Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vjel na nástupiště a zranil tři lidi. Soud stíhání strojvůdce zastavil

Obvodní soud pro Prahu 2 podmíněně zastavil trestní stíhání devětapadesátiletého strojvůdce, který loni v červenci vjel vlakem na nástupiště na Masarykově nádraží v Praze a zranil tři lidi. Muž dostal maximální zkušební dobu dva roky. U soudu se přiznal a s poškozenými se domluvil na úhradě škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22o83s92e56f 82P61i30š47v61e75j33c 5686156778369

Jo jo, České dráhy - vlakem až domů ;-D;-D;-D

0/0
14.10.2016 9:38

P97e81t95r 19V28o14n15d34r72a38c61e21k 7335271293660

;-D;-D Tak strojvedoucí se u soudu se přiznal a s poškozenými se domluvil na úhradě škody - no - pokud dělá v depu , tak má cca 16tis/kč - škoda je 82 milionů - takže to bude splácet 427 let ... ;-D;-D

0/0
14.10.2016 4:40

I84v16o 27N81o85v65á49k 3771738326106

Takhle tedy vypadá "nezávislý soud".[>-] Vždyť je to jasné - musel to zavinit!!! A nebo soud neuvažoval spravedlivě??? Kdo vypracoval posudek k nehodě?? Byl nezávislý na ČD a na schovatelích uvedení instalace systému automatického brzdění do běžného provozu? Je jasné, že umístění vypínače automatické brzdy, tedy volba typu vypínacího prvku, jeho umístění na panelu a především absence varovné signalizace při vyřazení systému a taky, pokud byl nahodile změněn stav, to vše je jasným pochybením státních orgánů a neschopnosti drážního managementu. A taky odborů!, vždyť jejich síla je i v prosazení odstranění očividných technických nedostatků. Je mi líto, že k něčemu takovému došlo, pocit viny však předdůchdový fíra mít nesmí. Vždyť i kdyby byl zcela a jedině soustředěn na průběh automatického brzdění, tak zákonitě bude reagovat později, než nastal zlomový moment, kdy automatika nezačal brzdit. Ta je nastavena pro plynulý funkční dojezd. Později je to však ztracené - viz reakční doby lidského činitele a techniky. Viníci nebyli odhaleni a pojmenováni. Podivné soudy tu máme:-(. Soudí nevinného.!!

0/0
13.10.2016 15:00

J81i70ř18í 25P98r23ů46š70a 7295182315699

Doporučuji si doplnit vzdělání. Vyšetřovaní mimo jiné vedla Drážní inspekce (úřad pod palcem ministerstva dopravy) vozidlo schválil překvapivě jiný zodpovědný úřad. V závěrečné zprávě je doporučení že je třeba doplnit vizuální a akustickou výstrahu vypnutí AVV.

Jinak jde o druhou nehodu za více jak dvacet let používání AVV. Shodou okolností na tom samém místě se stejnou příčinou, což je špičková spolehlivost,ale opět selhal pouze lidský činitel.

0/0
13.10.2016 15:24

I53v17o 78N68o83v53á10k 3191238446556

Vašemu vzdělání vzdávám hold;-D Právě o tom je můj předcházející příspěvek! Alibizmus, se kterým nevidíme chyby ve schválení a neschopnost je napravit, to jsou těžké hříchy schvalovatele. Lidský činitel je vinen - to je docela roztomilý závěr vyšetřování. Prostě a polopatě: Špatně a z pohledu ergonometrie a bezpečnosti i nevhodně umístěný klíčový vypínač automatiky dojezdu je problém. Vlastně je v tom i chyba lidského činitele - schvalovatele, odborů[>-] a následně i vyšetřovatele. Tohle se stát nesmí, aby nevědomky došlo k tak zásadnímu narušení bezpečnosti drážního provozu. Vůbec pak nesmí nastat situace, že zodpovědný úřad není hnán ke zodpovědnosti a vina se svalí na obsluhu. Pro intelektuální elity, k jakým se budete řadit i vy pak dodávám, že i ústrojní kázeň je třeba vždy dodržovat a do sauny/práce musí fíra chodit zásadně se zapnutými rukávy :-)

0/0
17.10.2016 16:40

J66a82r98o60s53l22a26v 55K40a54d81l14e51c 5111309452221

R^

+1/0
13.10.2016 12:14

I20v79o 58J46a75n83á57č37e77k 8853803931292

Podmínka za 82 mega? Slušný.

0/−1
13.10.2016 12:12

N32i90k68o36l62a58j 25M24a85l26í17k 5914743380981

Peníze... to je to jediné podle čeho někteří měří vše?

Myslíte, že ve vězení by to zaplatit? A z čeho? Není společensky nebezpečný, nemá tam co dělat. Udělal chybu a určitě si ji vyčítá. Postavil se tomu čelem.

Navíc se dohodl na finanční spoluúčasti s Českýma drahama, které prozatím vše jako jeho zaměstnavatel zaplatí - i kdyby zapatil jen 10 %, tak je to dost a lepší než nic. Neštěstí se prostě stávají, to je život.

+6/0
13.10.2016 12:47

J35a73n 26P81š33e63n96i12č64k95a 2290168243132

A krome toho se da predpokladat ze v kriminale by se naucil "pekne" veci...

0/0
13.10.2016 13:25

P25e43t39r 74H46a34n58a 1234810749

Tak jako u letectva se každá nehoda přehodnocuje a jednoduše se nehodí vina čistě na pilota, mělo by i zde dojít k pořádnému přešetření jehož součástí by byly i opatření k předejití podobné události v budoucnosti. Zde například k umístění vypínače automatické brzdy, tak aby nešel náhodně přepnout a např. k výraznému varování na vypnutou brzdu. Při cenách vlaků by byla nanoskopická i cena zařízení spojeného s GPS, kde by přišlo varování na blízkost nádraží a potřebu zapnout brzdící systém. Samozřejmě by podobný systém zastával mnohem víc funkcí. Napadá mě dodržení rychlosti před nájezdem do zatáčky atd.atd.

V autech dnes něco podobného dokáže i natočit světlomety před vjezdem do zatáčky, ví o ní předem díky GPS a mapovým podkladům.

+4/−1
13.10.2016 11:20

T67o85m95á95š 92Ž42i38t83n19ý 6281380511211

Přesně tak, dle zákona je vina jednoznačně na fírovi. Ale to že tak důležitá systém lze vypnout jen ohrnutým rukávem, to není moc dobře... Pro takové systémy se běžně používají ovladaše s pojistkou, která vyžaduje např. současné stalčení ovladače, nebo podobně.

A že zrovna třeba v letectví se stalo dost průs..švihů když si pilot opřel kolet kam neměl...

Výrobce vlaku by se měl zamyslet

+1/0
13.10.2016 11:58

J63i22ř95í 67P92r66ů71š66a 7385182985829

Ale k závěrečné zprávě od DI je právě bezpečností doporučení že má dojít k nápravě současného stavu a vypnutí AVV a má doplněno minimálně akustickou výstrahou.

+4/0
13.10.2016 12:29

N10i73k61o10l91a73j 75M60a43l16í64k 5764103150701

Myslím si, že soud rozhodl správně. Kde je člověk, tam se může stát chyba. Nikdo neumřel a vězení by bylo zbytečné a jen by zničilo život další rodiny. Bývalý strojvedoucí svoji chybu už opakovat nemůže, navíc chybu přiznal a litoval ji, dle mého názoru je podmínka právě v tomto případě na místě.

+28/−1
13.10.2016 11:03

M62i90r32e14k 83K86r90o28u20p34a 8376909297252

Souhlasím.

+2/0
13.10.2016 11:09

P13e10t56r 87D95r20a42p64a32l 3195368633755

jestli to dobře chápu, tak podmínku nedostal, ale řízení bylo podmínečně zastaveno

+1/0
13.10.2016 11:33

N59i30k15o40l89a91j 60M10a13l47í85k 5934973220811

To je pravda podle článku, ale prakticky dopad to má stejný - nejde do vězení, ale když něco provede, tak se tam velmi pravděpodobně dostane...

+2/0
13.10.2016 11:38

P42a88t66r46i84k 40Š27e13b64e30s22t18a 4593292356985

musel by provést úmyslný trestný čin...

0/0
13.10.2016 12:57

Š94t56ě32p25á67n 89F29r95a10n37c64l 8124969184120

Nemusel. Mohlo by se jednat i o přestupek v oblasti dopravy a řízení. Stejně tak by bylo řízení obnoveno, pokud by neuhradil škodu, resp. nedodržoval dohodnutý splátkový kalendář.

Ale není to automatické, i přes přestupek nebo nesplácení lze rozhodnout, že se ve zkušební době osvědčil - záleží vždy na okolnostech, které musí soud pečlivě prozkoumat.

+1/0
13.10.2016 13:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.