Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vjel na nástupiště a zranil tři lidi. Soud stíhání strojvůdce zastavil

Obvodní soud pro Prahu 2 podmíněně zastavil trestní stíhání devětapadesátiletého strojvůdce, který loni v červenci vjel vlakem na nástupiště na Masarykově nádraží v Praze a zranil tři lidi. Muž dostal maximální zkušební dobu dva roky. U soudu se přiznal a s poškozenými se domluvil na úhradě škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47o33s50e77f 34P87i27š53v41e30j21c 5946696688509

Jo jo, České dráhy - vlakem až domů ;-D;-D;-D

0/0
14.10.2016 9:38

P40e10t90r 41V42o77n44d70r46a94c78e46k 7115401273870

;-D;-D Tak strojvedoucí se u soudu se přiznal a s poškozenými se domluvil na úhradě škody - no - pokud dělá v depu , tak má cca 16tis/kč - škoda je 82 milionů - takže to bude splácet 427 let ... ;-D;-D

0/0
14.10.2016 4:40

I39v93o 17N22o33v76á26k 3631628866216

Takhle tedy vypadá "nezávislý soud".[>-] Vždyť je to jasné - musel to zavinit!!! A nebo soud neuvažoval spravedlivě??? Kdo vypracoval posudek k nehodě?? Byl nezávislý na ČD a na schovatelích uvedení instalace systému automatického brzdění do běžného provozu? Je jasné, že umístění vypínače automatické brzdy, tedy volba typu vypínacího prvku, jeho umístění na panelu a především absence varovné signalizace při vyřazení systému a taky, pokud byl nahodile změněn stav, to vše je jasným pochybením státních orgánů a neschopnosti drážního managementu. A taky odborů!, vždyť jejich síla je i v prosazení odstranění očividných technických nedostatků. Je mi líto, že k něčemu takovému došlo, pocit viny však předdůchdový fíra mít nesmí. Vždyť i kdyby byl zcela a jedině soustředěn na průběh automatického brzdění, tak zákonitě bude reagovat později, než nastal zlomový moment, kdy automatika nezačal brzdit. Ta je nastavena pro plynulý funkční dojezd. Později je to však ztracené - viz reakční doby lidského činitele a techniky. Viníci nebyli odhaleni a pojmenováni. Podivné soudy tu máme:-(. Soudí nevinného.!!

0/0
13.10.2016 15:00

J87i62ř83í 64P64r16ů20š81a 7185792275719

Doporučuji si doplnit vzdělání. Vyšetřovaní mimo jiné vedla Drážní inspekce (úřad pod palcem ministerstva dopravy) vozidlo schválil překvapivě jiný zodpovědný úřad. V závěrečné zprávě je doporučení že je třeba doplnit vizuální a akustickou výstrahu vypnutí AVV.

Jinak jde o druhou nehodu za více jak dvacet let používání AVV. Shodou okolností na tom samém místě se stejnou příčinou, což je špičková spolehlivost,ale opět selhal pouze lidský činitel.

0/0
13.10.2016 15:24

I90v13o 62N13o81v55á50k 3261238236426

Vašemu vzdělání vzdávám hold;-D Právě o tom je můj předcházející příspěvek! Alibizmus, se kterým nevidíme chyby ve schválení a neschopnost je napravit, to jsou těžké hříchy schvalovatele. Lidský činitel je vinen - to je docela roztomilý závěr vyšetřování. Prostě a polopatě: Špatně a z pohledu ergonometrie a bezpečnosti i nevhodně umístěný klíčový vypínač automatiky dojezdu je problém. Vlastně je v tom i chyba lidského činitele - schvalovatele, odborů[>-] a následně i vyšetřovatele. Tohle se stát nesmí, aby nevědomky došlo k tak zásadnímu narušení bezpečnosti drážního provozu. Vůbec pak nesmí nastat situace, že zodpovědný úřad není hnán ke zodpovědnosti a vina se svalí na obsluhu. Pro intelektuální elity, k jakým se budete řadit i vy pak dodávám, že i ústrojní kázeň je třeba vždy dodržovat a do sauny/práce musí fíra chodit zásadně se zapnutými rukávy :-)

0/0
17.10.2016 16:40

J80a11r61o56s27l62a82v 37K77a54d65l55e18c 5621399242401

R^

+1/0
13.10.2016 12:14

I90v58o 18J17a21n31á25č18e69k 8733433181212

Podmínka za 82 mega? Slušný.

0/−1
13.10.2016 12:12

N70i97k73o29l12a63j 12M58a91l29í34k 5524483260351

Peníze... to je to jediné podle čeho někteří měří vše?

Myslíte, že ve vězení by to zaplatit? A z čeho? Není společensky nebezpečný, nemá tam co dělat. Udělal chybu a určitě si ji vyčítá. Postavil se tomu čelem.

Navíc se dohodl na finanční spoluúčasti s Českýma drahama, které prozatím vše jako jeho zaměstnavatel zaplatí - i kdyby zapatil jen 10 %, tak je to dost a lepší než nic. Neštěstí se prostě stávají, to je život.

+6/0
13.10.2016 12:47

J57a54n 50P51š41e20n35i64č15k35a 2690788463472

A krome toho se da predpokladat ze v kriminale by se naucil "pekne" veci...

0/0
13.10.2016 13:25

P56e88t49r 28H66a83n67a 1804870609

Tak jako u letectva se každá nehoda přehodnocuje a jednoduše se nehodí vina čistě na pilota, mělo by i zde dojít k pořádnému přešetření jehož součástí by byly i opatření k předejití podobné události v budoucnosti. Zde například k umístění vypínače automatické brzdy, tak aby nešel náhodně přepnout a např. k výraznému varování na vypnutou brzdu. Při cenách vlaků by byla nanoskopická i cena zařízení spojeného s GPS, kde by přišlo varování na blízkost nádraží a potřebu zapnout brzdící systém. Samozřejmě by podobný systém zastával mnohem víc funkcí. Napadá mě dodržení rychlosti před nájezdem do zatáčky atd.atd.

V autech dnes něco podobného dokáže i natočit světlomety před vjezdem do zatáčky, ví o ní předem díky GPS a mapovým podkladům.

+4/−1
13.10.2016 11:20

T75o21m80á97š 38Ž82i63t71n14ý 6891600251321

Přesně tak, dle zákona je vina jednoznačně na fírovi. Ale to že tak důležitá systém lze vypnout jen ohrnutým rukávem, to není moc dobře... Pro takové systémy se běžně používají ovladaše s pojistkou, která vyžaduje např. současné stalčení ovladače, nebo podobně.

A že zrovna třeba v letectví se stalo dost průs..švihů když si pilot opřel kolet kam neměl...

Výrobce vlaku by se měl zamyslet

+1/0
13.10.2016 11:58

J90i76ř11í 44P43r68ů93š41a 7845652215449

Ale k závěrečné zprávě od DI je právě bezpečností doporučení že má dojít k nápravě současného stavu a vypnutí AVV a má doplněno minimálně akustickou výstrahou.

+4/0
13.10.2016 12:29

N40i84k34o81l42a66j 75M65a89l75í29k 5394363350321

Myslím si, že soud rozhodl správně. Kde je člověk, tam se může stát chyba. Nikdo neumřel a vězení by bylo zbytečné a jen by zničilo život další rodiny. Bývalý strojvedoucí svoji chybu už opakovat nemůže, navíc chybu přiznal a litoval ji, dle mého názoru je podmínka právě v tomto případě na místě.

+28/−1
13.10.2016 11:03

M71i96r73e55k 86K40r65o57u51p65a 8486349227932

Souhlasím.

+2/0
13.10.2016 11:09

P28e89t54r 68D62r97a97p38a89l 3705338843595

jestli to dobře chápu, tak podmínku nedostal, ale řízení bylo podmínečně zastaveno

+1/0
13.10.2016 11:33

N42i25k56o70l18a18j 46M32a44l20í20k 5344133730361

To je pravda podle článku, ale prakticky dopad to má stejný - nejde do vězení, ale když něco provede, tak se tam velmi pravděpodobně dostane...

+2/0
13.10.2016 11:38

P81a26t93r42i62k 71Š70e84b73e69s73t36a 4333422176135

musel by provést úmyslný trestný čin...

0/0
13.10.2016 12:57

Š32t11ě80p32á42n 93F93r39a26n75c71l 8834799444440

Nemusel. Mohlo by se jednat i o přestupek v oblasti dopravy a řízení. Stejně tak by bylo řízení obnoveno, pokud by neuhradil škodu, resp. nedodržoval dohodnutý splátkový kalendář.

Ale není to automatické, i přes přestupek nebo nesplácení lze rozhodnout, že se ve zkušební době osvědčil - záleží vždy na okolnostech, které musí soud pečlivě prozkoumat.

+1/0
13.10.2016 13:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.