Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Praze po střetu s kamionem vykolejila tramvaj, řidiči jsou zraněni

Na pražském Břevnově vykolejila po sobotním poledni tramvaj. Mimo jízdní dráhu se dostala po srážce s kamionem. Provoz byl v místě nehody dvě a půl hodiny zastaven, linky hromadné dopravy jezdily odklonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a90r78t94i12n 29R97u72z95i14c52k89a 1582468106387

"jezdily odklonem"... Kdo vymyslel tohle souslovi, to musel byt fakt myslitel, ... je to vubec spravne cesky?

Neni cesky spravne, ze linka je odklonena, linky byly odkloneny?

0/−3
6.11.2016 11:12

B69o38h87u31s67l88a38v 34K11r67á70l66í39k 2931540359356

Máte pravdu, že "linka" je primárně trasa - čára, a tedy doslovně vzato nejezdí, ale "vede" - na rozdíl od vozidel té linky. Nicméně vazba, že linka někam nebo někdy nebo někudy jezdí, je celkem běžná, byť je význam metonymicky posunutý. A na instrumentální vazbě (jet objížďkou, jen odklonem, jet jinou trasou) také nevidím nic špatného.

0/0
6.11.2016 11:45

M86a60r10t93i79n 68R56u17z26i28c85k93a 1412508246907

No ja pravidelne poslocham hlaseni ve voze "linka je vedena odklonem pres zastavky....", dost krkolomne na misto kratsino "linka je odklonena pres zastavky..."

+1/0
6.11.2016 14:23

M58a57r21e52k 73H66r90u33b88y 6657772271408

Klasika, namisto okruhu to chtel prubnout tunelem. A nebyt tramvaje, zase by to vyslo. Tak jeste ze tam je ten drahy informacni system, na ktery nepretrzite zira cela sada policajtu :-P

+2/0
6.11.2016 0:21

Š12t39ě73p57á45n 33F21r22a76n69c44l 8184629214810

Nejbližší tunel je od místa srážky 3,5 km :-))) Spíš zjistil, že jede blbě, a otáčel se přes koleje.

0/0
7.11.2016 10:24

Š22t15ě25p72á38n 25F25r13a94n77c23l 8434859434120

Aha, tak oprava - v místě je oprava, takže se jezdilo v protisměru a přejížděl zpátky přes koleje do obvyklého pruhu.

0/0
7.11.2016 10:28
Foto

P56e79t89e39r 97S86t82u64d67e92n78í67k 4475446439826

Uff to mam radost ze jsou jenom lehce zraneni .. jel jsem kolem autem a na zivo to vypadalo desive

+2/0
5.11.2016 22:15

J39a57n 38T21a17r53a71b12a 4676726239589

Klasické saboduché řeči oveček Česmadu.

Zkuste ve Vídni vyrazit s kamionem do Billy.... od cedule 6t ujedete max. 500m, kamion bude bez registračních značek, řidič v cele a dopravce se nedoplatí.

A nevšiml jsem si, že by ve Vídni měli prázdné regály.

+5/0
5.11.2016 20:36

M54i49l55a97n 77M89a36j42e61r81č30í51k 1230280414176

A není to spíš tak, že z centrálních skladů jednotlivých obchodních sítí obchody v příslušných "centrech" měst zásobují stejná vozidla s vyjednanými vyjímkami na RZ(SPZ) navíc s omezenou platností jen na určitý čas (případně i dny)?

Zkuste se podívat i v Praze na IPP/Tylák v nočních hodinách k Mekáči - a uvidíte tam velký náklaďák s polepy této sítě rychlého občerstvení a to někdy i s přívěsem = celkovou kapacitou návěsu tahače "kamiónu"!

0/0
6.11.2016 11:00

P70e31t46r 45B57á42č78a 8605566845735

Se mi libi jak je tady vzdycky jednou mesicne nejaky clanek o cizinci v kamionu a hned chytrolinu jak tady kazdej polak nebo rumun neustale boura ;-D

Ja vam poradim, zvednete se jednou z gauce a projedte si v pondeli D1 Brno Peaha a nebudete stihat pocitat kolik jich tady jezdi cizincu.Jejich nehody jsou naprosto zanedbatelne procento.

+1/0
5.11.2016 18:06

M44a71r45e66k 95H29r19u50b19y 6487382221488

V prepoctu na absolutni pocet kamionu jich zdaleka tak malo neni, v prepoctu na pocet _nehod_ kamionu je jich jeste vic.

A po prepocitani nehod kamionu na nesmyslnych mistech Rumuni a Polaci bez diskuse vedou.:-P

A to vse je mozne jenom diky totalni necinnosti policie.:-/

+3/0
6.11.2016 0:23

P66a53t56r95i94k 55E90g64e40r 2538690599121

Za nehodu může řidič kamionu. Nákladní automobil paní Martinková no nevím. Řidič se v Bělohorské chtěl otočit, aby pokračoval na Malovanku, ale v tom se objevila tramvaj která už nedokázala zabrzdit. Aspoň tak si to vysvětluji já.

+1/−1
5.11.2016 17:53
Foto

H91o21n18z90a 23P29r27o43v50a68z27n19í83k 8848271977317

Protože se na Bělohorské opravuje vozovka, tak byl směr dolů přesunut do jednoho pruhu protisměru (vlevo vedle kolejí) a právě v místě srážky se to vracelo zpátky přes koleje doprava.

+3/0
5.11.2016 18:00

B66o61h82u17s33l19a74v 35K14r60á88l27í53k 2171150229356

A co když se nechtěl otočit řidič, ale kamión? A co když nedokázal zabrzdit řidič tramvaje, i když tramvaj zabrzdit dokázala?

+1/−1
5.11.2016 18:13

J69a17n 58T96a39r47a97b29a 4496206159379

Mohl to vzít klasicky na férovku, jak známe dennodenně z našich silnic: "jsem velkej, jedu já, ostatní s tím dělejte co umíte",

+1/0
5.11.2016 20:39

B45o16h79u23s54l47a91v 49K18r14á84l81í47k 2921220819606

Kdo? Řidič, nebo kamión?

0/0
5.11.2016 21:19

F50i73l12i78p 71H90e38r24c17í64k 9529682347885

Brzké uzdravení všem.

Tramvaj holt nejde zabrzdit na fleku.

+4/−1
5.11.2016 17:34

B35o25h98u32s21l80a46v 37K91r66á87l76í66k 2491910539656

A právě proto musí řidič tramvaje k nebezpečným místům přijíždět takovou rychlostí, aby dokázal zareagovat na situaci. Naštěstí, jak je vidět ze stavu vozidel po nehodě, došlo ke srážce už v téměř nulové rychlosti, takže má tramvaj jen trochu pomačkané lamináty.

+2/−6
5.11.2016 18:14

P60e35t36r 37P53e86t14r 6433372178323

to opravdu nemusí, tramvaj má přednost. Vy taky křižovatkou, pokud máte ze všech stran přednost, jedete 50 a ne krokem. Dovedete si představit to zhoršení, kdyby všichni řidiči na křižovatkách brzdili a rozhlíželi se, protože ačkoliv mají přednost tak to někdo nemusí dodržet?

+9/−2
5.11.2016 19:00

B26o33h84u84s64l45a60v 91K21r77á23l59í49k 2681360749856

I řidič silničního vozidla je povinen jet opatrně a jen takovou rychlostí, aby dokázal zareagovat na situaci. Přednost v jízdě opravdu neznamená, že se můžete řítit jako tank.

"Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled."

Kdyby tohle řidiči dodržovali, nebyly by už potřeba skoro žádné dopravní značky.

+1/−4
5.11.2016 19:05

P14e12t61r 56N67e71t98o12l72i63c98k87ý 4548456174475

Počítat s tím, že potkám někoho, kdo mi nedá přednost? To bych daleko nedojel.

+2/0
5.11.2016 20:22

B19o29h69u50s63l91a80v 84K56r92á73l49í56k 2231760139276

Pokud byste nepočítal s tím, že se na ulicích vyskytují chodci, řidiči a vozidla a i ledacos dalšího, tak byste skutečně daleko nedojel. A nejspíš byste si rozmlátil vůz o první zeď, která by vám "nedala přednost". Aby vám někdo mohl dát přednost, tak mu to především musíte vy svým stylem jízdy umožnit. Jet přiměřenou rychlostí, upozornit na sebe (od toho má každé vozidlo zvukové znamení) a ujistit se, že vás ten řidič/chodec vzal na vědomí. Což samozřejmě nemůžete pokud jedete jako blázen a ani na něj nevidíte.

+2/−4
5.11.2016 20:29

P76e67t50r 13Č29e63r75m27á22k 9658425869370

Počítat nemusíte, ale pak jste holt podle současné legislativy spoluviník. R^

+1/−2
5.11.2016 20:33

P22e89t67r 24N42e31t26o55l26i62c48k69ý 4748816254155

Takže mám jet po celé magistrále dvacet, protože co když se na mě vyřítí zleva nějaký ožrala na červenou. Pak budu podle pána spoluviník, protože jsem to asi měl čekat

+1/−1
6.11.2016 9:30

B38o33h16u84s20l50a27v 39K79r68á26l50í86k 2871740689286

Pokud při větší rychlosti nejste schopný sledovat provoz a reagovat na něj, tak byste opravdu musel jet těch dvacet. Anebo radši odevzdat papíry a vrátit se do autoškoly.

+2/−2
6.11.2016 11:47

A24d15a45m 37P66o54c62h70e 7958596220345

Například telepaticky sledovat každého napravo ode mě, jestli netrhne volantem doleva. To nás v autoškole fakt neučili. To umí jen Králík.

+2/−1
6.11.2016 13:20

B49o79h93u10s44l96a60v 13K63r31á36l78í26k 2951120519576

Stačí sledovat provoz, být v kontaktu s ostatními jeho účastníky a jet takovou rychlostí, abyste stihl ovládat vozidlo a reagovat na situaci v provozu. Pokud vás tohle v autoškole neučili, tak to nejspíš nebyla autoškola. Nebo prostě nejste způsobilý být řidičem - i takových lidí je hodně.

+2/−2
6.11.2016 13:25

K38a74r75e59l 94P16o63d11h98o92r95s49k40y 3575783312795

Lze jednoduše nahlédnout, že jsou situace v provozu na které je za běžné rychlosti nemožné reagovat tak aby nedošlo k nehodě a to z fyzikálních a biologických důvodů.

+2/0
6.11.2016 14:07

P66e43t75r 69Č91e86r39m70á67k 9208505249100

Ano, a stejně tak me další skupina situací v provozu které naopak předvídat lze a reagovat se tak na ně tedy dá, a o těch tu řeč.

0/−3
6.11.2016 15:42

A86d37a65m 68P54o11c82h58e 7728306970925

Jak to asi ten tramvaják měl předvídat, co?

+2/0
6.11.2016 21:25

P80e94t60r 20Č67e80r95m31á46k 9738315839240

Pokud jsou vaše reakční schopnosti tak slabé že ve vyšší rychlosti už to nezvládnete tak ano.

+1/−4
6.11.2016 15:40

A62d15a83m 72P64o44c94h89e 7578776940625

To by mě fakt zajímalo, jak měl reakční schopností ten tramvaják tušit, že mu někdo během půl vteřiny vletí přímo před vozidlo. Asi měl být taky věštec jako Čermák.

+2/0
6.11.2016 21:24

Š12t91ě20p76á77n 82F84r13a49n92c92l 8584759174100

Tady se naštěstí rozjížděla ze zastávky, takže ještě moc rychle nejela.

0/−1
7.11.2016 10:29

L82á43ď14a 65M90a90l46ý 5697866305535

Ona ovšem tu zastávku projela.

+1/0
7.11.2016 12:54

M88i56l43a58n 84M15a12j42e72r28č92í38k 1360960534106

ano, zastávky Říčanova jsou Na znamení = při nepožadavku/nesignalizování výstupu a nevyskytování se osob na zastávce můžou tramvaje v Praze takové zastávky projet tak, že čelem míjí jejich označník rychlostí do 15km/h = hned za ním jejich řidiči mohou "našlápnout" plnou jízdu (tram nemají tzv. plyn) a jet plnou traťovou rychlostí!!

0/0
8.11.2016 0:25

J38a58n 64V89a78l15o68u87c89h 6742447898950

"Škoda je značná" na voze (byť modernizovaném) z roku 1962...

0/0
5.11.2016 17:16

B21o10h72u17s90l62a41v 23K91r59á44l73í70k 2141670209246

Říká se, že ty "rekonstrukce" v podstatě znamenaly, že byly postaveny nové tramvaje a po těch původních mají jen papíry. I když pravda, Kardausův geniální design byl do značné míry zachován.

+3/0
5.11.2016 18:17

B20o36h63u92s92l68a57v 70K87r98á77l37í88k 2951240369966

Na voze T3 vyměnili spřáhla? Jen tak na ulici? No tak to bych chtěl vidět. Spíš bych řekl, že na spřáhlo nasadili nějakou redukci.

+1/−13
5.11.2016 15:58

B81o31h81u37s63l89a61v 47K96r45á72l39í44k 2411970829326

Copak, slečno Bělo Horáková. Taky měníte spřáhla na počkání?

+1/−1
5.11.2016 16:04

R64o29m78a68n 56P16o78l47á42č90e53k 5246249315

Proč ne. U T3 tam není žádná elektronika a "Rychlá rota" to umí... Bylo to lepší než ji sunout za ní stojící 15T

+7/0
5.11.2016 16:39

L54á76ď55a 77M69a37l91ý 5387976105135

Spřáhlo je na jednom čepu. Pokud není zdeformované ukotvení, pak je to pro dva práce na deset minut.

0/0
7.11.2016 12:56

L30u60k35á24š 68Š43l95e90h23o90f71e76r 1123619345309

Jel jsem kolem a ano, vyměnili... ;-)

+5/0
5.11.2016 16:43

M83a51r29t56i53n 31S57t17a88n63ě51k 3151623360367

budete se divit , ale sprahlo se da vymenit "na ulici" je upevneno pod kabinou ridice. A co se tyce REDUKCE : jerab DPP sebou vozi tyc ktera ma na jedne strane protikus sprahla a na druhe "oko" jako vlek pro nakladak .

+1/0
6.11.2016 19:40

M50a69r56t13i47n 26C81a65j38t54h80a35m63l 3631638156910

Kamion se zahranicni poznavaci znackou. Vubec nebyl polsky?

+1/−4
5.11.2016 15:55

R34o39m13a77n 25P60a21v73l16i13c65a 9606540411481

Ne, je to rumun.

+7/0
5.11.2016 16:16

M17a38r44t49i61n 90C76a27j45t34h47a90m25l 3761768806340

Rumun, Polak- ti se navzajem v gramotnosti na silnici doplnuji. Jeden za 18 a druhej bez dvou za 20.

+9/−2
5.11.2016 16:23

M10a86r98c69e11l 96M46o91s41e51r 5363525741616

S tramvají je to jiné, vedou vás kolele, není kam uhnout, brzdná dráha je taky delší, z principu, dávám tramvajím, když to jde, přednost, nemají to lehké

+15/0
5.11.2016 15:51

J71a92n 36L93i25b55i35c70h 9512728475363

Opět je na vině zahraniční kamionista, skoro bych je na naše území radši nepouštěl, jezdí na červenou na přejezd, přerážejí závory...

+8/−6
5.11.2016 15:27
Foto

H59o78n36z72a 82P90r36o88v79a29z40n60í17k 8688421527247

Z toho počtu, kolik zahraničních kamionistů po našem území každý den jede, je jejich nehodovost na úrovni statistické chyby.

+7/−5
5.11.2016 15:33

J98i45ř75í 18N81o71v38á53k 3829501868184

Á, pán bude znalec! Co to je "nehodovost na úrovni statistické chyby" ?

+2/−5
5.11.2016 16:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.