Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud se zastal rodičů, kteří odmítli naočkovat dítě. V masový dopad nevěří

Rodiče z Brněnska vyhráli sedmiletý spor vyvolaný tím, že nenechali dítě naočkovat povinnou hexavakcínou. Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl stížnost ministerstva zdravotnictví. Předmětem sporu sice byla pokuta čtyři tisíce korun pro každého z rodičů, ovšem jeho význam je širší, soud se však masového dopadu neobává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D85o10r67a 35V70e81s77e50l97á 2610433509953

Je potřeba zamyslet se, kto jsou ti lidé, kteří povinné očkování - coby nejlepší výdobtyek moderní medicíny (100x opakovaná lež se stává pravdou) - odmítají? V drtivé většině jsou to rodiče, kterí již s nežádoucími účinky vakcín zkušenost mají. A nelze tedy předpokládat, že by neočkovali z důvodu dočasně zvýšené teploty a bolestivosti v místě vpichu - to by přece očkoval každý, i oni.

Bohužel, než. účinky Hexy a MMR jsou i velmi závažné, mnohdy i trvalé (viz příbalový leták). A že jsou ojedinělé? V to můžete doufat do doby, kdy Vaše miminko po vakcinaci náááhodou vážně onemocní, po druhé vakcinaci ještě vážněji a nikdo to do spojitosti s blahodárnou vakcínou nebude ochoten dávat (z přesvědčení, nevědomosti či strachu?), ač to bude do očí bijící ...

+5/−8
22.11.2016 22:14

D93a75n53a 22T13e76n41z69l14e58r 5270652405443

Popírat účinky očkování a jeho vliv na dnešní minimální úmrtnost populace... to už chce pořádnou dávku odtrženosti od reality.

Tolik k tomu, co to je za lidi...

+4/−4
23.11.2016 10:59

P37a87v19e57l 95Ř85í39h39a 3813464504404

Paní veselá jhe daleko víc v obraze než Vy - prosím Vás, čtete někdy příbalový leták, když užíváte nějaký lék?Nebo v případě očkování se mu vyhýbáte jak čert kříži, protože by mohl způsobuit "odtržení od reality"? Zkuste mě přestat nazývat blázenm a přečtěte si příbalové letáky, kdo chce najde, kdo nechce, zajde na blbost. Existují situace, kdy určitou vakcínu nelze podat, protože došlo k alergické reakci u předchozího preparátu nebo když existuje alergie na antibitoika. On bude výrobce asi taky "odtržený od reality", když napíše něco takového, že?

http://www.mudrstanislavacoufalova.cz/dulezite-informace/ockovani-pribalove-letaky/

+3/−3
23.11.2016 11:27

M49a67r53t11i27n 55P74e33c51i11n11a 4961753

Na příbalovém letáku je například to, že léky na bolest můžou způsobit bolest a antidepresiva můžou způsobit depresi. Takže příbalový leták sice číst, ale brát ho s velkou rezervou. Jediný, kdo ví jak a s čím se lék má kombinovat je magistr v lékárně a samozřejmě Váš ošetřující lékař .

+3/0
23.11.2016 11:50

D92a37n64a 26T94e19n17z15l50e42r 5230202515843

:-) To mu proboha nemůžete udělat, pro něj jsou lékaři sběř, co se rozhodla, že ho sprovodí ze světa. :-)

+1/0
23.11.2016 12:42

D54o19r64a 45V71e75s61e46l91á 2110593569103

Paní Tenzler-ová píše: ":-)To mu proboha nemůžete udělat, pro něj jsou lékaři sběř, co se rozhodla, že ho sprovodí ze světa. :-)"

... tento milý příspěvek chtěla paní Tenzler-ová nejspíš uštědřit jinému přispěvateli, neb s mým příspěvkem nevidím žádnou souvislost ...

0/0
23.11.2016 22:42

D19o65r20a 85V85e18s60e29l92á 2110733649503

Pane Pecino, a víte, že po očkování proti spalničkám a příušnicím se objevují (mimo jiné) tyto nežádoucí účinky: cituji SPC PRIORIX: "meningitida, příznaky připomínající spalničky, příznaky připomínající příušnice (včetně orchitidy, epididymitydy a parotitidy"?

Zdroj: http://www.vakciny.net/pravidelne_ockovani/Priorix%20Souhrn%20SPC.pdf

0/−1
23.11.2016 22:16

D41a32n44i27e21l 87N16. 13P89o78k41o46r64n35ý 6107406905721

a víte, že se objevují v řádově menším výskytu a mají lepší průběh než po opravdové chorobě?

další GDr, achjo

0/0
24.11.2016 7:46

D24a45n61a 17T94e83n32z36l33e42r 5340342265633

Víte co, tyhle úvahy nechte lékařům, ti se v alergiích vyznají víc než vy. Zbytečně zmatkujete a oddáváte se hysterii. Ta injekce vážně není taková hrůza, jak si představujete.

Jak říkám, ... co jsou některé mozky schopné vyplodit za výmluvy, jen aby nemuseli dostat "včeličku". ... R^;-D

+1/0
23.11.2016 12:42

D70o16r34a 30V23e57s83e48l68á 2920153759413

Paní Tenzler-ová, obávám se, že ve Vašem případě bude nutné si nežádoucí účinky vakcinace zažít na vlastní kůži (popř. kůži Vašich dětí či vnoučat). Pak možná "včeličku" přejmenujete.

0/0
23.11.2016 22:20

D54a49n52i34e29l 61N19. 11P50o15k79o25r48n42ý 6877606815701

Které situace alergie na ATB máte na mysli? Aby se nesmělo podat očkování (které)?

+1/−1
23.11.2016 14:26

D65o53r24a 81V93e28s75e20l77á 2240403969913

Prosím?

0/0
23.11.2016 22:21

D23a88n18i89e80l 83N89. 98P15o64k53o68r64n28ý 6507976185511

to byla reakce na p. Říhu.

Chápu, sám mám dost často se ve struktuře příspěvků vyznat Rv

0/0
24.11.2016 7:43

D59a18n20i44e20l 86N40. 66P58o15k53o50r41n85ý 6207186875111

EDIT sám mám dost často problém

0/0
24.11.2016 7:44

D59o33r96a 78V97e79s65e48l59á 2380343629563

Pane Řího, ano, máte pravdu, ve svém příspěvku jsem nedostatečně zdůraznila, že příbalový leták, neboli příbalová informace (PI), nebo ještě malinko podrobněji SPC vakcín, prozradí čtenářům důležité informace. Namísto toho jsem zvolila ledabylou fráti "viz příbalový leták". Toto tedy snad odčiním odkazem na PI Infanrix hexa:

http://www.vakciny.net/pravidelne_ockovani/Infanrix%20Hexa%20PI.pdf

a odkazem na PI Priorix: http://www.vakciny.net/pravidelne_ockovani/PRIORIX%20PI.pdf

SPC a další informace lze na tomto spolehlivém zdroji (www.vakciny.net) snadno vyhledat a troufám si říct, že je nelze zpochybnit.

0/0
23.11.2016 22:09

P69e78t16r 87N46o82v13o53t97n13y 9501263405927

prave ze ucinky nepopira....

0/0
23.11.2016 15:38

D61o23r21a 81V54e20s62e95l57á 2270613389213

Pane Novotný, koukám, že jste v tomto vláknu jediný, kdo psanému textu porozuměl ;-)

0/0
23.11.2016 22:37

D63o53r48a 80V37e33s52e95l80á 2610793319703

Paní Tenzler-ová, ptáte se, co je to za lidi? No ... nevím, jestli jste můj příspěvek četla, ale klidně "zvopáknu": jsou to lidi, kteří mají s nežádoucími účinky vakcín vlastní, t.j. osobní zkušenost (obvykle tedy zprostředkovaně na svých dětech). Jsou to lidi, kteří měli zdravé dítě, až do momentu očkování, pak již měli dítě nemocné, invalidní, ...

Nevím, jestli tito lidé popírají "účinky očkování a jeho vliv na dnešní minimální úmrtnost populace", řekla bych, že spíš nee.

+1/0
23.11.2016 21:57

D14a97n16i35e93l 37N81. 49P72o85k45o27r51n18ý 6457176825571

Paní Veselá, které konkrétní nežádoucí účinky Hexy a MMR máte na mysli?

+2/−1
23.11.2016 14:14

D70o84r54a 90V88e54s63e69l87á 2170503649413

Pane N. Pokorný, všechny, které jsou vyjmenované ve SPC a PI povinných vakcín, t.j. tyto:

INFANRIX HEXA (PI): http://www.vakciny.net/pravidelne_ockovani/Infanrix%20Hexa%20PI.pdf

INFANRIX HEXA (SPC): http://www.vakciny.net/pravidelne_ockovani/Infanrix%20Hexa%20Souhrn%20SPC.pdf

PRIORIX (PI): http://www.vakciny.net/pravidelne_ockovani/PRIORIX%20PI.pdf

PRIORIX (SPC): http://www.vakciny.net/pravidelne_ockovani/Priorix%20Souhrn%20SPC.pdf

+1/−1
23.11.2016 22:26

D58a12n33i48e57l 97N51. 91P66o10k39o24r79n61ý 6447206815431

Aha, takže odkazy na SPC zkopírovat umíte. Pochopit, co se v nich píše už méně.

+1/0
24.11.2016 7:43

D60a73n78i31e59l 85S59c17h26n79i39t67z92e41r 5321314141676

"Na druhé straně se vyslovil proto, aby stát nesl odpovědnost za případné poškození zdraví následkem očkování."

To se mi moc nezdá v ČR v takovém "právním státě."

+1/0
22.11.2016 21:09

M49i83c95h58a83l 16Š77e27d53i60v73ý 3739113359772

http://protiproud.parlamentnilisty.cz/zdravi/2794-italsti-lekari-pisi-otevreny-dopis-neockovane-deti-jsou-zdravejsi-studie-to-potvrzuji-farmaceuticky-prumysl-chce-zisk-ne-zdravi-malickych-sestinasobek-ockovanych-ma-astma-deti-se-branit-nedokazou.htm

0/−3
22.11.2016 19:47

Z34d16e14n66ě78k 79S72a62m97e90k 5341216363

Jsem pro svobodné rozhodování, nejen rodičů při očkování dětí, ale i ve ve všem ostatním. Ale něco za něco, když se rodiče rozhodnou neočkovat, plně musí nést odpovědnost za své rozhodnutí, tzn. že nikde nebude povinnost neočkované dítě přijmout do kolektivu očkovaných dětí. V případě nemoci dítěte ponesou rodiče rodiče plně náklady na jeho léčbu. A obdobně to musí platit všude a ve všem. Svoboda ano, ale také odpovědnost, váhy musí být vyrovnané.

+1/−1
22.11.2016 17:47

R42a46d81e57k 40Š40t52e42n59c63l 2252940259806

S tím hrazením nákladů je to blbost jako mraky. Ze zákona je veškerá zdravotní péče u nás zdarma. Pokud chcete, aby neočkující rodiče nesli tyto náklady, museli by náklady na léčbu zároveň nést i feťáci, všichni konzumenti alkoholu, obézní lidé, atd atd. To je takové obecné plácání lidí, kteří chtějí mermomocí očkovat. Rodiče, kteří nenechají děti očkovat, moc dobře vědí, že jejich děti nemohou do státní školky a ani se ničeho takového nedomáhají. Náklady na léčbu očkovaných nemocí, jsou fakticky nulové. Zároveň náš stát nepřijímá žádnou odpovědnost za následky závažných vedlejších účinků vakcinace, proto už z tohoto titulu nemůže vymáhat povinnost očkování. Za další už ústava mi zaručuje právo neočkovat.

+1/−1
23.11.2016 10:56

A68l16f55r51e16d 38D41e25l17o25n27g 4464872686210

Divím se že MZ se pouští do soudních sporů! Je přece jednoduché těmto rodičům a žel i dětem znepříjemnit náležitě život! Zakázat vyhláškou přijímání do školek či jiných společenských zařízení, včetně placení výloh při onemocnění na příslušné nemoci!

+1/0
22.11.2016 16:45

P43e60t92r 80F66i89a20l23a 9913256703933

Řekl bych tomu spíš prevence.

0/0
22.11.2016 19:29

P35a91v56e49l 51Ř83í64h90a 3933904444814

Spíš demence, protože v článku se jasně řeší očkování HEXAVAKCÍNOU (pro ty, co neumějí přečíst víc, než nadpis článku).

Spousta lidí bylo očkováno bez hexavakcíny, a taky to šlo. Těmto "nezodpovědným a sluníčkovým" lidem vadí, že nemají možnost volby a navzdory jasně uvedeným nežádoucím vedleším účinkům jasně uvedeným v příbalovém letáku nemají možnost volby, takže nezbývá než se modlit, aby místo případných trvalých následků z nemocí neměly jejich děti trvalé následky z tohoto "úžasného" preparátu. Už chápete, kde je jádro pudla?

Bod číslo dvě, je ten že stát ukládá povinnost očkovat, ale na druhé straně se zříká veškeré zodpovědnosti, pokud dojde ke komplikacím. Tyto jsou pak řazeny do kolonky "určitě nesouvisející", "neznámá příčina", "syndrom náhlého nevysvětlielného úmrtí" atd. A k takovým "náhodám" po očkování dochází bohužel poměrně často, byť naštěstí ne se fatálními následky. Většinou jde "jen" o dočasné zastavení vývoje řeči, motorické poruchy, nadměrná spavost, chronická rýma, horečky, astma, výjimečně autismus nebo atopické ekzémy či dokonce ochrnutí.

0/−4
23.11.2016 0:51

P15a97v10e31l 74Ř41í23h92a 3633734474304

A kdo nebude očkován, bude nosit třeba žlutou hvězdu, aby se mu mohli všichni vyhnout, dále dát možnost zákazu do všech obchodů, restaurací kin, a daších veřejných prostor pod hrozbou několikaletého vězení, kastrace, případně doživotní izolace v koncentračním táboře, kde budou hezky tahat kameny. Je vidět, že představa odmítnutí nějakého očkování dokáže nějaké jedince rozpálit skoro do běla.

0/−2
23.11.2016 0:12

D64a11n43a 24T77e95n41z59l89e66r 5460882245683

:-) ... připadá tenhle člověk jako blázen jen mně?

+1/0
23.11.2016 11:00

A76l94f14r13e29d 49D68e58l97o60n90g 4194912266820

Pane Řího, myslíte že křováci mezi námi by měli mít stejná práva? Třeba konat potřebu kdekoliv, vyčůrat se v autobuse a tak podobně?!?

0/0
23.11.2016 20:37

P56a10v70e28l 18Ř29í86h82a 3313754254944

Ne, já si jen myslím, že Vaše reakce na názor, že by se někdo nechtěl očkovat nějakou látkou je naprosto hysterická. Ono to opravdu není jedno, to Vám potvrdí kdejaký pediatr, že nemůžete do dětí cpát vakcíny horem dolem, jak Vás napadne.

0/0
23.11.2016 22:47

R12a32d24e40k 63Š41t60e72n46c97l 2592690289796

Ústava této země mi zaručuje, že mohu využít své právo neočkovat své děti. A já svého práva využívám. Má s tím někdo problém?

+1/−3
22.11.2016 12:55

J94a52r44o62m86í85r 49Š43r16á20m46e28k 3947596567172

Zkuste se ohánět Ústavou (vč. Listiny) až po jejich prostudování. Takové právo totiž explicitně uvedeno není.

+4/0
22.11.2016 15:34

P30e80t52r 34F72i55a75l45a 9593556603643

Pak si své děti nějak označte, abychom věděli, komu se naše děti mají vyhnout.

0/0
22.11.2016 19:27

D20o20r12a 21V57e89s48e90l39á 2850223389193

Pane Fialo, pokud jsou Vaše děti očkované (na rozdíl od Štenclových), nerozumím zrovna Vašim obavám ... čeho se to vlastně bojíte?

0/0
22.11.2016 21:48

P61e87t18r 30F26i23a65l23a 9883906383873

Paní Veselá, pokud byste o očkování věděla vše potřebné, nemusela byste pokládat svou zbytečnou otázku.

Očkování totiž neni nikdy 100%!

A ještě, líbilo by by se vám, aby si vaše dítě přivedlo domů kamaráda, který by nakazil vaše ještě neočkované mladší dítě?

+1/0
22.11.2016 22:21

D74o55r32a 95V68e27s36e40l88á 2770953989443

Pane Fialo, věřte mi, já vím o očkování nejenom vše potřebné, ale bohužel, i to "nepotřebné".

Vy se tedy bojíte, že ač jste své děti nechal zaočkovat, tak "jen" v rozmezí 0-99% a nejste si tedy jistý, jestli tedy funguje (jak Vám je vtloukáno do hlavy) či nefunguje??? Nepřipadá Vám to nelogické?

Ad kamarádi: rodiče velmi malých dětí musí sami vzít rozum do hrsti, zeptat se svých matek a babiček, vyhodnotit rizika, odložit návštěvy.dětské i dospělácké, také návštěvy nákupních center ... prostě převzít zodpovědnost do svých rukou a nevkládat jí do ruky cizího člověka. Nic víc, nic míň.

Jelikož takto malé dítě nemám, nemám s kamarádama dětí žádný problém a u vstupních dveří očkovací průkaz nevyžaduji, ač jsou mé děti očované také v rozmezí 0-99%

+1/−1
22.11.2016 22:45

P16e46t69r 18F26i90a94l39a 9943636933863

Odpustťe si laskavě teorie o tom, co mi kdo údajně vtlouká do hlavy a nechte na mně, budu-li mít obavy z toho 1% nebo ne!

Ad protiočkovací fanatici: proč oni nevezmou rozum do hrsti? Vlastně je to jasné, spoléhají na to, že je společnost proočkovaná a je malá pravděpodobnost, že se jejich dětičky nakazí. A pokud by jejich dětičky náhodou nakazily jiné, tak na tom nezáleží, o cizí přece nejde. Nic víc, nic míň, než parta sobců.Rv

+1/0
22.11.2016 22:58

D37o38r38a 46V98e95s31e20l82á 2690243919683

Pane Fialo, v tomto nemáte pravdu - žádní protiočkovací fanatici fakt nespoléhají na očkovací fanatiky. Ani na pravděpodobnosti, které matematicky někdo vyčíslil.

Já chápu, že jste rozčílen, že nemáte těch 100%, ale věřte mi, ještě více byste byl rozčílen poté, co byste na vlastní oči viděl umírat své vlastní dítě na nemoc, proti které jste ho nechal očkovat ...

- vidím, že jste můj příspěvek č. 20393 z 22.11., 22,14 hod omínusoval, takže Vám nemusím jeho text tady opakovat ...

Slibuji, že se zdržím slov o vtloukání čehokoliv do hlavy a nadále již nepoužiju slovní spojení, ve kterém by figurovalo 1%.

0/−1
22.11.2016 23:16

P43e27t94r 11F77i72a20l22a 9313816173283

Paní Veselá, nehodlám se snižovat na vaši kecací úroveň.

0/0
22.11.2016 23:24

D52o79r73a 47V92e44s59e67l12á 2800883969123

... došly argumenty?

No nic, jenom jsem se Vás ještě chtěla zeptat, jestli nemáte strach, že Vaše vlastní naočkované dítě nakazí jiné Vaše vlastní naočkované (potažmo i ještě nenaočkované) dítě? To je totiž taky možné, ale teď nevím, jestli jsem Vaše přehnané obavy ještě neznásobila ...

0/−3
22.11.2016 23:35

P51e78t98r 77F33i33a76l54a 9253576573763

Jste schopna pochopit, že mne nebaví dohadovat se s hádavou, útočnou ženou?

Zkuste to jinde.;-D

+2/0
22.11.2016 23:39

J43a93r84o30m76í25r 17Š55r39á79m52e50k 3467456757782

Náhodou se objevilo něco zajímavého k tématu "jen spalničky": http://www.zdravotnickydenik.cz/2016/11/fatalni-komplikace-spalnicek-jsou-castejsi-nez-se-doposud-myslelo-ockovani-je-zcela-na-miste/

+2/−1
22.11.2016 11:19

D41a10n40i46e16l 13N75. 30P41o22k53o58r82n51ý 6977636265891

K tématu spalničky čerstvá krátká zpráva: http://vakciny.net/AKTUALITY/akt_2016_27.htm

+1/0
22.11.2016 11:43

A25n10t65o81n80í13n 73G89a55ž22á97k 7555365850866

vskutku skvely zdroj, tovarna na strach, zdravotnicka zumpa ;-)

0/−2
22.11.2016 12:32

J10o74s83e56f 26Š40o37l89t19e10s 8454128620953

Takže všechno, co se vám nehodí do krámu (byť to jsou fakty podložené statistiky) jsou zdravotnické žumpy a továrny na strach. Je vidět, že se toho nebojíte ;-D;-D

+4/0
22.11.2016 12:43

A55n37t54o85n29í55n 59G78a74ž27á59k 7425415230296

Neverim statistice, kterou jsem si sam neohnul ;-) . Zdravotnicky denik je obycejny bulvar

0/0
22.11.2016 15:01

J18a42r66o26m71í94r 50Š32r79á68m72e84k 3727756727802

Kalifornie: https://idsa.confex.com/idsa/2016/webprogram/Paper56915.html

Německo: http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0068909

(Ale chápu, že pro jistou sortu lidí není měřítkem žumpovitosti to, jak moc nesouhlasí s jejich výmysly, to budou jen žumpovití rádobyvědci a plánovači vrahů v bílém.)

0/0
22.11.2016 15:30

J66a71n 36P59u65l69e10c 4498667411505

Čekání na mrtvé děti. :-(

+1/−1
22.11.2016 11:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.