Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na uvolněná kola sanitek upozorní pražské záchranáře kroužky se šipkou

Nehody pražských sanitek, kterým za jízdy upadla kola, přiměly záchranáře k novému bezpečnostnímu opatření. Jsou to plastové kroužky se šipkou, které se nasazují na matice. Je pak na první pohled vidět, zda jsou kola upevněna. Případy, kdy sanitkám za jízdy upadla kola, vyšetřuje policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e55t42r 78K46e25ř 8713974902378

Nejen že jsou indikátory chybně zvoleny, jsou i špatně namontovány a je jich zbytečně mnoho. Správná montáž musí umožňovat volné protočení, aby se uvolnění šroubu nebo matice projevilo. Dále je nezbytné, aby byla jednoznačně určena původní pozice indikátorů. Pokud jsou na jednom kole i jen dvou páry indikátorů proti sobě, je zřejmé, že kolo neupadne. Obrázek naopak ukazuje že indikátor nemůže nikdy na nic upozornit, neboť je zapřen o sousední matici a ještě je každý indikátor jinde.

+2/0
31.10.2016 8:37

M23a92r31t29i40n 93N45e35r74m55u95t 9237887708869

Jsou moc velké, dvě proti sobě se jim nevejdou

0/0
17.12.2016 11:29

K63a40r67e44l 73D71r50d62a 6834482897

Sanitky parkují pod kamerou. Zatím nikde nepsali, co je na záznamu. Rv

0/0
30.10.2016 23:33

L96a92d48a 22N16o21v29a68k 4942713357

pro pana zemana, vášnivého obdivovatele šipeček 13,- kč za kus bez DPH, bych rád závěrem uvedl.., že uvolněná kola jsou znát, (ať už díky vibracím, tak po zvuku) opravdu mnohem dříve, nežli náš automobil definitivně opustí...

Chce to extra tupouna, aby to nechal do této krajnosti dojít....;-)V

+1/−1
30.10.2016 18:44

O65n44d62ř45e29j 84Z42e96m13a84n 5540254158569

Vy máte zkušenosti se řízením tohoto typu vozidla?

Vy máte zkušenost s tím, jak je znát uvolněné kolo na konkrétním typu vozu, určité značky. Proč předpokládáte, že s tím mají zkušenosti všichni, že to všichni prostě musí poznat, je to přece jasně poznatelné, hlavně v jiným typu vozudla. Vy jste s tím jezdil celý mesi a nenapadlo vás, že to může být kolo.

A ještě jednou, je to opravdu nutné. Nezabrání to někomu, aby to povolil. Eliminuje, značně to eliminuje aby se mu ta sabotáž povedla.

0/0
30.10.2016 19:03

L36a33d29a 86N59o18v81a38k 4432113957

ano, když mi bylo osmnáct a začal jsem jezdit s autem u kterého se nedalo říct, jsetli jsou podezřelé zvuky normální, nebo podezřelé..., protože mu bylo víc než mně... :-P Nedá se srovnávat s profesionálním...? řidičem, který má výjimku z pravidel silničního provozu a má v zádech profesionální...? servis...

0/0
30.10.2016 23:55

O22n68d43ř75e54j 93Z97e60m96a95n 5140984548859

Na jiném typu vozidla...

Jste prostě pokrytec.

+1/0
31.10.2016 5:52

M17a64x 80B63r45a80u87n 1903853817911

Nechci být rejpal, ale jak jsem pochopil, vždy byly povoleny tupláky. Dvojmontáž je na správné dotažení prevít a je lépe ji dotáhnout o něco více než předepsaným momentem, obzvlášť jeli na dosedacích plochách rez nebo nečistoty. Nakonec proč by si případný pachatel přidělával práci a povoloval jen zdvojená kola?

0/0
30.10.2016 17:36

L42a18d85a 89N96o32v43a65k 4322603507

na známého hudebního skladatele docela dobrý technický postřeh...., ano jde pravděpodobně pouze o lemplovství servisáků a řidičů.. Ale zase než vyhodit dneska zaměstnance, je mnohem jednodušší investovat nějakou tu kačku, aby se lidský faktor mohl obejít...;-D

0/−1
30.10.2016 17:52
Foto

P66a52v18e86l 92Č28e18r51n36í78k 1428795940370

Na šipky bych se moc nespoléhal. Pokud má někdo čas otočit všema šroubama, pak nebude mít nejmenší problém nejdřív na těch pár šipek kápnout lepidlo aby zůstaly držet na místě.

Je to hnus a dokud dotyčný nebude chycen, těžko se lze na cokoliv spoléhat.

0/0
30.10.2016 16:49

L27a92d62a 22N14o36v85a51k 4432453187

to je právě ten častý omyl, kdy si zdejší diskutující myslí, že se tam ty šipky nějak záhadně utahují spolu s matičí... Nikoliv.., jsou nasazovací a drží tím tisícihranem na šestihranné matici...

0/0
30.10.2016 17:30
Foto

P17a63v73e62l 48Č76e92r45n49í22k 1728765510610

V tom případě je to ještě jednodušší - stačí povolit přesně o jednu otáčku a dokud se auto nerozjede, bude to vypadat jako by byly utažené.

0/0
30.10.2016 17:44

L78a48d58a 12N58o62v23a57k 4712133697

no ono to asi nepůjde dvakrát moc utahovat s těma šipkama..., ty se tam pravděpodobně nasazují po dotažení (nebo v našem případě při sabotáži až po povolení...:-P )

0/0
30.10.2016 17:50

O30n61d95ř74e98j 33Z16e10m78a39n 5540554138599

Gravitace...

A taky se to potom pozná i letmým pohledem, že je něco v nepořádku, kdykoliv. To tohle tady tolika lidem Opravdu nedochází?

0/0
30.10.2016 18:08

O85n96d39ř81e64j 50Z51e10m43a64n 5760824918799

A pokud to někdo sabotoval tak, aby měl jistotu, tak je povolí úplně, ne že povolí přitáhne a nedotáhne.

0/0
30.10.2016 18:21

L32a59d45a 59N14o41v85a79k 4282453267

no tady to hlavně vypadá, že bdělí technici potřebují šipečky, aby po několika týdnech ježdění pochopili, že maj povolená kola...

0/0
30.10.2016 18:31

O71n97d21ř17e32j 44Z97e26m61a32n 5400924318619

A ten můj druhý příspěvek, co hned následujte vesele ignorujete. Proč asi? Neodpovídejte, ta byla řečnická.

0/0
30.10.2016 19:09

M69i85r95e28k 90G16a52j82e50r 5421786509230

Prinejmensim je to dobre na to, aby v opakovanem pripadu poznali, zda jde o sabotaz nebo ne.

0/0
30.10.2016 16:44

H27o79n66z60a 22K75r91e51n39s91t21e29t77t65e39r 1563919659

Napadlo to výrobce ;-) Ten původní je z anglie ;-)

0/0
30.10.2016 12:35

H24o97n43z55a 88K61r37e39n72s32t31e65t41t66e18r 1273289599

VE spoustě zemí již dávno, zkuste si zajet do Anglie ;-)

0/0
30.10.2016 12:33

R10o20m64a11n 78D31o76m74u76r49a34d 5755945901833

Treba to dela vyrobce sipek.

0/0
30.10.2016 12:03

L27a80d16a 67N37o27v39a31k 4482523707

no podle mého šipky se nevyrábí proti záměrné sabotáži..., takže tak hloupý jako vedení záchranky výrobce asi nebude...

0/0
30.10.2016 12:04

L85a96d35a 12N12o59v16a38k 4462363647

hezkých vyhozených 16 tisíc... Pokud to někdo dělá záměrně.., je to o to nebezpečnější, že tam zpátky nasadí tu šipku jako by bylo vše v pořádku...

Jinak, uvolněné kolo o sobě dává dost dlouho a dost výrazně znát, než "upadne" Musí to být velký frajer, kdo s tim jezdí až do upadnutí...8-o

+1/−3
30.10.2016 12:01

L45a75d66a 79N22o21v12a62k 4772413467

tím opatřením se mimochodem omezí kontrola, protože se budou všichni chlácholit, že je vše ok, než aby sundavali každou šipku a pak jí tam zase nandavali při kontrole...

0/−2
30.10.2016 12:03

L47a60d59a 49N88o10v30a78k 4702213397

pan Zeman se domnívá, že šipky jsou dobré řešení proti sabotáži...?;-D

0/0
30.10.2016 12:08

O91n33d50ř71e74j 89Z28e46m57a63n 5290814148489

Dost výrazným způsobem mohou zabránit tomu, aby se ta sabotáž povedla.

0/−1
30.10.2016 12:10

L87a25d16a 37N68o70v21a33k 4482463747

ano, dávají o vteřinu méně času na jednu matici.. ale o to větší dávají šanci, že to nikdo nebude kontrolovat...

0/0
30.10.2016 12:12

O62n22d58ř85e59j 75Z24e34m52a51n 5260174478309

Vy se v tomto typu sabotáže nějak vyznáte.

0/0
30.10.2016 12:13

L82a25d29a 76N27o64v55a21k 4612733937

no když jsem kdysi začínal, jezdil jsem asi měsíc s uvolněným kolem a pořád se divil, jak to tam vzadu podivně skřípe... Kolo už se doslova vaklalo a nějak ne a ne upadnout... (4 matky) Nějak neskočim nikomu na to, že se povolí všechny najednou a že kolo upadne po prvních řekněme 30 km jízdy...

0/0
30.10.2016 12:26

O91n20d98ř10e15j 53Z86e74m19a61n 5410424868819

A jak vy byste tomu chtěl bránit a kolik by to stálo?

0/0
30.10.2016 12:12

L49a93d39a 62N32o79v76a84k 4532533517

každý řidič by si ráno zkontroloval svoje auto..., takže nic, protože to musí udělat podle zákona tak jako tak...

+1/0
30.10.2016 12:21

O43n16d83ř89e63j 10Z47e63m92a49n 5750234288989

Ta vozidla tam pravidelně kontroluj a mají na to i lidi, ale když je někdo povolí po té kontrole, co s tím? A zrovna že tohle píše někdo, jdo měsíc jezdil s uvolněným kolem?

0/0
30.10.2016 12:37

L64a51d97a 84N88o50v37a47k 4372323347

když je někdo povolí po té kontrole vyjde asi tak nastajeno, jako když je někdo povolí po té kontrole a nastaví správně šipky...

Nenahrával jsem ti s tou svojí historkou na smeč.. Jen naznačuju, že to s tím upadnutím kola není tak jednoduché, jak si leckdo myslí... jsou tam silné vibrace, zvuky.., kdo s tímhle vydrží jezdit do upadnutí kola si to asi zaslouží... (včetně mne tehdá, ale byl jsem mladé ucho s mokrým řidičákem, kdežto tady by měli být profesionální řidiči)

0/0
30.10.2016 14:40

O92n88d80ř95e18j 48Z66e57m66a98n 5680954208189

Vy stále nechápete o co jde? Proč se to tam dává?

Ještě jednou, u některých lidi to je prostě nutné opakovat, díky tomu se z běžného, rychlého pohledu pozná, že ty šrouby jsou volné. Ještě jednou, ano , u vás je to obzvláště nutné, díky tomu se z běžného, rychlého pohledu pozná, že ty šrouby jsou volné.

0/0
30.10.2016 14:46

L23u76d48v47í15k 35G74a40j96d79o81š91í95k 2135253134162

NEPOZNÁ, pokud šrouby někdo povolí úmyslně a šipku poté nastaví tak jak má být.

+2/0
30.10.2016 16:30
Foto

P82a58v96e74l 28Č51e55r53n82í27k 1568295390670

šipka na uvolněném šroubu asi držet nebude, nemyslíte? Musel by ji tam nějak přidržet (lepidlo atd.)

0/0
30.10.2016 16:51

O40n88d70ř22e11j 89Z41e12m56a93n 5940184988149

Nerad to říkám, ale někoho tak natvrdlého, jajo jste vy jsem dlouho, dlouho neviděl.

+1/0
30.10.2016 18:10

O22n45d50ř53e60j 25Z20e97m45a89n 5710314948639

Ou, to patřilo k panu Novakovi, ikdyž...

0/0
30.10.2016 18:11

L86a77d55a 10N39o49v92a30k 4822113347

zeman jako zeman...:-P

0/0
30.10.2016 18:32

O71n13d36ř63e12j 65Z29e47m42a18n 5410734958139

A hlavně že vy jste s volným kolem jezdil celý měsíc...

0/0
30.10.2016 14:47

L29a68d94a 98N98o89v16a35k 4532343107

dobře, tak to zkusim pomaleji.... Oni předpokádají sabotáž... Toto opatření se NEPOUŽÍVÁ kvůli sabotážím.. Je to POUZE orientační pomůcka, aby se v BĚŽNÉ situaci rychle poznalo uvolnění šroubů.

Pokud to bude někdo dále dělat jako sabotáž, nasadí tam během vteřiny i ten klobouček... Nebezpečí se nám tedy zvyšuje o to, že kolo vypadá na první pohled v pořádku...

Bylo to dost pomalu, aby to i ZEMAN pochopil...?

Ne, jistě to nebude stačit.., odpovím si sám.

+2/0
30.10.2016 16:14

O93n65d68ř16e82j 39Z43e26m81a56n 5880554958789

Vám stále nedochází, ze to nezabrání, aby to někdo povolil, ale aby kdykoliv v terénu to šlo poznat? Tedy aby se ta sabotáž nezdařila? Víte o něčem lepším, jak rychleji přijít na to, že to je povolené? A pokud porovnám vás první a druhý odstavec, tak jsem dlouho, dlouho nikoho nevidel si Tak protiřečit.

0/−1
30.10.2016 18:18

L70a34d87a 85N32o23v80a52k 4802693547

a hlavně že vyj jste s tím celý měsít jezdil....;-D Bože, já to sem napsal jen jako příklad toho, že kolo neupadne z minuty na minutu, ale spíš tak po týdnu ježdění s povolenýma matkama.. a že to dělá pěkný bengál, už když je to povolené opravdu málo... Ti kterým to upadlo museli být LEMPLOVÉ, nebo stejný ucha jako já, když jsem začínal jezdit.

+1/−1
30.10.2016 16:17

O92n31d91ř94e97j 27Z78e35m69a46n 5960224638139

Bože, promiň že tě jako ateista beru do huby, ake Takového trolla Opravdu pohledat...

0/−1
30.10.2016 18:23

L73a24d90a 49N24o72v72a25k 4382733127

je fakt, že zatahovat do této problematiky Boha bylo trochu nešťastné..., stačilo by trocha toho logického uvažování...

Pokud to někdo sabotuje.., vyjedou se šipečkama správně natočenýma a pokud vycházíte z toho, že se při jedné takové jízdě kolo urve.. tak šipečky ničemu nepomohly... Pokud vyjede poněkolikáté s uvolněnýma kolama..., je to chyba řidiče a mechaniků bez ohledu na polohu šipeček.

0/0
30.10.2016 18:36

O29n13d39ř52e57j 23Z94e23m22a61n 5460484278639

Můžete citovat predpisy ohledně toho, kdy se to dotažení normálně kontroluje?

Dekuji.

0/0
30.10.2016 19:05
Foto

V76á63c85l59a80v 57C70h84u22c17h32m41a 6385171968396

Pokud jde o přesvědčení o sabotáži, neměl by být přece problém si to ohlídat a dotyčného chytit, pokud je to vícekrát za sebou ze stejného místa.

0/0
30.10.2016 11:09

Z64b56y89š74e94k 87Š35v76e56c 8504833984125

Šipky

Řešení možná jen poloviny problému.

Příčina je v šipkách.

Může pachatel povolit matici/šroub o jednu otáčku bez sejmutí šipky?

Může pachatel po uvolnění matice/šroubu nasadit šipku bez jejího poškození?

0/0
30.10.2016 11:08
Foto

M66i34c96h37a71l 59N86a22j43m79a13n 7269173946170

Může pachatel povolit matici/šroub o jednu otáčku bez sejmutí šipky?

- nemůže, před povolením matice se musí šipka sejmout

Může pachatel po uvolnění matice/šroubu nasadit šipku bez jejího poškození?

- ano, může ji nasadit bez poškození

Ale bude na tuto činnost potřebovat daleko více času.

Ale tady jde hlavně o to, že řidič při další zastávce vozu pohledem zjistí, že se některé povolené matky protočily a může zareagovat (matky dotáhnout, zavolat jiný vůz.....)

+2/0
30.10.2016 11:20

Z21b29y15š96e83k 56Š14v55e72c 8314753504855

Tím jste mi potvrdil, že šroub/matici pachatel uvolní, při výjezdu a během jízdy řidič nic nepozná, až mu upadne kolo.

Řešením by bylo zařízení, které průběžně vyhodnotí již pootočení prvního šroubu/matice, například změnou elektrických parametrů na zabezpečovacím zařízení. Podobná zařízení jsou určena ke snímání tlaku vzduchu v pneumatice. Tudíž zařízení je realizovatelné.

0/−2
30.10.2016 11:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.