Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklisté pod vlivem. Novináři zkoušeli jízdu s navrhovaným 0,8 promile

Jak to v praxi vypadá, když se na silnici vydáte s 0,8 promile alkoholu? V pondělí dopoledne si to mohli vyzkoušet novináři, které na speciální akci pozval Autoklub České republiky. Chtěl tak demonstrovat, že návrh Senátu, který by povolil alkohol cyklistům na cyklostezkách a silnicích 3. tříd, je nebezpečný. Výsledky testu to podle něj potvrdily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F72r26a52n65t35i40š38e74k 55P15á42p17a85y 2762929367217

Tá skúška nestála za nič. Merali im alkohol aj v priebehu skúšky ? Keď chlastali, až nafúkali 0,8 promile a potom išli jazdiť, tak v priebehu skúšky musel obsah alkoholu narásť nad 0,8 promile.

+1/0
7.10.2016 8:32

M13i48c36h55a94l 98H13u81d58e98c 1662260329401

Přátele a lidé zdravého rozumu pomožte změnit tuhle hovadinu jsme pro dvě piva na kole. připojte svůj podpis pod e-petici na stránce http://e-petice.cz/petitions/cyklisto-na-zdravi.html Jedině společně dokážeme že nejsme opilci jak na tomhle ubohém videu. Jsem iniciátor akce Cyklisto na zdraví pokud by někdo chtěl jakoukoliv formou pomoci se sběrem podpisu ozvěte se děkuji Michal

+1/0
5.10.2016 17:08

J15a98k54u24b 34M49a96t25ě84j91ů 5335332361685

Ja se jen zeptam na jednu vec, kterou stale uplne nechapu. Proc jsou ty dve piva tak dulezita k tomu jezdeni na kole? Ja totiz stale dokazu pochopit, proc by se nemelo jezdit na kole a pit pivo, ale nedokazu pochopit, proc by se melo pit pivo k jezdeni na kole.

0/−2
5.10.2016 17:36

M94i75c15h45a79l 79H37u66d78e98c 1772260499831

Také nechápu plno věcí a buď je chci nebo nechci pochopit.

+2/0
5.10.2016 17:39

F76r40a70n57t33i73š37e18k 41P61á68p85a23y 2862629437317

Nie je to až také ťažké pochopiť - kto jazdí na bicykli (a nemyslím tým presun z domu do samošky), obyčajne je smädný a najlepšie je dať si na to pivo. Skúste to a pochopíte.

0/0
7.10.2016 8:36

M71a72r44t86i82n 92V30o46j52á13č47e30k 9553467171106

4-5 panáků je snad hodně na 0.8 promile

+3/0
5.10.2016 14:10

M23i48c54h30a74l 10R61e41j85z44e53k 5766937655491

Pokud nejsi 50kilova slecinka, tak ani ne.

0/0
5.10.2016 17:12

M14a44r76t15i53n 15V95o92j47á50č21e80k 9693887871856

proč já ? ta reportérka pila

0/0
6.10.2016 21:24

P25e60t84r 10K47o18n22í55č71e20k 8124102475495

A dotaz na cyklisty: to vám na tom výletě nestačí nealko pivo? V čem je rozdíl?

0/−2
5.10.2016 10:59

R52o52b85e62r43t 84P77a40c63i94n26a 7544169785631

V chuti. Například. A značný.

+2/0
5.10.2016 13:05

M29i90c51h97a57l 38H26u18d64e12c 1942310309431

Jaký je rozdíl mezi sexem a onanii? :-)

+2/0
5.10.2016 17:36

P42e12t95r 55K96o96n68í93č17e54k 8134172835965

Navíc je rozdíl mezi novinářem, který do toho jde jako do vědomého pokusu, a cyklistou jedoucím třeba v deset večer z nějaké akce, který se už vidí v posteli.

+1/−1
5.10.2016 10:54

O89t83o 91R11e43i91t52e29r 5600124891214

tak, automobilisti by najradsej zakazali vsetkych cyklistov: " Chceli by ste ako vodič auta aby okolo vás išiel cyklista?" Jasné že nie, nikto nestojí o komplikácie...

0/0
5.10.2016 9:33

D36a44n31i60e48l 62P56r96o31c92h30á98z19k80a 2936343839950

Místo, aby místo nesmyslné nulové tolerance udělali osvětu k chodcům, kteří se ve velkém chovají jako kamikadze tak to radši budou pindat kvůli pár desetin promile. Když vidim ty lidi co přecházej na přechodech aniž by se jakkoliv rozhlédli přijde mě to absolutně šílené. Jsou dvě hlavní sociální skupiny a to mladí lidé, kteří zjevně nemají ŘP a pak důchodci, kteří jsou již senilní. Asi si všichni myslí, že když jsou na přechodu tak jsou nesmrtelní. Alkohol na kole je absolutně marginální záležitost a to už s ohledem na to, že je hlavně ohrožený ten cyklista.

0/−1
5.10.2016 0:23

M94i49l53a29n 27S80e19n92f87t 1386900237501

pokud to neschválej tak chodec bude taky pokutován,,,,, a myslím že 0,6 by mohatě stačilo když si cyklista dá 1 pivo a pojede dál tak to vyjezdí raz dva,,,,,:-(

0/0
4.10.2016 20:38

J92a64n 85T70a34r71a56b16a 4496606869749

Důvěryhodnost podobného experimentu v režii PČR a Autoklubu ČR je nulová. Všechny okolní státy mají daleko méně utažený režim, u nás to hyperbyrokracie dotáhla ad absurdum a teď když senátoři dostali rozum a jednu z mnoha extrémních norem chtějí poslat k ledu, podobní šašci dělají veletoče aby dokázali že nesmysl není likvidovatelný.

0/0
4.10.2016 20:15

J96a62k91u91b 61M96a27t44ě63j16ů 5495662171265

Ja s Vami nesouhlasim. Sice mate pravdu, ze duveryhodnost testu je nulova, nicmene si myslim, ze je dobre, ze mame nastavenou nulovou toleranci alkoholu jak za volantem, tak za riditky. Osobne jako cyklista vubec nemam problem nepit. Je to pro nekoho tak strasne tezke chvili nepit? To nedokazete byt pul dne bez alkoholu? V mnoha zemich EU mate povolen alkohol i za volantem a myslite si, ze je to tak spravne? Problem je v tom, ze pokud nejaky limit nastavite, tak na nej budou lidi hresit. Pokud mate nastavenu nulu, tak by zde mela byt nejaka tolerance (treba do 0,2 by byla nejaka nizsi pokuta, treba do tisice korun, ale stale by se jednalo o prestupek). Muze se stat v podstate kazdemu, ze je nekde na oslave a druhy den jede autem a nejaky zbytkac mu zustane. Jaky je ten duvod, proc by mel cyklista mit povolen nejaky alkohol?

0/0
5.10.2016 14:38

M50i51c55h73a28l 15H17u51d36e43c 1332200699621

prosím připojte svůj hlas na petici za schválení zákona http://e-petice.cz/petitions/cyklisto-na-zdravi.html

0/0
5.10.2016 17:37

J37o89s54e88f 66P53o30l27í26v10k36a 1402727776869

A není to zbytečná diskuze? Když jsem bydlel ve městě, za rok jsem najel na kole zhruba 4000 km, většinou na hlavních cyklotrasách. Přesto jsem potkal hlídku kontrolující cyklisty (bez ohledu na to, jestli mě stavila, nebo ne) tak jednou za 2 roky. A tak jsem denně potkával plni cyklistů jedoucích jak dobytek - neosvětlených, neukazujících, porušujících všemožné zákazové či příkazové značky atp.

Tak k čemu nějaká diskuze o alkoholu, když jsou kontroly tak řídké, že každý spoléhá (a má prakticky jistotu), že ho nikdo nechytí? Snad jen pro případ nehody to má význam. Jinak ne.

+1/0
4.10.2016 20:09

M85i25c28h62a18l 31H15u60d75e41c 1802660549361

Asi proto že je to protizákonné

+1/0
5.10.2016 17:10

J57a68r50m37i64l 17V72e61p59ř10e63k 94S33t34. 5546465874419

To nebyl test, ale divadlo. Na co by jezdil normální cyklista nějaký slalom speciál? A pane Václavík, zdá se, že vy budete ten provokatér, který za všech okolností tvrdí určité dogma. Jedno pivo vám nemůže nic udělat a navíc ho velmi brzy vypotíte, jestli teda něco chcete ujet. Takže jedete-li celý den, musíte jíst a pít. A nezlobte se, po jednom nebo dvou pivech nemohu být v tomto případě opilý. Obyčejná voda vás moc neposílí a cukernaté nealko ani nepřijde k chuti, ani nezažene žízeň. A o obsahu škodlivin v těchto nápojích víme své.

+4/0
4.10.2016 20:06

G39e63o49r28g 14K57o61m40b32e39r77e56c 9844851756891

5 panaku whiskey a pivo. Tak to mela aspon 2 promile a ne 0,8

Zajimavy ze v Nemecku je pro cyklisty hranice 1,6 promile a nehod taky nezpusobi vice. Cimpak to asi jè? Alkoholem asi tezko.

+6/0
4.10.2016 16:36

K67a41t85e12ř18i69n23a 34H65u27t97o22v96á 9791165380537

Celkovým slušným chováním řidičů (auta i kola) a větší sítí cyklostezek?

0/0
4.10.2016 16:46

J49a37n 89T85a39r64a92b74a 4336846439829

....nebo tím, že cyklista s dvěma pivy žádným rizikem není.

+5/0
4.10.2016 20:16

S12l25a77v29o42m65í23r 60Š84t32ě68p50á25n 1628854582484

Na cyklostezkách ať si jezdí klidně se třema, ale na silnici ne a to ani na III. třídě !!! v noci někde na klikaté silnici je potíž i střízlivý cyklista

+1/−2
4.10.2016 16:07

J43a51n 32T48a13r45a57b84a 4136376769929

Pak zakažte cyklisty a ne pivo, když s nimi neumíte na silnici koexistovat.

+4/0
4.10.2016 20:17

M36i84l84a78n 50S62e12n30f92t 1636230927771

a chodce taky zakázat

+2/0
4.10.2016 20:40

J67a26k67u49b 70M76a77t44ě36j89ů 5425202431985

Ja si nemyslim, ze to je tim. Stale je spousta cyklistu, kteri neznaji naprosto zakladni pravidla anebo je zamerne nerespektuji. Dost casto jezdim Litomerice - Usti nad Labem. Podel Labe je celkem pekna cyklostezka a hromada cyklistu jede po silnici. Dokud je silnice siroka, tak je to v podstate jedno, ale jakmile se zuzi, ze je akorat tak na mijejici se auta, tak to problem je. A to nemluvil o tom, jak v techto uzkych mistech potkate dva cyklisty vedle sebe roztazene pres cely jizdni pruh. Tim nechci hazet hnuj na vsechny cyklisty a ani tim nechci tvrdit, ze se vsichni ridici chovaji spravne. Spis narazim na to, ze v CR stale neexistuje dostatek respektu a slusnosti a pak to podle toho vypada. V Nemecku jsem takoveho cyklistu potkal jen jednoho a ten byl tmavsi nez Ray Koranteng.

0/0
5.10.2016 14:56

M79i29l43u38š37e 46K67o57h47o83u70t73k98o82v37á 3556788380397

Jelita. Projeli by to střízliví?;-D

0/0
4.10.2016 15:12

J70a44n 28V89á45c42l60a97v57í10k 3932516671169

Odjeli si to předtím za strizliva, aby bylo srovnani.

+1/0
4.10.2016 15:42

M62i32k11u58l35á84š 56L20é19v77y 5822775954761

Expert Autoklubu ČR by si měl všimnout, že tolerance 0,8 prom nemá být povolena pro cyklisty na silnicích ale pouze na cyklostezkách!

Takhle to vypadá když někdo neví přesně o jakém návrhu zákona mluví!

+4/−2
4.10.2016 13:56

R93o16m79a21n 14D80o72r64s60k39ý 1976954760478

Vážně ? A vy víte přesně o čem píšete ???

Podíval jsem se totiž na znění oné novely a .... "Řidič, který řídí jednomístné jízdní kolo a jede na stezce pro cyklisty, účelové nebo místní komunikaci anebo na silnici III. třídy, může před jízdou nebo během jízdy požít alkoholické nápoje za podmínek, že zjištěný obsah alkoholu u řidiče nebude vyšší než 0,8 promile" ...

+1/−1
4.10.2016 14:30

J19a57n 52T42a12r66a46b60a 4366956539529

Problém není v tom, jestli smí mít 0 nebo nulaosm ale v tom, že náš zákonný paskvil považuje cyklisty za řidiče. Tím celý problém vznikl a nesouvisí jen s pivem, dává vymahačům desátků (na obranu PČR nutno konstatovat, že hlavní hit téma buzerace je to především pro Městapo) řadu dalších možností jak buzerovat a kasírovat.

0/0
4.10.2016 20:20

R82o60m34a50n 16D66o45r82s13k51ý 1306824460868

Chapu, ale jednou jsou ucastniky silnicniho provozu a souhlasili s podminkama, ktere pro ne plati. A pokud nejaky ozraly clovek zavini nehodu, tak si musi nest nasledky a je mi jedno, jestli jel na kole, motorce nebo v aute. Uz jen opity clovek ma radius sveho kymaceni treba 2m a vyhybat se jim je nekdy opravdu nebezpecne. Radius opileho cyklisty muzou byt (dle mne) klidne 4metry...a takove nechci potkavat v noci na silnicich. (Ozraly chodec nepujde domu x km, kdyz ma doma kolo a navic je to "povolene")

0/0
4.10.2016 20:39

K43a97t70e70ř60i38n18a 18H10u61t34o50v74á 9381405430787

U nás ve městě jsou cyklostesky spojené s chodníkem. Takže místo pod auto, budou opilci vrážet do kočárků. Krása

+1/−4
4.10.2016 14:48

M82a67r61e96k 21Š39e20b32e40l59a 6924438661375

hmm.. mozna kdyby meli cyklisti kde projet a nemuseli se vyhybat psum bez voditka, maminkam tlacicim 2 kocarky vedle sebe a chaoticky pobihajicim detem, potom by ty problemy nebyly... Mimochodem vy jste nekdy videla, ze by cyklista kolem vrazil do kocarku? Pochybuju... Pokud vam kola tak vadi, nechodte s kocarkem na cyklostezku.

+2/−1
4.10.2016 15:35

K69a94t25e33ř48i88n64a 45H24u44t74o59v72á 9251645900167

Jako cyklista vím, že se nejezdí ani po chodníku, ani v prostředku silničního pruhu, nebo spolu s dalším kámošem vedle sebe. Taky jako cyklista vím, že na cyklostesce spojené s chodníkem nemá cyklista skoro žádná práva. A taky jako cyklista dodržuji značky zákazy vjezdu kol.

Jenže dneska každý vidí jen svoje práva. A to i tam, kde žádná nemá

0/−2
4.10.2016 16:44

M52a69r71e46k 25Š84e89b31e68l60a 6474298771245

Diky za prednasku dokonaleho cyklisty...kdyby byli vsichni jako vy, svet by byl hned lepsim mistem ;-D Ale proc to pisete jako odpoved k memu komentari?

0/0
4.10.2016 18:15

S73t42a34n64i55s59l15a91v 53K24r47e52j27c32a61r 6657946673484

Ale mne by zajímal dovětek - po skončení testu se tito frekventanti odebrali do svých domovů svými superby a M3 i s těmi 0,8 promile v krvi!! Nebo, že by opodál stáli dopraváci a prováděli kontrolu. Nebezpečné je i v těchto případech spoléhat na čekající rozvoz, viz případ pana Krampola a spol. při cestě na Brněnské vystoupení.

+1/0
4.10.2016 15:27

R53o50m73a94n 89D53o20r35s11k78ý 1376264250468

Pravda... ale myslím, že když to bylo 10m od metra I.P.Pavlova, tak že šli pěšmo...

0/0
4.10.2016 15:49

O29t10o 26S48a59t19i41n11s60k25y 4574970710671

V USA je pro ridice povolen limit 0.8 a nikdo tudiz neresi, kdo kolik vypil. Praxe je takova, ze pokud nespacham prestupek, nebo nebouram, tak mne nikdy nezastavi policajt, aby mi dal preventivne dychnout.

Vsichni tu cti zakladni pravidlo odpovednosti ze nikoho neprejedu. Ridici tu jsou mimoradne ohleduplni a opatrni i za strizliva.

V cesku je s alkoholem problem, diky prirozene bezohlednosti a agresivite ceskych ridicu.

+5/−2
4.10.2016 13:34

J66a69n 12V65á79c79l34a73v10í47k 3432206441349

I pres tu Vami vyzdvihovanou ohleduplnost a opatrnost je v USA vyssi počet umrti v souvislosti se silnicni dopravou a to jak na počet vozidel, tak na počet obyvatel...

Vzhledem k bezohlednosti a agresivite ceskych ridicu a staršímu vozovému parku v CR my z toho vyplyva, ze americky system je horsi a měli bychom zustat u toho naseho.

0/0
4.10.2016 15:38

P13a22v25e96l 31K16u96b31i44š27t45a 7576174512880

To se zase řeší kraviny a ještě takový manipulativní článek.

Ve většině zemí v Evropě se s 0,5 promile může řídit auto a v některých i s 0,8 promile (Švýcarsko, ...). Cyklista tam vůbec nikdo neřeší. A na silnici se vám nestane, že by vás preventivně zastavila policie a dala vám dýchnout.

+4/0
4.10.2016 13:25

S57t47a90n81d51a 67C41h76v71o46s44t 1212558

Zajimava statistika nehod zpusobenych pod vlivem: za rok 2015 celkem 4544 nehod pod vlivem, z toho do 0,5 promile pouhych 10% z tohoto poctu. Cili vetsina viniku pod vlivem jezdi jako kary (2800 nehod nad 1,5 promile). Do 0,5 promile je tedy riziko, ze zpusobim nehodu, minimalni. Celkem bylo za rok 2015 hlaseno pres 93.000 nehod, toho 2513 vinou cyklisty (pod vlivem 738 nehod cyklistu).

+1/0
4.10.2016 13:20

T10o78m15á48š 73R16e97k48t98o60r 1768654707459

Když je člověk "pod vlivem" tak kolo prostě vede. A na cyklostezce či polňačce mi přijde řešit alkoho vůbec jako nesmysl.

+4/0
4.10.2016 13:18

J34a84n 30V32á72c82l83a51v10í51k 3382916661709

Když je clovek pod vlivem, tak často neuvazuje dost racionalne, aby si uvedomil nejake nebezpečí a kolo vedl...

0/0
4.10.2016 15:41

J45a53n 60D85l93o50u31h65ý 8226950823100

On totiž z toho kola spadne...

0/0
4.10.2016 18:28
Foto

T53o50m57á86š 24J25a80n31a17t90a 8514231

Ať se tu handrkuje a zviditelňuje kdo chce. Já si na cyklovýletě to pivko na posilněnou stejně dám a handrkování o tom, jestli hazarduju se životem, nebo ne budu ignorovat, protože nejsem blbec a vím kdy bych měl přestat pít.

+3/0
4.10.2016 13:15

J71a38n 71V57á78c62l19a81v49í36k 3132556981899

Neříká o sobě tohle každý alkoholik? :-)

+1/−2
4.10.2016 15:41

J70a29n 23P68e72r33n49i71k 8380431928236

Jen dotaz: kde v silnicnim provozu se jezdi slalom nebo po kladine? O cem ten test vypovida? Jinak alkohol zpusobuje cca 23% dopravnich nehod, zbylych 77 zpusobuji ti zmetci, co piji Ondrasovku, Mattoni a jine stenolezy a prave na ty h@jzly je potreba si davat sakra pozor.

+3/0
4.10.2016 13:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.