Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Itálii se zřítil pod kamionem nadjezd nad dálnicí, zabil jednoho řidiče

Na severu Itálie se v pátek zřítil pod těžkým kamionem nadjezd nad rušnou dálnicí. Nehoda si vyžádala jeden lidský život a čtyři zraněné, z nichž stav jednoho je vážný, informoval list Corriere della Sera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60i92n36d19ř40i87c44h 76Š33k55o63p60e55k 4715811240635

a pak se divte, že některým je proti strsti, aby italské firmy stavěly komunikace v ČR

0/0
29.10.2016 22:03

J50a25n 29H35r72u28z45a 8284538359887

U nás staví BÖGL a KRÝSL a těm nikdy nic nespadlo.;-D

+1/0
30.10.2016 10:09

J59o57s76e35f 33H70o66n63e45š 7861622910973

70 tun přece kamion nemůže vést-je to nadměrný náklad.Myslím,že celková hmotnost může být do 48tun včetne tahače a návěsu

0/0
29.10.2016 19:16

P35e54t21r 76V56o28ň94k18a 2967353159403

Ale může, tento kamion má sice standardní tahač se třemi nápravami, nicméně návěs má 5 náprav s dvojmontáží a je určen právě pro převoz 70 a více tunových nákladů. Nesmíte koukat na foto co poskytuje zdejší pisálek pod taktovkou mf, nejsou schopni totiž ani přiložit odkaz na zdroj s videem a sadou fotografií, natož sem vložit fotku dotyčného návěsu.

+2/0
29.10.2016 19:56

J82o22s77e78f 71H68o25n67e19š 7141152190443

Pokud vím,tak v silničním zákoně je zakázáno.Pokud chcete vést větší hmotnost,tak jak nadměrný náklad a na toto musí být povolení na konkrétní trasu.V Itálii si myslím,že jsou požadavky obdobné

0/0
30.10.2016 12:43

P17e29t82r 31M65u86n24z90a58r 1675191829586

No a co když to povolení měl? Jak tu už někdo psal...

0/0
30.10.2016 18:46

J65o60s37e62f 15H46o98n78e15š 7741582660193

To si myslím,že povolení neměl,protože by ho na most vůbec nepustili

0/0
30.10.2016 19:08

J80i31ř19í 84K56o75c48u18r40e59k 6855134905258

Šteští, že to dopadlo takhle. Neštěstí, že to mohlo být jinak, kdyby se úřad kopnul do zadku a na tom mostě včas omezil hmotnost.

+1/0
29.10.2016 17:10

P70e33t62r 38M56a23r84š53o34u19n 5505948316606

Nebylo by lepší dát jako ilustrační obrázek té cívky, než obyč. kamion, podle kterého tu všichni pak vypočítávají?

Ale bojím se, že by to byl obrázek cívky nití, a pak by se tu zase zpochybňovala váha nákladu na počet cívek ;-D

0/−2
29.10.2016 14:43

J78i55ř90í 29S26a28p87o45u84š82e18k 2518728773446

70 tun na normálním návěsu?Nechtělo by to tu váhu přehodnotit?

+1/−6
29.10.2016 14:23

P51e51t16r 38M96u89n47z54a87r 1545741939206

Kdo mluví o "normálním" návěsu? Koukal jste na fotky z místa nebo jen na zdejší ilustrační foto?

+5/−1
29.10.2016 14:39

J96i55ř56í 10K62o63c64u16r50e45k 6185694645908

Pět náprav, všechny s dvojmontáží. To je něco jiného než tři nápravy s jednomontáží, které jsou obvyklé. Nebo dvě nápravy s dvojmontáží, co je také obvyklé.

Ostatně i dvě nápravy vzadu na tahači nebývají pravidlem, mnoho tahačů má jen jednu.

+1/−1
29.10.2016 17:00
Foto

I76m70r18i39c93h 96S18u48c35h41a52r58s82k43ý 8146493235861

Na Italy je vždy spoleh viz. nádraží v Praze ;-)

+2/0
29.10.2016 14:14
Foto

J31i96ř96í 39D94v63o76ř78á67k 5465949940158

Viz. koloseum .

+4/0
29.10.2016 15:02

J75i43ř35í 41K14o52c45u15r38e28k 6295834475698

Panteon, věž Pise, nějaké ty akvadukty i silnice, které stále stojí.

+3/0
29.10.2016 16:55

P67e66t56r 67K24o13č65i20č81k57a 4729318936527

Zde je VIDEO ze zriceni mostu:

http://video.corriere.it/crollo-cavalcavia-milano-lecco-ecco-momento-cui-ha-ceduto-ponte/f7aec334-9dc7-11e6-9ab9-47f866be7cc7

+6/0
29.10.2016 14:08

M72a98r21t18i40n 77T74e79s25a96ř 2185531175207

70 tun? To jako fakt? 8-o

+1/0
29.10.2016 13:40
Foto

J86i71ř64í 34D52v27o71ř49á48k 5265219560458

Není to běžné , ale takové náklady jezdí .

0/0
29.10.2016 14:10

B17l76a77ž73e89j 49M79o93t56y70č56k62a 8527267945660

asi ano, ten návěs má 5 náprav.

+1/0
29.10.2016 16:00

T44o58m83á34š 89H40r66d59ý 9648760869421

Mosty přes naší D1, které nedávno demolovali, byly kvalitnější. Tady z těch trosek ani nečouhá armatura, to tam snad bylo jen tak položený? 8-o

+1/0
29.10.2016 13:24

P84e37t55r 82M87u59n13z39a75r 1795961969716

Tak teď nevím jestli vás dobře chápu. Z těchto fotek http://www.corriere.it/foto-gallery/cronache/16_ottobre_28/disastro-milano-lecco-crolla-cavalcavia-a9cd280c-9d29-11e6-baae-ba981bf8dcd8.shtml je jasně vidět armatura, spíš mě zaráží ta subtilnost těch podpěr, co drží ten střední díl mostu. Jinak ten střední díl snad bývá jen položený - ten se musí volně hýbat kvůli tepelné roztažnosti.

+2/0
29.10.2016 14:04

J12i20ř92í 90K44o12c47u76r91e77k 6695574135288

Ano, bylo to uložené na ozub. Jako by to byl tesařský spoj.

0/0
29.10.2016 16:58

P22e19t43r 24K16o24č88i63č89k20a 4919848656837

Takze pro upresneni:

Kamion nebyl obycejny trinapravovy tahac s navesem se tremi napravami s jednoduchou montazi, ale naves s peti napravami s dvojmontazi. Takze tech 70 tun mohl mit klidne nalozeno. Co se stalo, tipuju to na souhru dvou faktoru.

Vek mostu, postaveneho na prelomu let 60. a 70. se slabou udrzbou, a pak pretizeni. Nikde na foto nevidim dopravni znacky, ale nemyslim, ze mel nosnost 70 tun.

Kompletni fotogalerie zde: http://www.lecconotizie.com/cronaca/disastro-ad-annone-cede-il-ponte-sulla-ss36-un-morto-e-4-feriti-345394/

+5/0
29.10.2016 13:13
Foto

J20i39ř87í 75D95v73o86ř10á89k 5795669790248

Pro "odborníky" : Existuje standartní přeprava , která ji limitována rozměry , celkovou hmotností a hmotnosí na nápravu . A taky existuje : Přeprava nadměrných a nadrozměrných nákladů , která je limitována takzvaným " povolením " , které vydávají místní úřady . A ty určují max. hmotnost , zatížení náprav , rozměry , trasu , případný doprovod . A pokud toto povolení bylo vydáno pro tuto trasu , zodpovědnost nesou úřady , provozovatel komunikace .

+4/−1
29.10.2016 13:11

I39v73a 43V64a48l84č21í36k46o96v19á 3480929529

http://milano.corriere.it/notizie/cronaca/16_ottobre_29/anas-accusa-provincia-lecco-allarme-lanciato-prima-crollo-57e94792-9db9-11e6-9ab9-47f866be7cc7.shtml

+1/0
29.10.2016 13:11

D89a10n59i76e38l 86R58o22z12s67n77y72o 5470439115798

Tvl, dole je tam uzavirka na jeden pruh a nekdo nataci prujezd toho nakladaku - ne ze by cekal ze ten most padne, ale to fakt neslo pozastavit dopravu kdyz jde evidentne o nadrozmerny naklad?

0/0
29.10.2016 13:50

B54o47h19u49s12l62a98v 39M34a14c50e54s45k94a 5331373219619

Zajimal by me oficialni uredni postup v takovem pripade.

0/0
29.10.2016 13:06

P60a62v92e69l 28Š86e70v49č73í83k 6870195969620

Maňána, maňána....

+1/0
29.10.2016 13:09

P23e44t39r 41K74o54č19i87č29k15a 4389288476567

A to je co?

Pac italsky to neni... :-/

0/0
29.10.2016 13:14

P59a12v37e53l 68Š95e88v65č84í30k 6200975869510

pravdu díte, je používané ve španělsky mluvících zemích, používám to ale i v Česku, mojí známí i zákazníci mi rozumí...

+1/0
29.10.2016 13:26

R98o16m68a15n 26C78a15e71s20a45r 9273230980467

jakože zítra?

0/0
29.10.2016 14:05

P28a62v38e52l 41Š61e60v53č78í59k 6900595169620

já to spíše chápu, jakože potom, zítra, někdy, později.....

jako odložení, když se zrovna nechce

+4/0
29.10.2016 14:23

P41e12t87r 16K58o29č32i44č83k27a 4299598156597

Ok, ale v Italii to nikdy nikoho vyslovit neuslysite.

Popravde, ani opravdu italske "domani" neni nijak caste.

0/0
29.10.2016 17:22

J95a67n 47H51r26a83d93e74c84k92y 5830878143807

Podle fotografie se jedná o standardní kamion, kde celková váha tahače je 18t, zatížení každé nápravy návěsu je max. 8t, celkem 42 tun. Může se mírně lišit dle národních předpisů. Takže novinářský údaj, že náklad byl 70 tun je naprostý nesmysl. Co je ale horší, je přístup státní správy k řešení problému. Stejné, jako u nás. A pak si úředníci neustále stěžují, jak jsou na tom platově špatně za výkon, který předvádí. Jako odstrašující příklad mohu uvést dopravní odbor Magistrátu hl. města Prahy. Arogance, sprosté jednání, neochota. A na to odvádíme daně?

+5/−8
29.10.2016 12:33
Foto

J53i40ř61í 83D27v53o27ř40á84k 5365639910828

Nevím , jakou fotku máš na mysli ? Já vyděl třínápravový tahač a pětinápravový návěs .

+4/0
29.10.2016 12:39

I86v60a 50V46a82l41č38í19k94o41v70á 3980119139

-y- ?8-o

+1/0
29.10.2016 13:07
Foto

J44i43ř49í 64D41v45o38ř69á97k 5345459700108

To je už zase hodina češtiny ? Já bláhový myslel , že je to hodina statiky .

0/0
29.10.2016 13:14

M78a52r37t85i66n 98N39e75r43m98u65t 9307947308929

Nějaká shoda přísudku s podmětem, nebo velká/malá písmena, čárky mezi větami, to je fakt jenom pro hnidopichy. Ale vydět je dost hrozná a asi nejčastější chyba, kromě toho to slovo blbě vypadá.

+3/0
29.10.2016 13:52

I91v88a 25V11a84l25č18í45k53o64v63á 3900799519

Klasická výmluva.

0/0
30.10.2016 20:57

M26a11r80t50i95n 10N48e95r17m35u37t 9107337918169

Tahač vzadu dvě dvojmontáže, návěs tři dvojmontáže

0/0
29.10.2016 13:52

P62e96t42r 16M62u36n97z67a24r 1755791849596

Zajímavé... slovo "vydět" vidíte (fakt hrůza) a těch fotkách na tom návěsu 5 dvojmontáží nevidíte? (ještě větší hrůza)

+1/0
29.10.2016 15:04

M47a69r65t24i24n 66N96e55r11m65u13t 9497517748879

asi to bude tím, že slovo vidět píšu několikrát denně, ale tu fotku jsem viděl jedenkrát a to hodinu předtím, spletl jsem se, měl jsem si to ještě ověřit, pořád ale blíž pravdě, než obyč. kamion

0/0
29.10.2016 18:17

B43l59a88ž24e69j 48M45o39t36y90č55k58a 8207477825180

já tam vidím 5 nevímkolik montáží;-)

0/0
29.10.2016 16:00

H88o47n22z96a 49B20e61d29n48á42ř 9676913412280

To foto je jen ilustrační. Mrkni na fotky zahraničních novin, těch 70t tam bylo.

+1/0
29.10.2016 12:42

M90a94r38t52i66n 58K71u39n43č83i58c36k16ý 3358986969570

Nesmysl.Nemohl vest 70 tun. Na takove vozidlo se vejde max 26 tun nakladu.Celkova vaha muze byt max 40 tun. Vazeni novinari je treba si informace overit a ne jen bezhlave opisovat. Cest praci.

+1/−14
29.10.2016 11:52

P20e70t39r 22L93u91d64a50n60e50k 1987764567513

Jestli se tam vejde 26 tun nákladu, tak to musí vypadat dost zajímavě, když veze zrovna 26 tun polystyrenu.

+3/−1
29.10.2016 12:03

M95a29r73t70i17n 26K51u54n51č89i96c51k83ý 3548826609880

Ludanku vis o tom prd. Precti si Zakon o provozu na pozemni komunikaci 361/2000.Doporucuji 52/2,9.Tahac vazi asi 7,5 t. ,naves 7 t. To je 14,5 t. A do 40 t celkove vahy chybi 25,5 t.To je maximalni hmotnost. Pokud veze vozidlo lehke materialy vazi vozidlo min. Pochopil jsi ,nebo treba opakovat?????? Hezky den preji.

+1/−3
29.10.2016 12:33

M88i15l57o19s65l35a91v 91P97r79o42c94h29a58z45k50a 7294188746648

Dle toho co napsal sotva rozpozná den od noci.....

0/−1
29.10.2016 12:35

P35e31t49r 16M23a50r64š51o85u75n 5225948196596

Tak nám povezte jak vypadá 26 tun železa versus 26 tun polystyrenu ;-).

0/0
29.10.2016 14:40

T11o35m72a95s 23D67r83a80j11s68a42j88t25l 9969157528130

;-D Ze predpisy rikaji neco o maximalni hmotnosti, neznamena, ze je zrovna tenhle kamion dodrzel!

+3/0
29.10.2016 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.