Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na uvolněná kola sanitek upozorní pražské záchranáře kroužky se šipkou

Nehody pražských sanitek, kterým za jízdy upadla kola, přiměly záchranáře k novému bezpečnostnímu opatření. Jsou to plastové kroužky se šipkou, které se nasazují na matice. Je pak na první pohled vidět, zda jsou kola upevněna. Případy, kdy sanitkám za jízdy upadla kola, vyšetřuje policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28e46t79r 22K54e62ř 8403844482448

Nejen že jsou indikátory chybně zvoleny, jsou i špatně namontovány a je jich zbytečně mnoho. Správná montáž musí umožňovat volné protočení, aby se uvolnění šroubu nebo matice projevilo. Dále je nezbytné, aby byla jednoznačně určena původní pozice indikátorů. Pokud jsou na jednom kole i jen dvou páry indikátorů proti sobě, je zřejmé, že kolo neupadne. Obrázek naopak ukazuje že indikátor nemůže nikdy na nic upozornit, neboť je zapřen o sousední matici a ještě je každý indikátor jinde.

+2/0
31.10.2016 8:37

M38a48r26t96i72n 82N44e88r22m77u10t 9777947568479

Jsou moc velké, dvě proti sobě se jim nevejdou

0/0
17.12.2016 11:29

K90a49r93e28l 94D67r71d17a 6794632587

Sanitky parkují pod kamerou. Zatím nikde nepsali, co je na záznamu. Rv

0/0
30.10.2016 23:33

L96a17d44a 40N66o31v90a72k 4662413567

pro pana zemana, vášnivého obdivovatele šipeček 13,- kč za kus bez DPH, bych rád závěrem uvedl.., že uvolněná kola jsou znát, (ať už díky vibracím, tak po zvuku) opravdu mnohem dříve, nežli náš automobil definitivně opustí...

Chce to extra tupouna, aby to nechal do této krajnosti dojít....;-)V

+1/−1
30.10.2016 18:44

O27n13d85ř60e16j 35Z68e42m49a50n 5320734638239

Vy máte zkušenosti se řízením tohoto typu vozidla?

Vy máte zkušenost s tím, jak je znát uvolněné kolo na konkrétním typu vozu, určité značky. Proč předpokládáte, že s tím mají zkušenosti všichni, že to všichni prostě musí poznat, je to přece jasně poznatelné, hlavně v jiným typu vozudla. Vy jste s tím jezdil celý mesi a nenapadlo vás, že to může být kolo.

A ještě jednou, je to opravdu nutné. Nezabrání to někomu, aby to povolil. Eliminuje, značně to eliminuje aby se mu ta sabotáž povedla.

0/0
30.10.2016 19:03

L45a65d53a 75N65o40v45a42k 4242853377

ano, když mi bylo osmnáct a začal jsem jezdit s autem u kterého se nedalo říct, jsetli jsou podezřelé zvuky normální, nebo podezřelé..., protože mu bylo víc než mně... :-P Nedá se srovnávat s profesionálním...? řidičem, který má výjimku z pravidel silničního provozu a má v zádech profesionální...? servis...

0/0
30.10.2016 23:55

O54n81d20ř78e86j 32Z89e15m43a32n 5900424438619

Na jiném typu vozidla...

Jste prostě pokrytec.

+1/0
31.10.2016 5:52

M46a48x 46B24r17a74u42n 1803273317641

Nechci být rejpal, ale jak jsem pochopil, vždy byly povoleny tupláky. Dvojmontáž je na správné dotažení prevít a je lépe ji dotáhnout o něco více než předepsaným momentem, obzvlášť jeli na dosedacích plochách rez nebo nečistoty. Nakonec proč by si případný pachatel přidělával práci a povoloval jen zdvojená kola?

0/0
30.10.2016 17:36

L47a95d10a 11N20o83v88a10k 4332613537

na známého hudebního skladatele docela dobrý technický postřeh...., ano jde pravděpodobně pouze o lemplovství servisáků a řidičů.. Ale zase než vyhodit dneska zaměstnance, je mnohem jednodušší investovat nějakou tu kačku, aby se lidský faktor mohl obejít...;-D

0/−1
30.10.2016 17:52
Foto

P57a63v62e28l 42Č68e29r90n53í33k 1198245290900

Na šipky bych se moc nespoléhal. Pokud má někdo čas otočit všema šroubama, pak nebude mít nejmenší problém nejdřív na těch pár šipek kápnout lepidlo aby zůstaly držet na místě.

Je to hnus a dokud dotyčný nebude chycen, těžko se lze na cokoliv spoléhat.

0/0
30.10.2016 16:49

L98a28d16a 20N93o72v63a88k 4242493357

to je právě ten častý omyl, kdy si zdejší diskutující myslí, že se tam ty šipky nějak záhadně utahují spolu s matičí... Nikoliv.., jsou nasazovací a drží tím tisícihranem na šestihranné matici...

0/0
30.10.2016 17:30
Foto

P88a14v32e47l 12Č41e19r98n92í90k 1828605880420

V tom případě je to ještě jednodušší - stačí povolit přesně o jednu otáčku a dokud se auto nerozjede, bude to vypadat jako by byly utažené.

0/0
30.10.2016 17:44

L73a60d36a 76N40o37v81a80k 4192213657

no ono to asi nepůjde dvakrát moc utahovat s těma šipkama..., ty se tam pravděpodobně nasazují po dotažení (nebo v našem případě při sabotáži až po povolení...:-P )

0/0
30.10.2016 17:50

O81n88d39ř87e88j 68Z49e23m91a53n 5630954528519

Gravitace...

A taky se to potom pozná i letmým pohledem, že je něco v nepořádku, kdykoliv. To tohle tady tolika lidem Opravdu nedochází?

0/0
30.10.2016 18:08

O90n98d24ř36e10j 25Z66e26m77a29n 5220374218829

A pokud to někdo sabotoval tak, aby měl jistotu, tak je povolí úplně, ne že povolí přitáhne a nedotáhne.

0/0
30.10.2016 18:21

L21a52d17a 94N21o81v29a52k 4792203137

no tady to hlavně vypadá, že bdělí technici potřebují šipečky, aby po několika týdnech ježdění pochopili, že maj povolená kola...

0/0
30.10.2016 18:31

O32n42d47ř95e88j 19Z64e82m34a48n 5380664538199

A ten můj druhý příspěvek, co hned následujte vesele ignorujete. Proč asi? Neodpovídejte, ta byla řečnická.

0/0
30.10.2016 19:09

M94i97r64e21k 20G75a60j56e65r 5111496459680

Prinejmensim je to dobre na to, aby v opakovanem pripadu poznali, zda jde o sabotaz nebo ne.

0/0
30.10.2016 16:44

H84o70n31z48a 29K14r32e77n81s29t30e88t19t57e54r 1853439819

Napadlo to výrobce ;-) Ten původní je z anglie ;-)

0/0
30.10.2016 12:35

H85o62n84z25a 83K63r41e68n44s51t74e76t45t56e52r 1503789219

VE spoustě zemí již dávno, zkuste si zajet do Anglie ;-)

0/0
30.10.2016 12:33

R13o10m19a62n 31D41o22m77u44r31a10d 5285155691323

Treba to dela vyrobce sipek.

0/0
30.10.2016 12:03

L29a62d81a 82N68o86v66a17k 4592683807

no podle mého šipky se nevyrábí proti záměrné sabotáži..., takže tak hloupý jako vedení záchranky výrobce asi nebude...

0/0
30.10.2016 12:04

L12a15d82a 72N45o68v77a43k 4822423727

hezkých vyhozených 16 tisíc... Pokud to někdo dělá záměrně.., je to o to nebezpečnější, že tam zpátky nasadí tu šipku jako by bylo vše v pořádku...

Jinak, uvolněné kolo o sobě dává dost dlouho a dost výrazně znát, než "upadne" Musí to být velký frajer, kdo s tim jezdí až do upadnutí...8-o

+1/−3
30.10.2016 12:01

L33a41d53a 12N15o29v19a67k 4262453157

tím opatřením se mimochodem omezí kontrola, protože se budou všichni chlácholit, že je vše ok, než aby sundavali každou šipku a pak jí tam zase nandavali při kontrole...

0/−2
30.10.2016 12:03

L53a26d93a 69N66o19v34a45k 4922583927

pan Zeman se domnívá, že šipky jsou dobré řešení proti sabotáži...?;-D

0/0
30.10.2016 12:08

O49n39d17ř94e71j 84Z41e49m71a86n 5880554398509

Dost výrazným způsobem mohou zabránit tomu, aby se ta sabotáž povedla.

0/−1
30.10.2016 12:10

L38a66d81a 47N96o90v52a44k 4952613657

ano, dávají o vteřinu méně času na jednu matici.. ale o to větší dávají šanci, že to nikdo nebude kontrolovat...

0/0
30.10.2016 12:12

O78n75d11ř67e18j 47Z49e23m39a90n 5240944208569

Vy se v tomto typu sabotáže nějak vyznáte.

0/0
30.10.2016 12:13

L33a36d75a 72N28o64v69a64k 4292373527

no když jsem kdysi začínal, jezdil jsem asi měsíc s uvolněným kolem a pořád se divil, jak to tam vzadu podivně skřípe... Kolo už se doslova vaklalo a nějak ne a ne upadnout... (4 matky) Nějak neskočim nikomu na to, že se povolí všechny najednou a že kolo upadne po prvních řekněme 30 km jízdy...

0/0
30.10.2016 12:26

O52n96d94ř66e50j 15Z42e54m38a92n 5190404818639

A jak vy byste tomu chtěl bránit a kolik by to stálo?

0/0
30.10.2016 12:12

L48a49d41a 98N58o23v71a71k 4902733647

každý řidič by si ráno zkontroloval svoje auto..., takže nic, protože to musí udělat podle zákona tak jako tak...

+1/0
30.10.2016 12:21

O75n70d77ř96e94j 24Z55e72m25a65n 5490534558889

Ta vozidla tam pravidelně kontroluj a mají na to i lidi, ale když je někdo povolí po té kontrole, co s tím? A zrovna že tohle píše někdo, jdo měsíc jezdil s uvolněným kolem?

0/0
30.10.2016 12:37

L85a81d49a 80N63o23v94a93k 4192783247

když je někdo povolí po té kontrole vyjde asi tak nastajeno, jako když je někdo povolí po té kontrole a nastaví správně šipky...

Nenahrával jsem ti s tou svojí historkou na smeč.. Jen naznačuju, že to s tím upadnutím kola není tak jednoduché, jak si leckdo myslí... jsou tam silné vibrace, zvuky.., kdo s tímhle vydrží jezdit do upadnutí kola si to asi zaslouží... (včetně mne tehdá, ale byl jsem mladé ucho s mokrým řidičákem, kdežto tady by měli být profesionální řidiči)

0/0
30.10.2016 14:40

O38n64d70ř23e80j 80Z16e31m12a73n 5440634578429

Vy stále nechápete o co jde? Proč se to tam dává?

Ještě jednou, u některých lidi to je prostě nutné opakovat, díky tomu se z běžného, rychlého pohledu pozná, že ty šrouby jsou volné. Ještě jednou, ano , u vás je to obzvláště nutné, díky tomu se z běžného, rychlého pohledu pozná, že ty šrouby jsou volné.

0/0
30.10.2016 14:46

L78u63d67v65í96k 97G94a85j20d71o41š31í89k 2365593694812

NEPOZNÁ, pokud šrouby někdo povolí úmyslně a šipku poté nastaví tak jak má být.

+2/0
30.10.2016 16:30
Foto

P60a97v81e66l 58Č84e58r43n84í43k 1318535240510

šipka na uvolněném šroubu asi držet nebude, nemyslíte? Musel by ji tam nějak přidržet (lepidlo atd.)

0/0
30.10.2016 16:51

O27n90d47ř84e59j 37Z37e21m79a28n 5520544978819

Nerad to říkám, ale někoho tak natvrdlého, jajo jste vy jsem dlouho, dlouho neviděl.

+1/0
30.10.2016 18:10

O58n89d78ř71e42j 91Z82e65m75a75n 5290774188329

Ou, to patřilo k panu Novakovi, ikdyž...

0/0
30.10.2016 18:11

L22a64d73a 41N94o30v23a39k 4522513987

zeman jako zeman...:-P

0/0
30.10.2016 18:32

O41n53d49ř28e62j 24Z14e85m75a84n 5930634588219

A hlavně že vy jste s volným kolem jezdil celý měsíc...

0/0
30.10.2016 14:47

L32a68d61a 25N71o64v80a29k 4152983257

dobře, tak to zkusim pomaleji.... Oni předpokádají sabotáž... Toto opatření se NEPOUŽÍVÁ kvůli sabotážím.. Je to POUZE orientační pomůcka, aby se v BĚŽNÉ situaci rychle poznalo uvolnění šroubů.

Pokud to bude někdo dále dělat jako sabotáž, nasadí tam během vteřiny i ten klobouček... Nebezpečí se nám tedy zvyšuje o to, že kolo vypadá na první pohled v pořádku...

Bylo to dost pomalu, aby to i ZEMAN pochopil...?

Ne, jistě to nebude stačit.., odpovím si sám.

+2/0
30.10.2016 16:14

O54n20d58ř76e67j 28Z47e37m72a10n 5470434468229

Vám stále nedochází, ze to nezabrání, aby to někdo povolil, ale aby kdykoliv v terénu to šlo poznat? Tedy aby se ta sabotáž nezdařila? Víte o něčem lepším, jak rychleji přijít na to, že to je povolené? A pokud porovnám vás první a druhý odstavec, tak jsem dlouho, dlouho nikoho nevidel si Tak protiřečit.

0/−1
30.10.2016 18:18

L60a25d91a 41N46o28v10a24k 4302723617

a hlavně že vyj jste s tím celý měsít jezdil....;-D Bože, já to sem napsal jen jako příklad toho, že kolo neupadne z minuty na minutu, ale spíš tak po týdnu ježdění s povolenýma matkama.. a že to dělá pěkný bengál, už když je to povolené opravdu málo... Ti kterým to upadlo museli být LEMPLOVÉ, nebo stejný ucha jako já, když jsem začínal jezdit.

+1/−1
30.10.2016 16:17

O61n24d79ř85e27j 22Z48e49m12a17n 5130544198189

Bože, promiň že tě jako ateista beru do huby, ake Takového trolla Opravdu pohledat...

0/−1
30.10.2016 18:23

L65a56d36a 85N20o83v35a24k 4122203497

je fakt, že zatahovat do této problematiky Boha bylo trochu nešťastné..., stačilo by trocha toho logického uvažování...

Pokud to někdo sabotuje.., vyjedou se šipečkama správně natočenýma a pokud vycházíte z toho, že se při jedné takové jízdě kolo urve.. tak šipečky ničemu nepomohly... Pokud vyjede poněkolikáté s uvolněnýma kolama..., je to chyba řidiče a mechaniků bez ohledu na polohu šipeček.

0/0
30.10.2016 18:36

O88n86d67ř80e25j 40Z89e85m25a16n 5140664508549

Můžete citovat predpisy ohledně toho, kdy se to dotažení normálně kontroluje?

Dekuji.

0/0
30.10.2016 19:05
Foto

V87á98c92l44a15v 56C69h81u33c80h71m72a 6375191878366

Pokud jde o přesvědčení o sabotáži, neměl by být přece problém si to ohlídat a dotyčného chytit, pokud je to vícekrát za sebou ze stejného místa.

0/0
30.10.2016 11:09

Z46b22y69š45e38k 35Š79v68e86c 8764233684925

Šipky

Řešení možná jen poloviny problému.

Příčina je v šipkách.

Může pachatel povolit matici/šroub o jednu otáčku bez sejmutí šipky?

Může pachatel po uvolnění matice/šroubu nasadit šipku bez jejího poškození?

0/0
30.10.2016 11:08
Foto

M11i61c88h84a41l 31N84a42j79m96a63n 7799163626850

Může pachatel povolit matici/šroub o jednu otáčku bez sejmutí šipky?

- nemůže, před povolením matice se musí šipka sejmout

Může pachatel po uvolnění matice/šroubu nasadit šipku bez jejího poškození?

- ano, může ji nasadit bez poškození

Ale bude na tuto činnost potřebovat daleko více času.

Ale tady jde hlavně o to, že řidič při další zastávce vozu pohledem zjistí, že se některé povolené matky protočily a může zareagovat (matky dotáhnout, zavolat jiný vůz.....)

+2/0
30.10.2016 11:20

Z19b51y12š79e96k 87Š69v91e96c 8144263624285

Tím jste mi potvrdil, že šroub/matici pachatel uvolní, při výjezdu a během jízdy řidič nic nepozná, až mu upadne kolo.

Řešením by bylo zařízení, které průběžně vyhodnotí již pootočení prvního šroubu/matice, například změnou elektrických parametrů na zabezpečovacím zařízení. Podobná zařízení jsou určena ke snímání tlaku vzduchu v pneumatice. Tudíž zařízení je realizovatelné.

0/−2
30.10.2016 11:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.