Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Itálii se zřítil pod kamionem nadjezd nad dálnicí, zabil jednoho řidiče

Na severu Itálie se v pátek zřítil pod těžkým kamionem nadjezd nad rušnou dálnicí. Nehoda si vyžádala jeden lidský život a čtyři zraněné, z nichž stav jednoho je vážný, informoval list Corriere della Sera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i28n22d30ř55i98c60h 73Š92k39o56p87e68k 4205871370345

a pak se divte, že některým je proti strsti, aby italské firmy stavěly komunikace v ČR

0/0
29.10.2016 22:03

J80a87n 41H54r42u57z84a 8774948579957

U nás staví BÖGL a KRÝSL a těm nikdy nic nespadlo.;-D

+1/0
30.10.2016 10:09

J90o51s89e84f 28H14o96n33e27š 7491712760103

70 tun přece kamion nemůže vést-je to nadměrný náklad.Myslím,že celková hmotnost může být do 48tun včetne tahače a návěsu

0/0
29.10.2016 19:16

P57e95t33r 72V73o64ň95k81a 2257153489423

Ale může, tento kamion má sice standardní tahač se třemi nápravami, nicméně návěs má 5 náprav s dvojmontáží a je určen právě pro převoz 70 a více tunových nákladů. Nesmíte koukat na foto co poskytuje zdejší pisálek pod taktovkou mf, nejsou schopni totiž ani přiložit odkaz na zdroj s videem a sadou fotografií, natož sem vložit fotku dotyčného návěsu.

+2/0
29.10.2016 19:56

J32o53s55e70f 36H51o59n50e64š 7811512480703

Pokud vím,tak v silničním zákoně je zakázáno.Pokud chcete vést větší hmotnost,tak jak nadměrný náklad a na toto musí být povolení na konkrétní trasu.V Itálii si myslím,že jsou požadavky obdobné

0/0
30.10.2016 12:43

P68e63t23r 64M20u84n19z21a40r 1965451339226

No a co když to povolení měl? Jak tu už někdo psal...

0/0
30.10.2016 18:46

J13o39s60e23f 74H45o51n51e95š 7601512620903

To si myslím,že povolení neměl,protože by ho na most vůbec nepustili

0/0
30.10.2016 19:08

J96i22ř35í 45K74o54c84u12r14e10k 6815274155298

Šteští, že to dopadlo takhle. Neštěstí, že to mohlo být jinak, kdyby se úřad kopnul do zadku a na tom mostě včas omezil hmotnost.

+1/0
29.10.2016 17:10

P39e31t90r 55M19a46r23š47o29u88n 5505178156956

Nebylo by lepší dát jako ilustrační obrázek té cívky, než obyč. kamion, podle kterého tu všichni pak vypočítávají?

Ale bojím se, že by to byl obrázek cívky nití, a pak by se tu zase zpochybňovala váha nákladu na počet cívek ;-D

0/−2
29.10.2016 14:43

J28i72ř13í 71S11a28p87o95u84š93e32k 2908488203986

70 tun na normálním návěsu?Nechtělo by to tu váhu přehodnotit?

+1/−6
29.10.2016 14:23

P39e78t95r 69M26u22n30z14a14r 1415261769586

Kdo mluví o "normálním" návěsu? Koukal jste na fotky z místa nebo jen na zdejší ilustrační foto?

+5/−1
29.10.2016 14:39

J92i45ř94í 66K48o87c82u41r96e20k 6255854415428

Pět náprav, všechny s dvojmontáží. To je něco jiného než tři nápravy s jednomontáží, které jsou obvyklé. Nebo dvě nápravy s dvojmontáží, co je také obvyklé.

Ostatně i dvě nápravy vzadu na tahači nebývají pravidlem, mnoho tahačů má jen jednu.

+1/−1
29.10.2016 17:00
Foto

I46m96r33i27c96h 13S48u89c20h53a47r88s82k97ý 8676973395841

Na Italy je vždy spoleh viz. nádraží v Praze ;-)

+2/0
29.10.2016 14:14
Foto

J51i39ř13í 48D98v64o52ř59á36k 5675419680808

Viz. koloseum .

+4/0
29.10.2016 15:02

J82i83ř79í 83K17o80c23u28r72e19k 6125354505298

Panteon, věž Pise, nějaké ty akvadukty i silnice, které stále stojí.

+3/0
29.10.2016 16:55
Foto

P58e14t84r 72K97o79č39i44č12k38a 4969968686747

Zde je VIDEO ze zriceni mostu:

http://video.corriere.it/crollo-cavalcavia-milano-lecco-ecco-momento-cui-ha-ceduto-ponte/f7aec334-9dc7-11e6-9ab9-47f866be7cc7

+6/0
29.10.2016 14:08

M46a76r80t57i51n 72T63e14s13a23ř 2595271255657

70 tun? To jako fakt? 8-o

+1/0
29.10.2016 13:40
Foto

J77i29ř11í 23D57v44o92ř54á50k 5935429880518

Není to běžné , ale takové náklady jezdí .

0/0
29.10.2016 14:10

B47l81a50ž85e20j 21M48o80t95y38č54k83a 8777647545110

asi ano, ten návěs má 5 náprav.

+1/0
29.10.2016 16:00

T70o23m80á63š 72H66r81d37ý 9838480339811

Mosty přes naší D1, které nedávno demolovali, byly kvalitnější. Tady z těch trosek ani nečouhá armatura, to tam snad bylo jen tak položený? 8-o

+1/0
29.10.2016 13:24

P91e36t86r 24M62u30n25z31a62r 1375491159766

Tak teď nevím jestli vás dobře chápu. Z těchto fotek http://www.corriere.it/foto-gallery/cronache/16_ottobre_28/disastro-milano-lecco-crolla-cavalcavia-a9cd280c-9d29-11e6-baae-ba981bf8dcd8.shtml je jasně vidět armatura, spíš mě zaráží ta subtilnost těch podpěr, co drží ten střední díl mostu. Jinak ten střední díl snad bývá jen položený - ten se musí volně hýbat kvůli tepelné roztažnosti.

+2/0
29.10.2016 14:04

J83i81ř90í 55K38o79c78u48r53e78k 6805614345778

Ano, bylo to uložené na ozub. Jako by to byl tesařský spoj.

0/0
29.10.2016 16:58
Foto

P80e98t22r 12K70o87č66i88č68k51a 4399318566487

Takze pro upresneni:

Kamion nebyl obycejny trinapravovy tahac s navesem se tremi napravami s jednoduchou montazi, ale naves s peti napravami s dvojmontazi. Takze tech 70 tun mohl mit klidne nalozeno. Co se stalo, tipuju to na souhru dvou faktoru.

Vek mostu, postaveneho na prelomu let 60. a 70. se slabou udrzbou, a pak pretizeni. Nikde na foto nevidim dopravni znacky, ale nemyslim, ze mel nosnost 70 tun.

Kompletni fotogalerie zde: http://www.lecconotizie.com/cronaca/disastro-ad-annone-cede-il-ponte-sulla-ss36-un-morto-e-4-feriti-345394/

+5/0
29.10.2016 13:13
Foto

J32i48ř43í 72D74v85o87ř84á90k 5805549680538

Pro "odborníky" : Existuje standartní přeprava , která ji limitována rozměry , celkovou hmotností a hmotnosí na nápravu . A taky existuje : Přeprava nadměrných a nadrozměrných nákladů , která je limitována takzvaným " povolením " , které vydávají místní úřady . A ty určují max. hmotnost , zatížení náprav , rozměry , trasu , případný doprovod . A pokud toto povolení bylo vydáno pro tuto trasu , zodpovědnost nesou úřady , provozovatel komunikace .

+4/−1
29.10.2016 13:11

I42v47a 57V15a62l37č52í44k32o49v34á 3780279209

http://milano.corriere.it/notizie/cronaca/16_ottobre_29/anas-accusa-provincia-lecco-allarme-lanciato-prima-crollo-57e94792-9db9-11e6-9ab9-47f866be7cc7.shtml

+1/0
29.10.2016 13:11

D93a22n48i26e17l 32R39o25z15s44n17y85o 5470889955188

Tvl, dole je tam uzavirka na jeden pruh a nekdo nataci prujezd toho nakladaku - ne ze by cekal ze ten most padne, ale to fakt neslo pozastavit dopravu kdyz jde evidentne o nadrozmerny naklad?

0/0
29.10.2016 13:50

B41o56h11u43s33l51a20v 45M75a93c14e14s10k97a 5181933579759

Zajimal by me oficialni uredni postup v takovem pripade.

0/0
29.10.2016 13:06

P92a71v51e63l 47Š45e23v26č42í23k 6970765889620

Maňána, maňána....

+1/0
29.10.2016 13:09
Foto

P47e24t17r 77K76o82č85i52č11k13a 4509238286357

A to je co?

Pac italsky to neni... :-/

0/0
29.10.2016 13:14

P25a16v35e22l 37Š71e94v33č65í76k 6190645299160

pravdu díte, je používané ve španělsky mluvících zemích, používám to ale i v Česku, mojí známí i zákazníci mi rozumí...

+1/0
29.10.2016 13:26

R19o96m46a98n 14C50a65e85s89a40r 9273740880507

jakože zítra?

0/0
29.10.2016 14:05

P69a48v23e33l 27Š87e11v35č86í84k 6480265679240

já to spíše chápu, jakože potom, zítra, někdy, později.....

jako odložení, když se zrovna nechce

+4/0
29.10.2016 14:23
Foto

P57e40t67r 21K62o78č43i13č65k51a 4189778686397

Ok, ale v Italii to nikdy nikoho vyslovit neuslysite.

Popravde, ani opravdu italske "domani" neni nijak caste.

0/0
29.10.2016 17:22

J25a93n 94H62r81a54d62e26c63k84y 5470418153837

Podle fotografie se jedná o standardní kamion, kde celková váha tahače je 18t, zatížení každé nápravy návěsu je max. 8t, celkem 42 tun. Může se mírně lišit dle národních předpisů. Takže novinářský údaj, že náklad byl 70 tun je naprostý nesmysl. Co je ale horší, je přístup státní správy k řešení problému. Stejné, jako u nás. A pak si úředníci neustále stěžují, jak jsou na tom platově špatně za výkon, který předvádí. Jako odstrašující příklad mohu uvést dopravní odbor Magistrátu hl. města Prahy. Arogance, sprosté jednání, neochota. A na to odvádíme daně?

+5/−8
29.10.2016 12:33
Foto

J20i61ř59í 86D81v51o37ř59á72k 5155219190178

Nevím , jakou fotku máš na mysli ? Já vyděl třínápravový tahač a pětinápravový návěs .

+4/0
29.10.2016 12:39

I66v81a 70V25a48l28č70í19k91o88v84á 3440229609

-y- ?8-o

+1/0
29.10.2016 13:07
Foto

J40i75ř81í 72D31v73o59ř92á14k 5905309940278

To je už zase hodina češtiny ? Já bláhový myslel , že je to hodina statiky .

0/0
29.10.2016 13:14

M12a65r31t88i51n 71N47e95r44m91u69t 9977227438739

Nějaká shoda přísudku s podmětem, nebo velká/malá písmena, čárky mezi větami, to je fakt jenom pro hnidopichy. Ale vydět je dost hrozná a asi nejčastější chyba, kromě toho to slovo blbě vypadá.

+3/0
29.10.2016 13:52

I27v71a 73V52a69l89č95í82k89o42v88á 3450569739

Klasická výmluva.

0/0
30.10.2016 20:57

M77a79r93t53i11n 68N53e70r10m43u72t 9747647958829

Tahač vzadu dvě dvojmontáže, návěs tři dvojmontáže

0/0
29.10.2016 13:52

P21e74t18r 39M84u74n41z26a77r 1355361159816

Zajímavé... slovo "vydět" vidíte (fakt hrůza) a těch fotkách na tom návěsu 5 dvojmontáží nevidíte? (ještě větší hrůza)

+1/0
29.10.2016 15:04

M40a56r61t35i89n 32N65e22r75m54u21t 9747307558719

asi to bude tím, že slovo vidět píšu několikrát denně, ale tu fotku jsem viděl jedenkrát a to hodinu předtím, spletl jsem se, měl jsem si to ještě ověřit, pořád ale blíž pravdě, než obyč. kamion

0/0
29.10.2016 18:17

B40l79a93ž35e98j 98M77o66t80y16č71k97a 8467627265270

já tam vidím 5 nevímkolik montáží;-)

0/0
29.10.2016 16:00

H70o40n52z80a 46B84e41d39n70á45ř 9296953642640

To foto je jen ilustrační. Mrkni na fotky zahraničních novin, těch 70t tam bylo.

+1/0
29.10.2016 12:42

M28a68r85t97i40n 10K15u81n61č88i79c29k28ý 3348296599590

Nesmysl.Nemohl vest 70 tun. Na takove vozidlo se vejde max 26 tun nakladu.Celkova vaha muze byt max 40 tun. Vazeni novinari je treba si informace overit a ne jen bezhlave opisovat. Cest praci.

+1/−14
29.10.2016 11:52

P36e47t21r 58L25u29d58a43n19e92k 1697384427473

Jestli se tam vejde 26 tun nákladu, tak to musí vypadat dost zajímavě, když veze zrovna 26 tun polystyrenu.

+3/−1
29.10.2016 12:03

M83a51r16t78i77n 76K27u85n72č56i88c77k62ý 3108266659170

Ludanku vis o tom prd. Precti si Zakon o provozu na pozemni komunikaci 361/2000.Doporucuji 52/2,9.Tahac vazi asi 7,5 t. ,naves 7 t. To je 14,5 t. A do 40 t celkove vahy chybi 25,5 t.To je maximalni hmotnost. Pokud veze vozidlo lehke materialy vazi vozidlo min. Pochopil jsi ,nebo treba opakovat?????? Hezky den preji.

+1/−3
29.10.2016 12:33

M20i20l85o92s58l52a15v 12P48r36o64c31h16a45z52k29a 7514958776218

Dle toho co napsal sotva rozpozná den od noci.....

0/−1
29.10.2016 12:35

P54e51t82r 41M49a73r63š69o46u65n 5575268526856

Tak nám povezte jak vypadá 26 tun železa versus 26 tun polystyrenu ;-).

0/0
29.10.2016 14:40

T59o28m55a53s 35D97r11a75j38s49a62j64t65l 9219457588210

;-D Ze predpisy rikaji neco o maximalni hmotnosti, neznamena, ze je zrovna tenhle kamion dodrzel!

+3/0
29.10.2016 12:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.