Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Itálii se zřítil pod kamionem nadjezd nad dálnicí, zabil jednoho řidiče

Na severu Itálie se v pátek zřítil pod těžkým kamionem nadjezd nad rušnou dálnicí. Nehoda si vyžádala jeden lidský život a čtyři zraněné, z nichž stav jednoho je vážný, informoval list Corriere della Sera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77i79n38d23ř82i29c38h 20Š68k33o57p46e94k 4395941640715

a pak se divte, že některým je proti strsti, aby italské firmy stavěly komunikace v ČR

0/0
29.10.2016 22:03

J81a88n 45H44r93u68z32a 8544768889957

U nás staví BÖGL a KRÝSL a těm nikdy nic nespadlo.;-D

+1/0
30.10.2016 10:09

J22o50s61e54f 18H44o66n46e73š 7161792130633

70 tun přece kamion nemůže vést-je to nadměrný náklad.Myslím,že celková hmotnost může být do 48tun včetne tahače a návěsu

0/0
29.10.2016 19:16

P60e66t39r 54V54o86ň29k52a 2757573709123

Ale může, tento kamion má sice standardní tahač se třemi nápravami, nicméně návěs má 5 náprav s dvojmontáží a je určen právě pro převoz 70 a více tunových nákladů. Nesmíte koukat na foto co poskytuje zdejší pisálek pod taktovkou mf, nejsou schopni totiž ani přiložit odkaz na zdroj s videem a sadou fotografií, natož sem vložit fotku dotyčného návěsu.

+2/0
29.10.2016 19:56

J55o74s55e35f 61H33o85n16e87š 7581232240223

Pokud vím,tak v silničním zákoně je zakázáno.Pokud chcete vést větší hmotnost,tak jak nadměrný náklad a na toto musí být povolení na konkrétní trasu.V Itálii si myslím,že jsou požadavky obdobné

0/0
30.10.2016 12:43

P79e58t64r 88M83u68n28z38a77r 1145491239456

No a co když to povolení měl? Jak tu už někdo psal...

0/0
30.10.2016 18:46

J35o33s22e47f 50H47o15n79e62š 7191142220863

To si myslím,že povolení neměl,protože by ho na most vůbec nepustili

0/0
30.10.2016 19:08

J10i91ř54í 50K45o54c58u95r89e96k 6445824575298

Šteští, že to dopadlo takhle. Neštěstí, že to mohlo být jinak, kdyby se úřad kopnul do zadku a na tom mostě včas omezil hmotnost.

+1/0
29.10.2016 17:10

P91e96t16r 61M20a10r37š21o47u64n 5495528436606

Nebylo by lepší dát jako ilustrační obrázek té cívky, než obyč. kamion, podle kterého tu všichni pak vypočítávají?

Ale bojím se, že by to byl obrázek cívky nití, a pak by se tu zase zpochybňovala váha nákladu na počet cívek ;-D

0/−2
29.10.2016 14:43

J12i75ř45í 76S88a91p24o76u91š33e55k 2528338473896

70 tun na normálním návěsu?Nechtělo by to tu váhu přehodnotit?

+1/−6
29.10.2016 14:23

P50e64t28r 57M50u97n27z52a19r 1765111499446

Kdo mluví o "normálním" návěsu? Koukal jste na fotky z místa nebo jen na zdejší ilustrační foto?

+5/−1
29.10.2016 14:39

J52i11ř16í 83K51o82c59u22r18e52k 6685794365688

Pět náprav, všechny s dvojmontáží. To je něco jiného než tři nápravy s jednomontáží, které jsou obvyklé. Nebo dvě nápravy s dvojmontáží, co je také obvyklé.

Ostatně i dvě nápravy vzadu na tahači nebývají pravidlem, mnoho tahačů má jen jednu.

+1/−1
29.10.2016 17:00
Foto

I50m63r37i71c19h 86S56u29c17h97a54r25s18k92ý 8976443375541

Na Italy je vždy spoleh viz. nádraží v Praze ;-)

+2/0
29.10.2016 14:14
Foto

J48i23ř69í 17D81v72o91ř21á38k 5465809830908

Viz. koloseum .

+4/0
29.10.2016 15:02

J88i10ř44í 88K79o98c89u54r29e37k 6545564905758

Panteon, věž Pise, nějaké ty akvadukty i silnice, které stále stojí.

+3/0
29.10.2016 16:55
Foto

P83e25t83r 63K13o55č20i28č86k76a 4709268436727

Zde je VIDEO ze zriceni mostu:

http://video.corriere.it/crollo-cavalcavia-milano-lecco-ecco-momento-cui-ha-ceduto-ponte/f7aec334-9dc7-11e6-9ab9-47f866be7cc7

+6/0
29.10.2016 14:08

M15a72r37t27i96n 19T35e37s92a17ř 2895171275937

70 tun? To jako fakt? 8-o

+1/0
29.10.2016 13:40
Foto

J65i78ř41í 32D87v76o36ř73á43k 5355729710128

Není to běžné , ale takové náklady jezdí .

0/0
29.10.2016 14:10

B32l73a72ž46e36j 84M80o91t19y56č46k64a 8477647765340

asi ano, ten návěs má 5 náprav.

+1/0
29.10.2016 16:00

T75o46m18á88š 40H86r63d87ý 9928890689381

Mosty přes naší D1, které nedávno demolovali, byly kvalitnější. Tady z těch trosek ani nečouhá armatura, to tam snad bylo jen tak položený? 8-o

+1/0
29.10.2016 13:24

P79e98t65r 24M73u44n62z90a66r 1325181259176

Tak teď nevím jestli vás dobře chápu. Z těchto fotek http://www.corriere.it/foto-gallery/cronache/16_ottobre_28/disastro-milano-lecco-crolla-cavalcavia-a9cd280c-9d29-11e6-baae-ba981bf8dcd8.shtml je jasně vidět armatura, spíš mě zaráží ta subtilnost těch podpěr, co drží ten střední díl mostu. Jinak ten střední díl snad bývá jen položený - ten se musí volně hýbat kvůli tepelné roztažnosti.

+2/0
29.10.2016 14:04

J47i29ř23í 93K67o21c51u59r37e34k 6455424845488

Ano, bylo to uložené na ozub. Jako by to byl tesařský spoj.

0/0
29.10.2016 16:58
Foto

P43e80t82r 76K96o15č81i36č93k81a 4129128556967

Takze pro upresneni:

Kamion nebyl obycejny trinapravovy tahac s navesem se tremi napravami s jednoduchou montazi, ale naves s peti napravami s dvojmontazi. Takze tech 70 tun mohl mit klidne nalozeno. Co se stalo, tipuju to na souhru dvou faktoru.

Vek mostu, postaveneho na prelomu let 60. a 70. se slabou udrzbou, a pak pretizeni. Nikde na foto nevidim dopravni znacky, ale nemyslim, ze mel nosnost 70 tun.

Kompletni fotogalerie zde: http://www.lecconotizie.com/cronaca/disastro-ad-annone-cede-il-ponte-sulla-ss36-un-morto-e-4-feriti-345394/

+5/0
29.10.2016 13:13
Foto

J54i26ř60í 39D70v69o27ř92á94k 5765509390418

Pro "odborníky" : Existuje standartní přeprava , která ji limitována rozměry , celkovou hmotností a hmotnosí na nápravu . A taky existuje : Přeprava nadměrných a nadrozměrných nákladů , která je limitována takzvaným " povolením " , které vydávají místní úřady . A ty určují max. hmotnost , zatížení náprav , rozměry , trasu , případný doprovod . A pokud toto povolení bylo vydáno pro tuto trasu , zodpovědnost nesou úřady , provozovatel komunikace .

+4/−1
29.10.2016 13:11

I14v43a 65V79a75l39č63í78k24o69v26á 3350889229

http://milano.corriere.it/notizie/cronaca/16_ottobre_29/anas-accusa-provincia-lecco-allarme-lanciato-prima-crollo-57e94792-9db9-11e6-9ab9-47f866be7cc7.shtml

+1/0
29.10.2016 13:11

D64a26n20i47e69l 65R35o98z96s62n75y24o 5910529665398

Tvl, dole je tam uzavirka na jeden pruh a nekdo nataci prujezd toho nakladaku - ne ze by cekal ze ten most padne, ale to fakt neslo pozastavit dopravu kdyz jde evidentne o nadrozmerny naklad?

0/0
29.10.2016 13:50

B52o44h91u71s25l55a27v 51M47a32c41e37s37k90a 5711263169529

Zajimal by me oficialni uredni postup v takovem pripade.

0/0
29.10.2016 13:06

P16a54v35e20l 25Š40e43v51č66í51k 6870335729340

Maňána, maňána....

+1/0
29.10.2016 13:09
Foto

P36e78t76r 54K19o42č93i22č78k87a 4169428386447

A to je co?

Pac italsky to neni... :-/

0/0
29.10.2016 13:14

P36a80v56e32l 18Š46e27v55č23í22k 6110505149730

pravdu díte, je používané ve španělsky mluvících zemích, používám to ale i v Česku, mojí známí i zákazníci mi rozumí...

+1/0
29.10.2016 13:26

R66o93m77a23n 95C62a60e82s80a38r 9313920730287

jakože zítra?

0/0
29.10.2016 14:05

P48a91v81e80l 13Š61e94v44č43í50k 6160275209230

já to spíše chápu, jakože potom, zítra, někdy, později.....

jako odložení, když se zrovna nechce

+4/0
29.10.2016 14:23
Foto

P76e35t50r 45K74o10č43i65č90k52a 4809558626977

Ok, ale v Italii to nikdy nikoho vyslovit neuslysite.

Popravde, ani opravdu italske "domani" neni nijak caste.

0/0
29.10.2016 17:22

J58a62n 58H88r97a34d72e42c18k48y 5550688403267

Podle fotografie se jedná o standardní kamion, kde celková váha tahače je 18t, zatížení každé nápravy návěsu je max. 8t, celkem 42 tun. Může se mírně lišit dle národních předpisů. Takže novinářský údaj, že náklad byl 70 tun je naprostý nesmysl. Co je ale horší, je přístup státní správy k řešení problému. Stejné, jako u nás. A pak si úředníci neustále stěžují, jak jsou na tom platově špatně za výkon, který předvádí. Jako odstrašující příklad mohu uvést dopravní odbor Magistrátu hl. města Prahy. Arogance, sprosté jednání, neochota. A na to odvádíme daně?

+5/−8
29.10.2016 12:33
Foto

J87i60ř13í 82D84v35o41ř45á62k 5315589180378

Nevím , jakou fotku máš na mysli ? Já vyděl třínápravový tahač a pětinápravový návěs .

+4/0
29.10.2016 12:39

I94v21a 36V27a15l13č41í84k53o51v80á 3540769149

-y- ?8-o

+1/0
29.10.2016 13:07
Foto

J38i78ř80í 14D58v21o82ř62á18k 5675559230278

To je už zase hodina češtiny ? Já bláhový myslel , že je to hodina statiky .

0/0
29.10.2016 13:14

M44a37r13t50i61n 13N22e45r24m13u45t 9247837858739

Nějaká shoda přísudku s podmětem, nebo velká/malá písmena, čárky mezi větami, to je fakt jenom pro hnidopichy. Ale vydět je dost hrozná a asi nejčastější chyba, kromě toho to slovo blbě vypadá.

+3/0
29.10.2016 13:52

I16v15a 35V77a56l55č59í40k13o19v74á 3550289379

Klasická výmluva.

0/0
30.10.2016 20:57

M65a23r10t69i74n 37N44e91r48m67u18t 9617117928649

Tahač vzadu dvě dvojmontáže, návěs tři dvojmontáže

0/0
29.10.2016 13:52

P96e28t84r 14M76u36n40z21a98r 1625861409276

Zajímavé... slovo "vydět" vidíte (fakt hrůza) a těch fotkách na tom návěsu 5 dvojmontáží nevidíte? (ještě větší hrůza)

+1/0
29.10.2016 15:04

M38a94r42t74i56n 32N24e42r69m85u49t 9937347478969

asi to bude tím, že slovo vidět píšu několikrát denně, ale tu fotku jsem viděl jedenkrát a to hodinu předtím, spletl jsem se, měl jsem si to ještě ověřit, pořád ale blíž pravdě, než obyč. kamion

0/0
29.10.2016 18:17

B72l75a62ž90e62j 22M28o14t97y28č87k25a 8657597225390

já tam vidím 5 nevímkolik montáží;-)

0/0
29.10.2016 16:00

H57o98n48z58a 72B21e85d47n67á32ř 9776563342590

To foto je jen ilustrační. Mrkni na fotky zahraničních novin, těch 70t tam bylo.

+1/0
29.10.2016 12:42

M66a79r63t63i57n 18K10u74n22č22i39c76k53ý 3598906729110

Nesmysl.Nemohl vest 70 tun. Na takove vozidlo se vejde max 26 tun nakladu.Celkova vaha muze byt max 40 tun. Vazeni novinari je treba si informace overit a ne jen bezhlave opisovat. Cest praci.

+1/−14
29.10.2016 11:52

P13e22t85r 10L44u60d36a20n35e18k 1407224157863

Jestli se tam vejde 26 tun nákladu, tak to musí vypadat dost zajímavě, když veze zrovna 26 tun polystyrenu.

+3/−1
29.10.2016 12:03

M67a47r27t63i34n 67K56u59n47č26i44c68k71ý 3148236299230

Ludanku vis o tom prd. Precti si Zakon o provozu na pozemni komunikaci 361/2000.Doporucuji 52/2,9.Tahac vazi asi 7,5 t. ,naves 7 t. To je 14,5 t. A do 40 t celkove vahy chybi 25,5 t.To je maximalni hmotnost. Pokud veze vozidlo lehke materialy vazi vozidlo min. Pochopil jsi ,nebo treba opakovat?????? Hezky den preji.

+1/−3
29.10.2016 12:33

M45i64l19o91s55l88a98v 39P68r38o54c26h95a93z86k53a 7744228226298

Dle toho co napsal sotva rozpozná den od noci.....

0/−1
29.10.2016 12:35

P90e44t22r 63M85a77r27š38o39u46n 5175968886526

Tak nám povezte jak vypadá 26 tun železa versus 26 tun polystyrenu ;-).

0/0
29.10.2016 14:40

T30o30m58a96s 68D18r57a35j78s50a59j64t60l 9729697568580

;-D Ze predpisy rikaji neco o maximalni hmotnosti, neznamena, ze je zrovna tenhle kamion dodrzel!

+3/0
29.10.2016 12:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.