Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé jako Trump a Erdogan působí tragédie, varuje irácký karikaturista

Dříve jsme se báli Saddáma Husajna, dnes mnoha radikálních skupin, před kterými nás vláda neumí ochránit, míní významný irácký karikaturista Abd-ar-Rahím Jásir. Iráčané už jsou bohužel zvyklí na život pod sprchou bomb, říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a47n 98B34a32b60i14č19k14a 9723259643427

Liberálové obviňují Trumpa ze stejných hrůz, jako k tomu dochází i u nás. Kdo není stoupencem jejich hodnot, je automaticky extrémistický, xenofobní, netolerantní, stupidní, nevzdělaný a tak trochu nacista. Oni mají totiž patent na to jediné správné myšlení, jediný správný názor.

Dále krasoduchové prohlašují, že muslimské země potřebují silného a bezohledného diktátora a jejich svržení, jak Sadáma, Kaddáfiho eventuelně Assáda a nějaký pokus o demokracii byla chyba. A když jim někdo řekne, že Erdoganovo poříchýlení k diktatuře je tedy podle nich správná věc, okamžitě vzplanou a objasnují jak je nutná demokracie v této muslimské zemi.

+7/0
24.11.2016 3:58

V21a55š27e48k 53Ř71í74h81a 2373813638682

;-D Koukám další kdo nedokáže vnímat věci s nadhledem.

To, že někdo varuje před jednoduchým řešením neznamená, že by hned obviňoval všechny z nacismu.

To jen vy máte snahu vše zobecňovat a spojovat a nakonec pak sami nejlépe ukazujete na hloupost a omezenost těchto škatulek a zjednodušení.

0/0
24.11.2016 12:42

V23a61š25e34k 81Ř18í84h34a 2473203298122

Koukám, že jak začne člověk poukazovat ne nebezpečí populismu a převládající obecnou mediální prázdnost, tak hodně lidí naštve.;-D

To je svým způsobem dobře, protože ti rozumnější se pozastaví a zeptají proč a ti méně chytří si uvědomí, že jejich světonázor má oponenta.

Pokud jsem pozici Putina, Erdogana, Trumpa, a dalších populistických rádoby vůdců srovnal s Hitlerovskou groteskou, pak těm rozumnější došlo, že nejde o Hitlera jako takového, ale o nebezpečí, které se skrývá v řešeních, která sice zdánlivě vše jasně zvládnou, jsou líbivá, ale která se neptají na zpětnou reakci těch, kteří jimi jsou zasaženi.

Tato řešení pak obvykle končí tragedií.

To že někteří z diskutujících reagovali aniž by se na film podívali, jen ukázalo na jejich povrchnost a v podstatě ve své jednoduchosti na podobnost právě s mnoha hrdiny toho filmu, kteří třeba ač nacionalisté a hrdí Němci , tak nebyli ochotní pro svoji stranu utratit ani euro za kameru.

Omlouvám se všem kdo nepochopil ono nadlehčení v trochu extrémním přirovnání a ve své omezenosti okamžitě začal házet rovnítka tam kde nejsou, ale bohužel v dnešní době povrchních prohlášení je konfrontace s jiným mediem tou nejúčelnější formou jak donutit lidi přemýšlet.

PS: Trump skutečně není ani náhodou tak vychytralí a prohnaný jako Erdogan a ani nemá charizma a nedokáže tolik strhnout davy jako Hitler . V tomto je skutečně každý z nich úplně jiný.

Nicméně ona mediální vlna, která se klem nich vytváří, se až příliš podezřele značně omezuje jen na líbivá několika slovnná hesla tak trochu připomínající 50roky u nás.

0/0
24.11.2016 3:30

M91i88c13h18a31l 60S51l70a70v12í83č43e75k 1759178222859

Aha. Koho zabili a jací šroupki?

0/0
24.11.2016 3:58

V39a29š20e26k 69Ř63í47h52a 2933783898162

Řekl bych že reakce někam jinam. Příště si to lépe zkontrolujte.;-D

0/0
24.11.2016 12:36

J78a18n73a 44K97o45l60l81o71v73á 1166307228966

Co tak si nejdřív zopakovat pravopis?

+2/0
24.11.2016 8:00

V52a59š40e89k 16Ř42í76h21a 2603803108912

Pokud je to jediné na co se zmůžete, pak ok. Za pravopis sorry.;-D

0/0
24.11.2016 12:37

J75a29n 49Z69e78m66a71n 6796637321741

Tady to vypadá, že někdo v redakci zjistil, že čtenáři zde nemají rádi Erdogana, a protože sami mají nařízeno nemít rádi Trumpa ale jeho obrázky s hitlerovským knírkem už netáhnou, hledali a hledali až sehnali někoho, kdo jim toho Erdogana s tím Trumpem srovná, ber kde ber.

Tenhleten levicový populismus je legrační.:-P

+6/0
24.11.2016 2:34

M69a40r76t70i61n 13P67e54t14v94a57d 4650949917622

Amerika není Turecko. Erdogan má zřetelný, konkrétní a bohužel i reálně dosažitelný cíl. Je tedy pro dnešní Turecko - a vzhledem k současné krizi i pro Evropu - mnohem nebezpečnější než Trump, jehož předvolební bláboly se do půl roku vypaří, a stane se z něj stejně řadový americký prezident, jako byli až na vzácné výjimky všichni ostatní. - Američané jsou dohromady mnohem silnější než jejich prezident, a umějí se svou převahou docela slušně zacházet.

Trump kolem sebe celý život trousí falické megalomrakodrapy s monstrózními autogramy, ale jakmile promluví, vyhřezne z něj zakrslý rozum sebevědoméhotexaského vidláka - což je poměrně bizarní, jelikož pochází z New Yorku. Jedno z možných osvětlení této pozoruhodné kombinace napoleonismu a bizarnosti nabízí slavná symfonická kantáta Franka Zappy "Penis Dimension". :-P

+2/−1
24.11.2016 2:32

M88i82c72h11a96l 22S63l97a53v83í62č31e13k 1369638492269

Zajímavá, leč nekonzistentní úvaha. S tím Erdoganem souhlasím. S ostatním již méně či vůbec. Proč by měl být Trump pro Evropu hrozbou? A ani s těmi americkými prezidenty nemáte pravdu. Třeba Bush st., Carter, Kenedy, Reagan, aby to bylo dle abecedy. A nedělejte si iluze, američtí voliči jsou stejné stádo jako ti čeští, jenom už hrnec vší té politické, genderové a pseudohumanitní korektnosti přetekl. Jinak, dle projevů našich donedávných vrcholných představitelů bychom museli být vidláci a burani světa. A někteří z nich v této tradici pokračují. Nechci být impertinentní, ale nemáte s kantátou F. Zappy osobní problém?

+2/0
24.11.2016 3:07

M87a36r64t30i75n 64P16e58t57v23a54d 4870799717822

Já přece Trumpa za ohrožení Evropy nepovažuji, to jste jen nějak nepozorně usoudil.

K seznamu prezidentů - samozřejmě rozeznáváme prezidenty významnější a méně významné - tou "řadovostí" mám na mysli jen to, že nikdo z nich od časů Abrahama Lincolna nepozměnil základní americké paradigma - t.j. všeobecně sdílené celospolečenské hodnoty.

O amerických voličích si iluze nedělám - spíš se ptám, jestli si neděláte iluze vy o tom přetečeném hrnci. Co já vím, nepřeteklo nikde nic, a zatím ani nic podobného nehrozí. Problém mejí spíše ti, kteří toužebně očekávají, kdy už hrnec konečně přeteče - a hrnec jako na potvoru jen tak přiměřeně pobublává. Frustrace je pak nutí zvyšovat hlas, jako to dělá třeba zrovna Trump.

Zappovy kantáty si velice cením po stránce hudební i obsahové, a pokud jde o váš příhodně nasazený impertinentní náznak, mohu jen věcně konstatovat, že jsem byl dosud vcelku spolehlivě ušetřen úzkostné potřeby vzít do ruky pravítko. :-PV[>-]

0/0
24.11.2016 4:25

M74i85c13h82a96l 90S30l77a56v75í78č27e77k 1509458512769

"Amerika není Turecko. Erdogan má zřetelný, konkrétní a bohužel i reálně dosažitelný cíl. Je tedy pro dnešní Turecko - a vzhledem k současné krizi i pro Evropu - mnohem nebezpečnější než Trump", je vaše vyjádření. Váš druhý odstavec je mlácení prázdné slámy, stejně jako obrat všeobecně sdílené celospolečenské hodnoty. A pokud bych to měl brát za bernou minci, v Evropě jich máme daleko více. Tedy těch společenských hodnot. A zbaběle, díky socialistickým pseudohumanistickým sociálním inženýrům od nich ustupujeme invazivním imigrantům. V Belgii se neinstalují vánoční stromy na veřejných místech, ve Švédsku si mohou imigranti měnit příjmení na švédská (Ali Gustson či Muhhamad Karlson), v Německu doporučují Němkám pohybovat se kolem imigrantů na větší vzdálenost, než je na dosah paže. V Paříži stávkují policajti (o čemž se masmédia ani nesmí zmínit ani v ČR) a Paříž je přitom ve válce: https://www.youtube.com/embed/UD7UA1d-WnA?rel=0

Ten hrnec již přetekl, jen frau Merkel a herr Juncker stále melou to samé jak koza před smrtí. Britům už to došlo a spolek opouštějí.

Nevím, nakolikk zvyšoval hlas pan Trump, ale viděl jsem "americké demokraty" frustrované z porážky Hillary řvát, zapalovat auta a dělat obecně bordel!

A co se vašeho posledního odstavte týče, to není impertinentní náznak, ale zcela logická reakce na váš text. Vy jste tím falickým symbolem svůj text ukončil. No, mne to pravítko už dávno nezajímá, asi tak 50 let. Je mi 66.

+1/0
24.11.2016 5:41

M41a17r49t16i65n 96P68e17t17v94a48d 4640509527642

Fajn. Jste stejně starý jako já, máme tedy shodnou životní zkušenost, ale odlišný úhel pohledu. Nic proti tomu, každý člověk nějak hodnotí, a každé hodnocení je výhradně subjektivní.

To, že Erdogan je nebezpečnější než Trump, neznamená, že by Trump musel být nebezpečný. Nic takového jsem opravdu netvrdil.

Nenechám se zatáhnout do té hromady partikularit, kterou navršuje katastrofická migrační krize. Nevyžívám se ve svévolném sestrkávání lidí do krabic. Nedělám rozdíly mezi levicovými pseudohumanitními sociálními inženýry a pravicovými konzervativními obránci obsolentních pseudotradic. Konflikty skupinových zájmů považuji za pozitivní, jelikož jedině ony byly vždycky zárukou historického pohybu. Tradice neustále zanikají, a vznikají nové. Mně se to líbí, nevidím důvod na tom něco měnit.

Spekulovat o prognózách je zábava ušlechtilá, ale bezcenná. Charakteristickým rysem společenských prognóz je to, že nevycházejí. Lidské společenství je ovladatelné jen zdánlivě nebo efemérně.

Zákaz instalace vánočních stromů považuji za stejnou pitomost jako zákaz šátků nebo burkin. Nepochybuji o tom, že i Merkelová dělá chyby, ale vím taky, že silnější a respektovanější politik v Evropě momentálně neexistuje. Oceňuji, že své postoje hájí i proti významné části veřejného mínění, přestože tím riskuje svou politickou budoucnost. Takových politiků jsem za svůj život potkal jen nepatrnou hrstku: Churchill, de Gaulle, Thatcherová, předtím např. Masaryk. Mají můj respekt bez ohledu na to, jestli s nimi držím nebo nedržím basu. Odpor cítím jenom k populismu, utilitarismu a oportunismu. A taky k jakékoliv nenávisti.

Nevěřím v Boha, ale věřím, že svět vždycky měl a bude mít samočistící schopnost. Nikdo to nemůže zvrátit. Proto ve mě budoucnost nevzbuzuje žádné zásadní obavy. Jako skončili Džingischán, Hitler nebo Stalin, kteří disponovali obrovskými armádami a celými zaslepenými národy, skončí i dnešní islamističtí šílenci se svými toyotami, kalašnikovy a mačetami. Konec světa neočekávám.

+1/−1
24.11.2016 6:20

M14i89c48h37a50l 59S65l29a96v16í86č72e98k 1859888802169

Takový je život. Stejné stáří, řada podobných i odlišných zkušeností, ovšem jiné zážitky. A tudíž i jiný úhel pohledu i jiný názor. Což je dobře. Život by byl neskutečně jednobarevný, pokud by existoval pouze jeden pohled a názor. To snad bylo na bolševismu to nejhorší. Glajchšaltrování, Jeden oděv, jeden výraz, jediný správný světový názor. Souhlasím s vámi v tom, že Erdogan je velká hrozba, natož s Angelininou hlavou ve svém pozadí. Spor o nebezpečnosti Trumpa pro Evropu spočíval jen v logice vaší formulace. "Erdogan je nebezpečnější než Trump." Ergo - oba jsou nebezpeční, ale Turek víc!:-)

Nacpal jste do této repliky mnoho učených slov, aniž byste toho příliš řekl. Nějak jsem si vzpomněl na pohádku Lotrando a Zubejda. Tedy na pasáž "odborné lékařské pindy". Lidově řečeno kecy kecy plác plác.

Tradice je tradice a nevzniká ze dne na den. A tvoří část paměti národa. Samozřejmě mohou vznikat tradice nové, ale dnes jsou z 99% jsou umělé a komerční. Teď se můžeme dohadovat, zda tradiční sjezd abiturientů je tradicí, či nikoliv. Ano a ne. Tradiční je pro zúčastněné, ale nikoliv pro společnost. Pro tu jsou tradicí třeba nadcházející advent, vánoce, či velikonoce. Další případy uvádět nebudu.

Na rozdíl od vás "Dělám rozdíly mezi levicovými pseudohumanitními sociálními inženýry a pravicovými konzervativními obránci obsolentních pseudotradic" Proč by tradice měla být obsolentní, tedy nesoučasná a proč by měla být pseudotradicí? Nevadí mi zastánce fašanku, posvícení či domácí zabíjačky, ale silně mi vadí úřednický blb, který mi diktuje, komu z té zabíjačky smím dát výslužku. Což je sranda proti tomu, jak mne vytočí neschopnost a drzost EU. Své vnější hranice nedokáže uhájit, ale bude suverénním státům diktovat, kolik mají převzít vyžírků sociálních systémů?!? Bábě Merkel nic jiného nezbývá. A neriskuje nic, je v důchodovém věku.... pokr.

+1/−1
24.11.2016 8:53

M76i12c21h48a63l 43S67l30a15v24í88č82e35k 1389918342359

A o jejím respektu bych vůbec nemluvil. I sami Němci jí již mají dost. Samozřejmě chybu nepřizná, protože by musela jít od válu. Ve zdrobnělině jsme to měli nedávno doma s článkem o Peroutkovi.

Baba má kliku, že prezentuje (zatím) Německo a hraje si na šéfa Evropy. Docela se divím, že se ještě neozval Frantík. Asi má doma dost starostí s inženýry, co mu demolují a pálí Paříž (https://www.youtube.com/embed/UD7UA1d-WnA?rel=0)

Tak toto opravdu v Česku nemáme zapotřebí.

0/−1
24.11.2016 8:54

V61a72š60e96k 23Ř36í80h50a 2293193598202

Jen k Merklové poslední průzkumy ukazují 55% podpory. To moc na naštvanost nevypadá.;-D;-D

0/0
24.11.2016 12:51

J94i17ř31í 16Č67e57r73m50á52k 5650355148697

Nojo no, a podle průzkumů má Clintonová 85% šanci na vítězství. ;-D

0/0
24.11.2016 14:19

V29a54š51e40k 23Ř79í57h79a 2743593368172

však dalo fbi práci aby Trump ztáhnul.;-D

0/0
24.11.2016 15:08

M55a79r88t84i66n 23P24e58t70v94a28d 4800609287702

Když může být pseudohumanismus, může být i pseudotradice. ;-) Obojí je stejný nesmysl, neboť obojí nemá jiný účel než nenápadnou dehonestaci. :-)

Zastavit migranty na hranicích Evropy je možné jedině za použití samopalů a kulometů. To samozřejmě znamená definitivní konec všeho pseudohumanismu i humanismu: vraždění neozbrojených lidí jenom proto, že někam jdou, nelze odargumentovat ničím jiným, než duchovním splynutím s bratrským IS. [>-]

+1/0
24.11.2016 10:58

M43i60c84h18a17l 34S91l53a16v36í98č88e94k 1789628242429

Je celkem srandovní, že prezidentské volby v USA vnímáme a komentujeme daleko více jak ty vlastní doma. Ale na to dejme kredenc, jak říkával brácha.

Pokusme se o jednoduché shrnutí. Vyhrál movitý běloch, který chce USA vrátit jeho občanům, kašlajícího na politickou i genderovou korektnost. Odmítajícího nelegální imigranty, nepodporujícího 4% menšinu. Který chce prosazovat americké zájmy, což je chvályhodné. Stejně jako u Putina, který prosazuje zájmy ruské. Ctil bych podobného prezidenta doma, který by místo vlezdoprdelkovství zastával naše zájmy.

A teď klidně mínusujte, ale uvítal bych zdůvodnění těch -sů. Děkuji.

+1/−1
24.11.2016 2:10

M70a78r59t12i92n 60P67e97t22v89a21d 4580599327582

To vaše shrnutí - nevím, nevím.

Americkým občanům jejich USA nikdo nesebral, není tedy co vracet.

Politická korektnost je sice nepříjemná choroba, ale narodila se v USA, a tam také dosáhla největšího rozkvětu. Žádný prezident se o její vznik nezasloužil - je tedy velice nepravděpodobné, že by ji jakýkoliv prezident ji mohl vymýtit.

Nelegální imigranty nebo 4% menšinu ať si odmítá, jak mu libo - oběma zmíněným komunitám to dozajista může být lhostejné.

"Americké zájmy" jsou prázdná politická fráze, která nemá konkrétní obsah - a totéž platí i o zájmech ruských, českých, čínských nebo papuánských. Zkuste požádat někoho, kdo se jimi ohání, aby aspoň nějaký z nich výslovně a srozumitelně specifikoval: uvidíte, jak rychle se rozplynou do mlhy nicotnosti.

0/0
24.11.2016 2:53

M62i60c85h46a23l 74S27l10a30v87í45č77e40k 1239348622909

Ale sebral. Samozřejmě že ne fyzicky. Asi stejně jako u nás. Pracující občané makají, platí daně do černé díry státní pokladny, která je vzápětí vyhodí na nesmyslné sociální projekty, stovky neziskovek a dalších parazitů a občan smí maximálně držet ústa. Nepřizpůsobivá menšina se chechtá a bere dávky, příspěvky na bydlení atd.

4% pořádají parádemarš s TV přenosem a vykecávkami chytrolínů. Paní ombudsmanka posílá provokatéry, pan ministr vnitra chce další pravomoce ke špízování občanů, všichni státní úřednici volají po dalších a dalších registrech. Už jste viděl třeba průvod stabilních rodin s jejich dětmi? Neviděl, že? Já taky ne. Přirom i ten Marx tvrdil, že rodina je základ státu. Asi proto se na ni tentočkuje.

Souhlasím s vámi v tom, že tzv. politická korektnost má původ v USA. Indiánům se nesmí říkat Indiáni, ale First nation a černochům černoch, ale Afroameričan. A Eskymákům zase Inuiti. Pokrytectví na druhou, kterého se evropští pseudohumanisté velice rychle chytli. V USA si musíte dát pivo či jiný alkohol do pytlíku, abyste nebudil pohoršení. Každý samozřejmě ví, co v pytlíku je, ale dělá že neví. Plesknout či pohladit kolegyni je sexuální harašení. A kdyby jenom to, stačí dvojsmyslný vtip.

Mýlíte se v tom, že nelegálním imigrantům je Trumpův přístup lhostejný. Ještě nepřevzal úřad a už se Mexičani mohou podělat z toho, že jim ilegály vrátí. A 4% menšině prostě nepoleze do zadele.

Závěr vašeho příspěvku je pak zcela naivní. Tak naivní, že to snad nemůžete myslet vážně. Ty Papuánce a Čechy bylo zbytečné přidat.

0/0
24.11.2016 3:54

M41a13r48t88i49n 20P40e67t33v50a18d 4210119417562

Já vám rozumím, jak to "sebrání" myslíte. Ale bohužel to považuji za nevyhnutelný průvodní jev bezprecedentního blahobytu, do něhož se propadá euroatlantická civilizace. Cesta zpátky by vedla jedině přes kritické zbídačení, které se však jen stěží dá očekávat, když uvážíme potenciál budoucího technologického pokroku, v jehož důsledku nepřetržitě ubývá na straně pracovní zátěže, a přibývá na straně všeobecného hédonismu. Ten vývoj by mohlo změnit jedině nějaké nepředvídatelné celosvětové kataklysma - třeba takové, které by rádi iniciovali dnešní islamističtí magoři, ale naštěstí k tomu nemají ani lidi, ani prostředky, pročež si čekání na svou anihilaci mohou krátit jedině vraždami a romantickým zpěvem.

Nelegální Mexičané nebo Portorikánci jistě dnes mohou z Trumpových slov cítit obavy, ale představa, že lze imigraci zastavit, je naivní. Migrace je přirozeným jevem po celou známou dobu existence lidstva. Jelikož takové pohyby nikdy nikdo neřídí, nikdo jim ani nemůže definitivně zamezit. Mimo jiné nakonec hrozí i to, že boj proti migraci bude pro společnost mnohem větší zátěží než její tolerance: vidíme to na příkladu nekonečně prohrávaného zápasu s producenty omamných drog.

Homosexuálové vylezli z děr, do kterých je na tisíc let zahnala křesťanská agresivita. Je pochopitelné, že se to neobejde bez náležitého rozruchu, který však pomalu utichá, až zmizí úplně. Přirozenou součástí lidské komunity byli vždycky, a vždycky taky budou. Je úplně zbytečné se vůči nim vymezovat, a není ani proč. Trump evidentně patří k těm, kteří s tím stále ještě mají potíž: ale to je jen jejich problém, který si budou muset vyřešit sami se sebou.

Své zájmy má samozřejmě každá komunita, tedy i stát - tak naivní opravdu nejsem. Naivní je ovšem doměnka, že zájmy jedněch mohou být oprávněnější nebo významnější než zájmy druhých: právě to bylo například podstatou agresivní křesťanské expanze do celého světa. Taková interpretace skupinových zájmů je nejen nemravná, ale i destruktivní.

0/0
24.11.2016 5:24

M76i75c39h42a27l 75S77l29a95v61í59č80e15k 1259888672979

Nezlobte se, ale hned váš prvý odstavec je nesmyslný. Skoro na pár facek. Jakýpak bezprecedentní blahobyt? Co je to za blábol? Na této půdě dřeli naši předkové do úmoru. Některého ze svých potomků chtěli ušetřit dřiny a dali jej studovat. Za krvavé peníze. Takto vznikala inteligence národa. A ta se neflákala, ale pracovala a z její práce vznikl průmysl a celá "vědeckotechnická revoluce ". Což je naprosto idiotský výraz. (https://cs.wikipedia.org/wiki/Revoluce , další hledejte sám) Nešlo o žádnou revoluci, jen o myšlenkový a technologický vývoj, o který se opět zasloužilo tisíce pracovníků ve všech sférách. Prostě nám tu nerostly ani kokosy, ani banány ani maniok a tak se muselo makat. A dokonce vznikl prostor pro nemakačenky všeho druhu, kteří porodili Marxe a jeho diktaturu lůzy, pardon, proletariátu.

Mýlíte se i s Islámem. To nemá nic společného s IS, ten je jen střelnicí mocností a odbytištěm expirující munice. On již má v Evropě bohaté zázemí a teď dochází k řízené migraci jeho vyznavačů do Evropy. Jsem dalek všech konspiračních teorií, nicméně tato masová a načasovaná imigrace je řízena. Kým, to nemohu tvrdit, ale díval bych se na SAE a zejména Saudy. Prostě se v palicích Sůdánce, Etiopce, Syřana, Afghánce, Bangledéšana najednou nevylíhne myšlenka emigrovat do Evropy. Natož když kupodivu jsou všichni vyznavači islámu.

Samozřejmě, že imigraci zastavit lze. Chce to jen politickou odvahu a pár vojclů na hranici s ostrými v zásobníku. Zkuste migrovat do Ruska. A ani Austrálie se s nimi nebabrá!

4% část populace je ze společenského hlediska nezajímavá. Tak nechápu, proč jí je dáváno tolik prostoru. Větší % je chudých i bezdomovců ale ti nejsou zřejmě společensky zajímaví, či se spíše společnost za jejich existenci stydí, a tak pokrytecky o nich jaksi nemluví. Podobné je to se zdravotně postiženými a starodůchodci. Nejsou prostě IN!

0/0
24.11.2016 7:21

M64i57c66h27a28l 19S72l21a74v15í55č50e76k 1909198852139

DOPLNĚK

A už jen na závěr, pane Petvad, proč vám tak leží v žaludku křesťané, kteří byli z 99 % vašimi předky?

Cituji vaše vyjádření - "homosexuály zahnala do děr křesťanská agresivita" ... A křesťany zahnala do děr a katakomb agresivita římského polytheismu, Židům zase zbořili chrám...

"Naivní je ovšem doměnka, že zájmy jedněch mohou být oprávněnější nebo významnější než zájmy druhých: právě to bylo například podstatou agresivní křesťanské expanze do celého světa"

V "socialistické" Číně byla donedávna homosexualita považována za trestný čin, pak na tlak západu povolili s tím, že jde o duševní chorobu. Islám homosexualitu dodnes trestá v islámských zemích smrtí. Až budeme islámskou zemí, bude to zde stejné.

Islám testá znásilněnou ženu stejně jako cizoložnici ukamenováním. (jen pro otrlé s dobrým žaludkem: http://www.onetv.cz/detail/krute-video-takhle-vypada-ukamenovani-zeny-v-primem-prenosu )

Právo šaríja dodnes trestá provinilce zmrzačením.

No jasně, křesťani upalovali ve středověku čarodějnice a kacíře. Navíc nám upálili Husa. Toho, který byl zděšen skutky "národního hrdiny", takto lapky a žoldnéře Žišky.

Jenže již žijeme v novověku a křesťané nikoho neupaluji. Na rozdíl od vyznavačů islámu, kteří to navíc šíří ve videu.

0/0
24.11.2016 7:22

M31a63r47t94i30n 73P65e35t29v92a86d 4590599617182

K DOPLŇKU

Křesťané mi leží v žaludku jedině tehdy, když popírají evangelické zásady, t.j. když jednají nekřesťansky. To se týká veškeré historie katolických zločinů - všechny mají svůj původ ve Starém zákoně, a jsou v přímém rozporu s učením jejich zakladatele. Zahrnutím Starého zákona do kanonických zdrojů se katolíci uvrhli do stavu permanentní morální schizofrenie, kterou dodnes nedokázali vyřešit.

Ježíš je pověřil hlásáním evangelia - oni si ovšem přisvojili právo soudit a reglementovat životy věřících. Nemluvě o rozmanitých inovacích, směřujících k oprávnění neoprávněných zájmů: úprava Desatera, vydávání Ježíše za božího syna (k čemuž museli sestrojit mlhovinu svaté trojice), nanebevzetí panny Marie, a další podobně vypečená dogmata.

To, že je předkřesťanský Řím zahnal do katakomb a předhazoval lvům v cirkusech, ničím neomlouvá agresivitu katolickou, která mimo jiné vedla i k násilné ozbrojené expanzi do všech koutů světa, spojené s likvidací nativních náboženství a kultur, nemluvě o staletích křižáckých válek nebo svaté inkvizice.

Spolu s islámem tak byli křesťané po mnoho staletí permanentním zdrojem intolerance a nenávisti, ačkoliv pokrytecky kázali pravý opak.

Nesmíte se na mě zlobit, když nechápu, jak je možné, že za své pokrytectví dodnes nepřevzali otevřenou zodpovědnost.

Tohle není křesťanská tradice, se kterou bych se mohl ztotožnit. Samozřejmě oceňuji přínos církve k rozvoji krásných i užitých umění, oceňuji její charitativní snahy. Ona však ve stejné době zuby nehty bránila rozvoji exaktních a přírodních věd, neboť její jedinou vědou byla teologie - přesně jako v islámu, a všechny racionální poznatky pozitivistické vědy podrývaly samé základy teologické metafyziky.

----

Šaríja se v trestním právu uplatňuje pouze v teokratických státech (je jich kolem deseti, a mnohé z nich dnes nejbrutálnější tresty pod mezinárodním tlakem nevykonávají). Ve zbývající většině zemí nemá islám privilegované postavení ani v legislativě, ani v zákonodárné a výkonné moci.

0/0
24.11.2016 10:34

M60a49r23t45i83n 88P58e56t30v69a15d 4100719737552

S výjimkou krátkého období maoismu období v Číně homosexuály nikdy nepronásledovali. - Stejně tak v Japonsku, kde bylo za šógunských dob dokonce považováno za neoficiální součást samurajského kodexu, aby měl voják svého vojenského milence, jelikož pak kromě šóguna chránil pak i jeho život, a byl tak v boji o to silnější a odvážnější. :-)

0/0
24.11.2016 10:46

M84a68r71t29i21n 67P14e60t69v37a92d 4600929897792

Nikdy v minulosti se u nás nežilo lépe a snadněji, nikdy nebyla práce lehčí, nikdy nebylo tolik volného času a dostupného prostoru k individuální seberealizaci, nikdy nebylo tolik občanských svobod. Jestli vám to nepřipadá bezprecedentní, poslužte si. :-)

Vaše etymologické inovace a úvahy o líné lůze rozporovat nebudu - každý máme právo hodnotit po svém a bylo by směšné se přetahovat o to, kdo má "pravdu".

Islám už zhruba 200 let nikoho neohrožuje. Jeho sekularizace probíhala souběžně s křesťanskou, ale mnohem pomaleji - mimo jiné i proto, že islám nemá církev, mocenské centrum ani jednotnou doktrínu, a je neobyčejně roztříštěný nepřetržitými vnitřními spory. Přesto už v roce 1858 osmanská říše například dekriminalizovala homosexualitu - proto ani v nástupnickém Turecku nebyla nikdy trestná.

Na počátku 20. století byl islám v rozkladu, náboženská obec vlažná a nedbalá. Kvůli nápravě byl ve 30. letech založen obrodný spolek - Muslimské bratrstvo. Za mého života až do Chomejního převratu v Íránu nikoho ani nenapadlo vidět v islámu nějakou hrozbu. Nepamatuji ani jediný násilný incident (izraelsko-arabský konflikt až do založení Hamásu koncem 80. let neměl náboženské pozadí).

Příčinou dnešní migrační krize není islám, ale neudržitelná situace v mnoha vzdálených zemích, na jejímž vzniku má značný podíl i Západ - jak historicky, tak aktuálně.

Homosexuálové žádný privilegovaný prostor nemají - to je jen oblíbená homofobní lež. Jednou za rok si uspořádají karneval, a kromě toho se občas vynoří při projednávání svých legislativních požadavků na změny zbývajících bezdůvodné diskriminačních zákonů. Kdyby zaujímali přiměřená 4 procenta veřejného prostoru, byl by každý pětadvacátý mediální příspěvek libovolného druhu v denním tisku, časopisech a televizích na homosexuální téma. To je samozřejmě holý nesmysl - zkuste si udělat průzkum.

0/0
24.11.2016 9:48

M33i25c55h92a41l 25S50l94a49v29í41č14e89k 1739598672659

Inu, už v jiné části této diskuse jsme se utvrdili v tom, že máme na věci a dění kolem nás odlišný názor. Takže jen stručná replika:

V 18tém století se žilo lépe a radostněji než 17tém. A v 19tém zase o něco lépe. Ovšem neodpovídáte na zásadní otázku, kterou je PROČ. A o tom jsem již psal.

Lůza je lůza a pokud se dostane k moci, teče krev a ničí se hodnoty. Francouzská revoluce budiž příkladem. Ostatně právě v současnosti se v Paříži válčí, o čemž svorně naše i jiná média mlčí, antož a protože to nevyhovuje demagogii mainstreamu: https://www.youtube.com/embed/UD7UA1d-WnA?rel=0

Že Islám nikoho neohrožuje? Nenechte se vysmát. Kam vstoupí, tam přijde občanská válka, svrab a neštovice. Indonésie, Bali, Thajsko. Dokonce velice nábožensky tolerantní budhisté dali vyznavačům Proroka před držku za jejich velkopanské manýry.

Ad homosexuálové - opět tvrdíte nesmysly. Prostě v módě a IN je před nimi padnout na prdel a obdivovat je, jak jsou úžasní. Nejsou. Z biologického hlediska jsou to jedinci vyřazení z reprodukčního řetězce. Proto zůstává jejich procentuální počet i proti expanzivně rostoucí populaci na stejné výši. Nic proti nim nemám, jejich sexuální orientace je jejich soukromý problém. Ale měl bych dost námitek vůči osvojení i výchově dětí. Zejména u samčích párů. Lesbické páry to mají jednodušší, otěhotnět mohou obě partnerky.

96% populace je heterosexuální. Proč tedy nemají zapotřebí ekvivalentní počet karnevalů či dny rodin, kdy budou pochodovat a jásat rodiče se svými robátky? Je to zase jenom pokrytectví západní společností, která chce dokázat, jak vysoce je tolerantní k menšinám. A na většinu víte co. Ta je tak dobrá na placení daní.

0/0
24.11.2016 10:45

V62á55c46l12a90v 86V42a95n92ě45k 2613743568951

Trump je politický amatér a bude muset mít za sebou neustále nekoho kdo bude muset překládat jeho hloupé vyroky, které by jinak zpusobily treba svetovou válku. Lepší loutku si tam Putin nemohl přát a není divu že místní bojuvka Trumpa propaguje. Zatim popřel dve třetiny sveho volebniho programu a to je zvolený teprve dva týdny. Bůh vi s čim přijde příští týden.

+1/−7
23.11.2016 23:41

K96r63y39š89t80o84f 26H79l24a68v27á75č 9782919358982

přesně tak, Trump je politický amatér, ale představte si, že by na jeho místě byla Hillary Clintonová, jako naprostá profesionálka v oboru poslušné loutky zbrojařské a bankovní lobby 8-o takže to radši "amatéra" Trumpa samozřejmě, dobře to dopadlo R^

+1/0
24.11.2016 0:38

M70i95c76h34a94l 39S44l42a31v33í67č60e44k 1329148432739

Platí totéž, co jsem napsal o příspěvek níže.

0/0
24.11.2016 1:47

J72a45n 16B35a44b69i86č79k46a 9743319433727

Jí patřím k té ̈bojůvce, za které se vy povýšenci díváte jako na idioty, protože pracujeme a platime daně a se mnou polovina američanů

+1/0
24.11.2016 1:52

M21i62c13h66a45l 90U78r78b70a12n 2338949562598

Podle nekterych prispevatelu tady by se dalo soudit, ze pokud v lednu nastoupi Trump na trun v opet Bilem dome, tak nejpozdeji do konce unora prijde konec sveta, navrat Jezise na zem, armagedon atp. ... Holt se na nich asi podepsal sok z prohry uzasne Hillary ...

+4/0
23.11.2016 23:37

V60á58c28l78a45v 23V42a14n29ě89k 2923443608161

Možná prijde konec Trumpa.

0/0
23.11.2016 23:43

M47i25c92h68a20l 87U59r55b96a40n 2648689512938

To je mozne, ale nepovazuji to za pravdepodobne.

+1/0
23.11.2016 23:51

M92i73c14h12a49l 23S36l28a86v56í52č96e59k 1779588832769

Na trolla pana Vaňka nemá smysl reagovat. Řekněte si s panem Novým: "Zavřete oči, odcházím" a dodejte "Přišel pan Vaněk!"

0/0
24.11.2016 1:44

J52a56n 28B71a33b86i40č35k45a 9713119123317

Kdyby byl Vaněk tak blbej jako Trump, tak je dnes multimilionář.

0/0
24.11.2016 1:56

M48i80c53h89a19l 36S26l88a41v21í92č20e95k 1169228672899

No tak se přidejte k jeho fandům. Proti gustu žádnej dišputát. Jenom mi nejde do hlavy, proč systematicky trollující pan Vaněk ještě není multimiliardář? Máte vysvětlení?

0/0
24.11.2016 3:11

J10a76n 48B56a87b25i94č75k30a 9493269703237

Třeba mu v zbohatnutí brání jeho vysoká inteligence.

0/−1
24.11.2016 5:03

M76i64c27h83a34l 13S26l15a87v48í56č59e62k 1249168782239

Nejspíš.:-)

0/0
24.11.2016 5:42
Foto

J89a34n22a 77F80r11á34ň82o90v91á 1373943423164

Jo, iracky karikaturista to vi nejlip, jeho nazor by mel byt vyslysen za kazdou cenu. A co takove Chralie Hedbo, jejich nazor se iracanum asi nelibil, co?

+2/0
23.11.2016 23:37

T75o71m70á96š 25T55a77t31í86č63e73k 5930882980108

Co je tohle za exota, že strká Trumpa do jednoho pytle s padišáhem Recepem? Asi umí počítat, takže naladil na písničku pseudohumanistů. Ona taková šňůra výstav po Evropě a v USA může hodit pěknej balík. :-)

+6/0
23.11.2016 23:10

M37i62c79h69a50l 36S36l46a11v98í82č26e59k 1519228332779

Exot je spíše slečna-paní autorka. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Kdo chce s vlky žíti, musí s nimi výti. Čímž nechci dle Saturnina oznámit, že přijela teta Kateřina, ale jen konstatovat, že díky profláklosti firemních značek aba, ert, atd. je nutno dodat nové. Což je ekonomicky správný tah. Když hanbinec neprospívá, je nutno obnovit obsluhující personál.

+1/0
24.11.2016 2:19

R91o15b50e83r90t 53M18o62t66k21a 4136347239175

Xenofóbové už dlouho kritizují Erdogana, to akorát Angela a jí podobní jej podporují. Tragedii hlavně způsobí lidé, kteří problémy bagatelizují, ne ti, kteří na ně poukazují. Srovnávat Donalda a Erdogana může akorát píp.

+6/0
23.11.2016 23:04

M17a45r82t90i63n 74B24o72b64r 8496450336954

Takl schvalne, karikatura na Muhammada by od tohoto umelce nebyla?

To mi primomina jeden vtip. V CSSR v hospode se setka mistni obcas se "zapadnim" turistou. A dohadujou se, kde je vetsi svoboda. Turista mistnimu: Ale verejne nadavat na presidenta nemuzete ! Mistni: Ale muzu. A postavi se a zakrici: President Reagan je vul !

+7/0
23.11.2016 23:01

T26o71m61á71š 45T51a49t26í95č92e58k 5530702360608

R^

0/0
23.11.2016 23:11

M87a68r24t43i75n 85B75o19b23r 8676310686124

Omluva, konecne jsem nasel bryle: Tak, ne Takl; pripomina, ne primomina a mistni obcan, ne obcas.

0/0
24.11.2016 5:24

J77i42ř85í 44Č55e29r22m45á94k 5590415888717

Koukám, že clintonovská redaktorská úderka na iDnes ty volby pořád ne a ne rozdýchat, takže se co do denního počtu protitrumpovských článků řídí heslem "Splníme, a ještě překročíme".

Zítra se bezpochyby dozvíme, co o Trumpovi soudí indonéská štupovačka rybářských sítí, a pozítří tu bude názor délesloužícího popeláře z Madagaskaru. :-)

+11/0
23.11.2016 22:45

O66l90d48ř89i41c20h 14T86a22c75h79o31v88s29k40ý 2940525579766

Uffff, u toho popeláře jsem nejdříve přečetl něco jiného.

0/0
23.11.2016 22:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.