Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

100 POHLEDŮ NA ČESKO: Starodávné tramvaje v centru Liberce

V posledních 150 letech toho Česko zažilo hodně. Dvě velké světové války, průmyslový rozmach, hospodářské krize i obrovské přesuny obyvatelstva. To všechno mělo vliv na podobu měst i krajiny. Seriál iDNES.cz vám ukáže méně známé pohledy na některá místa v Čechách, na Moravě i Slezsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52i76r31o93s72l32a73v 91H78i32l85l38e89b52r42a64n77d39t 5822609865967

No ovšem, starý dobrý Most. O tom žádná.

0/0
5.11.2016 19:21

J62a83n 15C84h95o12d53u62r66a 1952489783433

Redaci dávám mínus za nahrazení rychlého odkazu na 100 pohledů na Most za "Volba amerického prezidenta"

0/0
2.11.2016 14:08
Foto

H32a19n63k25a 17T49o82u39f82a48r55o57v86á 6467319597703

Narodila jsem se v Jablonci. Do Liberce jsem jezdívala s rodiči často, neb to bylo blízko. S kočárkem se sice do tramvaje naskakovat nedalo, takže jsme byli platící cestující. Ale již jako miminko si ty tramvaje pamatuji. Já byla totiž velice vnímavé a inteligentní miminko. :-)

PS.- Nechápu, proč mi maminka stále říkala, jaká je to škoda, že jsem z toho vyrostla.

+6/0
1.11.2016 13:18

V65á33c96l22a92v 69S16v74o69b88o85d93a 5356838839

:-)

+1/0
1.11.2016 18:10

V37e85r46o25n98i95k59a 50H33u80b55á44č31k54o23v63á 3966145786585

Mám ráda své město - Liberec.

+1/0
1.11.2016 12:37

M26a28r71e66k 85S66a12j23d78a 2765630226588

Na teto serii se mi libi to samotne poznavani, prispevky pana Benese a pak take, ze pri "odhaleni" jsou v popisku citovany nektere prispevky z diskuse R^ Super serial!

+4/0
1.11.2016 10:24

J68a62n 61V62a46c31a84, 29i17D96N25E42S28.81c92z 5246544641483

Dobrý den, děkujeme za pochvalu. Osobně jsem rád, že se do toho pan Beneš zapojil a že kolem některých fotografií spustí zajímavá diskuze. S pozdravem JV

+7/0
1.11.2016 11:22
Foto

H21a29n85k33a 16T86o98u79f34a92r64o66v78á 6417649547903

Těším se na Karlovy Vary, pokud budou. Budou?

Je to totiž krásná osada, která kdysi bývala poblíž Mostu. ;-D

+2/0
1.11.2016 13:24

J11a14n 38V50a27c95a78, 96i86D46N77E68S85.80c60z 5936694971133

Dobrý den,

my nesmíme ani naznačovat, co bude. :-) A stejně je všechno Most. Faktem ale je, že u některých měst se nám nedaří najít "neprovařené" záběry, takže se jim raději vyhneme.

Klidný zbytek dne

JV

+4/0
1.11.2016 16:26

M14i24c49h42a60e97l77a 41N18o27v90á48k63o25v24á 8810898198571

Fajn. Ještě vyřiďte adminovi, aby literární příspěvky páně Benešovy posuzoval nikoli striktně dle pravidel, leč s větší mírou tolerance. Protože důležitý je se z toho hlavně nepokakat.

Tentýž příspěvek, leč s autentickým výrazem na konci mi admin smáznul.

Suchar.....:-P

+2/0
2.11.2016 8:53
Foto

H20a24n57k81a 87T90o29u82f46a55r86o96v91á 6607149607313

Suchar? To asi není. Nejspíš Vás chtěl zachránit před ostudou, neboť tak autentický výraz z úst ženy zní přinejmenším podivně.

Nebylo by od věci, kdybyste si přepečlivě přečetla diskusi u minulého dílu. Možná byste pochopila, že tu vzniklo cosi, co rozhodně není dobré ničit provokováním.

Přeji hezký den.

0/0
2.11.2016 9:25

M12i10c33h36a77e62l28a 98N18o15v68á51k94o41v95á 8770548268231

Dobrý den, Hanko, nechci se s Vámi pouštět do disputace, myslím, že v jádru nám oběma jde o totéž - hezky se u tohohle seriálu pobavit, probíhá tady většinou (hlavně díky p.Benešovi) velice příjemná a vtipná diskuze, tak odlišná od mnoha ostatních, kde lze narazit na opravdové sprostoty - míněné skutečně vážně, s cílem urazit a pošpinit "protivníka".

Ono inkriminované slovo jsem označila za "autentické" proto, že autenticky zaznělo v příspěvku pana Beneše. Já ho příliš nepoužívám, před ostudou se většinou zvládnu ochránit sama, nemusíte se bát, už jsem velká holka.

Minulou diskuzi jsem onehdá četla, děkuji za doporučení. Přesto jsem si rýpnutí neodpustila. Myslím, že i admin má vlastní mozek - tupě následuje pravidla bez posouzení všech okolností jen kompjútr.

I já Vám přeji hezký den.

0/0
2.11.2016 10:47

P94e65t38r 27N12e25c89h50a88n44i53c92k76ý 7283326318840

Liberec, konečně něco co poznám jasně.

+1/0
1.11.2016 9:05

M58i36c18h23a33l 55S20y38r10o82t38i50u27k 2551958284179

Liberec, vyústění Pražské na dnešní Soukenné náměstí.

+3/0
1.11.2016 1:05
Foto

R81o75b85e86r38t 69U48r44b25á83n28e64k 3798162504483

Tehdy názvem Reichenberg, dnes Liberec.

+3/0
31.10.2016 19:49

O29l59d31ř93i37c45h 39J30a13n77e69č78e21k 8879606253511

Konečně zase jednou něco z mého rodného kraje - dokonce mé rodné město - a já to úplně zaspal :-( no, zaspal proto, že jsem neseděl v kanceláři, ale jezdil na kole právě po rodném kraji ;-)

Jinak ale myslím hodně lehké i pro nerodáky, ta nápověda je tam dost nadbytečná, ono nakonec stačí zvětšit si tu fotku a podívat se, kam že ta tramvaj jede.

Mimochodem kousíček té zrušené trati zůstal na ulici o něco výš zachován ;-)

+2/0
31.10.2016 19:21

L58u71d35ě12k 77N76ě59m31e36c 5945841702924

No tak... sice poznám zhruba polovinu míst v této sérii, ale že by zrovna tohle pro mě bylo nějak lehké, to říci nemůžu.

+1/0
1.11.2016 9:53

O83l98d19ř85i47c48h 55J79a86n32e54č90e58k 8929406273401

Záleží na úhlu pohledu, jak ono 'lehké' berete.

Samozřejmě poznat to s jistotou z fleku mohlo být těžké.

Na druhou stranu pokud netrváte na poznání s jistotou a z fleku a chcete trochu hledat, tak už jen fakt, že na fotce jsou tramvaje, dává velmi blízký okruh možností. Když se navíc přičtou ty výlučně německé nápisy s odkazem na Sasko, možností ještě výrazně ubude a nápověda "severočeské město" nedává (spolu s tramvajemi) víc než 5 možností, k těm tramvajím a německým nápisům stejně byla zbytečná.

A jak už jsem napsal - když si fotku rozkliknete a kouknete na cílovou stanici tramvaje, tak už opravdu můžete váhat leda o tom, jestli náhodou tramvaje z Jablonce někdy neměly konečnou stanici v Rochlicích.

V seriálu byly v minulosti fotky, kde člověk, který to v daném místě nezná podrobně osobně, opravdu neměl tušení a neměl se ani čeho chytit.

0/0
2.11.2016 11:10

L46u23d48ě52k 90N55ě34m95e70c 5865941912594

No vidíte. Tak zrovna ta cedule s cílovou stanicí zběžně vypadala jako nápis pod oknem na baráku vzadu a odhadoval jsem ji na název firmy. Cílovou stanici tramvaje bych hledal na jiném místě, nejspíš nad čelním sklem nebo na boku.

No a ty starší fotky jsem opravdu většinou poznal podle místa, kde to znám, nebo kde jsem byl.

0/0
2.11.2016 11:40

P68e79t98r 76V82l84a18d27i13m61í15r 64Č21e33r79m31á89k 8533157405764

Jasně, Liberec. Vyústění Pražské ulice na Soukenné náměstí.

+2/0
31.10.2016 18:46

V12l54a53d62i46m84í70r 43N55o92v30á82k 3262444586981

No,uvažoval jsem o Jablonci a Teplicích,ale přikláním se k tomu Liberci a k trati č.2 Růžodol I-Rochlice.Škoda,že není více vidět ta ulička vzadu,pokud by to šlo do kopce,tak by to byl jasně Liberec,pokud ne,tak ty Teplice nebo Jablonec.

Ale je škoda,že se takové tratě rušily,mohla to být dnes rarita jako v San Francisku. A možná dnes by se takové tratě vyplatily, nebylo by na škodu nově zavést trať (Rychnov.n.N)-Jablonec.n.N-Janov.N-(Bedřichov),která by byla používána obzvlášť v zimě,neb v Bedřichově se to parkování s auty přehání.Lidi by mohli pak parkovat v Liberci nebo Jablonci,určitě místa na parkování by se tam našla.

+3/0
31.10.2016 18:41

O98l33d59ř28i63c63h 38J40a34n86e93č29e40k 8589636253691

Taky jsem chvíli váhal, jestli to není chyták a nemůže to být Jablonec, ale ne, stačí si foto zvětšit a přečíst si tabuli cílové stanice tramvaje ;-)

Tahle trať pochopitelně zrušená není, je pouze přeložená.

A ta tramvaj v Jablonci - to je těžké, byla by to dlouhá trať drahá na výstavbu, přitom s nízkou frekvencí spojů (jak do Janova, tak do Rychnova jen jednou za půl hodiny) - to se prostě nevyplatí. A navíc si moc nedokážu představit, jak by tramvaje v zimě ty prudké kopce v rozsolené sněhové břečce zvládaly.

+2/0
31.10.2016 19:27

V68l24a74d67i98m80í40r 64N64o66v75á43k 3312644396581

O Jablonci jsem váhal,neb ale to křižování tratí pod tím prvním náměstí bylo jiné a v Teplicích téže.Kdy ovšem v Liberci byl postaven normální rozchod kolejí,nevím,to mě také mýlilo. Ta trať,o které jsem psal je ale opravdu zrušená,nikoliv ovšem z H.Hanychova přes nádraží do Lidových sadů.Ale při rekonstrukci jedenáctky do Jablonce je snad u bývalé Textiliany naznačena odbočka do Rochlic,je to možná i v plánu.

Nízká frekvence spojů do Bedřichova(Janova) je i v současné době autobusy.Lidi z Bedřichova se dopravují povětšině do Jablonce nebo Liberce denně auty,neb tam žijí přece jenom movitější lidé (je to třeba vidět na výsledcích voleb).Mimo zimní období by se měl vymyslet nástroj,aby ta MHD byla používána.Tj.,buď represe,nebo naopak úleva.Takže používáš denně do zaměstnání auto(to by se v dnešní době dalo zjistit a nemluvme o špiclování),no tak budeš obci platit více za randál a zkázu vzduchu.Protože lidé tam zatím vzduchem také jezdí.Anebo,použiješ MHD,která tedy bude jezdit v rozumných intervalech a my ti dáme právě slevu na tu MHD.

To by se týkalo i návštěvníků hor. A žádná MHD nikdy nemůže být výdělečná,ta je postavena na tom,aby co nejvíce lidí někam dopravila.

Co se týče zimy,tak možná ještě někde ve Vrkoslavicích stojí ještě rozpadající se depo,kde se nalézá na kolejích takový dřevěný pluh.

+1/0
31.10.2016 21:00

O47l73d19ř55i41c77h 77J93a34n98e82č55e40k 8189686983111

- Pokud se dobře pamatuju, normální rozchod byl v Liberci zaveden někdy v první polovině devadesátých let. Minimálně v části sítě (z Fügnerovy k Viaduktu) vedle sebe existují oba rozchody, což znamená tři kolejnice - jednu používají jak normálněrozchodné vozy městských linek, tak úzkorozchodné do Vratislavic / Jablonce. A tu druhou má každý rozchod svoji.

- Jasně, na Soukenném náměstí se potkávalo a potkává více tratí, měnilo se tam trasování. Ale přeložení trati do Lidových sadů z Pražské do Rumunské (80. léta?) docela určitě s přestavbou na normální rozchod (90. léta) nesouviselo.

- Směr Rochlice už dlouho tramvaj nejezdí a až do Rochlic se snad ani nic neplánuje - ta odbočka za Textilanou má vést na sídliště Broumovská, s tím se napevno počítá (možná i tam teď jsou koleje pro oba rozchody), ale jestli má / může jít dál až do Rochlic, to fakt nevím.

- No právě jsem to myslel tak, že protože do Janova, Bedřichova a Rychnova je dnes poměrně nízká frekvence spojů a stačí to, nemá smysl investovat miliardy do stavby tramvajové trati. Kolik lidí dojíždí za prací z Bedřichova a Janova do Liberce a Jablonce nevím - výsledky voleb jsou dané hodně tím, že je tam hodně podnikatelů, kteří ale mají v místě své provozovny pro turisty a nikam (denně) nedojíždí. A tramvaj z Bedřichova do Jablonce by neřešila dojíždění do Liberce (přes Jbc obrovská oklika) a naopak. Pokud by byla snaha rozšířit hromadnou dopravu a eliminovat auta, tak v současné situaci (i finanční) určitě pomocí autobusů, třeba i s hybridním pohohem, ale tramvaje by byly extrémně drahý luxus.

- Pluh problém zimního provozu, který jsem měl na mysli, neřeší. Nemůžete srovnávat dnešní provoz s meziválečným obdobím. Když mají koleje vlastní těleso, tak stačí pluhovat, kolejovým vozidlům vrstva sněhu na svršku nevadí. Jenže v Jablonci by koleje musely vést ulicemi, po nichž současně jezdí i auta, ta prosolený sníh rozjezdí na kluzkou břečku a ta by nejspíš tramvajím v prudkých svazích způsobovala obrovské problémy.

+1/0
31.10.2016 22:52

V51l66a80d43i38m40í19r 84N59o63v81á97k 3752694306271

I v jiných městech jezdí tramvaje po kluzké břečce v ulicích do kopce a nic se neděje a nemusí to být zrovna v ČR. A budete se divit,v Praze se ten pluh používá.V Beřichově a Janově,pravda,je spousta podnikatelů,ale třeba i doktorů,kteří denně někam dojíždějí.Aa neříkejme,že podnikatelé občas také někam nejezdí vyřizovat přímo obhodní záležitosti.Ale jde hlavě o ty turisty,podívejte se,jak je v létě,v zimě,ba i na jaře přeplněné parkoviště v beřichově a i některá auta jsou tam všelijak poskládána,aby se nemuselo platit.

No,ty dva rozchody byly v Liberci snad postaveny až v novější době,ale kdy a jak to probíhalo,nevím.

Jinak ta trať snad má vést až za Rochlice,kam,ale to opravdu nevím.Snad jsem zaslechl i Králův Háj,ale to se mi nějak nezdálo....

+1/0
1.11.2016 0:31

O84l19d93ř33i65c31h 94J15a28n36e31č13e45k 8399656823291

Ale v Jablonci jsou ty kopce obzvláště prudké a ještě v dobách nedávno minulých tam toho sněhu a tedy břečky byly vždy spousty. Já fakt pochybuju, že by (i s ohledem na současné bezpečnostní předpisy) bylo rozumně možné natáhnout koleje mezi Švermákem a Ruďákem (Dolním a Horním náměstím ;-)) a nechat tam tramvaje beze všeho jezdit.

Já přeci nic neřekl o tom, že by se v Praze pluh neměl používat. Psal jsem, že když mají koleje vlastní těleso, stačí pluhovat - resp. dokonce musí, protože po travnatém pásu s tramvajovými kolejemi nejezdí sypače ;-) Ale v Praze je mnoho kilometrů kolejí na samostatném tělese (oddělené od aut), mimo jiné právě v nejprudších kopcích jsou tramvaje mimo silnici (Barrandov, Trojská, Krejcárek). Ale v Jablonci (ve městě) si těžko dokážu představit, kudy by tramvaj mohla vést mimo ulice.

Přeplněná parkoviště v Bedřichově (ačkoliv jsou poměrně drahá) jsou právě důkazem, že se lidem hromadnou moc nechce - autobusů jak z Jablonce, tak z Liberce jezdí spousta a přesto tolik lidí jezdí auty. To by tramvaj výrazně nezměnila. A když jede hoteliér nebo restauratér jednou dvakrát do města, tak taky těžko pojede hromadnou, tím spíš, pokud při té příležitosti chce nakoupit.

Už jsem napsal, že dva rozchody byly v Liberci postaveny v 90. letech při přeměně městské linky z Hanychova do Lidových sadů na normální rozchod, přičemž ale trať do Jablonce zůstala úzkorozchodná a je to tak dodnes. Pochopitelně minimálně úsek z Fügnerovy do vozovny na Rybníček musí být sjízdný pro oba rozchody, ale úzký rozchod vedle normálního vede minimálně k Viaduktu. Při rekonstrukcích trati na Vratislavice se trojkolejnice pokládá aspoň na přejezdy, aby se při případné budoucí přestavbě nemusely znova rozkopat, ale nevím, jestli je klasický rozchod do Vratislavic vůbec někdy v plánu.

0/0
2.11.2016 11:28

O13l23d95ř40i56c95h 16J38a21n12e46č67e18k 8749446103561

Zkrátka a dobře: až na tom Bedřichov jednou bude jako Zermatt, dokážu si tramvaje představit, do té doby je to šíleně drahý a nepříliš efektivní luxus. Do té doby stačí autobusy.

Řada dnešních Čechů stejně z auta dobrovolně nepřesedne. Možná, kdyby ty autobusy byly zdarma. A pochopitelně by musela být k dispozici velká záchytná parkoviště (rovněž zdarma), kde by se na autobus dalo přesednout. Jejich absence je obecným problémem české hromadné dopravy.

Jinak se auta odněkud dají vyhnat asi jedině explicitním a úplným zákazem.

0/0
2.11.2016 11:33

P64e47t47r 80K26o42l72o56m76a16z44n14í65k 8324413780616

Do Rochlice má ta tram dvě varianty (po Horákové a přes Broumovskou), ale na ÚP sedí jak žába na prameni Hrbková, takže si ještě počkáme ...

+2/0
1.11.2016 10:27

Honza 8459149472961

Na tramvaji je jasně napsáno ROCHLICE , ale německy.Takže je to jednoduché.

+2/0
31.10.2016 18:28

J80o94s96e92f 18T35l87a76m16s34a 7831440373647

Tipuji, zdůrazňuji tipuji, že to bude Ústí nebo Liberec/Jablonec.

0/0
31.10.2016 16:18

L30e81n72k48a 74H57o58f40f62m42a80n44n94o11v63á 9513511132317

V Liberci a Jablonci jezdí tramvaje dodnes, je to Karviná

0/−3
31.10.2016 15:58

J93o28s43e10f 83T44l47a74m62s67a 7791560373597

Ne, taková ulice v Karviné není. Navíc, karvinské lokálky jezdily po rozchodu 760 mm a tohle na fotce vypadá na rozchod 1000 mm.

+4/0
31.10.2016 16:15
Foto

Z97d56e44n34ě80k 82M64a34t42u29š49k44a 7778726545946

hm a Karviná je na severu Čech

+7/0
31.10.2016 16:28

O71l38d81ř80i84c22h 26J60a77n30e40č56e74k 8949256673281

Ale trať na fotce byla už dávno přeložena o pár ulic dál - myslím již někdy v 80. letech.

+2/0
31.10.2016 19:29

P75e25t54r 35H91á53j55e85k 9692467602458

;-D

0/0
1.11.2016 7:29

P58a12t27r35i28k 89E17g11e42r 2868690739631

Tramvaje v Česku jezdí v 10 městech v Praze, v Brně a Modřicích, v Ostravě, v Plzni, v Liberci a Jablonci nad Nisou, v Olomouci, v Litvínově a Mostě. Tramvaje dříve jezdily také v Jihlavě, v Ústí nad Labem, v Mariánských Lázních, v Českém Těšíně, v Opavě, v Bohumíně, v Teplicích a v Českých Budějovicích. V Jirkově se o tramvaji také uvažovalo. Jenže třeba v Ústí nad Labem tramvaje nejezdí z důvodu kopcovitého terénu. V Českých Budějovicích zase byla trať hodně krátká. Praha chce tramvajovou síť rozšířit do Odolené Vody, do Říčan, ale chtělo by to možná také do Černošic, Čelákovic, na Kladno a na pražské sídliště Rohožník. Za prodloužení do Slivence, na sídliště Na Dědině a na sídliště Libuš a sídliště Novodvorská jsou někteří pražané rádi. Tramvaje mají zavítat také na Jižní Město a do Petrovic. Více pravděpodobné je, že do Letňan, Čakovic, Bohnic povedou tramvaje. O návratu trolejbusů do Praghy se v roce 2003 uvažovalo, ale jsou nákladné. Chomutov a Jirkov zvažuje, že vozový park nedoplní o nové trolejbusy.

+1/0
31.10.2016 15:41

J48o68s65e14f 56T21l88a91m69s82a 7571860763957

Také Karviná. http://www.zanikleobce.cz/index.php?detail=99067

0/0
31.10.2016 16:16

J23i37r54i 92D68u70d73a 6179823794

v Brně jezdí šaliny :-)

+1/0
31.10.2016 18:05

R21a25d91i97m 42Z98e85h17e53r 3924140833811

A víte jak vzniklo slovo šalina?

0/0
31.10.2016 18:13

K32a30r76l93a 40N12o89v37á42k58o17v59á 4234642905557

Šalina, nespisovně tramvaj, vulgárně elektrika, je prostředek hromadné dopravy v Brně. Slovo samo pochází z romského slovesa "te šalinen", které znamená loudati se a ve volném překladu též chcípnout. V pravém brněnském hantecu se většinou používá výraz šmirgl, který se ovšem v případě mimobrněnských důrazně nedoporučuje ani šeptem vyslovit - v případě Pražanů hrozí dokonce veřejná exekuce na Svobodově náměstí (tj. jediném brněnském náměstí), kde se popravy tzv. cajzlů konají pravidelně každé sobotní odpoledne.

+3/0
1.11.2016 13:41

J46a19r54m10i94l39a 48P38í18c80h53o89v59á 5542767204153

Vlasta Beneš v sukni ;-D

0/0
2.11.2016 8:26
Foto

B82r60o88n83i87s51l86a16v 85G79a22b12r69y98š 2502779571

Mám nezvratné důkazy, že v Brně jezdí tramvaje. :-) To zaprvé. A zadruhé se šaliny nikde nevyrábí. ;-)

0/−2
1.11.2016 10:37

K39a37r23l37a 44N22o74v76á97k10o63v61á 4294602145267

Mám rovněž nezvratné důkazy, že v Brně jezdí jedině šaliny. Vyrábějí se na utajeném místě, takže žádný div, že o tom nic nevíte ;-D

+4/0
1.11.2016 13:43
Foto

B10r68o87n80i49s62l58a65v 25G16a87b61r31y32š 2102419871

Nikoliv, vetsina tramvaji, ktere v Brne jezdi, byla vyrobena v Praze na Smichove, v podniku CKD Tatra. A ten saliny fakt nevyrabel. ;-)

0/0
1.11.2016 15:21

P88e54t36r 41H57a53n32k74a 8569535383218

má pravdu, předsedo

0/0
1.11.2016 17:15

O38l87d79a 58O49l49e47š 5450605568695

do popředí se teď derou autobusy na elektřinu, tramvajím asi odzvonilo

0/0
31.10.2016 22:53

M49a41t86ě80j 63K18o60n90v22a12l39i96n60a 8729385203

Spíše trolejbusům. Ty nemají na rozdíl od tramvají žádné další významné výhody oproti autobusům, jelikož musí stejně jezdit po silnici....

0/0
1.11.2016 10:15

P24e61t48r 91N19e35t89o68l62i58c49k91ý 4448306824475

Jen mají téměř třetinovou kapacitu

0/0
1.11.2016 10:54

K49a16r89l79a 10N82o81v43á68k71o73v12á 4774952665557

Výraznou výhodu mají tu, že jezdí na elektřinu, tím pádem méně smrdí ;-)

+2/0
1.11.2016 13:45

P19e52t86r 72N32e46t55o86l92i94c71k37ý 4278906374625

Jak jste na takový nesmysl přišel? Tratí se buduje po celém světě nejvíc v historii

0/0
1.11.2016 10:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.