou dnes kněží chodit bosi, žebrat, netopit, nesvítit, nejezdit autem po farnostech atd atd.? Neuvěřitelné, jaké máte vy, i pan Suchý názory.