Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Srážku auta s traktorem na Pardubicku nepřežila mladá řidička

V neděli dopoledne zemřela mladá řidička po nehodě osobního automobilu a traktoru u obce Jankovice. Provoz v místě nehody je řízen policisty, kteří nehodu stále vyšetřují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D54i11t40a 18K22u26č49e45r22o84v50á 8176683876168

Nehodu zavinil traktorista, nedal řidičce jedoucí od Přelouče přednost. Info přímo od viníka nehody.

0/0
14.11.2016 12:11

O21n52d61ř38e70j 85M32a80c96h 2540392631412

Křižovatku znám dobře, dělal jsem tam autoškolu. Zemědělci tam jezdí hodně bezohledně. Na jedné straně křižovatky pole a na druhé straně statek. Hold věděj, že když někoho vezmou, tak jsou bez škrábance. Při podzimním slunci není ani z hlavní pořádně vidět, zda tam traktor je nebo ne. Myslím si, že paní ani nevěděla, co se stalo.

+2/−1
13.11.2016 19:59

S23t79a78n19i43s61l14a13v 64P66ř82i29b25y18l 1289598271516

Ano, klidně někoho přejedou, protože si skoro neodřou traktor 8-o

+2/0
13.11.2016 20:34

P88a58v93e92l 73P66i17l67á32t 8731149845774

Traktor jel po hlavní, měl sluníčko do očí - ten ji skutečně mohl vidět hůř. Ale proč řidička nedala přednost, navíc měla slunce zprava a traktor jel zleva, tedy jeho viditelnost byla maximální - to je otázka...

0/0
14.11.2016 10:11

M58i84l36o65š 43K75o17l55m63a83n 6506533697422

Pokud je křižovatka označena dopravními značkami, tak je to jasný, stejně jako kdyby tam značky nebyly, je tam přednost zprava. Pokud projíždím po takových silničkách, tak nespoléhám na to, že mám přednost. Spoléhal jsem na to do té doby než nás řidič z vedlejší málem zabil, je to už 45 let, ale stále si to pamatuji.

+6/0
13.11.2016 19:31

J22a62r66o72s63l54a64v 79K68a48d49l23e70c 5501209872101

Vždy když vidím rozzuřený "džondýr", tak zpozorním... Nechápu, jak ho mohla přehlédnout, i kdyby jel po vedlejší... ale spěch byl asi přednější...

0/0
13.11.2016 19:04

R27o85m17a96n 91K59r73a52t51o71c86h14v18í49l 6326417536534

Ta fotka je autentická?

0/0
13.11.2016 18:58

P11e59t19r 58M30a97r88š45o85u51n 5715358956666

Ano

0/0
14.11.2016 4:20

P63e66t64r 45Ž71á49k 1628872245309

no nevim co se tu řeší, jestli je ta křižovatka klasický téčko a auto s traktorem je tak jak se nabourali, tak je jasné, že řidička jela z vedlejší a bud traktor neviděla nebo si myslela, že to ještě stihne. Kdyby jel z vedlejší traktor, tak by musela jet z prava a takhle by nemohli skončit.

+3/−4
13.11.2016 18:54

J91a66n 59H71o29r26s18k68ý 2276480597775

Stačí se podívat na mapu, aby člověk zjistil, že to není "téčko", ale kříž.

0/0
13.11.2016 20:01

T28o61m15á17š 12V27a54l14d33e47r 7523130599

A ono to bylo přesně obráceně, Řidička po hlavní a traktorista po vedlejší.

0/0
14.11.2016 21:16

H20o43n54z85a 96J74e86ž43e22k 4284260654266

Paradoxně, kdyby nebyla připoutaná, tak jí to vahadlo mohlo šoupnout na druhé sedadlo. Takovouhle havárii jsem osobně zažil - tramvaj s autem v Motole pod mostem. Cestoval jsem v ní. Chlap měl zranění, ale přežil to. Seděl na místě spolujezdce. Strašný pohled, ale nepřipoutání mu zachránilo život.

+5/−1
13.11.2016 18:16

F76i60l61i30p 59S58o36k61o58l 2410371330

Měl jste říci, že kdyby to auto bylo vypolstrované ( opytlíkované airbagy ), tak by to nejspíše přežila.

Tím byste lidem dával na vědomí, že se mají lépe zabezpečit ( opatřit si bezpečnější auto ), a tím se ochrání.

0/0
13.11.2016 18:32

M56a41r18t25i21n 77J76u85r49e57č45k78a 2883634401571

V tomto případě si nejsem jist, zda by zrovna airbagy pomohly. Osobně s p. Ježkem souhlasím, že dotyčné by zachránilo možná život, kdyby nebyla připoutána. Z jeho textu mi nevyplývá žádné navádění, pouze konstatování zkutečnosti. Aspoň osobně mám tolik rozumu, abych si z dané situace udělal vlastní závěr, což není, že bych na základě této nehody jsem ode dneška jezdil neupoutaný. Tato nehoda je pouze jedna z mála, kdy by absence pásů možná pomohla. U většiny nehod tomu tak však není. Jste příliš zbrklý v závěrech k tomu, co čtete.

+12/0
13.11.2016 18:37

T57o17m52á63š 61Ž15i92t33n25ý 6381620411241

v tomhle případě by ji pomohlo leda kdyby jela v BVPčku...

+2/0
14.11.2016 16:49

J67i77n16d30ř38i64c65h 71Š32k43o51p39e25k 4685401810725

to by jí při takové váze železa nepomohlo

+2/0
13.11.2016 18:35

P65e29t10r78a 54L16a77c74i28n63o17v91á 9853573454613

Znam osobně 3 lidi, co jim nepřipoutání zachránilo život. Přesto se poutám i na kratičké vzdálenosti a trvám na připoutání všech spolucestujících. Stačí jedna zkušenost- vyrazit vlastní hlavou čelní sklo u Žigula v malé rychlosti při srážce s opilým řidičem. Pamatuju si to 25 let velmi živě. A byla to jen boule, modřina na měsíc a bolavá krční páteř.

+3/0
13.11.2016 20:04

E27v71z50e25n 49S33o97u67k35u23p 1647224476918

Vahadlo ??? 8-o

+1/0
13.11.2016 21:48

L73u21d60ě59k 18J61e62l69í61n98e40k 5127747579720

Tak to je dost hrozný, když člověk vidí ten "trn" na místě řidiče. :-( Zajímalo by mě, jestli je to protažení traktoru napevno nebo je demontovatelné. Možná by se i takovými věcmi měla zabývat policie a zákonodárci. Přece jenom pokud by z vozidla, tady traktoru, netrčela takováto "taranovací kosa" jako u galéry, možná by střet dopadl méně tragicky. :-/

0/−5
13.11.2016 17:47

L84u73b96o88m22i53r 27M25a41c48h67o 2612740645887

co potom tramvaje

+1/0
13.11.2016 17:51

J92a39n 81H53o51r56s42k77ý 2946820917655

Dovolil bych si odhadnout, že tramvaje nemají spřáhla ve výšce hrudníku řidiče osobního auta...

0/0
13.11.2016 17:57

L71u20b22o74m75i34r 81M60a26c74h10o 2932740575787

to je pravda, vo výške bedrového kĺbu vodiča v oktávke napr.

0/0
13.11.2016 18:15

P22e91t56r 86B96á79č67a 8695576575335

Rika se tomu zavazi a jen tak ze srandy to tam opravdu neni.

+6/0
13.11.2016 17:52

L10u40d17ě78k 24J96e55l80í17n13e66k 5717437789230

Jistě, pokud je za traktorem návěs či pluh, tak samozřejmě. Já se jen ptám, zda je to demontovatelné a případně jak snadno. Pokud to lze relativně snadno oddělat, potom je na zamyšlenou, zda je nutné, aby s tím traktor jezdil v běžném provozu, když nemá nic připojeného. Prostě obdoba demontovatelného tažného zařízení.

0/0
13.11.2016 19:36

P48e23t91r 44B17á94č71a 8445496305175

Obdoba tazneho zarizeni ;-D

Vite kolik to vazi? Zrejme ne, kdyz pisete tohle.

0/0
13.11.2016 20:34

R85o21m96a12n 61K63r50a75t92o74c81h11v77í54l 6236667546224

Demontovatelné to určitě je!

a běžně se to sundavá.

0/0
14.11.2016 8:18

R49a58d77i73m 57H66o74l34í49k 8618608648895

To závaží si tam nikdo nedává jen tak z frajeřiny a projde samozřejmě technickou. ;-)

+3/0
13.11.2016 18:09

J85i71n38d84ř57i77c55h 48Š25k94o49p13e41k 4475451470315

je to schválená součást traktoru, stejně jako např. závaží v zadním závěsu, kolech nebo čelní nakladač

0/0
13.11.2016 18:15

M50a50r59t93i90n 52J43u37r54e32č77k21a 2123894201121

Zemědělské a pracovní stroje jsou obecně nebezpečné pro nehody, protože mívají tyto "atypické" části a obávám se, že policie toto zrovna nevyřeší

0/0
13.11.2016 18:40

J87a19n 72T91a95r44a21b16a 4966546189739

Diskuze jsou boží. Sledovat ty spekulace a imaginární kalkulace je opravdu zajímavé, bohužel tady šlo o život.

0/0
13.11.2016 17:30

K42a20r31e37l 12E98r21b11e70n 1988439384109

Nejvíc tady diskutuje, ale vy.

0/−4
13.11.2016 17:55

M40i35c10h43a46l 35H84i46r25k31a 4737526510853

zranění neslučitelná se životem - hrozný terminus technicus ...

+7/0
13.11.2016 17:26

J38a43n 62T49a81r77a10b27a 4326946749219

Ale výstižné a rozhodně lepší než explicitní popis reality. Nebo byste chtěl číst detaily o míře destrukce lebeční kosti?

+4/0
13.11.2016 17:31

F89i88l49i13p 53V80a72l60d70e44r 1768698704694

Zkusím to ještě shrnout, jestli to taky někomu bude dávat smysl při pohledu na foto a na mapu: https://mapy.cz/s/1d4qJ

Traktor (T) jede nebo stojí na křižovatce z VEDLEJŠÍ (opačný pohled než je na fotce) a po jeho pravé ruce po HLAVNÍ přijíždí os. automobil (OA). Řidička OA registruje, že traktor nebrzdí, rozjíždí se, prostě jí nedává přednost a tedy se řidička OA snaží natlačit co nejvíce vpravo ve svém směru jízdy (až skoro do rohu hlavní/vedlejší, kde vidíme na fotce značku "dej přednost"). Řidič T na poslední chvíli začne brzdit, kola jdou do smyku, hmotnost je na přední nápravě a v tu chvíli nabere již pomaleji jedoucí OA (to se díky toho nerozpáře), ale otočí ho jen o skoro 90° doleva (kola T ve smyku nemají přilnavost k vozovce, tudíž stačí mnohem menší síla k otočení T, navíc ona hmotnost na přední nápravě).

+5/−5
13.11.2016 16:43

O71n57d20ř45e77j 85Š26t70ě76p48á30n26e64k 5379820178409

Filipe Filipe ;-D To už je opravdu ad absurdum, pomalu v podobě vrtěti psem.

+3/0
13.11.2016 16:49

J35a32n 55H46o45r42s70k50ý 2116900797515

Udivuje mě, kolik času a energie dokážete věnovat detailnímu rozboru události, o které víte, s prominutím, prd. Tedy, kromě jedné fotografie (která mohla vzniknout jak na místě střetu, tak i po delším "dojetí" a protočení obou vozidel, tak i po následném odtlačení toho spojeného shluku plechů ke krajnici) a pár řádků neověřených textů.

+6/0
13.11.2016 16:58

F60i73l90i79p 20V30a89l80d54e18r 1588508224494

Jde o to, že zde bylo dost "hlasů" pro to, že se jedná o vinu řidičky. Sám jsem hned ve svém prvním příspěvku takto reagoval (příp. si dohledejte níže) a docela mě to mrzí.

Chci poukázat na to, že první dojem je někdy dost klamný.

0/−2
13.11.2016 17:05

F28i86l88i53p 88V53a40l19d54e23r 1348338384864

Navíc jsem podobný scénář, kdy mi nějaké pako vjelo z vedlejší a já jsem se uhýbal vpravo, předevčírem zažil (naštěstí se to obešlo bez nehody) a mám z toho stále docela nepříjemný pocit.

0/−1
13.11.2016 17:14

O69n44d85ř15e73j 19Š13t57ě50p15á44n46e11k 5629310758809

A otočil jste tím traktorem předevčírem, nebo byl na to moc těžký?

0/0
13.11.2016 17:25

J43a95n 26T55a81r96a21b47a 4496426169609

;-D

0/0
13.11.2016 17:28

P65e55t81r 42B30á46č67a 8135836405195

Asi dost nudna nedele ;-D

+1/0
13.11.2016 17:15

P91e76t81r 53M16u87n89z18a42r 1725791389176

To je dost nepravděpodobný scénář, aby OS otočilo s traktorem o 90°. Neříkám, že je zcela vyloučen, ale prostě něčemu takovému bych moc nevěřil, pokud by nebyly další důkazy.

+2/0
13.11.2016 17:21

J81a14n 71T32a48r64a41b13a 4516906949329

To auto vypadá jako postarší francouzská plechovka, že by něco měkkého s 12 metráky dokázalo otočit čtyřtunový traktor...????

+1/0
13.11.2016 17:33

F11i26l63i94p 27V91a49l33d13e49r 1738378894334

Pokud ten traktor za sebou něco vlekl, tak to tomu otočení hodně pomohlo, což? Viz dnešní další foto k této nehodě jinde.

0/0
14.11.2016 20:13

P57e41t98r 42M79u36n48z98a37r 1575241299486

Tak jsem si přečetl ten odkazovaný článek, kvůli které je zde rozpracovaná tahle teorie s otočením traktoru a spíš bych nevěřil tomu deníku. Podle té fotky to nevypadá na otočení traktoru. Někdo tu mluví o brzdných drahách, ale na té fotce žádné brzdné dráhy vidět nejsou a jinou fotku jsem na webu nenašel.

0/0
13.11.2016 17:48

O51n37d66ř11e81j 58Š51t89ě33p94á90n49e32k 5559350668189

Petře, to že Vy je nevidíte, tak to neznamená že tam nejsou.

0/0
13.11.2016 17:56

P76e81t97r 89M33u41n69z70a63r 1565331729676

Vy je na té fotce vidíte? Kde?

0/0
13.11.2016 19:50

O49n74d78ř49e22j 65Š12t66ě25p84á10n10e61k 5499590198349

PDR

0/0
13.11.2016 19:53

P11e80t90r 60M75u25n38z24a20r 1665951469356

Ondro, já myslím, že oprava karoserie metodou PDR už tomto případě nezabere.;-D

0/0
13.11.2016 19:59

O34n78d31ř82e29j 21Š10t20ě89p32á10n92e90k 5809970388829

Pravý Dolní Roh ;-D

0/0
13.11.2016 20:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.