Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na uvolněná kola sanitek upozorní pražské záchranáře kroužky se šipkou

Nehody pražských sanitek, kterým za jízdy upadla kola, přiměly záchranáře k novému bezpečnostnímu opatření. Jsou to plastové kroužky se šipkou, které se nasazují na matice. Je pak na první pohled vidět, zda jsou kola upevněna. Případy, kdy sanitkám za jízdy upadla kola, vyšetřuje policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e27t32r 28K46e88ř 8253624612878

Nejen že jsou indikátory chybně zvoleny, jsou i špatně namontovány a je jich zbytečně mnoho. Správná montáž musí umožňovat volné protočení, aby se uvolnění šroubu nebo matice projevilo. Dále je nezbytné, aby byla jednoznačně určena původní pozice indikátorů. Pokud jsou na jednom kole i jen dvou páry indikátorů proti sobě, je zřejmé, že kolo neupadne. Obrázek naopak ukazuje že indikátor nemůže nikdy na nic upozornit, neboť je zapřen o sousední matici a ještě je každý indikátor jinde.

+2/0
31.10.2016 8:37

M35a15r45t80i67n 27N80e84r28m43u21t 9477697518229

Jsou moc velké, dvě proti sobě se jim nevejdou

0/0
17.12.2016 11:29

K34a24r96e89l 19D85r12d17a 6794492347

Sanitky parkují pod kamerou. Zatím nikde nepsali, co je na záznamu. Rv

0/0
30.10.2016 23:33

L65a89d83a 94N28o80v71a38k 4622853187

pro pana zemana, vášnivého obdivovatele šipeček 13,- kč za kus bez DPH, bych rád závěrem uvedl.., že uvolněná kola jsou znát, (ať už díky vibracím, tak po zvuku) opravdu mnohem dříve, nežli náš automobil definitivně opustí...

Chce to extra tupouna, aby to nechal do této krajnosti dojít....;-)V

+1/−1
30.10.2016 18:44

O29n52d92ř63e23j 87Z97e17m98a57n 5800164228749

Vy máte zkušenosti se řízením tohoto typu vozidla?

Vy máte zkušenost s tím, jak je znát uvolněné kolo na konkrétním typu vozu, určité značky. Proč předpokládáte, že s tím mají zkušenosti všichni, že to všichni prostě musí poznat, je to přece jasně poznatelné, hlavně v jiným typu vozudla. Vy jste s tím jezdil celý mesi a nenapadlo vás, že to může být kolo.

A ještě jednou, je to opravdu nutné. Nezabrání to někomu, aby to povolil. Eliminuje, značně to eliminuje aby se mu ta sabotáž povedla.

0/0
30.10.2016 19:03

L28a71d51a 11N33o97v65a40k 4432603897

ano, když mi bylo osmnáct a začal jsem jezdit s autem u kterého se nedalo říct, jsetli jsou podezřelé zvuky normální, nebo podezřelé..., protože mu bylo víc než mně... :-P Nedá se srovnávat s profesionálním...? řidičem, který má výjimku z pravidel silničního provozu a má v zádech profesionální...? servis...

0/0
30.10.2016 23:55

O11n32d24ř39e74j 40Z88e35m25a93n 5530964558729

Na jiném typu vozidla...

Jste prostě pokrytec.

+1/0
31.10.2016 5:52

M23a18x 71B50r76a84u83n 1713303107191

Nechci být rejpal, ale jak jsem pochopil, vždy byly povoleny tupláky. Dvojmontáž je na správné dotažení prevít a je lépe ji dotáhnout o něco více než předepsaným momentem, obzvlášť jeli na dosedacích plochách rez nebo nečistoty. Nakonec proč by si případný pachatel přidělával práci a povoloval jen zdvojená kola?

0/0
30.10.2016 17:36

L30a36d39a 87N52o88v19a42k 4722223657

na známého hudebního skladatele docela dobrý technický postřeh...., ano jde pravděpodobně pouze o lemplovství servisáků a řidičů.. Ale zase než vyhodit dneska zaměstnance, je mnohem jednodušší investovat nějakou tu kačku, aby se lidský faktor mohl obejít...;-D

0/−1
30.10.2016 17:52
Foto

P83a76v34e26l 91Č79e95r79n73í74k 1958375200880

Na šipky bych se moc nespoléhal. Pokud má někdo čas otočit všema šroubama, pak nebude mít nejmenší problém nejdřív na těch pár šipek kápnout lepidlo aby zůstaly držet na místě.

Je to hnus a dokud dotyčný nebude chycen, těžko se lze na cokoliv spoléhat.

0/0
30.10.2016 16:49

L92a89d66a 75N16o38v12a23k 4302543137

to je právě ten častý omyl, kdy si zdejší diskutující myslí, že se tam ty šipky nějak záhadně utahují spolu s matičí... Nikoliv.., jsou nasazovací a drží tím tisícihranem na šestihranné matici...

0/0
30.10.2016 17:30
Foto

P58a46v72e15l 44Č64e81r60n57í34k 1938255590920

V tom případě je to ještě jednodušší - stačí povolit přesně o jednu otáčku a dokud se auto nerozjede, bude to vypadat jako by byly utažené.

0/0
30.10.2016 17:44

L13a74d49a 35N44o33v98a29k 4982593977

no ono to asi nepůjde dvakrát moc utahovat s těma šipkama..., ty se tam pravděpodobně nasazují po dotažení (nebo v našem případě při sabotáži až po povolení...:-P )

0/0
30.10.2016 17:50

O52n65d66ř82e62j 69Z56e79m22a42n 5430334738399

Gravitace...

A taky se to potom pozná i letmým pohledem, že je něco v nepořádku, kdykoliv. To tohle tady tolika lidem Opravdu nedochází?

0/0
30.10.2016 18:08

O20n24d76ř61e63j 97Z73e16m81a12n 5630624878859

A pokud to někdo sabotoval tak, aby měl jistotu, tak je povolí úplně, ne že povolí přitáhne a nedotáhne.

0/0
30.10.2016 18:21

L30a14d39a 47N22o17v90a97k 4242773937

no tady to hlavně vypadá, že bdělí technici potřebují šipečky, aby po několika týdnech ježdění pochopili, že maj povolená kola...

0/0
30.10.2016 18:31

O64n46d45ř47e60j 69Z50e74m94a33n 5190314668459

A ten můj druhý příspěvek, co hned následujte vesele ignorujete. Proč asi? Neodpovídejte, ta byla řečnická.

0/0
30.10.2016 19:09

M60i33r46e82k 64G28a98j81e70r 5581176129950

Prinejmensim je to dobre na to, aby v opakovanem pripadu poznali, zda jde o sabotaz nebo ne.

0/0
30.10.2016 16:44

H20o66n47z21a 98K97r66e97n60s38t67e31t42t22e86r 1913619219

Napadlo to výrobce ;-) Ten původní je z anglie ;-)

0/0
30.10.2016 12:35

H81o71n11z60a 83K54r24e59n58s94t82e75t86t39e57r 1733399189

VE spoustě zemí již dávno, zkuste si zajet do Anglie ;-)

0/0
30.10.2016 12:33

R57o21m19a33n 98D46o10m94u77r61a31d 5155215891193

Treba to dela vyrobce sipek.

0/0
30.10.2016 12:03

L47a34d39a 93N59o82v92a96k 4492483717

no podle mého šipky se nevyrábí proti záměrné sabotáži..., takže tak hloupý jako vedení záchranky výrobce asi nebude...

0/0
30.10.2016 12:04

L25a84d51a 38N73o67v82a78k 4432493127

hezkých vyhozených 16 tisíc... Pokud to někdo dělá záměrně.., je to o to nebezpečnější, že tam zpátky nasadí tu šipku jako by bylo vše v pořádku...

Jinak, uvolněné kolo o sobě dává dost dlouho a dost výrazně znát, než "upadne" Musí to být velký frajer, kdo s tim jezdí až do upadnutí...8-o

+1/−3
30.10.2016 12:01

L58a72d64a 60N87o76v62a37k 4532823927

tím opatřením se mimochodem omezí kontrola, protože se budou všichni chlácholit, že je vše ok, než aby sundavali každou šipku a pak jí tam zase nandavali při kontrole...

0/−2
30.10.2016 12:03

L65a48d14a 27N79o79v34a64k 4242683837

pan Zeman se domnívá, že šipky jsou dobré řešení proti sabotáži...?;-D

0/0
30.10.2016 12:08

O37n30d25ř52e48j 86Z62e32m42a55n 5690454758669

Dost výrazným způsobem mohou zabránit tomu, aby se ta sabotáž povedla.

0/−1
30.10.2016 12:10

L38a97d93a 25N44o22v94a88k 4322283127

ano, dávají o vteřinu méně času na jednu matici.. ale o to větší dávají šanci, že to nikdo nebude kontrolovat...

0/0
30.10.2016 12:12

O33n56d87ř12e54j 78Z35e42m74a45n 5430454458379

Vy se v tomto typu sabotáže nějak vyznáte.

0/0
30.10.2016 12:13

L74a73d31a 50N46o95v13a38k 4602503807

no když jsem kdysi začínal, jezdil jsem asi měsíc s uvolněným kolem a pořád se divil, jak to tam vzadu podivně skřípe... Kolo už se doslova vaklalo a nějak ne a ne upadnout... (4 matky) Nějak neskočim nikomu na to, že se povolí všechny najednou a že kolo upadne po prvních řekněme 30 km jízdy...

0/0
30.10.2016 12:26

O40n48d78ř56e87j 47Z97e95m50a25n 5400744298879

A jak vy byste tomu chtěl bránit a kolik by to stálo?

0/0
30.10.2016 12:12

L75a44d12a 10N31o93v62a58k 4872683477

každý řidič by si ráno zkontroloval svoje auto..., takže nic, protože to musí udělat podle zákona tak jako tak...

+1/0
30.10.2016 12:21

O73n48d84ř32e97j 94Z94e47m31a23n 5400554848869

Ta vozidla tam pravidelně kontroluj a mají na to i lidi, ale když je někdo povolí po té kontrole, co s tím? A zrovna že tohle píše někdo, jdo měsíc jezdil s uvolněným kolem?

0/0
30.10.2016 12:37

L96a45d48a 93N22o44v98a11k 4612703617

když je někdo povolí po té kontrole vyjde asi tak nastajeno, jako když je někdo povolí po té kontrole a nastaví správně šipky...

Nenahrával jsem ti s tou svojí historkou na smeč.. Jen naznačuju, že to s tím upadnutím kola není tak jednoduché, jak si leckdo myslí... jsou tam silné vibrace, zvuky.., kdo s tímhle vydrží jezdit do upadnutí kola si to asi zaslouží... (včetně mne tehdá, ale byl jsem mladé ucho s mokrým řidičákem, kdežto tady by měli být profesionální řidiči)

0/0
30.10.2016 14:40

O10n38d38ř56e28j 80Z60e20m19a24n 5980224728519

Vy stále nechápete o co jde? Proč se to tam dává?

Ještě jednou, u některých lidi to je prostě nutné opakovat, díky tomu se z běžného, rychlého pohledu pozná, že ty šrouby jsou volné. Ještě jednou, ano , u vás je to obzvláště nutné, díky tomu se z běžného, rychlého pohledu pozná, že ty šrouby jsou volné.

0/0
30.10.2016 14:46

L29u44d36v97í73k 44G87a26j23d33o57š23í63k 2745343474712

NEPOZNÁ, pokud šrouby někdo povolí úmyslně a šipku poté nastaví tak jak má být.

+2/0
30.10.2016 16:30
Foto

P85a24v70e97l 66Č65e90r12n42í79k 1458755720970

šipka na uvolněném šroubu asi držet nebude, nemyslíte? Musel by ji tam nějak přidržet (lepidlo atd.)

0/0
30.10.2016 16:51

O33n75d52ř91e98j 71Z13e87m35a72n 5830254158979

Nerad to říkám, ale někoho tak natvrdlého, jajo jste vy jsem dlouho, dlouho neviděl.

+1/0
30.10.2016 18:10

O14n26d84ř84e70j 51Z22e97m11a53n 5620774458949

Ou, to patřilo k panu Novakovi, ikdyž...

0/0
30.10.2016 18:11

L41a64d52a 49N50o34v34a47k 4212823357

zeman jako zeman...:-P

0/0
30.10.2016 18:32

O74n68d96ř87e97j 23Z50e60m91a96n 5250934598159

A hlavně že vy jste s volným kolem jezdil celý měsíc...

0/0
30.10.2016 14:47

L30a84d35a 73N97o38v30a36k 4182563707

dobře, tak to zkusim pomaleji.... Oni předpokádají sabotáž... Toto opatření se NEPOUŽÍVÁ kvůli sabotážím.. Je to POUZE orientační pomůcka, aby se v BĚŽNÉ situaci rychle poznalo uvolnění šroubů.

Pokud to bude někdo dále dělat jako sabotáž, nasadí tam během vteřiny i ten klobouček... Nebezpečí se nám tedy zvyšuje o to, že kolo vypadá na první pohled v pořádku...

Bylo to dost pomalu, aby to i ZEMAN pochopil...?

Ne, jistě to nebude stačit.., odpovím si sám.

+2/0
30.10.2016 16:14

O29n43d74ř79e72j 66Z14e12m59a94n 5810244198139

Vám stále nedochází, ze to nezabrání, aby to někdo povolil, ale aby kdykoliv v terénu to šlo poznat? Tedy aby se ta sabotáž nezdařila? Víte o něčem lepším, jak rychleji přijít na to, že to je povolené? A pokud porovnám vás první a druhý odstavec, tak jsem dlouho, dlouho nikoho nevidel si Tak protiřečit.

0/−1
30.10.2016 18:18

L39a21d27a 52N96o25v69a91k 4442293497

a hlavně že vyj jste s tím celý měsít jezdil....;-D Bože, já to sem napsal jen jako příklad toho, že kolo neupadne z minuty na minutu, ale spíš tak po týdnu ježdění s povolenýma matkama.. a že to dělá pěkný bengál, už když je to povolené opravdu málo... Ti kterým to upadlo museli být LEMPLOVÉ, nebo stejný ucha jako já, když jsem začínal jezdit.

+1/−1
30.10.2016 16:17

O98n72d23ř53e14j 48Z60e50m26a77n 5790754798289

Bože, promiň že tě jako ateista beru do huby, ake Takového trolla Opravdu pohledat...

0/−1
30.10.2016 18:23

L40a20d91a 10N19o47v69a25k 4692673277

je fakt, že zatahovat do této problematiky Boha bylo trochu nešťastné..., stačilo by trocha toho logického uvažování...

Pokud to někdo sabotuje.., vyjedou se šipečkama správně natočenýma a pokud vycházíte z toho, že se při jedné takové jízdě kolo urve.. tak šipečky ničemu nepomohly... Pokud vyjede poněkolikáté s uvolněnýma kolama..., je to chyba řidiče a mechaniků bez ohledu na polohu šipeček.

0/0
30.10.2016 18:36

O13n82d20ř40e11j 36Z97e54m40a73n 5930904588559

Můžete citovat predpisy ohledně toho, kdy se to dotažení normálně kontroluje?

Dekuji.

0/0
30.10.2016 19:05
Foto

V56á31c73l92a35v 59C44h46u33c66h15m76a 6915341808786

Pokud jde o přesvědčení o sabotáži, neměl by být přece problém si to ohlídat a dotyčného chytit, pokud je to vícekrát za sebou ze stejného místa.

0/0
30.10.2016 11:09

Z83b13y54š35e10k 64Š49v20e25c 8504803304495

Šipky

Řešení možná jen poloviny problému.

Příčina je v šipkách.

Může pachatel povolit matici/šroub o jednu otáčku bez sejmutí šipky?

Může pachatel po uvolnění matice/šroubu nasadit šipku bez jejího poškození?

0/0
30.10.2016 11:08
Foto

M54i45c28h43a54l 62N26a95j31m43a18n 7819653596530

Může pachatel povolit matici/šroub o jednu otáčku bez sejmutí šipky?

- nemůže, před povolením matice se musí šipka sejmout

Může pachatel po uvolnění matice/šroubu nasadit šipku bez jejího poškození?

- ano, může ji nasadit bez poškození

Ale bude na tuto činnost potřebovat daleko více času.

Ale tady jde hlavně o to, že řidič při další zastávce vozu pohledem zjistí, že se některé povolené matky protočily a může zareagovat (matky dotáhnout, zavolat jiný vůz.....)

+2/0
30.10.2016 11:20

Z34b33y44š73e73k 61Š89v90e46c 8324543904805

Tím jste mi potvrdil, že šroub/matici pachatel uvolní, při výjezdu a během jízdy řidič nic nepozná, až mu upadne kolo.

Řešením by bylo zařízení, které průběžně vyhodnotí již pootočení prvního šroubu/matice, například změnou elektrických parametrů na zabezpečovacím zařízení. Podobná zařízení jsou určena ke snímání tlaku vzduchu v pneumatice. Tudíž zařízení je realizovatelné.

0/−2
30.10.2016 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.