Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papež František umožnil řadovým kněžím odpouštět ženám interrupci

Papež František umožnil všem římskokatolickým kněžím udělovat odpuštění ženám, které podstoupily interrupci a touží po rozhřešení. S odvoláním na apoštolský dopis o tom informují tiskové agentury. Pontifex tak prodloužil na neomezeně dlouhou dobu zvláštní povolení, které kněžím dal v rámci právě skončeného Svatého roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a45n 50P93u81l47e72c 4618357541695

Papež se snaží dostat katolickou církev ze středověku. Držím mu palce. R^

0/0
22.11.2016 11:13

A46l18e59š 55L37i93s54o83v14s78k68ý 9599498302452

A tady zase naši novináři objevili Emeriku, jelikož jako mimořádná možnost todle existuje už asi 40 let :-)))))

0/0
21.11.2016 23:10

M52a60r53e48k 39N91o21v88o46t10n46ý 5671331186778

Vážně????? No to je moc hodnej ten svatej otec... Říkám díky :-)

0/0
21.11.2016 23:06
Foto

M54i95r71o53s97l14a77v 19S67t78e55i30n20e56r 6558754903535

Hřích to jistě zůstává, žena získává pocit, že něco špatného provedla. Jenomže okolnosti bývají takové, že někdy se z toho jinak nedostane.

Moje babička byla nemanželské dítě, také tím hodně za Rakouska trpěla, ale kdyby její maminka, má prababička Veronika, byla šla k andělíčkářce, tak bych tu nebyl. Proto i na prababičku Veroniku vzpomínám jenom v dobrém, obětovala se svým potomkům...

+2/0
21.11.2016 22:19

M60i12c29h11a80l 16M39i53l95l70e19r 9376562869602

kamosova maminka take byla nemanzelska, jeji matka byla skvela a moc hodna pani, ktera se podobne obetovala a nesla na potrat.

Zajimave, ze kdyz se jeji nemanzelska dcera vdavala, otec mel tu drzost se dostavit do kostela a po obradu novomanzelovi dekoval, ze si vzal nemanzelskou holku!

0/0
22.11.2016 10:48

P94a10v23e62l 77Š76i46m48u82r44d79a 2607455901774

..hřích,,,jako katolík chápu hřích jako něco, co "se nemá dělat"...ale jelikož i my katolíci jsme lidé hříšní, dopouštíme se hříchů, i když víme, že se "to nemá.."!!;-D

0/0
22.11.2016 10:50

J89a54r69o76s78l57a75v 35S94t89u46c68h59l80í47k 7586518972426

Papež je světec, sláva mu.To se těm ženám jistě nesmírně ulevilo, že jim to u Boha vyjednal.

+1/0
21.11.2016 21:06

L59i60b54o61r 37M75a83c64h80a27l46e36k 1784185155918

Diky Bohu mame i obcansky zakonik.

0/0
21.11.2016 20:11

B29o82h86u20s80l46a33v 87K67r86á39l77í88k 2121950319196

A díky Bohu se občanský zákoník neplete do toho, kdo komu co má nebo nemá odpouštět.

0/0
21.11.2016 20:13

P46a57v28e38l 98Š17i48m13u73r21d54a 2767525201894

..ano..ale to je naprosto o něčem jiném...občanský zákoník platí i pro nás...katolíky...ale pro nás platí (mělo by platit) navíc i právo církevní...a předpoklad hříchu...čili čehosi, co se nemá dělat...a pokud se to udělá, tak je to hřích...!!

0/0
22.11.2016 10:53

P51e74t54r 38Š67a21f31r77á24n 9306731699

který umožňuje zabíjet bezbranné lidské tvory. vlastně- Židé taky jednou nebyli lidé...

+2/−1
21.11.2016 20:35

B87o54h85u90m25i50l 14P68e70t57r73a90s 1833784711772

Kdyz uz sem do toho byli zatahnuti zide tak stoji za to pripomenout, ze potratu je v Izraeli provedeno 40000 rocne.

0/0
21.11.2016 22:02

L72a22d43i89s44l28a86v 47H36a50š91k50a 4353366491230

papežové už si zvykli na to, že mohou Bohu poroučet podle aktuální politické situace

+2/−3
21.11.2016 19:27

P77e43t78r 24Š29a34f62r61á11n 9166301799

potraty nejsou vlastně náboženský problém. to jen katolíci mají svobodnější a citlivější svědomí. Bohu díky.

+1/−4
21.11.2016 19:16

L27a80d47i83s41l59a10v 50H18a39š78k53a 4353976531880

máte pravdu, když kněz zavelí, Bůh se může zbláznit

+1/−4
21.11.2016 19:28

P10e21t27r 44Š30a34f76r15á45n 9916621539

církev si nepleťte s liberální demokracií, která určuje co je dobré a co zlé, dle svých vášní.

+2/−1
21.11.2016 20:34

B86o80h38u42s22l66a66v 19K69r54á66l92í75k 2491720689136

Tak ona je otázka, co je a co není náboženský problém. Jestli všelijaké zpěvy, kostýmy, šátky a zákazy gumových čepiček, anebo třeba zásadní životní otázky, například jestli někdo smí jiného člověka připravit o život.

0/0
21.11.2016 20:15

L98i70d92a 35N18e72t11o93l12i45c95k55á 7692774951666

Pane Šafráne, katolíci se snaží dodržovat Desatero, kde 5. Boží příkázání zní: Nezabiješ. A rozhodnutí ženy potratit své dítě je vražda. Bez počátečního stadia vývoje člověka by se dítě nenarodilo. Čili v každé fázi vývoje jde o živého tvora.

+2/0
21.11.2016 20:28

P46e96t30r 58Š50a20f23r41á86n 9786391669

máte pravdu. mravnost je Boží dar člověku. k jeho svobodě a štěstí.

+2/0
21.11.2016 20:32

M60a51r54t83i14n 46P41e92t90v59a60d 4720649417272

Potrat je bezesporu etický problém, ale etické hodnoty jsou vždy relativní. Pouze náboženství se domnívá, že existují jakési hodnoty absolutní. V měřítkách iracionální víry mají svůj smysl, v měřítkách reálného světa jsou ovšem bezvýznamné.

Samotný skutek nelze označit za mravný nebo nemravný, dokud nezahrneme i všechny jeho souvislosti. Potrat představuje ve většině případů krajní řešení neřešitelné situace. Velmi často může být ta situace neřešitelná jen zdánlivě, ale člověku nelze dávat za vinu, že všechny souvislosti vždycky a včas nedohlédne - schopnosti každého z nás jsou nějak omezené.

Proto by křesťanům více slušelo respektovat to známé "nesuďte, abyste nebyli souzeni". Za svůj život si každý odpovídá sám, nikdo jiný ho za vás neprožije. Někdo se zodpovídá svému svědomí, někdo Bohu. Oba dialogy jsou navýsost osobní, intimní a neveřejné. Označit ženu, která se rozhodne k potratu, za vražedkyni, je sprosté a nemravné.

Jako každý jiný, i církev má přirozeně právo vyslovit své námitky, ale nikdo ji neoprávnil rozhodovat, odsuzovat a traumatizovat.

+1/0
22.11.2016 0:29

M63i30c22h23a83l 88M96e19d12v74ě47d 5543581604794

Základem společnosti je jedinec. To platí u lidí stejně jako u mravenců. Stav společnosti je tedy v podstatě odrazem stavu jedinců. Zdraví mravenci jsou úspěšní, mají velké mraveniště s mnoha potomky, které právě pro přežití a rozvoj toho velkého mraveniště potřebují. Lidé co nedokáží ani prostou reprodukci, to je průměr jedna žena = dvě děti nejsou schopni rozvoje a budou vytlačeni úspěšnějšími. Potrat je právo ale také zlo, o tom není sporu, a to i společensky. Právě pro to, že vymíráme, tedy evropané.

0/0
22.11.2016 5:59

L93u30b92o70š 37C51h92l51u71m65s41k63ý 2730555468685

Téda, je mně do toho prd, ale přece jen, to rozhřešení bych htěl slyšet.

0/0
21.11.2016 18:34

P84a84v78e94l 77Š65i66m26u81r71d53a 2447815381974

..v tom je právě to Tajemství víry..je to záležitostí každého z nás podle zásady "každý jsme před Bohem sám"..jinak si myslím, že na tom rozhřešení by pro tebe nic zajímavého nebylo..kněz se určitě bude snažit ženu posílit v naději...nemyslím, že by na tom bylo něco ultra zajímavého...!!

0/0
21.11.2016 19:05

P86e44t40r 79Š66a51f71r69á89n 9216371709

"odpouštějí se ti hříchy. " pokání je Boží dar.

0/0
21.11.2016 19:14

B51o28h56u43s45l56a37v 78K68r72á81l83í25k 2631350549556

Zkuste třeba http://www.liturgie.cz/zpoved/zpoved-krok-za-krokem/

Bůh, Otec veškerého milosrdenství,

smrtí a vzkříšením svého Syna

smířil se sebou celý svět

a na odpuštění hříchů dal svého svatého Ducha;

ať vám (ti) skrze tuto službu církve

odpustí hříchy

a naplní vás (tě) pokojem.

Uděluji vám (ti) rozhřešení

ve jménu Otce i Syna + i Ducha svatého

+2/0
21.11.2016 20:16

A79l48e16š 88L36i43s76o38v25s66k12ý 9439228182152

Samotný text rozhřešení si snadno můžeš vygooglit, akorát se tam přidá zmínka, že uděluje zbavení všch censur a iregularit. To je celý. Žádnou senzaci v tom nehledej.

0/0
21.11.2016 23:12

P66a38v95e74l 62Š24i20m98u34r11d29a 2277705571944

.vidím, že mi "pečlivá přepečlivá" redakce smázla příspěvek, ve kterém jsem pouze napsal, že jako katolík otázku např. potratů, kondomů, registrovaného partnerství neřeším a nikdy jsem se s těmito tématy mezi katolíky nesetkal...o to víc se vystrkují výroky nějakého poslance Karase (zde jsem použil teda výraz, který byl používán i ve Švejkovi)...podle kterých jsou všemi médii hodnoceni všichni katolíci...nevím, co na to bylo na cenzurování..nebo snad konstatování skutečnosti nepasovalo??

+1/0
21.11.2016 18:17

B51o87h45u25s43l40a87v 63K61r91á23l65í16k 2411690759356

To jste tedy něco podobného jako "muslim", který vůbec neřeší, co je obsahem a cílem muslimské víry.

0/0
21.11.2016 20:20

P59a72v78e58l 35Š39i78m92u65r38d17a 2647345241584

..obsahem a cílem římsko-katolické víry určitě nejsou apriori tyto v našich (podotýkám pouze v našich) médiích hojně propíraná témata....;-D;-D..neznám katolíka ve svém okolí a prostředí, který by to řešil;-D

0/0
22.11.2016 10:45

P67a66v71e59l 55Š75i92m70u35r50d42a 2227695101534

Věčná sláva církvi římsko-katolické!!!!

0/0
21.11.2016 16:38

P91a92v40e52l 90Š20i84m25u91r62d16a 2457505731594

..římsko-katolická církve mne zachránila od pokušení ďábla...vstupu do SSM...zcela důvěryhodně jsem se pouze omluvil z přijímací schůze do SSM, s tím, , že jsem musel jít na sváteční májovou mši svatou...napsali mi to do kádrového posudku...a od té doby jsem od nich měl na věky věků pokoj...!!;-D

0/0
21.11.2016 16:40

G55a96b66r98i16e48l 73H96o26r79t82e79n 9181329833964

Ale koukám, že vás pak za trest nenaučili gramatiku....;-)

0/0
21.11.2016 18:09

P66a32v65e83l 25Š70i93m70u67r56d81a 2567665921694

..a už mne kádruješ, soudruhu...ale dnes už je to jedno...;-D;-D..dnes už mi škodit nemůžeš..;-D

+1/0
21.11.2016 18:19

G56a29b60r90i86e25l 12H10o47r53t28e42n 9361219373144

Ne, to jste si mě s někým spletl. Nejsem váš soudruh a určitě sem vám nedovolil, abyste mi tykal, jak jste zvyklý ze svého prostředí, vy skorodisidente. Jinak šlo o neškodný vtípek, který bych si odpustil, kdybych o vás věděl tyhle věci předem.

0/0
21.11.2016 21:05

P16a69v77e19l 78Š28i18m74u39r35d72a 2377485911914

..další nevhodná reakce tragéda...;-D

0/0
22.11.2016 13:01

S50t58a86n23i32s88l71a92v 19V50o29l64e46m71a51n 7604447555296

Ze by katolici konecne zacali cist Bibli?

0/−4
21.11.2016 15:33

B76o49h96u24s60l77a11v 51K25r56á88l39í71k 2971610369916

Katolící mají svého dogmatismu až dost. Že by jim nyní scházel zrovna fetišistický a fundamentalistický přístup k nějaké starověké sbírce knížek a potřebovali by k tomu rady od nějakého zastydlého protestanta, to bych si nemyslel.

0/−4
21.11.2016 15:37

S76t34a23n80i27s96l84a98v 37V97o52l38e67m82a22n 7914927715246

Clovece aby vam nepraskka zilka. Pokud se chcete katolici drzet pouze vlastnich dogmat definivanych uzkou skupinou zakulisni politikou vybranych predstavitelu, a respekt k fundamentu krestanstvi nazyvate fetisistickym pristupem, zustanete mili katolici navzdy jen ujetou sektou. Ale co uz....mne je po tom prd...

0/0
22.11.2016 0:32

S10o60n71a 62M54o87t29u76s62o60v89á 5912470207250

Pán Bergoglio, čo si vy myslíte o mojej interrupcií, je mi šumafuk. Aj to, či mi to vaši prelati odpustia. Kanonicke právo v Európe už dávno nie je nadradené pravu svetskemu. Našťastie. Máte stále menšie možnosti kecat nám do života. Našťastie. Radšej poučte svojich misionárov, aby kecanim o hriechu a zakazovanim kontroly počatia nezhorsovali populačnú explóziu v Afrike, ktorá zahubi aj nás.

+4/−6
21.11.2016 15:20

B68o66h31u15s94l32a98v 39K60r49á12l98í85k 2881150279796

Tak ono zase na druhou stranu platí, že "vyšší princip mravní" je nadřazen nejen všem náboženským pajďulákům, ale i všem státním režimům a jejich zákonům. Takže i když vám "světské právo" dovolí třeba vraždit na potkání nebo vyhladit nějaký národ, tak tu odpovědnost si za to prostě ponesete - a nejen vy, ale všichni.

+4/−1
21.11.2016 15:24

S15o88n21a 90M26o61t60u36s39o77v17á 5462760187600

Kde a v akej dobe svetské právo dovoľovalo "vraždiť na potkani", alebo vyhladzovať celé národy? Diať sa to dialo, samozrejme, ale pochybujem, že by to zakotvoval priamo niektorý zákonník. Mravné princípy vznikli dávno pred nejakými katolíkmi.

0/0
21.11.2016 15:31

B89o56h67u53s34l70a66v 29K77r60á42l11í15k 2841300899726

Různé právní systémy všelijakých států a jiných ideologických či náboženských skupin obsahují a obsahovaly ledacos. Ovšem nedomníval bych se, že ideální člověk je takový, který slepě slouží systému, ke kterému patří. A v tom mezi "světskými" a "náboženskými" systémy pravidel není rozdílu. Snad jen v tom, že k těm náboženským se člověk alespoň teoreticky hlásí dobrovolně, zatímco ty státní systémy si dělají nároky na každého, kdo jim vleze do cesty.

0/0
21.11.2016 15:52

S55o72n22a 42M31o14t76u50s69o53v68á 5922310317230

Nie, ani k tým náboženským systémom sa nehlási dobrovoľne. Odvíja sa to od toho, kde a komu sa narodí. Alebo si myslíte, že keď sa dieťa narodí v Saudskej Arabii, môže o sebe vyhlásiť Ja som žid?

0/0
21.11.2016 15:58

B72o92h47u95s41l47a72v 54K44r31á91l23í65k 2291580319536

A jsem to snad já, kdo tu adoruje světské právo všelijakých států?

+2/0
21.11.2016 16:02
Foto

V57l26a72d30i45m47í57r 35V62o75z83á11b 3228596846380

světské právo má na rukou více krve,než právo církevní,především v případech kacíčství,čarodějnictví a případech středověkých mocenských bojů..smutné je na tom že pranýřovaná je většinou církev katolická,přitom protestanské církve jsou to samé v bledě modrém,né li horší..neříkám že katolíci byli v dějinách nějací beránci,ale světská moc se v historii může k dosti zvěrstvům také podepsat..a ještě jedna věc ,světská moc často používala církve ke svým zájmům,stejně jako naopak,takže bych si nedovolil tvrdit že světské právo neumožnovalo vraždit na potkání,zvláště v období středověku,kdy právo byla šlechta,a ta rozhodně nebyla vždy lidumilná..

0/0
21.11.2016 15:55

S20o86n42a 90M81o93t41u17s98o67v97á 5982220627840

No hej, inkvizícia odsúdila a odovzdala svetskemu právu na potrestanie. Šikovne vymyslené. Cirkev bola z obliga. Veď neupaľovali priamo farári, ale "svetska moc"..

0/−3
21.11.2016 16:03

B50o94h46u48s72l15a50v 51K57r10á47l15í83k 2951700429196

Faráři snad nikoho nevyšetřovali ani neodevzdávali. Tušíte, co byla inkvizice a k čemu byla určená?

+4/0
21.11.2016 16:10

S41o38n36a 18M71o88t62u75s31o41v23á 5452790587360

Ale iste. A priamym pokračovateľom Svätej inkvizície je Kongregácia pre náuku viery, ktorú donedávna viedol (pred svojím nevydareným a nedokončeným pontifikatom) istý Josef Ratzinger. Viem o inkvizícii sakra dosť, nie len nejaké Kladivo na carodejnice.

+1/−2
21.11.2016 16:16

B50o23h98u59s27l22a45v 64K14r46á89l42í80k 2551350339126

To by mě u náboženské organizace až tak nepřekvapovalo, že má nějaké specializované odborné pracoviště, které se zabývá její naukou. Podobně jako třeba různé vědecké organizace mají svoje vědecké komise, a třeba umělecké organizace taky asi mívají nějaké postupy, jak určit, kdo se k nim může hlásit a jak chápou svůj obor umění.

+2/0
21.11.2016 16:21

S95o64n88a 80M33o57t41u33s57o85v96á 5822180387220

Pre mňa to ale znamená, že sa myšlienok inkvizície ešte nevzdali. Len momentálne nemajú taký vplyv na svetsku moc...

0/−1
21.11.2016 16:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.