Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok tvrdšího výcviku motorkářů: ubylo autoškol i zájemců o řidičák

Už rok se budoucí motorkáři cvičí podle přísnějších pravidel. Podle odborníků díky tomu vyjíždějí na silnice připravenější. Těžší autoškola mnohé zájemce o řidičák odrazuje. „Průkaz si dělají jen ti, kteří o něj skutečně stojí, ne jenom jako módní doplněk,“ říká šéf Besip Martin Farář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A84l11i77c43e 17K62l94a18p32a81č74o49v24á 7670581775748

A proč to takhle rozdělené na objemy není i u aut. Mladej zajíc si udělá ŘP na dacia a pak sedne do tatínkova nadupanýho BMW a pošle to na chodník. Pardubice včera.

0/0
20.11.2016 19:24

K43a13r72e78l 47Š14t84e14f40á31n45i55k 6334970697

Letos jsem si ho udělal. Začal jsem jezdit začátkem Září a snažil se na moto sedět každou volnou chvilku. Není to moc, ale najezdil jsem nějakých 2000Km. Byl docela příznivý podzim. Nejsem už úplný mladík, v provozu mám za volantem najžděno dost, což určitě pomáhá, ale moto je přeci jen jiná. Ze své jízdy jsem se do krizovky nedostal ani jednou. Auta mi do cesty vjela několikrát. Vždy jsem měl předpisovou rychlost, když se to stalo. Jejich otáčení se na křižovatkách, kde nezastavili, protože nebrali v potaz, že jedou z vedlejší kde je stopka a podobně jsou na nakopání do zadku. Zpřísnění na moto OK. Ale mělo by to stejné být i na auta.

+3/0
17.11.2016 18:14

A64n75d13r39e93j 71M91ó87c 4214303955431

Češi jsou zvyklí zaplatit 8 tis a považují to za vyřízené, dostanou řidičák. Tak to ale fungovat nemá, pokud to někdo nezvládá prostě řídit nebude. Když někdo nezvládá studium medicíny ale zaplatil za studium, tak z něj uděláme doktora? Aby se necítil ukřivděný? Jinak profesní školení řidičů je na aktualizaci jejich znalosti zákonů a předpisů, ale když k tomu přistupují někteří tak že jim 30leta baba nebude nic vysvětlovat a čtou si noviny, nedivím se že jsou úplně mimo. Točit volantem není vše

+3/0
17.11.2016 13:57

P16e26t35r 81J70a24n23o32š 5375171800375

Tento úryvek článku je pořádný nesmysl:

uchazeči při zkouškách spoléhali na to, že jim v případě nouze komisař, kterého měli za zády na místě spolujezdce, pomůže udržet balanc

Nevím, za jakých podmínek nebo jestli vůbec autorka článku dělala autoškolu na motorku. Ale právě to, že jsem v autoškole jezdil jenom s instruktorem, mě štvalo nejvíc. Člověk pak nemá šanci poznat, jak se chová motorka, kdy řídí sám a kdy do řízení a rovnováhy zasahuje instruktor. Navíc jsem jezdil na Viragu, na kterém by se slalom nebo úhybný manévr projížděl hodně těžko. Respekt před policistou z videa, ten už něco odjezdil na ten jeho slalom s "okufrovanou" motorkou je radost pohledět.

Je správné, že výcvik i testy jsou náročnější. Dřív člověku nezbývalo, než se učit ovládat motorku mimo autoškolu a mimo provoz (moje první cesta po autoškole vedla na letiště, kde jsem si jezdil slalomy atd). Doporučuji knihu Dokonalá jízda na motocyklu, jsou tam skvělé návody na cvičení všech možných dovedností. Bohužel specializovaných motoškol je zoufale málo a každý nemůže jet do Brna nebo Mostu.

+2/0
17.11.2016 13:01

T97o95m12á77š 89V77e10l45č29o26v25s96k93ý 4113718869498

A co třeba slepci? Ti diskriminováni nejsou?

+1/0
17.11.2016 12:05

K41a79r90e35l 82V87a69c34h15u20t 9723622839563

Kdo nejezdil na kole, nemá vůbec na motorce co pohledávat! ;-) Rovnováha je JEN naprostý základ. Zvládnout jízdu na dvou kolech musíte nejprve vlastní silou, na kole.

A zvládnout byste měli samostatnou jízdu po 2 kolech také hlavou! ;-) ... Kdo jezdí už na kole jako "magor", tak se ani na motorku moc "nehodí". To dá přece rozum.

Takže bych zájemce o ŘP nechal nejdříve projet nějaký slalom po cvičišti na kole! A kdo to nezvládne, neměl by být do moto-školy vůbec být přijat. :-/ Logicky, ne?!

+1/−2
17.11.2016 11:16

J41a48r95o58m65í73r 95Č84e43c39h 1273428697962

Samozrejme je to celkem dobry krok ale dost dobre nechapu,proc jen u motorek.Auto ma take ruzne kubatury a vykony.Pokud delam autoskolu ve 1,2 fabii a potom mam moznost ridit treba 3.0 V6 bez omezeni,je to take spatne.

+3/−1
17.11.2016 11:12

Z18d66e72n30ě21k 60H49r67u49b57ý 9174698282

Zaujala mě zmínka o diskriminaci. Tentokrát si stěžují lidé malého vzrůstu a hmotnosti(síly). Nevím v kterém státu je, že při zkouškách musí dotyčný motorku zvednout a odtáhnout 150 metrů.

P.S. Koupil jsem si kolo a ono je jenom do 120 kilo. Tak to je přece diskriminace jako hrom.

0/0
17.11.2016 10:43

J88a29r53o94s35l55a63v 41J50o61s62e75f 5382820660824

Zajímalo by mne, kolik lidí co sedaj na motorku má na ni řidičák. Na motorce na vesnici jezděj kluci od 13-ti let a cajti je nechytěj.

+2/0
17.11.2016 10:03

K15a90r53e70l 37V63a17c11h16u88t 9623442809973

A nebude to proto, že se na té vesnici objevili naposledy před rokem 2000? :-(

+2/0
17.11.2016 11:18

J38a19r17o66s35l66a54v 19J73o47s43e50f 5542350320674

Jo jo, kde je míň jak sto chalup policajta nenajdeš. A chceš-li si opravdu zařádit na motorce, nebo čtyřkolce, tak do lesa! Tam se policajti bojej jen nakouknout. A hajnýmu ujedeš. Jo a nesmíš mít SPZ!

+2/0
17.11.2016 11:35

J58a84n 21H83r81u73z11a 8784748289917

Když jsem v 60. letech chtěl ŘP na Pionýra stačilo udělat testy a předvést kousek jízdy. Každý adept se musel naučit sám a také to stálo pár korun. Dnes je ovšem problém najít ve městě prázdné parkoviště a i na té vesnici je provoz a dá se jezdit jen na polňačkách.

+1/0
17.11.2016 11:21

P88a87v34l49a 73H77r15a80d63i46l29o75v10a 3577481461434

Policajti v zapadakovech nejsou, maximalne v sobotu o pulnoci, kdyz chytaji ozralce, co jedou ze zabavy.

My kalili na fichtlovi, jak pisete, jako decka. Ale prece jenom fichtl a velka kubatura je dost rozdil.

+2/0
17.11.2016 13:19

J95a89r29o65s55l80a66v 94B84u94c86h54t36í42k 7646564903355

NO - z mé zkušenosti je ta opičí dráha opravdu obtížná. Vyhýbací manévr je obtížný i pro zkušené jezdce. K tomu musí člověk jezdit na jiné mašině i když bude používat třeba skůtr. Přál bych všem plechovkářům aby pro ně nachystali taky stejně obtížnou akrobacii a pak si o tom znova podiskutujeme.

Hrozbou nejsou motorkáři začátečníci (pokud mají mozek v hlavě - jedou v klidu), ale pošuci v jedné stopě a těm taková autoškola stejně nepomůže.

Když vyjde čerstvý řidič auta z autoškoly (ten , který neměl před kurzem žádnou praxi), jezdí jak mentál - ohrožuje okolí a nikdo to neřeší. 10% řidičů aut jsou trvalá hrozba pro své okolí. Dtto 10% motorkářů je hrozba - převážně sama pro sebe.

+13/0
17.11.2016 9:35
Foto

L27u83k58á18š 10K80o56b26e85r94a 3474903178

A teď negativa:

Špatně nastavený systém zkoušek. Cvičistě a jízda v provozu tvoří jeden souvislý blok, takž když v provozu např, nezastaví na stopca a propadne, musáí za týden opakovat i cvičiště, které už úspěšně zvládl. To žere hrozně moc času.

Ostatní řidiči - mají skutečně tendenci se chovat ke dvojici učitel-žák bezohledně. Nicméně já to řeším tak, že doprovázim na motorce, a jedu v offsetu těsně za žákem, takže se mezi nás nikdo nedostane. A pokud mi žák odjede z křižovatky a já už to nestihnu, na motorce si ho doženu a před auta se dostanu za 3 sekundy ;-D.

+6/−2
17.11.2016 8:55

J80a26n 62D41r40l31í12k 6697318783687

A jak je to se zabavováním řidičáků na auto, když nesložím zkoušky na motorku.

0/0
17.11.2016 9:01
Foto

L17u81k29á84š 76K91o91b42e45r11a 3564203268

Pokud žák nenapíše testy, tak se pozastavuje celý ŘP pro ztrátu odborné způsobilosti, za týden si může přijít na opravu. Pokud propadne z jízdy na motorce, na řidičák na auto to vliv nemá.

+6/0
17.11.2016 9:05

J22a40n 20D64r73l33í49k 6187898573947

Děkuji.

+3/0
17.11.2016 9:06

M46a55r26i11o 24V59á14p24e24n37í39k 4410728734969

Když už tady je člověk z praxe, tak se zeptám. Pokusím se to vyjádřit stručně, i když je to složitější téma. Mám teorii, že co se týká auta, výuka je, zjednodušeně řečeno obecně špatná - absolvent autoškoly má velmi nízké schopnosti. Je to tlakem na cenu získání řidičáku, která snižuje možnosti rozsahu výcviku. Velký a nevyužitý potenciál ke zlepšení bych viděl v dobrých simulátorech, které metodicky po krocích vedou žáka a připraví ho mnohem lépe. Charakteristiky - efektivita, nízká cena / hodinu výuky, mnohem lepší výsledky, významné snížení stresových faktorů pro všechny zúčastněné. Co si o tom myslíte?

0/0
17.11.2016 9:32
Foto

L11u27k55á98š 74K45o25b16e31r24a 3194713588

S mnoha věcmi souhlasím. Tlak na cenu je extrémní a stále sílí, autoškol které se ani neobtěžují učit teorii, nebo ji učí formálně někde ve sklepě, přibývá, populační ročníky slábnou. Ale významný díl viny na tom nesou i žáci. I když po povinných 28 hodinách vidí, že stále chybují v základních věcech, a učitel jim řekne, že nedoporučuje s tímto výkem jít ke zkoušce, 90% lidí na zkoušce trvá, další trénink zaplatit odmítne a ke zkoušce jdou "to prostě zkusit", a když to nejde, přejdou do menšího města, kde to nějak dají, Právě proto už mě auto tak otrávilo, že ho já sám ani moc neučím, párkrát do roka jednoho dva lidi....

Já osobně simuátorům moc nefandím, ty opravdu dobré (tzn. hydraulika...) tady asi nikdo nezaplatí - viz výše. Spíš by prospělo udělat i na auto dvoufázové zkoušky - nejdřív přiměřeně obtížné cvičiště (odfiltrovat neschopné), potom provoz (odfiltrovat neopatrné). Na motorkách to funguje skvěle.

+2/0
17.11.2016 9:54

M65a14r45i67o 73V38á37p80e55n45í26k 4430858954169

Díky za odpověď, taky že jste mi ten názor úplně nevyvrátil. Totiž náklady na konvenční výuku jsou vysoké ze dvou důvodů - neustálá asistence instruktora, náklady na provoz vozidla. Toto oboje je simulátor schopen srazit zcela dolů. Pořád tam vidím potenciál.

0/0
17.11.2016 10:00
Foto

L11u96k12á80š 33K11o58b51e17r72a 3124953718

Nevyvrátil, ale drtivnou většinu českých autoškol tvoří 1-2 učitelé, ti ten simulátor podle mě nezaplatí.

0/0
17.11.2016 10:03

M20a11r94i92o 45V93á52p64e70n34í94k 4150108674729

Tedy ohrožení drobného podnikání :-)

0/0
17.11.2016 10:30

M46a98r62i58o 11V38á20p24e22n22í68k 4770418134869

Ohrožení podnikání nehrozí. Protože závěrečná fáze výuky musí být v reálu.

0/0
17.11.2016 12:03

M25a66r65i35o 84V83á35p24e48n92í59k 4220588424409

Nevím o tom, že by existoval simulátor, který je opravdu vhodný na tento účel. Možná ano, ale mám určitou představu a myslím, že cena by nemusela být vysoká. Technologie existují, jen se nepoužívají.

0/0
17.11.2016 10:32

M55a38r94i58o 83V43á36p12e43n22í19k 4720848774329

Ideální by bylo propojení výuky a vývoje toho simulátoru.

0/0
17.11.2016 10:34

O81n82d86ř39e31j 18L88o42š12o46t60h 9250362434612

Dnes už se pravidla silničního provozu neučí na ZŠ? Já, když jsem dělal řidičák a procházel jsem si tu učebnici, tak jsem si většinu věcí pamatoval ze ZŠ a na to, abych napsal test bez chyby, mi stačilo si to jednou projít.

0/0
17.11.2016 10:13

P45e59t12r 63D78r37a31p13a17l 3385418323395

viděl ste učebnici autoškoly? to je bichle tlustá 4cm, to se opravdu na ZŠ neučí a ani nikdy neučilo

0/0
17.11.2016 10:31

O33n51d70ř26e51j 63L24o37š39o75t54h 9110332294162

My jsme na ZŠ běžně dělali cvičné testy, učili se předpisy, pravidla, atp.

A to proto, abychom mohli na silnici jezdit na kole a na kole musíte dodržet zcela stejné předpisy, jako v autě.

Ta kniha je sice tlustá, ale otázky jsou podobné a pokud se někdo naučí pár pravidel, tak snadno zvládne všechny otázky ohledně křižovatek atp.

+2/0
17.11.2016 11:52

P25e80t96r 74N85e16c78h56a36n34i75c68k12ý 7543646358230

Jj my skládali i cyklistický průkaz na dopravním hřišti

0/0
17.11.2016 12:00

O79n57d20ř71e23j 19L54o20š91o97t30h 9320712874342

To my možná taky, ale už si to nepamatuji. Vím, že každý rok byly na škole různé soutěže, ať už v testech nebo z praktických dovedností na kole. Upřímně jsem si myslel, že to bylo standardem všude, ale asi tedy ne. Ale bylo to dobré, v autoškole mě pak nic nepřekvapilo a vše jsem měl zažité :-)

0/0
17.11.2016 12:22

P36e96t82r 11N22e59c35h64a46n44i91c68k24ý 7383486678370

Mohu se zeptat jak moc legislativa myslí na "italský" styl jízdy na skútru 125? Tedy předjíždění kolony (kudy a jak), parkování (chodník, někde za rohem, modré zóny, pruhované plochy na silnici...)?

0/0
17.11.2016 12:09
Foto

L30u88k74á20š 49K58o14b19e82r64a 3414943858

Je to jedna z mála pozitivních změn v autoškolství za posledních 20 let. Se svými kolegy za sebou letos máme cca 80 vyškolených motorkářů, mě prošlo rukama kolem 40 lidí.

Jezdíme cvičiště, dokud žák motorku na všech cvicích bezvadně neovládá, klidně tam vyjezdíme 10 a více hodin (i když to už většinou znamená, že na to ten člověk prostě nemá). Teprve potom jedeme do provozu a od začátku žák sólo a já za ním na doprovodné motorce. Mírně přibylo drobných pádů na cvičišti (ano, měli jsme i jedno zranění s odvozem do nemocnice - ovšem to bylo kvůli nevhodnému oblečení, džíny prostě koleno neochrání), nemáme letos žádný pád na silnici.

Cvičistě je pro začátečníka náročné, ani mírně pokročilý jezdec (typu: jezdím pár let načerno...) to bez přípravy a tréninku nedá. Ale není to žádná akrobacie na hraně, jsou to životazáchovné manévry a nebo elementární obsluha motocyklu a po výcviku to zvládají i začátečníci. Kdo neumí zabrzdit z 50 na 12 metrech, nebo se na motorce otočit za jízdy, tak ať raději jezdí autobusem,

Další pozitivum: v provozu se u žáků zvýšil pocit zodpovědnosti, protože už za ním nesedí učitel s prstem na brzdě. Zkrat a vážnou nehodu nikdy vyloučit nelze, ale to nešlo ani u předchozího modelu s učitelem za zády, jen tam by to odnesli oba dva. To je jako v pilotním výcviku, kdy taky musíte nakonec na sólo, a učitel na to kouká ze země a doufá, že máte rozum a nespadnete...

Pročistilo se podnikatelské prostředí. Už to nemůžou učit "takyinstruktoři", kterým stačilo vytáhnout motorku na plac a říct Tak si tady jezdi. Učitel musí být aktivní motorkář, musí uměnt identifikovat a analyzovat chyby v ovládání motorky, musí to umět žákům předvést a vysvětlit. Ne každý to dokáže. Ti méně schopní skončili. To je přínos jak pro ty lepší, tak hlavně pro zákazníka.

Jestli zájemců ubylo nevím. Já měl roční kapacitu vyčerpanou v červenci.

+22/0
17.11.2016 8:51

J57a16n 12K13n80i76s28p66e52l 3227666969842

Tak motorkáře jsme už naučili jezdit, tak teď zdražíme autoškolu, nacvičíme slalom mezi stromy a hned nám ubyde dalších mrtvolek ...

+4/0
17.11.2016 8:47

K17a76r74e62l 50M76a68z81a63č 3437663446609

To je zase novinářská kvalita! Redaktor se vůbec neobtěžoval zjistit, kolik autoškol přestalo výuku velké motorky nabízet. To není úbytek 10 % ale cca 60–70 %!!! Dále se zvedla cena z cca 5-6 000 na 8-15 000 Kč.

Fakt je, že pro lidi, co nemají řidičák na auto a neumí jezdit na kole je to velký problém.

+2/−1
17.11.2016 8:39

R86o43m52a18n 50K51r10a15t48o15c20h18v35í44l 6866597126324

Oni jsou lidi co neumí jezdit na kole?

Oni lidi co neumí jezdit na kole si dělají řidičák na motorku?

+2/0
17.11.2016 8:57

J32a96n 81M60a29r12t16i89n 6772540199

nie je vediet ako vediet. Ja som robil vodicak na A 3 roky dozadu - s pol milionom km v aute a myslim slusnym jazdenim na bicykli. Ono prave tu je ten rozdiel v umet a umet. Vacsina ludi na bicykli jazdit nevie (najma ked ide o krizove situacie, vyhybanie sa a brzdenie). Motorka je daleko tazsia ale navyky z bicykla sa daju velmi dobre pouzit (nebrzdit prednou pri otacani a podobne)

0/−1
17.11.2016 9:37

O87n33d48ř68e23j 42L66o79š18o68t58h 9560422164702

Pokud je to tak, tak čemu to vadí? Tlak na nízkou cenu vede jen k mizerné kvalitě. Takže by neškodilo upravit metodiku i u výcviku na auto. Aby se vytřídily nekvalitní školy a kvalitní měly dost peněz na to, aby prováděly kvalitní výcvik, který k něčemu bude.

0/0
17.11.2016 9:56

P35e57t39r 68J43a46n75o83š 5645221370885

Je to tak, i pouhé rozšíření ze skupiny A2 (do 35kW) na A (neomezená) zdražilo z cca 3000Kč na 10000Kč. To už si spousta lidí rozmyslí.

0/0
17.11.2016 12:35

V60l90a88d47a44n 20Č36e93r94n31í83č85e75k 8722276443510

Tedy v pašovat do článku větu, kde si dovolí spojovat letošní menší počet mrtvých motorkářů s tvrdším výcvikem, i když se slovíčkem pouze, chce opravdu hodně odvahy nebo hlouposti

Jinak co se týká zvedání motorky, názorná ukázka např.

https://www.youtube.com/watch?v=tYbqERp5P-8

někde jsem to viděl i z ůplného sedu.

0/0
17.11.2016 8:34

R23o37m33a14n 85K94r44a63t30o24c50h54v86í72l 6846587306394

"V Plzni před časem havaroval motorkář na začátku zkoušky - projel rovně kruhový objezd."

to ale vypadá spíš na to, že by se měli dělat i psychotesty.

+6/−1
17.11.2016 8:33

R89a57d77e69k 18N97e95u44m40a61n17n 5832562708125

tak napiš psychotesti:-P

0/0
17.11.2016 9:02

S66t29a69n23i61s36l86a12v 51S98l55o15v79á54k 1762968232899

Spíš ho nejdřív naučit technice zatáčení na motorce.

Asi točil řidítky jako volantem.

0/0
17.11.2016 16:52

R24o96m15a61n 65K59r63a94t87o98c10h33v68í16l 6656977256694

Já teda nevím, ale nemůžu jezdit na motorce, pokud na ní neumím.

+1/0
17.11.2016 8:31

J28a39r59o25s37l31a89v 66R65ů97ž50i38č59k16a 6403869428796

Vždy a vždycky to bude o lidech. Tento typ řidičáku jsem dělal. Ve 32 letech se chci občas projet na endurku. V autě najedu 50 tisíc. Prvně jsem byl vyhozen za jeden spadlej kužel a hlavně, že jsem nejel padesátkou-měřeno komisařem odhadem. Po stížnostech pozvali měšťaky s radarem, byl jiný komisař a vše proběhlo bez problémů.

+2/0
17.11.2016 8:30

J87a69n 23D17r57l11í72k 6917248523987

Právě kvůli tomu si spoustu lidí nedělá řidičák. Jinak by mě zajímalo, jestli se ještě zabavuje řidičák na auto, když se neudělají zkoušky na motorku?

0/0
17.11.2016 8:47

Z31d45e72n87ě77k 80T53r71u83t46n89o33v44s69k95ý 7383893586700

Pokud neuděláte testy tak určitě

0/0
17.11.2016 14:04

J72a61r75o78s64l44a81v 57R25ů51ž67i36č58k96a 6523239978286

I když se neudělá test, tak Vám řidičák nevezmou... To by byl pro mě velký risk. Po neúspěšných testech Vás může do čtrnácti dnů kontaktovat magistrát a do týdne byste mel vrátit řidičák. Vědí, že budete mít opravnou zkoušku a nikdo nikoho nevyzívá. To byste to musel napsat pod 50%.. Ptal jsem se na to.

0/0
17.11.2016 19:53

M92a86r28t61i15n 88R17a13j32s33k83ý 1236410751629

Na dvou kolech jezdim uz delsi dobu a ridicak jsem dle novych pravidel delat nemusel, presto jsem si to na cvicisti zkusil a neco bylo "zajimave". Vse se da zvladnout, chce to ale praxi. Naprosto chapu, ze vypsany pocet hodin nemuze nekterym zacatecnikum stacit a musi di dokoupit jizdy, coz je ale IMO v poradku. Aspon pak na silnici s mokrejma papirama budou trosku neco umet. Stejne zkusenosti nabiras celej zivot.

Vadi mi vsak neco jineho. Dnesni absolvent autoskoly pro skupinu B dostane automaticky i malou motorku a skutr do 125ccm, aniz by (v drtive vetsine pripadu) na te motorce kdy sedeli nebo jeli. Spousta ridicu automobilu pak nema absolutne predstavu, co znamena jizda na motorce, nutnost prudce zabrzdit, udelat vyklon, mysku, objet prekazku atd. Casto vjedou necitlive motorkarum do trasy a vystavi je zbytecne krizove situaci. Na druhou stranu si plne uvedomuji, ze plno motorkaru jezdi take jako cunata..

No nic, hlavne vsem co nejvice km bez nehod a hezkej svatecni den ;-)

P.S. Cheza foreverV[>-]

+10/−1
17.11.2016 8:16

J34a93n 37M57o82r96a18v23a 4452705239683

Až na ten ropakov ok

+2/0
17.11.2016 8:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.