Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Městskou policii v Praze musí opustit další strážníci. Nestihli maturitu

Daších patnáct strážníků opustí pražskou městskou policii. Důvodem je to, že nestihli do konce října odmaturovat, jak po nich od počátku letošního roku požaduje zákon. Od městské policie letos kvůli chybějícím maturitám odešlo v metropoli už 82 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64o74s64e54f 30K19a85r70f78í39k 7652325356820

Kdyby raději strážníky místo maturity měli test IQ či alespoň používání selského rozumu:-P

Mě takhle jednou změřili před školou na 30 jsme jel 39 (BYLA NEDĚLE!!!) a měl jsem to za 2.000,- a dva body... A ten samý den o asi 500m dál je hřbitov a přechod za zatáčkou přes hlavní a státní tam řešili přejetou stařenku. (Před hřbitovem sem jen neviděl měřit nikdy a u školy zásadně o víkendu nebo o prázdninách)

0/0
21.11.2016 11:25

R24o94s31t25i60s85l72a34v 63C50a55h24a 8545531490672

Tak to jste se nechal okrast, protoze maximalni blokova pokuta je 1000 Kc.

Tohle ale s IQ nesouvisi, oni nehledaji nebezpecna mista, ale mista, kde si vydelaji.....

0/0
21.11.2016 11:57
Foto

J25i60ř29í 64M68a65k37o97ň 5183469654945

maturita není všechno - dobrý strážník s praxi bez maturity je vždy lepší než lempl s maturitou:-P

0/0
21.11.2016 7:21

R65o65s26t89i65s90l90a69v 72C56a53h35a 8595431590132

takovy dotaz: ten pozadavek existuje jiz nekolik let, nekde jsem videl, ze od roku 2009. Neni straznik, ktery to nesplnil, lempl, pri dnesni (ne)narocnosti maturity?

+4/0
21.11.2016 11:06

J67o56s83e32f 29K33a25r20f78í85k 7242975446110

btw - ona taková maturita z oboru cestovní ruch, či kuchař číšník je pro strážníka opravdu nepostradatelná a je zpodivem, že bez takových znalostí vůbec mohl chodit v uniformě;-)

+1/0
21.11.2016 11:27

R59o91s29t45i36s55l14a88v 28C88a86h32a 8775591680372

Neni-li straznik schopen slozit maturitu (tu aktualni, velmi lehkou) na jakemkoliv oboru, jak pak muze byt schopen nastudovat potrebne zakony?

0/0
21.11.2016 11:31

J93o94s18e82f 72K57a13r16f90í96k 7192415676460

Tak strážník nic nevyšetřuje, nepodává podněty k soudu a podobně. Strážní dohlíží na veřejný pořádek radí turistům kde je nádraží a dává bločky za oknu. To zvládne průměrně inteligentní člověk se základní školou...

0/0
21.11.2016 11:44

R66o75s59t93i70s39l36a25v 41C10a21h47a 8205571760252

PCR dava podnety k soudu? Nebo spise ke statnimu zastupci?

Vite, aby straznik mohl davat blocky za okno, musi znat zakon o provozu na pozemnich komunikacich - dobre. Aby mohl legitimovat lidi, potrebuje znat zakon o mestske policii. A vzhedem k tomu, ze aktualne (podle posledniho scitani lidu 2011) ve vekove skupine 15+ (tedy i zahrnujici stredoskolaky a duchodce, kde lidi s maturitou je vyrazne mene) je pocet lidi se zakladnim (i nedokoncenym) vzdelanim a strednim bez maturity 50.6%, tak se da rici, naprosta vetsina lidi ve veku, kdy mohou pracovat u MP, s alespon prumernym intelektem (iq>=100) maturitu ma.

0/0
21.11.2016 12:08

M44i95c31h90a63l 46J48a75r72o64š 7954210622625

Tak nevím, může si pamatovat zákony člověk, který není schopen odmaturovat?

+5/0
20.11.2016 17:35

P96a10v82e37l 90T77r89u19k22s11a 3613447112473

A nebylo by lepsi je zkouset z oblasti ktere potrebuji (treba zakony), nez po nich pozadovat maturitu z libovolneho oboru?

+2/0
20.11.2016 19:03

R53o46s42t70i15s79l59a97v 83C89a30h32a 8795371120172

Jako ze je budou zkouset dokola? Kdyz se zakony a vyhlasky neustale meni? A to je budou ze zakonu zkouset uz pri prijimani?

+2/0
20.11.2016 21:01

P91a86v49e67l 44T24r36u57k93s78a 3243617682403

No pochopitelne, ze z tech podstatnych veci by delali zkousku opakovane, v nejakem rouzmnem intervalu. Ono to tak dost mozna uz je. Pochybuju, ze staci, aby jednou dobre zastrilel na strelnici a pak ma 20 let klid.

Pri prijmani je IMHO uplne jedno, jak zakony umi a jak umi strilet. Nez se dostane do terenu, tak stejne projde vycvikem. Slibovat si, ze zahradnik s maturitou bude lepsi policajt nez zahradnik bez maturity, je naivni.

P.S. Ten problem neni ani tak v tech co jsou prijimani nove, ale v tom, ze je to vyzadovano zpetne.

0/0
21.11.2016 8:20

R22o72s36t35i73s21l29a94v 72C18a26h64a 8395761570402

Zvyseni pozadavku na kvalifikaci zakonem dochazi zcela bezne, obvykle se dava prechodna doba na doplneni. Takze se spise ptejme, proc se na to vybodli a zda takhle "poctive" delaji i svou praci.

+1/0
21.11.2016 8:41

Z78d16e29ň91k78a 81V17e97s40e60l58á 8929125697640

Ono se to neví, ale strážníci pravidelně procházejí přezkušováním. Mj. i proto, že se zákony a vyhlášky neustále mění. A ano - aby mohli být plnohodnotným příslušníkem městské policie, musejí složit nejen fyzické testy, ale také testy ze zákonů a podobně. A pravidla jsou celkem dost přísná.

0/0
21.11.2016 10:17

R32o49s88t20i15s69l20a95v 89C43a64h61a 8745561250292

Neodpovedela jste na tu posledni otazku.

0/0
21.11.2016 11:01

Z62d49e77ň24k84a 84V21e98s42e65l17á 8439945397220

Na jakou? Jako jestli je budou ze zákonů zkoušet už při přijímání? Ale odpověděla: "aby mohli být plnohodnotným příslušníkem městské policie, musejí složit nejen fyzické testy, ale také testy ze zákonů a podobně." Samozřejmě ne úplně hned první den, procházejí přípravami. Ale zkoušku složit musejí. Jinak se strážníky nestanou.

0/0
21.11.2016 11:23

R96o42s56t67i71s36l16a91v 17C39a27h18a 8855181700202

Straznikem se stane uz tim, ze ho prijmou, zaroven jiz bere plat. A to, ze se pozaduje maturita je proste jen sito - schopnost slozit maturitu zvysuje pravdepodobnost toho, ze bude intelektualne schopen projit temi skolenimi.

0/0
21.11.2016 11:27

Z18d95e95ň96k27a 55V54e45s69e10l21á 8959295847980

Ano, nějaký plat bere a ve smlouvě taky má pozici napsanou. Ale do ulic se rozhodně hned tak nedostane.

A ano - jednou z podmínek, aby se člověk o tu pozici vůbec mohl ucházet, je maturita (resp. pro výkon bylo podmínkou dodělání maturity).

0/0
21.11.2016 11:41

P96e56t77r 57B28á79č27a 8135316305915

No jedine dobre, pak se s takovym co nema ani maturitu dohaduj.

Ja myslel uz dneska ji ma kde kdo uz.

+4/0
20.11.2016 10:22

Z19d52e58n78ě28k 90S13t48o98d56o85l67a 8117871465606

Asi ne z češtiny co?

"Ja myslel uz dneska ji ma kde kdo uz."

0/−1
20.11.2016 12:36

P70e53t79r 60B56á47č38a 8165216665335

Nahradte si prvni "uz" za "ze".

Psano v rychlosti v mobilu, tak snad je to pochopitelny a zas to neni takovy problem :-P

0/0
20.11.2016 13:11

Z71d23e61n28ě47k 78Z47a38b51a23v49a 1182114536704

Inu B-tým forever. A že prý Akce Praha ;-D;-D;-D

0/0
20.11.2016 10:15

K15r79i15s52t39ý58n70a 92B58e11n43e83š40o48v97á 5784276716533

Pro ty, kdo resej existenci MP, je mi jedno, jestli jde o statniho nebo mestskeho policistu, hlavne kdyz dobre a rozumne dela svoji praci.

Zkusenost se statnim - vykradli nam kocarkarnu, po delsi dobe se dostavil statni policista a po ofoceni situace se mnou sepisoval protokol. Rekl mi, ze muze se mnou sepsat na miste max 5 polozek a pokud chci uvest vic, musim na sluzebnu. Bylo mi to divne, ale hadejte se s policii a vzhledem k tomu, ze bylo spatny pocasi, mela jsem doma kojence a nad 5 polozek slo uz jen o mensi veci, na sluzebnu jsem nesla. Pozdeji mi volal vysetrovatel a z jeho reakce vyplynulo, ze zadny limit 5 polozek neexistuje.

Zkusenost s MP- muz v byvalem bydlisti parkoval v ulici na strane jednosmerky, kde se naprosto bezne parkuje, nevim, zda je to tam dovoleno znacenim, kazdopadne jde omisto u skoly v huste zastavbe, kde je neustale plno na obou stranach silnice s vyjimkou vikendu a pokuty se tam bezne nerozdavaji. Muz v patek zaparkoval, na vikend jsme nejeli, takze na chodniku okolo se udelalo autoprazdno, na silnici mista, ze by projel nadmerny naklad, na chodniku za autem take dostatek mista a za oknem cedulka za spatne parkovani. Byla jsem tehotna, tak jsem vzala svuj ridicak a sla obloudit policistku na prepazku. Ukazala mi fotku, ze auto je bocne prilis velkou casti zaparkovane na chodniku. Uznala jsem, ze tomu tak je, ale nebylo pokutovani v popsane situaci zbytecne ?

0/0
20.11.2016 9:50

R74o41s86t89i62s94l86a36v 27C23a91h15a 8505191420972

JO, jednou jsem chtel podat podani republikovemu policajtovi, kvuli tomu, ze mne jeden clovek napadl. A on, ze bez obcanky to nejde..... Byl jsem sportovat a obcanku pochopitelne nemel. Pekna blbost, ze? Nepomohl ani protiargument - kdyby mi ukradli obcanku, jak bych podal oznameni, kdybych ji nemel. Rekl, ze by mne poslal na mestskou cast at si to vyridim nejprve tam a az s nahrandim dokladem za nim. Chytrej az na pudu.

+1/0
20.11.2016 9:54

P29a14v67e95l 27T90r18u19k88s88a 3173547792493

A to vyresi maturita? Resp. vy vite, ze ji nemel?

0/0
21.11.2016 8:22

R79o64s76t62i54s90l87a18v 60C76a96h70a 8805401620232

Tvrdim to snad? jen jsem pridal historku

0/0
21.11.2016 8:38

P16e65t27r 56V91o37n17d38r54a54c37e29k 7925441143780

Maturita je možná o vzdělání - nikoli moudrosti ...... stačí se podívat na naši politickou scénu, která se hemží všelijak tituly a moudrost tam zrovna nechodí !!

+4/−1
20.11.2016 9:48

R27o38s33t83i60s70l69a62v 42C51a51h22a 8145381820562

Takze budeme brat stariky? Ti uz totiz za svu zivot stihli nabrat tu vyzadovanou moudrost.

+1/−5
20.11.2016 9:51

M41i90c28h35a23l 26U35r72b98a59n 2168619622808

Mluvi o vzdelani, ne o veku.

+3/0
20.11.2016 13:28

R78o16s32t68i51s86l95a58v 44C88a36h92a 8715401660462

Mluvi o moudrosti

+1/0
20.11.2016 13:34

M74i22c12h84a16l 88U15r30b32a85n 2468159582478

Mluvi o moudrosti a tim, jak ne/souvisi se vzdelanim. Ne o veku.

0/0
20.11.2016 13:37

A53n44t89o43n91í45n 59S50á57d14l50í19k 7328769473273

Mnozí jsou moudří i bez maturity! Ale také jsem potkal mnoho "nemoudrých" z vysokoškolským diplomem!

0/0
20.11.2016 20:52

R67o90s83t72i65s43l31a95v 43C13a93h29a 8835441970892

Z? :D

0/0
20.11.2016 20:59

J38a22n 13B88a87r23t92ů22n12ě84k 9772208499553

"Městská policie Praha (dále MPP) zabezpečuje na celém území hlavního města Prahy místní záležitosti veřejného pořádku v rámci působnosti obce a plní další úkoly vyplývající ze zákona ..."

No dle mého a dle výše uvedeného se MPP míjí účinkem. Jediná záslužná činnost je, že mezi 7:30-8:00 dohlíží na přechody u ZŠ. Činnosti jako obchůzka, která je prováděna ježděním v autě mi nepřijde adekvátní, stejně jako schválně dávat pokuty za parkování v místech, kde lidé nemají možnost zaparkovat a tudíž jsou nuceni nedodržet zákon tím, že např. nenechají alespoň 6m volný průjezd v boční uličce, kde auto projede max. 1x za půl hodiny a proti sobě 2 auta (navíc nákladní, aby se nemohla vyhnout) tak maximálně 1x za půl roku. Zavedli jsme zóny, nepostavili P+R, parkovací domy, nezřídli jiné možnosti parkování či dopravní infrastruktury, ale parkovat musíme (někdy prostě nelze využít MHD). Na druhou stranu, když bude parkovat BMW na přechodu, tak hlídka MPP to radši neřeší, protože ví, že by se jí na pokutu majitel stejně vykašlal ... Hnus prostě, při aktuální činnosti MPP je její efektivita mizivá, takže nevidím důvod existence v aktuální podobě.

+1/0
20.11.2016 9:33

M47a57r25t80i75n 24Š38a20f29á85ř 8536158694357

Nějak vám asi pane nedochází, že těch 6m není pro ten jeden náklaďák 1x za půl roku, ale proto aby se do té boční uličky dostali třeba hasiči ;-). A to že nemáte kde parkovat? Od toho máte máte přeci ty demokratické volby a své zastupitele. Když milí "Pražané" dokážete tak odhodlaně a svorně mávat červenými kartami, házet vejce na prezidenta, natahovat budíky. Tak si tak stejně odhodlaně a svorně došlápněnte na ty své demokraticky zvolené zastupitele, aby taky něco udělali pro své voliče, nejenom pro sebe ;-).

0/0
20.11.2016 14:00

A11l38e54n23a 10E56l89i47á41š49o37v38á 3784801822768

Maturita se nestíhá. Tu prostě lidé průměrně chytří hravě udělají.

+4/0
20.11.2016 9:21

P30a37v82e41l 27T25r19u44k87s59a 3423227402363

On je trosku rozdil ji delat v 19ti (kdyz je to vase "hlavni cinnost") a delat ji v 40ti pri zamestnani.

+1/−5
20.11.2016 10:15

R73o59s12t72i36s58l78a18v 83C47a27h92a 8435251340852

Muj otec ji delal ve 40, jeste tu relativne poctivou komancskou, ta dnesni je fraska.

+6/−1
20.11.2016 10:32

J76a95n 69P91o56k74o34r86n57ý 1803119700803

Manželka v 50 ti vystudovala 2 vykoké školy. Při zaměstnání. Váš argument je,....slušně řečeno špatný.

+3/0
20.11.2016 11:16

P82a41v80e13l 53T89r94u26k47s53a 3193277272633

Co je na nem spatnyho? Podle vas je to to samy delat maturitu v 19ti a nebo ve 40ti pri praci?

Nic jineho jsem totiz nepsal...

0/0
20.11.2016 16:07

R56o82s47t17i34s95l69a65v 97C96a15h49a 8965631420802

Nanapsal....ale sam dobre vite, ze to, co jste napsal pismenky, nebyla jedina informace, kterou Vase veta obsahuje.

0/0
21.11.2016 11:08

P78a83v54e30l 35T66r26u31k62s41a 3923157722513

Ne, to opravdu nevim. Ale vy my nejspis reknete, jak jsem to myslel, protoze to urcite vite lip...

0/0
21.11.2016 11:14

P96a39v36e79l 76T40r62u46k24s97a 3443337552173

..mi... (samozrejme).

0/0
21.11.2016 11:20

R82o33s95t29i42s13l21a63v 84C82a77h98a 8925851980392

Ja samozrejme netusim, jak jste to myslel, ale pokud to pisete jako reakci na pani Eliasovou, ktera napsala: "Tu prostě lidé průměrně chytří hravě udělají.", tak to proste navozuje dojem, jako byste chtel jejich necinost/neschopnost omlouvat vekem.

0/0
21.11.2016 11:25

P53a43v44e64l 22T44r34u21k62s82a 3483567732533

Aha..a kdyz "samozrejme netusite", tak proc pisete "ale sam dobre vite, ze to, co jste napsal pismenky, nebyla jedina informace, kterou Vase veta obsahuje"?

0/0
21.11.2016 11:32

R94o14s78t17i63s96l68a59v 65C68a55h10a 8205931760642

protoze tam ta informace je, i kdyz jste ji mozna nemel v umyslu psat a nevidite ji tam. A z diskuze, bych si dovolil dovodit, vyplyva, ze si to nemyslim sam.

0/0
21.11.2016 11:43

P76a76v63e46l 97T51r47u56k77s38a 3893617642293

OK...tak ja si z vasich prispevku zase dovolim vyvodit, ze mate vysokoskolske vzdelani.

Mam par VS "vzdelanych" lidi v tymu, kteri se chovaji naprosto stejne. Ze o nejakem problemu vedi houby nikdy nepriznaji, ale to jim nebrani kolem toho "sofistikovane" plkat ;-D

0/0
21.11.2016 11:48

R68o86s51t32i98s38l51a28v 41C14a34h73a 8365791670532

;-D;-D;-D;-D

Chcete snad poprit, ze neni problem udelat maturitu?

Nejste nahodou jeden z tech vyhozenych strazniku?

Znama si musi v 54 pri zamestnani dodelat VS, protoze to nove zakon po ucitelich vyzaduje. Jiste uznate, ze toto je narocnejsi, nez maturita.

0/0
21.11.2016 12:00

P84a67v52e17l 82T38r62u96k87s27a 3363257702653

Ne u mestske policie jsem nikdy nepracoval a stejne by se me to netykalo (mam maturitu).

Narozdil od vas resim hlavne princip. Pokud zamestnavatel vyzaduje neco, co ma prakticky vyznam pri vykonu povolani, tak je to v poradku. Tzn. pokud by po nich chteli zkousky ze znalosti zakona, fyzicke testy, vysledky ze strelnice, psychotesty, znalost svetoveho jazyka....tak nereknu ani slovo.

Pokud po nich chce nekdo nesmyslny papir (a za to dodelani maturity z oboru, ktery nemusi mit s policejni praci nic spolecneho), tak se jim ani nedivim, ze se jim do toho nechce.

Pokud by po me nejaka firma chtela statnici ze spanelstiny, a komunikace ve spanelstine by v praxi byla nulova, tak se na ni taky vybodnu. A specialne pri platech, ktere u mestske policie jsou. A neni to o tom, jestli jsem nebo nejsem schopen se tu spanelstinu naucit.

0/0
21.11.2016 12:24

R54o30s12t87i39s65l48a54v 73C17a76h34a 8545641170562

Placete na spatnem hrobe. On to zamestnavatel nechce z pleziru, ale predepisuje to zakon. Neni to IMHO nic nesplnitelneho.

0/0
21.11.2016 12:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.