Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vjel na nástupiště a zranil tři lidi. Soud stíhání strojvůdce zastavil

Obvodní soud pro Prahu 2 podmíněně zastavil trestní stíhání devětapadesátiletého strojvůdce, který loni v červenci vjel vlakem na nástupiště na Masarykově nádraží v Praze a zranil tři lidi. Muž dostal maximální zkušební dobu dva roky. U soudu se přiznal a s poškozenými se domluvil na úhradě škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95o50s40e45f 54P49i70š89v79e98j66c 5376326188409

Jo jo, České dráhy - vlakem až domů ;-D;-D;-D

0/0
14.10.2016 9:38

P16e48t95r 46V33o87n78d95r74a46c64e13k 7105321233610

;-D;-D Tak strojvedoucí se u soudu se přiznal a s poškozenými se domluvil na úhradě škody - no - pokud dělá v depu , tak má cca 16tis/kč - škoda je 82 milionů - takže to bude splácet 427 let ... ;-D;-D

0/0
14.10.2016 4:40

I95v88o 96N17o29v27á82k 3211188136886

Takhle tedy vypadá "nezávislý soud".[>-] Vždyť je to jasné - musel to zavinit!!! A nebo soud neuvažoval spravedlivě??? Kdo vypracoval posudek k nehodě?? Byl nezávislý na ČD a na schovatelích uvedení instalace systému automatického brzdění do běžného provozu? Je jasné, že umístění vypínače automatické brzdy, tedy volba typu vypínacího prvku, jeho umístění na panelu a především absence varovné signalizace při vyřazení systému a taky, pokud byl nahodile změněn stav, to vše je jasným pochybením státních orgánů a neschopnosti drážního managementu. A taky odborů!, vždyť jejich síla je i v prosazení odstranění očividných technických nedostatků. Je mi líto, že k něčemu takovému došlo, pocit viny však předdůchdový fíra mít nesmí. Vždyť i kdyby byl zcela a jedině soustředěn na průběh automatického brzdění, tak zákonitě bude reagovat později, než nastal zlomový moment, kdy automatika nezačal brzdit. Ta je nastavena pro plynulý funkční dojezd. Později je to však ztracené - viz reakční doby lidského činitele a techniky. Viníci nebyli odhaleni a pojmenováni. Podivné soudy tu máme:-(. Soudí nevinného.!!

0/0
13.10.2016 15:00

J65i24ř22í 88P96r97ů61š18a 7645342975699

Doporučuji si doplnit vzdělání. Vyšetřovaní mimo jiné vedla Drážní inspekce (úřad pod palcem ministerstva dopravy) vozidlo schválil překvapivě jiný zodpovědný úřad. V závěrečné zprávě je doporučení že je třeba doplnit vizuální a akustickou výstrahu vypnutí AVV.

Jinak jde o druhou nehodu za více jak dvacet let používání AVV. Shodou okolností na tom samém místě se stejnou příčinou, což je špičková spolehlivost,ale opět selhal pouze lidský činitel.

0/0
13.10.2016 15:24

I37v72o 61N61o48v78á13k 3151858786766

Vašemu vzdělání vzdávám hold;-D Právě o tom je můj předcházející příspěvek! Alibizmus, se kterým nevidíme chyby ve schválení a neschopnost je napravit, to jsou těžké hříchy schvalovatele. Lidský činitel je vinen - to je docela roztomilý závěr vyšetřování. Prostě a polopatě: Špatně a z pohledu ergonometrie a bezpečnosti i nevhodně umístěný klíčový vypínač automatiky dojezdu je problém. Vlastně je v tom i chyba lidského činitele - schvalovatele, odborů[>-] a následně i vyšetřovatele. Tohle se stát nesmí, aby nevědomky došlo k tak zásadnímu narušení bezpečnosti drážního provozu. Vůbec pak nesmí nastat situace, že zodpovědný úřad není hnán ke zodpovědnosti a vina se svalí na obsluhu. Pro intelektuální elity, k jakým se budete řadit i vy pak dodávám, že i ústrojní kázeň je třeba vždy dodržovat a do sauny/práce musí fíra chodit zásadně se zapnutými rukávy :-)

0/0
17.10.2016 16:40

J52a75r35o28s42l98a28v 77K63a21d78l74e17c 5191329522241

R^

+1/0
13.10.2016 12:14

I13v34o 61J53a40n63á98č47e91k 8543303591692

Podmínka za 82 mega? Slušný.

0/−1
13.10.2016 12:12

N33i84k60o37l43a21j 53M31a35l88í32k 5354793900721

Peníze... to je to jediné podle čeho někteří měří vše?

Myslíte, že ve vězení by to zaplatit? A z čeho? Není společensky nebezpečný, nemá tam co dělat. Udělal chybu a určitě si ji vyčítá. Postavil se tomu čelem.

Navíc se dohodl na finanční spoluúčasti s Českýma drahama, které prozatím vše jako jeho zaměstnavatel zaplatí - i kdyby zapatil jen 10 %, tak je to dost a lepší než nic. Neštěstí se prostě stávají, to je život.

+6/0
13.10.2016 12:47

J60a81n 85P41š69e79n62i70č75k51a 2900328943642

A krome toho se da predpokladat ze v kriminale by se naucil "pekne" veci...

0/0
13.10.2016 13:25

P42e60t35r 33H43a60n19a 1504310579

Tak jako u letectva se každá nehoda přehodnocuje a jednoduše se nehodí vina čistě na pilota, mělo by i zde dojít k pořádnému přešetření jehož součástí by byly i opatření k předejití podobné události v budoucnosti. Zde například k umístění vypínače automatické brzdy, tak aby nešel náhodně přepnout a např. k výraznému varování na vypnutou brzdu. Při cenách vlaků by byla nanoskopická i cena zařízení spojeného s GPS, kde by přišlo varování na blízkost nádraží a potřebu zapnout brzdící systém. Samozřejmě by podobný systém zastával mnohem víc funkcí. Napadá mě dodržení rychlosti před nájezdem do zatáčky atd.atd.

V autech dnes něco podobného dokáže i natočit světlomety před vjezdem do zatáčky, ví o ní předem díky GPS a mapovým podkladům.

+4/−1
13.10.2016 11:20

T93o18m12á58š 12Ž36i64t18n38ý 6291560281921

Přesně tak, dle zákona je vina jednoznačně na fírovi. Ale to že tak důležitá systém lze vypnout jen ohrnutým rukávem, to není moc dobře... Pro takové systémy se běžně používají ovladaše s pojistkou, která vyžaduje např. současné stalčení ovladače, nebo podobně.

A že zrovna třeba v letectví se stalo dost průs..švihů když si pilot opřel kolet kam neměl...

Výrobce vlaku by se měl zamyslet

+1/0
13.10.2016 11:58

J47i73ř37í 63P15r96ů66š66a 7695622975399

Ale k závěrečné zprávě od DI je právě bezpečností doporučení že má dojít k nápravě současného stavu a vypnutí AVV a má doplněno minimálně akustickou výstrahou.

+4/0
13.10.2016 12:29

N34i88k74o53l66a39j 10M72a44l19í21k 5854533670271

Myslím si, že soud rozhodl správně. Kde je člověk, tam se může stát chyba. Nikdo neumřel a vězení by bylo zbytečné a jen by zničilo život další rodiny. Bývalý strojvedoucí svoji chybu už opakovat nemůže, navíc chybu přiznal a litoval ji, dle mého názoru je podmínka právě v tomto případě na místě.

+28/−1
13.10.2016 11:03

M48i64r67e86k 36K23r14o17u40p94a 8866819867262

Souhlasím.

+2/0
13.10.2016 11:09

P60e37t51r 42D94r13a95p39a28l 3625748883885

jestli to dobře chápu, tak podmínku nedostal, ale řízení bylo podmínečně zastaveno

+1/0
13.10.2016 11:33

N92i74k38o28l51a29j 53M97a49l30í97k 5404523970741

To je pravda podle článku, ale prakticky dopad to má stejný - nejde do vězení, ale když něco provede, tak se tam velmi pravděpodobně dostane...

+2/0
13.10.2016 11:38

P69a46t36r44i22k 90Š57e92b60e58s12t35a 4313442676375

musel by provést úmyslný trestný čin...

0/0
13.10.2016 12:57

Š67t72ě47p25á28n 47F30r58a62n45c96l 8164389124220

Nemusel. Mohlo by se jednat i o přestupek v oblasti dopravy a řízení. Stejně tak by bylo řízení obnoveno, pokud by neuhradil škodu, resp. nedodržoval dohodnutý splátkový kalendář.

Ale není to automatické, i přes přestupek nebo nesplácení lze rozhodnout, že se ve zkušební době osvědčil - záleží vždy na okolnostech, které musí soud pečlivě prozkoumat.

+1/0
13.10.2016 13:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.