Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ROZSTŘEL: Auta do Prahy nepatří, řekl Bělohradský. Růžička nesouhlasil

Z Prahy je nutné vytlačit auta a posílit veřejnou dopravu, uvedl v pondělním pořadu Rozstřel na iDNES.tv filozof a kandidát do Senátu Václav Bělohradský. Jeho soupeř pro druhé kolo voleb v Praze 6 Jiří Růžička je pro méně razantní krok. Modré zóny podle něj dopravu pomohly zklidnit. Oba se shodli, že je potřeba dokončit městský okruh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K32a53r95e56l 26J65o73u12r63a 5241313846

Topka je banda zoufalců... ;-€

0/−1
13.10.2016 19:21

M31a92r47t41i95n 52R82ů48ž56i60č20k60a 9624951648839

"Je nutné vytlačit auta z města, soukromá doprava do města nepatří. Budoucností je veřejná doprava, parkování mimo města,“ uvedl Bělohradský.

a jak si lidé domů přivezou nákup... busem? filozof... ach jo

na výet také pojedou s kurfem busem až na parkoviště mimo město a pak dál...

modré zóny posouvají pouze problém dál... nic neřeší

+1/0
12.10.2016 13:01
Foto

J17i33ř56í 72T72ř50e72s92o41h16l96a55v26ý 7390950560

Napred se zbavime aut, pak lidi a misto mest vysazime stromy.

+1/0
11.10.2016 11:00

I92v73a39n92a 25N23o88v25á 2152162699718

Z Prahy je potřeba vyhnat především ekoteroristy.

+2/−1
11.10.2016 10:46

B42l45a93ž29e11j 88M93o39t66y57č22k79a 8297547985880

Auto má každý, ale nikam nepatří. Nemužete sním jezdit po městě, nemůžete zaparkovat před vlastním domem či bytem. Proč politici nevytvoří nějaké zákony, aby zanikly podniky, které vyrábí toto svinstvo, které nikam nemůže a je každému na obtíž?

0/−1
11.10.2016 8:54

Z54d36e32ň26k63a 63K67a88z65d70o68v93á 6442415673

A proč jenom do Prahy???:-P:-P:-P Hurá do jeskyň a na stromy.8-o

+1/0
11.10.2016 8:29

P66e80t11r 59N95o22v77o53t36n45ý 9661889440615

TOP09 bych nikdy nevolil, ale kvůli tomu exotovi Bělohradskému bych se snad přehlásil na šestku.

0/0
10.10.2016 23:47

A59n73n70a 23K98i69r77š82o52v18á 9786770155633

Zásobování, služby, zdravotnici, atd. všem zakážeme auta.... a konečně v Praze zavladne idyla 8-o

+6/0
10.10.2016 22:25

J39i30n10d94ř35i88c54h 97M27i93t13t76e76r 6824945801966

Bělohradský je úplně mimo. Tak nějak dopadně Matěj Stropnický za 50 let. Blouznivec našich hor, fachidiot.

+12/0
10.10.2016 21:26

K73a32r36e16l 96V97o79m45á70č89k82a 4371922808273

plus za názor a že neragujete pouze na nadpis jako nižší živočichové pouze s první signální soustavou

0/0
11.10.2016 9:40

E17v23z24e16n 44S71o63u54k17u60p 1557754206328

A do kterých měst tedy patří ???

+2/0
10.10.2016 21:03

V91á94c87l71a20v 14Š54u77b56r41t 9327303598647

Berte to tak, že Bělohradský vyjadřuje svůj názor. Možná je to řečeno příliš nekompromisně, ale v zásadě to je pravda. Uvědomíme-li si například, že Praha utratila neskutečných 45 miliard Kč za to, aby se zácpy - s trochou nadsázky řečeno - přesunuly z Holešovic o pár kilometrů dál do Dejvic, pak je to k pláči.

Fakt, že dopravu ve městě nelze efektivně řešit individuálním automobilismem, je nesporný. Nejde totiž o nic jiného než o gigantické plýtvání energií, časem i penězi.

+4/−5
10.10.2016 20:31

M98a70r70t34i23n84a 69K62o67l88o45m35a20z77n29i54k51o31v68a 2237772947946

A ted si predstavte, ze ti lidi ve meste, obcas potrebuji (nebo dokonce troufale CHTEJI - o hruzo!) jet autem treba i mimo Prahu... "Auta z Prahy" jsou populisticke kecy. V tomto pripade nastesti neefektivni.

+5/0
11.10.2016 0:19

L65u81d75v72í38k 66G82a82j23d22o98š55í45k 2895313614352

Město bez aut neznamená, že si obyvatelé nebudou moci dojet vlastním vozem před dům. Znamená to, že skrz město nevede dálnice pro tranzitní kamionovou dopravu a auto neterorizují chodce, ale jsou tolerována při pomalé jízdě v uzavřených zónách, kam vjíždí pouze ten, pro koho je to cíl jeho cesty.

+1/0
11.10.2016 1:24

M61a38r36t98i35n84a 93K76o57l11o89m10a61z46n85i13k75o14v51a 2467222407956

A vi to i pan Belohradsky? ;-)

+2/0
11.10.2016 1:30

M84i15c32h23a21l 32H82a64u30f 4688439605481

Nejlepší je, jak se tihle zeleno-rudí mužíci drží otřepaného "kážeme vodu, pijeme víno". Třeba když byla na národní třídě v Praze vyhlášena buzerce ve formě dne bez aut. Celý den tam nesměla auta, ale ráno tam všem těm automatčíkům a podobným formám života, všechno navezly kamiony a dodávky, v sedm ráno tam nebylo k hnutí.

+5/0
10.10.2016 19:05

J67a94n 39Š95v81a95d79l64e92n82k61a 9754229510

Bělohradský se drží příliš zkrátka. Měl by vysvětlit, že především lidé do Prahy nepatří. Nebudou lidé a zmizí všechny problémy se životním prostředím.

+14/0
10.10.2016 18:39

J69a84k78u25b 23F31e42i51f92a13r 7719829536749

Děkuji pane Belohradský, přesně už vím, že vás volit rozhodně nebudu;-D

+4/0
10.10.2016 18:33

J46i68ř40í 27P84r46a44ž79á74k 9540632251592

Jeden za 18, druhý za 20 bez 2. Strany za které kandidují NIC pozitivního s dopravou neudělali, pouze dehonestují a kriminalizují spolky a občanská sdružení, které se brání pomocí platné legislativy nesmyslným rozhodnutím ignorantů, kteří vládnou na Magistrátu i na radnicích městských částí. Jde jim pouze o "vedlejší efekty", které se povede zrealizovat ve prospěch zastupitelů. Proto se nestaví P+R na místech určených v územním plánu, ale "vybírají se místa u soukromých vlastníků pozemků", na nichž by bylo možné P+R postavit.

+1/0
10.10.2016 17:59

Ř41e91h32o69ř 47V97l79a23s78á50k 2534304381166

Proč ti inteligentní pánové řeší věci se senátorskou funkcí v podstatě nesouvisející?

+2/0
10.10.2016 17:38

G26a11b36r34i98e51l 15H27o33r51t44e89n 9751169893204

Protože jsou voleni za obvod MČ P6, kde je doprava velmi citlivým tématem.

+2/0
10.10.2016 17:42

R34o61l96a71n10d59o 70A42r34i83a73s 7618669287860

BOlševický blázínek Bělohradský..

+2/−1
10.10.2016 16:50

J96a56n 39Š28v77a48d30l64e73n53k23a 9684799350

On není bolševik. Je to čirý oportunista. Kdysi podporoval Klause, pak, když zjistil, že se obrací vítr, přeběhl k ČSSD, a nyní si umetá cestičku k ANO. Už řečnil na jejím sjezdu, že ideologie či pravolevé rozdělení se přežily a nastupuje nový druh stran.

+2/−2
10.10.2016 18:41

T56o31m72á32š 68M26a91t33ě66j 9155668403922

Jakže to bylo ?

DPH z ceny auta

Silniční daň (používám auto k podnikání)

Spotřební daň z paliva

DPH z ceny paliva

DPH ze spotřební daně z paliva

Dálniční známka

Parkovací karta

Přátelé, kdo z vás to má...

+11/0
10.10.2016 16:45

J98a24n 76V53o60j14t64í46š42e45k 6872211715136

No motat do toho i DPH už je vůbec na palici. ;-D

+1/−2
10.10.2016 17:04

M96i32l27o86š 89S90e16t76í61k 3109389964120

A to proč?

+2/0
10.10.2016 22:44

J94a73n 89V34o61j47t54í30š49e95k 6102621635256

Možná proto, že DPH platí každej? Školství se má financovat z DPH na pastelky?

0/0
11.10.2016 10:28

M87i24l85o84š 20S96e22t94í10k 3489289754490

To je sice pravda, jenomže když si místo pohonných hmot koupím třeba knížky, potraviny či služby, které jsou v nižší sazbě DPH, stát vydělá méně.

0/0
11.10.2016 19:59

J85a31n 61V76o25j62t11í69š72e52k 6212361735266

Když si místo pohonnejch hmot budete kupovat knížky, tak vám stát nebude muset platit dopravní infrastrukturu a vydělá.

0/0
11.10.2016 21:18

M82a56r36t26i34n 35R74ů28ž62i75č24k27a 9104891108739

bude se tam požadovat zavedení busů (mhd) a zaplatí to také

0/0
12.10.2016 13:05

J50a15n 84V97o67j97t86í28š84e98k 6622551245716

To nemůžete myslet vážně. ;-D

0/0
12.10.2016 13:58

M74a58r46t79i39n 47R72ů31ž93i49č73k67a 9684851618969

a proč ne? aby se tam lidi dostali, tak tam musí jezdit bus a to v dostatečném množství - silnici to potřebuje (ta infrastruktura), pohoné hmoty také a zaplatí to cestující + dotace města/kraje ... možná se projede méně nafty

samozřejmě ušetří za nákup auta, palivo, servis, pojištění, park.kartu... ale asi pěšky chodit nebude

takže proč ten smích?

0/0
12.10.2016 14:13

J61a21n 68V98o11j15t50í75š58e83k 6682171415346

No možná proto, že autobus uveze násobně víc lidí, než auto, takže celá ta infrastruktura by byla násobně levnější?

0/0
12.10.2016 14:19

M72a29r13t90i10n 64R80ů29ž60i61č10k28a 9214451338989

možná... a proto smích jakoby to byla naprostá blbost

a jak zlevní silnice, kde jezdí jen bus oproti silnici s auty?

0/0
12.10.2016 14:29

J39a11n 66V86o46j50t85í24š69e68k 6182691315556

Bože. Bude užší? Třeba. Namátkou. To "možná" byl sarkasmus, aby vám došlo, že to je naprosto zjevná věc. Nedošlo.

A vůbec. Kdyby nakrásně všichni přestali jezdit autama, tak silnice nebudou potřeba. Protože autobus má svoji trasu stejně určenou, takže není důvod aby to bylo silniční vozidlo, když kolejová vozidla jsou podstatně levnější (předevšim na tu infrastrukturu).

0/0
12.10.2016 14:42

M77a65r89t68i75n 53R64ů77ž84i95č26k41a 9604171988829

možná je sarkasmus? hmm

kdyby... vy nemáte auto?

0/0
14.10.2016 8:24

J93a14n 51V58o53j67t50í54š86e31k 6432871305416

Naprosto nechápu, jak s tim souvisí, jestli mám nebo nemám auto. A ano "kdyby" Bavili jsme se tady o hypotetickejch situacích. Chápete, co to je?

0/0
14.10.2016 16:43

M56i21l97o15š 83S44e38t51í69k 3799449614260

Jak to, že ne? To si myslíte, že nebudu cestovat? Budu, jen ne vlastním autem, ale prostředky veřejné dopravy.

0/0
12.10.2016 18:35

J69a70n 14V89o78j25t85í74š14e27k 6712111205246

Když budete cestovat veřejnou dopravou, tak jsou vaše požadavky na infrastrukturu násobně nižší, než když cestujete autem. A kdyby autem nejezdil nikdo, tak silnice nejsou potřeba. Koleje jsou levnější.

0/0
12.10.2016 18:58

M45a80r53t20i75n 56R53ů49ž15i43č54k32a 9644531518449

když budu cestovat mhd, tak budu vyžadovat zastávku blízko a ne 20 minut... děti do školy a zpět, nákupy...

kdyby, kdyby ... a proto je aut stále více ... nějak vám to nevychází

jasně, proto se koleje a spoje na nich ruší...

0/0
14.10.2016 8:22

J71a23n 91V51o80j82t81í41š63e71k 6432651525926

MHD má furt větší podíl přepravy, než auto (než cokoliv jinýho). Půlka lidí v Praze jezdí MHD. Takže to nevychází vám.

0/0
14.10.2016 16:41

J36a13n 73T29u92r70e25k 7680673144728

Celá zdejší diskuse je celkem směšná. Když vezmeme počet autv Praze v roce 1990, dnes, tak za deset let nikde u chodníku aninezastavíte, natož zaparkovat, protože chodníky bude lemovat souvislá řada aut.Praha prostě zaspala. Již před dvaceti roky mělo být zavedeno – ke každému novémubytu v suterénu zajištěno parkování.

+3/−5
10.10.2016 16:05

G29a64b70r45i55e60l 42H33o68r54t57e18n 9671439613974

To pokud vím platí už mnoho let. Problém je v těch částech Prahy, kde se žádné nové byty nestaví, maximálně se rekonstruují staré. A takových částí je tady opravdu hodně...

+4/0
10.10.2016 16:17

M22i56r13o22s86l96a21v 16S50u58c44h60y 5790299120540

Stejně jako jiné evropské metropole - auta rezidentů je nutné vyhnat do podzemních či nadzemních garáží, případně do vnitrobloků.

+2/−2
10.10.2016 16:30

G86a78b60r28i20e95l 17H21o11r42t82e47n 9771949153844

Podzemní a nadzemní garáže v uvedených oblastech stavět prakticky nelze a ve vnitroblocích, pokud to je jen trochu možné, už parkování je.

+2/0
10.10.2016 16:33

J40a71n 13T22u64r91e84k 7310533644938

Není to tak jednoznačné. Vzpoměňte si na tance kolem nových pražských stavebních předpisů které chválili pouze developeři a primátor Hudeček

0/−1
10.10.2016 17:53

K96a25r80e52l 49M52o12r30a88v81e43c 3871266488911

Nevím jestli z vás mluví neznalost nebo to děláte čistě ze lži. Ale pokud si dobře pamatuji mailová korespondence mezi developeři a primátorkou se prokazatelně našla u ANO. Potom byla de facto pozměněna Hudečkova koncepce. Můžeme mít výhrady, 2 bývalí primátoři na rozdíl od té současné se v problematice alespoň orientovali.

0/0
11.10.2016 13:09

K20a54r23e73l 38V55o53m59á29č18k25a 4891892948923

ano, reagovat na nadpis je opravdu směšné. gratuluji k zachování tradice.

0/0
10.10.2016 16:23

M38a74r55t11i20n 95R30u88z42i94c74k73a 1252128966837

Tohle nelze v Praze 100% aplikovat, je to souvisle zastavene uzemi domy, kde nejsou podzemni garaze, to lze pouze u novostaveb a i tak to nelze aplikovat vsede, protoze nemate dostatecnou kapacitu silnic, typicky treba centrum a sirsi centrum.

Resenim opravdu bude nejaky system parkovacich zon (nerikam, ze tento je idealni), pro ty, co budou ochotni si priplatit, parkovacich domu ve ctvrtich (i v centru) - zde je velka skoda, ze se tohle nedohodlo s developery co i v centru stavi napr. nakupni centra a uplne vytlaceni transitni dopravy na okruh u ktereho napr. u konecnych metra, tramvaji vzniknou dalsi parkovaci domy, treba s dalsimi sluzbami pro motoristy a obchodni domy.

Dalsim resenim je kvalitni, kapacitni a preferovana verejna doprava, tak aby nedochazelo ke zpozdovani spoju za vyhodnou cenu. V tomto ohledu nezaspala jen Praha, ale i Stredocesky kraj, protoze zachytna parkovaci mista/domy by meli stat u zeleznicnich stanic a zeleznice ve stredoceskem kraji by mela byt vyrazne modernizovana/zrychlena a dostatecne vetvena do zastavenych oblasti. Typycky priklad zaostavani je zeleznice na Kladno s dobrymi prestupy na metro.

To jsou velke investice a treba dokonceni mestskeho okruhu lze zatim pro vysoke naklady odlozit a realizovat variantu levnejsi pres Kbelskou a Prumyslovou. Hloubetin promine, ale zde by mel byt most, ale ja jej uvazuji posunout az za zastavbu (do oblasti tram. trate za vozovnou) nebo vysoky most nad urovni zastavby nad Kbelskou. Mimourovnove krizovatky nemusi byt planovany, od Proseka pouze sjezd do Kbelske + obnoveny kruhak a od Malesic sjezd pouze do Podebradske, prakticky zustane stavajici krizovatka, pouze s nizsim poctem pruhu. Betonova zed oddelujici domy muze jit k zemi a stavajici Kbelska v hloubetine muze byt opet klidnou ulici s moznosti vraceni tram. trate (pokud by byla zrusena soucasna). Nutne je ale co nejdrive resit tunel v Holesovickach pod Bulovkou do Liberecke ulice (dnes je tam situace kriticka - dve magistraly v jednom).

0/−1
10.10.2016 17:37

V85á73c71l80a40v 17Š78u35b47r52t 9657603438337

Souhlas, jen si lámu hlavu, kdy jste byl v Praze naposled - vždyť ta souvislá řada aut už téměř všechny chodníky lemuje.

+1/0
10.10.2016 20:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.