Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok tvrdšího výcviku motorkářů: ubylo autoškol i zájemců o řidičák

Už rok se budoucí motorkáři cvičí podle přísnějších pravidel. Podle odborníků díky tomu vyjíždějí na silnice připravenější. Těžší autoškola mnohé zájemce o řidičák odrazuje. „Průkaz si dělají jen ti, kteří o něj skutečně stojí, ne jenom jako módní doplněk,“ říká šéf Besip Martin Farář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A75l71i95c30e 31K92l68a79p27a85č51o70v89á 7360961595588

A proč to takhle rozdělené na objemy není i u aut. Mladej zajíc si udělá ŘP na dacia a pak sedne do tatínkova nadupanýho BMW a pošle to na chodník. Pardubice včera.

0/0
20.11.2016 19:24

K11a70r62e46l 58Š97t57e14f28á26n12i28k 6104980547

Letos jsem si ho udělal. Začal jsem jezdit začátkem Září a snažil se na moto sedět každou volnou chvilku. Není to moc, ale najezdil jsem nějakých 2000Km. Byl docela příznivý podzim. Nejsem už úplný mladík, v provozu mám za volantem najžděno dost, což určitě pomáhá, ale moto je přeci jen jiná. Ze své jízdy jsem se do krizovky nedostal ani jednou. Auta mi do cesty vjela několikrát. Vždy jsem měl předpisovou rychlost, když se to stalo. Jejich otáčení se na křižovatkách, kde nezastavili, protože nebrali v potaz, že jedou z vedlejší kde je stopka a podobně jsou na nakopání do zadku. Zpřísnění na moto OK. Ale mělo by to stejné být i na auta.

+3/0
17.11.2016 18:14

A95n35d51r65e30j 89M80ó50c 4324543615351

Češi jsou zvyklí zaplatit 8 tis a považují to za vyřízené, dostanou řidičák. Tak to ale fungovat nemá, pokud to někdo nezvládá prostě řídit nebude. Když někdo nezvládá studium medicíny ale zaplatil za studium, tak z něj uděláme doktora? Aby se necítil ukřivděný? Jinak profesní školení řidičů je na aktualizaci jejich znalosti zákonů a předpisů, ale když k tomu přistupují někteří tak že jim 30leta baba nebude nic vysvětlovat a čtou si noviny, nedivím se že jsou úplně mimo. Točit volantem není vše

+3/0
17.11.2016 13:57

P81e44t53r 74J38a34n83o34š 5445411470265

Tento úryvek článku je pořádný nesmysl:

uchazeči při zkouškách spoléhali na to, že jim v případě nouze komisař, kterého měli za zády na místě spolujezdce, pomůže udržet balanc

Nevím, za jakých podmínek nebo jestli vůbec autorka článku dělala autoškolu na motorku. Ale právě to, že jsem v autoškole jezdil jenom s instruktorem, mě štvalo nejvíc. Člověk pak nemá šanci poznat, jak se chová motorka, kdy řídí sám a kdy do řízení a rovnováhy zasahuje instruktor. Navíc jsem jezdil na Viragu, na kterém by se slalom nebo úhybný manévr projížděl hodně těžko. Respekt před policistou z videa, ten už něco odjezdil na ten jeho slalom s "okufrovanou" motorkou je radost pohledět.

Je správné, že výcvik i testy jsou náročnější. Dřív člověku nezbývalo, než se učit ovládat motorku mimo autoškolu a mimo provoz (moje první cesta po autoškole vedla na letiště, kde jsem si jezdil slalomy atd). Doporučuji knihu Dokonalá jízda na motocyklu, jsou tam skvělé návody na cvičení všech možných dovedností. Bohužel specializovaných motoškol je zoufale málo a každý nemůže jet do Brna nebo Mostu.

+2/0
17.11.2016 13:01

T73o48m25á12š 76V65e60l26č86o96v73s64k83ý 4413398689308

A co třeba slepci? Ti diskriminováni nejsou?

+1/0
17.11.2016 12:05

K29a39r90e95l 71V75a69c73h50u73t 9933252739193

Kdo nejezdil na kole, nemá vůbec na motorce co pohledávat! ;-) Rovnováha je JEN naprostý základ. Zvládnout jízdu na dvou kolech musíte nejprve vlastní silou, na kole.

A zvládnout byste měli samostatnou jízdu po 2 kolech také hlavou! ;-) ... Kdo jezdí už na kole jako "magor", tak se ani na motorku moc "nehodí". To dá přece rozum.

Takže bych zájemce o ŘP nechal nejdříve projet nějaký slalom po cvičišti na kole! A kdo to nezvládne, neměl by být do moto-školy vůbec být přijat. :-/ Logicky, ne?!

+1/−2
17.11.2016 11:16

J63a86r34o91m80í73r 77Č73e65c92h 1443478847702

Samozrejme je to celkem dobry krok ale dost dobre nechapu,proc jen u motorek.Auto ma take ruzne kubatury a vykony.Pokud delam autoskolu ve 1,2 fabii a potom mam moznost ridit treba 3.0 V6 bez omezeni,je to take spatne.

+3/−1
17.11.2016 11:12

Z88d90e96n93ě25k 14H24r12u55b30ý 9114718552

Zaujala mě zmínka o diskriminaci. Tentokrát si stěžují lidé malého vzrůstu a hmotnosti(síly). Nevím v kterém státu je, že při zkouškách musí dotyčný motorku zvednout a odtáhnout 150 metrů.

P.S. Koupil jsem si kolo a ono je jenom do 120 kilo. Tak to je přece diskriminace jako hrom.

0/0
17.11.2016 10:43

J38a35r91o66s11l23a86v 19J76o58s48e57f 5932510550734

Zajímalo by mne, kolik lidí co sedaj na motorku má na ni řidičák. Na motorce na vesnici jezděj kluci od 13-ti let a cajti je nechytěj.

+2/0
17.11.2016 10:03

K96a61r34e90l 98V84a59c75h98u10t 9693942619403

A nebude to proto, že se na té vesnici objevili naposledy před rokem 2000? :-(

+2/0
17.11.2016 11:18

J14a89r18o27s49l47a72v 36J43o34s96e60f 5212410570454

Jo jo, kde je míň jak sto chalup policajta nenajdeš. A chceš-li si opravdu zařádit na motorce, nebo čtyřkolce, tak do lesa! Tam se policajti bojej jen nakouknout. A hajnýmu ujedeš. Jo a nesmíš mít SPZ!

+2/0
17.11.2016 11:35

J30a61n 68H37r58u67z75a 8804558529757

Když jsem v 60. letech chtěl ŘP na Pionýra stačilo udělat testy a předvést kousek jízdy. Každý adept se musel naučit sám a také to stálo pár korun. Dnes je ovšem problém najít ve městě prázdné parkoviště a i na té vesnici je provoz a dá se jezdit jen na polňačkách.

+1/0
17.11.2016 11:21

P26a66v11l53a 91H56r45a53d58i48l75o12v17a 3107701271104

Policajti v zapadakovech nejsou, maximalne v sobotu o pulnoci, kdyz chytaji ozralce, co jedou ze zabavy.

My kalili na fichtlovi, jak pisete, jako decka. Ale prece jenom fichtl a velka kubatura je dost rozdil.

+2/0
17.11.2016 13:19

J92a47r73o27s27l62a78v 17B36u33c81h45t24í37k 7716954713555

NO - z mé zkušenosti je ta opičí dráha opravdu obtížná. Vyhýbací manévr je obtížný i pro zkušené jezdce. K tomu musí člověk jezdit na jiné mašině i když bude používat třeba skůtr. Přál bych všem plechovkářům aby pro ně nachystali taky stejně obtížnou akrobacii a pak si o tom znova podiskutujeme.

Hrozbou nejsou motorkáři začátečníci (pokud mají mozek v hlavě - jedou v klidu), ale pošuci v jedné stopě a těm taková autoškola stejně nepomůže.

Když vyjde čerstvý řidič auta z autoškoly (ten , který neměl před kurzem žádnou praxi), jezdí jak mentál - ohrožuje okolí a nikdo to neřeší. 10% řidičů aut jsou trvalá hrozba pro své okolí. Dtto 10% motorkářů je hrozba - převážně sama pro sebe.

+13/0
17.11.2016 9:35
Foto

L68u42k80á15š 14K74o86b98e96r54a 3594603378

A teď negativa:

Špatně nastavený systém zkoušek. Cvičistě a jízda v provozu tvoří jeden souvislý blok, takž když v provozu např, nezastaví na stopca a propadne, musáí za týden opakovat i cvičiště, které už úspěšně zvládl. To žere hrozně moc času.

Ostatní řidiči - mají skutečně tendenci se chovat ke dvojici učitel-žák bezohledně. Nicméně já to řeším tak, že doprovázim na motorce, a jedu v offsetu těsně za žákem, takže se mezi nás nikdo nedostane. A pokud mi žák odjede z křižovatky a já už to nestihnu, na motorce si ho doženu a před auta se dostanu za 3 sekundy ;-D.

+6/−2
17.11.2016 8:55

J86a50n 75D87r18l78í57k 6977148313457

A jak je to se zabavováním řidičáků na auto, když nesložím zkoušky na motorku.

0/0
17.11.2016 9:01
Foto

L64u32k63á17š 43K21o14b15e45r53a 3114843298

Pokud žák nenapíše testy, tak se pozastavuje celý ŘP pro ztrátu odborné způsobilosti, za týden si může přijít na opravu. Pokud propadne z jízdy na motorce, na řidičák na auto to vliv nemá.

+6/0
17.11.2016 9:05

J86a43n 97D40r27l65í34k 6577748953937

Děkuji.

+3/0
17.11.2016 9:06

M94a47r48i62o 27V23á57p64e20n44í49k 4800218784649

Když už tady je člověk z praxe, tak se zeptám. Pokusím se to vyjádřit stručně, i když je to složitější téma. Mám teorii, že co se týká auta, výuka je, zjednodušeně řečeno obecně špatná - absolvent autoškoly má velmi nízké schopnosti. Je to tlakem na cenu získání řidičáku, která snižuje možnosti rozsahu výcviku. Velký a nevyužitý potenciál ke zlepšení bych viděl v dobrých simulátorech, které metodicky po krocích vedou žáka a připraví ho mnohem lépe. Charakteristiky - efektivita, nízká cena / hodinu výuky, mnohem lepší výsledky, významné snížení stresových faktorů pro všechny zúčastněné. Co si o tom myslíte?

0/0
17.11.2016 9:32
Foto

L84u49k54á25š 82K84o64b56e11r73a 3794273808

S mnoha věcmi souhlasím. Tlak na cenu je extrémní a stále sílí, autoškol které se ani neobtěžují učit teorii, nebo ji učí formálně někde ve sklepě, přibývá, populační ročníky slábnou. Ale významný díl viny na tom nesou i žáci. I když po povinných 28 hodinách vidí, že stále chybují v základních věcech, a učitel jim řekne, že nedoporučuje s tímto výkem jít ke zkoušce, 90% lidí na zkoušce trvá, další trénink zaplatit odmítne a ke zkoušce jdou "to prostě zkusit", a když to nejde, přejdou do menšího města, kde to nějak dají, Právě proto už mě auto tak otrávilo, že ho já sám ani moc neučím, párkrát do roka jednoho dva lidi....

Já osobně simuátorům moc nefandím, ty opravdu dobré (tzn. hydraulika...) tady asi nikdo nezaplatí - viz výše. Spíš by prospělo udělat i na auto dvoufázové zkoušky - nejdřív přiměřeně obtížné cvičiště (odfiltrovat neschopné), potom provoz (odfiltrovat neopatrné). Na motorkách to funguje skvěle.

+2/0
17.11.2016 9:54

M47a96r87i89o 36V68á22p95e72n50í86k 4310958464749

Díky za odpověď, taky že jste mi ten názor úplně nevyvrátil. Totiž náklady na konvenční výuku jsou vysoké ze dvou důvodů - neustálá asistence instruktora, náklady na provoz vozidla. Toto oboje je simulátor schopen srazit zcela dolů. Pořád tam vidím potenciál.

0/0
17.11.2016 10:00
Foto

L83u46k62á86š 60K62o80b83e12r58a 3234183408

Nevyvrátil, ale drtivnou většinu českých autoškol tvoří 1-2 učitelé, ti ten simulátor podle mě nezaplatí.

0/0
17.11.2016 10:03

M90a47r88i46o 95V76á26p23e55n59í53k 4510668684219

Tedy ohrožení drobného podnikání :-)

0/0
17.11.2016 10:30

M97a66r92i85o 48V89á71p63e21n92í65k 4270668224849

Ohrožení podnikání nehrozí. Protože závěrečná fáze výuky musí být v reálu.

0/0
17.11.2016 12:03

M40a23r59i80o 14V35á61p49e35n29í29k 4600388864189

Nevím o tom, že by existoval simulátor, který je opravdu vhodný na tento účel. Možná ano, ale mám určitou představu a myslím, že cena by nemusela být vysoká. Technologie existují, jen se nepoužívají.

0/0
17.11.2016 10:32

M44a93r92i68o 85V45á65p36e69n49í28k 4820768534409

Ideální by bylo propojení výuky a vývoje toho simulátoru.

0/0
17.11.2016 10:34

O58n59d10ř69e28j 40L91o84š63o85t45h 1265675665281

Dnes už se pravidla silničního provozu neučí na ZŠ? Já, když jsem dělal řidičák a procházel jsem si tu učebnici, tak jsem si většinu věcí pamatoval ze ZŠ a na to, abych napsal test bez chyby, mi stačilo si to jednou projít.

0/0
17.11.2016 10:13

P38e43t76r 13D58r70a34p96a35l 3495748853895

viděl ste učebnici autoškoly? to je bichle tlustá 4cm, to se opravdu na ZŠ neučí a ani nikdy neučilo

0/0
17.11.2016 10:31

O41n84d52ř84e95j 93L70o69š59o67t67h 1765515195381

My jsme na ZŠ běžně dělali cvičné testy, učili se předpisy, pravidla, atp.

A to proto, abychom mohli na silnici jezdit na kole a na kole musíte dodržet zcela stejné předpisy, jako v autě.

Ta kniha je sice tlustá, ale otázky jsou podobné a pokud se někdo naučí pár pravidel, tak snadno zvládne všechny otázky ohledně křižovatek atp.

+2/0
17.11.2016 11:52

P82e49t28r 96N69e50c20h84a15n73i93c68k33ý 7623736308530

Jj my skládali i cyklistický průkaz na dopravním hřišti

0/0
17.11.2016 12:00

O54n12d53ř77e43j 60L30o72š94o58t77h 1745185365161

To my možná taky, ale už si to nepamatuji. Vím, že každý rok byly na škole různé soutěže, ať už v testech nebo z praktických dovedností na kole. Upřímně jsem si myslel, že to bylo standardem všude, ale asi tedy ne. Ale bylo to dobré, v autoškole mě pak nic nepřekvapilo a vše jsem měl zažité :-)

0/0
17.11.2016 12:22

P61e94t23r 85N30e77c25h48a30n10i46c21k11ý 7353466168850

Mohu se zeptat jak moc legislativa myslí na "italský" styl jízdy na skútru 125? Tedy předjíždění kolony (kudy a jak), parkování (chodník, někde za rohem, modré zóny, pruhované plochy na silnici...)?

0/0
17.11.2016 12:09
Foto

L47u24k31á49š 65K59o49b87e97r33a 3744913428

Je to jedna z mála pozitivních změn v autoškolství za posledních 20 let. Se svými kolegy za sebou letos máme cca 80 vyškolených motorkářů, mě prošlo rukama kolem 40 lidí.

Jezdíme cvičiště, dokud žák motorku na všech cvicích bezvadně neovládá, klidně tam vyjezdíme 10 a více hodin (i když to už většinou znamená, že na to ten člověk prostě nemá). Teprve potom jedeme do provozu a od začátku žák sólo a já za ním na doprovodné motorce. Mírně přibylo drobných pádů na cvičišti (ano, měli jsme i jedno zranění s odvozem do nemocnice - ovšem to bylo kvůli nevhodnému oblečení, džíny prostě koleno neochrání), nemáme letos žádný pád na silnici.

Cvičistě je pro začátečníka náročné, ani mírně pokročilý jezdec (typu: jezdím pár let načerno...) to bez přípravy a tréninku nedá. Ale není to žádná akrobacie na hraně, jsou to životazáchovné manévry a nebo elementární obsluha motocyklu a po výcviku to zvládají i začátečníci. Kdo neumí zabrzdit z 50 na 12 metrech, nebo se na motorce otočit za jízdy, tak ať raději jezdí autobusem,

Další pozitivum: v provozu se u žáků zvýšil pocit zodpovědnosti, protože už za ním nesedí učitel s prstem na brzdě. Zkrat a vážnou nehodu nikdy vyloučit nelze, ale to nešlo ani u předchozího modelu s učitelem za zády, jen tam by to odnesli oba dva. To je jako v pilotním výcviku, kdy taky musíte nakonec na sólo, a učitel na to kouká ze země a doufá, že máte rozum a nespadnete...

Pročistilo se podnikatelské prostředí. Už to nemůžou učit "takyinstruktoři", kterým stačilo vytáhnout motorku na plac a říct Tak si tady jezdi. Učitel musí být aktivní motorkář, musí uměnt identifikovat a analyzovat chyby v ovládání motorky, musí to umět žákům předvést a vysvětlit. Ne každý to dokáže. Ti méně schopní skončili. To je přínos jak pro ty lepší, tak hlavně pro zákazníka.

Jestli zájemců ubylo nevím. Já měl roční kapacitu vyčerpanou v červenci.

+22/0
17.11.2016 8:51

J20a96n 47K87n17i37s49p87e98l 3747386629322

Tak motorkáře jsme už naučili jezdit, tak teď zdražíme autoškolu, nacvičíme slalom mezi stromy a hned nám ubyde dalších mrtvolek ...

+4/0
17.11.2016 8:47

K77a95r49e28l 47M57a51z91a37č 3937143656959

To je zase novinářská kvalita! Redaktor se vůbec neobtěžoval zjistit, kolik autoškol přestalo výuku velké motorky nabízet. To není úbytek 10 % ale cca 60–70 %!!! Dále se zvedla cena z cca 5-6 000 na 8-15 000 Kč.

Fakt je, že pro lidi, co nemají řidičák na auto a neumí jezdit na kole je to velký problém.

+2/−1
17.11.2016 8:39

R44o72m96a32n 53K50r56a87t89o48c73h23v28í19l 6666967476484

Oni jsou lidi co neumí jezdit na kole?

Oni lidi co neumí jezdit na kole si dělají řidičák na motorku?

+2/0
17.11.2016 8:57

J92a86n 42M81a52r48t78i85n 6262490499

nie je vediet ako vediet. Ja som robil vodicak na A 3 roky dozadu - s pol milionom km v aute a myslim slusnym jazdenim na bicykli. Ono prave tu je ten rozdiel v umet a umet. Vacsina ludi na bicykli jazdit nevie (najma ked ide o krizove situacie, vyhybanie sa a brzdenie). Motorka je daleko tazsia ale navyky z bicykla sa daju velmi dobre pouzit (nebrzdit prednou pri otacani a podobne)

0/−1
17.11.2016 9:37

O81n12d42ř31e20j 91L75o89š75o31t86h 1165445875571

Pokud je to tak, tak čemu to vadí? Tlak na nízkou cenu vede jen k mizerné kvalitě. Takže by neškodilo upravit metodiku i u výcviku na auto. Aby se vytřídily nekvalitní školy a kvalitní měly dost peněz na to, aby prováděly kvalitní výcvik, který k něčemu bude.

0/0
17.11.2016 9:56

P75e14t29r 48J84a94n88o54š 5205781630625

Je to tak, i pouhé rozšíření ze skupiny A2 (do 35kW) na A (neomezená) zdražilo z cca 3000Kč na 10000Kč. To už si spousta lidí rozmyslí.

0/0
17.11.2016 12:35

V29l57a53d67a34n 16Č48e17r46n40í91č17e26k 8892166713270

Tedy v pašovat do článku větu, kde si dovolí spojovat letošní menší počet mrtvých motorkářů s tvrdším výcvikem, i když se slovíčkem pouze, chce opravdu hodně odvahy nebo hlouposti

Jinak co se týká zvedání motorky, názorná ukázka např.

https://www.youtube.com/watch?v=tYbqERp5P-8

někde jsem to viděl i z ůplného sedu.

0/0
17.11.2016 8:34

R16o79m96a92n 94K72r73a66t77o64c54h91v57í32l 6516567386564

"V Plzni před časem havaroval motorkář na začátku zkoušky - projel rovně kruhový objezd."

to ale vypadá spíš na to, že by se měli dělat i psychotesty.

+6/−1
17.11.2016 8:33

R41a32d62e62k 10N95e80u20m45a22n21n 5322932878275

tak napiš psychotesti:-P

0/0
17.11.2016 9:02

S36t14a98n65i69s33l84a78v 11S56l51o93v24á87k 1172508602869

Spíš ho nejdřív naučit technice zatáčení na motorce.

Asi točil řidítky jako volantem.

0/0
17.11.2016 16:52

R42o73m48a63n 53K79r11a22t84o37c61h54v55í69l 6656737306274

Já teda nevím, ale nemůžu jezdit na motorce, pokud na ní neumím.

+1/0
17.11.2016 8:31

J51a90r68o33s56l53a61v 15R58ů12ž65i31č37k71a 6603449608236

Vždy a vždycky to bude o lidech. Tento typ řidičáku jsem dělal. Ve 32 letech se chci občas projet na endurku. V autě najedu 50 tisíc. Prvně jsem byl vyhozen za jeden spadlej kužel a hlavně, že jsem nejel padesátkou-měřeno komisařem odhadem. Po stížnostech pozvali měšťaky s radarem, byl jiný komisař a vše proběhlo bez problémů.

+2/0
17.11.2016 8:30

J78a71n 60D29r63l57í48k 6577278553117

Právě kvůli tomu si spoustu lidí nedělá řidičák. Jinak by mě zajímalo, jestli se ještě zabavuje řidičák na auto, když se neudělají zkoušky na motorku?

0/0
17.11.2016 8:47

Z80d37e50n67ě88k 97T68r27u19t27n94o12v47s30k98ý 7553623986890

Pokud neuděláte testy tak určitě

0/0
17.11.2016 14:04

J93a20r18o51s94l57a66v 32R36ů21ž83i97č36k16a 6143769738256

I když se neudělá test, tak Vám řidičák nevezmou... To by byl pro mě velký risk. Po neúspěšných testech Vás může do čtrnácti dnů kontaktovat magistrát a do týdne byste mel vrátit řidičák. Vědí, že budete mít opravnou zkoušku a nikdo nikoho nevyzívá. To byste to musel napsat pod 50%.. Ptal jsem se na to.

0/0
17.11.2016 19:53

M63a47r72t90i26n 50R95a82j69s23k97ý 1646110851579

Na dvou kolech jezdim uz delsi dobu a ridicak jsem dle novych pravidel delat nemusel, presto jsem si to na cvicisti zkusil a neco bylo "zajimave". Vse se da zvladnout, chce to ale praxi. Naprosto chapu, ze vypsany pocet hodin nemuze nekterym zacatecnikum stacit a musi di dokoupit jizdy, coz je ale IMO v poradku. Aspon pak na silnici s mokrejma papirama budou trosku neco umet. Stejne zkusenosti nabiras celej zivot.

Vadi mi vsak neco jineho. Dnesni absolvent autoskoly pro skupinu B dostane automaticky i malou motorku a skutr do 125ccm, aniz by (v drtive vetsine pripadu) na te motorce kdy sedeli nebo jeli. Spousta ridicu automobilu pak nema absolutne predstavu, co znamena jizda na motorce, nutnost prudce zabrzdit, udelat vyklon, mysku, objet prekazku atd. Casto vjedou necitlive motorkarum do trasy a vystavi je zbytecne krizove situaci. Na druhou stranu si plne uvedomuji, ze plno motorkaru jezdi take jako cunata..

No nic, hlavne vsem co nejvice km bez nehod a hezkej svatecni den ;-)

P.S. Cheza foreverV[>-]

+10/−1
17.11.2016 8:16

J37a60n 90M71o84r54a20v32a 4742425169353

Až na ten ropakov ok

+2/0
17.11.2016 8:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.