Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ROZSTŘEL: Auta do Prahy nepatří, řekl Bělohradský. Růžička nesouhlasil

Z Prahy je nutné vytlačit auta a posílit veřejnou dopravu, uvedl v pondělním pořadu Rozstřel na iDNES.tv filozof a kandidát do Senátu Václav Bělohradský. Jeho soupeř pro druhé kolo voleb v Praze 6 Jiří Růžička je pro méně razantní krok. Modré zóny podle něj dopravu pomohly zklidnit. Oba se shodli, že je potřeba dokončit městský okruh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K11a61r20e55l 61J55o70u61r37a 5801723436

Topka je banda zoufalců... ;-€

0/−1
13.10.2016 19:21

M51a60r55t62i74n 74R73ů27ž38i11č38k31a 9864151108389

"Je nutné vytlačit auta z města, soukromá doprava do města nepatří. Budoucností je veřejná doprava, parkování mimo města,“ uvedl Bělohradský.

a jak si lidé domů přivezou nákup... busem? filozof... ach jo

na výet také pojedou s kurfem busem až na parkoviště mimo město a pak dál...

modré zóny posouvají pouze problém dál... nic neřeší

+1/0
12.10.2016 13:01
Foto

J74i26ř28í 12T20ř85e23s49o98h46l26a68v67ý 7180230200

Napred se zbavime aut, pak lidi a misto mest vysazime stromy.

+1/0
11.10.2016 11:00

I15v76a49n88a 86N84o70v46á 2412282479358

Z Prahy je potřeba vyhnat především ekoteroristy.

+2/−1
11.10.2016 10:46

B87l92a27ž59e27j 48M73o32t79y44č67k34a 8427527515880

Auto má každý, ale nikam nepatří. Nemužete sním jezdit po městě, nemůžete zaparkovat před vlastním domem či bytem. Proč politici nevytvoří nějaké zákony, aby zanikly podniky, které vyrábí toto svinstvo, které nikam nemůže a je každému na obtíž?

0/−1
11.10.2016 8:54

Z61d33e27ň90k83a 68K63a78z90d89o33v96á 6752395253

A proč jenom do Prahy???:-P:-P:-P Hurá do jeskyň a na stromy.8-o

+1/0
11.10.2016 8:29

P34e24t76r 18N79o98v90o80t74n90ý 9621929650135

TOP09 bych nikdy nevolil, ale kvůli tomu exotovi Bělohradskému bych se snad přehlásil na šestku.

0/0
10.10.2016 23:47

A27n18n51a 26K45i13r87š75o57v72á 9636740355753

Zásobování, služby, zdravotnici, atd. všem zakážeme auta.... a konečně v Praze zavladne idyla 8-o

+6/0
10.10.2016 22:25

J57i84n93d40ř89i21c70h 58M12i37t26t74e84r 6254465911926

Bělohradský je úplně mimo. Tak nějak dopadně Matěj Stropnický za 50 let. Blouznivec našich hor, fachidiot.

+12/0
10.10.2016 21:26

K87a87r87e38l 95V66o92m57á30č72k18a 4771722298143

plus za názor a že neragujete pouze na nadpis jako nižší živočichové pouze s první signální soustavou

0/0
11.10.2016 9:40

E50v27z26e98n 64S86o45u80k18u86p 1277404556868

A do kterých měst tedy patří ???

+2/0
10.10.2016 21:03

V10á60c58l82a87v 48Š37u42b81r68t 9957163128927

Berte to tak, že Bělohradský vyjadřuje svůj názor. Možná je to řečeno příliš nekompromisně, ale v zásadě to je pravda. Uvědomíme-li si například, že Praha utratila neskutečných 45 miliard Kč za to, aby se zácpy - s trochou nadsázky řečeno - přesunuly z Holešovic o pár kilometrů dál do Dejvic, pak je to k pláči.

Fakt, že dopravu ve městě nelze efektivně řešit individuálním automobilismem, je nesporný. Nejde totiž o nic jiného než o gigantické plýtvání energií, časem i penězi.

+4/−5
10.10.2016 20:31

M53a76r10t81i63n18a 95K21o94l42o50m75a71z87n32i51k60o85v84a 2707132427616

A ted si predstavte, ze ti lidi ve meste, obcas potrebuji (nebo dokonce troufale CHTEJI - o hruzo!) jet autem treba i mimo Prahu... "Auta z Prahy" jsou populisticke kecy. V tomto pripade nastesti neefektivni.

+5/0
11.10.2016 0:19

L90u71d68v54í67k 38G77a71j31d14o76š83í12k 2845333854782

Město bez aut neznamená, že si obyvatelé nebudou moci dojet vlastním vozem před dům. Znamená to, že skrz město nevede dálnice pro tranzitní kamionovou dopravu a auto neterorizují chodce, ale jsou tolerována při pomalé jízdě v uzavřených zónách, kam vjíždí pouze ten, pro koho je to cíl jeho cesty.

+1/0
11.10.2016 1:24

M85a28r95t49i85n76a 52K94o91l16o96m18a82z59n42i67k91o38v78a 2317562157496

A vi to i pan Belohradsky? ;-)

+2/0
11.10.2016 1:30

M36i87c82h46a92l 26H10a46u83f 4118819855781

Nejlepší je, jak se tihle zeleno-rudí mužíci drží otřepaného "kážeme vodu, pijeme víno". Třeba když byla na národní třídě v Praze vyhlášena buzerce ve formě dne bez aut. Celý den tam nesměla auta, ale ráno tam všem těm automatčíkům a podobným formám života, všechno navezly kamiony a dodávky, v sedm ráno tam nebylo k hnutí.

+5/0
10.10.2016 19:05

J55a82n 14Š52v71a14d80l61e35n75k39a 9974799750

Bělohradský se drží příliš zkrátka. Měl by vysvětlit, že především lidé do Prahy nepatří. Nebudou lidé a zmizí všechny problémy se životním prostředím.

+14/0
10.10.2016 18:39

J29a34k90u28b 85F57e49i74f92a80r 7379259166189

Děkuji pane Belohradský, přesně už vím, že vás volit rozhodně nebudu;-D

+4/0
10.10.2016 18:33

J68i13ř90í 81P23r58a65ž19á51k 9100742731102

Jeden za 18, druhý za 20 bez 2. Strany za které kandidují NIC pozitivního s dopravou neudělali, pouze dehonestují a kriminalizují spolky a občanská sdružení, které se brání pomocí platné legislativy nesmyslným rozhodnutím ignorantů, kteří vládnou na Magistrátu i na radnicích městských částí. Jde jim pouze o "vedlejší efekty", které se povede zrealizovat ve prospěch zastupitelů. Proto se nestaví P+R na místech určených v územním plánu, ale "vybírají se místa u soukromých vlastníků pozemků", na nichž by bylo možné P+R postavit.

+1/0
10.10.2016 17:59

Ř95e64h83o12ř 84V67l49a70s48á14k 2344624611866

Proč ti inteligentní pánové řeší věci se senátorskou funkcí v podstatě nesouvisející?

+2/0
10.10.2016 17:38

G36a95b56r13i95e20l 10H33o19r69t31e38n 9751839463204

Protože jsou voleni za obvod MČ P6, kde je doprava velmi citlivým tématem.

+2/0
10.10.2016 17:42

R42o61l76a15n49d98o 29A79r40i60a32s 7168829447510

BOlševický blázínek Bělohradský..

+2/−1
10.10.2016 16:50

J21a74n 53Š41v55a89d22l47e76n53k92a 9674729120

On není bolševik. Je to čirý oportunista. Kdysi podporoval Klause, pak, když zjistil, že se obrací vítr, přeběhl k ČSSD, a nyní si umetá cestičku k ANO. Už řečnil na jejím sjezdu, že ideologie či pravolevé rozdělení se přežily a nastupuje nový druh stran.

+2/−2
10.10.2016 18:41

T61o58m79á48š 19M37a49t25ě51j 9545748283512

Jakže to bylo ?

DPH z ceny auta

Silniční daň (používám auto k podnikání)

Spotřební daň z paliva

DPH z ceny paliva

DPH ze spotřební daně z paliva

Dálniční známka

Parkovací karta

Přátelé, kdo z vás to má...

+11/0
10.10.2016 16:45

J62a95n 90V29o91j57t46í25š54e41k 6422351445876

No motat do toho i DPH už je vůbec na palici. ;-D

+1/−2
10.10.2016 17:04

M30i30l25o37š 61S51e36t47í92k 3589139314850

A to proč?

+2/0
10.10.2016 22:44

J70a71n 65V26o90j39t47í66š72e58k 6112391705806

Možná proto, že DPH platí každej? Školství se má financovat z DPH na pastelky?

0/0
11.10.2016 10:28

M81i68l10o42š 33S63e95t16í89k 3169669544960

To je sice pravda, jenomže když si místo pohonných hmot koupím třeba knížky, potraviny či služby, které jsou v nižší sazbě DPH, stát vydělá méně.

0/0
11.10.2016 19:59

J36a35n 44V49o92j53t64í86š21e33k 6542711635786

Když si místo pohonnejch hmot budete kupovat knížky, tak vám stát nebude muset platit dopravní infrastrukturu a vydělá.

0/0
11.10.2016 21:18

M70a39r90t76i70n 87R92ů34ž18i31č77k30a 9624841388489

bude se tam požadovat zavedení busů (mhd) a zaplatí to také

0/0
12.10.2016 13:05

J11a30n 83V49o41j98t28í60š74e14k 6362411885246

To nemůžete myslet vážně. ;-D

0/0
12.10.2016 13:58

M45a54r21t40i50n 44R36ů36ž95i24č16k58a 9644551558679

a proč ne? aby se tam lidi dostali, tak tam musí jezdit bus a to v dostatečném množství - silnici to potřebuje (ta infrastruktura), pohoné hmoty také a zaplatí to cestující + dotace města/kraje ... možná se projede méně nafty

samozřejmě ušetří za nákup auta, palivo, servis, pojištění, park.kartu... ale asi pěšky chodit nebude

takže proč ten smích?

0/0
12.10.2016 14:13

J45a43n 19V89o69j69t42í24š76e50k 6552501455706

No možná proto, že autobus uveze násobně víc lidí, než auto, takže celá ta infrastruktura by byla násobně levnější?

0/0
12.10.2016 14:19

M69a42r59t14i93n 45R41ů47ž49i82č37k70a 9784481238149

možná... a proto smích jakoby to byla naprostá blbost

a jak zlevní silnice, kde jezdí jen bus oproti silnici s auty?

0/0
12.10.2016 14:29

J13a13n 53V25o48j79t84í31š78e11k 6442301695806

Bože. Bude užší? Třeba. Namátkou. To "možná" byl sarkasmus, aby vám došlo, že to je naprosto zjevná věc. Nedošlo.

A vůbec. Kdyby nakrásně všichni přestali jezdit autama, tak silnice nebudou potřeba. Protože autobus má svoji trasu stejně určenou, takže není důvod aby to bylo silniční vozidlo, když kolejová vozidla jsou podstatně levnější (předevšim na tu infrastrukturu).

0/0
12.10.2016 14:42

M11a21r58t54i68n 65R23ů92ž85i23č18k40a 9484731588329

možná je sarkasmus? hmm

kdyby... vy nemáte auto?

0/0
14.10.2016 8:24

J29a59n 86V16o70j16t37í40š67e66k 6872431645236

Naprosto nechápu, jak s tim souvisí, jestli mám nebo nemám auto. A ano "kdyby" Bavili jsme se tady o hypotetickejch situacích. Chápete, co to je?

0/0
14.10.2016 16:43

M59i19l68o47š 48S16e11t97í46k 3119549574430

Jak to, že ne? To si myslíte, že nebudu cestovat? Budu, jen ne vlastním autem, ale prostředky veřejné dopravy.

0/0
12.10.2016 18:35

J87a11n 55V93o70j23t47í62š70e70k 6472601515346

Když budete cestovat veřejnou dopravou, tak jsou vaše požadavky na infrastrukturu násobně nižší, než když cestujete autem. A kdyby autem nejezdil nikdo, tak silnice nejsou potřeba. Koleje jsou levnější.

0/0
12.10.2016 18:58

M52a83r61t37i82n 35R29ů35ž73i75č34k23a 9494621818209

když budu cestovat mhd, tak budu vyžadovat zastávku blízko a ne 20 minut... děti do školy a zpět, nákupy...

kdyby, kdyby ... a proto je aut stále více ... nějak vám to nevychází

jasně, proto se koleje a spoje na nich ruší...

0/0
14.10.2016 8:22

J79a15n 72V69o35j84t19í32š98e41k 6192291875956

MHD má furt větší podíl přepravy, než auto (než cokoliv jinýho). Půlka lidí v Praze jezdí MHD. Takže to nevychází vám.

0/0
14.10.2016 16:41

J31a84n 76T45u63r47e94k 7760123724818

Celá zdejší diskuse je celkem směšná. Když vezmeme počet autv Praze v roce 1990, dnes, tak za deset let nikde u chodníku aninezastavíte, natož zaparkovat, protože chodníky bude lemovat souvislá řada aut.Praha prostě zaspala. Již před dvaceti roky mělo být zavedeno – ke každému novémubytu v suterénu zajištěno parkování.

+3/−5
10.10.2016 16:05

G60a28b30r74i45e48l 71H37o57r31t83e78n 9401539473214

To pokud vím platí už mnoho let. Problém je v těch částech Prahy, kde se žádné nové byty nestaví, maximálně se rekonstruují staré. A takových částí je tady opravdu hodně...

+4/0
10.10.2016 16:17

M91i11r96o25s96l35a41v 65S15u34c53h40y 5950439440500

Stejně jako jiné evropské metropole - auta rezidentů je nutné vyhnat do podzemních či nadzemních garáží, případně do vnitrobloků.

+2/−2
10.10.2016 16:30

G35a74b58r82i45e49l 48H23o88r54t52e56n 9591569293234

Podzemní a nadzemní garáže v uvedených oblastech stavět prakticky nelze a ve vnitroblocích, pokud to je jen trochu možné, už parkování je.

+2/0
10.10.2016 16:33

J78a67n 63T32u63r61e88k 7580303144778

Není to tak jednoznačné. Vzpoměňte si na tance kolem nových pražských stavebních předpisů které chválili pouze developeři a primátor Hudeček

0/−1
10.10.2016 17:53

K20a17r15e32l 32M77o52r81a96v18e95c 3851276518231

Nevím jestli z vás mluví neznalost nebo to děláte čistě ze lži. Ale pokud si dobře pamatuji mailová korespondence mezi developeři a primátorkou se prokazatelně našla u ANO. Potom byla de facto pozměněna Hudečkova koncepce. Můžeme mít výhrady, 2 bývalí primátoři na rozdíl od té současné se v problematice alespoň orientovali.

0/0
11.10.2016 13:09

K78a56r85e27l 76V60o80m95á80č49k23a 4301712668203

ano, reagovat na nadpis je opravdu směšné. gratuluji k zachování tradice.

0/0
10.10.2016 16:23

M36a29r83t60i89n 91R83u76z42i49c53k34a 1952458356857

Tohle nelze v Praze 100% aplikovat, je to souvisle zastavene uzemi domy, kde nejsou podzemni garaze, to lze pouze u novostaveb a i tak to nelze aplikovat vsede, protoze nemate dostatecnou kapacitu silnic, typicky treba centrum a sirsi centrum.

Resenim opravdu bude nejaky system parkovacich zon (nerikam, ze tento je idealni), pro ty, co budou ochotni si priplatit, parkovacich domu ve ctvrtich (i v centru) - zde je velka skoda, ze se tohle nedohodlo s developery co i v centru stavi napr. nakupni centra a uplne vytlaceni transitni dopravy na okruh u ktereho napr. u konecnych metra, tramvaji vzniknou dalsi parkovaci domy, treba s dalsimi sluzbami pro motoristy a obchodni domy.

Dalsim resenim je kvalitni, kapacitni a preferovana verejna doprava, tak aby nedochazelo ke zpozdovani spoju za vyhodnou cenu. V tomto ohledu nezaspala jen Praha, ale i Stredocesky kraj, protoze zachytna parkovaci mista/domy by meli stat u zeleznicnich stanic a zeleznice ve stredoceskem kraji by mela byt vyrazne modernizovana/zrychlena a dostatecne vetvena do zastavenych oblasti. Typycky priklad zaostavani je zeleznice na Kladno s dobrymi prestupy na metro.

To jsou velke investice a treba dokonceni mestskeho okruhu lze zatim pro vysoke naklady odlozit a realizovat variantu levnejsi pres Kbelskou a Prumyslovou. Hloubetin promine, ale zde by mel byt most, ale ja jej uvazuji posunout az za zastavbu (do oblasti tram. trate za vozovnou) nebo vysoky most nad urovni zastavby nad Kbelskou. Mimourovnove krizovatky nemusi byt planovany, od Proseka pouze sjezd do Kbelske + obnoveny kruhak a od Malesic sjezd pouze do Podebradske, prakticky zustane stavajici krizovatka, pouze s nizsim poctem pruhu. Betonova zed oddelujici domy muze jit k zemi a stavajici Kbelska v hloubetine muze byt opet klidnou ulici s moznosti vraceni tram. trate (pokud by byla zrusena soucasna). Nutne je ale co nejdrive resit tunel v Holesovickach pod Bulovkou do Liberecke ulice (dnes je tam situace kriticka - dve magistraly v jednom).

0/−1
10.10.2016 17:37

V66á23c67l75a71v 16Š17u35b31r33t 9887373718517

Souhlas, jen si lámu hlavu, kdy jste byl v Praze naposled - vždyť ta souvislá řada aut už téměř všechny chodníky lemuje.

+1/0
10.10.2016 20:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.