Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok tvrdšího výcviku motorkářů: ubylo autoškol i zájemců o řidičák

Už rok se budoucí motorkáři cvičí podle přísnějších pravidel. Podle odborníků díky tomu vyjíždějí na silnice připravenější. Těžší autoškola mnohé zájemce o řidičák odrazuje. „Průkaz si dělají jen ti, kteří o něj skutečně stojí, ne jenom jako módní doplněk,“ říká šéf Besip Martin Farář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A82l37i61c83e 13K65l67a76p55a50č85o56v97á 7220451135768

A proč to takhle rozdělené na objemy není i u aut. Mladej zajíc si udělá ŘP na dacia a pak sedne do tatínkova nadupanýho BMW a pošle to na chodník. Pardubice včera.

0/0
20.11.2016 19:24

K25a96r93e56l 95Š52t49e51f45á13n60i90k 6494690867

Letos jsem si ho udělal. Začal jsem jezdit začátkem Září a snažil se na moto sedět každou volnou chvilku. Není to moc, ale najezdil jsem nějakých 2000Km. Byl docela příznivý podzim. Nejsem už úplný mladík, v provozu mám za volantem najžděno dost, což určitě pomáhá, ale moto je přeci jen jiná. Ze své jízdy jsem se do krizovky nedostal ani jednou. Auta mi do cesty vjela několikrát. Vždy jsem měl předpisovou rychlost, když se to stalo. Jejich otáčení se na křižovatkách, kde nezastavili, protože nebrali v potaz, že jedou z vedlejší kde je stopka a podobně jsou na nakopání do zadku. Zpřísnění na moto OK. Ale mělo by to stejné být i na auta.

+3/0
17.11.2016 18:14

A79n62d14r76e95j 27M69ó37c 4654773885971

Češi jsou zvyklí zaplatit 8 tis a považují to za vyřízené, dostanou řidičák. Tak to ale fungovat nemá, pokud to někdo nezvládá prostě řídit nebude. Když někdo nezvládá studium medicíny ale zaplatil za studium, tak z něj uděláme doktora? Aby se necítil ukřivděný? Jinak profesní školení řidičů je na aktualizaci jejich znalosti zákonů a předpisů, ale když k tomu přistupují někteří tak že jim 30leta baba nebude nic vysvětlovat a čtou si noviny, nedivím se že jsou úplně mimo. Točit volantem není vše

+3/0
17.11.2016 13:57

P82e91t34r 96J21a43n30o58š 5225531700405

Tento úryvek článku je pořádný nesmysl:

uchazeči při zkouškách spoléhali na to, že jim v případě nouze komisař, kterého měli za zády na místě spolujezdce, pomůže udržet balanc

Nevím, za jakých podmínek nebo jestli vůbec autorka článku dělala autoškolu na motorku. Ale právě to, že jsem v autoškole jezdil jenom s instruktorem, mě štvalo nejvíc. Člověk pak nemá šanci poznat, jak se chová motorka, kdy řídí sám a kdy do řízení a rovnováhy zasahuje instruktor. Navíc jsem jezdil na Viragu, na kterém by se slalom nebo úhybný manévr projížděl hodně těžko. Respekt před policistou z videa, ten už něco odjezdil na ten jeho slalom s "okufrovanou" motorkou je radost pohledět.

Je správné, že výcvik i testy jsou náročnější. Dřív člověku nezbývalo, než se učit ovládat motorku mimo autoškolu a mimo provoz (moje první cesta po autoškole vedla na letiště, kde jsem si jezdil slalomy atd). Doporučuji knihu Dokonalá jízda na motocyklu, jsou tam skvělé návody na cvičení všech možných dovedností. Bohužel specializovaných motoškol je zoufale málo a každý nemůže jet do Brna nebo Mostu.

+2/0
17.11.2016 13:01

T32o23m42á54š 19V59e40l76č64o35v72s44k77ý 4733648249388

A co třeba slepci? Ti diskriminováni nejsou?

+1/0
17.11.2016 12:05

K26a40r52e29l 55V32a80c18h47u81t 9123502859933

Kdo nejezdil na kole, nemá vůbec na motorce co pohledávat! ;-) Rovnováha je JEN naprostý základ. Zvládnout jízdu na dvou kolech musíte nejprve vlastní silou, na kole.

A zvládnout byste měli samostatnou jízdu po 2 kolech také hlavou! ;-) ... Kdo jezdí už na kole jako "magor", tak se ani na motorku moc "nehodí". To dá přece rozum.

Takže bych zájemce o ŘP nechal nejdříve projet nějaký slalom po cvičišti na kole! A kdo to nezvládne, neměl by být do moto-školy vůbec být přijat. :-/ Logicky, ne?!

+1/−2
17.11.2016 11:16

J64a91r43o75m68í56r 82Č93e46c65h 1843508467242

Samozrejme je to celkem dobry krok ale dost dobre nechapu,proc jen u motorek.Auto ma take ruzne kubatury a vykony.Pokud delam autoskolu ve 1,2 fabii a potom mam moznost ridit treba 3.0 V6 bez omezeni,je to take spatne.

+3/−1
17.11.2016 11:12

Z40d27e21n75ě19k 45H17r72u10b79ý 9984858462

Zaujala mě zmínka o diskriminaci. Tentokrát si stěžují lidé malého vzrůstu a hmotnosti(síly). Nevím v kterém státu je, že při zkouškách musí dotyčný motorku zvednout a odtáhnout 150 metrů.

P.S. Koupil jsem si kolo a ono je jenom do 120 kilo. Tak to je přece diskriminace jako hrom.

0/0
17.11.2016 10:43

J31a49r58o94s30l18a47v 46J62o57s26e15f 5602790250894

Zajímalo by mne, kolik lidí co sedaj na motorku má na ni řidičák. Na motorce na vesnici jezděj kluci od 13-ti let a cajti je nechytěj.

+2/0
17.11.2016 10:03

K61a60r71e90l 44V75a49c61h92u63t 9483892149513

A nebude to proto, že se na té vesnici objevili naposledy před rokem 2000? :-(

+2/0
17.11.2016 11:18

J93a46r89o47s61l35a44v 50J66o18s61e19f 5102490830864

Jo jo, kde je míň jak sto chalup policajta nenajdeš. A chceš-li si opravdu zařádit na motorce, nebo čtyřkolce, tak do lesa! Tam se policajti bojej jen nakouknout. A hajnýmu ujedeš. Jo a nesmíš mít SPZ!

+2/0
17.11.2016 11:35

J38a74n 67H23r85u74z86a 8454428239557

Když jsem v 60. letech chtěl ŘP na Pionýra stačilo udělat testy a předvést kousek jízdy. Každý adept se musel naučit sám a také to stálo pár korun. Dnes je ovšem problém najít ve městě prázdné parkoviště a i na té vesnici je provoz a dá se jezdit jen na polňačkách.

+1/0
17.11.2016 11:21

P38a66v78l35a 18H34r15a92d95i24l41o98v29a 3477921361344

Policajti v zapadakovech nejsou, maximalne v sobotu o pulnoci, kdyz chytaji ozralce, co jedou ze zabavy.

My kalili na fichtlovi, jak pisete, jako decka. Ale prece jenom fichtl a velka kubatura je dost rozdil.

+2/0
17.11.2016 13:19

J46a34r82o22s91l67a75v 47B23u63c14h85t48í24k 7406384853215

NO - z mé zkušenosti je ta opičí dráha opravdu obtížná. Vyhýbací manévr je obtížný i pro zkušené jezdce. K tomu musí člověk jezdit na jiné mašině i když bude používat třeba skůtr. Přál bych všem plechovkářům aby pro ně nachystali taky stejně obtížnou akrobacii a pak si o tom znova podiskutujeme.

Hrozbou nejsou motorkáři začátečníci (pokud mají mozek v hlavě - jedou v klidu), ale pošuci v jedné stopě a těm taková autoškola stejně nepomůže.

Když vyjde čerstvý řidič auta z autoškoly (ten , který neměl před kurzem žádnou praxi), jezdí jak mentál - ohrožuje okolí a nikdo to neřeší. 10% řidičů aut jsou trvalá hrozba pro své okolí. Dtto 10% motorkářů je hrozba - převážně sama pro sebe.

+13/0
17.11.2016 9:35
Foto

L37u42k33á58š 40K48o63b29e64r52a 3284283658

A teď negativa:

Špatně nastavený systém zkoušek. Cvičistě a jízda v provozu tvoří jeden souvislý blok, takž když v provozu např, nezastaví na stopca a propadne, musáí za týden opakovat i cvičiště, které už úspěšně zvládl. To žere hrozně moc času.

Ostatní řidiči - mají skutečně tendenci se chovat ke dvojici učitel-žák bezohledně. Nicméně já to řeším tak, že doprovázim na motorce, a jedu v offsetu těsně za žákem, takže se mezi nás nikdo nedostane. A pokud mi žák odjede z křižovatky a já už to nestihnu, na motorce si ho doženu a před auta se dostanu za 3 sekundy ;-D.

+6/−2
17.11.2016 8:55

J27a90n 37D70r84l98í83k 6457778703127

A jak je to se zabavováním řidičáků na auto, když nesložím zkoušky na motorku.

0/0
17.11.2016 9:01
Foto

L44u64k58á42š 76K21o36b69e32r82a 3534963918

Pokud žák nenapíše testy, tak se pozastavuje celý ŘP pro ztrátu odborné způsobilosti, za týden si může přijít na opravu. Pokud propadne z jízdy na motorce, na řidičák na auto to vliv nemá.

+6/0
17.11.2016 9:05

J26a45n 24D67r46l66í72k 6117578753907

Děkuji.

+3/0
17.11.2016 9:06

M50a81r48i56o 91V97á47p70e96n17í17k 4350798344699

Když už tady je člověk z praxe, tak se zeptám. Pokusím se to vyjádřit stručně, i když je to složitější téma. Mám teorii, že co se týká auta, výuka je, zjednodušeně řečeno obecně špatná - absolvent autoškoly má velmi nízké schopnosti. Je to tlakem na cenu získání řidičáku, která snižuje možnosti rozsahu výcviku. Velký a nevyužitý potenciál ke zlepšení bych viděl v dobrých simulátorech, které metodicky po krocích vedou žáka a připraví ho mnohem lépe. Charakteristiky - efektivita, nízká cena / hodinu výuky, mnohem lepší výsledky, významné snížení stresových faktorů pro všechny zúčastněné. Co si o tom myslíte?

0/0
17.11.2016 9:32
Foto

L36u28k12á74š 96K59o49b52e15r84a 3604313348

S mnoha věcmi souhlasím. Tlak na cenu je extrémní a stále sílí, autoškol které se ani neobtěžují učit teorii, nebo ji učí formálně někde ve sklepě, přibývá, populační ročníky slábnou. Ale významný díl viny na tom nesou i žáci. I když po povinných 28 hodinách vidí, že stále chybují v základních věcech, a učitel jim řekne, že nedoporučuje s tímto výkem jít ke zkoušce, 90% lidí na zkoušce trvá, další trénink zaplatit odmítne a ke zkoušce jdou "to prostě zkusit", a když to nejde, přejdou do menšího města, kde to nějak dají, Právě proto už mě auto tak otrávilo, že ho já sám ani moc neučím, párkrát do roka jednoho dva lidi....

Já osobně simuátorům moc nefandím, ty opravdu dobré (tzn. hydraulika...) tady asi nikdo nezaplatí - viz výše. Spíš by prospělo udělat i na auto dvoufázové zkoušky - nejdřív přiměřeně obtížné cvičiště (odfiltrovat neschopné), potom provoz (odfiltrovat neopatrné). Na motorkách to funguje skvěle.

+2/0
17.11.2016 9:54

M68a38r64i98o 50V89á95p20e48n34í21k 4550908134249

Díky za odpověď, taky že jste mi ten názor úplně nevyvrátil. Totiž náklady na konvenční výuku jsou vysoké ze dvou důvodů - neustálá asistence instruktora, náklady na provoz vozidla. Toto oboje je simulátor schopen srazit zcela dolů. Pořád tam vidím potenciál.

0/0
17.11.2016 10:00
Foto

L53u68k52á25š 30K74o68b64e93r32a 3954653808

Nevyvrátil, ale drtivnou většinu českých autoškol tvoří 1-2 učitelé, ti ten simulátor podle mě nezaplatí.

0/0
17.11.2016 10:03

M54a29r54i26o 10V87á31p54e12n31í73k 4570108104979

Tedy ohrožení drobného podnikání :-)

0/0
17.11.2016 10:30

M63a12r33i17o 63V39á14p79e73n15í39k 4310538844949

Ohrožení podnikání nehrozí. Protože závěrečná fáze výuky musí být v reálu.

0/0
17.11.2016 12:03

M55a34r69i30o 50V83á40p88e58n35í32k 4680348234359

Nevím o tom, že by existoval simulátor, který je opravdu vhodný na tento účel. Možná ano, ale mám určitou představu a myslím, že cena by nemusela být vysoká. Technologie existují, jen se nepoužívají.

0/0
17.11.2016 10:32

M25a41r53i24o 61V71á57p48e65n79í56k 4640528924929

Ideální by bylo propojení výuky a vývoje toho simulátoru.

0/0
17.11.2016 10:34

O34n90d49ř31e57j 67L27o78š55o23t67h 9560982474422

Dnes už se pravidla silničního provozu neučí na ZŠ? Já, když jsem dělal řidičák a procházel jsem si tu učebnici, tak jsem si většinu věcí pamatoval ze ZŠ a na to, abych napsal test bez chyby, mi stačilo si to jednou projít.

0/0
17.11.2016 10:13

P87e30t49r 83D56r14a97p84a59l 3805298193375

viděl ste učebnici autoškoly? to je bichle tlustá 4cm, to se opravdu na ZŠ neučí a ani nikdy neučilo

0/0
17.11.2016 10:31

O75n36d31ř68e40j 19L68o52š21o68t70h 9420312174612

My jsme na ZŠ běžně dělali cvičné testy, učili se předpisy, pravidla, atp.

A to proto, abychom mohli na silnici jezdit na kole a na kole musíte dodržet zcela stejné předpisy, jako v autě.

Ta kniha je sice tlustá, ale otázky jsou podobné a pokud se někdo naučí pár pravidel, tak snadno zvládne všechny otázky ohledně křižovatek atp.

+2/0
17.11.2016 11:52

P73e40t24r 88N31e85c33h43a96n94i92c55k90ý 7133296818720

Jj my skládali i cyklistický průkaz na dopravním hřišti

0/0
17.11.2016 12:00

O20n22d79ř70e62j 85L36o88š19o65t61h 9980802524472

To my možná taky, ale už si to nepamatuji. Vím, že každý rok byly na škole různé soutěže, ať už v testech nebo z praktických dovedností na kole. Upřímně jsem si myslel, že to bylo standardem všude, ale asi tedy ne. Ale bylo to dobré, v autoškole mě pak nic nepřekvapilo a vše jsem měl zažité :-)

0/0
17.11.2016 12:22

P45e55t72r 90N20e85c87h30a24n61i90c53k51ý 7873816288770

Mohu se zeptat jak moc legislativa myslí na "italský" styl jízdy na skútru 125? Tedy předjíždění kolony (kudy a jak), parkování (chodník, někde za rohem, modré zóny, pruhované plochy na silnici...)?

0/0
17.11.2016 12:09
Foto

L70u75k48á75š 25K58o54b57e50r77a 3184163618

Je to jedna z mála pozitivních změn v autoškolství za posledních 20 let. Se svými kolegy za sebou letos máme cca 80 vyškolených motorkářů, mě prošlo rukama kolem 40 lidí.

Jezdíme cvičiště, dokud žák motorku na všech cvicích bezvadně neovládá, klidně tam vyjezdíme 10 a více hodin (i když to už většinou znamená, že na to ten člověk prostě nemá). Teprve potom jedeme do provozu a od začátku žák sólo a já za ním na doprovodné motorce. Mírně přibylo drobných pádů na cvičišti (ano, měli jsme i jedno zranění s odvozem do nemocnice - ovšem to bylo kvůli nevhodnému oblečení, džíny prostě koleno neochrání), nemáme letos žádný pád na silnici.

Cvičistě je pro začátečníka náročné, ani mírně pokročilý jezdec (typu: jezdím pár let načerno...) to bez přípravy a tréninku nedá. Ale není to žádná akrobacie na hraně, jsou to životazáchovné manévry a nebo elementární obsluha motocyklu a po výcviku to zvládají i začátečníci. Kdo neumí zabrzdit z 50 na 12 metrech, nebo se na motorce otočit za jízdy, tak ať raději jezdí autobusem,

Další pozitivum: v provozu se u žáků zvýšil pocit zodpovědnosti, protože už za ním nesedí učitel s prstem na brzdě. Zkrat a vážnou nehodu nikdy vyloučit nelze, ale to nešlo ani u předchozího modelu s učitelem za zády, jen tam by to odnesli oba dva. To je jako v pilotním výcviku, kdy taky musíte nakonec na sólo, a učitel na to kouká ze země a doufá, že máte rozum a nespadnete...

Pročistilo se podnikatelské prostředí. Už to nemůžou učit "takyinstruktoři", kterým stačilo vytáhnout motorku na plac a říct Tak si tady jezdi. Učitel musí být aktivní motorkář, musí uměnt identifikovat a analyzovat chyby v ovládání motorky, musí to umět žákům předvést a vysvětlit. Ne každý to dokáže. Ti méně schopní skončili. To je přínos jak pro ty lepší, tak hlavně pro zákazníka.

Jestli zájemců ubylo nevím. Já měl roční kapacitu vyčerpanou v červenci.

+22/0
17.11.2016 8:51

J80a20n 68K14n45i34s50p30e11l 3297726769332

Tak motorkáře jsme už naučili jezdit, tak teď zdražíme autoškolu, nacvičíme slalom mezi stromy a hned nám ubyde dalších mrtvolek ...

+4/0
17.11.2016 8:47

K97a70r75e49l 11M88a51z98a17č 3367113586629

To je zase novinářská kvalita! Redaktor se vůbec neobtěžoval zjistit, kolik autoškol přestalo výuku velké motorky nabízet. To není úbytek 10 % ale cca 60–70 %!!! Dále se zvedla cena z cca 5-6 000 na 8-15 000 Kč.

Fakt je, že pro lidi, co nemají řidičák na auto a neumí jezdit na kole je to velký problém.

+2/−1
17.11.2016 8:39

R37o94m29a44n 47K21r14a64t17o42c13h72v78í75l 6666967596164

Oni jsou lidi co neumí jezdit na kole?

Oni lidi co neumí jezdit na kole si dělají řidičák na motorku?

+2/0
17.11.2016 8:57

J44a39n 90M17a34r56t30i15n 6412810639

nie je vediet ako vediet. Ja som robil vodicak na A 3 roky dozadu - s pol milionom km v aute a myslim slusnym jazdenim na bicykli. Ono prave tu je ten rozdiel v umet a umet. Vacsina ludi na bicykli jazdit nevie (najma ked ide o krizove situacie, vyhybanie sa a brzdenie). Motorka je daleko tazsia ale navyky z bicykla sa daju velmi dobre pouzit (nebrzdit prednou pri otacani a podobne)

0/−1
17.11.2016 9:37

O19n44d28ř13e56j 81L50o22š74o28t24h 9230952134502

Pokud je to tak, tak čemu to vadí? Tlak na nízkou cenu vede jen k mizerné kvalitě. Takže by neškodilo upravit metodiku i u výcviku na auto. Aby se vytřídily nekvalitní školy a kvalitní měly dost peněz na to, aby prováděly kvalitní výcvik, který k něčemu bude.

0/0
17.11.2016 9:56

P41e12t88r 83J85a91n74o32š 5385781860695

Je to tak, i pouhé rozšíření ze skupiny A2 (do 35kW) na A (neomezená) zdražilo z cca 3000Kč na 10000Kč. To už si spousta lidí rozmyslí.

0/0
17.11.2016 12:35

V96l68a37d12a81n 23Č57e82r85n82í67č47e92k 8132876253870

Tedy v pašovat do článku větu, kde si dovolí spojovat letošní menší počet mrtvých motorkářů s tvrdším výcvikem, i když se slovíčkem pouze, chce opravdu hodně odvahy nebo hlouposti

Jinak co se týká zvedání motorky, názorná ukázka např.

https://www.youtube.com/watch?v=tYbqERp5P-8

někde jsem to viděl i z ůplného sedu.

0/0
17.11.2016 8:34

R41o81m18a65n 21K80r12a89t27o85c60h67v12í25l 6236727956574

"V Plzni před časem havaroval motorkář na začátku zkoušky - projel rovně kruhový objezd."

to ale vypadá spíš na to, že by se měli dělat i psychotesty.

+6/−1
17.11.2016 8:33

R47a51d88e44k 36N35e15u80m14a98n16n 5702382198875

tak napiš psychotesti:-P

0/0
17.11.2016 9:02

S49t70a41n92i66s19l53a48v 70S10l15o90v70á14k 1792768292179

Spíš ho nejdřív naučit technice zatáčení na motorce.

Asi točil řidítky jako volantem.

0/0
17.11.2016 16:52

R72o77m79a66n 48K84r81a67t20o71c36h69v50í93l 6706617106464

Já teda nevím, ale nemůžu jezdit na motorce, pokud na ní neumím.

+1/0
17.11.2016 8:31

J59a35r91o58s52l50a32v 61R11ů38ž85i39č31k33a 6253549728786

Vždy a vždycky to bude o lidech. Tento typ řidičáku jsem dělal. Ve 32 letech se chci občas projet na endurku. V autě najedu 50 tisíc. Prvně jsem byl vyhozen za jeden spadlej kužel a hlavně, že jsem nejel padesátkou-měřeno komisařem odhadem. Po stížnostech pozvali měšťaky s radarem, byl jiný komisař a vše proběhlo bez problémů.

+2/0
17.11.2016 8:30

J10a42n 43D54r11l94í94k 6287118613977

Právě kvůli tomu si spoustu lidí nedělá řidičák. Jinak by mě zajímalo, jestli se ještě zabavuje řidičák na auto, když se neudělají zkoušky na motorku?

0/0
17.11.2016 8:47

Z45d29e11n84ě85k 44T62r44u27t82n48o41v87s41k15ý 7403373256700

Pokud neuděláte testy tak určitě

0/0
17.11.2016 14:04

J65a38r55o34s79l14a12v 25R32ů39ž95i46č56k32a 6393739788736

I když se neudělá test, tak Vám řidičák nevezmou... To by byl pro mě velký risk. Po neúspěšných testech Vás může do čtrnácti dnů kontaktovat magistrát a do týdne byste mel vrátit řidičák. Vědí, že budete mít opravnou zkoušku a nikdo nikoho nevyzívá. To byste to musel napsat pod 50%.. Ptal jsem se na to.

0/0
17.11.2016 19:53

M49a98r93t85i38n 64R38a74j11s24k14ý 1116600851659

Na dvou kolech jezdim uz delsi dobu a ridicak jsem dle novych pravidel delat nemusel, presto jsem si to na cvicisti zkusil a neco bylo "zajimave". Vse se da zvladnout, chce to ale praxi. Naprosto chapu, ze vypsany pocet hodin nemuze nekterym zacatecnikum stacit a musi di dokoupit jizdy, coz je ale IMO v poradku. Aspon pak na silnici s mokrejma papirama budou trosku neco umet. Stejne zkusenosti nabiras celej zivot.

Vadi mi vsak neco jineho. Dnesni absolvent autoskoly pro skupinu B dostane automaticky i malou motorku a skutr do 125ccm, aniz by (v drtive vetsine pripadu) na te motorce kdy sedeli nebo jeli. Spousta ridicu automobilu pak nema absolutne predstavu, co znamena jizda na motorce, nutnost prudce zabrzdit, udelat vyklon, mysku, objet prekazku atd. Casto vjedou necitlive motorkarum do trasy a vystavi je zbytecne krizove situaci. Na druhou stranu si plne uvedomuji, ze plno motorkaru jezdi take jako cunata..

No nic, hlavne vsem co nejvice km bez nehod a hezkej svatecni den ;-)

P.S. Cheza foreverV[>-]

+10/−1
17.11.2016 8:16

J74a65n 92M49o41r20a66v58a 4852975339983

Až na ten ropakov ok

+2/0
17.11.2016 8:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.