- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Po Indii jsem nacestoval asi za mesic asi 3000 km vlakem. Je to dost zvlastni pocit cestovat, kdyz vite, ze dvere se normalne kvuli teplu nezaviraji a okna jsou zamrizovana.
V primestskem vlaku v Mumbaji nejsou vubec zaviraci dvere vubec, pouze velke otvory a oblibenym sportem mladych Indu je drzet se jednou rukou tyce a vyklanet se z vlaku, co to jde (tzv, hang out).
Zeleznicni infrastrukura je v podstate stejna jak ji zanechali Britove v roce 1947. Pouze v pokladnach pribyly pocitace pro prodej listku a na peronech jsou digitalni ukazatele cisla vlaku. Ty ale casto ukazuji uplne jine cislo vlaku, nez ktery prave stoji u peronu.
Kapitolou pro sebe jsou chudinske slumy, ktere jsou tesne u koleji a obyvatele slumu vyuzivaji volny prostor koleji napr. k vareni nebo k myti.
Dekuji Krisnovi a Visnovi, ze jsem prezil cesty s indickymi zeleznicemi bez uhony, pouze s nekolika hodinovymi zpozdenimi.
Posielam úprimnú sústrasť do Indie!!! Krajina mnohých náboženstiev, národností... Ale na druhej strane je to dobrá správa - pred rokom mali ťažšie straty na Ľudský Životoch. Takže bezpečnosť sa zlepšuje!
Je to Indie, ve skutečnosti zemře 200 lidí, hodně na následky mizerné péče lékařů a šíleného zacházení při vyprošťování neprofesionálním personálem a tím, že na pomoc čekali několik hodin. Dále i proto, že byl vlak nejspíš přecpaný a technický stav tam nikdo neřešil a neřeší. Pak v Indii na železnici zemře i 15 000 lidí ročně, ale opět to nikdo neřeší...
(Necelá) stovka obetí za rok ve vlacích v miliardové populaci je jako jeden mrtvý u nás- v prepoctu na hlavu. Radeji budu jezdit po Indii vlakem, nez po Svýcarsku autem. Silnicní doprava je nejnebezpecnejsí a preci tak podporovaná, vúbec nechápu, proc.
Silniční doprava (bus) je bezpečnější než vlak podle statistik. Jinak si myslím, že individuální doprava (auto) není nějak moc podporovaná. Samé zóny, poplatky, cla, zákazy, emisní limity.
Vždy,když se stane železniční neštěstí s hodně mrtvými,tak je to Indie. Čím to je?
V počtu železničních neštěstí a jejich obětí v přepočtu na počet obyvatel země možná nad Indií vedeme. Když my máme 8 mrtvých ve Studénce, tak Indie musí mít na stejné období cca 500 mrtvých, aby nás dohnala.
To jsou zřejmě zatím jenom ti, co jeli čtvrtou třídou na střeše...
To si jako vazne myslite, ze v nocnim expresu, ktery jede bezmala 1300 km (spoj Indore Patna pres Kanpur), tak ze lidi cestuji na strese ?
96 zahynulo a co ti co seděli uvnitř vlaku?
U takových zpráv vždy přemýšlím, jestli o tom, když se u nás v ČR stane nějaká nehoda jako byly třeba u Nažidel, Studénka apod. jestli o tom informují v Indii, v Číně, v Barmě...
Těžko, možná tak v sousedních zemích ještě jo. Ale tohle je trošku jiné měřítko, 100 a 10 lidí je něco jiného. A média si taky vybírají, co se jim hodí.
Skutečně jen 23 milionů v miliardové populaci jezdí denně vlakem? Zdá se mi to nějak málo.
Klidně bych tomu věřil. Těch vlaků jezdí v Indii překvapivě málo a na delší trasu je problém sehnat jízdenky. Nevím jestli do těch 23 milionů počítají "městké vlaky" v Mumbai a podobně.