Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záchranář popsal boj o život u domácího porodu. Bylo to jinak, tvrdí rodina

Unii porodních asistentek popudil středočeský záchranář, který popsal průběh komplikovaného domácího porodu. Na místě přitom sám nebyl. Informace, které napsal na facebook středočeské záchranky, nejsou pravdivé, tvrdí porodní asistentky a také rodiče novorozeného dítěte. Záchranka si stojí za svým.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H87a10n93a 96V98l54a81d30í25k74o51v59á 8790603185156

A přidávám druhé vyjádření ZS:

Tisková zpráva MUDr. Jiřího Knora, informující o plánovaném domácím porodu, v minulém týdnu vyvolala nečekanou vlnu reakcí a rozdělila veřejnost na dva nesmiřitelné tábory. Následně vedla příznivce domácích porodů ke zpochybnění pravdivosti tiskové zprávy a došlo ke zlehčování dané události a dá se říci i k bagatelizaci odvedené práce posádkou Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje. Nutno dodat, že drtivá většina laických diskutérů chápe rizika spojená s plánovanými domácími porody a vyjádřila se k nim odmítavě.

...Chtěli bychom se tak důrazně ohradit proti nařčení z řad Hnutí za aktivní mateřství a Unie porodních asistentek, že informace v tiskové zprávě ze dne 15. 11. 2016 se nezakládají na pravdě a jediným jejich úkolem bylo účelové ovlivňování veřejného mínění a strašení budoucích rodiček.

Zmiňovaný výjezd se uskutečnil na základě naléhavé výzvy na tísňové lince 155, kdy dispečerka správně vyhodnotila situaci jako velice vážnou – život ohrožující, když byla volajícím informována o kritickém poklesu srdečních ozev.

Po porodu se novorozenec stále nacházel v život ohrožujícím stavu, kdy i přes popisovanou snahu porodní asistentky, a to až do doby než zasahující posádka novorozence převzala a v rámci resuscitačních úkonů uvolnila neprůchodné dýchací cesty důsledným odsátím. Stav, ve kterém se novorozenec před těmito úkony nacházel, by rozhodně nešel zvrátit „taktilní stimulací, fyzickým kontaktem s matkou, vyčištěním pusinky a prodýcháváním ambuvakem“ a bez přítomnosti záchranářů by dopadl tragicky....

+3/0
22.11.2016 21:57

H91a89n94a 24V54l25a26d83í52k63o66v26á 8300953355286

Toto je zveřejněno na Facebooku:

Porodní Asistentky sdílel(a) fotku uživatele Zdravotnická záchranná služba Středočeského kraje.

Včera v 17:38 ·

Vážené porodní asistentky, sdílíme vám informace záchranné služby středočeského kraje, které se objevily po uveřejnění prohlášení k domácímu porodu, který proběhl minulý týden. Česká společnost porodních asistentek je zásadně proti domácím porodům. Domníváme se, že dítě má právo na kvalitní péči a jak je vidět, tak v mnohých případech není toto právo naplněno. Velice děkujeme za uveřejnění těchto kazuistik.

+1/0
22.11.2016 21:52

M93a67r30t36i54n 79M65a82t93a42s 1748949255245

Prodýchání vakem s maskou je jedním ze základnách kroků RESUSCITACE. Takže porodní asistentka lže, pokud tvrdí, že resuscitaci neprováděla. Každý pacient po resuscitaci musí být i nadále monitorován na JIP/JIRP/ARO, protože mu hrozí pozdní komplikace (v řádu hodin). Pokud bylo dítě na pupečníku, který tepal, a akce srdeční byla v normě, nebylo indikováno prodýchání vakem s maskou, protože dítě bylo zásobeno kyslíkem přes pupečník a nebylo nutné aby v této fázi dýchalo. Z mého pohledu byla popsaná péče porodní asistentky zcela nekompetentní. A musím říci, že u sestry ARO, která zná rizika hypoxie mozku, a přesto odmítne transport svého vlastního dítěte po prodělané porodní asfyxii, je jen dobře, že je mimo obor, doufám navždy. Pozn., za moji praxi mi rukama prošly tisíce novorozenců, včetně desítek i pětisetgramových.

+7/0
21.11.2016 18:10
Foto

J47i38ř92i40n52a 11M40a52c46h13á56č40k39o81v33á 9849947957806

Plánované domácí porody šetří veřejné prostředky - odehrává se jich ročně několik set a záchranka je volána k několika z nich. Odhaduji, že náklady na tyto výjezdy jsou z finančního hlediska bohatě pokryty nulovými náklady systému na ostatní domarodičky. Navíc zdravotnická péče je placena z povinného zdravotnického pojištění, které mají povinnost platit všichni, i domarodičky - tak nechápu některé příspěvky níže diskutujících, kteří mají potřebu ženám právo na lékařskou péči upírat. Odhaduji, že vybouraných motorkářů je ročně mnohem víc a většina z nich jezdí pro svou kratochvíli. Z nenávisti k ženám, která je v diskuzi přítomna je mi úzko - ukazuje, že ženy jsou částí lidí v Čechách považovány za méněcenné bytosti, jejichž údělem je být traumatizovány... Bez práva na to žádat změnu a respektující zacházení

+4/−9
21.11.2016 14:09

D83a38n53a 16T37e49n18z94l61e49r 5590102125453

Jediný, kdo upírá dětem lékařskou péči jsou sektářky, které spolu s hysterizovanými takymatkami trvá na tom, že dítě nepřijde na svět tam, kde je k tomu všechno připravené a kde se koncentruje jedna z nejlepších péčí o matku a dítě, jaká na této planetě existuje.

Co by na tuhle pomatenost asi řekly ženy v Africe, které musejí "na dítě" umírat dodnes?

+8/−2
21.11.2016 15:26

M24a69r36k72é28t65a 81F81l89o20w89e96r 5712555791875

no, s tou péči je to trochu nejednoznačné... jsou prostředky, které jakoukoli krizi můžou poměrně rychle vyřešit, ale není tam vždy kompetentní personál a i tady někdo umře, nebo má následky a z většiny je to chyba konkrétních lidí... nerodila bych doma a myslím, že by bylo fajn, kdyby tyhle ligy spíš řešily porodní domy, kde by byl klid pro přirozené a nekomplikované porody a technika a schopný(a ochotný) personál, pro případné problémy...

0/0
21.11.2016 15:46

D97a61n89a 65T71e18n19z88l83e44r 5900612805523

To je bohužel hloupost. Na některé problémy prostě potřebujete mít určité zázemí. Proto jsou tzv. porodní domy jen nouzovka. Tihle zmatení ekolidé jsou v situaci, kdy nepojedou autem a nepojedou a radši všude budou prosazovat volské spřežení.

Bylo by to legrační, kdyby u toho neumíraly děti, které za své pomatené rodiče nemohou a kdyby po těch domporodech nezůstávali postižení, o které se pak dlouhá leta musí společnost starat.

+3/−2
21.11.2016 16:13

M44a67r42k69é12t18a 14F28l23o24w89e72r 5482555431815

psala jsem porodní domy, kde by byly po ruce i případné sály... a nejde o ekolidi, ale o rodicí matky a děti... mám za sebou jeden porod, pokud bude ještě další, určitě bude v porodnici, protože pokud nebudu rodit sekcí, neporodím(ideálně lokální anestezie, ale se špunty do uší, páč co tam na sále zahlasily, to bylo opravdu na ránu)... když srovnám jakej byl porod v porodnici, tak mít doma(nebo porodní asistentka) graf na kontrakce, bylo by to i trochu bezpečnější doma... no, naštěstí to byl relativně nekomplikovanej porod, kterej teda mohl bejt ještě o trochu snažší, ale to, že to dobře dopadlo je tím, že jsem měly s malou štěstí, u nás to opravdu není zásluha personálu, ten tam byl vlastně spíš na škodu...

0/0
21.11.2016 16:23

D68a30n96a 98T58e92n37z93l35e34r 5840902815663

Porodní domy, ve kterých by byly operační sály - jsou porodnice. A zase by to ezoTerkám nevyhovovalo. :-/ Škoda slov...

+5/0
21.11.2016 18:07

M84a38r47k31é77t29a 93F62l51o60w74e83r 5712275271255

Pikud je moznost jen porodnice, kde je protivnej, nastvanej personal, ktery evidentne obtezujete jak simulujete porod a to se zatim bavime jen o stresovani rodicky, nemluvime k tom, co prehlidnou, zanedbaj, nebo nezacnou resit vcas a primo tim ohrozi zivot a zdravi ditete... a pak domaci porody, kde je pri neklmplikovanem porodu riziko zanedbatelne, a pri problemech jestejne mozne, ze by mela smulu na personal a mohlo to dopadnout i hur...

+1/−2
21.11.2016 18:31

S73o37f30i63e 47K91l12e86n25n49e42r18o83v20á 1363477431833

A kdo vám říká, že máte lézt do porodnice s protivným, naštvaným personálem, který má pocit, že simulujete porod nebo stresuje rodičku atd.? Vy přece máte možnost si porodnici vybrat. Tak si místo diskuze na iDNES prověřte porodnice v okolí, která vám bude nejvíce vyhovovat a přestaňte kňučet...

+5/0
21.11.2016 18:58

M68a94r28k61é80t39a 17F55l23o37w41e75r 5212305961135

Jo, budu od pateho mesice pro jistotu bydlet na hotelu na druhem konci republiky, a i tam je riziko, ze ze ctyr doktoru jsou tri dobry a ja chytnu zrovna toho, co je tam do poctu... to mi to vazne vyresi ;-Dtahle argumentace jen nahrava porodum doma...

0/−3
21.11.2016 19:19

S31o53f88i64e 97K23l96e88n69n45e82r35o13v27á 1893177131323

Moje argumentace, která je vám tak k smíchu, je cesta, jak předejít riziku "studené sprchy" po překročení prahu porodnice, ze které si pamatujete jen negativní zážitky. Ano, všechno je o lidech. Na pitomce narazíte všude, na poště, v masně či v porodnici. A nepopírám, že dokáže udělat hlubokou rýhu do důvěry nastávající matky. Ale je naprosto standardní navštívit porodnici, nechat se provést, zeptat se na možnosti průběhu porodu, přítomnosti blízké osoby, prvního ošetření novorozence či pobytu na oddělení šestinedělí. Líbilo? Nelíbilo? Tak hledám dál, ptám se na reference okolí,..Je to jen na vás a rozhodně kvůli tomu nemusíte jezdit v pátém měsíci na hotel na konec republiky nebo rodit doma. Buď chcete pro komfort svůj a dítěte něco udělat nebo ne, ale pak si tady nestěžujte.

+4/0
21.11.2016 19:50

M98i63c92h96a23e18l33a 64N69o21v13á29k44o14v62á 9662474813456

Slušné chování a respekt k rozumnému přání rodičky by měl být stadard všude. Pokud je nutné absolvovat porodniční turistiku, tak to je tu cosi špatně. Jednu dobu se jezdívalo do Vrchlabí, pak třeba do Krnova nebo jinam. Jenže každý nemá okolo sebe třeba porodnici, kde by mu to vyhovovalo.

Na návštěvě vám i naslibují hory doly a pak kolikrát skutek utek. Ono totiž záleží i dost na směně a na konkrétním personálu, který slouží, v rezenzích se dočtete chválu i kritiku na každou porodnici.Není to tak jednoduché, jak si to představujete....

+1/−1
21.11.2016 21:01

D70a78n78a 35T82e78n54z35l88e64r 5160342195753

Však on to taky standard všude je. Ty hoaxy o příšerných porodnicích vysílá jen určitá skupina lidí, která si buď a)libuje v tom, jak je zajímavá b)má problémy zásadně všude a se vším c)si od toho slibuje lehce vydělané peníze. :-/

Jasně že každý porod neproběhne ukázkově. Na to ale nemá vliv nějaká porodnice, ale to, že se nás prostě příroda neptá, co se nám hodí do krámu.

Jen naprosto hloupá *** bude za komplikace jedovat na personál, místo co by byla vděčná, že jí zachránili život nebo děcko.

+3/0
22.11.2016 6:37

M57i36c98h89a22e30l34a 93N85o20v76á54k64o81v26á 9872314813286

No koukám vy máte jasno :-)personál je všude dokonalý, vše je sluncem zalité a kdo je nespokojený třeba s přístupem nebo špatným chováním, tak je potížista z nějaké sekty, co na tom chce trhnout prachy....:-)

Takhle extrémní černobílé názory se najdou na obou stranách, to je fakt, ale k nějaké rozumné diskuzi to není.

0/0
22.11.2016 19:09

M37a33r95k26é83t48a 71F33l52o27w40e60r 5442545911445

Prijde mi o neco praktictejsi zvysovat uroven vsech porordnic, nez aby se vsichni sjizdeli do top ten... a blizka vhodna porodnice je hodinu a pul vlakem a to je nejrychlejsi spojeni... a to, ze jsem mela stesti zrona na dva tri spatne lidi z te porodnice nesnizuje jeji kvalitu celkove, recenze ma pomerne slusne a co jsem cjodila na ozvy, nebyl problem... nelibi se mi, ze muzu bejt rada, ze je neco tady lepsi, nez v africe, chci aby to tu bylo proste dobry... a blbec na poste, ci v masne nema takovej prostor ohrozit zivot a zdravi meho ditete, jako ten v porodnici...

0/0
21.11.2016 21:02

S24o49f45i22e 87K58l60e11n34n69e10r62o65v14á 1173457771103

1. Nemám nic, ba naopak proti zvyšování úrovně všech porodnic.

2. Vaši poznámku o Africe v kontextu s mým příspěvkem nechápu.

3.Porovnejte:

"Pikud je moznost jen porodnice, kde je protivnej, nastvanej personal, ktery evidentne obtezujete jak simulujete porod a to se zatim bavime jen o stresovani rodicky, nemluvime k tom, co prehlidnou, zanedbaj, nebo nezacnou resit vcas a primo tim ohrozi zivot a zdravi dítěte...."

X

"blizka vhodna porodnice je hodinu a pul vlakem a to je nejrychlejsi spojeni... a to, ze jsem mela stesti zrona na dva tri spatne lidi z te porodnice nesnizuje jeji kvalitu celkove, recenze ma pomerne slusne a co jsem cjodila na ozvy, nebyl problem..."

Mě vychází, že ta porodnice,ve které jste rodila byla celkem fajn,

jen jste měla při porodu smůlu na sloužící personál. (Váš popis průběhu porodu jsem nerozkódovala, byl poněkud zmatený, takže nevím, co se vám přihodilo, ale to už není podstatné) Již jsem psala, že všechno je o lidech, byť jste si poznámku o pitomcích v masně či na poště vyložila po svém... Nicméně váš první zmiňovaný příspěvek nevyzněl jinak, než jako paušální pohled na porodnice s tím, že pokud chcete porodit v porodnici, nezbývá vám nic jiného než brát porodnici s negativistickým personálem a prostředím ohrožujícím dítěte na životě... Což se vám povedlo samozřejmě náležitě odventilovat.

4. Sama jsem rodila ke vlastní spokojenosti v nedaleké okresní nemocnici a neměla potřebu se honit za alternativními postupy, protože jsem je nepovažovala za nutné...Měla jsem pocit pohodlí, bezpečí i profesionálního přístupu. Pokud však tato porodnice někomu nevyhovuje nebo s ní má špatnou zkušenost, má možnost rodit v porodnici jiné, to je celé.

0/0
21.11.2016 22:38

M22a59r73k87é37t66a 69F12l93o42w51e64r 5832195501425

ad 2, reaguju na vás a pročítám diskusi celkově a trochu mi to splynulo... ale objevilo se tu srovnání našeho a jiného zdravotnictví... a tenhle princip "sice to není nic moc, ale je to lepší než..." se mi nelíbí, a nemyslím, že je to vhodný argument k čemukoli

ad 3, osobně mám výhrady k porodům doma, i když ty taky nejsou všechny stejné(popisovaný případ s podchlazeným miminkem a tady ten v článku jsou hodně rozdílné situace), ale reagovala jsem na zbytečnost porodních domů a to, že kdo nechce rodit v porodnici je ekomatka, která musí porodit na rozkvetlé louce... ono těch zkušeností z porodu jsem popsala víc, nejen svou vlastní... u mého vlastního porodu byly dvě směny a jedna v době, kdy tam celkem k ničemu nebyli byli celkem přijemní, i když mí favorité z ozev měli volno(ale taky je otázka, jestli když si někdo popovídá u toho monitoru, jestli i zvládne řešit případné problémy), nemocnice jako taková je průměrná, takže když se chytne dobrá sestava a je rychlej a hladkej porod pohoda, já měla špatnou a nestandardní porod, který by se dal řešit líp, ale jak jsem psala, měly jsme štěstí... a přece nebudu před porodem obvolávat všechny dobré nemocnice( většinou počítáno na stovky kilometrů různým směrem) kdo tam zrovna bude sloužit, jak dorazíme, nehledě na nutnost registrace v některých, už tam může bejt nával a smolík...

0/−1
21.11.2016 23:15

M79a75r42k32é67t35a 98F36l26o31w81e66r 5252165481395

poznámka o pitomcích všude... no jako jsou profese, kde zaměstnanec nemá co zkazit a nemá celkem ani žádnou zodpovědnost vůči někomu, tam ten pitomec může zkazit den, ale celkem to nevadí... ale jsou profese, ke kterým se váže určitá zodpovědnost a tam potkat pitomce může bejt velkej problém a myslím, že by měli být mechanismy, aby se to nestávalo...

ad 4, né vždy ta možnost je, proto nechci jen chvalit nemocnice obecně, ale znova opakuju, přála bych si, aby schopný a ochotný(nepotřebuju nutně aby mě tam celou dobu bavili a uklidňovali, ale to, co přednesli u mě bylo buranské a kdybych nebyla hotová s porodu, asi bych po ní něco hodila) personál byl standard všude, protože pocit pohodlí jsem teda ani moc nečekala, ale to jim nevyčítám, ale co se pocitu bezpečí a profipřístupu týče, ten mi tam chyběl podstatně... zatím je standard, že je aspoň jeden problémovej tým ve většině porodnic, takže jste měla štěstí a jste spíš vyjimka....

0/0
21.11.2016 23:16

S48o84f80i14e 17K57l79e43n28n55e17r94o27v24á 1293677811893

Přeji více štěstí pro příště.Děkuji za diskuzi.Pěkný den.

0/0
22.11.2016 4:58

D71a84n77a 52T10e84n43z51l15e70r 5500622635633

Dělá to na mě dojem, že si myslíte, že "mít doma graf na kontrakce" vás zachrání před komplikacemi.

Bože...

Jinak... opravdu tomu personálu nezávidím jejich těžkou a špinavou práci. A už vůbec jim nezávidím práci s konfliktními typy, které jdou do porodnice a už vědí, že personál bude "na ránu".

Dál se to ani snad už nedá komentovat.

+4/0
22.11.2016 10:22

M92a65r83k79é12t92a 62F46l56o86w25e72r 5182845161575

Nezachrani me graf pred komplikacema, ale u meho porodu to byla jedina vec, kterou jsem potrebovala a i presto, ze tam byla funkci, bylo to diky personalu porodnice k nicemu... no zvladla jsem to bez nej, ale mohlo to zkratit porod... ale jasne, proc to zlepsovat kdyz nejakym tenzler staci, ze se dite narodilo v nemocnici a co to na nem necha za nasledky je ji jedno, proc by se meli v porodnicich nachazet schopni doktori a PA, dyt tam jde jen o zivot...

0/−1
22.11.2016 10:51

D48a91n93a 40T38e95n38z62l51e38r 5970452165263

Co to proboha plácáte? Jak vám nějaký graf měl zkrátit porod? Sorry, ale začínám mít pocit, že se bavím s bláznem.

Následky na dětech zanechají spíš zanedbané domácí porody, kde se na komplikace nedá nijak reagovat a musí se čekat, až přijede rychlá pomoc.

Víte jak dlouho vydrží bez kyslíku lidský mozek? Osm minut. Víte, jak dlouho potřebuje saniťák, než se k vám dostane? Vynásobte si, kolikanásobná smrt to je a dál si namlouvejte, že poručíte větru dešti... jste ovšem absolutně mimo realitu.

+2/0
22.11.2016 15:08

M79a63r61k50é20t46a 21F35l14o45w42e84r 5692145431255

http://www.strom-zivota.net/porod/krizove-bolesti-pri-porodu me konkretne zcela prehlusily kontrakce, i pres upozorneni, ze nic jako kontrakce necitim, byla jedina rada at na ne tlacim... a tlaceni mimo kontrakce(ono kdyz je necitite je docela tezky je odhadnout) je jednak vycerpavajici a neni tak efektivni... ne moc komplikovanej problem se snadnym resenim, ktere bych v nemocnici ocekavala... a ano, nasledek toho byl, ze moje dite s nadvakrat natesno omotanou snurou melo trochu problem s rozdychanim... jinak osobne nejsem fanda domacich porodu, ale stejne tak mi vadi neprofesionalita nemocnicniho personalu, ze problemy(jako ty krize, nebo ze zustane kousek placenty v deloze) , kvuli kterym jsou porody doma rizikove se stavaj i v porodnicich. ale vam to asi prijde v poradku, co na tom, ze nekdo zmrzaci dite, hlavne, ze to byl doktor a ne jen porodni asistentka...;-€

0/0
22.11.2016 19:20

M78i84r12o23s75l20a34v 66C34h39m24e54l81í66k 9869450660

Nic proti ženám...ale co DĚTI ? Vystavujete je riziku a vůbec na ně neberete ohled, hlavně že rodíte v rozkvetlé louce....;-€

+3/0
21.11.2016 17:41

M92a34r73k61é71t72a 79F52l12o59w19e69r 5332625231835

Porod je sam o sobe rizikem, proc jeste zvysovat riziko tim, ze budete duverovat neko, kdo misto reseni problemu jich par pridela... takze pokud jsou moznosti porodnice, jako jsou ted, nebo louka, tak asi cimdal vic chapu, tu touhu po louce, ne jen kvuli pohodli, ale hlavne kvuli zdravi ditete...

+1/−3
21.11.2016 18:44

D66a36n84a 68T94e91n22z38l31e36r 5650632545483

:-) Vy jste regulérní blázen, sorry.

Na jednu stranu říkáte, že porod je sám o sobě rizikem, na druhou stranu rizika ignorujete a chcete rodit "na louce". To by potřebovalo spíš psychiatra - můj názor.

+2/0
22.11.2016 6:58

M68a78r49k60é95t51a 71F52l97o41w98e62r 5662495101145

Ne, porod je riziko a doktori ho pkmerne casto odflaknou, takze kolkrat tl riziko je vyssi a porod na louce by se obesel bez zbytecnych komplikaci... to vy jste proti zvysovani urovne porodnic a tady se vecne ohanite jak matkam nezalezi na detech, coz je docela paradox...

0/−4
22.11.2016 9:44

D21a55n57a 28T96e96n90z53l53e63r 5120462955173

Tyhle názory čerpáte proboha kde? Který laik rozhoduje, co všechno musí doktor vzít v potaz, když nevyhoví nějakému potrhlému nápadu v "plánu", který si vypracuje ta nebo ona bláznivá ekomatka? Tahle namachrovanost, tahle touha po konfliktech s někým, kdo je opravdu odborník a ve věci se vyzná... nad tím mi zůstává rozum stát... sorry...

0/0
22.11.2016 10:24

M27a41r83k33é20t58a 73F81l89o70w85e34r 5362315111555

Co to placate o planu? proc odbornik nedokaze aspon vyskubnout placentu hned po porodu, ale ceka se az se k tomu bude prelecovat i lehci sepse? porad nechapete, ze se spousta lidi nebavi teoreticky, jak jsou nemocnice spatny, ale ma svoji vlastni zkusenost, kdy pritomnost technologii byla uplne jedno, protoze ji nikdo nechtel, nebo mozna neumel vhodne pouzit a melo to ruzne vazne nasledky, matka se s tim vetsinou srovna, ale u tech deti to ne vzdycky uplne jde... kdyby ti odbornici byli aspon v tech nemocnicich k nalezeni, nebyl by problem, ale nekomu holt staci titul a nekdo stoji o zdrave dite...

0/−1
22.11.2016 10:45

M91i18c27h75a78e46l66a 57N57o25v35á85k57o58v55á 9632344653566

Prosím vás, třeba v některých skandinávských zemích je porodní plán standartní součástí těhotenské průkazky, pro personál je to závazné a má respektovat přání žen . Samozřejmě, že pokud se porod zvrtne, tak je to pak jinak, s tím se počítá, ale pokud to není nic nesplnitelného, tak to personál respektuje.

Asi nějaké hnízdo potrhlých ekomatek. :-)

0/0
22.11.2016 19:28

O75t52t18o 75H28a23l50í68ř 9323917748946

Jde spíše o stihomam hysterických budoucích matek, které hltají informace od různých šarlatánů a šarlatánek a na jejich základě mají zkreslené představy a vymýšlejí extrémní hlouposti, o jejichž "správnosti" navíc mají potřebu přesvědčit celý svět.

+2/0
22.11.2016 14:11

D44a60n45i45e36l67a 59P49r69o82c68h97á34z10k25o35v35á 3458291770597

Jako daňový poplatník velice doufám, že výjezd záchranky a veškeré úkony záchranářů bude zaplacen rodinou, která chtěla porod doma. Nevidím důvod, proč by měl být hrazen z peněz daňových poplatníků.

0/−6
21.11.2016 12:04

J78a92n 79K73r93i76e16g56l54e91r 4611227635886

jako danovy poplatnik doufam, ze vyjezdy zachranky k lyzarum, kolarum, koleckobruslarum, ozralcum.... (dosad tisice jinych veci) budou hrazeny dotycnymi. Maji sedet doma.

+5/−1
21.11.2016 13:21

D49a31n90a 94T24e64n82z87l77e27r 5180592915863

Lyžař vyjede a doufá, že se mu nic nestane. Tady o tom se VÍ, že se většinou "něco stane". Až většina lyžařů skončí s polámanýma končetinama, tak to budeme moci srovnánat. Do té doby - čirá demagogie.

+3/−3
21.11.2016 13:28

K49r54i41s95t12i64n86a 51C68a29m21i15d57g17e 2696145186835

O čem se ví, že se většinou něco stane? Máte nějakou statistiku? Osobně mám zato, že je rizikovější sjet po té sjezdovce, ale nemám tedy žádnou studii po ruce, takže nemohu napsat, že se o tom VÍ.

0/0
22.11.2016 16:32

R79a45d88k81o 60Š83k29r81o16v71á66n12e22k 94S59t57. 2760476800122

Tak proč volali záchranku když se nic co by ohrožovalo život dítěte nestalo ? Připadá mi to,že chtěli být z obliga v případě úmrtí dítěte ! ! !

+5/−1
21.11.2016 11:27

F79r89a65n57t23i83š69e43k 39S35o61b75o34t13k64a 1587443274450

Ať si třeba rodí v jeskyni za svitu svíčku a za halasného bubnování - ale ať potom nesou následky!! (no vlastně tomu dítěti to nikdo nevrátí, i kdyby ty jeho umanuté a emancipované rodiče zavřeli na doživotí).

+6/0
21.11.2016 10:06

J15o44s96e61f 19H91o61n57e22š 7361692130763

Myslím,že by neměli komplikovat práci záchranářům.Doktor ze záchranky má daleko větší znalosti,než nějaká poučená porodní bába

+4/−7
21.11.2016 8:28

S54t48a55n32i32s14l22a27v 54M92a29r40t46a63n 5467630601

Jestli tomu správně rozumím, tak záchranka tvrdí, že přišli k domácímu porodu, zresuscitovali dítě, které pak doporučili hospitalizovat, což matka odmítla a podepsala revers, kdežto podle sekty HAM záchranka přijela, zresuscitovala dítě (jak jinak popsat, že děťátko potřebovalo jen trochu profouknout ambuvakem...?), doporučila ho hospitalizovat, což matka odmítla a podepsala revers (protože se jí zdálo úplně zdravé)... ??

Podle mě jsou ty lidi nemocný a nechápu, proč se jim dává prostor v médiích

+12/−4
21.11.2016 6:16

D41a21n70a 12T83e49n70z97l13e10r 5100562985393

Klasika... dítěti jen přestalo bít srdce a když ho konečně dostali ven, bylo dost poničené. Časem se uvidí, jestli ten výlet do bílého tunelu měl pro děcko následky v podobě nějakého postižení. Hlavně, že si potrhlá ezomatka prosadila svou a dula si vydělala pár tisícovek... je mi z těchhle lidí smutno.

Neumí si vážit ani svého ani zdraví svých dětí. Rv

Tu motivaci duly lze alespoň trochu chápat. Obyčejná lidská namachrovanost a chamtivost.

+11/−7
21.11.2016 7:25

L62a80d22a 30N12o79v59a46k 4272713517

nikdo zatím ani nepotvrdil, že by dítěti přestalo být srdce, naopak se zatím potvrdilo, že je dítě v pořádku a že tady někdo lže.., pravděpodobně záchranka..

Tak nebuď smutnej..

0/−1
21.11.2016 17:57

S84t14a59n97i71s38l11a25v 10M65a67r29t36a82n 5507510321

paní dula tom mluví o prodýchnutí ambuvakem. Ambuvak vozí záchranka a nepatří do výbavy dula. Používá se k resuscitace při zástavě dechu. Pro sektu HAM je to typická mediální manipulace..

+3/0
22.11.2016 6:08

D32a57n23a 86T91e22n17z20l44e82r 5850262425693

R^ Dobrý postřeh.

+1/0
22.11.2016 10:25

P69e85t96r 33H51á97l69a 6114846985906

Aniž bych chtel hodnotit domaci porody jako takove, nad jednim dokola opakovanym argumentem zustava rozum stat.

Lidi tady vycitaji zavolani sanitky k problemovemu porodu jakozto plytvani zdroji, a chteji preventivne vsechny porody v porodnici. Takze misto 1 vyjezdu ke komplikovanemu pripadu, ktery trval pul hodiny, bude rekneme 25 rodicek 10 hodin zabirat pokoj / sal. Ono totiz jedno auto je drazsi nez 500 mistnosti. Tak urcite.

+11/−9
21.11.2016 1:40

D40a20n35a 96T71e77n78z57l12e32r 5400782395773

Proboha jde tu snad o zdraví a životy dětí. Ne o pár korun.

Děti by měly (a to absolutně všechny, i ty, které mají smůlu mají potrhlé nebo hysterické matky) mít právo na lékařskou péči. My totiž nejsme druh, který rodí nějak extra lehce nebo jednoduše. Případné komplikace (a lékařská věda jich rozlišuje dva a půl tisíce) se dají většinou řešit pouze a jedině v porodnicích.

+4/−6
21.11.2016 7:13

P93e24t24r 85H21á67l54a 6404786695946

Strawman. Jasne rikam ze se nevyjadruji k domacim porodum jako takovym, ale pouze k ekonomuckemu argumentu "blokovani sanitky", ktery je zcela nesmyslny.

Min se hrnout vyjadrovat za kazdou cenu svuj nazor a vic cist na co reagujete.

+11/0
21.11.2016 9:46

D84a84n79a 49T47e32n66z81l75e66r 5240442415643

A já zase reaguju na tyhle kupecké počty. Lidský život a zdraví přepočítávat na korunky?

0/−1
21.11.2016 13:41
Foto

J35i83ř92i12n89a 40M17a13c18h36á22č58k43o39v68á 9219707247506

Komplikace u domácích porodů nastávají v několika procentech případů, v Čechách nejsou statistiky, v zahraničí ano. Představa, že většina porodů má komplikaci, není v souladu ze skutečností. Před zavedením moderní lékařské péče při porodu umíralo 1-2% žen a 5-8% děti - tedy přímo v souvislosti s porodem. Další daň si vybraly poporodní infekce, kdy první rok života přežila jen polovina dětí, 20 let se dožilo 40 % populace. ČR, počátky 19. století

0/0
21.11.2016 14:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.