Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Srážku auta s traktorem na Pardubicku nepřežila mladá řidička

V neděli dopoledne zemřela mladá řidička po nehodě osobního automobilu a traktoru u obce Jankovice. Provoz v místě nehody je řízen policisty, kteří nehodu stále vyšetřují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D42i75t38a 19K33u39č51e60r98o80v61á 8616103156118

Nehodu zavinil traktorista, nedal řidičce jedoucí od Přelouče přednost. Info přímo od viníka nehody.

0/0
14.11.2016 12:11

O51n48d40ř30e11j 17M32a69c88h 2980322291752

Křižovatku znám dobře, dělal jsem tam autoškolu. Zemědělci tam jezdí hodně bezohledně. Na jedné straně křižovatky pole a na druhé straně statek. Hold věděj, že když někoho vezmou, tak jsou bez škrábance. Při podzimním slunci není ani z hlavní pořádně vidět, zda tam traktor je nebo ne. Myslím si, že paní ani nevěděla, co se stalo.

+2/−1
13.11.2016 19:59

S16t82a11n60i11s48l69a49v 50P84ř86i46b61y75l 1109418611826

Ano, klidně někoho přejedou, protože si skoro neodřou traktor 8-o

+2/0
13.11.2016 20:34

P61a31v12e80l 81P76i69l81á56t 8121559375124

Traktor jel po hlavní, měl sluníčko do očí - ten ji skutečně mohl vidět hůř. Ale proč řidička nedala přednost, navíc měla slunce zprava a traktor jel zleva, tedy jeho viditelnost byla maximální - to je otázka...

0/0
14.11.2016 10:11

M11i68l61o61š 76K61o84l54m27a14n 6496503107692

Pokud je křižovatka označena dopravními značkami, tak je to jasný, stejně jako kdyby tam značky nebyly, je tam přednost zprava. Pokud projíždím po takových silničkách, tak nespoléhám na to, že mám přednost. Spoléhal jsem na to do té doby než nás řidič z vedlejší málem zabil, je to už 45 let, ale stále si to pamatuji.

+6/0
13.11.2016 19:31

J79a59r31o45s33l37a33v 31K87a24d32l30e78c 5581299652921

Vždy když vidím rozzuřený "džondýr", tak zpozorním... Nechápu, jak ho mohla přehlédnout, i kdyby jel po vedlejší... ale spěch byl asi přednější...

0/0
13.11.2016 19:04

R78o67m38a84n 89K33r72a98t72o10c31h83v69í27l 6356647716304

Ta fotka je autentická?

0/0
13.11.2016 18:58

P41e55t41r 74M76a80r64š44o33u38n 5555738706316

Ano

0/0
14.11.2016 4:20

P95e34t89r 30Ž44á75k 1118912925609

no nevim co se tu řeší, jestli je ta křižovatka klasický téčko a auto s traktorem je tak jak se nabourali, tak je jasné, že řidička jela z vedlejší a bud traktor neviděla nebo si myslela, že to ještě stihne. Kdyby jel z vedlejší traktor, tak by musela jet z prava a takhle by nemohli skončit.

+3/−4
13.11.2016 18:54

J42a14n 59H31o24r23s11k45ý 2196410937105

Stačí se podívat na mapu, aby člověk zjistil, že to není "téčko", ale kříž.

0/0
13.11.2016 20:01

T30o58m36á81š 52V25a55l90d43e37r 7763920389

A ono to bylo přesně obráceně, Řidička po hlavní a traktorista po vedlejší.

0/0
14.11.2016 21:16

H95o55n13z68a 47J39e21ž21e64k 4734840874146

Paradoxně, kdyby nebyla připoutaná, tak jí to vahadlo mohlo šoupnout na druhé sedadlo. Takovouhle havárii jsem osobně zažil - tramvaj s autem v Motole pod mostem. Cestoval jsem v ní. Chlap měl zranění, ale přežil to. Seděl na místě spolujezdce. Strašný pohled, ale nepřipoutání mu zachránilo život.

+5/−1
13.11.2016 18:16

F12i28l77i33p 58S56o30k59o25l 2580361430

Měl jste říci, že kdyby to auto bylo vypolstrované ( opytlíkované airbagy ), tak by to nejspíše přežila.

Tím byste lidem dával na vědomí, že se mají lépe zabezpečit ( opatřit si bezpečnější auto ), a tím se ochrání.

0/0
13.11.2016 18:32

M54a52r65t20i17n 27J58u67r86e86č46k17a 2173224841891

V tomto případě si nejsem jist, zda by zrovna airbagy pomohly. Osobně s p. Ježkem souhlasím, že dotyčné by zachránilo možná život, kdyby nebyla připoutána. Z jeho textu mi nevyplývá žádné navádění, pouze konstatování zkutečnosti. Aspoň osobně mám tolik rozumu, abych si z dané situace udělal vlastní závěr, což není, že bych na základě této nehody jsem ode dneška jezdil neupoutaný. Tato nehoda je pouze jedna z mála, kdy by absence pásů možná pomohla. U většiny nehod tomu tak však není. Jste příliš zbrklý v závěrech k tomu, co čtete.

+12/0
13.11.2016 18:37

T41o82m28á25š 69Ž86i51t69n13ý 6391340571251

v tomhle případě by ji pomohlo leda kdyby jela v BVPčku...

+2/0
14.11.2016 16:49

J15i47n98d82ř18i32c79h 83Š77k20o30p29e76k 4955841690195

to by jí při takové váze železa nepomohlo

+2/0
13.11.2016 18:35

P45e70t20r23a 52L12a73c46i11n71o33v50á 9503293744873

Znam osobně 3 lidi, co jim nepřipoutání zachránilo život. Přesto se poutám i na kratičké vzdálenosti a trvám na připoutání všech spolucestujících. Stačí jedna zkušenost- vyrazit vlastní hlavou čelní sklo u Žigula v malé rychlosti při srážce s opilým řidičem. Pamatuju si to 25 let velmi živě. A byla to jen boule, modřina na měsíc a bolavá krční páteř.

+3/0
13.11.2016 20:04

E11v74z85e16n 32S60o47u40k90u76p 1307504366428

Vahadlo ??? 8-o

+1/0
13.11.2016 21:48

L49u86d15ě68k 76J87e68l65í30n16e47k 5767477959780

Tak to je dost hrozný, když člověk vidí ten "trn" na místě řidiče. :-( Zajímalo by mě, jestli je to protažení traktoru napevno nebo je demontovatelné. Možná by se i takovými věcmi měla zabývat policie a zákonodárci. Přece jenom pokud by z vozidla, tady traktoru, netrčela takováto "taranovací kosa" jako u galéry, možná by střet dopadl méně tragicky. :-/

0/−5
13.11.2016 17:47

L36u75b19o81m54i87r 18M30a31c50h36o 2872390775207

co potom tramvaje

+1/0
13.11.2016 17:51

J85a19n 58H52o53r46s38k24ý 2226120857425

Dovolil bych si odhadnout, že tramvaje nemají spřáhla ve výšce hrudníku řidiče osobního auta...

0/0
13.11.2016 17:57

L97u96b47o66m40i41r 92M24a38c33h70o 2982650405147

to je pravda, vo výške bedrového kĺbu vodiča v oktávke napr.

0/0
13.11.2016 18:15

P60e80t67r 67B47á24č92a 8275176975375

Rika se tomu zavazi a jen tak ze srandy to tam opravdu neni.

+6/0
13.11.2016 17:52

L20u68d77ě33k 64J44e25l72í95n28e45k 5187387909910

Jistě, pokud je za traktorem návěs či pluh, tak samozřejmě. Já se jen ptám, zda je to demontovatelné a případně jak snadno. Pokud to lze relativně snadno oddělat, potom je na zamyšlenou, zda je nutné, aby s tím traktor jezdil v běžném provozu, když nemá nic připojeného. Prostě obdoba demontovatelného tažného zařízení.

0/0
13.11.2016 19:36

P20e79t53r 26B43á23č30a 8755386585805

Obdoba tazneho zarizeni ;-D

Vite kolik to vazi? Zrejme ne, kdyz pisete tohle.

0/0
13.11.2016 20:34

R96o34m60a39n 38K98r51a46t24o84c25h11v22í12l 6316427746684

Demontovatelné to určitě je!

a běžně se to sundavá.

0/0
14.11.2016 8:18

R44a18d71i48m 12H16o64l36í25k 8878568668515

To závaží si tam nikdo nedává jen tak z frajeřiny a projde samozřejmě technickou. ;-)

+3/0
13.11.2016 18:09

J43i20n44d68ř86i24c24h 30Š20k57o97p61e91k 4685421390415

je to schválená součást traktoru, stejně jako např. závaží v zadním závěsu, kolech nebo čelní nakladač

0/0
13.11.2016 18:15

M28a21r17t72i17n 25J16u38r88e51č67k89a 2963444811871

Zemědělské a pracovní stroje jsou obecně nebezpečné pro nehody, protože mívají tyto "atypické" části a obávám se, že policie toto zrovna nevyřeší

0/0
13.11.2016 18:40

J68a37n 54T55a59r86a31b40a 4986576939569

Diskuze jsou boží. Sledovat ty spekulace a imaginární kalkulace je opravdu zajímavé, bohužel tady šlo o život.

0/0
13.11.2016 17:30

K28a90r58e65l 73E33r29b23e36n 1208259974369

Nejvíc tady diskutuje, ale vy.

0/−4
13.11.2016 17:55

M94i79c97h18a91l 31H15i39r71k93a 4337606510723

zranění neslučitelná se životem - hrozný terminus technicus ...

+7/0
13.11.2016 17:26

J89a66n 60T23a29r93a75b38a 4406576209719

Ale výstižné a rozhodně lepší než explicitní popis reality. Nebo byste chtěl číst detaily o míře destrukce lebeční kosti?

+4/0
13.11.2016 17:31

F16i85l25i23p 45V18a40l28d48e71r 1338138144774

Zkusím to ještě shrnout, jestli to taky někomu bude dávat smysl při pohledu na foto a na mapu: https://mapy.cz/s/1d4qJ

Traktor (T) jede nebo stojí na křižovatce z VEDLEJŠÍ (opačný pohled než je na fotce) a po jeho pravé ruce po HLAVNÍ přijíždí os. automobil (OA). Řidička OA registruje, že traktor nebrzdí, rozjíždí se, prostě jí nedává přednost a tedy se řidička OA snaží natlačit co nejvíce vpravo ve svém směru jízdy (až skoro do rohu hlavní/vedlejší, kde vidíme na fotce značku "dej přednost"). Řidič T na poslední chvíli začne brzdit, kola jdou do smyku, hmotnost je na přední nápravě a v tu chvíli nabere již pomaleji jedoucí OA (to se díky toho nerozpáře), ale otočí ho jen o skoro 90° doleva (kola T ve smyku nemají přilnavost k vozovce, tudíž stačí mnohem menší síla k otočení T, navíc ona hmotnost na přední nápravě).

+5/−5
13.11.2016 16:43

O94n48d35ř68e53j 35Š12t38ě94p62á84n47e34k 5409750818599

Filipe Filipe ;-D To už je opravdu ad absurdum, pomalu v podobě vrtěti psem.

+3/0
13.11.2016 16:49

J42a63n 89H56o29r10s87k46ý 2446370377815

Udivuje mě, kolik času a energie dokážete věnovat detailnímu rozboru události, o které víte, s prominutím, prd. Tedy, kromě jedné fotografie (která mohla vzniknout jak na místě střetu, tak i po delším "dojetí" a protočení obou vozidel, tak i po následném odtlačení toho spojeného shluku plechů ke krajnici) a pár řádků neověřených textů.

+6/0
13.11.2016 16:58

F36i42l73i56p 69V71a34l62d61e71r 1458468414884

Jde o to, že zde bylo dost "hlasů" pro to, že se jedná o vinu řidičky. Sám jsem hned ve svém prvním příspěvku takto reagoval (příp. si dohledejte níže) a docela mě to mrzí.

Chci poukázat na to, že první dojem je někdy dost klamný.

0/−2
13.11.2016 17:05

F21i17l22i77p 43V11a46l92d37e31r 1278908164714

Navíc jsem podobný scénář, kdy mi nějaké pako vjelo z vedlejší a já jsem se uhýbal vpravo, předevčírem zažil (naštěstí se to obešlo bez nehody) a mám z toho stále docela nepříjemný pocit.

0/−1
13.11.2016 17:14

O77n95d16ř11e49j 57Š27t56ě20p52á14n42e18k 5129430698389

A otočil jste tím traktorem předevčírem, nebo byl na to moc těžký?

0/0
13.11.2016 17:25

J37a93n 56T63a50r15a54b26a 4296686589989

;-D

0/0
13.11.2016 17:28

P71e20t76r 44B12á44č70a 8655726675455

Asi dost nudna nedele ;-D

+1/0
13.11.2016 17:15

P81e19t66r 63M59u85n90z92a87r 1935231249566

To je dost nepravděpodobný scénář, aby OS otočilo s traktorem o 90°. Neříkám, že je zcela vyloučen, ale prostě něčemu takovému bych moc nevěřil, pokud by nebyly další důkazy.

+2/0
13.11.2016 17:21

J46a42n 50T11a59r46a97b52a 4716406899839

To auto vypadá jako postarší francouzská plechovka, že by něco měkkého s 12 metráky dokázalo otočit čtyřtunový traktor...????

+1/0
13.11.2016 17:33

F55i43l45i91p 66V34a36l91d33e90r 1898828684724

Pokud ten traktor za sebou něco vlekl, tak to tomu otočení hodně pomohlo, což? Viz dnešní další foto k této nehodě jinde.

0/0
14.11.2016 20:13

P16e62t14r 97M22u79n26z87a50r 1885291239296

Tak jsem si přečetl ten odkazovaný článek, kvůli které je zde rozpracovaná tahle teorie s otočením traktoru a spíš bych nevěřil tomu deníku. Podle té fotky to nevypadá na otočení traktoru. Někdo tu mluví o brzdných drahách, ale na té fotce žádné brzdné dráhy vidět nejsou a jinou fotku jsem na webu nenašel.

0/0
13.11.2016 17:48

O40n27d43ř32e71j 67Š21t86ě55p11á19n42e59k 5779320888219

Petře, to že Vy je nevidíte, tak to neznamená že tam nejsou.

0/0
13.11.2016 17:56

P16e57t76r 67M56u25n82z98a33r 1365781569316

Vy je na té fotce vidíte? Kde?

0/0
13.11.2016 19:50

O64n75d78ř83e47j 72Š20t71ě59p64á35n50e43k 5939920218669

PDR

0/0
13.11.2016 19:53

P78e16t54r 89M21u96n34z17a33r 1685651639256

Ondro, já myslím, že oprava karoserie metodou PDR už tomto případě nezabere.;-D

0/0
13.11.2016 19:59

O52n37d86ř31e74j 40Š85t38ě22p56á19n37e68k 5849660958959

Pravý Dolní Roh ;-D

0/0
13.11.2016 20:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.