Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britský autista skončil v nemocnici. Rodiče ho léčili přírodní medicínou

Lékaři z nemocnice Barts v Londýně varují před nebezpečím alternativní medicíny v reakci na nedávný incident, při kterém byl hospitalizován čtyřletý autistický chlapec kvůli silnému zvracení. Podle doktorů problémy vyvolal koktejl dvanácti „léků“, které mu podávali jeho rodiče na radu přírodního léčitele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T65i33n49a 14M61a64l33á 5719175793954

Pokud hloupí rodičové někomu skočili na lep s tím, že jejich dítě zbaví "zázračnými" bylinkami autismu, měli by zavřít rodiče i bylinkáře - promiňte, "přírodního léčitele. Stejně tak, jako spoustu rodičů, kteří svádějí tuto mentální vadu na očkování.

Hlupák zůstane hlupákem a je tragédie, když se pokouší neřešitelné řešit pomocí vykuka, jakých jsou dnes desítky. Rádoby "moderní" a "přírodě blízcí" jim na jejich lumpárny skáčou a přitom si neuvědomí, jak dobře přispívají chytrolínům na slušný životní standard.

0/0
9.10.2016 10:55

J45a73r67o55m46í96r 15Š47r23á26m94e54k 3367786837702

Bohužel tohle hloupnutí má i poměrně mohutnou mediální podporu, v řadě zemí dokonce i oficiální. Tak například u nás se vláda zavázala podporovat tzv. tradiční čínskou medicínu (a někteří lucidnější aktéři to už zbaběle hází jen na Zemana), ve Velké Británii existují oficiální homeopatické nemocnice, v Německu si vymohli, že tzv. antroposofická medicína má na úrovni EU stejnou výjimku jako homeopatie, tedy že může být označena jako lék, i když není prokázána klinická efektivita..

0/0
9.10.2016 12:14

E27d78v52a60r44d 27N97i18c69h60t75b48u57r15g72e82r 8104471678202

To je zajímavé, jak se zde vášnivě diskutuje o přírodní medicině. Přitom v diskutovaném článku je přirodní medicina sice zmíněna v názvu článku, ale v popsaném případu o přírodní medicinu vůbec nešlo. Ten `přírodní léčitel`, jak se mu v článku říká, nese v originálním článku označení `naturopath`. Naturopathie je (podle slovníku) systém alternativní mediciny, založený na tom, že nemoci mohou být léčeny a předcházeny bez použití účinných látek takovými metodami, jako je dieta, cvičení a masáž. Přitom ale tento "neuropath" dal chlapci užívat řadu volně dostupných pilulek, tzv. doplňků stravy, mezi nimi kalcium, zinek, vitamin D a chlapci způsobil předávkování kalciem (hypercalcaemie). Žádné léčivé bylinky, žádné léčivé čaje, žádná přírodní léčba.

A mimochodem, ani z originálního článku ani z tohoto článku na idnes není jasné, jak to celé souvisí s chlapcovým autismem. Léčil ten neuropath ten autismus?

+2/0
7.10.2016 22:52

J28a52r73o93m73í42r 68Š62r28á20m33e18k 3167376537872

Kadžopádně i vy můžete přispět svojí trochou do mlýna a konečně tedy říct, co je to ta skutečná "přírodní medicína". Nebo je to jen další variace na téma no true Scotsman?

+2/0
8.10.2016 20:06

E45d62v26a92r22d 33N38i47c88h45t86b47u76r46g48e63r 8944821338592

Jsem skutečně polichocen ve mne vloženou důvěrou, že bych mohl fundovaně přispět do diskuse o přírodním léčitelství, byť nejsem ani lékař ani léčitel (přírodní, alternativní či jaký), ani biolog, apod. A tuto důvěru musím zklamat. Já zde pouze předložil k úvaze, zda vůbec téma přírodního léčitelství je zde v diskusi k danému článku relevantní.

Zdálo by se, že užitím termínu `naturopath` je vztah článku k přírodnímu léčitelství dán. Z vysvětlení pojmu `naturopathie` (česky správněji asi bez toho `h`) vyplývá, že se nejedná o přírodní léčitelství nýbrž o léčitelství přirozenými metodami.

Docela mne překvapilo, že si nikdo nevšiml (alespoň nikdo neprotestoval), že jsem se několikrát přepsal a místo `naturopath` jsem napsal `neuropath`. Že by Freud nechal pozdravovat?

Také se nikdo nepozastavil nad Vámi několikrát použitým spojením `no true Scotsman`. Co v mém příspěvku je variací na téma `no true Scotsman`?

Závěrem bych si dovolil si zaspekulovat a doufám, že se na mne proto nebudete zlobit, zda máte nějakou spojitost s českým Sysifem?

+1/−2
9.10.2016 0:05

J68a33r18o69m32í34r 74Š10r96á56m38e34k 3957656557552

Takže tedy jen další "ne úplně pravý Skot", tedy snaha tvrdit, že nejde o skutečně to pravé přírodní léčitelství, protože nějaké mlžení. Pokud se zamyslíte nad etymologií pojmu "naturopatie", je vaše snaha tvrdit, že to vlastně nebylo tzv. přírodní léčitelství, v troskách.

A ještě jedna poznámka, nad úmyslným i neúmyslným komolením pojmů je normální se pozastavovat jen za určitých okolností. Ty zde nenastaly.

+1/0
9.10.2016 12:10

E58d31v57a11r58d 60N69i45c93h79t27b41u71r55g70e67r 8724571148212

Vážený pane Šrámku,

tato diskuse o přírodním léčitelství sem vůbec nepatří. A já také neargumentuju pro nebo proti skutečnému nebo domnělému meritu přírodního léčitelství. A také se nejedná, jak mi podsouváte, o situaci, na kterou by se hodilo použít `no true Scotsman`. A neřekl bych, že to, co pravím, je možno označit jako "mlžení".

Dotyčný naturopath "léčil" produkty farmaceutického průmyslu. Takže to není přírodní léčitel. On totiž vůbec není léčitel, ale podvodník. A na tom se snad můžeme shodnout.

Etymologickou diskusi o neuropatii snad ukončíme.

A možná by nebylo na škodu, kdybyste odpověděl na moji otázku ohledně Sysifa. Ale jinak, pokud nemáte nic věcně nového, ......

0/−1
9.10.2016 14:30

J13a57r68o14m63í15r 23Š23r45á88m89e48k 3227516967492

Tolik slov o ničem jen proto, abyste nemusel připustit, že vlastně sám vyznáváte níže zmíněnou ironickou definici tzv. přírodního léčitelství/medicíny, tedy že je to, o čem právě není řeč, pokud se probírá nějaký malér. Tedy no true Scotsman jako vyšitý.

Jen pro vaši informaci, jsou jen dvě skupiny léčitelů: Podvodníci a blázni. To, že se jednalo o podvodníka a ne o blázna, není vůbec evidentní.

Možná by neškodilo, kdybyste, když už jste začal tím, že problém se netýká tzv. přírodního léčitelství (resp. přírodní medicíně), konečně napsal, co to tedy je zač. Tím, že se vyhýbáte odpovědi, si možná můžete připadat jako důmyslný diskutující, ale ve skutečnosti je tomu právě naopak. A to, že se pokoušíte o red herring resp. caput canis, celkový dojem svého vystupování příliš nezlepšujete.

+1/0
9.10.2016 14:42

E36d73v37a20r32d 58N18i62c87h80t29b79u25r66g77e34r 8974811968532

Pane Šrámek,

já myslím, že další diskuse je ztrátou času.

Jediné, co bych rád ještě slyšel, je odpověď na moji otázku týkající se Sysifa.

!

0/−1
9.10.2016 15:23

Z20b53y52n88ě56k 16Š39a80f66a81r51č80í17k 5587258745184

Ten ďábelský "sysifus"!! Tolik pokusů a ani jednou se vám ho správně napsat nepodařilo. ;-D

0/0
12.10.2016 20:16

E77d46v75a46r46d 54N54i52c34h42t25b19u74r80g44e26r 8984661388302

Ano, ale asi ne sysifus, ale Sysifos. No a jestli je pan Šrámek tím, za koho se vydává, tak ví, proč je prohozeno `i` a `y`. Tak schválně....

:-P

0/0
13.10.2016 0:32

E27d66v78a69r61d 55N58i98c62h97t73b84u69r75g81e16r 8884751728772

Teď jsem se do té pravopisné hříčky zamotal. Správně je samozřejmě Sisyfos.

0/0
13.10.2016 8:15

J16i51ř11í 60R86y55s 3344667426164

Alespoň je vidět,že telata jsou všude.

+2/0
7.10.2016 19:42

T35o23m98á74š 51P48a26č58e79s 2678842917957

Nechápu, jak někdo může nechat trpět vlastní dítě 3 týdny, než jej vezme k doktorovi. Ti lidi to fakt nemůžou mít v hlavě v pořádku. Já se sice taky snažím braní léků minimalizovat, ale nejsem magor, dva dny bez zlepšení a frčím k doktorovi, protože to evidentně není jen tak nějaká banalita. A s dítětem bych to neriskoval už vůbec.

0/0
7.10.2016 18:38

J74i42ř61í 20R11y95s 3744507276594

U meningokoka jsou i dva dni moc.Od toho si platíme pojištění,proto se to zřizovalo,aby byli lidé léčeni.To samé jsou porody doma a další a další hovadné nápady

+1/0
7.10.2016 19:44

L49u53d53m87i72l27a 60Š94i71n53d38e41l40á78ř43o62v82á 7402466372551

Na druhou stranu, kdyby se ukázalo, že tato "přírodní medicína" skutečně pomáhá, tak by ten pokus na dítěti prospěl vědě i ostatním pacientům ;-D

+1/−1
7.10.2016 17:48

M29a35r83t25i67n 89V79a90j14s31a14r 5399483576576

Problém je, že na jednom pacientovi se nic neprokáže. Na takové prokazování je třeba udělat klinické studie (velmi drahé), a to alternativní medicína nemá ráda, protože jsou jen dva možné výsledky takového výzkumu. Buď výzkum prokáže, že alternativní léčba nefunguje (resp. funguje jen tak dobře, jako placebo), a nebo prokáže, že alternativní léčba funguje, a v tu chvíli už to není žádná alternativní medicína, ale obyčejná medicína.

+1/0
7.10.2016 19:30

J90i97ř72í 14R90y94s 3674417116134

Zachránil Vás úsměv od vynadání.Zdravím Lidská blbost je nekonečná

0/0
7.10.2016 19:45

E88d33v78a69r26d 40N87i44c28h13t25b97u68r46g42e44r 8364801728462

"Rodiče chlapce uvedli, že „léky“ chlapec naposledy dostal tři dny před tím, než byl hospitalizován."

V článku v Guardianu, na který tento článek odkazuje, se uvádí:

"Theparents only revealed he had taken the supplements three days after he wasadmitted"

nebo-li:

"Rodiče sdělili (lékařům) skutečnost, že bral doplňky, teprve tři dny poté, co byl chlapec hospitalizován."

+6/0
7.10.2016 17:30

V36i18k73t13o23r 34W82o55l39f 8822248433886

Vsadím boty, že zvracení si rodiče vysvětlovali údajnou tzv. "detoxikací".

+11/−2
7.10.2016 15:57

O57l36g88a 76P12a80v52l44í23k17o69v22á 6714948567152

Dehonestovat přírodní léčbu je trvalý trend dnešní medicíny. V uvedeném případě se nejednalo o přírodní léčbu ale o šarlatánství, které je spojené s byznysem spojeným s vnucováním tzv. přírodních prostředků obchodníky, kteří problematice léčby vůbec nerozumí, jen jsou finančně závislí na prodeji příslušných přípravků

+5/−12
7.10.2016 15:31

J31a57r34o96m74í31r 25Š85r51á61m51e37k 3737206457562

V případě opakovaných malérů se totiž objevují variace na téma no true Scotsman, tedy tvrzení, že tohle zrovna ta přírodní léčba není. Tak co tedy ta přírodní léčba je? Dokážete to nějak shrnout do několika málo vět?

+7/−1
7.10.2016 15:43

O85l25g54a 12P53a86v10l91í95k43o55v65á 6394898167632

Předesílám, že nejsem přírodní léčitelka. Přírodní léčba je, když léčitel porozumí potřebám ochořelého těla a zná přírodní prostředky, které povzbudí přirozené obranné mechanismy k regeneraci. Takový léčitel také musí rozpoznat, ve kterých případech má pacientovi doporučit tradiční medicinský postup. Osoba, která se označila za přírodního léčitele v popsaném případě byla zcela nekompetentní a nezodpovědná

+5/−2
7.10.2016 15:55

J69a82r44o35m18í22r 40Š32r38á24m54e85k 3937106827712

To jsou ovšem jen obecné a nic neříkající fráze, ve skutečnosti to nedefinuje nic jiného než velmi dobré východisko pro no true Scotsman v případě jakéhokoliv maléru.

To "přírodno" může být velmi gumové, takže v zásadě neznamená nic. Podobně ta tradice - např. ta tolik populární tzv. tradiční čínská medicína je umělý slepenec, který je mladší než penicilin. A jen tak mezi námi, i ten penicilin je přírodní produkt v tom smyslu, že jde o látku v přírodě se běžně vyskytující, i v tom smyslu, že se vesměs používá penicilin produkovaný těmi organismy, které ho produkují i ve volné přírodě (jako chemickou zbraň).

+8/−2
7.10.2016 16:13

J79a95n 12S36v47a69g89r 5763543807197

Jako priklad bych treba pouzil vlastni dite. Pani doktorka- pulmolozka mu predepsala 7 ruznych medikamentu: od alergie az pres steroidni earosoly. Po asi pul roce (na jare) jsem pani doktorku konfrontoval a ptal se, zda-li by jsme mu mohli prestat davat treba jen ten steroidni pripravek (ktery sam o sobe u nas v USA stoji $40 a neni hrazen pojistovnou...takove ma- oprava mel- 3) pani doktorka odvetila, ze nerada prestava davat pacientum predepsanou medicinu na jare kvuli zvisenym alergenum ve vzduchu....tak jsem se zeptal co v lete?...to pry jsou zas zvisene plisne.. a na podzim uz jsou zas viry! No, vlastne mi rekla, ze malej bude zobat a dychat chemikalie az do te doby nez neumre.

Vzal jsem do ruky 40 let stary vytisk domaciho lekare, ktery mi maminka do US poslala. Zacal jsem malemu delat caj z bylinek- prevazne levandule a hermanku- oba pomahaji s dychanim a uvolnuji (mj.). K tomu, jsme mu zacli delat domaci kefir na posileni imunity a Kombuchu..na posileni strevni bioflory atd. Samozrejme, ze mu nebylo lepe pres noc, jak s temi leky za skoro $250 mesicne, ale po dvou mesicich jsme mu prestali davat 2 inhalatory a 3 pilulky. Dneska ma jeden inhalator a jeden roztok proti alergenum- po 3 letech meho "prirodniho lecitelstvi" je melemu super a doufame, ze pristi rok vysadime i ten posledni inhalator.

Paklize vite, co je problem, tak se to da lecit prirodnimi pripravky. Kdyz ale nejaky blb nevi co pacientovi je a jen tak mu/ji da par bylinek nebo placebo...tak to dobre dopadnout vubec nemusi.

+3/−1
7.10.2016 17:18

J73a39r29o51m94í94r 21Š46r67á55m74e73k 3517886457892

ad změna terapie: Předpokládám, že se jedná o astma, poměrně těžké. V tomto případě skutečně je zásadní změna terapie během velké alegenní záteže nezodpovědná, protože během přechodu se mohou objevit těžké záchvaty. Ideální je právě ta zima, kdy je riziko setkání se s provokujícím faktorem nejmenší.

ad Domácí lékař atd: Mohly se stát dvě věci, velmi pravděpodobně a k vašemu obrovskému štěstí současně. První věc je sebeklam, který zmiňuji níže. Z řady důvodů jste prostě chtěl vidět zlepšení a tak jste ho viděl. Tohle funguje, bohužel, poměrně často, netýká se to jen rodičů, podobnému sebeklamu podléhají i lékaři. To je také jeden z důvodů, proč se léky, pokud je to možné, hodnotí v dvojitě zaslepených studiích. Druhá věc, to je objektivní klinický vývoj. Astma a podobně všechny ostatní atopické choroby v dětství se totiž vyvíjejí. Zmírnění příznaků s přibývajícím věkem není něco, co by bylo zcela neobvyklé (bohužel někdy dochází v dospělosti opět ke zhoršení), i když to není pravidlo. A tady jste měl asi štěstí, že jste se tak nějak trefil vařením čajů do začátku klinického zlepšování (v zásadě neúčinných, nějaký efekt mohly mít jen některé astmatické doutníky, ale ty současně prohlubovaly problém se zvýšenou reaktivitou bronchiolů, takže je rozhodně nejde doporučit). Prostě to zlepšení nenastalo díky "přírodnímu léčitelství", ale je to poměrně běžný průběh choroby...

U "přírodních přípravků", kterými nejspíš myslíte víceméně surové bylinky, je problém, že většinou se neví, jestli vůbec fungují. Tak nějak lépe prokázané je např. antidepresivní působení třezalky, mukolytické působení máty nebo třeba podpora trávení řadou bylin, ale většinou je vlastní léčebný efekt v lepším případě jen nejistý a tradovaný. Navíc je tu jedno často opomíjené riziko, bylinky jsou z biochemického hlediska poměrně divoké sbírky xenobiotik. Po podání mohou interagovat s případnými dalšími léky, navíc tato interakce se může kus od kusu přípravku dost výrazně lišit.

+1/−1
7.10.2016 17:48

K22a63r70o77l50í57n61a 64L56y28s35o67v67á 6568957659282

Takze shrnuto - leky jsou uzasne ucinne, pomahaji a neskodi, ale bylinky jsou nanic, nijak nemuzou pomoci, maximalne si lecebny efekt vsugeruje clovek sam. A jeste maji nepeknou vlastnost, ze ovlivnuji leky a jejich ucinky.Podle vas je tedy lepsi, kdyz clovek bere plno leku, protoze vedle zakladniho leku casto musi brat dalsi na potlaceni vedlejsich ucinku, nez aby si uvaril nejaky bylinkovy caj. Pritom i o lecich se da rict, ze jejich lecebny efekt je nekdy sporny.

Samozrejme je dulezite nezanedbat vazny zdravotni stav a poradit se s lekarem, ale v pripade lehcich potizi rozhodne nejaky prirodni lek neuskodi. Tim nemyslim do sebe bezhlave cpat kdejaky vitamin, mineral a jednu bylinku za druhou.

+3/−1
7.10.2016 19:15

J44a84r51o29m49í25r 65Š51r15á86m59e42k 3377556607732

Takže uvedeme na pravou míru:

KL: "Takze shrnuto - leky jsou uzasne ucinne, pomahaji a neskodi, ale bylinky jsou nanic, nijak nemuzou pomoci, maximalne si lecebny efekt vsugeruje clovek sam."

Nepravda, to jsem nepsal. A vlastně je to i nepravda z hlediska faktických znalostí. Bylinky často skutečně nemají žádný efekt, jsou spíše pozůstatkem lidové magie než lidové empirie. Dále, pokud mají skutečný efekt, tak ten je často nekonstatní v čase (dávka od dávky jiný), protože mají proměnlivé množství účinné látky. Rozhodně není pravdou, že bylinky jako takové jsou neškodné. Naopak, často jsou velmi nebezpečné. Například mohou obsahovat účinné látky, které mohou předávkovat (rulík, náprstník,..), nebo jsou prostě chornicky toxické (podražec, některé kultivary podběle,...).

KL: "A jeste maji nepeknou vlastnost, ze ovlivnuji leky a jejich ucinky."

Nepředvídatelným způsobem. Takové "neškodné přírodní kapky" s obsahem třezalky mohou být pro pacienta na chemoterapii velmi nebezpečné.

KL: "Podle vas je tedy lepsi, kdyz clovek bere plno leku, protoze vedle zakladniho leku casto musi brat dalsi na potlaceni vedlejsich ucinku, nez aby si uvaril nejaky bylinkovy caj."

Nejprve nakupíte hromadu nepravd, abyste na základě toho vyrukovala s falešným dilema. Pokud jsou bylinné preparáty skutečně efektivní, neliší se od moderních léků ani tak mechanismem účinku, jako spíše tím, že mají výrazně nižší počet nežádoucích účinků. Čaj, macerát nebo třeba tinktura jsou v zásadě primitivní a nespecifické separační techniky, řada léků je "jen" mnohem lépe přečištěných a přesně dávkovaných.

KL: "Pritom i o lecich se da rict, ze jejich lecebny efekt je nekdy sporny."

Ano, existuje několik léků, u kterých je jakýkoliv účinek nepravděpodobný, obvykle jde o tzv. tradiční léky, tedy léky, které byly registrovány poměrně dávno, nově je třeba vždy dokládat, že jsou efektivní. Poměr účinných a neúčinných přípravků je jednoznačně vychýlen ve prospěch standardních léků. Takže i zde hloupě manipulujete.

+2/0
7.10.2016 19:44

K28a11r41o63l67í55n13a 61L78y93s43o40v64á 6288417879172

Vazeny pane, tady tohle je diskuze, kde lide pisi na zaklade svych vlastnich zkusenosti, nazoru a pohledu na svet. Vedecka polemika se vice hodi do odbornych casopisu nez na iDnes.

Ja pro zmenu nepsala, ze bylinky jsou uplne neskodne, naopak, i s bylinkami je treba zachazet opatrne a ne je uzivat bez rozmyslu. Ale rozhodne si nemyslim, ze bezni lide, kteri se leci treba bylinkovymi caji, si je vari z ruliku nebo naprstniku. :-)

O trezalce je take celkem znamo. Dokonce nektere druhy ovoce mohou take negativne ovlivnovat ucinky leku.

Kdyby byly dnesni leky skutecne tak skvele a ucinne, tak by lidi ani nenapadlo vracet se zpatky do minulosti a cerpat ze znalosti nasich predku, ale staveli by se k takove lecbe se stejnym pohrdanim jako vy. Bohuzel je mnoho lidi, kteri po letech uzivani leku ztratili nadeji, ze jim mohou pomoci. I kdyby jim prirodni lecba pomohla jen tim, ze v ni veri, je to rozhodne lepsi nez se trapit s plnymi hrstmi modernich preparatu.

Tim nijak neubiram na nepostradatelnosti moderni mediciny, ale jsou situace, kdy staci k uleve nejaky bylinkovy caj, kapky nebo treba tinktura.

Jeste bych chtela dodat, ze znakem vysoke inteligence neni jen pocet akademickych titulu a hluboke znalosti nejakeho oboru, ale take umeni bez urazek respektovat jiny nazor.

+1/−1
7.10.2016 21:08

J27a54r33o26m55í36r 22Š51r37á35m90e20k 3597696677922

Abych to shrnul, takže vy máte pocit, že když plácáté hlouposti, které jen nazvete "můj názor", najednou to nejsou hlouposti, ale je to názor, který je hodný respektu? Tak to se ovšem dost mýlíte, hloupost zůstává hloupostí bez ohledu na to, jak moc to označení uráží příslušného hlasatele. Respekt si rozhodně nezaslouží ani v rovině obecně filozofické rozpravy, tím méně pak v rovině problematiky, která je potenciálně nebezpečná.

+1/−1
8.10.2016 18:56

J39a21r94o32m46í26r 12Š31r83á72m45e63k 3867566707552

KL: "Samozrejme je dulezite nezanedbat vazny zdravotni stav a poradit se s lekarem, ale v pripade lehcich potizi rozhodne nejaky prirodni lek neuskodi. Tim nemyslim do sebe bezhlave cpat kdejaky vitamin, mineral a jednu bylinku za druhou. "

Takže tady je zakopaný pes. Vy tomu prostě ani v nejmenším nerozumíte, takže na pozadí toho, že nemáte ani ponětí o biologii, jste se připojila ke kultu "přírodno". Bohužel pro vás, váš kult je biologům k smíchu. Vězte tedy, že většina farmakologicky aktivních látek v bylinkách jsou produkty buď zpracování odpadu, nebo častěji ochrany rostlin před býložravci. Prostě jedy, které, když se jimi poddávkujeme, mohou upravit některou funkci.

Ten "nějaký přírodní lék" je v zásadě ještě víc symtomatický než skutečná symptomatická terapie. Při nachlazení si klidně nasazujte na welfare co chcete - někdo užívá grog, někdo lípový čaj. Efekt je v obou případech plus mínus stejný, nachlazení ustoupí stejně rychle jako bez léčení, jen budete mít lepší pocit z toho, že jste něco dělala. Nedělala jste ale nic, co by bylo negací nebo výjimkou skutečné medicíny, žádného "přírodního léčení" jste se nedopustila.

+2/0
7.10.2016 19:50

K94a23r95o67l53í56n73a 77L24y18s40o43v61á 6338527139322

To, ze obhajuji i dulezitou ulohu lecby bylinkami neznamena, ze o biologii nic nevim. Ostatne biologie je prilis siroky pojem. Kdyz je pro vas " prirodno" k smichu, zajimalo by mne, jak se stravujete. :-)

0/−1
7.10.2016 21:32

J80a93r59o47m57í94r 31Š31r85á10m53e15k 3387776917702

Zatím jste předvedla, že o biologii toho moc nevíte. Jistě, možná máte navrčenou systematiku bezobratlých nebo třeba cévnatých rostlin, ale znalost telefonního seznamu není znalostí biologie. Kvintesencí biologie je totiž něco podstatně jiného...

+1/0
8.10.2016 18:59

K13a62r87o23l72í78n42a 52L51y75s72o48v86á 6228527399822

Nevim, proc bych vam mela predvadet, co vim nebo ne. Telefonni seznam nazpamet neznam a botanika ani zoologie mne nijak vyjimecne nezajimaly. :-) Vy toho zase evidentne nevite moc o psychologii, stejne jako o spouste jinych oboru.

Ale pobavil jste mne, ze jste si vybral k ukazce sve prevahy a nadrazenosti zrovna slovo kvintesence, jehoz vyznam pochazi z Aristotelovy PRIRODNI filozofie, kde mu prirazuje paty element, nebesky/bozsky;-D.

No, uz je pozde a tak se jako sestinasobna babca chystam na kute. Diky vire ve zdravy zivotni styl, i pres velmi nepriznivou rodinnou anamnezu, nepotrebuji zadne chemicke leky ani prirodni prostredky, tak si dam aspon zeleny caj. A umyji se vlastnorucne vyrobenym prirodnim mydlem a natru vlastnim prirodnim kremem, diky kterym vypadam vyrazne mladsi. A ma vira v prirodno je tak silna, ze na mem obliceji nevidi vrasky ani jini lide :-).

Preji dobrou noc a hezky zivot, plny vedeckeho badani, legrace i objevovani veci mezi " nebem i zemi".

0/−1
8.10.2016 21:28

J39a43r52o48m74í10r 62Š57r19á57m34e51k 3907246647342

Hurá! Apel na slušnost tu ještě nepadl. Není slušné říct hlupákovi, že je hlupák a hlásá hlouposti. Dobře. A platí to i pro nacisty? A kde se tedy vede hranice? A je vůbec účelné vést hranici a dovolávat se nějakého pokryteckého tolerování hlouposti?

(To jsou jen řečnické otázky.)

0/0
9.10.2016 14:44

T14o83m41á80š 98T68a91t79í86č68e24k 5520792540238

S důvěrou vodsavaďsa podsavaďsa. Banální příklad, na kterém se snad všichni shodnem: Půjdu (ve skutečnosti ne!) s chřipkou k doktorovi. Ten mně předepíše paralen. Já recept hodím do nejbližšího koše, koupím si lipový květ, černý bez nebo nějaký hotový čaj, med, česnek a citrusy. Budu se léčit přírodně.

Kdo má pravdu - mudr nebo já?

0/0
7.10.2016 19:32

J60a65r91o84m47í18r 41Š68r19á49m48e71k 3257846427922

Hezká historka, jen má jednu malou vadu na kráse. Je naprosto od věci. A vlastně je to i naprostá blbost, protože Paralen nikdo soudný nenapíše na recept.

+1/−1
7.10.2016 19:53

T51o30m56á71š 57T27a34t98í97č61e53k 5780812290758

Tak já ho na chřipku předepsaný dostal, když jsem jednou kdysi musel jít k mudrovi kvůli razítku. Akorát se to teda jmenovalo paracetamol.

0/−1
7.10.2016 22:38

J88a93r15o54m96í76r 62Š97r42á29m45e32k 3497406587522

Tak to si vás nejspíš podle projevu zařadil do škatulky "trouba, který se bude cítit bez receptu ošizený". Od zavedení poplatku na recept (a to už je skoro deset let) si nikdo normálně komponovaný nenechá psát léky, které stejně nejsou hrazené, takže na recept byly dražší.

To, že vás asi zařadil správně jen napůl, je zřejmé z toho, co jste z toho dokázal vyvodit za hloupost.

+1/−1
8.10.2016 19:08

T41o24m52á39š 19T85a13t92í13č92e43k 5660232180428

Jasně, vinen je pacient! Modlíš se k bohům v bílém? :-P

A věříš při tom ve svou moudrost? :-P:-P

0/−1
8.10.2016 23:26

O16l65g69a 65P52a49v94l48í87k96o32v78á 6184598847152

Pane Šamánku, vypadá to, že obhajujete svoji profesi a vůbec se nehodláte zamyslet např. nad zkušenostmi zdejších diskutérů a přímo se děsíte, že by to lidem pomáhalo někdy více, než ta zpupná medicína.. Proč se tedy namáhat, když jste zablokovaný? Přírodní léčitelství má smysl jen pro ty lidi, kteří jsou otevření vidět problémy z více úhlů, být zodpovědní a trpěliví, ale zároveň jen pro ty, kteří umí rozpoznat podvodníky

0/−1
7.10.2016 23:30

J63a74r21o22m29í39r 86Š61r46á63m95e67k 3927836587152

Paní Petříková (heč, také umím komolit jména), mojí profesí je v podstatě biologie. To především. Dále, pokud skutečně věříte tomu, že zamyšlení rovná se akceptaci předkládaného vysvětlení bez jeho konfrontace s vlastními znalostmi (a to podstatně hlubšími - to není vychloubání, prostě splňuji profesní standardy), tak je mi vás líto, protože jste nejspíš už dávno odložila schopnost myslet do krabice na půdě. Vaše balastní tlachání o více úhlech pohledu tuto hypotézu jen podporuje.

+1/0
8.10.2016 19:03

O97l61g32a 24P17a33v91l81í75k71o13v44á 6704978167692

Zase jeden vševěd, kterému je radno vyhýbat se obloukem

0/−1
9.10.2016 9:22

P34e83t83r 81K17o53r66b93e52l 9506367640862

Tak přírodní léčbu od šarlatánství nějak viditelně oddělte i pro laiky. Doktor má diplom a tím je to dané. Přírodní léčitele nezavrhuji, ale podezřívavý vůči nim určitě jsem.

+1/−1
7.10.2016 16:13

O58l83g91a 38P38a94v58l53í86k52o41v60á 6144888367562

Za doktorem jdete s důvěrou, protože má papír, ale může to být pěkný blb, lajdák, lenoch, cokoliv. Předpokládám, že když to zjistíte, jdete za jiným a blbovi se pro příště vyhnete obloukem. Kdo jde za léčitelem s důvěrou (pravděpodobně proto, že ten léčitel má výsledky a lidé to mezi sebou šíří), také by neměl být tele, ale měl by umět posoudit, zda je u něho správně. Osobní zodpovědnost se, pane, sice v naší medicíně nenosí, doktoři se staví do role pánaboha, ale stejně ji každý má

0/−1
7.10.2016 23:43

J21a89r43o29m35í69r 86Š23r34á30m23e79k 3247696507382

Léčitel je v zásadě buď podvodník, nebo psychopat. Pokud je to pro vás známka odpovědného přístupu, tak doufám, že v profesním životě nezastáváte žádné místo, kde byste měla nějakou zodpovědnost ;-D

+1/−1
8.10.2016 18:58

T48o41m49á16š 25P85a85č15e77s 2408382347397

Já vám to shrnu velmi jednoduše - funguje to (alespoň zdánlivě) = je to přírodní léčba. Něco se pos..kazilo = to je přece jasné šarlatánství, s přírodní léčbou to nemá nic společného.

+1/−2
7.10.2016 18:42

V94i63k22t15o89r 63W24o78l53f 8962248633666

Vážně nechápu ty mínusy. Je přírodní léčba a "přírodní léčba".

0/−1
7.10.2016 16:13

J67a51r81o34m33í72r 72Š26r89á62m60e86k 3257706827272

V tom případě se otázka na vymezení týká i vás. Paní Pavlíkové se to nedaří, tak třeba víte něco víc ;-)

+1/0
7.10.2016 16:20

O43l48g63a 19P81a95v95l83í83k59o56v44á 6474848277692

Já je chápu - jedni mají jako náboženství medicínu, jiní zase se klidně nechají zplundrovat šarlatány, takže je to disciplína s mnoha nástrahami, na které si stádní lidé netroufají :-)

0/−1
7.10.2016 23:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.