Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vjel na nástupiště a zranil tři lidi. Soud stíhání strojvůdce zastavil

Obvodní soud pro Prahu 2 podmíněně zastavil trestní stíhání devětapadesátiletého strojvůdce, který loni v červenci vjel vlakem na nástupiště na Masarykově nádraží v Praze a zranil tři lidi. Muž dostal maximální zkušební dobu dva roky. U soudu se přiznal a s poškozenými se domluvil na úhradě škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43o25s40e32f 15P19i60š77v94e69j66c 5296866118939

Jo jo, České dráhy - vlakem až domů ;-D;-D;-D

0/0
14.10.2016 9:38

P24e81t44r 82V38o85n50d23r74a24c34e78k 7365831883460

;-D;-D Tak strojvedoucí se u soudu se přiznal a s poškozenými se domluvil na úhradě škody - no - pokud dělá v depu , tak má cca 16tis/kč - škoda je 82 milionů - takže to bude splácet 427 let ... ;-D;-D

0/0
14.10.2016 4:40

I95v49o 91N98o21v44á70k 3811138776656

Takhle tedy vypadá "nezávislý soud".[>-] Vždyť je to jasné - musel to zavinit!!! A nebo soud neuvažoval spravedlivě??? Kdo vypracoval posudek k nehodě?? Byl nezávislý na ČD a na schovatelích uvedení instalace systému automatického brzdění do běžného provozu? Je jasné, že umístění vypínače automatické brzdy, tedy volba typu vypínacího prvku, jeho umístění na panelu a především absence varovné signalizace při vyřazení systému a taky, pokud byl nahodile změněn stav, to vše je jasným pochybením státních orgánů a neschopnosti drážního managementu. A taky odborů!, vždyť jejich síla je i v prosazení odstranění očividných technických nedostatků. Je mi líto, že k něčemu takovému došlo, pocit viny však předdůchdový fíra mít nesmí. Vždyť i kdyby byl zcela a jedině soustředěn na průběh automatického brzdění, tak zákonitě bude reagovat později, než nastal zlomový moment, kdy automatika nezačal brzdit. Ta je nastavena pro plynulý funkční dojezd. Později je to však ztracené - viz reakční doby lidského činitele a techniky. Viníci nebyli odhaleni a pojmenováni. Podivné soudy tu máme:-(. Soudí nevinného.!!

0/0
13.10.2016 15:00

J73i91ř28í 94P43r90ů74š30a 7675342375909

Doporučuji si doplnit vzdělání. Vyšetřovaní mimo jiné vedla Drážní inspekce (úřad pod palcem ministerstva dopravy) vozidlo schválil překvapivě jiný zodpovědný úřad. V závěrečné zprávě je doporučení že je třeba doplnit vizuální a akustickou výstrahu vypnutí AVV.

Jinak jde o druhou nehodu za více jak dvacet let používání AVV. Shodou okolností na tom samém místě se stejnou příčinou, což je špičková spolehlivost,ale opět selhal pouze lidský činitel.

0/0
13.10.2016 15:24

I22v67o 11N16o52v77á35k 3701418986306

Vašemu vzdělání vzdávám hold;-D Právě o tom je můj předcházející příspěvek! Alibizmus, se kterým nevidíme chyby ve schválení a neschopnost je napravit, to jsou těžké hříchy schvalovatele. Lidský činitel je vinen - to je docela roztomilý závěr vyšetřování. Prostě a polopatě: Špatně a z pohledu ergonometrie a bezpečnosti i nevhodně umístěný klíčový vypínač automatiky dojezdu je problém. Vlastně je v tom i chyba lidského činitele - schvalovatele, odborů[>-] a následně i vyšetřovatele. Tohle se stát nesmí, aby nevědomky došlo k tak zásadnímu narušení bezpečnosti drážního provozu. Vůbec pak nesmí nastat situace, že zodpovědný úřad není hnán ke zodpovědnosti a vina se svalí na obsluhu. Pro intelektuální elity, k jakým se budete řadit i vy pak dodávám, že i ústrojní kázeň je třeba vždy dodržovat a do sauny/práce musí fíra chodit zásadně se zapnutými rukávy :-)

0/0
17.10.2016 16:40

J74a29r74o65s32l41a77v 66K27a64d93l31e27c 5411329582581

R^

+1/0
13.10.2016 12:14

I67v58o 61J54a83n80á89č91e67k 8663443201712

Podmínka za 82 mega? Slušný.

0/−1
13.10.2016 12:12

N77i45k97o72l52a38j 21M59a95l63í49k 5694433690931

Peníze... to je to jediné podle čeho někteří měří vše?

Myslíte, že ve vězení by to zaplatit? A z čeho? Není společensky nebezpečný, nemá tam co dělat. Udělal chybu a určitě si ji vyčítá. Postavil se tomu čelem.

Navíc se dohodl na finanční spoluúčasti s Českýma drahama, které prozatím vše jako jeho zaměstnavatel zaplatí - i kdyby zapatil jen 10 %, tak je to dost a lepší než nic. Neštěstí se prostě stávají, to je život.

+6/0
13.10.2016 12:47

J36a77n 57P93š19e76n19i85č25k48a 2840368173982

A krome toho se da predpokladat ze v kriminale by se naucil "pekne" veci...

0/0
13.10.2016 13:25

P86e30t16r 87H80a66n31a 1784880299

Tak jako u letectva se každá nehoda přehodnocuje a jednoduše se nehodí vina čistě na pilota, mělo by i zde dojít k pořádnému přešetření jehož součástí by byly i opatření k předejití podobné události v budoucnosti. Zde například k umístění vypínače automatické brzdy, tak aby nešel náhodně přepnout a např. k výraznému varování na vypnutou brzdu. Při cenách vlaků by byla nanoskopická i cena zařízení spojeného s GPS, kde by přišlo varování na blízkost nádraží a potřebu zapnout brzdící systém. Samozřejmě by podobný systém zastával mnohem víc funkcí. Napadá mě dodržení rychlosti před nájezdem do zatáčky atd.atd.

V autech dnes něco podobného dokáže i natočit světlomety před vjezdem do zatáčky, ví o ní předem díky GPS a mapovým podkladům.

+4/−1
13.10.2016 11:20

T72o61m93á28š 88Ž27i84t88n53ý 6211440731561

Přesně tak, dle zákona je vina jednoznačně na fírovi. Ale to že tak důležitá systém lze vypnout jen ohrnutým rukávem, to není moc dobře... Pro takové systémy se běžně používají ovladaše s pojistkou, která vyžaduje např. současné stalčení ovladače, nebo podobně.

A že zrovna třeba v letectví se stalo dost průs..švihů když si pilot opřel kolet kam neměl...

Výrobce vlaku by se měl zamyslet

+1/0
13.10.2016 11:58

J67i11ř84í 62P95r22ů45š45a 7395332385899

Ale k závěrečné zprávě od DI je právě bezpečností doporučení že má dojít k nápravě současného stavu a vypnutí AVV a má doplněno minimálně akustickou výstrahou.

+4/0
13.10.2016 12:29

N75i68k12o22l89a15j 16M15a95l98í90k 5874903100351

Myslím si, že soud rozhodl správně. Kde je člověk, tam se může stát chyba. Nikdo neumřel a vězení by bylo zbytečné a jen by zničilo život další rodiny. Bývalý strojvedoucí svoji chybu už opakovat nemůže, navíc chybu přiznal a litoval ji, dle mého názoru je podmínka právě v tomto případě na místě.

+28/−1
13.10.2016 11:03

M94i72r91e42k 52K28r29o31u35p84a 8536859427582

Souhlasím.

+2/0
13.10.2016 11:09

P95e43t71r 28D58r85a15p93a83l 3465168483745

jestli to dobře chápu, tak podmínku nedostal, ale řízení bylo podmínečně zastaveno

+1/0
13.10.2016 11:33

N64i79k19o83l36a10j 49M52a13l86í14k 5194673500821

To je pravda podle článku, ale prakticky dopad to má stejný - nejde do vězení, ale když něco provede, tak se tam velmi pravděpodobně dostane...

+2/0
13.10.2016 11:38

P58a36t56r55i20k 71Š33e79b41e11s85t16a 4503572656535

musel by provést úmyslný trestný čin...

0/0
13.10.2016 12:57

Š66t86ě48p19á46n 97F83r14a42n39c71l 8904339134770

Nemusel. Mohlo by se jednat i o přestupek v oblasti dopravy a řízení. Stejně tak by bylo řízení obnoveno, pokud by neuhradil škodu, resp. nedodržoval dohodnutý splátkový kalendář.

Ale není to automatické, i přes přestupek nebo nesplácení lze rozhodnout, že se ve zkušební době osvědčil - záleží vždy na okolnostech, které musí soud pečlivě prozkoumat.

+1/0
13.10.2016 13:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.