Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ROZSTŘEL: Auta do Prahy nepatří, řekl Bělohradský. Růžička nesouhlasil

Z Prahy je nutné vytlačit auta a posílit veřejnou dopravu, uvedl v pondělním pořadu Rozstřel na iDNES.tv filozof a kandidát do Senátu Václav Bělohradský. Jeho soupeř pro druhé kolo voleb v Praze 6 Jiří Růžička je pro méně razantní krok. Modré zóny podle něj dopravu pomohly zklidnit. Oba se shodli, že je potřeba dokončit městský okruh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K97a44r21e21l 23J90o54u70r69a 5861433796

Topka je banda zoufalců... ;-€

0/−1
13.10.2016 19:21

M25a76r53t73i56n 78R32ů33ž79i16č56k54a 9324841178909

"Je nutné vytlačit auta z města, soukromá doprava do města nepatří. Budoucností je veřejná doprava, parkování mimo města,“ uvedl Bělohradský.

a jak si lidé domů přivezou nákup... busem? filozof... ach jo

na výet také pojedou s kurfem busem až na parkoviště mimo město a pak dál...

modré zóny posouvají pouze problém dál... nic neřeší

+1/0
12.10.2016 13:01
Foto

J37i29ř76í 43T68ř95e89s83o20h37l78a18v11ý 7320380330

Napred se zbavime aut, pak lidi a misto mest vysazime stromy.

+1/0
11.10.2016 11:00

I60v17a81n85a 33N71o80v47á 2122902559548

Z Prahy je potřeba vyhnat především ekoteroristy.

+2/−1
11.10.2016 10:46

B69l63a41ž89e67j 74M64o23t41y21č94k17a 8857257545790

Auto má každý, ale nikam nepatří. Nemužete sním jezdit po městě, nemůžete zaparkovat před vlastním domem či bytem. Proč politici nevytvoří nějaké zákony, aby zanikly podniky, které vyrábí toto svinstvo, které nikam nemůže a je každému na obtíž?

0/−1
11.10.2016 8:54

Z45d63e36ň88k31a 46K26a52z76d15o67v97á 6952255363

A proč jenom do Prahy???:-P:-P:-P Hurá do jeskyň a na stromy.8-o

+1/0
11.10.2016 8:29

P85e20t66r 22N38o89v76o27t55n76ý 9681699280265

TOP09 bych nikdy nevolil, ale kvůli tomu exotovi Bělohradskému bych se snad přehlásil na šestku.

0/0
10.10.2016 23:47

A24n20n67a 57K49i35r17š82o68v38á 9256820955363

Zásobování, služby, zdravotnici, atd. všem zakážeme auta.... a konečně v Praze zavladne idyla 8-o

+6/0
10.10.2016 22:25

J40i84n43d76ř24i68c28h 11M27i27t57t64e18r 6774265321186

Bělohradský je úplně mimo. Tak nějak dopadně Matěj Stropnický za 50 let. Blouznivec našich hor, fachidiot.

+12/0
10.10.2016 21:26

K17a36r74e59l 59V90o39m36á95č20k70a 4981982648883

plus za názor a že neragujete pouze na nadpis jako nižší živočichové pouze s první signální soustavou

0/0
11.10.2016 9:40

E64v69z43e85n 47S53o85u32k88u83p 1347334806348

A do kterých měst tedy patří ???

+2/0
10.10.2016 21:03

V66á87c80l50a21v 66Š27u87b58r23t 9627353688877

Berte to tak, že Bělohradský vyjadřuje svůj názor. Možná je to řečeno příliš nekompromisně, ale v zásadě to je pravda. Uvědomíme-li si například, že Praha utratila neskutečných 45 miliard Kč za to, aby se zácpy - s trochou nadsázky řečeno - přesunuly z Holešovic o pár kilometrů dál do Dejvic, pak je to k pláči.

Fakt, že dopravu ve městě nelze efektivně řešit individuálním automobilismem, je nesporný. Nejde totiž o nic jiného než o gigantické plýtvání energií, časem i penězi.

+4/−5
10.10.2016 20:31

M92a68r51t36i87n31a 68K96o16l26o32m52a28z70n14i25k73o52v84a 2497732307856

A ted si predstavte, ze ti lidi ve meste, obcas potrebuji (nebo dokonce troufale CHTEJI - o hruzo!) jet autem treba i mimo Prahu... "Auta z Prahy" jsou populisticke kecy. V tomto pripade nastesti neefektivni.

+5/0
11.10.2016 0:19

L73u74d82v63í96k 80G61a44j36d85o68š43í40k 2695713974222

Město bez aut neznamená, že si obyvatelé nebudou moci dojet vlastním vozem před dům. Znamená to, že skrz město nevede dálnice pro tranzitní kamionovou dopravu a auto neterorizují chodce, ale jsou tolerována při pomalé jízdě v uzavřených zónách, kam vjíždí pouze ten, pro koho je to cíl jeho cesty.

+1/0
11.10.2016 1:24

M46a72r29t39i23n33a 44K58o89l51o96m39a81z49n26i87k52o76v83a 2127812947756

A vi to i pan Belohradsky? ;-)

+2/0
11.10.2016 1:30

M30i51c57h69a64l 73H33a62u38f 4268979805391

Nejlepší je, jak se tihle zeleno-rudí mužíci drží otřepaného "kážeme vodu, pijeme víno". Třeba když byla na národní třídě v Praze vyhlášena buzerce ve formě dne bez aut. Celý den tam nesměla auta, ale ráno tam všem těm automatčíkům a podobným formám života, všechno navezly kamiony a dodávky, v sedm ráno tam nebylo k hnutí.

+5/0
10.10.2016 19:05

J89a26n 12Š76v70a26d33l60e32n30k12a 9514199520

Bělohradský se drží příliš zkrátka. Měl by vysvětlit, že především lidé do Prahy nepatří. Nebudou lidé a zmizí všechny problémy se životním prostředím.

+14/0
10.10.2016 18:39

J88a72k41u25b 71F29e84i76f61a39r 7319629636249

Děkuji pane Belohradský, přesně už vím, že vás volit rozhodně nebudu;-D

+4/0
10.10.2016 18:33

J31i54ř81í 22P84r52a64ž88á48k 9670132101642

Jeden za 18, druhý za 20 bez 2. Strany za které kandidují NIC pozitivního s dopravou neudělali, pouze dehonestují a kriminalizují spolky a občanská sdružení, které se brání pomocí platné legislativy nesmyslným rozhodnutím ignorantů, kteří vládnou na Magistrátu i na radnicích městských částí. Jde jim pouze o "vedlejší efekty", které se povede zrealizovat ve prospěch zastupitelů. Proto se nestaví P+R na místech určených v územním plánu, ale "vybírají se místa u soukromých vlastníků pozemků", na nichž by bylo možné P+R postavit.

+1/0
10.10.2016 17:59

Ř85e13h48o80ř 97V47l49a71s40á17k 2234564701856

Proč ti inteligentní pánové řeší věci se senátorskou funkcí v podstatě nesouvisející?

+2/0
10.10.2016 17:38

G11a52b70r60i98e95l 48H83o69r90t80e87n 9551389663274

Protože jsou voleni za obvod MČ P6, kde je doprava velmi citlivým tématem.

+2/0
10.10.2016 17:42

R59o13l86a76n29d86o 23A70r27i62a97s 7388279157100

BOlševický blázínek Bělohradský..

+2/−1
10.10.2016 16:50

J23a46n 12Š92v58a40d54l56e39n77k83a 9594779300

On není bolševik. Je to čirý oportunista. Kdysi podporoval Klause, pak, když zjistil, že se obrací vítr, přeběhl k ČSSD, a nyní si umetá cestičku k ANO. Už řečnil na jejím sjezdu, že ideologie či pravolevé rozdělení se přežily a nastupuje nový druh stran.

+2/−2
10.10.2016 18:41

T98o50m11á86š 69M26a42t68ě25j 9575438353202

Jakže to bylo ?

DPH z ceny auta

Silniční daň (používám auto k podnikání)

Spotřební daň z paliva

DPH z ceny paliva

DPH ze spotřební daně z paliva

Dálniční známka

Parkovací karta

Přátelé, kdo z vás to má...

+11/0
10.10.2016 16:45

J56a21n 29V28o96j56t29í62š35e56k 6102491215586

No motat do toho i DPH už je vůbec na palici. ;-D

+1/−2
10.10.2016 17:04

M89i49l74o36š 37S82e26t70í33k 3299539664360

A to proč?

+2/0
10.10.2016 22:44

J79a23n 94V11o15j88t23í21š86e23k 6302501345666

Možná proto, že DPH platí každej? Školství se má financovat z DPH na pastelky?

0/0
11.10.2016 10:28

M72i86l31o82š 89S23e95t78í43k 3679579924230

To je sice pravda, jenomže když si místo pohonných hmot koupím třeba knížky, potraviny či služby, které jsou v nižší sazbě DPH, stát vydělá méně.

0/0
11.10.2016 19:59

J61a66n 71V53o90j69t72í13š91e12k 6362551825836

Když si místo pohonnejch hmot budete kupovat knížky, tak vám stát nebude muset platit dopravní infrastrukturu a vydělá.

0/0
11.10.2016 21:18

M77a75r54t73i31n 48R68ů14ž82i19č98k13a 9414681178369

bude se tam požadovat zavedení busů (mhd) a zaplatí to také

0/0
12.10.2016 13:05

J72a27n 25V74o27j42t53í55š71e56k 6202151165256

To nemůžete myslet vážně. ;-D

0/0
12.10.2016 13:58

M76a90r30t49i92n 85R41ů40ž11i20č39k82a 9894261798689

a proč ne? aby se tam lidi dostali, tak tam musí jezdit bus a to v dostatečném množství - silnici to potřebuje (ta infrastruktura), pohoné hmoty také a zaplatí to cestující + dotace města/kraje ... možná se projede méně nafty

samozřejmě ušetří za nákup auta, palivo, servis, pojištění, park.kartu... ale asi pěšky chodit nebude

takže proč ten smích?

0/0
12.10.2016 14:13

J30a14n 97V19o91j37t52í50š24e70k 6492801555166

No možná proto, že autobus uveze násobně víc lidí, než auto, takže celá ta infrastruktura by byla násobně levnější?

0/0
12.10.2016 14:19

M72a50r70t38i63n 36R56ů31ž63i10č20k95a 9364941358349

možná... a proto smích jakoby to byla naprostá blbost

a jak zlevní silnice, kde jezdí jen bus oproti silnici s auty?

0/0
12.10.2016 14:29

J56a22n 24V70o45j80t32í25š97e96k 6312981445936

Bože. Bude užší? Třeba. Namátkou. To "možná" byl sarkasmus, aby vám došlo, že to je naprosto zjevná věc. Nedošlo.

A vůbec. Kdyby nakrásně všichni přestali jezdit autama, tak silnice nebudou potřeba. Protože autobus má svoji trasu stejně určenou, takže není důvod aby to bylo silniční vozidlo, když kolejová vozidla jsou podstatně levnější (předevšim na tu infrastrukturu).

0/0
12.10.2016 14:42

M76a48r13t58i68n 24R21ů50ž45i34č62k57a 9624361798389

možná je sarkasmus? hmm

kdyby... vy nemáte auto?

0/0
14.10.2016 8:24

J10a94n 29V60o69j38t84í28š20e47k 6262241265486

Naprosto nechápu, jak s tim souvisí, jestli mám nebo nemám auto. A ano "kdyby" Bavili jsme se tady o hypotetickejch situacích. Chápete, co to je?

0/0
14.10.2016 16:43

M65i20l49o41š 84S21e98t14í95k 3899399794730

Jak to, že ne? To si myslíte, že nebudu cestovat? Budu, jen ne vlastním autem, ale prostředky veřejné dopravy.

0/0
12.10.2016 18:35

J21a21n 75V66o20j74t62í71š68e51k 6812661955196

Když budete cestovat veřejnou dopravou, tak jsou vaše požadavky na infrastrukturu násobně nižší, než když cestujete autem. A kdyby autem nejezdil nikdo, tak silnice nejsou potřeba. Koleje jsou levnější.

0/0
12.10.2016 18:58

M12a62r49t62i50n 21R60ů15ž51i19č45k22a 9634891448849

když budu cestovat mhd, tak budu vyžadovat zastávku blízko a ne 20 minut... děti do školy a zpět, nákupy...

kdyby, kdyby ... a proto je aut stále více ... nějak vám to nevychází

jasně, proto se koleje a spoje na nich ruší...

0/0
14.10.2016 8:22

J79a29n 84V27o85j24t24í57š86e44k 6512361535446

MHD má furt větší podíl přepravy, než auto (než cokoliv jinýho). Půlka lidí v Praze jezdí MHD. Takže to nevychází vám.

0/0
14.10.2016 16:41

J81a30n 19T58u36r45e53k 7170723824638

Celá zdejší diskuse je celkem směšná. Když vezmeme počet autv Praze v roce 1990, dnes, tak za deset let nikde u chodníku aninezastavíte, natož zaparkovat, protože chodníky bude lemovat souvislá řada aut.Praha prostě zaspala. Již před dvaceti roky mělo být zavedeno – ke každému novémubytu v suterénu zajištěno parkování.

+3/−5
10.10.2016 16:05

G19a58b36r13i68e63l 12H66o26r41t45e54n 9411299663774

To pokud vím platí už mnoho let. Problém je v těch částech Prahy, kde se žádné nové byty nestaví, maximálně se rekonstruují staré. A takových částí je tady opravdu hodně...

+4/0
10.10.2016 16:17

M69i43r65o92s73l89a36v 61S58u77c22h62y 5890499960970

Stejně jako jiné evropské metropole - auta rezidentů je nutné vyhnat do podzemních či nadzemních garáží, případně do vnitrobloků.

+2/−2
10.10.2016 16:30

G67a58b77r69i49e24l 60H86o27r94t18e78n 9611549563694

Podzemní a nadzemní garáže v uvedených oblastech stavět prakticky nelze a ve vnitroblocích, pokud to je jen trochu možné, už parkování je.

+2/0
10.10.2016 16:33

J29a22n 71T27u51r44e51k 7790653694138

Není to tak jednoznačné. Vzpoměňte si na tance kolem nových pražských stavebních předpisů které chválili pouze developeři a primátor Hudeček

0/−1
10.10.2016 17:53

K69a37r75e88l 78M85o76r29a65v76e37c 3721446888351

Nevím jestli z vás mluví neznalost nebo to děláte čistě ze lži. Ale pokud si dobře pamatuji mailová korespondence mezi developeři a primátorkou se prokazatelně našla u ANO. Potom byla de facto pozměněna Hudečkova koncepce. Můžeme mít výhrady, 2 bývalí primátoři na rozdíl od té současné se v problematice alespoň orientovali.

0/0
11.10.2016 13:09

K24a21r66e22l 44V26o34m45á94č41k28a 4461302218883

ano, reagovat na nadpis je opravdu směšné. gratuluji k zachování tradice.

0/0
10.10.2016 16:23

M58a57r76t95i19n 51R75u24z51i18c57k84a 1282928396437

Tohle nelze v Praze 100% aplikovat, je to souvisle zastavene uzemi domy, kde nejsou podzemni garaze, to lze pouze u novostaveb a i tak to nelze aplikovat vsede, protoze nemate dostatecnou kapacitu silnic, typicky treba centrum a sirsi centrum.

Resenim opravdu bude nejaky system parkovacich zon (nerikam, ze tento je idealni), pro ty, co budou ochotni si priplatit, parkovacich domu ve ctvrtich (i v centru) - zde je velka skoda, ze se tohle nedohodlo s developery co i v centru stavi napr. nakupni centra a uplne vytlaceni transitni dopravy na okruh u ktereho napr. u konecnych metra, tramvaji vzniknou dalsi parkovaci domy, treba s dalsimi sluzbami pro motoristy a obchodni domy.

Dalsim resenim je kvalitni, kapacitni a preferovana verejna doprava, tak aby nedochazelo ke zpozdovani spoju za vyhodnou cenu. V tomto ohledu nezaspala jen Praha, ale i Stredocesky kraj, protoze zachytna parkovaci mista/domy by meli stat u zeleznicnich stanic a zeleznice ve stredoceskem kraji by mela byt vyrazne modernizovana/zrychlena a dostatecne vetvena do zastavenych oblasti. Typycky priklad zaostavani je zeleznice na Kladno s dobrymi prestupy na metro.

To jsou velke investice a treba dokonceni mestskeho okruhu lze zatim pro vysoke naklady odlozit a realizovat variantu levnejsi pres Kbelskou a Prumyslovou. Hloubetin promine, ale zde by mel byt most, ale ja jej uvazuji posunout az za zastavbu (do oblasti tram. trate za vozovnou) nebo vysoky most nad urovni zastavby nad Kbelskou. Mimourovnove krizovatky nemusi byt planovany, od Proseka pouze sjezd do Kbelske + obnoveny kruhak a od Malesic sjezd pouze do Podebradske, prakticky zustane stavajici krizovatka, pouze s nizsim poctem pruhu. Betonova zed oddelujici domy muze jit k zemi a stavajici Kbelska v hloubetine muze byt opet klidnou ulici s moznosti vraceni tram. trate (pokud by byla zrusena soucasna). Nutne je ale co nejdrive resit tunel v Holesovickach pod Bulovkou do Liberecke ulice (dnes je tam situace kriticka - dve magistraly v jednom).

0/−1
10.10.2016 17:37

V84á50c31l78a74v 51Š92u35b23r44t 9227633328657

Souhlas, jen si lámu hlavu, kdy jste byl v Praze naposled - vždyť ta souvislá řada aut už téměř všechny chodníky lemuje.

+1/0
10.10.2016 20:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.