Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ROZSTŘEL: Auta do Prahy nepatří, řekl Bělohradský. Růžička nesouhlasil

Z Prahy je nutné vytlačit auta a posílit veřejnou dopravu, uvedl v pondělním pořadu Rozstřel na iDNES.tv filozof a kandidát do Senátu Václav Bělohradský. Jeho soupeř pro druhé kolo voleb v Praze 6 Jiří Růžička je pro méně razantní krok. Modré zóny podle něj dopravu pomohly zklidnit. Oba se shodli, že je potřeba dokončit městský okruh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K77a63r77e66l 25J62o52u57r98a 5341113626

Topka je banda zoufalců... ;-€

0/−1
13.10.2016 19:21

M51a62r35t84i20n 90R88ů75ž66i85č40k51a 9574231368499

"Je nutné vytlačit auta z města, soukromá doprava do města nepatří. Budoucností je veřejná doprava, parkování mimo města,“ uvedl Bělohradský.

a jak si lidé domů přivezou nákup... busem? filozof... ach jo

na výet také pojedou s kurfem busem až na parkoviště mimo město a pak dál...

modré zóny posouvají pouze problém dál... nic neřeší

+1/0
12.10.2016 13:01
Foto

J79i39ř33í 52T65ř86e19s53o15h72l97a53v10ý 7240960190

Napred se zbavime aut, pak lidi a misto mest vysazime stromy.

+1/0
11.10.2016 11:00

I78v95a61n87a 97N65o15v96á 2902122969918

Z Prahy je potřeba vyhnat především ekoteroristy.

+2/−1
11.10.2016 10:46

B36l73a14ž38e31j 59M81o30t33y72č97k96a 8487757655840

Auto má každý, ale nikam nepatří. Nemužete sním jezdit po městě, nemůžete zaparkovat před vlastním domem či bytem. Proč politici nevytvoří nějaké zákony, aby zanikly podniky, které vyrábí toto svinstvo, které nikam nemůže a je každému na obtíž?

0/−1
11.10.2016 8:54

Z25d76e22ň84k25a 53K47a44z40d86o63v80á 6722275553

A proč jenom do Prahy???:-P:-P:-P Hurá do jeskyň a na stromy.8-o

+1/0
11.10.2016 8:29

P73e84t22r 60N78o97v92o25t78n64ý 9251889550325

TOP09 bych nikdy nevolil, ale kvůli tomu exotovi Bělohradskému bych se snad přehlásil na šestku.

0/0
10.10.2016 23:47

A63n90n59a 89K48i21r74š34o83v16á 9206300665933

Zásobování, služby, zdravotnici, atd. všem zakážeme auta.... a konečně v Praze zavladne idyla 8-o

+6/0
10.10.2016 22:25

J90i71n27d49ř59i55c51h 32M63i63t14t16e27r 6834965161596

Bělohradský je úplně mimo. Tak nějak dopadně Matěj Stropnický za 50 let. Blouznivec našich hor, fachidiot.

+12/0
10.10.2016 21:26

K37a58r88e18l 33V72o30m82á78č43k97a 4591372538683

plus za názor a že neragujete pouze na nadpis jako nižší živočichové pouze s první signální soustavou

0/0
11.10.2016 9:40

E77v36z31e87n 92S97o49u94k76u21p 1677954356438

A do kterých měst tedy patří ???

+2/0
10.10.2016 21:03

V15á57c49l86a10v 59Š91u17b14r81t 9487533288767

Berte to tak, že Bělohradský vyjadřuje svůj názor. Možná je to řečeno příliš nekompromisně, ale v zásadě to je pravda. Uvědomíme-li si například, že Praha utratila neskutečných 45 miliard Kč za to, aby se zácpy - s trochou nadsázky řečeno - přesunuly z Holešovic o pár kilometrů dál do Dejvic, pak je to k pláči.

Fakt, že dopravu ve městě nelze efektivně řešit individuálním automobilismem, je nesporný. Nejde totiž o nic jiného než o gigantické plýtvání energií, časem i penězi.

+4/−5
10.10.2016 20:31

M75a18r33t13i36n59a 47K48o56l75o28m66a39z19n92i41k21o15v34a 2567442387506

A ted si predstavte, ze ti lidi ve meste, obcas potrebuji (nebo dokonce troufale CHTEJI - o hruzo!) jet autem treba i mimo Prahu... "Auta z Prahy" jsou populisticke kecy. V tomto pripade nastesti neefektivni.

+5/0
11.10.2016 0:19

L19u49d53v18í84k 28G26a15j53d53o30š28í10k 2135433914982

Město bez aut neznamená, že si obyvatelé nebudou moci dojet vlastním vozem před dům. Znamená to, že skrz město nevede dálnice pro tranzitní kamionovou dopravu a auto neterorizují chodce, ale jsou tolerována při pomalé jízdě v uzavřených zónách, kam vjíždí pouze ten, pro koho je to cíl jeho cesty.

+1/0
11.10.2016 1:24

M82a67r18t92i21n80a 91K62o96l21o50m36a48z92n29i41k78o82v92a 2857162387636

A vi to i pan Belohradsky? ;-)

+2/0
11.10.2016 1:30

M37i59c23h23a85l 87H74a40u18f 4708419575601

Nejlepší je, jak se tihle zeleno-rudí mužíci drží otřepaného "kážeme vodu, pijeme víno". Třeba když byla na národní třídě v Praze vyhlášena buzerce ve formě dne bez aut. Celý den tam nesměla auta, ale ráno tam všem těm automatčíkům a podobným formám života, všechno navezly kamiony a dodávky, v sedm ráno tam nebylo k hnutí.

+5/0
10.10.2016 19:05

J70a41n 26Š38v71a26d32l30e15n63k26a 9144379970

Bělohradský se drží příliš zkrátka. Měl by vysvětlit, že především lidé do Prahy nepatří. Nebudou lidé a zmizí všechny problémy se životním prostředím.

+14/0
10.10.2016 18:39

J67a33k59u97b 23F76e38i54f64a61r 7679789756199

Děkuji pane Belohradský, přesně už vím, že vás volit rozhodně nebudu;-D

+4/0
10.10.2016 18:33

J45i19ř28í 77P60r71a80ž18á51k 9760562431222

Jeden za 18, druhý za 20 bez 2. Strany za které kandidují NIC pozitivního s dopravou neudělali, pouze dehonestují a kriminalizují spolky a občanská sdružení, které se brání pomocí platné legislativy nesmyslným rozhodnutím ignorantů, kteří vládnou na Magistrátu i na radnicích městských částí. Jde jim pouze o "vedlejší efekty", které se povede zrealizovat ve prospěch zastupitelů. Proto se nestaví P+R na místech určených v územním plánu, ale "vybírají se místa u soukromých vlastníků pozemků", na nichž by bylo možné P+R postavit.

+1/0
10.10.2016 17:59

Ř40e17h53o58ř 95V81l60a75s72á83k 2204424431826

Proč ti inteligentní pánové řeší věci se senátorskou funkcí v podstatě nesouvisející?

+2/0
10.10.2016 17:38

G41a85b61r76i14e46l 55H21o68r53t97e36n 9751369853254

Protože jsou voleni za obvod MČ P6, kde je doprava velmi citlivým tématem.

+2/0
10.10.2016 17:42

R17o31l65a43n26d23o 57A17r19i82a93s 7588699467430

BOlševický blázínek Bělohradský..

+2/−1
10.10.2016 16:50

J66a27n 37Š96v76a65d24l78e38n74k84a 9944849140

On není bolševik. Je to čirý oportunista. Kdysi podporoval Klause, pak, když zjistil, že se obrací vítr, přeběhl k ČSSD, a nyní si umetá cestičku k ANO. Už řečnil na jejím sjezdu, že ideologie či pravolevé rozdělení se přežily a nastupuje nový druh stran.

+2/−2
10.10.2016 18:41

T96o54m83á49š 85M68a12t21ě76j 9495248713142

Jakže to bylo ?

DPH z ceny auta

Silniční daň (používám auto k podnikání)

Spotřební daň z paliva

DPH z ceny paliva

DPH ze spotřební daně z paliva

Dálniční známka

Parkovací karta

Přátelé, kdo z vás to má...

+11/0
10.10.2016 16:45

J69a94n 62V60o62j97t17í63š68e57k 6972871485516

No motat do toho i DPH už je vůbec na palici. ;-D

+1/−2
10.10.2016 17:04

M17i85l14o50š 38S61e31t14í85k 3489739304590

A to proč?

+2/0
10.10.2016 22:44

J74a63n 16V59o57j61t92í20š19e43k 6212331415856

Možná proto, že DPH platí každej? Školství se má financovat z DPH na pastelky?

0/0
11.10.2016 10:28

M96i42l85o35š 50S97e30t60í14k 3909449724430

To je sice pravda, jenomže když si místo pohonných hmot koupím třeba knížky, potraviny či služby, které jsou v nižší sazbě DPH, stát vydělá méně.

0/0
11.10.2016 19:59

J51a47n 89V76o22j88t77í57š88e14k 6512471395856

Když si místo pohonnejch hmot budete kupovat knížky, tak vám stát nebude muset platit dopravní infrastrukturu a vydělá.

0/0
11.10.2016 21:18

M58a96r76t69i38n 15R29ů45ž17i52č62k47a 9784611548139

bude se tam požadovat zavedení busů (mhd) a zaplatí to také

0/0
12.10.2016 13:05

J12a68n 23V87o59j67t71í53š44e21k 6522181485536

To nemůžete myslet vážně. ;-D

0/0
12.10.2016 13:58

M80a83r12t67i43n 12R17ů23ž74i44č38k32a 9114821348589

a proč ne? aby se tam lidi dostali, tak tam musí jezdit bus a to v dostatečném množství - silnici to potřebuje (ta infrastruktura), pohoné hmoty také a zaplatí to cestující + dotace města/kraje ... možná se projede méně nafty

samozřejmě ušetří za nákup auta, palivo, servis, pojištění, park.kartu... ale asi pěšky chodit nebude

takže proč ten smích?

0/0
12.10.2016 14:13

J50a97n 95V44o11j49t77í26š96e97k 6392141265936

No možná proto, že autobus uveze násobně víc lidí, než auto, takže celá ta infrastruktura by byla násobně levnější?

0/0
12.10.2016 14:19

M93a76r37t67i97n 80R63ů76ž92i20č11k93a 9554471538319

možná... a proto smích jakoby to byla naprostá blbost

a jak zlevní silnice, kde jezdí jen bus oproti silnici s auty?

0/0
12.10.2016 14:29

J44a69n 69V19o61j12t19í52š19e79k 6432341505456

Bože. Bude užší? Třeba. Namátkou. To "možná" byl sarkasmus, aby vám došlo, že to je naprosto zjevná věc. Nedošlo.

A vůbec. Kdyby nakrásně všichni přestali jezdit autama, tak silnice nebudou potřeba. Protože autobus má svoji trasu stejně určenou, takže není důvod aby to bylo silniční vozidlo, když kolejová vozidla jsou podstatně levnější (předevšim na tu infrastrukturu).

0/0
12.10.2016 14:42

M13a77r18t57i49n 43R55ů73ž25i35č77k85a 9314121338989

možná je sarkasmus? hmm

kdyby... vy nemáte auto?

0/0
14.10.2016 8:24

J54a32n 78V53o76j93t44í55š84e42k 6732271255886

Naprosto nechápu, jak s tim souvisí, jestli mám nebo nemám auto. A ano "kdyby" Bavili jsme se tady o hypotetickejch situacích. Chápete, co to je?

0/0
14.10.2016 16:43

M11i29l51o52š 73S96e26t46í89k 3149869884950

Jak to, že ne? To si myslíte, že nebudu cestovat? Budu, jen ne vlastním autem, ale prostředky veřejné dopravy.

0/0
12.10.2016 18:35

J54a82n 82V25o87j49t84í79š88e11k 6712911365826

Když budete cestovat veřejnou dopravou, tak jsou vaše požadavky na infrastrukturu násobně nižší, než když cestujete autem. A kdyby autem nejezdil nikdo, tak silnice nejsou potřeba. Koleje jsou levnější.

0/0
12.10.2016 18:58

M73a11r64t11i80n 55R98ů45ž76i65č78k58a 9594111378859

když budu cestovat mhd, tak budu vyžadovat zastávku blízko a ne 20 minut... děti do školy a zpět, nákupy...

kdyby, kdyby ... a proto je aut stále více ... nějak vám to nevychází

jasně, proto se koleje a spoje na nich ruší...

0/0
14.10.2016 8:22

J88a48n 88V14o48j11t11í58š58e39k 6742141305406

MHD má furt větší podíl přepravy, než auto (než cokoliv jinýho). Půlka lidí v Praze jezdí MHD. Takže to nevychází vám.

0/0
14.10.2016 16:41

J50a80n 80T70u42r71e87k 7490843184498

Celá zdejší diskuse je celkem směšná. Když vezmeme počet autv Praze v roce 1990, dnes, tak za deset let nikde u chodníku aninezastavíte, natož zaparkovat, protože chodníky bude lemovat souvislá řada aut.Praha prostě zaspala. Již před dvaceti roky mělo být zavedeno – ke každému novémubytu v suterénu zajištěno parkování.

+3/−5
10.10.2016 16:05

G54a46b16r58i18e89l 34H77o60r25t81e52n 9461789353104

To pokud vím platí už mnoho let. Problém je v těch částech Prahy, kde se žádné nové byty nestaví, maximálně se rekonstruují staré. A takových částí je tady opravdu hodně...

+4/0
10.10.2016 16:17

M62i52r31o25s34l41a55v 35S38u77c77h40y 5930239100980

Stejně jako jiné evropské metropole - auta rezidentů je nutné vyhnat do podzemních či nadzemních garáží, případně do vnitrobloků.

+2/−2
10.10.2016 16:30

G13a94b97r56i63e51l 10H30o83r79t51e79n 9351979373334

Podzemní a nadzemní garáže v uvedených oblastech stavět prakticky nelze a ve vnitroblocích, pokud to je jen trochu možné, už parkování je.

+2/0
10.10.2016 16:33

J63a46n 86T85u42r86e33k 7300153594338

Není to tak jednoznačné. Vzpoměňte si na tance kolem nových pražských stavebních předpisů které chválili pouze developeři a primátor Hudeček

0/−1
10.10.2016 17:53

K79a22r55e47l 65M11o81r53a42v82e37c 3531986108311

Nevím jestli z vás mluví neznalost nebo to děláte čistě ze lži. Ale pokud si dobře pamatuji mailová korespondence mezi developeři a primátorkou se prokazatelně našla u ANO. Potom byla de facto pozměněna Hudečkova koncepce. Můžeme mít výhrady, 2 bývalí primátoři na rozdíl od té současné se v problematice alespoň orientovali.

0/0
11.10.2016 13:09

K93a49r61e13l 54V13o78m49á16č40k76a 4221232708183

ano, reagovat na nadpis je opravdu směšné. gratuluji k zachování tradice.

0/0
10.10.2016 16:23

M73a35r57t91i75n 50R71u33z14i23c33k26a 1832898796197

Tohle nelze v Praze 100% aplikovat, je to souvisle zastavene uzemi domy, kde nejsou podzemni garaze, to lze pouze u novostaveb a i tak to nelze aplikovat vsede, protoze nemate dostatecnou kapacitu silnic, typicky treba centrum a sirsi centrum.

Resenim opravdu bude nejaky system parkovacich zon (nerikam, ze tento je idealni), pro ty, co budou ochotni si priplatit, parkovacich domu ve ctvrtich (i v centru) - zde je velka skoda, ze se tohle nedohodlo s developery co i v centru stavi napr. nakupni centra a uplne vytlaceni transitni dopravy na okruh u ktereho napr. u konecnych metra, tramvaji vzniknou dalsi parkovaci domy, treba s dalsimi sluzbami pro motoristy a obchodni domy.

Dalsim resenim je kvalitni, kapacitni a preferovana verejna doprava, tak aby nedochazelo ke zpozdovani spoju za vyhodnou cenu. V tomto ohledu nezaspala jen Praha, ale i Stredocesky kraj, protoze zachytna parkovaci mista/domy by meli stat u zeleznicnich stanic a zeleznice ve stredoceskem kraji by mela byt vyrazne modernizovana/zrychlena a dostatecne vetvena do zastavenych oblasti. Typycky priklad zaostavani je zeleznice na Kladno s dobrymi prestupy na metro.

To jsou velke investice a treba dokonceni mestskeho okruhu lze zatim pro vysoke naklady odlozit a realizovat variantu levnejsi pres Kbelskou a Prumyslovou. Hloubetin promine, ale zde by mel byt most, ale ja jej uvazuji posunout az za zastavbu (do oblasti tram. trate za vozovnou) nebo vysoky most nad urovni zastavby nad Kbelskou. Mimourovnove krizovatky nemusi byt planovany, od Proseka pouze sjezd do Kbelske + obnoveny kruhak a od Malesic sjezd pouze do Podebradske, prakticky zustane stavajici krizovatka, pouze s nizsim poctem pruhu. Betonova zed oddelujici domy muze jit k zemi a stavajici Kbelska v hloubetine muze byt opet klidnou ulici s moznosti vraceni tram. trate (pokud by byla zrusena soucasna). Nutne je ale co nejdrive resit tunel v Holesovickach pod Bulovkou do Liberecke ulice (dnes je tam situace kriticka - dve magistraly v jednom).

0/−1
10.10.2016 17:37

V43á86c41l64a38v 79Š53u55b77r76t 9427163408357

Souhlas, jen si lámu hlavu, kdy jste byl v Praze naposled - vždyť ta souvislá řada aut už téměř všechny chodníky lemuje.

+1/0
10.10.2016 20:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.