Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok tvrdšího výcviku motorkářů: ubylo autoškol i zájemců o řidičák

Už rok se budoucí motorkáři cvičí podle přísnějších pravidel. Podle odborníků díky tomu vyjíždějí na silnice připravenější. Těžší autoškola mnohé zájemce o řidičák odrazuje. „Průkaz si dělají jen ti, kteří o něj skutečně stojí, ne jenom jako módní doplněk,“ říká šéf Besip Martin Farář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A71l82i46c11e 40K20l70a37p64a64č15o17v47á 7730241305938

A proč to takhle rozdělené na objemy není i u aut. Mladej zajíc si udělá ŘP na dacia a pak sedne do tatínkova nadupanýho BMW a pošle to na chodník. Pardubice včera.

0/0
20.11.2016 19:24

K35a23r61e41l 92Š18t73e31f13á67n76i76k 6944500817

Letos jsem si ho udělal. Začal jsem jezdit začátkem Září a snažil se na moto sedět každou volnou chvilku. Není to moc, ale najezdil jsem nějakých 2000Km. Byl docela příznivý podzim. Nejsem už úplný mladík, v provozu mám za volantem najžděno dost, což určitě pomáhá, ale moto je přeci jen jiná. Ze své jízdy jsem se do krizovky nedostal ani jednou. Auta mi do cesty vjela několikrát. Vždy jsem měl předpisovou rychlost, když se to stalo. Jejich otáčení se na křižovatkách, kde nezastavili, protože nebrali v potaz, že jedou z vedlejší kde je stopka a podobně jsou na nakopání do zadku. Zpřísnění na moto OK. Ale mělo by to stejné být i na auta.

+3/0
17.11.2016 18:14

A35n73d98r18e37j 28M14ó16c 4644983145181

Češi jsou zvyklí zaplatit 8 tis a považují to za vyřízené, dostanou řidičák. Tak to ale fungovat nemá, pokud to někdo nezvládá prostě řídit nebude. Když někdo nezvládá studium medicíny ale zaplatil za studium, tak z něj uděláme doktora? Aby se necítil ukřivděný? Jinak profesní školení řidičů je na aktualizaci jejich znalosti zákonů a předpisů, ale když k tomu přistupují někteří tak že jim 30leta baba nebude nic vysvětlovat a čtou si noviny, nedivím se že jsou úplně mimo. Točit volantem není vše

+3/0
17.11.2016 13:57

P33e29t52r 19J20a93n95o48š 5735931570775

Tento úryvek článku je pořádný nesmysl:

uchazeči při zkouškách spoléhali na to, že jim v případě nouze komisař, kterého měli za zády na místě spolujezdce, pomůže udržet balanc

Nevím, za jakých podmínek nebo jestli vůbec autorka článku dělala autoškolu na motorku. Ale právě to, že jsem v autoškole jezdil jenom s instruktorem, mě štvalo nejvíc. Člověk pak nemá šanci poznat, jak se chová motorka, kdy řídí sám a kdy do řízení a rovnováhy zasahuje instruktor. Navíc jsem jezdil na Viragu, na kterém by se slalom nebo úhybný manévr projížděl hodně těžko. Respekt před policistou z videa, ten už něco odjezdil na ten jeho slalom s "okufrovanou" motorkou je radost pohledět.

Je správné, že výcvik i testy jsou náročnější. Dřív člověku nezbývalo, než se učit ovládat motorku mimo autoškolu a mimo provoz (moje první cesta po autoškole vedla na letiště, kde jsem si jezdil slalomy atd). Doporučuji knihu Dokonalá jízda na motocyklu, jsou tam skvělé návody na cvičení všech možných dovedností. Bohužel specializovaných motoškol je zoufale málo a každý nemůže jet do Brna nebo Mostu.

+2/0
17.11.2016 13:01

T73o72m79á36š 52V92e59l69č24o33v81s72k73ý 4153928749318

A co třeba slepci? Ti diskriminováni nejsou?

+1/0
17.11.2016 12:05

K17a96r41e88l 98V49a11c60h57u66t 9823982129183

Kdo nejezdil na kole, nemá vůbec na motorce co pohledávat! ;-) Rovnováha je JEN naprostý základ. Zvládnout jízdu na dvou kolech musíte nejprve vlastní silou, na kole.

A zvládnout byste měli samostatnou jízdu po 2 kolech také hlavou! ;-) ... Kdo jezdí už na kole jako "magor", tak se ani na motorku moc "nehodí". To dá přece rozum.

Takže bych zájemce o ŘP nechal nejdříve projet nějaký slalom po cvičišti na kole! A kdo to nezvládne, neměl by být do moto-školy vůbec být přijat. :-/ Logicky, ne?!

+1/−2
17.11.2016 11:16

J41a26r30o43m64í48r 76Č63e70c49h 1433938107472

Samozrejme je to celkem dobry krok ale dost dobre nechapu,proc jen u motorek.Auto ma take ruzne kubatury a vykony.Pokud delam autoskolu ve 1,2 fabii a potom mam moznost ridit treba 3.0 V6 bez omezeni,je to take spatne.

+3/−1
17.11.2016 11:12

Z78d44e14n10ě30k 26H66r95u25b88ý 9744328782

Zaujala mě zmínka o diskriminaci. Tentokrát si stěžují lidé malého vzrůstu a hmotnosti(síly). Nevím v kterém státu je, že při zkouškách musí dotyčný motorku zvednout a odtáhnout 150 metrů.

P.S. Koupil jsem si kolo a ono je jenom do 120 kilo. Tak to je přece diskriminace jako hrom.

0/0
17.11.2016 10:43

J75a93r36o76s70l21a24v 49J55o52s71e38f 5362530520354

Zajímalo by mne, kolik lidí co sedaj na motorku má na ni řidičák. Na motorce na vesnici jezděj kluci od 13-ti let a cajti je nechytěj.

+2/0
17.11.2016 10:03

K91a54r15e48l 62V80a22c62h81u78t 9843512449113

A nebude to proto, že se na té vesnici objevili naposledy před rokem 2000? :-(

+2/0
17.11.2016 11:18

J41a68r41o68s11l68a44v 72J72o81s85e96f 5322910410714

Jo jo, kde je míň jak sto chalup policajta nenajdeš. A chceš-li si opravdu zařádit na motorce, nebo čtyřkolce, tak do lesa! Tam se policajti bojej jen nakouknout. A hajnýmu ujedeš. Jo a nesmíš mít SPZ!

+2/0
17.11.2016 11:35

J92a71n 23H70r32u44z68a 8824268949807

Když jsem v 60. letech chtěl ŘP na Pionýra stačilo udělat testy a předvést kousek jízdy. Každý adept se musel naučit sám a také to stálo pár korun. Dnes je ovšem problém najít ve městě prázdné parkoviště a i na té vesnici je provoz a dá se jezdit jen na polňačkách.

+1/0
17.11.2016 11:21

P72a93v90l36a 72H15r54a21d12i95l67o52v83a 3907291801324

Policajti v zapadakovech nejsou, maximalne v sobotu o pulnoci, kdyz chytaji ozralce, co jedou ze zabavy.

My kalili na fichtlovi, jak pisete, jako decka. Ale prece jenom fichtl a velka kubatura je dost rozdil.

+2/0
17.11.2016 13:19

J62a64r57o30s30l20a84v 23B38u73c77h95t98í58k 7526154863705

NO - z mé zkušenosti je ta opičí dráha opravdu obtížná. Vyhýbací manévr je obtížný i pro zkušené jezdce. K tomu musí člověk jezdit na jiné mašině i když bude používat třeba skůtr. Přál bych všem plechovkářům aby pro ně nachystali taky stejně obtížnou akrobacii a pak si o tom znova podiskutujeme.

Hrozbou nejsou motorkáři začátečníci (pokud mají mozek v hlavě - jedou v klidu), ale pošuci v jedné stopě a těm taková autoškola stejně nepomůže.

Když vyjde čerstvý řidič auta z autoškoly (ten , který neměl před kurzem žádnou praxi), jezdí jak mentál - ohrožuje okolí a nikdo to neřeší. 10% řidičů aut jsou trvalá hrozba pro své okolí. Dtto 10% motorkářů je hrozba - převážně sama pro sebe.

+13/0
17.11.2016 9:35
Foto

L78u80k55á23š 91K77o79b39e74r34a 3284383788

A teď negativa:

Špatně nastavený systém zkoušek. Cvičistě a jízda v provozu tvoří jeden souvislý blok, takž když v provozu např, nezastaví na stopca a propadne, musáí za týden opakovat i cvičiště, které už úspěšně zvládl. To žere hrozně moc času.

Ostatní řidiči - mají skutečně tendenci se chovat ke dvojici učitel-žák bezohledně. Nicméně já to řeším tak, že doprovázim na motorce, a jedu v offsetu těsně za žákem, takže se mezi nás nikdo nedostane. A pokud mi žák odjede z křižovatky a já už to nestihnu, na motorce si ho doženu a před auta se dostanu za 3 sekundy ;-D.

+6/−2
17.11.2016 8:55

J13a63n 46D29r60l47í60k 6527828163227

A jak je to se zabavováním řidičáků na auto, když nesložím zkoušky na motorku.

0/0
17.11.2016 9:01
Foto

L43u41k76á25š 13K47o24b46e95r30a 3504983768

Pokud žák nenapíše testy, tak se pozastavuje celý ŘP pro ztrátu odborné způsobilosti, za týden si může přijít na opravu. Pokud propadne z jízdy na motorce, na řidičák na auto to vliv nemá.

+6/0
17.11.2016 9:05

J49a71n 78D50r90l45í59k 6937988933737

Děkuji.

+3/0
17.11.2016 9:06

M41a62r38i90o 67V36á28p94e74n42í78k 4600118644359

Když už tady je člověk z praxe, tak se zeptám. Pokusím se to vyjádřit stručně, i když je to složitější téma. Mám teorii, že co se týká auta, výuka je, zjednodušeně řečeno obecně špatná - absolvent autoškoly má velmi nízké schopnosti. Je to tlakem na cenu získání řidičáku, která snižuje možnosti rozsahu výcviku. Velký a nevyužitý potenciál ke zlepšení bych viděl v dobrých simulátorech, které metodicky po krocích vedou žáka a připraví ho mnohem lépe. Charakteristiky - efektivita, nízká cena / hodinu výuky, mnohem lepší výsledky, významné snížení stresových faktorů pro všechny zúčastněné. Co si o tom myslíte?

0/0
17.11.2016 9:32
Foto

L36u20k81á41š 58K62o64b69e79r87a 3674203608

S mnoha věcmi souhlasím. Tlak na cenu je extrémní a stále sílí, autoškol které se ani neobtěžují učit teorii, nebo ji učí formálně někde ve sklepě, přibývá, populační ročníky slábnou. Ale významný díl viny na tom nesou i žáci. I když po povinných 28 hodinách vidí, že stále chybují v základních věcech, a učitel jim řekne, že nedoporučuje s tímto výkem jít ke zkoušce, 90% lidí na zkoušce trvá, další trénink zaplatit odmítne a ke zkoušce jdou "to prostě zkusit", a když to nejde, přejdou do menšího města, kde to nějak dají, Právě proto už mě auto tak otrávilo, že ho já sám ani moc neučím, párkrát do roka jednoho dva lidi....

Já osobně simuátorům moc nefandím, ty opravdu dobré (tzn. hydraulika...) tady asi nikdo nezaplatí - viz výše. Spíš by prospělo udělat i na auto dvoufázové zkoušky - nejdřív přiměřeně obtížné cvičiště (odfiltrovat neschopné), potom provoz (odfiltrovat neopatrné). Na motorkách to funguje skvěle.

+2/0
17.11.2016 9:54

M46a55r28i43o 46V12á82p50e19n33í77k 4690128544339

Díky za odpověď, taky že jste mi ten názor úplně nevyvrátil. Totiž náklady na konvenční výuku jsou vysoké ze dvou důvodů - neustálá asistence instruktora, náklady na provoz vozidla. Toto oboje je simulátor schopen srazit zcela dolů. Pořád tam vidím potenciál.

0/0
17.11.2016 10:00
Foto

L43u70k21á77š 84K64o18b49e22r66a 3454213768

Nevyvrátil, ale drtivnou většinu českých autoškol tvoří 1-2 učitelé, ti ten simulátor podle mě nezaplatí.

0/0
17.11.2016 10:03

M92a57r12i10o 26V66á57p29e23n44í23k 4970818844279

Tedy ohrožení drobného podnikání :-)

0/0
17.11.2016 10:30

M85a13r71i55o 17V40á35p18e76n88í34k 4940388154169

Ohrožení podnikání nehrozí. Protože závěrečná fáze výuky musí být v reálu.

0/0
17.11.2016 12:03

M75a10r89i15o 57V60á30p77e53n44í95k 4140298354969

Nevím o tom, že by existoval simulátor, který je opravdu vhodný na tento účel. Možná ano, ale mám určitou představu a myslím, že cena by nemusela být vysoká. Technologie existují, jen se nepoužívají.

0/0
17.11.2016 10:32

M79a13r79i90o 62V18á94p88e13n45í66k 4490358214909

Ideální by bylo propojení výuky a vývoje toho simulátoru.

0/0
17.11.2016 10:34

O70n29d23ř17e67j 22L18o75š36o65t65h 9350282214202

Dnes už se pravidla silničního provozu neučí na ZŠ? Já, když jsem dělal řidičák a procházel jsem si tu učebnici, tak jsem si většinu věcí pamatoval ze ZŠ a na to, abych napsal test bez chyby, mi stačilo si to jednou projít.

0/0
17.11.2016 10:13

P36e15t82r 78D19r30a24p46a51l 3965808213855

viděl ste učebnici autoškoly? to je bichle tlustá 4cm, to se opravdu na ZŠ neučí a ani nikdy neučilo

0/0
17.11.2016 10:31

O68n89d21ř93e65j 61L73o76š90o22t66h 9830702364522

My jsme na ZŠ běžně dělali cvičné testy, učili se předpisy, pravidla, atp.

A to proto, abychom mohli na silnici jezdit na kole a na kole musíte dodržet zcela stejné předpisy, jako v autě.

Ta kniha je sice tlustá, ale otázky jsou podobné a pokud se někdo naučí pár pravidel, tak snadno zvládne všechny otázky ohledně křižovatek atp.

+2/0
17.11.2016 11:52

P34e96t82r 76N77e92c19h61a65n56i12c69k55ý 7813706198860

Jj my skládali i cyklistický průkaz na dopravním hřišti

0/0
17.11.2016 12:00

O17n46d54ř70e68j 65L46o43š45o91t25h 9930472934712

To my možná taky, ale už si to nepamatuji. Vím, že každý rok byly na škole různé soutěže, ať už v testech nebo z praktických dovedností na kole. Upřímně jsem si myslel, že to bylo standardem všude, ale asi tedy ne. Ale bylo to dobré, v autoškole mě pak nic nepřekvapilo a vše jsem měl zažité :-)

0/0
17.11.2016 12:22

P21e54t24r 13N42e92c59h38a54n47i63c90k27ý 7933306138780

Mohu se zeptat jak moc legislativa myslí na "italský" styl jízdy na skútru 125? Tedy předjíždění kolony (kudy a jak), parkování (chodník, někde za rohem, modré zóny, pruhované plochy na silnici...)?

0/0
17.11.2016 12:09
Foto

L68u37k57á17š 98K32o14b73e29r49a 3254873458

Je to jedna z mála pozitivních změn v autoškolství za posledních 20 let. Se svými kolegy za sebou letos máme cca 80 vyškolených motorkářů, mě prošlo rukama kolem 40 lidí.

Jezdíme cvičiště, dokud žák motorku na všech cvicích bezvadně neovládá, klidně tam vyjezdíme 10 a více hodin (i když to už většinou znamená, že na to ten člověk prostě nemá). Teprve potom jedeme do provozu a od začátku žák sólo a já za ním na doprovodné motorce. Mírně přibylo drobných pádů na cvičišti (ano, měli jsme i jedno zranění s odvozem do nemocnice - ovšem to bylo kvůli nevhodnému oblečení, džíny prostě koleno neochrání), nemáme letos žádný pád na silnici.

Cvičistě je pro začátečníka náročné, ani mírně pokročilý jezdec (typu: jezdím pár let načerno...) to bez přípravy a tréninku nedá. Ale není to žádná akrobacie na hraně, jsou to životazáchovné manévry a nebo elementární obsluha motocyklu a po výcviku to zvládají i začátečníci. Kdo neumí zabrzdit z 50 na 12 metrech, nebo se na motorce otočit za jízdy, tak ať raději jezdí autobusem,

Další pozitivum: v provozu se u žáků zvýšil pocit zodpovědnosti, protože už za ním nesedí učitel s prstem na brzdě. Zkrat a vážnou nehodu nikdy vyloučit nelze, ale to nešlo ani u předchozího modelu s učitelem za zády, jen tam by to odnesli oba dva. To je jako v pilotním výcviku, kdy taky musíte nakonec na sólo, a učitel na to kouká ze země a doufá, že máte rozum a nespadnete...

Pročistilo se podnikatelské prostředí. Už to nemůžou učit "takyinstruktoři", kterým stačilo vytáhnout motorku na plac a říct Tak si tady jezdi. Učitel musí být aktivní motorkář, musí uměnt identifikovat a analyzovat chyby v ovládání motorky, musí to umět žákům předvést a vysvětlit. Ne každý to dokáže. Ti méně schopní skončili. To je přínos jak pro ty lepší, tak hlavně pro zákazníka.

Jestli zájemců ubylo nevím. Já měl roční kapacitu vyčerpanou v červenci.

+22/0
17.11.2016 8:51

J21a96n 74K64n41i27s10p91e12l 3447846699152

Tak motorkáře jsme už naučili jezdit, tak teď zdražíme autoškolu, nacvičíme slalom mezi stromy a hned nám ubyde dalších mrtvolek ...

+4/0
17.11.2016 8:47

K85a98r25e42l 33M14a19z94a23č 3217703976809

To je zase novinářská kvalita! Redaktor se vůbec neobtěžoval zjistit, kolik autoškol přestalo výuku velké motorky nabízet. To není úbytek 10 % ale cca 60–70 %!!! Dále se zvedla cena z cca 5-6 000 na 8-15 000 Kč.

Fakt je, že pro lidi, co nemají řidičák na auto a neumí jezdit na kole je to velký problém.

+2/−1
17.11.2016 8:39

R14o19m46a21n 19K58r79a13t50o65c10h28v38í97l 6936907666924

Oni jsou lidi co neumí jezdit na kole?

Oni lidi co neumí jezdit na kole si dělají řidičák na motorku?

+2/0
17.11.2016 8:57

J71a47n 92M46a15r58t85i25n 6212780509

nie je vediet ako vediet. Ja som robil vodicak na A 3 roky dozadu - s pol milionom km v aute a myslim slusnym jazdenim na bicykli. Ono prave tu je ten rozdiel v umet a umet. Vacsina ludi na bicykli jazdit nevie (najma ked ide o krizove situacie, vyhybanie sa a brzdenie). Motorka je daleko tazsia ale navyky z bicykla sa daju velmi dobre pouzit (nebrzdit prednou pri otacani a podobne)

0/−1
17.11.2016 9:37

O96n85d13ř65e59j 23L89o55š89o34t36h 9880112444422

Pokud je to tak, tak čemu to vadí? Tlak na nízkou cenu vede jen k mizerné kvalitě. Takže by neškodilo upravit metodiku i u výcviku na auto. Aby se vytřídily nekvalitní školy a kvalitní měly dost peněz na to, aby prováděly kvalitní výcvik, který k něčemu bude.

0/0
17.11.2016 9:56

P24e23t93r 15J24a14n56o27š 5985601860665

Je to tak, i pouhé rozšíření ze skupiny A2 (do 35kW) na A (neomezená) zdražilo z cca 3000Kč na 10000Kč. To už si spousta lidí rozmyslí.

0/0
17.11.2016 12:35

V14l86a34d92a46n 11Č62e52r79n96í62č78e83k 8142456753670

Tedy v pašovat do článku větu, kde si dovolí spojovat letošní menší počet mrtvých motorkářů s tvrdším výcvikem, i když se slovíčkem pouze, chce opravdu hodně odvahy nebo hlouposti

Jinak co se týká zvedání motorky, názorná ukázka např.

https://www.youtube.com/watch?v=tYbqERp5P-8

někde jsem to viděl i z ůplného sedu.

0/0
17.11.2016 8:34

R44o58m91a11n 71K43r71a31t15o64c46h50v67í14l 6156727556854

"V Plzni před časem havaroval motorkář na začátku zkoušky - projel rovně kruhový objezd."

to ale vypadá spíš na to, že by se měli dělat i psychotesty.

+6/−1
17.11.2016 8:33

R67a65d41e88k 87N48e90u62m27a60n25n 5312202678805

tak napiš psychotesti:-P

0/0
17.11.2016 9:02

S58t63a11n94i65s42l52a62v 70S41l45o26v12á22k 1922568152379

Spíš ho nejdřív naučit technice zatáčení na motorce.

Asi točil řidítky jako volantem.

0/0
17.11.2016 16:52

R28o77m19a36n 54K70r53a19t18o26c20h15v83í53l 6776687186494

Já teda nevím, ale nemůžu jezdit na motorce, pokud na ní neumím.

+1/0
17.11.2016 8:31

J55a33r36o51s64l57a91v 47R42ů13ž52i53č37k47a 6743629168656

Vždy a vždycky to bude o lidech. Tento typ řidičáku jsem dělal. Ve 32 letech se chci občas projet na endurku. V autě najedu 50 tisíc. Prvně jsem byl vyhozen za jeden spadlej kužel a hlavně, že jsem nejel padesátkou-měřeno komisařem odhadem. Po stížnostech pozvali měšťaky s radarem, byl jiný komisař a vše proběhlo bez problémů.

+2/0
17.11.2016 8:30

J96a29n 31D30r67l91í17k 6957898613877

Právě kvůli tomu si spoustu lidí nedělá řidičák. Jinak by mě zajímalo, jestli se ještě zabavuje řidičák na auto, když se neudělají zkoušky na motorku?

0/0
17.11.2016 8:47

Z97d84e40n71ě35k 44T29r87u61t14n10o59v83s55k46ý 7803593816550

Pokud neuděláte testy tak určitě

0/0
17.11.2016 14:04

J27a36r63o66s22l21a30v 34R64ů43ž43i68č66k39a 6593449278226

I když se neudělá test, tak Vám řidičák nevezmou... To by byl pro mě velký risk. Po neúspěšných testech Vás může do čtrnácti dnů kontaktovat magistrát a do týdne byste mel vrátit řidičák. Vědí, že budete mít opravnou zkoušku a nikdo nikoho nevyzívá. To byste to musel napsat pod 50%.. Ptal jsem se na to.

0/0
17.11.2016 19:53

M80a11r12t54i74n 54R60a96j69s46k73ý 1316200571249

Na dvou kolech jezdim uz delsi dobu a ridicak jsem dle novych pravidel delat nemusel, presto jsem si to na cvicisti zkusil a neco bylo "zajimave". Vse se da zvladnout, chce to ale praxi. Naprosto chapu, ze vypsany pocet hodin nemuze nekterym zacatecnikum stacit a musi di dokoupit jizdy, coz je ale IMO v poradku. Aspon pak na silnici s mokrejma papirama budou trosku neco umet. Stejne zkusenosti nabiras celej zivot.

Vadi mi vsak neco jineho. Dnesni absolvent autoskoly pro skupinu B dostane automaticky i malou motorku a skutr do 125ccm, aniz by (v drtive vetsine pripadu) na te motorce kdy sedeli nebo jeli. Spousta ridicu automobilu pak nema absolutne predstavu, co znamena jizda na motorce, nutnost prudce zabrzdit, udelat vyklon, mysku, objet prekazku atd. Casto vjedou necitlive motorkarum do trasy a vystavi je zbytecne krizove situaci. Na druhou stranu si plne uvedomuji, ze plno motorkaru jezdi take jako cunata..

No nic, hlavne vsem co nejvice km bez nehod a hezkej svatecni den ;-)

P.S. Cheza foreverV[>-]

+10/−1
17.11.2016 8:16

J44a44n 61M43o28r27a60v15a 4192645539273

Až na ten ropakov ok

+2/0
17.11.2016 8:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.