Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německo zrušilo spolek salafistů, policie prohledala 190 mešit a bytů

Německá policie podnikla rozsáhlou razii proti islámským fundamentalistům. Prohledala bezmála 200 mešit, bytů a kanceláří napříč deseti spolkovými zeměmi. Salafistický spolek Die wahre Religion (Pravé náboženství) se podle úřadů podílel na verbování džihádistů pro válku na Blízkém východě. Vláda ho rozpustila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82a48r47t88i43n 39S32v45o67b35o94d71a 4768303258384

S islámem to nemá ovšem nic společného! To pamatujte, jinak bude zle!

Dokáže někdo spočítat, kolik nás stojí ten mírový pochod do Evropy? I toto jsou náklady které platí daňový poplatník.

+2/0
15.11.2016 23:22

A12n50t43o52n73í98n 82S60á27d62l59í87k 7758709613693

Další zářivý příklad neslučitelnosti islámu s jakoukoliv západní ideologií.

Islám není jen náboženství a je nutné s ním podle toho zacházet!

Co je možné udělat dnes, neodkládejme na zířek! Nemuseli bychom se "dožít"!

Zatím se toho "císařského řezu" nesmírně bojíme - tedy zejména Německo a Francie,

ale čím déle to bude trvat, tím více krve poteče!

+1/0
15.11.2016 22:14

K47a62r52e25l 35H38r69u96b94ý 3131295959744

můžu vůbec napsat co si o tom doopravdy myslím? a má to cenu?

+1/0
15.11.2016 21:59

T25o58m72a75s 75V75r50l84i58k 8107875307364

200 salafistickych mesit hned za kopecky-to je k zbliti.

+3/0
15.11.2016 21:35

M83i51c56h73a15l 64U17n34g24e76r 9986121733801

Sie schaffen das!

+1/0
15.11.2016 17:39

M70i79l85o85š 11V13o85n22d98r94u21š84k38a 5465741327884

Ano islám do nacistického Německa opravdu patří, vždyž vzor Angely se radil a inspiroval u Velkého Muftího, jednotky SS byli fascinovány islámem a chladnokrevné vraždění židů měli obě ideologie v popisu práce. Pokud chcete svobodné Německo musíte se obou ideologií zbavit. Ale to již půjde velmi těžko, spíše Německo ve spolupráci s nenávistnou ideologíí rozpoutá zase světovou válku.

+2/0
15.11.2016 16:52
Foto

J85a22r33o88m47í22r 70P60r48a58u69s 9127937390916

Salafisty zrušilo. A dál? Zatkla nebo alespoň vyhostila? Němci běžte do ....

+7/0
15.11.2016 16:06

J23a78n 23K11r28u32p96k39a 9561784932797

Stát má jenom jedinou povinnost a filozofii své existence: zničujícím násilím odstranit všechny hrozby, které kriticky zasahují do jeho základů a zastrašit pro futuro ty, co by v tom chtěli pokračovat. Takto to stojí v základech západní nauky o státu již od antiky a je to také odpověď na otázku, zda podrobit mučení nebo dokonce smrti teroristovu rodinu.

+1/0
15.11.2016 14:20

M77a86r48t54i20n 60P86e67t22v67a32d 4670249357622

Uměl byste prozradit, odkud tyhle moudrosti čerpáte? O základech západní nauky o státu jsem ještě neslyšel: existuje snad něco, čím se tyhle základy liší od základů nauky východní, středovýchodní, dálněvýchodní nebo jižní?

A kam má stát napřít své zničující násilí v případě, když jeho základy kriticky ohrožuje nenávist mezi dvěma polarizovanými skupinami domácích obyvatel?

0/−1
15.11.2016 18:25

D53a25v19i15d 64K28o70s58t32e72l13n65í53k 9565646541

No tak jsme rozpustili spolek salafistů. Opravdu jsou německé úřady tak naivní a čekají, že tito kluci sklapnou podpatky a nechají toho? Nemají obavu, že se kluci zaregistrují třeba jako Spolek salámistů a pojedou ve svých aktivitách dál? Tuto naivitu bych opravdu chtěl mít. Nebo radši ani ne.

+5/0
15.11.2016 13:14

J94i67ř43í 83Č21e93r48m19á24k 5360275348897

Možná se také zaregistrují jako spolek přátel italské opery.

+2/0
15.11.2016 15:12

D21a97v75i65d 77K81o29s51t23e75l18n28í64k 9755506531

A to je ten islám, co do Německa patří, nebo nějaký jiný? Jsem Makrelo, nějak zmaten.

+10/0
15.11.2016 13:03

H16a39k12i66m 71A64m33d40o23u67n15i 6151935774476

To jiny a rika se mu "salafismus".

Ten podle vetsiny muslimu nepatri nikam.

0/−1
15.11.2016 14:21

O92t79t47o 33H95a47l87í71ř 9373227408296

A vždyť většina muslimů a přes 80% mešit v Evropě se hlásí k wahhábismu, o němž jste nás jinde poučil, že je totožný se salafismem.

+3/0
15.11.2016 14:32

H58a24k28i45m 53A94m12d84o33u59n61i 6351865664626

To bude zrejme tim, ze zrizovstelem a hlavnim sponzorem mesit v Nemecku je Saudska Arabie.

Mesity by mely byt provozovany pouze z mistnich zdroju.

+3/0
15.11.2016 14:55

O96t72t75o 34H72a75l81í38ř 9803407788136

To samozřejmě vím. Nejen v Německu. Ale nevysvětlil jste mi ten rozdíl, že když většina muslimů jsou salafisti (či wahhábisti), jak podle většiny muslimů nemohou patřit nikam? To popírá samo sebe.

0/0
15.11.2016 15:07

H65a44k12i88m 36A52m16d19o22u77n24i 6201135194546

Vetsina muslu nejsou salafisti (ani wahabisti).

Vychazite z pochybnyvh zdroju.

0/0
15.11.2016 15:16

O86t40t54o 60H66a43l49í25ř 9953127498646

Naopak, ze zcela realistických. A různých. To jen u vás vidím tvrzení líbivá a mnohdy nepravdivá, zcela v duchu jednání s nevěřícími ve prospěch víry Ještě jste se nám nepochlubil, k jaké názorové skupině v rámci islámu patříte vy sám.

+1/0
15.11.2016 15:29

H46a29k43i87m 65A49m38d67o82u43n32i 6191295774546

Budu Vam vdecny, pokud me na ma nepravdiva tvrzeni upozornite.

Vzhlrdem k memu postoji k chapani islamu lze smer, kterym se inspiruji, nazva "euroislamem" - cili islam odprosteny od arabskeho vlivu.

0/0
15.11.2016 15:37

O83t82t61o 72H25a28l87í50ř 9833307738446

Kupříkladu tvrzení, že většina muslimů nejsou wahhábisti (salafisti)

Původně jsem sice myslel většinu evropských muslimů, ale nenapsal jsem to výslovně. Každopádně v obou případech je to lež, což je dohledatelné v různých zdrojích. Ale mám ještě otázku: Jak se staví onen "euroislam" k džiháddu, tedy šíření víry na naše území (v souladu s cílem islámu obsaženým v Koránu - tedy ovládnutí celého světa)? A nechte si, prosím, od cesty věčně omílané poučky o různých formách džihádu. Znám je dobře.

+1/0
15.11.2016 15:46

M63a50r48t98i49n 71P15e85t74v33a21d 4730809447362

Celosvětový počet salafistů se odhaduje na cca 50 miliónů - z toho asi 45 miliónů žije v Indii a Bangladéši. Wahabistů je údajně asi 10 miliónů.

V šíření víry na cizím území a v rozsahu násilné expanze za účelem dobytí světa jsou tradičně daleko úspěšnější křesťané, kteří okupovali tři celé kontinenty a část čtvrtého, všude šířili svou víru po dobrém i po zlém, a z Afriky odvlekli do otroctví skoro 20 miliónů lidí.

Ve srovnání s takovým nadělením jsou muslimové pouhými troškaři.

Jak křesťany, tak muslimy k ovládnutí světa vede sám bůh, který jim v Bibli slibuje: "Každé místo, na které vaše noha šlápne, bude vaše."

V dnešní době je ozbrojená expanze do nemuslimských oblastí vyloučena: vojenská síla islámu je zanedbatelná, všechny zbraně, výzbroj i munici musejí nakupovat u nemuslimů, proti moderním zbrojním systémům jsou bezmocní. Jakýkoliv pokus o koordinované ozbrojené vystoupení např. v Evropě by byl prakticky okamžitě zlikvidován.

Dnešní islamističtí fundamentalisté útočí především na islám, který by chtěli vrátit do středověku: jejich oběťmi jsou statisíce zabitých muslimů, k nimž denně přibývají další, a milióny muslimů bez domova a bez existence. Neislámský svět pouze zastrašují propagačními a teroristickými kampaněmi. Ve srovnání s hrůzami, kterými jsou postiženy některé islámské státy Středního východu, je Evropa v pohodě. Islámský terorismus tu není o nic horší než tradiční terorismus domácí, který Evropu provází už aspoň 50 let. A nárůst fašistických tendencí napříč Evropou představuje momentálně větší obecné ohrožení než přítomnost přistěhovalců.

0/−1
15.11.2016 18:06

O20t63t31o 34H81a21l58í65ř 9623327868306

Zdá se, že slyším temný hlas hatefree zlepšovatelů pravdy. ;-DČísla jste mohl vymyslet aspoň o něco věrohodnější, tahle jsou snadno vyvratitelná. 1. Zajímalo by mne, jak jste tak geniálně dokázal oddělit a vyčíslit wahhábismus a salafismus, když podle muslima, který mi tu kázal, jde o jedno a totéž učení. Já sice mám načteno víc a vím, že názory na zejména na wahhábismus se v různých zdrojích dost liší, ale přesto bych se neodvážil z voleje vypálit takto "přesná" čísla, o nichž vy nemáte nejmenší pochybnost.

2. Ona čísla kapku nesedí. Zkusím je trochu zpřesnit o země, na které jste ve své zničující sebejistotě zapomněl. Co Saúdká Arábie a Katar? Wahhábismus je v nich státním náboženstvím, věřícím prakticky každý občan, v SA se uvádí, že kolem 90% obyvatel jsou wahhábité (nebo chcete-li, své náboženství sami označují jako saláfíja), takže to máme dalších 30 milionů (dohromady s Katarem). Máte obavu, že na Blízkém Východě a v severní Africe neexistuje saláfismus? Pokud ano, tak se mýlíte. Jen čísla se v různých zemích a z různých zdrojů liší. Přesto 64% tamních muslimů podle průzkumů (jejich přesnost v těchto zemích nejsem schopen poznat - vy jistě ano) schvaluje náboženské právo šaríja a stát na náboženském základě. O schvalování džiháddu nemusím ani mluvit, to už tu v různých článcích zaznělo víckrát, stejně tak vám jistě známé slovo tauhíd. Také vás jistě nemusím upozorňovat na to, že i v těchto zemích řadu mešit sponzorují Saudové, kteří jsou s wahhábismem spojeni krevní přísahou. A copak že se asi v těch mešitách vyznává za směr? Že by něco jiného? Nebo snad slovo Kristovo? Sám jistě uznáte, že to nemá logiku - takže tu máme stovky milionů dalších wahhábitů či salafistů či jejich obdob. Ale zpět do Evropy: Více než 75% francouzských muslimů se označilo za fundamentalisty, salafisty či wahhábity a vyjádřilo se jasně, že nad právo země, v níž žijí, staví právo šaría.

+2/0
15.11.2016 20:16

O75t94t45o 23H24a30l85í87ř 9293827928606

Takže z toho opět vychází mraky vám utajených wahhábo-salafistů. Navíc si dovoluju upozornit, že přes 90% evropských mešit (včetně těch ve Francii) je opět placeno Saúdskou Arábií a opět zmíním krevní přísahu mezi tamními vládci a jistým Abd al- Wahhábem, která naznačuje, že se v jejich mešitách asi nekáže odlišné učení. Belgická čísla neznám, ta britská byla o něco nižší než francouzská, ale stále vysoko nad 50%, jen Německo uvádělo při stejném průzkumu 49%. Přesto mi ta čísla stále vycházejí nad 50% v Evropě. Navíc bych neopomínal ani převážně sunnitský Balkán, kde - světe div se- opět platí mešity Saúdové. Nebudu teď lovit odkazy a informační zdropje, ale myslím, že základní fakta postačí.

+1/0
15.11.2016 20:27

F13r42a12n31t72i18s80e37k 87K17o33f29r58o47n 8610859962861

Buď 1) boj proti nevěřícím vychází z Koránu, potažmo podstaty Islámu a pak by měl být Islám zakázán, jako ideologie, která podněcuje k násilí proti skupině obyvatel

nebo 2) boj proti nevěřícím z Koránu nevyplývá a pak není jasné, o co se muslimové ve svém boji proti nevěřícím opírají?

Jenže on vyplývá a já myslím, že to všichni vědí, ale pokrytectví vládne Evropě.

+8/0
15.11.2016 12:49

V25i21t 29O94t20a50h61a19l 5895860919244

"Protož i hned táhni do boje a znič nevěřícího Amalecha, a vyhlaďte jeho proklaté všecko, což má. Neslitovávejž se nad ním, ale zahub vše od muže až do ženy, od malého, kterýž prsí požívá, ovce, kozy, voly a veškerá další zvířectvo jeho."

Poměrně jasný důkaz o boji proti nevěřícím bez kouska slitování.

Malinký problém je ale v tom, že toto je ze Starého zákona z Bible (Samuel 15:3). Většina náboženství totiž podněcuje násilí. Protože je v rozporu s tolerancí. Monoteistická náboženství totiž vychází ze stejného základu "jediné pravdy a kdo s ní nesouhlasí je v lepším případě "hlupák" v horším "nepřítel".

V Koránu (ale zejména v některých sírách a hadísech) je to podobné jako v Bibli

Rozdíl (v současné době) je v tom, že s "doslovnou aplikací metodické příručky" se v podobě citovaného verše z Bible už dnes v praxi nesetkáváme. Bible je pro většinu věřících "zkomprimována" do desatera a tyhle historické věci se posuzují v kontextu doby, kdy vznikly. Nejde o "návod k aplikaci v současnosti".

V Islámu je víra daleko přísnější. Rozsah jejich svatých knih je mnohonásobně větší a prakticky na každou denní činnost včetně vykonání potřeby je v nich přesný návod. Jakékoli odchýlení se od jakéhokoli návodu je pak hříchem. Umírněný muslim je pak paradoxně ten, který "dodržuje jen něco" - a tím je vlastně pro radikální muslimy odpadlíkem a pomýleným ve víře.

+4/0
15.11.2016 13:09

H52a26k13i28m 91A79m88d85o56u80n93i 6981235514756

Prisne dodrzovani Pisma znamena take peclive zvazeni kontextu a usilovne hledani spravneho vykladu.

Milosrdenstvim je protkan cely Koran, jaky je asi jeho kontext?

Uvedu opet Koran vers 3:7 "On je ten, jenž seslal ti Písmo, v němž některé verše jsou pevně stanovené, a ty jsou podstatou Písma, zatímco jiné jsou víceznačné. Ti, v jejichž srdcích je odchýlení, následují to, co je v něm víceznačné, usilujíce tak o rozkol a snažíce se o svévolný výklad toho; však nezná výklad toho nikdo kromě Boha. Ti však, kdož pevni jsou ve vědění, hovoří: „My v ně jsme uvěřili; vše, co obsahuje, od Pána našeho je!“ A připomínají si to jedině ti, kdož rozmyslem jsou obdařeni."

0/0
15.11.2016 14:29

O85t74t61o 44H88a10l14í70ř 9733647928906

Zvláštní - o milosrdenství k nevěřícím jsem tam toho mnoho neviděl. Tedy snad jen, když přijmou islám. Korán je milosrdný pouze k lidem stejné víry, od křesťanství se v milosrdenství k nepřátelům značně liší.

+1/0
15.11.2016 15:05

H31a87k23i44m 89A30m10d65o67u72n10i 6491155304226

Buh je milosrdny ke kazdemu, kdo o Jeho milosrdenstvi stoji dokud je ziv.

Proc vam tolik vadi, ze Buh k vam neni milosrdny, kdyz o Jeho milosrdenstvi ani nestojite?

Mate svobodu volby a pak svou volbu vycitate Tomu, kdo vam tu volbu dal?

Ctete Koran, poznate se, citite vycitky, a odmitate se nad sebou zamyslet.

Pak zpupne rouhate.

Mimichodem, "neverici" v kontextu Koranu znamena "rouhac".

0/0
15.11.2016 15:14

O63t32t30o 75H29a17l88í44ř 9483937828586

Ano, teď vidím pravou tvář islámu a muslima. Děkuji.;-D Zejména vaše druhá věta je nádhernou ukázkou náboženského fanatismu a dogmatismu.;-D Doufám, že se nad tím zamyslí všichni ti, kteří vám žerou, že je islám a většina muslimů mírumilovná a milosrdná. Děkuji za to, že jste se tu zase jednou odkopal.

+2/0
15.11.2016 15:33

H67a21k59i37m 62A64m36d32o95u12n62i 6471825744656

Ano, nepromarnite prilezitost, ale zrejme si nerozumime :)

V Koranu Buh promlouva ke trem bytostem: lidem, andelum a dzinum.

Lidi deli na tri skupiny: vsichni, ti, kteri konaji dobro a ti, kteri konaji zlo.

Ctenar se na cacatku cteni zarazuje mezi lidi a nasledne pozna, do ktere skupiny patri a voli, do ktere chce patrit.

Z Vasich nazoru casto citim, ze jste si stranu vybral a ze vam vadi ton, kterym k Vam Koran promlouva. Cili vy se pri cteni Koranu zarazujete do cilove skupiny tech, kdiz konaji zlo, a nasledne vycitate islamu, ze vas odsuzuje k vecnemu zatraceni.

Proc?

0/0
15.11.2016 15:47

O38t94t96o 24H22a48l58í82ř 9323667448796

Nepokoušejte se na mne aplikovat tohle klasické vymývání mozku. Další krásná ukázka fanatismu - necítím potřebu se nikam zařadit, zvlášť když ve vaší pomatené svaté knize jsem představitelem zla už jen proto, že nejsem muslim. Bez ohledu na to, kolik obecného dobra člověk během života udělá či může udělat. Ale toto pojetí dobra je v rozporu s Koránem, protože nevěřící, který třeba zachrání desítky životů (bez ohledu na to, jaké jsou ti lidé víry), je přesto nenáviděným nevěřícím. Moje představa dobru je v přímém rozporu s dobrem islámu, které nařizuje vybraným lidem podřezávat krky. Protože jen tak je možno dostat se do nebe. Taky se mi příčí váš cíl, aby islám ovládl svět. Tato představa vašeho dobra je pro mne čistým zlem a vytvořením pekla na zemi.

+1/0
15.11.2016 15:59

H67a20k59i96m 36A32m83d35o75u72n76i 6221755124966

Zrejme mate zvlastni vytisk venovany podrezavani krku :)

Chapu vas, dekuji za diskuzi.

0/0
15.11.2016 16:07

O78t10t84o 47H11a63l78í92ř 9473337818446

Nechápete. Vy jste vlastně v předchozích vašich textech a dotazech naznačil pohrdání nad nemuslimy. Protože dobří lidé dle vaší svaté knihy jsou pouze věřící. Ti, kdo nevěří, jsou špatní lidé. Tento princip prostě odmítám a jestliže vy mu věříte, tak je ve vás něco zásadně špatně. Nikoli zvláštní- tvrdil jste, že znáte Korán. Nebude jistě problém najít si tu formulaci o podřezávání. Já z ní tehdy byl v šoku a hledal jsem si tu súru pro jistotu i v jiném vydání, aby nešlo o chybu překladu. Nešlo.

+1/0
15.11.2016 16:22

H98a84k88i91m 91A82m95d26o72u98n74i 6401635574976

Vira se projevuje v extremnich situacich, napr. pri Standfordskem experimentu.

Jinak Koran skutecne popisuje nektere bitvy mezi muslimy a jejich neprateli, a zrejme vite, ze se ve stredoveku neprovozovaly zakopove valky.

0/0
15.11.2016 18:32

O91t61t82o 30H21a25l68í58ř 9973847658796

Nemusíte lhát, Korán jsem četl opakovaně a velmi pozorně - nejde o popis historických událostí, ale příkaz k zabíjení nevěřících časově neomezený a formulovaný jako přikázaný vzorec chování.

0/0
16.11.2016 7:46

H11a73k72i35m 24A91m32d97o46u82n79i 6921255594396

Vas vyklad zel neovlivnim a mohu Vas jen odkazat na vers 3:7.

0/0
16.11.2016 12:26

O97t14t68o 30H88a12l70í27ř 9203267228666

Nejde o výklad, ale o doslovné znění. Vašich lží už bylo dost.

0/0
16.11.2016 18:47

H74a50k86i13m 35A21m81d32o52u47n83i 6821175644206

Dost bylo Vašich nepodložených nařčení ze lži.

Na Vaše lži ani nereaguji, protože zde není prostor pro jejich podložené vyvrácení.

Označit tvrzení za lež je příliš levné, pokud si odpouštíte závazek to podkládat.

0/0
17.11.2016 12:14

O24t22t67o 67H70a81l27í64ř 9883767948636

Prostor tady máte - citací v Kroánu s výzvou k vraždění nevěřících najde každý, kdo si Korán přečte dost. Takže lhát ani nemusíte. Stačí nebýt líný a přečíst si Korán. Navíc jste se tu některými odpověďmi nepřímo usvědčil sám.

0/0
24.11.2016 14:04

H19a83k63i56m 22A57m26d80o21u43n57i 6671215924166

Dokážeme si snad vyměňovat názory cvilizovaně, bez urážek, demagogických obratů a vzájemného obviňování ze lži.

Vyzývám Vás, abyste předložil kteroukoliv citací.

Dokáži Vám, že si ji chybně vykládáte.

Zda to děláte záměrně, to už neprokážu...

0/0
24.11.2016 15:37

H91a24k30i61m 65A78m86d58o58u52n54i 6401485194616

Odpovězte na toto, jste-li pravdomluvný: https://youtu.be/Ssftf9Pkc-g

0/0
17.11.2016 12:15

A19n17t71o12n97í67n 95S34á35d65l36í52k 7768669533553

Islám nemá nikoho zatracovat! To je výhradní právo Boha a nikoliv žádného smrtelníka a může být sebevíce věřícím!

0/0
15.11.2016 22:29

H74a63k88i13m 43A37m20d26o76u60n34i 6201115814196

Zřejmě vůbec netušíte, jak se člověk stane muslimem...

Youtube je plný příběhů konvertitů, stačí se zajímat.

0/0
16.11.2016 12:59

O16t29t11o 35H85a65l23í34ř 9203667878646

V kontextu to vyzní tak, že už jste nás zatratil. Proč tu potom otravujete v diskuzi a snažíte se nás přesvědčovat lživými argumenty?

0/0
16.11.2016 18:49

H34a22k11i29m 15A13m77d90o50u45n75i 6341985904936

Žádný člověk nemá oprávnění někoho zatracovat. Jak mohu posoudit, že nejste lepším člověkem, než jsem já?

Ale při čtení Koránu cítím, že jen zlý člověk se jím může cítit zatracovaný.

Jedině jeho interpretace jako návod k úplnému dobru dobra mi ho umožňuje chápat jako celistvé, rozporuprosté dílo.

A nařčení ze lži bývá slušné podkládat, děkuji.

0/0
17.11.2016 12:11

V51i72t 57O94t52a26h58a17l 5515510809864

Já tohle nerozporuji. Násilím i milosrdenstvím je protkán Korán, Bible i Talmud.

Většina lidí ani jednu z těch knih nečetla celou. Navíc všechny existují v několika verzích a přečíst ještě neznamená pochopit a ani pochopit neznamená, že to většina nechápe jinak.

Lidé ovšem vidí činy věřících, k dané knize se odkazující. Nikoli pravidla v knize, ale skutky věřících jsou to, co ovlivňuje názory většiny populace. Problém je, že některé texty v Koránu přímo vybízejí věřící k agresivitě vůči "ostatním". A ještě větší problém je, že část muslimů se chytí právě těchto textů a jedná podle nich.

Řešením by byla revize svatých knih a odstranění výzev k násilí.

Toto ale naráží na premisu, že svatá kniha je dokonalá a dokonalost zkrátka nemůžete revidovat. Takže je to potácení se v kruhu.

+1/0
15.11.2016 15:11

H41a49k53i32m 24A78m12d96o24u56n54i 6301425204406

Spis se potaci v kruhu nase diskuze :)

Kniha je dokonala (a Koran je v jedine verzi, a pokud za verzi povzujete zpusob cislovani, pak dve), obsahuje nekonecnou Bozi moudrost. Clovek je ale omezeny a je mu dostupna jen cast teto moudrosti. Ta by mrla behem zivota i generaci narustat, ale nikdy nebude uplna. Tim se vracime k versi 3:7: Revidovat Knihu je nepripustne, revidovat svuj vyklad je povinne.

Coz salafiste odmitaji trvanim na stredoveke interpretace: "salaf" = "predkove".

Mnoho mudlimu xna cely Koran nazpamet, ja osobne jsem precetl cca. 80% a mohu potvrdit, ze vsechny verse o nasili lze interpretovat jako dnesni rezoluce OSN o misich Modrych helem.

0/0
15.11.2016 15:31

V72i40t 93O12t43a90h23a49l 5755250249714

Rozumím, nicméně každý vytištěný Korán netiskl Alláh osobně. Každý předchozí před vynálezem tisku nepsal. Ani nedělal všechny překlady.

Těmi "více verzemi" jsem myslel to, že jen v angličtině najdete několik překladů z arabštiny, kdy stejná část vyznívá v obou verzích jinak. A český překlad pak zase jinak :). A vůbec si netroufám tvrdit, která je blíže původnímu arabskému originálu.

Takže v zásadě každý fyzický Korán (myslím tím výtisk) je "výkladem zapisovatele/překladatele" vyjádřený jeho slovy, jeho představami a schopnostmi a jeho úrovní chápání.

V pohledu na salafisty se shodneme - tam jde o otrocké lpění na doslovných formulacích.

0/0
15.11.2016 15:39

H16a27k70i59m 47A27m70d37o46u28n31i 6951325114766

Prirozene, kazdy preklad musi predchazet interpretace, ktera u nabozenskych textu vzdy sporna a zavisi na jazykove i duchovni vybavenosti prekladatele.

V ceskem prekladu Ivana Hrbka jsem narazil na nekolik nepresnosti, z anglickyvch prekladu doporucuji prvni preklad britskeho konvertity Pickthalla.

Ja ctu arabsky original, ktery ze zapisoval jiz za prorokova zivota a nad jeho autenticitou se shodnou i historikove.

Aohu potvrdit, ze cas a zivotni zkusenosti mi pomahaji postupne odkryvat dalsi moudrosti a skryte vyznamy.

Coz jiste znate i z jinych literarnich dilu, ale u Koranu je to jaksi mnohem intenzivnejsi a nevycerpatelnejsi.

0/0
15.11.2016 16:04

O47t95t52o 24H84a21l52í27ř 9223487188896

Většina muslimů Korán nikdy nečetla a vychází z jeho znalosti či neznalosti zprostředkované různými pochybnými imámy. Dokonalost božího slova obsaženého v Koránu spatřuji především v myšlence podřezávání krků nevěřícím, dokonce i jejich napadání zezadu - nevím číslo súry zpaměti, ale vy ho jistě budete znát. A nenechte se zmást tím, že podobných "božích slov" je tam více. Každopádně věřím, že jste správný muslim a žijete přesně podle nekonečné Boží moudrosti obsažené v Koránu. A tím diskuze zvolna končí. Ještě bych vás odkázal na salafisty i vámi tak často proklamovanou súru 3.7 odkazující na nezpochybnitelný svatý text.

0/0
15.11.2016 15:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.