Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bulharsko povede proruský generál Radev, premiér podal demisi

Novým bulharským prezidentem bude proruský kandidát Rumen Radev. Po sečtení drtivé většiny okrsků porazil v nedělních volbách vládní proevropskou kandidátku Cecku Cačevovou rozdílem více než 20 procentních bodů, informovala v pondělí agentura Reuters. Proruský kandidát vyhrál volby i v Moldavsku. Zemi povede Igor Dodon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27a95v32e54l 80W47e79r50n69e47r 5892126308762

Tak jsem čekal, že vítězství socialisticko-neomarxistických vítačů vzbudí mezi vlastenci bouři nevole a ono nic: zjevně není neomarxista jako neomarxista. :-)

+1/0
14.11.2016 19:41

O76n90d54ř46e37j 85H77o54l28ý 9860290598369

reakce Politika, v tomto případě Bulharského premiéra, viz níže. Spousta politiků z těch tzv. demokratických zemí se má o něj evidentně hodně co učit.

"Později ovšem Borisov hovořil již o předčasných parlamentních volbách. „Porážka naší strany je naprosto jednoznačná; budeme se muset zamyslet nad svými chybami a pokusit se je napravit. Prezidentské volby ukázaly, že většina bulharských občanů je se současnou politickou situací nespokojena.“

+1/0
14.11.2016 17:30

O25n29d55ř44e53j 85H13o11l21ý 9700830378389

proč není samostatný článek k Moldávii? Toto téma by si ho zasloužilo!

Počin obyvatel té země, kteří zvolili jak zvolili, je velmi dobrý krok pro jejich budoucnost. Na pár let budou aspoň upozaděny snahy o Velké Rumunsko a snaha předělat obyvatele Podněstří na ty správné Moldavany. A při troše štěstí jim vyjde ta federalizace země a ukončení zamrzlého a neřešitelného konfliktu.

R^

0/0
14.11.2016 16:49

O38n97d61ř30e33j 27H20o45l46ý 9340250328449

v Bulharsku byly volby? Tak už mi dává smysl to "divadlo" se stíhačkami RF nedávno. Potřeba vyprovokovat veřejnost tak, aby věděla, kdo je ten "správný lídr"? Koukám, že se to nepovedlo. Věta nového prezidenta „být proevropský neznamená být protiruský“ by se měla tesat do kamene.

:-)

0/0
14.11.2016 16:46

J95a36n 96D46ě95t39á60k 4911454959830

Skvělá zpráva.R^

+2/0
14.11.2016 15:18

K43a88r90e58l 92C49h62a25r48v74á65t 3536367180

Tahle sebranka by asi i Churchilla označila za proruského politika.

+14/0
14.11.2016 14:09

J50a82r34o20s92l84a58v 17P55u49m17p70a 6607780481409

Možná i za agenta KGB.

0/0
15.11.2016 7:58

L53a93d18i70s70l40a77v 57K29u96d58l59a77c18e87k 8848240219859

Bulhari zjistili ze svoboda v EU obnasi vyprodej statu ,prazdny zaludek a ohnuty hrbet pred islamem ktery prave bulhary po staleti masakroval.

+5/0
14.11.2016 13:17

L46e74o42š 37M49a44r36š27a40l 5792534182188

Tak zase to nebude prezident všech,A stejně tak v Moldávii?:-(

+1/0
14.11.2016 13:15

J31i40n14d93ř22i57c60h 31V84á74g59n24e76r 9691316416381

Účty za Majdan se začínají sčítat.

+3/0
14.11.2016 13:00

J30a34n 84B45l20a89n19a 3666895394

A Trump je pročínskej ........... Trump volal čínskému prezidentovi, hovořili o pevném vztahu........... Trump doufá, že budou mít „jeden z nejpevnějších vztahů, který obě země posune kupředu”....... a co na to pražská kavárna, ta čeká až přijede Hermanova teta

+7/−1
14.11.2016 12:08

K90a85r68e48l 97Č66e54r64n64ý 6595373632381

To jste nejspíš nepochopil. Tam jde o úplně jiné věci.

+1/0
14.11.2016 12:28

V45a35c31l96a71v 15M18e16d16e92k 5541432425285

se to těm sluníčkům hroutí všude

+18/−1
14.11.2016 11:28

M97a63r49t73i13n 36S88y21k32o28r30a 5949585279426

Nevím co myslíte, v tomto případě slovem sluníčko. Ale že se k moci dostává proruský prezident (čti prodiktátorský), asi nemá moc společného s multi-kulti.

0/−9
14.11.2016 11:34

J66a12n 91B94l12a87n72a 3146815134

a co to je proruský, v čem je jinej než proamíckej?

+5/0
14.11.2016 11:36

M60a96r84t57i52n 49K49o43d26a79t 2617386692267

Můžete definovat "proruskost" zvoleného bulharského prezidenta? Díky :-)

+4/0
14.11.2016 11:44

M41a20r24t40i72n 79S39y48k15o23r21a 5909665699376

Omluva, dodatečně jsem si o Radevovi něco přečetl, a s tou proruskostí to nebude tak horké. Měl jsem to přečíst dříve.

+5/0
14.11.2016 11:55

V46a94c13l52a88v 55M82e48d70e88k 5111492425295

no ono jde o to, že o jeho proruskosti mluví právě jen ta multikulti společnost - obdobně jako u Trumpa.

+8/0
14.11.2016 11:44

J56a26n 35B91l76a63n39a 3176425654

Tož když i v USA dle Clinton vyhrál proruský Donald, tak je logický. že nejde o výkyv, ale o nové směřování ve světě

+7/0
14.11.2016 11:22

V75a89c49l15a28v 86M24e13d54e39k 5731902165555

ono to chce brát s trochou nadhledu. Podle těch radikálních eurohujerů je za proruského označen každý, kdo není hystericky antiruský

+13/0
14.11.2016 11:29

O31n54d51ř19e73j 96H52o32l23ý 9220230458569

přesně tak. Nejúsměvnější na tom je skutečnost, že veškeré toto směřování vyvolali ti samí, kteří nyní neřeší problémy s migranty či pomáhali destabilizovat Ukrajinu. Absolutně nepředpokládali, že velká většina lidí z tzv. Východního bloku je háklivá na trapnou a lživou propagandu. Navíc snaha ty státy ždímat, ale nijak jim reálně nepomáhat, tak to nadšení lidí pro EU velmi výrazně utlumila.

0/0
14.11.2016 16:55

M61a58r37t71i69n 15S63y46k69o68r67a 5449265589376

Tvrdit, že když vyhrál republikán, je to proruský trend, je odvážné. Je pravda že Trump je svéráz, ale stále je to republikán.

+5/0
14.11.2016 11:32

V58a36c73l35a70v 82M81e12d65e85k 5841292535625

v očích některých je proruský každý, kdo proti Putinovi dostatečně neřinčí zbraněmi

+8/0
14.11.2016 11:33

J53a91n 53B68l59a52n43a 3496755364

já to netvrdím, to neustále opakovala Clinton

+3/0
14.11.2016 11:34

M30a47r87t85i38n 91S81y25k70o78r96a 5519385409426

Jo, v kampani se říkalo věcí...

0/0
14.11.2016 11:35

P89e74t73r 17B28r17o60d70s92k11ý 5186243115759

..... tak von když nevyhraje zrovna bruselskej poskok, tak protikandidát kerej ten flek shrábl musí byt nutně proruskej ?!,- ..... a co když je enem NORMÁLNÍV?!?

+14/0
14.11.2016 11:12
Foto

P82e11t37r 87K85e48l42l89n10e86r 4945179871763

Zcela nepochopení fungování demokracie.

Díky demokracii se dostávají k moci lidé s autokratickými vlastnostmi.

Pak dostává demokracie různé přívlastky, nové cesty a pod.

Pak už to sice není demokracie, protože důležitější je věřit vůdci(politik)

Pluralita, politická korektnost, multikulturní společnost a td. je nebezpečné.

Po té přijde na řadu homosexulita, černovlasí, jednooký, hrbatí a tak to pokračuje.

Pak už je jenom vůdce, jeho vlastní pojetí demokracie, která slouží k posilování osobní moci.

Místo politiků kteří slouží občanům, je tady ideologie a jeden neomylný vůdce , kterého musíme respektovat a obdivovat, jinak můžeme špatně skončit.

+2/−5
14.11.2016 11:05

P24a31v20e12l 78V94a51l34e35n88t15a 7431291387723

politická korektnost, multikulturní společnost, neomarxismus. Tyto věci jsou špatně, lidem se nelíbí a tak si prostě zvolí někoho kdo trochu pootočí kormidlem. To je právě to demokratické rozhodnutí většiny. Spojovat demokracii a multikulti je zcestné, nemá to vůbec nic společného.

+9/−1
14.11.2016 11:16
Foto

P84e61t19r 79K86e81l92l57n19e47r 4395559931673

Vysvětlete, co je na tom zcestného.

Multikulturní společnosti, více či méně fungují od antiky a je zde potřeba určitá míra demokracie.

Mimo totalitních systému, nacistické Německo, SSSR, Čína a pod.

Pak je tady Japonsko, což je velmi složité k pochopení.

O muslimském světě nemá cenu mluvit.

0/0
14.11.2016 11:30

V85a40c13l84a49v 67M23e15d66e88k 5741862775675

proč nemá o muslimském světě cenu mluvit, když právě ten muslimský svět se snaží multikulti naimportovat do Evropy?

Jinak ano, pokud mluvíte o antice, tam ty jiné kultury také byly. Obvykle v roli otroků.

+2/0
14.11.2016 11:45
Foto

P18e59t22r 63K80e80l29l10n23e24r 4395679751913

Tak polopaticky, fundamentální islám , právo šaría, není multikultura, ale zrůdná teokratická ideologie, kvůli jedné nebezpečné ideologii přece nezatratíme různost.

A o antice, to nemyslíte vážně.

Samozřejmě že to byly otrokářské řády.

Ale já mluvím o svobodných občanech, kteří jak v Řecku tak v Římě z celého tehdy známého světa svobodně podnikali.

0/0
14.11.2016 12:36

P64e17t21r 19H21o30r50a 2488462294235

A co vývoj USA ve velmi silnou, demokratickou a vyspělou zemi nezahrnoval také něco jako vámi nenáviděný příchod imigrantů z různých kultur celého světa ?

0/0
14.11.2016 11:52

L70a82d19i73s41l22a77v 31K79u93d37l66a19c55e80k 8528550719369

To obsahoval. Take tam tusim doslo k drobnym prehmatum jako je vyvrazdeni puvodniho obyvatelstva.

Jinak receno. Az vas imigranti zavrou do rezervace pujde jen o budovani vyspele demokraticke zeme dle vzoru USA

0/0
14.11.2016 13:24

A92l83e60x 12G95r55e67g34o48r 9414472942879

Není se čemu divit.

Z rozumné idee prosperujícího ekonomického společenství svobodných a zcela suverénních států se stává realita ideologického společenství nesamostatných států, závislých na centralizovaném rozhodnutí v dalekém, Bruselu, na přerozdělování různých a nejrůznějších dotací.

Lidé ve východním bloku si přeci jen ještě pamatují centrální plánování a vliv RVHP na ekonomickou činnost jednotlivých zemí.

To , co se dnes odehrává v Bruselu se až podezřele začíná podobat tehdejšímu uskupení pod vedoucí silou CCCP a RVHP.

A opravdu tohle chceme? Opravdu pro tohle naši předkové umírali v boji za samostatnost a svobodu? Myslím, že Masaryk se musí pomalinku začínat obracet v hrobě. A o lidech, kteří bojovali za Český jazyk v dobách Habsburků ani nemluvě.

+8/−1
14.11.2016 10:54

M38i54r17e49k 17K31o90v43a45c40i19k 5811191351677

Přestaňte pořád obviňovat z našich problémů někoho někde venku. Podívejte se, co si tady volíme. To si jako myslíte, že s takovýmhle parlamentem a vládou bysme byli bez Brusele nějak za vodou?

PS: Já myslím, že Masaryk má po nacistické okupaci a vládě bolševického zlořádu nyní celkem nízké otáčky...

+1/0
14.11.2016 11:07

V62a48c92l57a63v 84M27e26d25e24k 5831342105745

Ale naše problémy jsou vždy ovlivněny někým venku. Nejsme dost velcí na to, aby naše politika mohla být čistě samostatná. Problém ale je to, že si mnozí spojenectví zaměňují za lokajství.

+2/0
14.11.2016 11:32

A30l27e12x 33G89r18e20g41o27r 9214742342439

Z našich problémů obviňuji především všechny naše čelní představitele a to jak tady tak ty , co jsou v Bruselu. A hlavně ty, kteří se postavili do čela státu po revoluci a svým neumětelstvím a zcestnými představami jej fakticky rozprodali.

O tom, koho volíme se nebavím, protože u nás jsou volby jen oněmi drobky pro plebs a absolutně nic nedokáží měnit. Kapři si rybník nevypusti a ve společnosti zatím není takový přetlak, který by vyvolal masové nepokoje. Tedy není tam jen díky tomu, že se šrouby utahují velmi pozvolna. Ale vše má své hranice a pohár trpělivosti pomalinku ale jistě přetéká.

Ale ono nejde jen o nás ale obecně o budoucnost celé Evropy. Vsadím se o co chcete, že kdyby se dnes ve všech zemích EU vypsalo referendum , kde by stálo jen rozhodnutí jestli se má EU vrátit k původní myšlence EU tedy před Lisabonskou smlouvu či se má pokračovat v této absurdní politice hluboké a nevratné integrace a v tvorbě jakéhosi pseudostátu s prvku socialistické idee přerozdělování a dotací , je výsledek jasný.

Je zcela jedno, koho budeme volit, protože náš volební systém nerespektuje přání voliče ale jen představy politiků zcela odtržených od každodenní reality.

A máte pravdu, nač o tom nahlas mluvit, když mne potom takový jako Vy prostě setře.

A ještě dodatek. Pokud to takhle půjde dále, budeme Rusku závidět jejich život. Ona kvalita života se nedá měřit jen mírou ekonomického blahobytu ale to už jsme zcela jinde.

+1/0
14.11.2016 12:01

M43i17r73e76k 83K55o30v77a72c23i69k 5811491411487

Já nikoho nestírám. Jenom považuju srovnání EU - RVHP za naprosto zcestné. Kvalita jednoho byla dána nesvobodným režimem a diktátem mocnosti svým satelitům. Kvalita druhého je dána kvalitou voličstva. Tu EU nám ani jiné části Evropy nikdo nedosadil - její podoba je dána voliči - a ti jsou prostě v Evropě z větší části levicoví, požadují silný stát, sociální jistoty a z toho vyplývají všemožné regulace...

Pořád si myslíte, že vás politici omezují a svazují. Jsem přesvědčený, že být přímá demokracie, tak je to tisíckrát horší!

0/0
14.11.2016 12:20

A57l91e95x 20G91r78e84g45o59r 9514162752469

Jak jste na tuhle hloupost přišel ? To si opravdu myslíte, že ten kdo má sociální smýšlení musí být nutně levičák? Potom by asi podle Vás i Tomáš Baťa musel být levičák až za hrob. Jeho sociální politika ke svým zaměstnancům je totiž příkladná.

Co to jsou podle Vás sociální jistoty?

A s přímou demokracií? No nejsem si tím tak docela jist, že by to bylo o hodně horší. Vždy záleží na tom, jak se celá problematika prezentuje.

A navíc, já jsem spíše zastáncem osvíceného diktátora, než téhle pseudodemokracie. Parlamentní demokracie proč ne ale ta opravdu fungující je jen tam,kde spolu soupeří jen dvě velké politické strany a nebo ta, kde vítěz bere vše.. Vše ostatní je jen politický handl, kde jde o voliče jen v době 3 měsíců před volbami. 2 dny po volbách už je volič zbytečným bříměm

A ještě dotaz, jak podle Vás vypadá kvalitní uvědomělý volič?

0/0
14.11.2016 12:41

M88i60r82e82k 18K49o17v50a53c54i14k 5691371781477

A opravdu si myslíte, že to, co provádějí levicové vlády po celé Evropě je sociální smýšlení? Ne, je to programové přerozdělování peněz - na uplácení a v podstatě tvorbu lidí co nejvíc závislých na státu - tj. levice generuje další a další voliče levice, a to na účet lidí, kteří to z velké části platí.

S Baťou to nemá co dělat - Baťa dělal sociální politiku pro lidi, kteří mu (nejen) na tuto sociální politiku vydělávali, nebo snad Baťa rozdával dávky celému Zlínu a okolí?

Uvědomělý volič? Pro mě někdo, kdo se trochu o politiku zajímá, pamatuje si a dokáže trochu přemýšlet o příčinách a důsledcích, má základní ekonomický přehled, dokáže si ověřit, co se mu politik snaží nabulíkovat, atd. atd... Osobně si myslím, že by stačilo volební právo zpoplatnit - a abyste neřekl, že jsem antisociální, klidně bych na to poskytl neúčelovou sociální dávku ve výši poplatku - ať s tím každý volič naloží, jak uzná za vhodné :-)

0/0
14.11.2016 13:25

M76i69r84e42k 25K24o31v35a41c88i88k 5831901101977

Osvícený diktátor je idealismus. Nic takového neexistuje. I kdyby existovala taková osoba, tak ten systém nebude funkční, brzy se objeví opozice, která ho zadupe nebo bude muset on zadupat opozici...

0/0
14.11.2016 13:28
Foto

P40e94t93r 46K94e64l72l62n41e94r 4865439861643

Souhlasím, ale názor na prvky přímé demokracie.

Jako kdybych slyšel negaci od všech politiků světa.

Přímá demokracie není nic špatného.

Samozřejmě musí být vytvořena vyváženost zákona o referendu.

Důraz na osobní svobodu a zodpovědnost za své rozhodnutí.

Třeba schvalování ústavních zákonů, které by se nedalo účelově měnit politiky,to by zabezpečilo demokratickou stabilitu a pod.

0/0
14.11.2016 12:59

M27i71r24e18k 98K12o43v37a84c50i14k 5981711981907

Nevím, dřív jsem si to taky myslel, ale už tomu nevěřím. Dokonce si myslím, že všeobecné a rovné volební právo není nejvyšším triumfem demokracie, ale její zhoubou...

0/0
14.11.2016 13:35

A17l51e75x 54G59r17e18g15o63r 9254162812829

Ale já proti přímé demokracii nic nemám, jen si nejsem jist, jestli je naše společnost na tento nástroj připravena.

Pokud by k tomu mělo dojít,tak by bylo třeba využívat tento nástroj v lokální politice a postupně ji implantovat do ústavy jako ústavní zákon pro veškeré rozhodování státu.

Stejně tak by neškodilo, aby funkce poslance byla honorována spíše symbolicky a byla tedy funkcí spojená s nějakou vážností a statutem než s osobním prospěchem .

0/0
14.11.2016 17:24

O51n54d60ř96e59j 20H32o88l85ý 9500630258579

a jak byste nazval "povinné přerozdělování migrantů"?

:-)

0/0
14.11.2016 17:00
Foto

P35e94t32r 47K14e56l31l85n85e45r 4795349811113

Vcelku dobrý názor, ale ten názor na Rusko, to se Vám nepovedlo.

0/0
14.11.2016 12:44

A11l64e41x 35G57r56e81g39o34r 9394802192859

Myslíte?

Rusové umí žít z mála a jsou ohromně vynalézaví ale my už bohužel ne. A pokud dojde ke konfliktu nebo velké krizi a k tomu zcela jistě dojde, budeme jim opravdu závidět.

Myslím, že globální kapitál a jeho diktát dosáhl maxima . Nelze žít z toho, že ekonomiku podporujeme neustálým tiskem peněz a bojíme se očisty v podobě krizí a krachů. V normálně fungující ekonomice a společenství by už dávno zkrachovalo nejen Řecko ale i Itálie a Španělsko a celý experiment zvaný Spojené státy evropské a jeho superměna Euro by byly minulostí.

V Rusku je tisk peněz minimální v poměru k ekonomice a to je pro ně v tomto případě ohromná výhoda a to nehovořím o jejich přístupu k ochraně vnitřního trhu, který my dnes tolik kritizujeme ale který má svůj smysl.

0/0
14.11.2016 12:57
Foto

P58e36t91r 93K49e59l37l69n14e57r 4415389301463

Máte idealistický názor na Rusko, s tím se nedá moc polemizovat.

Akorát si myslím že lidi jsou v podstatě všude stejní, mají akorát jiné podmínky k žití, prostor na práci, seberealizaci a možnost o sobě svobodně rozhodovat.

0/0
14.11.2016 13:09

A13l26e72x 59G94r93e78g96o41r 9384672332899

Lidé a stejní? Nemyslím.

Různá společenství se vyvíjela různě a chování lidí se přizpůsobilo dané společnosti.

+1/0
14.11.2016 13:20

M28i54r84e45k 87K77o63v37a46c36i17k 5191301341687

Rusové neumí žít z mála - ten materiální nedostatek si musí něčím nahrazovat - u Rusů je to hypertrofovaný nacionalismus a pocit vnějšího ohrožení.

Pokud jde o ochranu vnitřního trhu, tak to je zase věc, která z nařízení věrchušky dopadá na desítky milionů prostých Rusů, ale sama věrchuška si s tím moc hlavy neláme a s chutí nakupuje západní luxus.

0/0
14.11.2016 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.