Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý věří, že odolá zlu. Zvládne to ale jen menšina, říká slavný psycholog

Zmanipulovat člověka, aby páchal zlo, je snadné. 75 až 90 procent lidí se bude v určité situaci chovat krutě, říká v rozhovoru pro iDNES.cz slavný psycholog Phillip Zimbardo, který minulý týden zavítal do Prahy. Kromě Stanfordského vězeňského experimentu, jenž se navždy zapsal do dějin psychologie, hovoří o fenoménu hrdinství i o krizi dnešních mladých mužů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25e49t31r 43M93a97j54e36r 7282966221151

Nevím přesně jestli je to výhoda, ale já tomuhle pokušení zla odolat dokážu.

0/0
27.10.2016 21:54

D34r26a19h34o71š 82O67n47d55r21u33š 5129439549

..pokud jste fyzicky neprosel podobnou situaci popisovanou v clanku, dovolim si spise souhlasit s panem psychologem.

0/0
24.11.2016 16:49

M12a16r48i94e 84C51h45m89e85l56a51ř42o94v39á 8505946337819

Krásně popsala dobro a zlo dcera Stalina. Přirovnala je k zobáčkům u vah. Já si tu její formuli přesně nepamatuji ale končila tím že ty zobáčky musí být vždy proti sobě. Jakmile se jeden vychýlí je to s lidstvem zlé, i v případě dobra.

0/0
26.10.2016 19:13

J57a15n 82M68u62c64h39a 8989626312586

ty experimenty jsou odsuzovany jako neeticke apod., ale prinesly naprosto unikatni a zasadni poznani....

0/0
26.10.2016 16:18

H14a25k29i98m 49A94m47d87o32u22n69i 6681435404626

Ne?

Třeba vysvětlení protimuslimské stvanici?

0/−4
26.10.2016 16:30

D81r38a86h37o95š 59O86n51d53r38u71š 5439539839

kdyz se muslimove zreknou politickeho islamu, a prestanou praktikovat zakodovany teror, pak zadna stvanice nebude. a ona ani neni, zatim.

Ale primarne to zalezi prave na samotnych muslimech. budouli v statech zapadni civilizace praktikovat to co vidime...pak dostanou nalozeno. pohar pretece a potece krev. Dulezite je si u toho uvedomit, ze pricina je prave chovani zminenych muslimskych skupin a nasilniku.

Neni to nabozenstvi co civilizovany clovek hodnoti, ale chovani dotycneho ci skupiny.

..pro potrefene....o vire v boha v mem komentu opravdu nehovorim.

+1/0
24.11.2016 16:57

H65a84k88i24m 40A81m40d32o43u55n44i 6131175114686

Politického islámu se zříci nelze, protože nic takového neexistuje.

Anebo, chcete-li, neexistuje žádný světonázor, který by neměl politický rozměr.

Zříci se politického islámu by bylo jako zříci se politické Pravdy a lásky, politické sociální spravedlnosti či politické ekologie: Je to protimluv.

Víra v Boha je víra v hodnoty dobra a potlačení ega.

Pro potrefené: Ano, nevěřit v Boha je hraní si na Boha a:

"Člověk prostě není Bůh a hra na něj se mu krutě mstí" - Václav Havel

0/0
24.11.2016 17:18

D86r45a48h38o10š 81O10n21d35r34u97š 5269739749

snazite se pekne, ale marne. bohuzel...nebo spise bohudik.

pro fungovani muslimu v zapadni civilizaci, je naprosto nezbytne aby islam prosel reformou, podobne jako krestanstvi a prijal hodnoty demokracie.

Kemal Ataturk vykrocil spravnym smerem! to co v Turecku predvadni dnesni president, je navrat k islamske totalite :( = bude valka :((

pokud pouziji vasi vetu "Víra v Boha je víra v hodnoty dobra a potlačení ega." je smutne, ze prave muslimove absolutne nechapou vyznam teto vety predevsim ,ze svobodneho demokratickeho pohledu. a uz vubec ji neaplikuji v realu. ...prave diky politickemu rozmeru sveho nabzenstvi.

Mimochodem tvrzeni "nevěřit v Boha je hraní si na Boha" je opet jen pohled zainteresovaneho, nikoli svobodne a demokraticky smyslejiciho cloveka! ten si na boha hrat nepotrebuje. naopak je vdecny!

... pro potrefene..... viru v boha nijak nekomentuji. to je kazdeho osobni vec.

0/0
24.11.2016 17:53

H70a76k61i93m 14A66m36d80o54u12n57i 6311595944416

Je zřejmé, že své pojetí toho, co je správné, považujete za samozřejmou Pravdu.

Čili hrajete si na Boha, protože Bůh je z definice jediný absolutní zdroj Pravdy.

Nicméně si nemyslím, že lze všechny muslimy považovat za vzory pro islám. Spíš je většina dnešních muslimů ukázkou nepovedené post-koloniální politiky.

Ta se však neprojevuje jen u muslimů, což ale samozřejmě nezapadá do vašeho pojetí toho, co je správné a co je čím způsobeno.

Víru v Boha je každého osobní věc, představa ideální společnosti už však nikoliv.

0/0
24.11.2016 20:25

D91r92a52h85o81š 66O91n32d14r53u11š 5649739639

pisete hezky a uhybate od tematu jak se da. I jste mne pobavil ..ja a hrat si na boha..to musite mit dobry "matros" tohle napsat.

ale svym zpusobem to zapada do kontextu jak se v komentarich profilujete.

.pokud se zde zacneme bavit o Pravde a budeme se snazit definovat co Pravda je a co neni ...nedobereme se konce.

jestli mohu zjednodusit z ceho zhruba vychazim a co povazuji za spravne, pak je to demokracie a s tim spojene to nejdulezitejsi a to je svobodna moznost volby. toto zadny -ismus neumoznuje! (katechismus, islamismus, komunismus ,nacismus.atd.) a prave proto se zapadni civilizace (nemam uplne rad toto spojeni, ale obecne vime o cem je rec) dopracovala k takovemu usporadani.

A mate i pravdu v tom, ze ne vsechny muslimy lze povazovat za vzory pro islam (ostatne to ani neni mozne, vzor je preci jen jeden - Mohamed), no nicmene pro vsechny muslimy je vzorem prave islam se svou dvojakosti, coz je jeden z fatalnich problemu teto ideologie.

Tvrzeni ,ze podoba dnesnich muslimu je produktem postkolonialni politiky je velmi troufale. ano libive a vymluvne ,ale nerealne. svalovat sva selhani na druhe je alibismus.

Ja si naopak dovolim tvrdit, nebo spise pripisovat vinu, za radikalizaci islamskeho hnuti, uskupeni rikajici si "muslimske bratrstvo" . Podivejte se jak vypadal Egypt ,Tunis, Iran jeste v 70. letech a jak vypada dnes.

"Idealni spolecnost" neexistuje a ani nebude...na toto tema je studii nepocitane. Tak nezbyva nez to co vyhovuje vetsine. Z dosud poznanych a fungujicich zrizeni je tomu vsak nejblize prave to demokraticke, sekularni. Zrizeni ktere umoznuje, podporuje a vyzaduje vzdelani a vysokou miru osobni zodpovednosti.

Demokraticke zrizeni neni bez chyb a problemu, a jeji hlavni nedostatky popsali recti filosofove, jeste "pred Kristem", ale zatim nic lepsiho lide nevymysleli. ...a jsou to lide kdo selhava, nikoli demokracie.

0/0
25.11.2016 14:24

H88a41k64i66m 57A72m77d81o18u12n44i 6411165904466

Tématem je "Každý věří, že odolá zlu. Zvládne to ale jen menšina" a dle mého názoru je nezbytným předpokladem pro to odolat zlu mít kritéria, na základě kterých lze zlo od dobra rozeznat.

Chápu váš sekulární pohled a vaše přesvědčení o tom, že "většina", "kolektivní moudrost" čili "demokracie" může tím kritériem být.

Zřejmě také chápete můj pohled a moji skepci ke schopnosti člověka odolávat pokušení svou intelektuální, politickou či fyzickou moc zneužívat k ovlivňování oné "kolektivní moudrosti".

Ano, nelze definovat, co je pravda, ale rozhodně lze jednoznačně definovat, co je lež.

Můj dojem je, že lež získává na moci, protože se k ní ona "moudrá většina" přiklání - ze sobectví a právě v souladu s názorem psychologa v článku.

Menšina odolává zlu jen díky víře ve Vyšší moc, která je zdrojem Vyššího zákonu protože narozdíl od člověka dokáže definovat Pravdu.

Považuji za svou výhodu, že jsem vyrůstal v muslimské kultuře a že ji dokáži se sekulární kulturou porovnat.

0/0
25.11.2016 15:06

H79a77k31i15m 79A42m41d55o39u90n18i 6771545564506

Zkrácená odpověď: Selhání demokracie se jmenuje Hitler, pojistka proti selhání demokracie se jmenuje Bůh.

Boží zákony jsou více než jednoznačné:

- Pravda je jen jedna, neexistuje "pravdivá lež"

- Spravedlnost je založena na Pravdě, neexituje více spravedlností

- Život podle Pravdy vyžaduje obětování vlastního pohodlí a blahobytu

- Svoboda není zákon džungle

0/0
25.11.2016 16:17

L12u11k62á27š 64P69ř92i64k12r31y62l 1191833498518

K Zimbardovi jsem si vždycky držel určitý odstup. Myslím, že neuvažuje dostatečně "objektivně", tj. kriticky v souladu současného vědeckého poznání. On má své paradigma, oblíbené vědecké teorie a zákonitosti a na nich vytvořené, do velké míry subjektivní názory, pojetí, interpretace jevů které komentuje. Zobecňuje natolik, že to ani nemůžu brát jako pravdivé (ve vědecké rovině "ověřitelné". On je schopný napsat na minimu "faktů" rozvětvenou knihu. Mj. i to je důvod jeho značné obliby v různých sférách společnosti. Předem děkuji za mínuska;-D

0/0
26.10.2016 6:23

D50u60š10a85n 33D75i79t59r92i30c57h 3858356753489

Sorry, ale jsi šašek:-/

0/−1
27.10.2016 10:57

V93a33š35e67k 10Ř42í78h87a 2353753868232

Podle mě je hodně velkou otázkou pro všechny kde je ona hranice mezi tím co je vnímáno jako zlo a co je vnímáno jako dobro. Co kdybybchom skusili porovnávat tuto hranici v jednotlivých etapách hstorie. Jak bychom asi dopadli, třeba ve srovnání se starověkým Římem?

+2/0
25.10.2016 20:22

H29a82n26k32a 56Z15e87l50i57n76k67o32v74á 5326514689960

Přesně - zlo je stejně dobré jako dobro proč to oddělovat ?

Pokud udělám nejaké to zlo z pohledu jiných tak ať z mého pohledu to můžýe bejt dobro - mě to je úplně jedno jak to ostatní berou.

Smrti se nebojim a jsem se vším zlem i dobrem vyrovnaná. A nějakého "Bubáka" s vidlema se neobávám - tahle pohádka je max tak pro dětí - ne pro dospělé.

+1/−2
26.10.2016 5:36

L17u83k66á87š 62P37ř38i83k26r49y19l 1711713748208

Já myslím, že některá přirozená vodítka dobra a zla existují. Ale otázka je, co s tím?

0/0
26.10.2016 6:27

T46o61m59á75š 75C96o10u79b46a35l 8905266649123

Myslim ze hranice zla a dobra je jednoduse identifikovatelna ze zákonitostí přírody . Podivejte se na zvířata . Oni nepachaji zlo,pouze se snazi přežít. zabijí pouze kuli potravě . Vetsinou nic navíc . To je myslim dobra hranice zla a nutneho násilí kuli přežití . Ale lidé páchají špatne věci kuli jiným duvodum. malo kdy je v tom nouze o potravu. Tam by jsem viděl tu hranici zlo dobro.

0/0
26.10.2016 9:16

J92i76ř90í 19C90á28s91e29k 7349667559873

No, už jsem zvládl odstranit TV. Před měsícem jsem zvládl odstranit i PC. (Teda odstranil ho vir, ale už měsíc úspěšně odolávám před novou instalací OS). A nyní musím ještě nějak vyřešit ten telefon. To je horší. Musím s ním pracovat.

0/0
25.10.2016 13:38

P48e40t65r 78V77o84p12i57č85k22a 5722747927986

skvely clanek, dik za nej!

+4/0
24.10.2016 15:29

Z16d13e30n62ě70k 20Š72ť80a32s71t27n62ý 7805555271260

Je velmi dobře, že tento člověk přijíždí pravě do Česka.

0/0
24.10.2016 2:19

B37á92r29a 87T58e69s24n67e56r15o23v17á 5255800144259

Zajímavý rozhovor plný drsné pravdy. R^

+3/0
23.10.2016 23:54

R25a91d22o87m98í70r 94P45e24š66o17r92n60a 3259146569396

Ze všech náhod se skládá celý náš život...

Z jednoho člověka učinil celé lidstvo, aby žilo na celém zemském povrchu. Vyměřil jim určená období a hranice jejich života,

27 aby hledali Boha, zda by se ho snad mohli dotknout a nalézt ho - ačkoli není daleko od žádného z nás.

28 `Vždyť jím žijeme, hýbeme se a trváme. ́ Jak řekli někteří z vašich básníků: `Jsme přece jeho rodina. ́

0/−5
23.10.2016 16:50
Foto

T68o83m79á55š 14H49a45l87b61i16c65h 9958656653514

Hezký článek,kdo má rozum a nadhled,jistě je obohacen. Mně osobně se moc líbí jak hezky všechno souvisí se vším,historie,psychologie,sociologie,politika,filosofie a bla bla.. říkejte tomu jak chcete,Vesmír,Prozřetelnost..Příroda,nebo Bůh,ale hlavně mi nikdo netvrďte,že to je náhoda,to bych se rozesmál ;-)

+4/−3
23.10.2016 15:14

J67a12k46u87b 43P38r27o65k96e83š 6733918622313

V zásadě ale je, tedy ne přesně náhoda, ale jedna z mnoha kombinací, která prostě vyšla. To je Antropický princip, resp. slabý antropický princip, kdyby to tak nebylo, tak by nikdy nevznikla tato otázka a její existence je jen důsledkem kombinace předchozích okolností. Kdyby kombinace vypadala jinak, tak by se možná tak mohla Země vypadat třeba jako Mars.

+4/0
24.10.2016 16:56

P17e40t11r 66Š76a56f96r34á69n 9216511759

v současnosti agresivně vystupuje genderová ideologie

+4/−3
23.10.2016 14:34

P10e47t64r 39Š49a58f11r65á34n 9576781259

lidská svoboda se absolutizuje, a člověku se upírá respekt k jeho svědomí

+1/−1
23.10.2016 14:38

P22e10t51r 27Š81a70f40r56á82n 9666541749

pronásledují lékaře odmítající dělat potraty.

+1/−3
23.10.2016 14:40

P64e38t87r 18Š54a42f42r34á45n 9666381789

Jedním z těchto prostředků je dehumanizace. Pokud vás budu chtít zmanipulovat tak, abyste se k někomu chovala jako k nebezpečnému zvířeti, bez lítosti a bez soucitu, dehumanizuji ho To platí i o nenarozených dětech. !

+3/−6
23.10.2016 14:30

M11a67r44t25i90n 95C95a58j60t84h53a75m14l 3781528976790

Kdo pokud bude chtit? Jen to pojmenujte. Lidi jsou jen lidi, slabi tvorove.

0/0
23.10.2016 14:31

P94e91t43r 91Š89a74f20r69á91n 9216911259

použil jsem citát z článku a doplnil poslední větu.

+1/−1
23.10.2016 14:33

R53u79d55o71l71f 26D23o36v25i65č86í69n 1949236795842

Takže chceš tvrdiť, že 1 bunka je človek?

+4/0
23.10.2016 17:04

J22a14k74u89b 43P54r50o73k94e86š 6203928342553

Otázka zní, kdy se začít k nenarozenému dítěti chovat jako k člověku. Je to spermie, nebo vajíčko? Páchají pak muži i ženy genocidu na dětech? Nebo je to oplodněné vajíčko, shluk buněk který je člověkem podobně jako mililitr krve?

+3/0
24.10.2016 17:00

J98i84ř14í 42S17v14a97š14e41k 9624388713649

Dehumanizace uprchlíků je v současnosti ve společnosti hodně zřetelná.

+8/−4
23.10.2016 14:09

M39i15r72o95s75l93a35v 56M86e45d 3114816

Jakých uprchlíků?

+5/−1
23.10.2016 14:12

D98a38n80i76e84l 15K29r11o69n65e11r 7654624166747

A videl jste zabery, jak se ti "uprchlici" chovaji? Moc humanne to nevypada, coz...;-)

+6/−1
23.10.2016 14:22

J85i18ř72í 21S60v70a88š21e68k 9314898443979

Viděl jsem např. záběry maďarské reportérky kopající ty lidi. To je přesně podle mého názoru důsledek dehumanizace. Kdyby si uvědomovala, že jsou to lidé, asi by nic podobného nedělala.

+6/−15
23.10.2016 14:50

D98a97n21i48e12l 60K17r75o27n37e55r 7574184696947

Takze ty zabery, jak trhaji dopravni znacky a zapaluji auta jste nevidel...a to jak v Calais utoci na kamiony take ne...Ti lide (alespon jejich cast) jsou pro Evropu realnym nebezpecim. Nedivim se nikomu sebemin, ze je tady nechce...neco jineho je treba jim prat smrt na mori nebo na ne utocit. Ale v kazdem pripade je spravne je do Evropy nepoustet. Je to akt zdraveho rozumu, ale bohuzel...mnozi o nej jiz prisli.

+16/0
23.10.2016 15:08

A72n14g17e43l 69B29r48a48t23o33v49a20n19o27v 3228548943694

A videl jste cele video? Chtela mu podrazit nohy, kdyz utikal pred policii. Nicmene se ho ani nedotkla, jeho stabilita byla rozhozena predchozim policajtem, ktery ho na chvili odlapil za tasku... taky se muzete podivat na fotku co byla v mediich jak policajt mlati migranta, ale fotka pokracuje v reali dale! Ten migrant lezel a skrtil jineho policistu... mrtby chlapec na brehu byl novinari presunovan, aby byly lepsi zabery. Nebo ted ten maly jak ho davali do sanitky, asistoval u toho ten, ktery podrezal predtim 12leteho kluka... neverte vsemu co vidite... jinak novinarka by mela za pokus dostat metal

+15/−1
23.10.2016 16:32

K31a12t70e53ř62i62n11a 97F97e68n80c26l63o52v11á 8933477638233

Lidé nemusí být v extrémní situaci. Stačí, aby šéfík na někoho ječel na poradě a všichni sedí a dělají, že se jich to netýká, aby taky neměli problémy.

+13/0
23.10.2016 13:33

M55a73r77t59i58n 96S24e62d50o96n57a 2155816606869

Sef co jeci na porade je spatny sef, nemel by ridit lidi. Jak se rika rvat umi kazdy blbec, inteligent dokaze lidi servat i v kliku. A podrizeni jsou ovce, kdyz si nechaji takove jednani libit.

+1/−1
23.10.2016 13:35

D86a66v33i28d 50D54i42r70g31a 7795671968

A takhle na netu je každý drsný a hned by s tím něco udělal.

+5/0
23.10.2016 13:53

M69a96r18t25i78n 57S40e49d95o52n52a 2225566486989

Delal v IT, kde jsou je o kvalitni lidi nouze a lide jsou na zachazeni citlivi. Muzu vas ujistit, ze pokud by nekdo bezduvodne prudil lidi a jeste by na ne rval, je velmi pravdepodobne ze bude pozadan o zmenu stylu jednani nebo o omluvu. Pokud to neudela bude vedeni pred volnou zda se postavit za sefa nebo prijit o zamestnance. Pak takovych situaci jsem zazil.

V dobe krize se pres dobre vysledky firma rozhodla ze bude zamestnancum snizovat mzdu. Nova ekonomicka reditelka se chtela blysknout a na jednani se zamestnanci rekla at jsou radi, ze maji vubec praci. Na to se par seniornich expertu postavilo a reklo ze nemaji dojem ze na trhu prace se neuzivi a timto podavaji vypoved. Dalsi se behem dne pridalo. Za par dni dama dostala padaka a lide stahli vypoved.

+3/0
23.10.2016 14:07

K59a11t49e62ř97i65n76a 64V43a70š29á23k68o22v13á 5561792909105

A ted si predstavte, ze delate nekde na severni Morave v supermarketu a vite, ze povetsinou praci nesezete. Jednali by ti lidi stejne? O tom ten clanek je.

+5/0
23.10.2016 14:15

D54a64n41i81e78l 57K50r21o90n43e24r 7204714126547

Ano, to je zcela jina situace. Ti lide z predchoziho prikladu si mohli dovolit takto jednat nejen kvuli sve osobnosti ale hlavne situaci, ve ktere se nachazeji. Lide z vaseho prikladu jsou v situaci zcela jine.

+4/0
23.10.2016 14:37

S81y69l80v26a 68Š40p91o41r74k54o58v43á 9716369910944

Ovšem ten popsaný příklad je o něčem úplně jiném, než o čem je řeč v článku - tady člověk rozhoduje sám o sobě (zůstanu s nižším platem - rozhodnu se odejít) - v článku se píše o rozhodování o druhých.

A jinak - v supermarketu seženete práci vždycky - i na severní Moravě, stejně jako jinou téměř nekvalifikovanou práci. Durhá věc je, že se leckomu nechce za mzdu pro nekvlaifikovanou práci dělat

0/−1
23.10.2016 14:39
Foto

E72l31e55n92a 44V27o28j70a15n57o54v85á 4306281593578

V mé bývalé firmě se změnilo vedení a tím pádem také okamžitě atmosféra. Loajalita, pocit sounáležitosti a týmu byl fuč. Zůstaly urážky, pocit, že jsme trpěnou zátěží, nedůvěra, neustálé snižování platů. Vtloukali nám do hlavy, že můžeme být rádi, že nás tam trpí, že bychom jinde práci nenašli, že jsme stále ještě královsky přepláceni. Vydržela jsem to osm měsíců, než po mne šéf začal chtít věci, které se naprosto neslučují s mým morálním kreditem. S kolegy jsme udělali dohodu, že odcházíme. Všichni. Doufali jsme, že významně personálně oslabená firma se chytne za nos a zváží minimálně vážnou promluvu s českým vedením, případně rovnou jeho výměnu. Jenže jsem odešla jen já. Kolegové na poslední chvíli ucouvli, stáhli ocasy mezi nohy a s ospravedlněním "já mám hypotéku" (to já taky) a "já mám rodinu" (já sice ne, ale také nemám partnera, který by mi kryl záda) se ve firmě dál nechávají ponižovat.

Já odešla s výsměchem vedení, bez náhradního řešení. Práci jsem našla do dvou týdnů. A v bývalé firmě se mezitím ukázalo, že jsem jediná, kdo je schopna komunikovat s anglicky mluvícími klienty a jediná, kdo má know-how na určitou část agendy.... což způsobuje bývalé firmě určité nezanedbatelné problémy. Hledají za mne náhradu, ale za ty prachy jim to nikdo nechce dělat.

Tím nechci říct, že já jsem hrdina, protože nejsem, rozhodovala jsem jen sama o sobě. Chci tím říct, že když jde do tuhého, většina lidí couvne a kouká jinam. Mne kolegové nechali ve štychu.

+7/0
24.10.2016 10:16

F21i24l39i42p 75S62a31m69e61k 3321669370298

ano, to mohu jen potvrdit, v kecech jsme za hrdiny všichni, ale jakmile dojde na lámání chleba, zůstává ten, kdo první vystoupil, zcela osamocen. Z toho mi plyne ponaučení: chceš-li bojovat za svá či něčí práva, pak počítej pouze sám se sebou. Ostatní co se k tobě přidají jsou jen příjemný bonus...

+1/0
24.10.2016 13:47

Z23b78y83n97ě47k 51Š88a26f18a20r63č50í19k 5217218845164

Jsou falešné profily na diskuzích také součástí vašeho morálního kreditu, nebo na to se to už nevztahuje? :-P

0/0
25.10.2016 13:37

T21o55m93á11š 32N57o95v59á29k 5194107859419

Diskuteri, ac s nekterymi souhlasim, s nekterymi ne, chci podekovat za velmi prinosnou diskusi. Dozvedel jsem se mnoho novych poznatku, ktere budu dal studovt. Diky! (Nevim jak se v mobilnim zobrazeni dava paec nahoru).

+2/−1
23.10.2016 13:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.