Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Itálii se zřítil pod kamionem nadjezd nad dálnicí, zabil jednoho řidiče

Na severu Itálie se v pátek zřítil pod těžkým kamionem nadjezd nad rušnou dálnicí. Nehoda si vyžádala jeden lidský život a čtyři zraněné, z nichž stav jednoho je vážný, informoval list Corriere della Sera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11i14n18d15ř22i73c89h 30Š12k17o47p46e46k 4665881740345

a pak se divte, že některým je proti strsti, aby italské firmy stavěly komunikace v ČR

0/0
29.10.2016 22:03

J65a46n 75H16r36u58z69a 8144178889957

U nás staví BÖGL a KRÝSL a těm nikdy nic nespadlo.;-D

+1/0
30.10.2016 10:09

J82o96s56e54f 68H75o39n13e34š 7981732420323

70 tun přece kamion nemůže vést-je to nadměrný náklad.Myslím,že celková hmotnost může být do 48tun včetne tahače a návěsu

0/0
29.10.2016 19:16

P48e47t58r 46V64o38ň64k82a 2297203699263

Ale může, tento kamion má sice standardní tahač se třemi nápravami, nicméně návěs má 5 náprav s dvojmontáží a je určen právě pro převoz 70 a více tunových nákladů. Nesmíte koukat na foto co poskytuje zdejší pisálek pod taktovkou mf, nejsou schopni totiž ani přiložit odkaz na zdroj s videem a sadou fotografií, natož sem vložit fotku dotyčného návěsu.

+2/0
29.10.2016 19:56

J44o67s41e97f 85H25o30n26e93š 7271512620483

Pokud vím,tak v silničním zákoně je zakázáno.Pokud chcete vést větší hmotnost,tak jak nadměrný náklad a na toto musí být povolení na konkrétní trasu.V Itálii si myslím,že jsou požadavky obdobné

0/0
30.10.2016 12:43

P20e44t15r 58M47u62n21z76a42r 1925351309656

No a co když to povolení měl? Jak tu už někdo psal...

0/0
30.10.2016 18:46

J58o52s41e54f 42H73o34n57e16š 7221162890413

To si myslím,že povolení neměl,protože by ho na most vůbec nepustili

0/0
30.10.2016 19:08

J41i43ř46í 33K27o41c52u46r86e12k 6445194755638

Šteští, že to dopadlo takhle. Neštěstí, že to mohlo být jinak, kdyby se úřad kopnul do zadku a na tom mostě včas omezil hmotnost.

+1/0
29.10.2016 17:10

P67e57t81r 55M64a65r91š89o98u59n 5445748206186

Nebylo by lepší dát jako ilustrační obrázek té cívky, než obyč. kamion, podle kterého tu všichni pak vypočítávají?

Ale bojím se, že by to byl obrázek cívky nití, a pak by se tu zase zpochybňovala váha nákladu na počet cívek ;-D

0/−2
29.10.2016 14:43

J16i46ř20í 57S51a34p55o31u44š10e59k 2878958483266

70 tun na normálním návěsu?Nechtělo by to tu váhu přehodnotit?

+1/−6
29.10.2016 14:23

P10e93t66r 40M38u24n81z52a54r 1575171849766

Kdo mluví o "normálním" návěsu? Koukal jste na fotky z místa nebo jen na zdejší ilustrační foto?

+5/−1
29.10.2016 14:39

J77i53ř43í 27K80o17c71u76r92e38k 6725644165258

Pět náprav, všechny s dvojmontáží. To je něco jiného než tři nápravy s jednomontáží, které jsou obvyklé. Nebo dvě nápravy s dvojmontáží, co je také obvyklé.

Ostatně i dvě nápravy vzadu na tahači nebývají pravidlem, mnoho tahačů má jen jednu.

+1/−1
29.10.2016 17:00
Foto

I33m36r34i30c65h 42S11u13c21h27a74r25s50k75ý 8176943745981

Na Italy je vždy spoleh viz. nádraží v Praze ;-)

+2/0
29.10.2016 14:14
Foto

J79i97ř23í 58D33v80o43ř62á31k 5455919320898

Viz. koloseum .

+4/0
29.10.2016 15:02

J46i10ř51í 26K45o39c34u80r59e56k 6225214425248

Panteon, věž Pise, nějaké ty akvadukty i silnice, které stále stojí.

+3/0
29.10.2016 16:55
Foto

P69e88t96r 60K52o61č65i69č40k25a 4539388216707

Zde je VIDEO ze zriceni mostu:

http://video.corriere.it/crollo-cavalcavia-milano-lecco-ecco-momento-cui-ha-ceduto-ponte/f7aec334-9dc7-11e6-9ab9-47f866be7cc7

+6/0
29.10.2016 14:08

M41a60r66t50i89n 81T81e92s60a38ř 2165531575627

70 tun? To jako fakt? 8-o

+1/0
29.10.2016 13:40
Foto

J49i72ř42í 98D75v68o32ř29á16k 5745139340398

Není to běžné , ale takové náklady jezdí .

0/0
29.10.2016 14:10

B93l47a84ž56e14j 23M80o51t48y85č79k59a 8747727785160

asi ano, ten návěs má 5 náprav.

+1/0
29.10.2016 16:00

T24o66m90á33š 58H25r82d62ý 9138640779711

Mosty přes naší D1, které nedávno demolovali, byly kvalitnější. Tady z těch trosek ani nečouhá armatura, to tam snad bylo jen tak položený? 8-o

+1/0
29.10.2016 13:24

P65e91t44r 30M82u16n78z67a30r 1445671679116

Tak teď nevím jestli vás dobře chápu. Z těchto fotek http://www.corriere.it/foto-gallery/cronache/16_ottobre_28/disastro-milano-lecco-crolla-cavalcavia-a9cd280c-9d29-11e6-baae-ba981bf8dcd8.shtml je jasně vidět armatura, spíš mě zaráží ta subtilnost těch podpěr, co drží ten střední díl mostu. Jinak ten střední díl snad bývá jen položený - ten se musí volně hýbat kvůli tepelné roztažnosti.

+2/0
29.10.2016 14:04

J57i36ř91í 89K59o89c88u71r54e42k 6955954205718

Ano, bylo to uložené na ozub. Jako by to byl tesařský spoj.

0/0
29.10.2016 16:58
Foto

P12e24t35r 40K31o60č76i86č70k24a 4249678396527

Takze pro upresneni:

Kamion nebyl obycejny trinapravovy tahac s navesem se tremi napravami s jednoduchou montazi, ale naves s peti napravami s dvojmontazi. Takze tech 70 tun mohl mit klidne nalozeno. Co se stalo, tipuju to na souhru dvou faktoru.

Vek mostu, postaveneho na prelomu let 60. a 70. se slabou udrzbou, a pak pretizeni. Nikde na foto nevidim dopravni znacky, ale nemyslim, ze mel nosnost 70 tun.

Kompletni fotogalerie zde: http://www.lecconotizie.com/cronaca/disastro-ad-annone-cede-il-ponte-sulla-ss36-un-morto-e-4-feriti-345394/

+5/0
29.10.2016 13:13
Foto

J95i10ř45í 98D70v87o90ř56á81k 5145759710868

Pro "odborníky" : Existuje standartní přeprava , která ji limitována rozměry , celkovou hmotností a hmotnosí na nápravu . A taky existuje : Přeprava nadměrných a nadrozměrných nákladů , která je limitována takzvaným " povolením " , které vydávají místní úřady . A ty určují max. hmotnost , zatížení náprav , rozměry , trasu , případný doprovod . A pokud toto povolení bylo vydáno pro tuto trasu , zodpovědnost nesou úřady , provozovatel komunikace .

+4/−1
29.10.2016 13:11

I21v74a 12V72a74l49č20í81k57o58v42á 3530429699

http://milano.corriere.it/notizie/cronaca/16_ottobre_29/anas-accusa-provincia-lecco-allarme-lanciato-prima-crollo-57e94792-9db9-11e6-9ab9-47f866be7cc7.shtml

+1/0
29.10.2016 13:11

D36a75n24i13e88l 75R74o13z24s89n98y95o 5730719415358

Tvl, dole je tam uzavirka na jeden pruh a nekdo nataci prujezd toho nakladaku - ne ze by cekal ze ten most padne, ale to fakt neslo pozastavit dopravu kdyz jde evidentne o nadrozmerny naklad?

0/0
29.10.2016 13:50

B44o82h49u55s10l25a82v 12M48a64c66e77s55k88a 5621503219559

Zajimal by me oficialni uredni postup v takovem pripade.

0/0
29.10.2016 13:06

P47a24v21e77l 10Š56e83v32č98í37k 6680595599210

Maňána, maňána....

+1/0
29.10.2016 13:09
Foto

P85e82t85r 10K27o96č85i85č29k23a 4879158726357

A to je co?

Pac italsky to neni... :-/

0/0
29.10.2016 13:14

P47a57v22e52l 17Š21e30v30č79í96k 6680385779100

pravdu díte, je používané ve španělsky mluvících zemích, používám to ale i v Česku, mojí známí i zákazníci mi rozumí...

+1/0
29.10.2016 13:26

R67o98m79a49n 37C97a27e95s77a76r 9673340540307

jakože zítra?

0/0
29.10.2016 14:05

P26a34v90e80l 42Š95e26v35č11í30k 6120475679780

já to spíše chápu, jakože potom, zítra, někdy, později.....

jako odložení, když se zrovna nechce

+4/0
29.10.2016 14:23
Foto

P71e64t79r 46K10o27č57i51č23k29a 4169928856207

Ok, ale v Italii to nikdy nikoho vyslovit neuslysite.

Popravde, ani opravdu italske "domani" neni nijak caste.

0/0
29.10.2016 17:22

J58a93n 56H38r44a62d94e34c75k51y 5130858293347

Podle fotografie se jedná o standardní kamion, kde celková váha tahače je 18t, zatížení každé nápravy návěsu je max. 8t, celkem 42 tun. Může se mírně lišit dle národních předpisů. Takže novinářský údaj, že náklad byl 70 tun je naprostý nesmysl. Co je ale horší, je přístup státní správy k řešení problému. Stejné, jako u nás. A pak si úředníci neustále stěžují, jak jsou na tom platově špatně za výkon, který předvádí. Jako odstrašující příklad mohu uvést dopravní odbor Magistrátu hl. města Prahy. Arogance, sprosté jednání, neochota. A na to odvádíme daně?

+5/−8
29.10.2016 12:33
Foto

J12i63ř23í 35D77v25o58ř20á96k 5945689730828

Nevím , jakou fotku máš na mysli ? Já vyděl třínápravový tahač a pětinápravový návěs .

+4/0
29.10.2016 12:39

I26v17a 43V38a29l75č19í42k25o19v52á 3520209499

-y- ?8-o

+1/0
29.10.2016 13:07
Foto

J37i12ř83í 22D33v75o54ř64á93k 5945149380728

To je už zase hodina češtiny ? Já bláhový myslel , že je to hodina statiky .

0/0
29.10.2016 13:14

M80a78r96t28i46n 67N36e59r92m34u94t 9517897158359

Nějaká shoda přísudku s podmětem, nebo velká/malá písmena, čárky mezi větami, to je fakt jenom pro hnidopichy. Ale vydět je dost hrozná a asi nejčastější chyba, kromě toho to slovo blbě vypadá.

+3/0
29.10.2016 13:52

I53v79a 20V67a71l15č98í56k66o66v88á 3700919409

Klasická výmluva.

0/0
30.10.2016 20:57

M88a72r34t79i15n 13N51e34r70m73u22t 9317907438579

Tahač vzadu dvě dvojmontáže, návěs tři dvojmontáže

0/0
29.10.2016 13:52

P61e40t50r 58M23u14n89z77a84r 1915741239166

Zajímavé... slovo "vydět" vidíte (fakt hrůza) a těch fotkách na tom návěsu 5 dvojmontáží nevidíte? (ještě větší hrůza)

+1/0
29.10.2016 15:04

M91a29r88t10i69n 69N32e42r64m62u26t 9797547488759

asi to bude tím, že slovo vidět píšu několikrát denně, ale tu fotku jsem viděl jedenkrát a to hodinu předtím, spletl jsem se, měl jsem si to ještě ověřit, pořád ale blíž pravdě, než obyč. kamion

0/0
29.10.2016 18:17

B67l43a11ž41e85j 35M75o32t41y19č61k89a 8407597305890

já tam vidím 5 nevímkolik montáží;-)

0/0
29.10.2016 16:00

H36o28n59z59a 57B66e30d12n11á43ř 9876903182180

To foto je jen ilustrační. Mrkni na fotky zahraničních novin, těch 70t tam bylo.

+1/0
29.10.2016 12:42

M93a59r87t20i32n 46K25u16n78č15i59c42k62ý 3338466389230

Nesmysl.Nemohl vest 70 tun. Na takove vozidlo se vejde max 26 tun nakladu.Celkova vaha muze byt max 40 tun. Vazeni novinari je treba si informace overit a ne jen bezhlave opisovat. Cest praci.

+1/−14
29.10.2016 11:52

P80e73t32r 65L59u64d21a57n17e83k 1527744647333

Jestli se tam vejde 26 tun nákladu, tak to musí vypadat dost zajímavě, když veze zrovna 26 tun polystyrenu.

+3/−1
29.10.2016 12:03

M73a87r53t27i52n 81K46u10n41č79i14c81k44ý 3528776619700

Ludanku vis o tom prd. Precti si Zakon o provozu na pozemni komunikaci 361/2000.Doporucuji 52/2,9.Tahac vazi asi 7,5 t. ,naves 7 t. To je 14,5 t. A do 40 t celkove vahy chybi 25,5 t.To je maximalni hmotnost. Pokud veze vozidlo lehke materialy vazi vozidlo min. Pochopil jsi ,nebo treba opakovat?????? Hezky den preji.

+1/−3
29.10.2016 12:33

M68i47l19o50s62l94a36v 29P37r31o59c66h34a66z97k94a 7614838766398

Dle toho co napsal sotva rozpozná den od noci.....

0/−1
29.10.2016 12:35

P58e58t83r 94M37a91r85š65o27u84n 5165758726406

Tak nám povezte jak vypadá 26 tun železa versus 26 tun polystyrenu ;-).

0/0
29.10.2016 14:40

T23o93m64a36s 78D13r64a57j54s26a71j20t29l 9469567768530

;-D Ze predpisy rikaji neco o maximalni hmotnosti, neznamena, ze je zrovna tenhle kamion dodrzel!

+3/0
29.10.2016 12:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.