Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Norští experti: Dítě není majetek rodičů. Odebrání je však poslední možnost

Pro rodiny, které se do Norska přestěhovaly ze zahraničí, může být obtížné pochopit zdejší systém ochrany dětí, domnívají se Benjamin Larsen a Børge Njå, kteří působí jako odborníci pro ochranu práv dětí na radnici v Oslu. „Dítě je v Norsku chápáno jako jednotlivec s vlastními právy, ne jako majetek rodičů,“ říká Njå v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a10r19o86s33l53a25v67a 73K60a65n79i85o31k14o31v84á 7782919442417

Norway, Give Us Back the Children You Stole -

Norsko, vraťte nám zpět ukradené děti -

https://www.facebook.com/BarnevernetStealsChildren/posts/646258342212427

+1/0
23.11.2016 1:05

J38a36r37o33s11l19a52v25a 70K49a98n48i83o89k92o82v25á 7692989832897

Já PŘEDEVŠÍM nechápu, proč se vůbec píše o "majetku". Dítě je prostě nedílnou součástí jednoho celku - rodiny. A jestli selžou (ale skutečně nevyvratitelně) ti nejbližší, je tu ještě další RODINA !

+1/0
23.11.2016 0:32

V20e17r97o41n39i89k28a 17V28a79l29a84c32h23o75v17á 3768808383535

Otec- diplomat žil v Paříži a jeden čas zvažoval, že požádá o svěření Anderse do své péče. Bylo to v době, kdy byli Andersova matka i on sám sledováni na psychiatrii a psychiatři doporučili umístění chlapce do pěstounské péče, protože jeho chování a chování jeho matky nebylo normální. Andresovi v té době bylo asi pět. Nicméně matce se pomocí advokáta podařilo dosáhnout zamítnutí tohoto návrhu z psychiatrie a i otec se pak stáhl. Chvilku byl v kontaktu se synem, když ten jako teenager páchal trestné činy, vandalismus, přidal se do party sprejerů, ale pak se jejich vztahy přerušily.

V Norsku dnes spíš uslyšíte, že je škoda, že Anders u pěstounů neskončil. Jako malé dítě ho ještě matka dávala k cizím lidem na víkendy (tzv. odlehčovací služba) a po letech ti lidé vypověděli, že prý chtěla, aby s ním hráli nějaké sexuální hry. Ti lidé pak odmítli další spolupráci.

Tohle všechno se odehrávalo v první polovině 80. let, kdy se sociálka ještě ani nejmenovala Barnevern a neplatily ani dnešní zákony...

Více informací najdete třeba v knize norské autorky, která vyšla i anglicky, One of us, ale přiznám se, že pro mě byla tak drastická, že jsem ji ani nedočetla (popis života mladých lidí před Breivikem a jejich smrti).

https://www.amazon.com/One-Us-Massacre-Norway-Aftermath/dp/0374536090

+1/−1
8.11.2016 14:01

V28e73r21o81n88i91k47a 87V60a84l94a12c33h33o40v94á 3968438823125

U pěstounů nežil. I v ČR se rozvádí polovina manželství, na děti to jistě nemá dobrý vliv, ale Breivik je psychopat a byl by jím, i kdyby se jeho rodiče nerozvedli.

+2/0
8.11.2016 13:39

M33a45r51t63i76n 35R17ů82ž25i11č86k26a 9804191788389

kdyby jsou chyby... :)

dopadlo to takto a nikdo nemůže říct, jak by to bylo žít s otcem a výchova od něj

+1/0
8.11.2016 13:42

E28l15i92š51k38a 42K22u26č55e94r54o37v25á 7419342743573

už i to se děje - u matek vychovaných systémem jsou děti preventivně odebírány po porodu.

+1/0
8.11.2016 10:52

E92l11i63š96k85a 73K16u75č46e10r43o14v84á 7339942153353

zajímalo by mě spíš, zda spolu ti dva žijí.

0/0
8.11.2016 10:50

L11e55o14n49a 89W17u88n56d18e48r20l74i57c50h53o93v25á 1268219914640

Kazdy rodic v Norsku obdrzi doklad, ze on je za sve dite zodpovedny. Tedy on je rodicem ditete. Pokud vsak bude sve ditet ohrozovat, zasahne socialka. Stejne jako v CR ci jinde v civilizovanem svete. Dite v Norsku neni majetkem statu, jak zde pisi mnozi. Je ditetem svych rodicu. Pokud vsak pece rodicu ohrozuje zdravi, zivit ci vyvoj ditete... je potreba jej chranit. To neni nic divneho. Bohuzel, jsou lide, kteri deti tyraji, zneuzivaji, zanedbavaji. v Norsku je mimo rodiny umoisteno mene deti nez v CR i mene nez je evropsaky prumer. Tedy skutecne jen ty, ktere by mimo rodiny skoncily i v jinych zemich. Omyly se bohuzel deji. Vsude. Ale kritizovat norskou socialku... kdyz v CR i SR je mimo rodiny umistovano vice detii.. to je, rekneme, hodne alibisticke.

+3/−6
7.11.2016 22:19

M21a38r56t51i93n 38R36ů92ž60i89č29k35a 9684361848849

zdroj? ověřený ... díky

jak může mít sociálka více práv než policie a soud... odebrat dítě, policie neshledá nic špatného, aby se podalo trestní oznámení a stejně to dítě zůstane odebráno

ano, jsme daleko a máme informace jen přes média

oddělit sourozence je špatné... to přece není v jejich zájmu! a pokud to tvrdí sociálka v Norsku, tak lže a kde lže dále

+1/−1
8.11.2016 13:19

L50e13o54n55a 57W75u97n57d35e91r16l28i86c73h40o40v92á 1958539144190

zdroj - deti mimo rodiny mene - zde tato zprava, str. 9: http://www.assembly.coe.int/nw/xml/XRef/X2H-Xref-ViewPDF.asp?FileID=21567&lang=en

0/0
8.11.2016 23:06

M21a62r23t37i65n 88R22ů50ž48i72č65k12a 9894691708629

tak nevím, ale firefox tento odkaz neotevře... udělá z něj stažený soubor pdf.aspx :(

a... tak stačí jen přejmenovat na pdf... ok

- v celém dokmentu je jen jednou něco o ČR a to v souvislosti s kauzou Wallových.

a je tam psáno, že údaje nejsou k porovnání, protože všechny státy nemají stejnou metodu... takže jako zdroj vašeho tvrzení, že "v Norsku je mimo rodiny umoisteno mene deti nez v CR" je trochu divný. A pokud není jednotná metodika, tak i ten průměr se asi může lišit.

- - -

jenže důležité je to, že v Norsku je i plácnutí přes zadek bráno jako nepřípustné. Jako týrání. Divím se ... Norové byli drsní válečníci (Vikingové) ... ale jo, je to pro sociálku a "udavače" jednodušší... nemusí rozlišovat. Doufám, že zde zvítězí zdravý rozum.

Nevěřím, že jde dítě vychovat bez plácnutí. Neznám žádnou takovou rodinu. Jo viděl jsem jednu paní, která dítě (3-4 roky) odstrčila a řekla, že je hnusné a ona se zlobí ... to je podle mne daleko horší.

Na zadek za opakované vběhnutí do silnice, přes ruku když se snaží šáhnout na hrnec s vařící polívkou je dle mého daleko lepší než pak hořekovat v nemocnici.

A jak chce sociálka debatovat s dětmi do šesti let (někdy i starší)? Dětem se dá podsunout cokoliv, zmanipulovat, mají hokej ve dnech... syn klidně bude tvrdit, že byl včera ve školce a byla neděle, že byl v zoo... a byl tam před měsícem a pod. Můj syn prohlásil, že zlobím... a to jsem mu jen zavřel vodu do vany, protože ji měl hodně.

+2/0
9.11.2016 7:43

L26e65o62n13a 63W44u75n50d61e62r30l95i32c81h64o26v72á 1318369754870

deti bezne neoddeluji. to vysvetluji i v tom clanku.

0/0
8.11.2016 23:07

J65a44n 34Š59v84a68d88l26e58n26k20a 9234739390

Jistě, a jak tedy soudruzi vysvětlí třeba "přehmaty", kdy dítě nepřijde ze školy, aniž o tom rodiče byli informováni, nebo třeba odebrání dítěte hluché matce? Odebrání těžce nemocného rodičům, kteří o něj láskyplně pečují? Kde jsou ty pojistky? To dítě je potom stresováno a nakonec navráceno zpět.

+5/−1
7.11.2016 20:03

J92a89r68o43m69í10r 60Š17a69š66i40n84k31a 3983447755236

To jsou norští odborníci? Všechno, co tu napsali je lež. Neustále se ohánějí, že ve většině evropských zemí je to stejné, či horší... Že dítě odebírají jen v tom nejkrajnějším možném případu,a na co nejkratší dobu? Jo možná tak u norských rodin,ale rodin jiných zemí??? Jsou to lháři a úřady - to je jedna banda magorů.

Nejlépe s dětmi do takových blázdnivých zemí vůbec nejezdit!

+7/0
7.11.2016 18:05

I81v15o 27C90h16a77r43f73r28e26i33t51a48g 3564668392901

Blázen a magor jste Vy! Akceptujete jen argumenty které chcete slyšet. Oni mají pravdu. Podle oficiálních statistik je v Norsku relativně méně dětí odebraných mimo domov než v ČR. A kromě toho tam v naprosté většině nejsou umístěny v kojeneckých ústavech, dětských domovech, diagnostických ústavech a jiných zařízení, ale u krátko- a dlouhodobých pěstounů v normálních rodinách. Což je pro vývoj a život dítěte určitě lepší alternativa.

+2/−5
8.11.2016 1:00

J95a82n 13F30r74i68s28c97h 9143496380

Jojo takovej Breivík je krásným výsledkem norského pěstounského systému, kdy byl odmala zneužíván právě v pěstounské rodině. Nikde není psáno, že dětský domov je lepší/horší než pěstounská péče.

+1/−1
8.11.2016 10:01

V85e34r23o12n76i21k92a 31V67a61l58a25c49h26o46v58á 3228608133375

A to máte odkud? Breivik žil se svojí matkou Wenche a sestrou, nikdy nežil v pěstounské rodině.

+1/0
8.11.2016 10:42

M49a88r47t95i23n 10R54ů63ž16i23č51k76a 9914181608269

rozvrácené manželství - vychovávala matka

prostě se někde pokazil

mysllíte, že při tahanicích u soudu byl někde u pěstounů? zdroj

0/0
8.11.2016 13:36

I49v22o 57C27h87a14r79f74r55e65i65t71a62g 3174248702631

Vy jste neskutečný demagog a lhář. Anders Breivik nikdy nebyl v pěstounské rodině a tudíž tam ani nemohl být zneužíván. Byla to jeho matka, která byla jako dítě 2 roky v dětském domově. Vám jsou ale fakta zřejmě úplně fuk, tak jen trollujte dál ;-)

0/0
9.11.2016 0:16

A60l89f88r21e22d 56D23e15l78o79n89g 4694502646330

Mám obavy že norský systém nemůžeme pochopit protože stále ještě žijeme v představě že dětí garantují přežití rodiny! Tento systém platil ještě do jisté míry do poloviny minulého století u nás! Děti se musely o své nemohoucí rodiče a prarodiče postarat! Ve Skandinávii a samozřejmě v Norsku platí jiný sociální systém zabezpečení potřebných státem, takže i děti které mají veškerou pomoc od státu musí i státu na sociální potřeby přizpívat! Děti tedy garantují přežití státu!

Dobrou výchovu děti garantuje stát (viz Komenský)!

0/−1
7.11.2016 15:07

M75a33r10t94i71n 97R57ů73ž42i81č39k50a 9474471488449

takže nejlépe rovnou po porodu odebrat a předat jiné rodině, tu dotovat a řídit jak má vychovávat?

dítě se narodí do rodiny, rodiče za něj nesou zodpovědnost... takže co se do toho stát plete, pokud se nestane trestný čin! nebo nehrozí!

ale hlavně se do toho plete bez rozsudku

neumím si představit, že by dítě odešlo do školy/ky, tak si někdo všiml modřiny a už se nevrátilo domů? bez jednání, bez dotazů

-- -- --

doufám, že tohle nikdy k nám nedorazí

+4/0
8.11.2016 13:25

A58l89f86r12e96d 47D69e36l17o77n47g 4964442386200

Pane Růžičko, mám obavy že jste nic nepochopil: Přece i u nás přebírá péči o dítě stát (v nemoci, při úhynu rodičů, při zanedbání péče atd) jistě byste nechtěl aby hordy dětí u Romů vyrůstaly jen v péči jejich matky?! Problematika zahrnuje větší okruh než je možno řešit touto diskuzí!!

+1/−1
8.11.2016 21:18

M32a88r42t70i67n 45R26ů23ž89i27č18k59a 9704741188739

nevím jaké máte vy zkušenosti s adopcí, pěstouny apod. ... já osobní.

Pokud se rodina nemůže o dítě starat (nemoc, úhyn (:))) nebo nechce starat (zanedbání) nebo dokonce týrá, pak ano... pak má zasáhnout sociálka.

ALE vždy (!) musí napřed jednat s rodiči. Rodič je za své děti zodpovědný. Stát to má převzít jen v nejnutnějších případech a ohrožení dítěte. To je základ.

za tímhle "neumím si představit, že by dítě odešlo do školy/ky, tam si někdo všiml modřiny a už se nevrátilo domů? bez jednání, bez dotazů" si stojím... teď má syn modřinu na ruce (brácha ho kousl) a jsem rád, že žijeme v normální společnosti a odpoledne se vrátí domů...

- - -

Spojujete dvě věci... cikáni jsou na zvláštní debatu, tam se o výchově (ve většině případů) mluvit nedá. A není na to páka... jen mraky keců... hlavně když se něco stane...

Je celkem běžné, že ráno do kojeňáku odloží dítě a odpoledne si pro něj přijdou... je přebalené, vykoupané, nakrmené... ok a ještě dostanou plínu či jídlo

+3/0
9.11.2016 7:48

A69l30f88r13e67d 53D26e62l49o26n31g 4564742636280

Děkuji, dá se na 90% souhlasit! Jen si neuvědomujete že cikáni a křováci se stávají součástí naší společnosti a jejich morálka ovlivňuje naší společnost! Dám Vám příklad; je přehnaný ale to je nutné aby každý pochopil: Breivik který povraždil desítky mladých a měl by viset v průvanu si úspěšně stěžuje na nedostatek kultury! Je to doufám výjimka ale nicméně podobným individuum může napadnout že se mu vlastně nic nestalo!!! Podobně feministky budou rodit a vychovávat děti pro své potěšení dokonce ve vyšším věku a nikoliv proto aby lidstvo přežilo! Nikdo si neuvědomuje že děti se učí od rodičů v celém světě živočichů a homosexuálové shromáždění na odloučeném ostrově by vymřeli v druhé generaci!

Systém "dítě je majetkem matky" lze aplikovat jen u křováků!!! Bible má v tom jedinečnou pravdu: Opravdová matka se dítěte raději vzdá než by mu způsobila křivdu! Zdravím. "Ať žije slušná rodina!"

0/−1
9.11.2016 8:55

M62a20r91t96i79n 78R12ů31ž31i67č72k77a 9514361728609

začnu od konce: ten citát (?) z bible ... ano, ale to byl jiný případ ... tam ho chtěli rozpůlit - pokud se nepletu. A ne že mu dala na zadek a někdo ji ho chtěl vzít. :)

Nikde nepíšu, že dítě je majetkem matky/rodičů, ale že za něj mají zodpovědnost (za výchovu, vzdělání, za zdraví) ... stát ho může (měl by) odebrat jen pokud se rodina nedokáže postarat a nebo pokud ho týrají (pak má jít i trestní oznámení). A musí být před tím debata - vyjasnění co se stalo, proč se to stalo a zda se to může opakovat. A o odebrání by měl rozhodnout soud a ne úředník! Nevím jak to je u křováků... ale řekl bych, že je to tam zařízené lépe - jednodušeji. Necpou se do toho humanisti...

Ano, cikáni jsou součástí - sice se nepřizpůsobili společnosti i přes snahy organizací -, ale o morálce... no... dobře ... snižuje to morálku, když člověk vidí diskriminaci naruby...

Srovnáváte pošahaného teroristu, ale nevím s čím....

A proč sem taháte homosexuály? Feministky? To není tradiční rodina, to je jen nějaké procento lidí... A starší rodička nemusí být jen feministka :)

+1/0
9.11.2016 9:48
Foto

K62a46r57e57l 92S76e84i92d68l 8499255480208

Je fajn, že jste vzpomněl Bibli. Tam je výchově dětí věnováno docela dost místa (ostatně, i Bůh si vychovává svůj lid jako otec své děti). A také je tam psáno "Kdo šetří hůl, nenávidí svého syna, kdežto kdo jej miluje, trestá ho včas." (Přísloví 13,24)

+2/0
12.11.2016 4:31

P70a62v93e37l 17V25o62n89d94r16á51k 4476611269347

:-P A co když se třináctileté dítě rozhodne žít plnohodnotný sexuální život a provdat se za dvakrát staršího kamaráda? Některé komunity tohle povolují a tomu dítěti to přijde normální. Budou úřady i zde bezmezně respektovat vůli dítěte? Nebo si úřady svévolně vybírají, kdy dítě smí mít vlastní názor nadřazený nad všechno a kdy ne?

+2/0
7.11.2016 11:42

M25i27c53h12a86e78l73a 98A80a85b42y 2681511528805

Pavel Vondrak;

pletete hrusky s jablky. I vule a nazory ditete musi byt v souladu se zakony - to by mel kazdy i mene inteligentni clovek pochopit :)

0/−1
8.11.2016 11:44

J40i68n41d68ř36i40c64h 62K88a45l76á53b 9204978953412

Jasně, děti nejsou majetek rodičů, ale státu.

Vážení Norové, děti nejsou majetek nikoho a nikdo nemá právo jim vybírat rodiče.

+4/0
7.11.2016 11:25

I67v60o 67C49h65a62r45f74r21e88i75t60a67g 3654718802591

To, že jsou děti majetkem státu nikdo v Norsku (ani ti dva kteří se ve článku vyjadřují) netvrdí. A pokud Vy tvrdíte opak, tak tento výrok najděteRv

+2/−1
8.11.2016 1:04

M36a74r82t21i30n 60R71ů35ž81i75č57k75a 9794771668229

nechybí tam "ani" ... děti nejsou majetek rodičů, ale ANI státu ... to by pak dávalo smysl

rodiče jsou jen jedny a až pokud dítě zanedbávají nebo týrají, tak má zasahovat stát, ale má začít jednat (!) a ne sebrat

+2/0
8.11.2016 13:39
Foto

K74a29r84e88l 44S65e56i51d92l 8759725980898

Plácnutí přes zadek je týrání?

+1/0
12.11.2016 4:41

M17a84r50t77i37n 86R74ů80ž95i34č85k72a 9184851648959

ne (doufám, že to někdo tak nepochopil)

týrání je týrání - hladovění, bití, zavírání a další

plácnutí přes zadek je výchovné... raději plácnout přes zadek než opařený, pod koly auta či jiné zranění ... ví, že to co udělal by i říště bolelo

+2/0
14.11.2016 10:57

I76v50a85n 47P80š81e45n93č78í33k 6887450579616

Prostě tady si někdo myslí, že lidé jsou otroci a jako otroci nemají právo ani na své vlastní děti. Hele nebude se nám líbit jak budete vést rozhovor se svým dítětem, tak Vám ho vezmeme...Na takovéhle lidi opravdu POZOR. Myslí si , že mají funkci a mohou rozhodovat o osudech a životech jiných, to už jsme zažili za Totality..Sami nedokázali nikoho vychovat, ale budou mlet svoje rozumy. Co je to Stát ? Koho vlastní stát ? Nebo je stát vlastněn občany ? Všichni rodiče nemohou být stejní, stejně dobře vychovávat, nebo platit stejné daně, stejně se chovat, mít stejný názor. Jsme lidé a Ti jsou si podobní, ale všichni jiní. No nic, Norové stejně mají své migranty, takže uvidíme jak budou odebírat děti jim, každý ví, že pro facku v muslimské rodině nemusí nikdy daleko...;-D

+3/−1
7.11.2016 10:36

K43a72t56e15ř62i35n11a 51V85a66š98á91k98o18v48á 5651172749445

Zajimalo by me,k jakym jinym opatrenim nez odebrani se pristoupilo napr. v pripade te nemocne male holcicky, kterou odvezli primo z nemocnice.

Jak muzou argumentovat nasilim, ktere se mimochodem nikdy neprokazalo. Takze bud maji neschopnou policii, nebo odebiraji deti na zaklade predstavivosti.

+6/0
7.11.2016 8:35

G25a29b16r25i81e57l 30H92o71r92t96e84n 9951679363724

V případě té malé holčičky žádné násilí ve hře vůbec nebylo, úřad konstatoval, že mají rodiče k dítěti nezdravý vztah. Důkazy byly: 1) výpověď zaměstnance nemocnice, který rodiče nikdy neviděl, 2) záznam výroků rodičů se zcela změněným kontextem, než v jakém zazněly a 3) nedostatečná reakce dítěte na rodiče v jejich přítomnosti, kdy šlo o devítiměsíční holčičku s velmi vážným onemocněním ledvin, která většinu času od příchodu na svět trávila v nemocnici.

Výsledkem bylo odebrání dítěte a jeho přemístění k pěstounovi, který dítě ovšem po několika hodinách vrátil do nemocnice kvůli zdravotnímu stavu. Následovalo rozhodnutí o převozu dítěte do jiné nemocnice, který se protáhl, protože tam nebyli vybavení pro danou diagnózu, naštěstí v té chvíli rozhodnutí úřadu soud zrušil - mj. na základě dokumentace z původní nemocnice, kde byl vztah rodičů k dítěti popsán velmi pozitivně, což byl hlavní důvod snahy úřadu o převoz dítěte na místo, kde by mohla vzniknout dokumentace "jiná".

Za zmínku stojí ještě fakt, že tři měsíce před odebráním dítěte dostal úřad od nemocnice návrh, aby rodičům v těžké situaci pomohl. Tu zamítl.

+6/0
7.11.2016 9:58

P98e12t30r39a 23H87a66j83m84a86n21o15v14á 7261238246902

Uz milionkrat nam vysvetlilo par ceskych politiku (a jeden byvaly norsky, ktereho soucasna norska ministryne zodpovedna za Barnevernet kdysi vykopla ze strany), jak funguje norska socialka. V ceskych mediich byl tez casto ceskymi politiky citovan jeden norsky bojovnik za lidska prava. I ti cesti politici se s nim casto setkavali a vzajemne se ve sve cinnosti podporovali. Ten se ted jaksi odmlcel. Bojoval, pravne zastupoval a jaksi zapomel, ze mu norska advokatni komora k tomu před par lety odebrala opravneni. A taky nejak z tech prijmu zapomel za poslední 3 roky podat danove priznani. Hm, tak se ted odebral do exilu do Polska. Nazorove vyrazne ovlinil ceske verejne mineni i jeden cesky zahranicni zpravodaj Ceskeho rozhlasu v Norsku, ale ten se ted take prestehoval do Cech. Tak mi to prijde prima, ze se PO DVOU letech pravidelného informovani o BV obratila idnes na samotny BV. Proc ne?

+5/−3
7.11.2016 1:04

P72e19t46r 48T96y56č73k37a 6405402319592

Fascinuje mě když mi nějaký úřad je schpný tvrdit že ví lépe než já co je pro mé dítě nejlepší.

+14/−1
6.11.2016 21:17

P62e55t50r34a 95H69a59j15m64a80n16o86v38á 7611888456352

Myslite jako treba to, ze nesmite sve dite bit, protoze to je v te zemi zakonem zakazano?

+5/−2
6.11.2016 23:56

G45a91b52r72i47e40l 86H10o93r11t81e46n 9111109893294

Spíš jde o to, že je v zemi zákonem povoleno, aby tamní úřady zabavovaly děti na základě naprosto nepodložených tvrzení, případně zcela vylhaných důkazů. Což se čas od času potvrdí u norských soudů a otázkou je, v kolika případech k nim nedojde - úřednice totiž postiženým rodičům vždy velmi pečlivě vysvětlí, jak malé budou jejich šance na vrácení dítěte, pokud s případem půjdou do médií, nebo dokonce před soud...

+7/−4
7.11.2016 0:32

P54e88t27r19a 98H54a46j51m40a53n84o79v84á 7581618306372

Jestli jsou tvrzeni podlozena, urcuje svym rozhodnuti Krajska komise, ne sam urednik. Kazdy, kteremu je na zaklade rozhodnuti Krajske komise odebrano dite, ma pravo se odvolat k okresnimu soudu. A kazdy muze svuj pripad medializovat, presne tak, jak to rekla norska velvyslankyne v CR. Kazdy rodic muze dokonce zbavit BV povinnosti mlcenlivosti. Nemuzete ale zverejnit identitu a citlive informace o diteti, tim porusujete zakon o chranne osobnich udaju. A urcite tak diteti neprospejete.

+5/−3
7.11.2016 2:11

G45a87b66r82i28e74l 54H55o33r23t33e57n 9151749603604

Vy popisujete formální stránku věci, já praktickou. Vy jak by to být mělo, já jako to je.

+6/−2
7.11.2016 3:48

I97v20o 52C88h90a87r93f60r98e87i66t55a37g 3484738722461

Hloupost. Tak to v Norsku FUNGUJE. Norsko je totiž opravdu právní stát, na rozdíl od ČR, kde si na to často jen hrajeme.

+2/−2
8.11.2016 1:13

I58v44o 26C70h53a10r42f93r94e75i95t41a76g 3784918852681

T

0/0
8.11.2016 1:41

R42a69d69i41m 43N83e87b77e25l 5726475169819

Tak nějak si představuji fungování fašistického státu v této oblasti.

+16/−3
6.11.2016 21:01

I59v76o 74C22h87a14r17f60r65e26i56t23a93g 3564268812161

Ubezpečuji Vás, že Norsko má k fašistickému státu minimálně tak daleko jako ČR.

+1/−2
8.11.2016 1:15
Foto

P11a96v23e67l 77P41e38š61a69n 9652111975168

Europoslanec Tomáš Zdechovský:

"S koncem roku zase objevuje norská propaganda...i norské fondy je třeba utratit do konce roku ;-)

Jinak pánové opakovaně buď lžou, nebo neví, jak Barnevernet funguje:

a. i když soud rozhodne o vrácení dětí, Barnevernet se odvolá a nevrátí ho.

b. daleko častěji jsou odebírány děti sociálně slabým a migrantům - to ukazují statistiky

c. i když se dědeček jako v případu Eva Michalakova ničeho nedopustil, děti ho nesmí vídat. Tento princi je srovnatelný s nacismem.

d. děti nepatří rodičům? A rodiče jsou vzduch? To je jak rétorika Marksové, která by nejraději děti dala na starost státu a poslala ženy makat od rána do večera.

e. nemluví o zneužívání dětí v zařízení Barnevernetu. To, co se děje například v Oslu nezletilým dívkám překonává veškeré představy z filmu Requiem pro panenku.

Pokud nás iDnes nás chtěla pobavit, povedlo se. Jinak to jsou nesmysly."

+9/−8
6.11.2016 20:00

M92i60c43h28a10l 83M52a72l71ý 5412304529843

"Tento princi je srovnatelný s nacismem." - takzvaný dědečkonacismus?

0/−4
6.11.2016 20:04
Foto

P56a75v84e26l 12P81e76š27a58n 9792371495318

Ano, je to velmi podobné a dost možná i překonávající pojetí výchovy dětí za nacistického Německa. A současní neomarxisté typu Marksové, Dienstbiera či Šabatové se v tomto systému zhlédli. Navíc Norské fondy jsou lákavým zdrojem peněz.

+12/−4
6.11.2016 20:09

J24i15ř55í 86R16y10s 2669149813383

Mělo být +

0/0
6.11.2016 21:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.