Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Srážku auta s traktorem na Pardubicku nepřežila mladá řidička

V neděli dopoledne zemřela mladá řidička po nehodě osobního automobilu a traktoru u obce Jankovice. Provoz v místě nehody je řízen policisty, kteří nehodu stále vyšetřují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D74i52t56a 77K13u90č63e82r70o64v91á 8316143506308

Nehodu zavinil traktorista, nedal řidičce jedoucí od Přelouče přednost. Info přímo od viníka nehody.

0/0
14.11.2016 12:11

O78n79d76ř88e49j 48M44a69c64h 2180942291232

Křižovatku znám dobře, dělal jsem tam autoškolu. Zemědělci tam jezdí hodně bezohledně. Na jedné straně křižovatky pole a na druhé straně statek. Hold věděj, že když někoho vezmou, tak jsou bez škrábance. Při podzimním slunci není ani z hlavní pořádně vidět, zda tam traktor je nebo ne. Myslím si, že paní ani nevěděla, co se stalo.

+2/−1
13.11.2016 19:59

S58t54a48n21i27s16l84a98v 97P28ř47i97b53y40l 1969368671286

Ano, klidně někoho přejedou, protože si skoro neodřou traktor 8-o

+2/0
13.11.2016 20:34

P25a43v47e86l 93P14i89l22á96t 8631169385684

Traktor jel po hlavní, měl sluníčko do očí - ten ji skutečně mohl vidět hůř. Ale proč řidička nedala přednost, navíc měla slunce zprava a traktor jel zleva, tedy jeho viditelnost byla maximální - to je otázka...

0/0
14.11.2016 10:11

M30i98l74o74š 45K78o19l54m95a80n 6666613697132

Pokud je křižovatka označena dopravními značkami, tak je to jasný, stejně jako kdyby tam značky nebyly, je tam přednost zprava. Pokud projíždím po takových silničkách, tak nespoléhám na to, že mám přednost. Spoléhal jsem na to do té doby než nás řidič z vedlejší málem zabil, je to už 45 let, ale stále si to pamatuji.

+6/0
13.11.2016 19:31

J50a49r25o32s65l63a64v 31K85a53d39l38e15c 5721399212791

Vždy když vidím rozzuřený "džondýr", tak zpozorním... Nechápu, jak ho mohla přehlédnout, i kdyby jel po vedlejší... ale spěch byl asi přednější...

0/0
13.11.2016 19:04

R18o85m30a83n 91K24r70a76t37o92c52h78v64í38l 6426967326324

Ta fotka je autentická?

0/0
13.11.2016 18:58

P64e88t53r 97M42a20r20š23o91u65n 5255668756926

Ano

0/0
14.11.2016 4:20

P31e58t32r 42Ž63á94k 1478732485929

no nevim co se tu řeší, jestli je ta křižovatka klasický téčko a auto s traktorem je tak jak se nabourali, tak je jasné, že řidička jela z vedlejší a bud traktor neviděla nebo si myslela, že to ještě stihne. Kdyby jel z vedlejší traktor, tak by musela jet z prava a takhle by nemohli skončit.

+3/−4
13.11.2016 18:54

J41a64n 71H72o26r39s56k38ý 2396770367325

Stačí se podívat na mapu, aby člověk zjistil, že to není "téčko", ale kříž.

0/0
13.11.2016 20:01

T58o59m68á71š 27V68a42l15d38e17r 7353580339

A ono to bylo přesně obráceně, Řidička po hlavní a traktorista po vedlejší.

0/0
14.11.2016 21:16

H43o74n56z39a 11J23e45ž22e75k 4754630774536

Paradoxně, kdyby nebyla připoutaná, tak jí to vahadlo mohlo šoupnout na druhé sedadlo. Takovouhle havárii jsem osobně zažil - tramvaj s autem v Motole pod mostem. Cestoval jsem v ní. Chlap měl zranění, ale přežil to. Seděl na místě spolujezdce. Strašný pohled, ale nepřipoutání mu zachránilo život.

+5/−1
13.11.2016 18:16

F93i77l71i79p 83S10o56k94o24l 2950151110

Měl jste říci, že kdyby to auto bylo vypolstrované ( opytlíkované airbagy ), tak by to nejspíše přežila.

Tím byste lidem dával na vědomí, že se mají lépe zabezpečit ( opatřit si bezpečnější auto ), a tím se ochrání.

0/0
13.11.2016 18:32

M68a27r35t20i24n 95J39u66r87e31č31k79a 2163444611741

V tomto případě si nejsem jist, zda by zrovna airbagy pomohly. Osobně s p. Ježkem souhlasím, že dotyčné by zachránilo možná život, kdyby nebyla připoutána. Z jeho textu mi nevyplývá žádné navádění, pouze konstatování zkutečnosti. Aspoň osobně mám tolik rozumu, abych si z dané situace udělal vlastní závěr, což není, že bych na základě této nehody jsem ode dneška jezdil neupoutaný. Tato nehoda je pouze jedna z mála, kdy by absence pásů možná pomohla. U většiny nehod tomu tak však není. Jste příliš zbrklý v závěrech k tomu, co čtete.

+12/0
13.11.2016 18:37

T94o56m46á32š 58Ž51i92t78n36ý 6831230561861

v tomhle případě by ji pomohlo leda kdyby jela v BVPčku...

+2/0
14.11.2016 16:49

J52i58n74d98ř44i85c26h 39Š21k17o57p37e66k 4395971480145

to by jí při takové váze železa nepomohlo

+2/0
13.11.2016 18:35

P91e62t78r75a 87L79a44c39i15n21o80v13á 9603723124593

Znam osobně 3 lidi, co jim nepřipoutání zachránilo život. Přesto se poutám i na kratičké vzdálenosti a trvám na připoutání všech spolucestujících. Stačí jedna zkušenost- vyrazit vlastní hlavou čelní sklo u Žigula v malé rychlosti při srážce s opilým řidičem. Pamatuju si to 25 let velmi živě. A byla to jen boule, modřina na měsíc a bolavá krční páteř.

+3/0
13.11.2016 20:04

E39v14z17e73n 92S62o84u86k75u60p 1697294916468

Vahadlo ??? 8-o

+1/0
13.11.2016 21:48

L43u44d51ě68k 54J25e18l81í60n95e94k 5337557169810

Tak to je dost hrozný, když člověk vidí ten "trn" na místě řidiče. :-( Zajímalo by mě, jestli je to protažení traktoru napevno nebo je demontovatelné. Možná by se i takovými věcmi měla zabývat policie a zákonodárci. Přece jenom pokud by z vozidla, tady traktoru, netrčela takováto "taranovací kosa" jako u galéry, možná by střet dopadl méně tragicky. :-/

0/−5
13.11.2016 17:47

L10u16b94o75m34i16r 66M94a87c73h87o 2542140825357

co potom tramvaje

+1/0
13.11.2016 17:51

J93a57n 63H53o50r61s20k24ý 2386660187695

Dovolil bych si odhadnout, že tramvaje nemají spřáhla ve výšce hrudníku řidiče osobního auta...

0/0
13.11.2016 17:57

L59u91b64o20m12i88r 90M51a15c63h46o 2912400485687

to je pravda, vo výške bedrového kĺbu vodiča v oktávke napr.

0/0
13.11.2016 18:15

P27e62t86r 30B30á18č71a 8505906505295

Rika se tomu zavazi a jen tak ze srandy to tam opravdu neni.

+6/0
13.11.2016 17:52

L21u33d45ě61k 54J23e23l90í37n37e78k 5137387629480

Jistě, pokud je za traktorem návěs či pluh, tak samozřejmě. Já se jen ptám, zda je to demontovatelné a případně jak snadno. Pokud to lze relativně snadno oddělat, potom je na zamyšlenou, zda je nutné, aby s tím traktor jezdil v běžném provozu, když nemá nic připojeného. Prostě obdoba demontovatelného tažného zařízení.

0/0
13.11.2016 19:36

P71e32t15r 66B21á48č86a 8245276825895

Obdoba tazneho zarizeni ;-D

Vite kolik to vazi? Zrejme ne, kdyz pisete tohle.

0/0
13.11.2016 20:34

R97o90m17a71n 70K44r11a39t47o98c11h84v51í22l 6566777926544

Demontovatelné to určitě je!

a běžně se to sundavá.

0/0
14.11.2016 8:18

R13a70d59i91m 50H15o43l87í51k 8778968158665

To závaží si tam nikdo nedává jen tak z frajeřiny a projde samozřejmě technickou. ;-)

+3/0
13.11.2016 18:09

J33i23n66d97ř95i18c47h 39Š87k95o66p90e14k 4695921670665

je to schválená součást traktoru, stejně jako např. závaží v zadním závěsu, kolech nebo čelní nakladač

0/0
13.11.2016 18:15

M20a62r45t11i70n 14J95u52r86e45č21k77a 2923954941581

Zemědělské a pracovní stroje jsou obecně nebezpečné pro nehody, protože mívají tyto "atypické" části a obávám se, že policie toto zrovna nevyřeší

0/0
13.11.2016 18:40

J57a33n 87T45a55r32a64b35a 4566176629229

Diskuze jsou boží. Sledovat ty spekulace a imaginární kalkulace je opravdu zajímavé, bohužel tady šlo o život.

0/0
13.11.2016 17:30

K62a61r19e76l 95E47r17b13e47n 1108239594319

Nejvíc tady diskutuje, ale vy.

0/−4
13.11.2016 17:55

M95i34c13h50a85l 11H59i54r23k21a 4737966180193

zranění neslučitelná se životem - hrozný terminus technicus ...

+7/0
13.11.2016 17:26

J86a74n 98T55a48r49a70b95a 4796816989259

Ale výstižné a rozhodně lepší než explicitní popis reality. Nebo byste chtěl číst detaily o míře destrukce lebeční kosti?

+4/0
13.11.2016 17:31

F40i86l28i62p 19V25a83l97d54e18r 1158138594814

Zkusím to ještě shrnout, jestli to taky někomu bude dávat smysl při pohledu na foto a na mapu: https://mapy.cz/s/1d4qJ

Traktor (T) jede nebo stojí na křižovatce z VEDLEJŠÍ (opačný pohled než je na fotce) a po jeho pravé ruce po HLAVNÍ přijíždí os. automobil (OA). Řidička OA registruje, že traktor nebrzdí, rozjíždí se, prostě jí nedává přednost a tedy se řidička OA snaží natlačit co nejvíce vpravo ve svém směru jízdy (až skoro do rohu hlavní/vedlejší, kde vidíme na fotce značku "dej přednost"). Řidič T na poslední chvíli začne brzdit, kola jdou do smyku, hmotnost je na přední nápravě a v tu chvíli nabere již pomaleji jedoucí OA (to se díky toho nerozpáře), ale otočí ho jen o skoro 90° doleva (kola T ve smyku nemají přilnavost k vozovce, tudíž stačí mnohem menší síla k otočení T, navíc ona hmotnost na přední nápravě).

+5/−5
13.11.2016 16:43

O59n70d75ř60e58j 32Š82t36ě43p16á38n90e36k 5839320498859

Filipe Filipe ;-D To už je opravdu ad absurdum, pomalu v podobě vrtěti psem.

+3/0
13.11.2016 16:49

J63a79n 89H30o77r54s97k79ý 2856780557985

Udivuje mě, kolik času a energie dokážete věnovat detailnímu rozboru události, o které víte, s prominutím, prd. Tedy, kromě jedné fotografie (která mohla vzniknout jak na místě střetu, tak i po delším "dojetí" a protočení obou vozidel, tak i po následném odtlačení toho spojeného shluku plechů ke krajnici) a pár řádků neověřených textů.

+6/0
13.11.2016 16:58

F70i89l11i11p 39V43a66l45d96e31r 1378488784384

Jde o to, že zde bylo dost "hlasů" pro to, že se jedná o vinu řidičky. Sám jsem hned ve svém prvním příspěvku takto reagoval (příp. si dohledejte níže) a docela mě to mrzí.

Chci poukázat na to, že první dojem je někdy dost klamný.

0/−2
13.11.2016 17:05

F95i79l82i81p 77V68a63l81d31e80r 1198948954904

Navíc jsem podobný scénář, kdy mi nějaké pako vjelo z vedlejší a já jsem se uhýbal vpravo, předevčírem zažil (naštěstí se to obešlo bez nehody) a mám z toho stále docela nepříjemný pocit.

0/−1
13.11.2016 17:14

O85n40d79ř76e84j 55Š56t37ě82p90á64n93e31k 5489550298229

A otočil jste tím traktorem předevčírem, nebo byl na to moc těžký?

0/0
13.11.2016 17:25

J32a55n 27T58a10r57a81b74a 4256886229419

;-D

0/0
13.11.2016 17:28

P47e57t22r 85B36á12č35a 8455626485575

Asi dost nudna nedele ;-D

+1/0
13.11.2016 17:15

P28e94t37r 34M49u85n71z26a36r 1585691489756

To je dost nepravděpodobný scénář, aby OS otočilo s traktorem o 90°. Neříkám, že je zcela vyloučen, ale prostě něčemu takovému bych moc nevěřil, pokud by nebyly další důkazy.

+2/0
13.11.2016 17:21

J77a41n 17T33a59r35a55b98a 4546176759759

To auto vypadá jako postarší francouzská plechovka, že by něco měkkého s 12 metráky dokázalo otočit čtyřtunový traktor...????

+1/0
13.11.2016 17:33

F80i89l11i97p 17V36a27l30d30e80r 1958608984634

Pokud ten traktor za sebou něco vlekl, tak to tomu otočení hodně pomohlo, což? Viz dnešní další foto k této nehodě jinde.

0/0
14.11.2016 20:13

P79e87t64r 71M55u75n41z84a36r 1655621589666

Tak jsem si přečetl ten odkazovaný článek, kvůli které je zde rozpracovaná tahle teorie s otočením traktoru a spíš bych nevěřil tomu deníku. Podle té fotky to nevypadá na otočení traktoru. Někdo tu mluví o brzdných drahách, ale na té fotce žádné brzdné dráhy vidět nejsou a jinou fotku jsem na webu nenašel.

0/0
13.11.2016 17:48

O68n68d80ř35e94j 77Š94t49ě55p68á68n50e68k 5519230858139

Petře, to že Vy je nevidíte, tak to neznamená že tam nejsou.

0/0
13.11.2016 17:56

P77e38t93r 98M90u36n86z21a19r 1435351659326

Vy je na té fotce vidíte? Kde?

0/0
13.11.2016 19:50

O89n25d17ř54e30j 89Š39t85ě35p14á50n18e38k 5459340438839

PDR

0/0
13.11.2016 19:53

P51e61t28r 41M64u63n74z33a95r 1255791819426

Ondro, já myslím, že oprava karoserie metodou PDR už tomto případě nezabere.;-D

0/0
13.11.2016 19:59

O66n54d73ř91e42j 63Š55t80ě96p67á73n54e14k 5809300128719

Pravý Dolní Roh ;-D

0/0
13.11.2016 20:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.