- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A jéje, tak dnes tu máme v článku ty slavné lživé legendy, často používané proti katolíkům. Rozebírat by to bylo na dlouho. Ale tak např. jen ta věta:
„Pobijte je všechny, Pán už ty své pozná,“
- Bohužel, zdá se, že ve skutečnosti tento výrok nikdo nevyslovil, nenachází se totiž v žádném dobovém historickém zdroji.
Nachází se jen v Knize zázraků, Dialogus Miraculorum (už titul mluví sám za sebe), napsal to německý mnich Cesarius z Heisterbachu, a to až šedesát let po události v Béziers. Tento autor byl nadaný živou představivostí a o historickou autentičnost se nestaral. Snad není třeba ani připomínat, že od roku 1866 již žádný historik ve svém díle necitoval zmíněnou slavnou větu, ale spisovatelé, kteří píší o dějinách své fantazie (a novináři to pak od nich přebírají), tento výrok pořád rádi používají
Ovšem odpovídalo to tehdejší praxi.
mocným se stavět do cesty... blázni :D
měli je nechat, vzhledem ke svým premisám by sami časem vymřeli..
Pre upresnenie. Krížová výprava netrvala 20 rokov. Zameranie tiež budilo rozpaky. Jediným jasným výsledkom bolo pripútanie oblasti k francúzskemu kráľovstvu. O posledných kataroch sú zmienky ešte v 14. storočí. Takisto krížová výprava bola zameraná na mocenské centrá v oblasti Languedocu, o miestach kde boli katari koncentrovanejší sa to povedať nedá.
Líbí se mi, že se autor článku snažilo vyvážený přístup k oboum stranám.
Ovšem také mi vadí nepřesnosti a opominutí. Konec byl vysloveně odbyt Jinak poslední katarský dokonalý byl upálen až na začátku 14. století.
Z toho článku opět plyne, že největším zlem byla, je a bude církev římskokatolická napojená na cecek státu
Nikoliv, to z článku neplyne...
Proč tento článek a proč dnes?
Jedná se o další díl pravidelného seriálu o sektách a kultech. Nehledejte v tom žádnou symboliku.
Vrele lze vsem doporucit si o te dobe precist neco vic, dobyti Beziers nebylo vubec rozhodujici, naopak valka se radu let prelevala ze strany na stranu a mohla dopadnout tak i onak. Zajimava doba
Souhlasím, byla to velmi zajímavá doba a také ji poutavě zpracovala řada autorů. Článek je především o katarech, takže nezbylo místo na zevrubnější popis spletitého konfliktu, který dobytím Béziers teprve začal a měl dalekosáhlé důsledky na podobu západního křesťanství a kulturu obyvatel jihu Francie.
Tak napr. tých 7000 ľudí v jednom kostole je nezmysel. To číslo nepochádza z moderných výskumov, ale zo starých kroník. Dnes to nie je možné zistiť, pretože mesto bolo rýchlo obnovené (čo svedčí, že aj s rozsahom zničenia kronikári preháňali). Nie je ani známe či obetí besnenia bolo niekoľko stovák, alebo tisíc. Obyvatelia mali únikové cesty a časť zrejme mesto opustila.
Podľa modených výskumov mesto malo okolo 10 000 obyvateľov (plus mínus pár tisíc).
Dobové zdroje hovoří o stu tisíci mrtvých a jsou zjevně nadnesené. Podle historika zmíněného v článku se dnes počet obětí odhaduje na deset až dvacet tisíc. Ale jsou to samozřejmě jen odhady. Ve městě se ovšem měli kromě jeho stálých obyvatel nalézat také vesničané z okolí, kteří se před křižáky stáhli za městské hradby, a také vojenské oddíly.
Evropská kultura postavená na křesťanských tradicích a hodnotách.....
To nebylo křesťanské, ale katolické