Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Roky jednání a skok do neznáma. Jaký je jízdní řád cesty Británie z EU?

Velká Británie na konci března zahájí formální vystoupení z Evropské unie. Britskou vládu čekají roky vyjednávání. Některé body jsou dané, jiné budou velkou neznámou. Server iDNES.cz pro vás sestavil přehled kroků, které bude muset Británie pro definitivní odtržení od Unie absolvovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K68a20m86i71l 26K63r74b97á91l46e53k 6374632895493

a to nejsou zmíněny komplikace na britské straně. Nikde není psáno, že Mayová přežije prohru ve skotském referendu, kde Skotsko vyhlásí nezávislost. A když budou nové volby, nikde není psáno, že vyhrají zastánci brexitu. A proč by jeho odpůrci měli pokračovat?

0/0
14.10.2016 17:26

V30á90c57l11a48v 89V54a70n33ě84k 2193253918831

Unilever nepotřebuje žádné politické přednášky a požaduje zdražení základních potravinových a ostatních produktů co dodává supermarketům o skoro 20 procent.

Důvod: Brexit.

0/0
14.10.2016 10:38

J39i85r66i 50K56n35o15t16e83k 2679678178169

Je treba si ujasnit priority. Pokud je pro nektere lidi hlavni "plne bricho" a nevadi jim vzdat se moznosti o sobe a sve zemi svobodne rozhodovat, pak chapu, ze EU je pro ne modla. Akorat bych se trochu obaval budoucnosti, protoze soucasny socialni model je dlouhodobe neudrzitelny, kdyz produktivni populace ubyva a migranti to tezko vyresi. A ve chvili kdy zacne "krucet v brise panu" se sotva bude starat o blaho svych "lokaju".

Suverenni Cesko ma sve vyhody i nevyhody. Ekonomicky bychom si pohorsili, zejmena v pocatku. Uz proto, ze klicove podniky a zdroje jsou nyni v cizich rukou. Ale byli bychom opet svymi pany a meli sanci se odrazit ode dne a casem i stale vice chradnouci moloch EU prekonat. K tomu je vsak potreba podpora obcanu, jejich ochota "kousnout do kyseleho jablka" a neco pro to udelat. Hezky priklad najdeme v Rusku. Ac stavajici politika Putina a reakce Zapadu zpusobuji zemi ekonomicke problemy, ktere samozrejme dopadaji i na bezne lidi, drtiva vetsina Rusu Putina podporuje. Vlasteneckou politiku nelze delat bez vlastencu v radach obcanu.

+2/−11
14.10.2016 8:42

L63a76d37i59s91l48a62v 64P52a63s49t46o54r24e48k 1633857178475

V EU je větší svoboda než v UK Jirko Knotku.

+2/−1
14.10.2016 8:53

A81d24a61m 60P86o85c17h64e 7438246160885

Fakt? Jak jste na to přišel? Myslíte zákaz kritiky migrace ve Švédsku, kradení bytů pro migranty v Německu, 80% daně ve Francii?

+2/−2
14.10.2016 10:18

T43o41m82á89š 93M94o34r26a76v39č29í86k 3327276143125

Dane ve Francii snad narizuje EU?

+2/0
14.10.2016 10:43

P21e65t52r 97N59e29t34o91l11i25c50k73ý 4848826284505

A v té nesvobodné totalitní Británii je snad mají taky tak vysoké?

0/−1
14.10.2016 18:36

M45i73r16e14k 70K33o54v67a61c90i70k 5521931741387

Pro lidi v EU (a to se týká i nás) je hlavně prioritou pohodlí a pokud možno se o nic moc nestarat - i za cenu, že si holt trochu utrhnu od huby.

Proč myslíte, že se napříč celou EU těší největší podpoře strany, kterým dnes říkáme levicové (před třiceti lety by taková politika byla považována za extrémně levicovou). Nemá cenu nadávat na EU a myslet si, že Czexit změní něco k lepšímu. Podívejte se, co jsme si byli schopní od 89. roku do těch vlád navolit.

Všechno - i EU - je odrazem kvality voličstva, a ta je prostě při všeobecném a rovném volebním právu vždycky mizerná...

+1/−2
14.10.2016 9:25

E69m81i15l 53T77u70c18h39y23ň17a 2909880776548

Jestli má být pro mně způsob vládnutí Putina vzor, tak to radši tu EU, sice přijdu o část národní suverenity, ale zůstane mi ta osobni, pod nějakým českým Putinem by jsme měli sice národní suverenitu(i o tom ale pochybuji) a žádnou osobni, vlastenecké politiky tu už byly a víme k čemu to vedlo v polovině 20.století

+1/−2
14.10.2016 9:56

V60á40c92l20a78v 50V57a20n98ě40k 2863203838451

Pane Knotku, nevím jestli je vyzdvihování Putina jako vzoru provokace nebo váš sen, ale každopádně je tahle kapitola u nás překonaná.

Pokud chcete horovat pro nacionalistický způsob uspořádání společnosti tak se nejspíš budete muset začít učit azbuku.

V EU jsme přešli na jiný způsob života - kvůli tomu abychom nemuseli přijmout ten Ruský.

Říká se tomu demokracie a pokud vám to nedošlo, tak i ten chřadnoucí moloch EU je na tom několikrát lépe než váš ruský vzor takže s vašim dovolením bych s tím nehýbal.

+3/−1
14.10.2016 10:36

O68n58d80ř96e36j 86H79o90r78á39k 8509784361

Vlastenectví v ruském stylu, to je opravdu vzor hodný následování. Mně je Rusů akorát líto. Jo, můžou se vytahovat, jak jsou velká země, že mají jaderné zbraně, kosmickou techniku a Krym, ale když se tím chlubí člověk, kterému na dálku svítí holá zadnice, tak ho budu mít spíš za chudáka než za vlastence. Já se jako vlastenec chci raději chlubit zemí, ve které se dobře žije, ne zemí, ve které si vyšinutí samovládci budují pomníky na úkor vlastních obyvatel.

+3/−3
14.10.2016 10:49

R44a91d96i79m 44P76a23v11l59i76c41e25k 1330798581814

Brexit se nakonec konat nebude. Ostatni staty by to daly Britum poradne sezrat

+1/−2
14.10.2016 8:38

K73a65r66e86l 72B69l63á35h92a 1625896731689

Myslím, že k žádnému sežrání nedojde. Obě strany se vzájemně potřebují.

+2/−1
14.10.2016 8:47

M61i62c69h98a24l 23U27r12b60a52n 2438709442188

Jak ze z toho vsichni EUrohujeri muzou zblaznit. Meli byste si uvedomit i chyby, nejen klady vasi milovane EU a mozna by vam doslo, proc ze tam nekteri nechteji byt. ;-D

PS: Rozhodne netvrdim, ze duvody Brexitu jsou totozne s napr. duvody hypotetickeho Czexitu.

+4/−2
14.10.2016 8:15

L80u49d81ě12k 16K31l19e15m73e83n90t 8622739378715

Měli bychom také odejít, tedy pokud je naším vzorem životní úroveň Běloruska, nebo Albánie.

0/−4
14.10.2016 8:10

K86a81r86e48l 41B97l23á71h25a 1195666401789

Strašit umíte pěkně ;-)

+1/0
14.10.2016 8:50

F23r22a33n26k 38N60o82v85a20k 5595835521589

Jednoduse.. Libra klesla za rok o celych 7 KC z 36 na 29.. Smutne, vydelavam v librach :P

+2/−1
14.10.2016 7:28

P55a88v85e18l 60K48ř89í40ž 8727701560319

Tady alespoň vidíte kdo hýbe vodícími lanky. Libra klesla i přes to, že k tomu není žádný reálný důvod. Je to tedy jen způsob jak ovlivnit mínění lidí a pohrozit ostatním, kdo by chtěl z EU odejít.

+2/−7
14.10.2016 7:30

O12n20d66ř77e65j 92H48o89r39á90k 8609604741

To už je teda hodně pokročilá paranoia.

+1/−1
14.10.2016 7:38

L34u22d54ě85k 75K31l13e94m82e51n34t 8852179578285

Spíš totální nevědomost a finanční negramotnost.

0/−1
14.10.2016 8:11

V50á48c49l50a76v 93P36o50u25s17t54k66a 3440621292

Kdo hýbe lanky.

0/0
14.10.2016 8:13

V64á37c34l42a36v 35L44a54d96a 6492523364293

Přece lankohybky :D

+1/0
14.10.2016 9:46

K67a42r91e58l 44B30l48á89h50a 1205836791979

Že vyděláváte v librách je v této chvíli váš problém. Pro Anglii je to v této chvíli výhoda, která podporuje její export.

+3/0
14.10.2016 8:46

V71á38c77l31a64v 67P42o62u85s95t60k73a 3310911162

Anglie není výrazně exportní zemí.

+1/0
14.10.2016 8:52

J93a51n 11S33o67u17č81e82k 2251946318249

Osobně bych si typl, že než Británie dokončí celý ten proces vystoupení z EU, už nebude z čeho vystupovat.

+3/0
14.10.2016 6:56

P23e38t24r 27K50o62u38t63n15ý 3767750849848

A bude ten proces dlouhý nebo krátký? :]

0/0
14.10.2016 7:05

P92e65t81r 45K40o84u23t37n42ý 3957970199608

EU si kupuje naše politiky dotacemi, které paradoxně oslabují naši schopnost růstu konkurence schopnosti. Celní únie, harmonizace důležitých a jednotná pravidla trhu mohou existovat i bez EU a jít přirozeným tempem, dobré se po čase prosadí samo. Volný pohyb osob, ano, ale bez pravidel, která umožňují zneužívat národní sociální výhody. Pomoc slabším přistěhovalcům ano, ale dle toho na kolik kdo má a koho potřebuje. A hlavně bez morálního imperializmu Merklové, elitářské a spasitelské nadutosti opilého Junckera a systému, který již dávno ztratil demokratické funkce.

+4/−1
14.10.2016 6:54

J22í89ř88í 55N61o35v42o53t28n33ý 2712775204209

Vsichni chcete, aby Cesko opustilo EU. A jak by to jako vypadalo? Clo, celni deklarace, omezeny volny pohyb osob. Nejsme Norsko a ani Svycarsko. Prachy nemame, podniky rozkradene a pouze montovny. Britanie take zaplace, protoze ostatni staty ji to daji pekne sezrat. Velke bankovni instituce se presunou z Londyna. Skotsko vyhlasi samostatnost. Ja bych rekl, ze Brexit se nakonec konat nebude.

+5/−2
14.10.2016 5:36

B92e38d10ř27i75c25h 47H73a51s10t46í84k 8190182865796

Chtělo by to, aby se v příštím roce tak 5 až 8 zemí k Británii přidali a opustili tu zkorumpovanou a prolhanou žumpu jménem EU. Radši budu chudší, než život v utramarxistickém duchu, už mě nebaví to věčné tlachání ""elit""(jelit) o ničem.

0/0
14.10.2016 18:15

J42a26n 18P89o50l47a74n59s24k49ý 4512407743411

Já se musím smát. Vám všem co si myslí, že vystoupení z EU by pro nás mělo nějaký blahodárný dopad. A víte co? Dívejte se na tu Britskou grotesku dále.. Protože to nejlepší nás ještě čeká. Když jsem hovořil o tom, že po tom uváženém vystoupení čeká Britanii Řecký scénář - nikdo mi nevěřil. Co se bude dít příští rok? Úspěšné kombinované referendum o vystoupení Skotska z UK, přerušení jeho vystoupení z EU a přechod na z Libry na Euro. Zatím co rok po té UK čeká obrovská krize, kterou západní svět ještě nezažil. Budu rád, až tu příští rok budu psát, aby jste se nestyděli a napsali, že jsem to opravdu letos psal.. ;)

+3/−1
14.10.2016 3:05

J20o67s30e73f 29V97o42s77i32c92k22y 4473487876183

Tak tohle zdlouhave, nekolikalete,10.bodove pravidlo clanku 50, by urcite neplatilo pro Czexit. Vyridili by to za par mesicu - . .Navratte vsechny dotace a VYPADNETE!!

+2/−3
14.10.2016 2:26

O76n26d34ř66e47j 90H55o69r29á69k 8559624491

Ale jo, platilo by to, a dotace bychom vracet nemuseli. Jenže k tomu sotva kdy dojde, protože už ve chvíli, kdy by padlo rozhodnutí, že vystoupíme z EU, bychom byli až po uši v takových problémech, že by si ten článek 50 nakonec stejně nikdo netroufl aktivovat.

+7/0
14.10.2016 4:13

M12i35c73h17a98l 19M89o78j63ž45í87š 8874479632

PS2: Imigrační politika jistě bude problematickým bodem jednání, ovšem ve vztahu k občanům EU a jejich volnému pohybu, nikoliv pokud jde o uprchlíky/azylanty. Fotka tábora v Calais je proro v této souvislosti zcela zcestná.

+3/0
14.10.2016 0:45

M92i24c76h12a97l 85M51o47j33ž27í73š 8364509632

PS: A Evropská rada má "předsedu", nikoliv "prezidenta". Proč ne už rovnou Juncker jako "prezident Komise"?

0/0
14.10.2016 0:40

M97i10c13h73a45l 92M75o95j29ž15í48š 8394979392

"Britský právní řád by měl podle Mayové převzít veškeré současné zákony pramenící ze členství v EU."

Co to je za nesmysl? Ty zákony již součástí britského právního řádu už dávno jsou. Jinak by to ostatně ani nebyly zákony.

0/0
14.10.2016 0:38

D22o79m45i78n10i36k 61C54e51r67n56y 5765963634119

Neni to nesmysl, Ona má v plánu předložit Repeal act bill, nebo jak se to přesně jmenuje, protože ve chvíli kdy parlament odhlasuje vystoupení, teď nejde o Article 50, bude se jednat o negování veškerých pravidel přijatých z Bruselu od chvíle kdy se UK stala členem EEC, Aby tomu předešla převezmou se všechny platné zákony v době vystoupení a budou se postupně osekávat podle potřeby.

+1/0
14.10.2016 1:01

O55n42d72ř68e35j 80H62o41r24á52k 8539874961

Závazky vyplývající z mezinárodních smluv mají větší váhu než místní zákony, takže je běžné, že se lokálně už znovu neimplementují.

0/0
14.10.2016 4:27

M94i71c63h68a87l 22M35o53j80ž94í35š 8234129532

Jenže unijní právo není součástí mezinárodního práva. Je to systém sui generis. Mezinárodní smlouvy se po schválení stávají součástí právního řádu dané země, unijní právo ne (resp. zdaleka ne všechno), musí se do vnitrostátního práva provést a to formou vnitrostátního zákona. V konečném stavu pak není nijak rozlišitelné (dle samotného znění předpisu), který zákon nebo jeho část jsou členstvím v EU ovlivněny a které ne.

0/0
14.10.2016 10:37

J57a45n 27P67r94i21c94h72y71s75t69a71l 8581588483

"V tomto případě se však jedná o opatření daleké budoucnosti. Premiérka slíbila, že sloučená legislativa vstoupí v platnost až po definitivním vystoupení Británie z EU a posléze bude moct vláda nepotřebné části vypustit."

Pan Manert ma dost naivni predstavu o fungovani parlamentni demokracie.

Vlada muze tohle vsechno pouze navrhnout. Zrusit zakon nebo vypustit jeho cast muze (ve svrchovane zemi) jen parlament.

0/0
13.10.2016 22:38

P31e35t56r 48V64i58n79t13r86l88í84k 3386574741

RvMasáž pokračuje... HUMUSRv

+5/−5
13.10.2016 22:36

D46a55v32i37d 15Š94t95a83m58b76e11r31a 4982874984256

Skok do neznáma???8-o8-o Británie nikdy nebyla samostatnou zemí nebo jste se vy eurofilové už definitivně zbláznili?

+11/−3
13.10.2016 22:19

P63e75t14r 58N68e78t74o47l93i77c42k40ý 4788206814475

To víte, Mánert

0/0
14.10.2016 0:52

O97n34d38ř24e48j 31H53o53r35á51k 8979704621

Británie pořád je samostatnou zemí, s tím nemá členství ve EU nic společného. Mezinárodní závazky a členství v nadnárodních organizacích neznamenají automaticky ztrátu samostatnosti, to by koneckonců byla ta samostatnost prakticky nesmyslným pojmem.

Ale z EU ještě nikdo nevystoupil a vazby země, která je v Unii (a jejích předchůdcích) od počátku, jsou samozřejmě velmi komplikované a úzké, takže nikdo neví, jak se z toho Británie vymotá. Ostatně ani sama Mayová se vlastně doteď nezmohla na o mnoho konkrétnější prohlášení než ono proslulé "Brexit means Brexit". O tom, co bude za pár let, nemá zkrátka nikdo ani páru.

+3/0
14.10.2016 4:51

M36i79r25e87k 72K31o62v52a25c77i67k 5801841421367

Jistě, samotní Britové úplně neví, jak přesně dál, budou si modelovat a testovat různé scénáře, ale pro vás je "skok do neznáma" masáží. Možná byste jim mohl zajet poradit, ne? ;-D

+1/0
14.10.2016 9:14

Ř61e65h15o47ř 94V63l33a74s58á84k 2754414311596

Nevím jak zbytek EU, ale já volný trh s Británií ničím ohledně volného pohybu osob nepodmiňuji. A politiky, kteří tím budou otravovat, nevolím.

Jo, asi tak 0,1 % občanů EU, kteří mají zájem cestovat do Británie, by maličko zdržely nějaké drobné formality. Kvůli tomu má trpět společný trh? Nechápu. Jako turista jsem byl v Británii několikrát před vstupem do EU a fakt mne ten pohovor s imigračním úředníkem nijak neobtěžoval.

Kdo tam jezdí pravidelně z obchodních důvodů, ten by byl jistě pravidelných pohovorů ušetřen. Kdo tam chce rok pracovat, tak snad pár hodin vydrží.

A koho tam nechtějí, ať se tam necpe.

0/0
13.10.2016 22:18

J33o27s79e13f 84V66o97s26i51c15k87y 4283937826563

Urcite by se napred meli zeptat Vlasaka, pac on jiz v Britanii nekolikrat byl!!

+2/0
14.10.2016 2:14
Foto

V69a43c63l87a27v 90V68a45v59r75a 3987134155657

Rozumný člověk by do toho spolku (RVHP) neinvestoval ani korunu. A protože proletariát má stále ten samý rozum jako za Husáka, nečekal jsem diskuzi jinou.

Češi až odejdou z EU, tak poslední zhasne světlo. Ti odejdou až dostanou za každou investovanou částku 100 Kč do EU zpět polovičku. Britské peníze BUDOU moc BUDOU chybět. Proto to bylo referendum a to je o rozumu každého voliče. ;-D

+2/−3
13.10.2016 22:02

H12a96k88i41m 92A90m59d86o76u98n75i 6381455234986

Ovšem vycházíte z toho, že většina lidí je rozumných.

Je tomu opravdu tak? ;-)

+2/0
13.10.2016 22:19

P50e27t87r 50N21e53t14o68l64i80c30k37ý 4848636924605

Ano, je. Jmenuje se to demokracie, jestli jste někdy slyšel

0/0
14.10.2016 0:53

H49a18k98i86m 11A90m95d82o65u64n22i 6871555544466

Ano, slysel :)

Ale take se rika, ze lide jsou ovce, jestli jste to nekdy slysel.

Kdyby vetsina lidi bylo rozumnych, proc zrovna elita neni rozumna?

0/0
14.10.2016 8:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.