Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

100 POHLEDŮ NA ČESKO: Starodávné tramvaje v centru Liberce

V posledních 150 letech toho Česko zažilo hodně. Dvě velké světové války, průmyslový rozmach, hospodářské krize i obrovské přesuny obyvatelstva. To všechno mělo vliv na podobu měst i krajiny. Seriál iDNES.cz vám ukáže méně známé pohledy na některá místa v Čechách, na Moravě i Slezsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69i43r44o94s64l94a41v 78H37i87l46l70e70b32r29a58n69d75t 5882369405217

No ovšem, starý dobrý Most. O tom žádná.

0/0
5.11.2016 19:21

J69a30n 46C36h37o86d26u56r64a 1642719233443

Redaci dávám mínus za nahrazení rychlého odkazu na 100 pohledů na Most za "Volba amerického prezidenta"

0/0
2.11.2016 14:08
Foto

H88a63n48k72a 48T15o28u93f11a95r28o40v29á 6387899377313

Narodila jsem se v Jablonci. Do Liberce jsem jezdívala s rodiči často, neb to bylo blízko. S kočárkem se sice do tramvaje naskakovat nedalo, takže jsme byli platící cestující. Ale již jako miminko si ty tramvaje pamatuji. Já byla totiž velice vnímavé a inteligentní miminko. :-)

PS.- Nechápu, proč mi maminka stále říkala, jaká je to škoda, že jsem z toho vyrostla.

+6/0
1.11.2016 13:18

V73á44c79l49a95v 17S66v76o77b84o23d72a 5266328369

:-)

+1/0
1.11.2016 18:10

V80e68r80o84n30i69k70a 42H38u25b51á88č27k97o47v59á 3936815296835

Mám ráda své město - Liberec.

+1/0
1.11.2016 12:37

M32a26r37e32k 86S69a87j35d42a 2125710746248

Na teto serii se mi libi to samotne poznavani, prispevky pana Benese a pak take, ze pri "odhaleni" jsou v popisku citovany nektere prispevky z diskuse R^ Super serial!

+4/0
1.11.2016 10:24

J59a59n 43V17a29c66a88, 44i29D37N59E78S18.29c27z 5836124921873

Dobrý den, děkujeme za pochvalu. Osobně jsem rád, že se do toho pan Beneš zapojil a že kolem některých fotografií spustí zajímavá diskuze. S pozdravem JV

+7/0
1.11.2016 11:22
Foto

H92a15n98k58a 81T20o96u94f36a67r70o63v10á 6907399827903

Těším se na Karlovy Vary, pokud budou. Budou?

Je to totiž krásná osada, která kdysi bývala poblíž Mostu. ;-D

+2/0
1.11.2016 13:24

J27a92n 14V46a10c55a72, 47i28D12N68E85S85.41c54z 5186654751653

Dobrý den,

my nesmíme ani naznačovat, co bude. :-) A stejně je všechno Most. Faktem ale je, že u některých měst se nám nedaří najít "neprovařené" záběry, takže se jim raději vyhneme.

Klidný zbytek dne

JV

+4/0
1.11.2016 16:26

M77i49c46h22a91e97l28a 80N28o46v29á94k27o11v34á 8780648928411

Fajn. Ještě vyřiďte adminovi, aby literární příspěvky páně Benešovy posuzoval nikoli striktně dle pravidel, leč s větší mírou tolerance. Protože důležitý je se z toho hlavně nepokakat.

Tentýž příspěvek, leč s autentickým výrazem na konci mi admin smáznul.

Suchar.....:-P

+2/0
2.11.2016 8:53
Foto

H30a67n79k56a 22T33o21u62f81a59r14o86v44á 6237899467783

Suchar? To asi není. Nejspíš Vás chtěl zachránit před ostudou, neboť tak autentický výraz z úst ženy zní přinejmenším podivně.

Nebylo by od věci, kdybyste si přepečlivě přečetla diskusi u minulého dílu. Možná byste pochopila, že tu vzniklo cosi, co rozhodně není dobré ničit provokováním.

Přeji hezký den.

0/0
2.11.2016 9:25

M34i93c85h65a80e19l52a 51N10o10v44á16k30o48v22á 8870968948191

Dobrý den, Hanko, nechci se s Vámi pouštět do disputace, myslím, že v jádru nám oběma jde o totéž - hezky se u tohohle seriálu pobavit, probíhá tady většinou (hlavně díky p.Benešovi) velice příjemná a vtipná diskuze, tak odlišná od mnoha ostatních, kde lze narazit na opravdové sprostoty - míněné skutečně vážně, s cílem urazit a pošpinit "protivníka".

Ono inkriminované slovo jsem označila za "autentické" proto, že autenticky zaznělo v příspěvku pana Beneše. Já ho příliš nepoužívám, před ostudou se většinou zvládnu ochránit sama, nemusíte se bát, už jsem velká holka.

Minulou diskuzi jsem onehdá četla, děkuji za doporučení. Přesto jsem si rýpnutí neodpustila. Myslím, že i admin má vlastní mozek - tupě následuje pravidla bez posouzení všech okolností jen kompjútr.

I já Vám přeji hezký den.

0/0
2.11.2016 10:47

P64e25t35r 58N19e47c23h93a83n32i39c58k48ý 7753396928980

Liberec, konečně něco co poznám jasně.

+1/0
1.11.2016 9:05

M21i32c76h26a79l 55S77y26r89o24t69i71u17k 2901358574739

Liberec, vyústění Pražské na dnešní Soukenné náměstí.

+3/0
1.11.2016 1:05
Foto

R20o30b25e56r71t 70U96r85b23á91n61e33k 3148232304363

Tehdy názvem Reichenberg, dnes Liberec.

+3/0
31.10.2016 19:49

O89l20d80ř25i62c86h 97J44a43n49e75č16e12k 8589746643481

Konečně zase jednou něco z mého rodného kraje - dokonce mé rodné město - a já to úplně zaspal :-( no, zaspal proto, že jsem neseděl v kanceláři, ale jezdil na kole právě po rodném kraji ;-)

Jinak ale myslím hodně lehké i pro nerodáky, ta nápověda je tam dost nadbytečná, ono nakonec stačí zvětšit si tu fotku a podívat se, kam že ta tramvaj jede.

Mimochodem kousíček té zrušené trati zůstal na ulici o něco výš zachován ;-)

+2/0
31.10.2016 19:21

L28u60d82ě31k 37N24ě45m63e33c 5275311722134

No tak... sice poznám zhruba polovinu míst v této sérii, ale že by zrovna tohle pro mě bylo nějak lehké, to říci nemůžu.

+1/0
1.11.2016 9:53

O69l86d78ř60i35c75h 71J70a75n74e85č74e79k 8659686473211

Záleží na úhlu pohledu, jak ono 'lehké' berete.

Samozřejmě poznat to s jistotou z fleku mohlo být těžké.

Na druhou stranu pokud netrváte na poznání s jistotou a z fleku a chcete trochu hledat, tak už jen fakt, že na fotce jsou tramvaje, dává velmi blízký okruh možností. Když se navíc přičtou ty výlučně německé nápisy s odkazem na Sasko, možností ještě výrazně ubude a nápověda "severočeské město" nedává (spolu s tramvajemi) víc než 5 možností, k těm tramvajím a německým nápisům stejně byla zbytečná.

A jak už jsem napsal - když si fotku rozkliknete a kouknete na cílovou stanici tramvaje, tak už opravdu můžete váhat leda o tom, jestli náhodou tramvaje z Jablonce někdy neměly konečnou stanici v Rochlicích.

V seriálu byly v minulosti fotky, kde člověk, který to v daném místě nezná podrobně osobně, opravdu neměl tušení a neměl se ani čeho chytit.

0/0
2.11.2016 11:10

L57u53d43ě71k 31N90ě91m22e54c 5555571962404

No vidíte. Tak zrovna ta cedule s cílovou stanicí zběžně vypadala jako nápis pod oknem na baráku vzadu a odhadoval jsem ji na název firmy. Cílovou stanici tramvaje bych hledal na jiném místě, nejspíš nad čelním sklem nebo na boku.

No a ty starší fotky jsem opravdu většinou poznal podle místa, kde to znám, nebo kde jsem byl.

0/0
2.11.2016 11:40

P23e93t74r 55V70l24a79d35i85m14í88r 72Č41e85r12m65á68k 8753347165794

Jasně, Liberec. Vyústění Pražské ulice na Soukenné náměstí.

+2/0
31.10.2016 18:46

V83l59a51d21i76m74í34r 15N77o78v40á56k 3802984396141

No,uvažoval jsem o Jablonci a Teplicích,ale přikláním se k tomu Liberci a k trati č.2 Růžodol I-Rochlice.Škoda,že není více vidět ta ulička vzadu,pokud by to šlo do kopce,tak by to byl jasně Liberec,pokud ne,tak ty Teplice nebo Jablonec.

Ale je škoda,že se takové tratě rušily,mohla to být dnes rarita jako v San Francisku. A možná dnes by se takové tratě vyplatily, nebylo by na škodu nově zavést trať (Rychnov.n.N)-Jablonec.n.N-Janov.N-(Bedřichov),která by byla používána obzvlášť v zimě,neb v Bedřichově se to parkování s auty přehání.Lidi by mohli pak parkovat v Liberci nebo Jablonci,určitě místa na parkování by se tam našla.

+3/0
31.10.2016 18:41

O65l84d43ř61i17c67h 79J11a85n29e35č33e45k 8309496773221

Taky jsem chvíli váhal, jestli to není chyták a nemůže to být Jablonec, ale ne, stačí si foto zvětšit a přečíst si tabuli cílové stanice tramvaje ;-)

Tahle trať pochopitelně zrušená není, je pouze přeložená.

A ta tramvaj v Jablonci - to je těžké, byla by to dlouhá trať drahá na výstavbu, přitom s nízkou frekvencí spojů (jak do Janova, tak do Rychnova jen jednou za půl hodiny) - to se prostě nevyplatí. A navíc si moc nedokážu představit, jak by tramvaje v zimě ty prudké kopce v rozsolené sněhové břečce zvládaly.

+2/0
31.10.2016 19:27

V80l70a81d97i80m45í19r 12N56o54v56á18k 3732124816451

O Jablonci jsem váhal,neb ale to křižování tratí pod tím prvním náměstí bylo jiné a v Teplicích téže.Kdy ovšem v Liberci byl postaven normální rozchod kolejí,nevím,to mě také mýlilo. Ta trať,o které jsem psal je ale opravdu zrušená,nikoliv ovšem z H.Hanychova přes nádraží do Lidových sadů.Ale při rekonstrukci jedenáctky do Jablonce je snad u bývalé Textiliany naznačena odbočka do Rochlic,je to možná i v plánu.

Nízká frekvence spojů do Bedřichova(Janova) je i v současné době autobusy.Lidi z Bedřichova se dopravují povětšině do Jablonce nebo Liberce denně auty,neb tam žijí přece jenom movitější lidé (je to třeba vidět na výsledcích voleb).Mimo zimní období by se měl vymyslet nástroj,aby ta MHD byla používána.Tj.,buď represe,nebo naopak úleva.Takže používáš denně do zaměstnání auto(to by se v dnešní době dalo zjistit a nemluvme o špiclování),no tak budeš obci platit více za randál a zkázu vzduchu.Protože lidé tam zatím vzduchem také jezdí.Anebo,použiješ MHD,která tedy bude jezdit v rozumných intervalech a my ti dáme právě slevu na tu MHD.

To by se týkalo i návštěvníků hor. A žádná MHD nikdy nemůže být výdělečná,ta je postavena na tom,aby co nejvíce lidí někam dopravila.

Co se týče zimy,tak možná ještě někde ve Vrkoslavicích stojí ještě rozpadající se depo,kde se nalézá na kolejích takový dřevěný pluh.

+1/0
31.10.2016 21:00

O80l34d24ř26i47c98h 81J72a32n85e52č39e14k 8649106653591

- Pokud se dobře pamatuju, normální rozchod byl v Liberci zaveden někdy v první polovině devadesátých let. Minimálně v části sítě (z Fügnerovy k Viaduktu) vedle sebe existují oba rozchody, což znamená tři kolejnice - jednu používají jak normálněrozchodné vozy městských linek, tak úzkorozchodné do Vratislavic / Jablonce. A tu druhou má každý rozchod svoji.

- Jasně, na Soukenném náměstí se potkávalo a potkává více tratí, měnilo se tam trasování. Ale přeložení trati do Lidových sadů z Pražské do Rumunské (80. léta?) docela určitě s přestavbou na normální rozchod (90. léta) nesouviselo.

- Směr Rochlice už dlouho tramvaj nejezdí a až do Rochlic se snad ani nic neplánuje - ta odbočka za Textilanou má vést na sídliště Broumovská, s tím se napevno počítá (možná i tam teď jsou koleje pro oba rozchody), ale jestli má / může jít dál až do Rochlic, to fakt nevím.

- No právě jsem to myslel tak, že protože do Janova, Bedřichova a Rychnova je dnes poměrně nízká frekvence spojů a stačí to, nemá smysl investovat miliardy do stavby tramvajové trati. Kolik lidí dojíždí za prací z Bedřichova a Janova do Liberce a Jablonce nevím - výsledky voleb jsou dané hodně tím, že je tam hodně podnikatelů, kteří ale mají v místě své provozovny pro turisty a nikam (denně) nedojíždí. A tramvaj z Bedřichova do Jablonce by neřešila dojíždění do Liberce (přes Jbc obrovská oklika) a naopak. Pokud by byla snaha rozšířit hromadnou dopravu a eliminovat auta, tak v současné situaci (i finanční) určitě pomocí autobusů, třeba i s hybridním pohohem, ale tramvaje by byly extrémně drahý luxus.

- Pluh problém zimního provozu, který jsem měl na mysli, neřeší. Nemůžete srovnávat dnešní provoz s meziválečným obdobím. Když mají koleje vlastní těleso, tak stačí pluhovat, kolejovým vozidlům vrstva sněhu na svršku nevadí. Jenže v Jablonci by koleje musely vést ulicemi, po nichž současně jezdí i auta, ta prosolený sníh rozjezdí na kluzkou břečku a ta by nejspíš tramvajím v prudkých svazích způsobovala obrovské problémy.

+1/0
31.10.2016 22:52

V85l97a11d58i67m55í81r 85N16o59v59á16k 3982134826541

I v jiných městech jezdí tramvaje po kluzké břečce v ulicích do kopce a nic se neděje a nemusí to být zrovna v ČR. A budete se divit,v Praze se ten pluh používá.V Beřichově a Janově,pravda,je spousta podnikatelů,ale třeba i doktorů,kteří denně někam dojíždějí.Aa neříkejme,že podnikatelé občas také někam nejezdí vyřizovat přímo obhodní záležitosti.Ale jde hlavě o ty turisty,podívejte se,jak je v létě,v zimě,ba i na jaře přeplněné parkoviště v beřichově a i některá auta jsou tam všelijak poskládána,aby se nemuselo platit.

No,ty dva rozchody byly v Liberci snad postaveny až v novější době,ale kdy a jak to probíhalo,nevím.

Jinak ta trať snad má vést až za Rochlice,kam,ale to opravdu nevím.Snad jsem zaslechl i Králův Háj,ale to se mi nějak nezdálo....

+1/0
1.11.2016 0:31

O97l31d13ř12i77c39h 17J48a95n54e50č41e53k 8129906943701

Ale v Jablonci jsou ty kopce obzvláště prudké a ještě v dobách nedávno minulých tam toho sněhu a tedy břečky byly vždy spousty. Já fakt pochybuju, že by (i s ohledem na současné bezpečnostní předpisy) bylo rozumně možné natáhnout koleje mezi Švermákem a Ruďákem (Dolním a Horním náměstím ;-)) a nechat tam tramvaje beze všeho jezdit.

Já přeci nic neřekl o tom, že by se v Praze pluh neměl používat. Psal jsem, že když mají koleje vlastní těleso, stačí pluhovat - resp. dokonce musí, protože po travnatém pásu s tramvajovými kolejemi nejezdí sypače ;-) Ale v Praze je mnoho kilometrů kolejí na samostatném tělese (oddělené od aut), mimo jiné právě v nejprudších kopcích jsou tramvaje mimo silnici (Barrandov, Trojská, Krejcárek). Ale v Jablonci (ve městě) si těžko dokážu představit, kudy by tramvaj mohla vést mimo ulice.

Přeplněná parkoviště v Bedřichově (ačkoliv jsou poměrně drahá) jsou právě důkazem, že se lidem hromadnou moc nechce - autobusů jak z Jablonce, tak z Liberce jezdí spousta a přesto tolik lidí jezdí auty. To by tramvaj výrazně nezměnila. A když jede hoteliér nebo restauratér jednou dvakrát do města, tak taky těžko pojede hromadnou, tím spíš, pokud při té příležitosti chce nakoupit.

Už jsem napsal, že dva rozchody byly v Liberci postaveny v 90. letech při přeměně městské linky z Hanychova do Lidových sadů na normální rozchod, přičemž ale trať do Jablonce zůstala úzkorozchodná a je to tak dodnes. Pochopitelně minimálně úsek z Fügnerovy do vozovny na Rybníček musí být sjízdný pro oba rozchody, ale úzký rozchod vedle normálního vede minimálně k Viaduktu. Při rekonstrukcích trati na Vratislavice se trojkolejnice pokládá aspoň na přejezdy, aby se při případné budoucí přestavbě nemusely znova rozkopat, ale nevím, jestli je klasický rozchod do Vratislavic vůbec někdy v plánu.

0/0
2.11.2016 11:28

O20l71d52ř23i89c97h 48J17a66n86e92č82e69k 8499406533181

Zkrátka a dobře: až na tom Bedřichov jednou bude jako Zermatt, dokážu si tramvaje představit, do té doby je to šíleně drahý a nepříliš efektivní luxus. Do té doby stačí autobusy.

Řada dnešních Čechů stejně z auta dobrovolně nepřesedne. Možná, kdyby ty autobusy byly zdarma. A pochopitelně by musela být k dispozici velká záchytná parkoviště (rovněž zdarma), kde by se na autobus dalo přesednout. Jejich absence je obecným problémem české hromadné dopravy.

Jinak se auta odněkud dají vyhnat asi jedině explicitním a úplným zákazem.

0/0
2.11.2016 11:33

P11e62t31r 35K51o47l11o55m17a36z11n78í94k 8204883480436

Do Rochlice má ta tram dvě varianty (po Horákové a přes Broumovskou), ale na ÚP sedí jak žába na prameni Hrbková, takže si ještě počkáme ...

+2/0
1.11.2016 10:27

Honza 8559899922561

Na tramvaji je jasně napsáno ROCHLICE , ale německy.Takže je to jednoduché.

+2/0
31.10.2016 18:28

J59o23s45e24f 83T56l47a97m65s10a 7421400903797

Tipuji, zdůrazňuji tipuji, že to bude Ústí nebo Liberec/Jablonec.

0/0
31.10.2016 16:18

L65e53n33k19a 26H45o86f87f28m52a96n77n47o58v37á 9793561832937

V Liberci a Jablonci jezdí tramvaje dodnes, je to Karviná

0/−3
31.10.2016 15:58

J94o64s47e46f 77T13l48a44m54s74a 7941200983397

Ne, taková ulice v Karviné není. Navíc, karvinské lokálky jezdily po rozchodu 760 mm a tohle na fotce vypadá na rozchod 1000 mm.

+4/0
31.10.2016 16:15
Foto

Z64d39e27n20ě12k 14M37a17t26u67š75k34a 7298676515816

hm a Karviná je na severu Čech

+7/0
31.10.2016 16:28

O16l47d75ř53i42c86h 49J83a73n70e70č90e77k 8299236393221

Ale trať na fotce byla už dávno přeložena o pár ulic dál - myslím již někdy v 80. letech.

+2/0
31.10.2016 19:29

P41e26t76r 51H55á86j78e95k 9712227582458

;-D

0/0
1.11.2016 7:29

P96a62t48r36i29k 66E65g52e26r 2808650569491

Tramvaje v Česku jezdí v 10 městech v Praze, v Brně a Modřicích, v Ostravě, v Plzni, v Liberci a Jablonci nad Nisou, v Olomouci, v Litvínově a Mostě. Tramvaje dříve jezdily také v Jihlavě, v Ústí nad Labem, v Mariánských Lázních, v Českém Těšíně, v Opavě, v Bohumíně, v Teplicích a v Českých Budějovicích. V Jirkově se o tramvaji také uvažovalo. Jenže třeba v Ústí nad Labem tramvaje nejezdí z důvodu kopcovitého terénu. V Českých Budějovicích zase byla trať hodně krátká. Praha chce tramvajovou síť rozšířit do Odolené Vody, do Říčan, ale chtělo by to možná také do Černošic, Čelákovic, na Kladno a na pražské sídliště Rohožník. Za prodloužení do Slivence, na sídliště Na Dědině a na sídliště Libuš a sídliště Novodvorská jsou někteří pražané rádi. Tramvaje mají zavítat také na Jižní Město a do Petrovic. Více pravděpodobné je, že do Letňan, Čakovic, Bohnic povedou tramvaje. O návratu trolejbusů do Praghy se v roce 2003 uvažovalo, ale jsou nákladné. Chomutov a Jirkov zvažuje, že vozový park nedoplní o nové trolejbusy.

+1/0
31.10.2016 15:41

J21o36s17e92f 85T55l67a92m12s90a 7981350293687

Také Karviná. http://www.zanikleobce.cz/index.php?detail=99067

0/0
31.10.2016 16:16

J78i80r30i 37D14u86d21a 6319433704

v Brně jezdí šaliny :-)

+1/0
31.10.2016 18:05

R21a63d69i23m 41Z51e83h76e65r 3244480923911

A víte jak vzniklo slovo šalina?

0/0
31.10.2016 18:13

K50a14r28l56a 54N97o37v29á67k50o84v44á 4244222925547

Šalina, nespisovně tramvaj, vulgárně elektrika, je prostředek hromadné dopravy v Brně. Slovo samo pochází z romského slovesa "te šalinen", které znamená loudati se a ve volném překladu též chcípnout. V pravém brněnském hantecu se většinou používá výraz šmirgl, který se ovšem v případě mimobrněnských důrazně nedoporučuje ani šeptem vyslovit - v případě Pražanů hrozí dokonce veřejná exekuce na Svobodově náměstí (tj. jediném brněnském náměstí), kde se popravy tzv. cajzlů konají pravidelně každé sobotní odpoledne.

+3/0
1.11.2016 13:41

J34a15r49m25i53l33a 71P23í25c18h34o34v83á 5852357754373

Vlasta Beneš v sukni ;-D

0/0
2.11.2016 8:26
Foto

B76r12o80n59i88s82l12a75v 29G35a28b55r11y47š 2962599711

Mám nezvratné důkazy, že v Brně jezdí tramvaje. :-) To zaprvé. A zadruhé se šaliny nikde nevyrábí. ;-)

0/−2
1.11.2016 10:37

K25a98r93l69a 29N36o88v19á32k29o23v50á 4924902235187

Mám rovněž nezvratné důkazy, že v Brně jezdí jedině šaliny. Vyrábějí se na utajeném místě, takže žádný div, že o tom nic nevíte ;-D

+4/0
1.11.2016 13:43
Foto

B42r43o61n14i70s32l39a29v 89G35a76b70r74y27š 2582629191

Nikoliv, vetsina tramvaji, ktere v Brne jezdi, byla vyrobena v Praze na Smichove, v podniku CKD Tatra. A ten saliny fakt nevyrabel. ;-)

0/0
1.11.2016 15:21

P84e91t65r 55H10a87n91k58a 8409745423188

má pravdu, předsedo

0/0
1.11.2016 17:15

O83l16d27a 84O21l48e43š 5360365428955

do popředí se teď derou autobusy na elektřinu, tramvajím asi odzvonilo

0/0
31.10.2016 22:53

M18a68t91ě58j 61K70o60n69v19a37l57i37n44a 8229295493

Spíše trolejbusům. Ty nemají na rozdíl od tramvají žádné další významné výhody oproti autobusům, jelikož musí stejně jezdit po silnici....

0/0
1.11.2016 10:15

P84e31t38r 37N23e54t22o71l49i65c31k41ý 4898326294235

Jen mají téměř třetinovou kapacitu

0/0
1.11.2016 10:54

K75a32r73l96a 48N26o41v87á30k46o83v80á 4484932965447

Výraznou výhodu mají tu, že jezdí na elektřinu, tím pádem méně smrdí ;-)

+2/0
1.11.2016 13:45

P36e27t14r 98N22e87t82o46l28i36c36k29ý 4798376494955

Jak jste na takový nesmysl přišel? Tratí se buduje po celém světě nejvíc v historii

0/0
1.11.2016 10:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.