Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na uvolněná kola sanitek upozorní pražské záchranáře kroužky se šipkou

Nehody pražských sanitek, kterým za jízdy upadla kola, přiměly záchranáře k novému bezpečnostnímu opatření. Jsou to plastové kroužky se šipkou, které se nasazují na matice. Je pak na první pohled vidět, zda jsou kola upevněna. Případy, kdy sanitkám za jízdy upadla kola, vyšetřuje policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18e96t80r 45K63e31ř 8743714252208

Nejen že jsou indikátory chybně zvoleny, jsou i špatně namontovány a je jich zbytečně mnoho. Správná montáž musí umožňovat volné protočení, aby se uvolnění šroubu nebo matice projevilo. Dále je nezbytné, aby byla jednoznačně určena původní pozice indikátorů. Pokud jsou na jednom kole i jen dvou páry indikátorů proti sobě, je zřejmé, že kolo neupadne. Obrázek naopak ukazuje že indikátor nemůže nikdy na nic upozornit, neboť je zapřen o sousední matici a ještě je každý indikátor jinde.

+2/0
31.10.2016 8:37

M10a74r14t21i29n 45N39e28r26m55u65t 9497247588349

Jsou moc velké, dvě proti sobě se jim nevejdou

0/0
17.12.2016 11:29

K41a72r97e56l 55D87r85d41a 6344552507

Sanitky parkují pod kamerou. Zatím nikde nepsali, co je na záznamu. Rv

0/0
30.10.2016 23:33

L40a81d93a 22N90o22v47a74k 4882723677

pro pana zemana, vášnivého obdivovatele šipeček 13,- kč za kus bez DPH, bych rád závěrem uvedl.., že uvolněná kola jsou znát, (ať už díky vibracím, tak po zvuku) opravdu mnohem dříve, nežli náš automobil definitivně opustí...

Chce to extra tupouna, aby to nechal do této krajnosti dojít....;-)V

+1/−1
30.10.2016 18:44

O48n90d10ř60e36j 17Z30e60m58a71n 5490714648739

Vy máte zkušenosti se řízením tohoto typu vozidla?

Vy máte zkušenost s tím, jak je znát uvolněné kolo na konkrétním typu vozu, určité značky. Proč předpokládáte, že s tím mají zkušenosti všichni, že to všichni prostě musí poznat, je to přece jasně poznatelné, hlavně v jiným typu vozudla. Vy jste s tím jezdil celý mesi a nenapadlo vás, že to může být kolo.

A ještě jednou, je to opravdu nutné. Nezabrání to někomu, aby to povolil. Eliminuje, značně to eliminuje aby se mu ta sabotáž povedla.

0/0
30.10.2016 19:03

L29a82d38a 77N74o29v63a80k 4462513277

ano, když mi bylo osmnáct a začal jsem jezdit s autem u kterého se nedalo říct, jsetli jsou podezřelé zvuky normální, nebo podezřelé..., protože mu bylo víc než mně... :-P Nedá se srovnávat s profesionálním...? řidičem, který má výjimku z pravidel silničního provozu a má v zádech profesionální...? servis...

0/0
30.10.2016 23:55

O36n13d18ř90e59j 50Z90e85m50a72n 5470294478679

Na jiném typu vozidla...

Jste prostě pokrytec.

+1/0
31.10.2016 5:52

M35a81x 62B15r77a74u17n 1733383627431

Nechci být rejpal, ale jak jsem pochopil, vždy byly povoleny tupláky. Dvojmontáž je na správné dotažení prevít a je lépe ji dotáhnout o něco více než předepsaným momentem, obzvlášť jeli na dosedacích plochách rez nebo nečistoty. Nakonec proč by si případný pachatel přidělával práci a povoloval jen zdvojená kola?

0/0
30.10.2016 17:36

L55a34d91a 30N95o72v72a56k 4282263697

na známého hudebního skladatele docela dobrý technický postřeh...., ano jde pravděpodobně pouze o lemplovství servisáků a řidičů.. Ale zase než vyhodit dneska zaměstnance, je mnohem jednodušší investovat nějakou tu kačku, aby se lidský faktor mohl obejít...;-D

0/−1
30.10.2016 17:52
Foto

P19a67v84e98l 98Č26e54r80n25í12k 1948225230850

Na šipky bych se moc nespoléhal. Pokud má někdo čas otočit všema šroubama, pak nebude mít nejmenší problém nejdřív na těch pár šipek kápnout lepidlo aby zůstaly držet na místě.

Je to hnus a dokud dotyčný nebude chycen, těžko se lze na cokoliv spoléhat.

0/0
30.10.2016 16:49

L15a38d76a 88N73o69v45a44k 4352583697

to je právě ten častý omyl, kdy si zdejší diskutující myslí, že se tam ty šipky nějak záhadně utahují spolu s matičí... Nikoliv.., jsou nasazovací a drží tím tisícihranem na šestihranné matici...

0/0
30.10.2016 17:30
Foto

P89a76v98e90l 10Č31e97r25n24í76k 1168785580620

V tom případě je to ještě jednodušší - stačí povolit přesně o jednu otáčku a dokud se auto nerozjede, bude to vypadat jako by byly utažené.

0/0
30.10.2016 17:44

L92a22d59a 48N59o41v48a85k 4912293837

no ono to asi nepůjde dvakrát moc utahovat s těma šipkama..., ty se tam pravděpodobně nasazují po dotažení (nebo v našem případě při sabotáži až po povolení...:-P )

0/0
30.10.2016 17:50

O97n86d81ř80e44j 60Z97e94m31a98n 5350544598279

Gravitace...

A taky se to potom pozná i letmým pohledem, že je něco v nepořádku, kdykoliv. To tohle tady tolika lidem Opravdu nedochází?

0/0
30.10.2016 18:08

O85n80d44ř17e17j 56Z75e83m75a23n 5310854138859

A pokud to někdo sabotoval tak, aby měl jistotu, tak je povolí úplně, ne že povolí přitáhne a nedotáhne.

0/0
30.10.2016 18:21

L71a77d69a 92N10o14v27a49k 4622643257

no tady to hlavně vypadá, že bdělí technici potřebují šipečky, aby po několika týdnech ježdění pochopili, že maj povolená kola...

0/0
30.10.2016 18:31

O81n84d78ř32e17j 42Z94e72m66a24n 5340414388259

A ten můj druhý příspěvek, co hned následujte vesele ignorujete. Proč asi? Neodpovídejte, ta byla řečnická.

0/0
30.10.2016 19:09

M44i17r83e64k 94G77a57j87e30r 5341376979310

Prinejmensim je to dobre na to, aby v opakovanem pripadu poznali, zda jde o sabotaz nebo ne.

0/0
30.10.2016 16:44

H36o20n63z31a 64K62r31e37n34s67t50e80t49t63e71r 1773549439

Napadlo to výrobce ;-) Ten původní je z anglie ;-)

0/0
30.10.2016 12:35

H61o35n85z25a 48K31r70e15n75s94t56e56t79t11e80r 1323419519

VE spoustě zemí již dávno, zkuste si zajet do Anglie ;-)

0/0
30.10.2016 12:33

R11o61m12a13n 14D56o93m36u43r11a33d 5105135541673

Treba to dela vyrobce sipek.

0/0
30.10.2016 12:03

L98a51d81a 81N14o48v57a55k 4692153747

no podle mého šipky se nevyrábí proti záměrné sabotáži..., takže tak hloupý jako vedení záchranky výrobce asi nebude...

0/0
30.10.2016 12:04

L57a32d86a 28N48o97v62a19k 4742503387

hezkých vyhozených 16 tisíc... Pokud to někdo dělá záměrně.., je to o to nebezpečnější, že tam zpátky nasadí tu šipku jako by bylo vše v pořádku...

Jinak, uvolněné kolo o sobě dává dost dlouho a dost výrazně znát, než "upadne" Musí to být velký frajer, kdo s tim jezdí až do upadnutí...8-o

+1/−3
30.10.2016 12:01

L15a40d58a 80N47o96v70a11k 4302373577

tím opatřením se mimochodem omezí kontrola, protože se budou všichni chlácholit, že je vše ok, než aby sundavali každou šipku a pak jí tam zase nandavali při kontrole...

0/−2
30.10.2016 12:03

L14a96d28a 76N82o82v95a41k 4552373557

pan Zeman se domnívá, že šipky jsou dobré řešení proti sabotáži...?;-D

0/0
30.10.2016 12:08

O81n69d74ř86e45j 48Z24e34m62a26n 5610674928109

Dost výrazným způsobem mohou zabránit tomu, aby se ta sabotáž povedla.

0/−1
30.10.2016 12:10

L44a16d77a 55N34o42v57a69k 4592133207

ano, dávají o vteřinu méně času na jednu matici.. ale o to větší dávají šanci, že to nikdo nebude kontrolovat...

0/0
30.10.2016 12:12

O45n65d12ř30e62j 47Z93e56m45a64n 5700454988829

Vy se v tomto typu sabotáže nějak vyznáte.

0/0
30.10.2016 12:13

L46a48d14a 74N88o21v95a83k 4692143367

no když jsem kdysi začínal, jezdil jsem asi měsíc s uvolněným kolem a pořád se divil, jak to tam vzadu podivně skřípe... Kolo už se doslova vaklalo a nějak ne a ne upadnout... (4 matky) Nějak neskočim nikomu na to, že se povolí všechny najednou a že kolo upadne po prvních řekněme 30 km jízdy...

0/0
30.10.2016 12:26

O70n97d97ř66e95j 77Z58e39m31a42n 5270604858679

A jak vy byste tomu chtěl bránit a kolik by to stálo?

0/0
30.10.2016 12:12

L68a26d13a 31N64o45v32a41k 4162293677

každý řidič by si ráno zkontroloval svoje auto..., takže nic, protože to musí udělat podle zákona tak jako tak...

+1/0
30.10.2016 12:21

O67n58d62ř29e49j 40Z38e41m31a64n 5800974788859

Ta vozidla tam pravidelně kontroluj a mají na to i lidi, ale když je někdo povolí po té kontrole, co s tím? A zrovna že tohle píše někdo, jdo měsíc jezdil s uvolněným kolem?

0/0
30.10.2016 12:37

L35a49d13a 80N32o59v80a45k 4572853897

když je někdo povolí po té kontrole vyjde asi tak nastajeno, jako když je někdo povolí po té kontrole a nastaví správně šipky...

Nenahrával jsem ti s tou svojí historkou na smeč.. Jen naznačuju, že to s tím upadnutím kola není tak jednoduché, jak si leckdo myslí... jsou tam silné vibrace, zvuky.., kdo s tímhle vydrží jezdit do upadnutí kola si to asi zaslouží... (včetně mne tehdá, ale byl jsem mladé ucho s mokrým řidičákem, kdežto tady by měli být profesionální řidiči)

0/0
30.10.2016 14:40

O41n47d46ř72e29j 51Z40e40m18a42n 5570194978929

Vy stále nechápete o co jde? Proč se to tam dává?

Ještě jednou, u některých lidi to je prostě nutné opakovat, díky tomu se z běžného, rychlého pohledu pozná, že ty šrouby jsou volné. Ještě jednou, ano , u vás je to obzvláště nutné, díky tomu se z běžného, rychlého pohledu pozná, že ty šrouby jsou volné.

0/0
30.10.2016 14:46

L11u94d95v15í68k 89G39a76j81d61o63š10í80k 2355833194812

NEPOZNÁ, pokud šrouby někdo povolí úmyslně a šipku poté nastaví tak jak má být.

+2/0
30.10.2016 16:30
Foto

P67a31v81e12l 67Č18e88r90n34í71k 1658305760360

šipka na uvolněném šroubu asi držet nebude, nemyslíte? Musel by ji tam nějak přidržet (lepidlo atd.)

0/0
30.10.2016 16:51

O55n11d85ř35e53j 21Z54e27m18a18n 5790824468909

Nerad to říkám, ale někoho tak natvrdlého, jajo jste vy jsem dlouho, dlouho neviděl.

+1/0
30.10.2016 18:10

O93n66d31ř57e49j 20Z75e16m40a83n 5210144718439

Ou, to patřilo k panu Novakovi, ikdyž...

0/0
30.10.2016 18:11

L13a68d62a 49N35o59v77a73k 4362233387

zeman jako zeman...:-P

0/0
30.10.2016 18:32

O90n72d59ř51e97j 65Z75e24m32a68n 5750314548549

A hlavně že vy jste s volným kolem jezdil celý měsíc...

0/0
30.10.2016 14:47

L70a95d71a 88N81o63v20a17k 4842643677

dobře, tak to zkusim pomaleji.... Oni předpokádají sabotáž... Toto opatření se NEPOUŽÍVÁ kvůli sabotážím.. Je to POUZE orientační pomůcka, aby se v BĚŽNÉ situaci rychle poznalo uvolnění šroubů.

Pokud to bude někdo dále dělat jako sabotáž, nasadí tam během vteřiny i ten klobouček... Nebezpečí se nám tedy zvyšuje o to, že kolo vypadá na první pohled v pořádku...

Bylo to dost pomalu, aby to i ZEMAN pochopil...?

Ne, jistě to nebude stačit.., odpovím si sám.

+2/0
30.10.2016 16:14

O81n29d15ř71e63j 79Z37e39m84a88n 5680764498639

Vám stále nedochází, ze to nezabrání, aby to někdo povolil, ale aby kdykoliv v terénu to šlo poznat? Tedy aby se ta sabotáž nezdařila? Víte o něčem lepším, jak rychleji přijít na to, že to je povolené? A pokud porovnám vás první a druhý odstavec, tak jsem dlouho, dlouho nikoho nevidel si Tak protiřečit.

0/−1
30.10.2016 18:18

L69a88d44a 95N21o58v24a90k 4532633697

a hlavně že vyj jste s tím celý měsít jezdil....;-D Bože, já to sem napsal jen jako příklad toho, že kolo neupadne z minuty na minutu, ale spíš tak po týdnu ježdění s povolenýma matkama.. a že to dělá pěkný bengál, už když je to povolené opravdu málo... Ti kterým to upadlo museli být LEMPLOVÉ, nebo stejný ucha jako já, když jsem začínal jezdit.

+1/−1
30.10.2016 16:17

O94n20d26ř16e52j 36Z14e77m31a91n 5920224448939

Bože, promiň že tě jako ateista beru do huby, ake Takového trolla Opravdu pohledat...

0/−1
30.10.2016 18:23

L38a90d41a 84N76o30v41a11k 4102463677

je fakt, že zatahovat do této problematiky Boha bylo trochu nešťastné..., stačilo by trocha toho logického uvažování...

Pokud to někdo sabotuje.., vyjedou se šipečkama správně natočenýma a pokud vycházíte z toho, že se při jedné takové jízdě kolo urve.. tak šipečky ničemu nepomohly... Pokud vyjede poněkolikáté s uvolněnýma kolama..., je to chyba řidiče a mechaniků bez ohledu na polohu šipeček.

0/0
30.10.2016 18:36

O98n58d70ř72e24j 27Z58e19m61a47n 5730844138799

Můžete citovat predpisy ohledně toho, kdy se to dotažení normálně kontroluje?

Dekuji.

0/0
30.10.2016 19:05
Foto

V21á46c83l55a51v 34C93h15u15c78h72m46a 6695221618696

Pokud jde o přesvědčení o sabotáži, neměl by být přece problém si to ohlídat a dotyčného chytit, pokud je to vícekrát za sebou ze stejného místa.

0/0
30.10.2016 11:09

Z57b51y26š56e81k 62Š89v59e72c 8824413734705

Šipky

Řešení možná jen poloviny problému.

Příčina je v šipkách.

Může pachatel povolit matici/šroub o jednu otáčku bez sejmutí šipky?

Může pachatel po uvolnění matice/šroubu nasadit šipku bez jejího poškození?

0/0
30.10.2016 11:08
Foto

M19i35c20h30a47l 92N74a89j75m15a41n 7629303846340

Může pachatel povolit matici/šroub o jednu otáčku bez sejmutí šipky?

- nemůže, před povolením matice se musí šipka sejmout

Může pachatel po uvolnění matice/šroubu nasadit šipku bez jejího poškození?

- ano, může ji nasadit bez poškození

Ale bude na tuto činnost potřebovat daleko více času.

Ale tady jde hlavně o to, že řidič při další zastávce vozu pohledem zjistí, že se některé povolené matky protočily a může zareagovat (matky dotáhnout, zavolat jiný vůz.....)

+2/0
30.10.2016 11:20

Z12b65y88š61e19k 31Š26v13e50c 8894613734115

Tím jste mi potvrdil, že šroub/matici pachatel uvolní, při výjezdu a během jízdy řidič nic nepozná, až mu upadne kolo.

Řešením by bylo zařízení, které průběžně vyhodnotí již pootočení prvního šroubu/matice, například změnou elektrických parametrů na zabezpečovacím zařízení. Podobná zařízení jsou určena ke snímání tlaku vzduchu v pneumatice. Tudíž zařízení je realizovatelné.

0/−2
30.10.2016 11:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.