Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Snowden chce jet do Osla pro cenu od PEN klubu, soud mu odmítá dát záruky

Norský odvolací soud se ve středu odmítl zabývat žádostí bývalého konzultanta americké Národní agentury pro bezpečnost (NSA) Edwarda Snowdena, aby mu Norsko dalo záruku, že ho nevydá do Spojených států. Potvrdil tak červnové rozhodnutí soudu nižší instance. Snowden chce v listopadu přicestovat do Osla kvůli převzetí ceny, kterou mu norský PEN klub udělil za boj za svobodu slova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E64l24i70š77k86a 62V31e23s75e76l11á 4343898414274

Evidentně jste o tomto případu moc neslyšel. Snowden nic nezveřejnil. Snowden pouze předal informace novinářům a nechal je, aby po zralé úvaze zveřejnili potřebné informace.

Ano, salámová metoda ukrajování lidských práv a svobod začala bohužel i ve Švýcarsku. Místo abychom se snažili redukovat masivní dozor nad populací, tak ho zavádíme ještě víc. Jenom protože soused taky protiústavně šmíruje. To by Orwell koukal! Na druhou stranu nepůjde ve Švýcarku o žádné masové šmírování ala USA. Půjde odhadem o tucet případů ročně, sledované osoby budou muset být dodatečně informovány, že byli sledováni. Sledování podezřelého bude muset být povoleno federálním soudem, ministerstvem obrany a kabinetem. (http://bit.ly/2d5h9pc)

Slovy Benjamina Franklina: "Ti, kteří by se vzdali základní svobody, aby získali trochu dočasné bezpečnosti, si nezaslouží ani svobodu, ani bezpečnost."

0/−1
28.9.2016 21:42

J74i97r28i 57V27o37n62d80r93a47c43e71k 5496192145905

Ještě jednou díky, Snowdene, že jsi potvrdil to, co většina lidí do té doby jen tušila. Že nás NSA protizákonně šmíruje, o čemž šéf amerických tajných služeb lhal dokonce v Kongresu. P.S. Klišé "Kdo nedělá nic protizákonného, nemá se čeho bát", platí i pro NSA, nebo ne? :-)

+4/−1
28.9.2016 18:58

D78a83v86i66d 43Š94a44f23r87á26n94e72k 5847674157593

Copak, země, která stvořila Gulagy pro vlastní lidi, se tak skutečně jeví i zevnitř?

+1/0
28.9.2016 18:39

P11a91v78e39l 63T86e79s40a11ř43í76k 6390533890805

Nějak se mu soudruhovi už zřejmě v Rusku nelíbí, tak to zkouší jestli by se nemohl přesunout jinam. No užil si 5 minut pochybné slávy a teď musí naprosto správně platit.

On už i Depardie v Rusku přišel na to, že je Francouz a do Ruska se "nehodí", takže odpálil do Belgie.

+3/−4
28.9.2016 18:21

M14i71c84h32a50l 12M74i83n78a62ř15í68k 9102416899958

Armáda USA za posledních deset let zabila víc než milion civilistů. Každý, kdo zabrání terorismu a válečným zločinům páchaných americkou armádou, je hrdina.

Snowden je tedy hrdina.

Žádný terorista nezabil tolik civilistů, jako americká armáda.

+1/−1
28.9.2016 17:36

F35r41a82n69t57i40s74e37k 90K13u55b64i10k 9281155690964

to jsi jeste nepocital ty cestujici z boeningu.

0/0
29.9.2016 9:41

P45e90t10e98r 45B63a56k36i17č 1989759575270

Ktorého?

0/0
29.9.2016 11:45

M78a98r21t47i50n 96B69i30t32t72n96e57r 4402466556195

Jakožto Evropan vnímám čin pana Snowdena jako prospěšný. Poukázal na nelegální prakticky amerických tajných služeb, které směřovaly mimo jiné i proti jejich spojencům v Evropě - tedy nám.

Kromě toho se díky tomu také rozpoutala veřejná diskuze například o tom, že americké IT firmy jsou tajnými službami v USA zneužívány ke špehování koncových klientů těchto firem. A dlouhodobě to snad bude evropské vládní orgány a firmy motivovat k tomu, aby se orientovali na evropská řešení, nad kterými nebudou mít americké tajné služby dohled.

Pokud máme mít šanci v konkurenčním soutěžení s USA například, tak toto je dost zásadní a zřejmě to bylo dlouho podceňováno.

Chápu, proč mne za jistých okolností (s rozhodnutím soudu) může špehovat česká tajná služba nebo policie. Ale nerozumím tomu, proč bych měl souhlasit se špehováním mně nebo českých, či evropských občanů a firem ze strany USA. Sice spojenecké, ale přeci jen cizí země.

+11/−2
28.9.2016 16:46

H83a60n57a 45K70r64i49v88a95n89e77k 2351435492413

Vsechny rozvedky spehuji, i spojence. Po "Snowdenovi" se priznali i Francouzi, ze spehuji. Nic noveho.

+3/0
28.9.2016 16:50

M97a78r73t33i56n 53B62i77t17t98n76e22r 4272136506155

Tajné služby jsou vázány zákony (jich se týkajících) stejně, jako kdokoli jiný. Tajná služba je prostě úřad. Pokud úřad porušuje zákony a jeho zaměstnanec to zveřejní, že ten úřad porušuje zákony, nevidím na tom nic špatného.

Nevím nic o tom, že by zákon nebo ústava říkala něco o tom, že všichni jsou povinni zákony dodržovat, ale tajné služby stojí nad zákonem a ústavou.

+2/−1
28.9.2016 16:57

M26i10r26o33s47l28a22v 56D24v58o31ř50á59k 9295430857825

Kdyby takhle postupovali Britové,nikdy by se jim nepodařilo oblafnout Němce ohledně dne "D". Například.

+2/0
28.9.2016 17:20

M41a98r78t66i23n 98B65i31t82t49n45e92r 4512326856545

Vysvětlete prosím.

Myslíte den D - Brexit? Nebo den D - vylodění v Normandii? O obou případech se dá říct, že Němci byli dost překvapeni. ;-)

A jak konkrétně musely britské tajné služby porušovat zákony Velké Británie, aby oblafly Němce? Navíc pokud myslíte vylodění, tak to bylo za války ne? A Němci byli nepřátelé. Nevím nic o tom, že by USA byly ve válečném stavu (ve kterém jsou občanská práva a svobody dost omezeny).

0/−1
28.9.2016 17:27

M84i60r34o26s26l92a78v 65D26v19o97ř31á21k 9275860647905

Tajné služby v případě nouze postupují způsobem "účel světí prostředky",tedy lžou,v případě dne D mezi jiným použili tělo vojáka zemřelého na zápal plic.

Ani v míru tajná služba přátele a nepřátele moc nerozlišuje,USA například Německo sledovaly aby Obama mohl předvídat německé reakce na své kroky.

+2/0
28.9.2016 17:36

M39i84r13o71s47l13a11v 60D11v63o77ř76á62k 9715360457945

P.S.

Není to pěkné ale běžné to je. Od toho jsou ty služby tajné.

+2/0
28.9.2016 17:45

M74a68r18t68i65n 48B29i22t49t14n10e43r 4192656626795

Mnoho lidí v případě nouze postupuje způsobem, že účel světí prostředky.

Lidé v nouzi lžou, kradou, dokonce i zabíjí. Někteří na to potřebují větší nouzi, jiným stačí jen velmi málo. Část podnikatelů třeba používá různé nelegální triky nebo podvody, aby zvýšili své zisky.

Není to sice pěkné, ale běžné to je. Pokud tajné služby zaměstnávají ten typ lidí, kterým stačí k porušení zákona málo, tak to sice chápu, ale nijak to tajné služby přeci nezbavuje odpovědnosti.

A když nějaký zaměstnanec poukáže na nelegální praktiky svého zaměstnavatele, tak je to podle mně pro společnost jako takovou dobře - a tím víc pro zahraniční zákazníky takové společnosti. A to bez ohledu na to, že taková aktivita je v daném odvětví celkem běžná.

+3/0
28.9.2016 18:33

M12a22r46t81i82n 46B56i32t65t24n39e11r 4882636466715

Navíc - kdyby byl Snowden Číňan, který by přišel s odhalením toho, jak čínská tajná služba porušuje zákony Číny při špehování vlastních občanů a toho, jak konkrétně špehuje Evropu a evropské představitele, tak pro mně, z hlediska Evropana, by to rozhodně byl prospěšný a záslužný čin.

A to bez ohledu na to, že jinak je Čína důležitý obchodní partner Evropy i České Republiky.

+1/0
28.9.2016 16:59

M84i26r51o28s55l31a73v 46D83v59o97ř98á11k 9265910977255

Kdyby byl Snowden Číňan,je už dávno po smrti a my bychom řešili něco jiného. :-)

+1/0
28.9.2016 17:55

M96a59r59t89i63n 22B38i21t84t12n50e19r 4282336846675

Pokud by ho Číňané dopadli v Číně (Američané Snowdena v USA nedopadli), tak by ho pravděpodobně popravili (to ostatně byť čistě teoreticky hrozí Snowdenovi i v USA).

Ale pokud by Číňané hypotetického čínského Snowdena v Číně nedopadli a on jim třeba přes Rusko uprchl do USA, tak pochybuji, že by ho zavraždili tam.

0/0
28.9.2016 18:36

J92a23n 44B33a79b47i98č96k33a 9473579313487

Kdyby to udělal nejaký ruský Snowden a vyzradil ruská tajemství, tak by to byl špinavý zrádce.

+2/0
28.9.2016 16:45

M32a40r84t90i14n 85B81i31t13t23n16e70r 4282326376645

Pro západ by to byl hrdina, který by poukázal na diktátorské a nelegální praktiky tajných služeb v Rusku. Byl by široce oceňován a vyzdvihován jako někdo, kdo pomohl chránit lidská práva a svobody a kdo je prospěšný dokonce i demokratické opozici a obyčejným lidem v Rusku.

+1/0
28.9.2016 16:47

M35i22r41o72s67l97a83v 80D72v78o22ř89á65k 9885890637635

Ovšem byl by oslavován in memoriam.

+1/0
28.9.2016 17:57

E62l27i77š43k41a 80V81e55s36e88l10á 4373628604254

Je zajímavé, jak se tu řeší, že Snowden porušil podepsané smlouvy. U soudu totiž taky neobstojí, když podepíšete se sousedem smlouvu, že můžete znásilňovat jeho dceru. Americké tajné služby tajně porušovali ústavu a jejich představitelé o tom lhali před kongresem pod přísahou (Clapper). Snowden je v exilu a ti co lhali u kongresu dodnes ve svých funkcích. Whislebloweři jsou v těchto případech chráněni. Nikdy bychom neměli zapomenout, že vše co se událo v nacistickém Neměcku bylo tehdy legální, takže bychom neměli slepě polykat propagandistické povídačky společenských elit, ale také používat selský rozum.

+5/−2
28.9.2016 15:57

H14a59n31a 92K41r59i26v40a18n82e52k 2201275952293

Az vam bouchne bomba pod zadkem, budete prvni kdo bude kricet "co delala policie, jakto, ze tomu nezabranila?" . ;-D

+1/−3
28.9.2016 16:06

M90a64r47t14i81n 92B30i39t23t56n17e64r 4702746766855

Pokud paní Veselé bouchne bomba pod zadkem, křičet již pravděpodobně nebude.

Na druhou stranu, za posledních sto let mnohem víc lidí umřelo díky zvůli státního aparátu, než kvůli teroristům.

+3/−1
28.9.2016 16:35

H55a94n20a 20K19r13i92v65a42n49e25k 2731605182163

To je samozrejme cerny cynicky humor.

Ale dokud budou existovat terorismus, mafie, obchod s bilym masem, detska pornografie atd., bude existovat i tajna sluzba, ktera (bohuzel) musi nekdy zajit i za hranici legality.

A !!!: kdo se chova korektne, muze byt v klidu.

+3/−2
28.9.2016 16:47

M76a71r41t32i67n 13B12i82t20t39n91e79r 4842516606695

Pokud jde kdokoli za hranici legality, porušuje zákon. Pokud to může udělat tajná služba (při všech svých možnostech a pravomocích), proč by to nemohl udělat pracovník tajné služby?

Tedy pravidlo je, že když někdo porušuje zákon, tak mohou být jeho zákonná práva omezena (už při podezření například soud může vydat rozhodnutí, že určitá osoba může být sledována, vzata do vazby, nebo jinak omezena).

Zde tajná služba prokazatelně porušovala zákony. Připadá mi tedy logické, že někdo naopak pak porušil práva této tajné služby ve prospěch zveřejnění informací o tom, že tato tajná služba páchá nelegální činnost.

Přeci když bude někdo dělat účetního někomu a zjistí, že dotyčný je mafián, tak je jeho povinnost to ohlásit na policii. Bez ohledu na to, k čemu je vázán smlouvami zaměstnaneckými.

Když někdo odhalí nelegální činnost policie, asi to může jít nahlásit na nějaké vnitřní oddělení nebo tajné službě.

Ale když někdo odhalí nelegální činnost tajných služeb, tak zbývají už jen média, jakožto hlídací psi demokracie jako takové.

Tak jako tak, upozornit na nelegální činnost zaměstnavatele, je podle mně právo a svým způsobem i povinnost každého zaměstnance.

+1/−1
28.9.2016 16:55

H43a15n66a 63K32r85i18v23a87n70e80k 2711415772563

Hezka teorie. :-)

No, az teroristi nahlasi, ze v pristi patek nechaji vybouchnout bombu na letisti XY, aby se mohli vsichni pripravit, tak bude i tajna sluzba jednat korektne.

Cau, preju pekny den a sladke sny.

+2/−1
28.9.2016 16:59

M78a15r49t40i92n 39B51i19t81t53n22e10r 4802276326185

Vtip je v tom, že já nemám důvod bát se teroristů víc, než jakýchkoli jiných vrahů. A to bez ohledu na to, že je to teď populární téma. Ostatně nebezpeční nejsou migranti, ale politici, kteří je sem masově pustili. To oni měli moc rozhodnout, zda sem tito lidé přijdou nebo ne a oni ji zneužili. Tedy opět to podle mně ukazuje, že nebezpečnější je zneužití moci v rukou státu, než v rukou občanů - či třeba i zločinců.

A vzhledem k tomu, že mám rád historii, tak vím, že státem nebo jinou podobnou mocí organizované vraždy (včetně válek), jsou svým rozsahem pro lidi podstatně nebezpečnější, než jakákoli kampaň teroristů.

Stát má obrovské pravomoci. Má mnohem větší možnosti lidi chránit, ale také vraždit, pokud se rozhodne. A k tomu, aby ty pravomoci nezneužíval, slouží právě zákony, které jsou i jakousi dohodou mezi lidmi a státem. Stát, který nedodržuje zákony a lidská práva je prostě diktatura.

Přeji pěkný den i vám.

+3/−1
28.9.2016 17:04

M24i80c79h80a67l 93M53i83n90a62ř27í44k 9952326399508

Je to frajer. Klobouk dolu pred lidma, kteri se umi postavit proti americkemu terorismu.

+2/−3
28.9.2016 15:02

H42a82n23a 74K44r20i67v40a90n94e83k 2191195842363

A to, ze ten vas "hrdina" Snowden pomohl prozrazenim tajnych dat islamistum (islamskym teroristum), to vam nevadi?

+3/−1
28.9.2016 15:10

E95l64i61š65k89a 61V96e87s83e60l65á 4493398214174

Nic takového nebylo prokázáno. Tajné služby nejsou schopné zasáhnout ani když jsou na nebezpečí upozorněni a teroristi používájí ke komunikace nešifrovanou komukaci přes SMSky (viz. Francie).

+1/−1
28.9.2016 15:48

H22a59n23a 70K66r97i13v57a73n13e23k 2481885712193

Snowden zverejnil jmena lidi, ktera am. rozvedka sledovala, to dokazane je.

.

Mala poznamka: Minulou nedeli Svycari odhlasovali zakon ktery umoznuje tajne sluzbe legalne odposlouchavat telefony a sledovat internet. Dodnes byla svycarska rozvedka odkazana na cizi rozvedky, take na americke. Dodnes diky tomu sedi nekolik islamistu, zijicich ve Svycarsku, ve vezeni.

Tajne sluzby bych nepodcenovala, nejsou hloupejsi nez islamisti.

+1/−1
28.9.2016 15:56

M43i73c15h35a31l 79M44i65n49a87ř44í93k 9382246779708

Armáda USA ročně zabije daleko víc civilistů než pár zoufalých teroristů.

0/−1
28.9.2016 17:33

E37l29i83š82k33a 95V47e27s38e91l16á 4873618754234

Evidentně nejste o tomto případu moc informován. Snowden nic nezveřejnil. Snowden pouze předal informace novinářům a nechal je, aby po zralé úvaze zveřejnili potřebné informace.

Ano, salámová metoda ukrajování lidských práv a svobod začala bohužel i ve Švýcarsku. Místo abychom se snažili redukovat masivní dozor nad populací, tak ho zavádíme ještě víc. Jenom protože soused taky protiústavně šmíruje. To by Orwell koukal! Na druhou stranu nepůjde ve Švýcarku o žádné masové šmírování ala USA. Půjde odhadem o tucet případů ročně, sledované osoby budou muset být dodatečně informovány, že byli sledováni. Sledování podezřelého bude muset být povoleno federálním soudem, ministerstvem obrany a kabinetem. (http://bit.ly/2d5h9pc)

Slovy Benjamina Franklina: "Ti, kteří by se vzdali základní svobody, aby získali trochu dočasné bezpečnosti, si nezaslouží ani svobodu, ani bezpečnost."

0/−1
28.9.2016 21:46

Z17d25e74n26ě91k 43V14e88l37í77n93s72k82ý 3329137734431

Pro slečnu Kateřinu. Máte popletené i to základní, na čem se zarputile točíte. Svobodu slova. Vezmu to Vaším způsobem. Definujte nám, jak si představujete svobodu slova. ... Tu Vaši definici bych opravdu chtěl vidět.

Já Vám pomůžu. Porušování svobody slova znamená, že státní orgány občana rovnou zavřou za to, že občan si dovolil něco říci - aniž by stát onoho občana předem nezavázal, že se to něco nezveřejňuje. To není případ Snowdena. Snowden něco podepsal, při plném vědomí, při smyslech a bez donucování, a pak se rozhodl, že to je pro něj jenom papír a že tu dohodu klidně poruší. Za to se dostane před soud. Ne rovnou za katr, slečno, před soud.

+3/−5
28.9.2016 14:07

P95e42t85e29r 15B88a85k47i35č 1869959385720

Ábo niekedy musíte porušiť zákony aby vyšla na povrch ešte väčšia špina. A pokiaľ Snowden porušením zákona či mlčanlivosti odhalil masívne a bezprecedentné porušovanie ústavy a ústavných práv občanov a nepočítateľné porušovanie "obyčajných" zákonov a medzinárodných dohôd, nemusí a ani nemalo byť trestné.

0/−1
29.9.2016 12:01

P55e13t73r 74S37t78u63c96h85l36í33k 2393563142389

Snowden je obyčejný vlastizrádce a kolaborant a jako takový by měl strávit zbytek života v cele, nikoli přebírat ceny. Je ostudné , pokud mu je vůbec někdo ochoten je dávat. Navíc jeho pobyt v Rusku dává jednoznačnou odpověď za koho kope a proti komu kope. Proti vlastní zemi. O takového člověka bych si osobně ani kolo neopřel. Zaslouží pohrdání.

+6/−6
28.9.2016 14:05

L32a64d94i35s27l72a90v 29F88r92y12d35r87y78š65e56k 9173599648314

Snowdene, buď tam kde jsi, cenu jsi dostal, papír nech Norům.

+7/−1
28.9.2016 13:44

M90i98c17h93a33l 20M46r19a15z62i88k 6577847564250

Tenhle clovek vynesl ven prisne tajne informace. Co ceka za rozsudek? Toto neni o svobode slove (v teto souvislosti nechapu udeleni teto ceny). Kdyz delate ve firme a ta pracuje s chranenymi daty - take je nemuzete volne verejne sirit - napriklad data z personalniho - a pak se branit jakousi svobodou slova. V tomto pripade mohou nekteri dostat cenu stejneho klubu za to, ze vypisi jmena, data narozeni, cisla dokladu a bankovnich uctu nekterych lidi? Proc tedy nedostanou stejnou cenu i hackeri, kteri obcas ukradnou informace facebooku nebo nejake bance? Pocitam, ze stjenou cenu dostanou i za Panama papers? I kdyz jde o unik osobnich dat, porad je to asi o svobode slova ne?

On porusil vsechny sve smluvni zavazky, porusil celou sbirku zakonu (ktere mimochodem mame v tomto ohledu dost podone stejne jako kazda jina zeme na svete) a domaha senejake ochrany? Mel by byt potrestan pro jasny priklad vsem, kdyz trestame lidi za zverejneni fotky zlodeje, pak zverejeneni tajnych informaci nesmi zustat nepostizitelne.

+13/−6
28.9.2016 13:03

J70o90s70e20f 98K64u82b83e81š 7358538743288

100% souhlas.

Jediné o co se můžeme přít je zda je nebo není správné, že mu v USA hrozí (asi spíš teoreticky, ale i to stačí) trest smrti. Osobně s tím mám problém, to je ale na obecnější diskuzi.

+1/−2
28.9.2016 13:10

M30i79c26h78a91l 81M47r32a56z11i11k 6177367804240

ANo ja bych videl radsi dozivoti, trest smrti je ponekud hodne, s tim souhlasim.

+3/−2
28.9.2016 13:11

H36a13n53a 50K41r62i93v65a45n48e64k 2661185242353

Presne tak. Kazdy IT musi podepsat smlouvu, ve ktere stoji, ze nebude vynaset data zakazniku (coz on udelal).

+3/−2
28.9.2016 13:18

E68l79i44š27k88a 35V45e20s65e12l19á 4913238884694

Vy to máte nějaké pomíchané. Vládní aparát je placen z daní daňových poplatníků. Tudíž je celá státní správa de facto zaměstnacem svých občanů, kterým se i zodpovídá (odtud demokracie = vláda lidu). Pokud vláda a její složky podnikají kroky proti vlastním občanům (a navíc tajně), tak je zcela legitmní na tyto praktiky upozornit. Jinak by nebyl žádný Wattergate a jiné. Odposlech amerických občanů je porušení ústavy a whislebloweři jsou v podobných případech chráněni. Navíc představitelé tajných služeb o odposleších lhali před kongresem pod přísahou (Clapper). Ti ale emigrovat nemuseli a jsou nadále ve svých funkcích.

+2/−2
28.9.2016 15:46

M13i72c82h68a56l 77M80r12a43z64i35k 6247797394370

tak o tom by mel rozhodnout soud, ale pokud se ukryva v zahranici, tak ho tezko soudit ze. Ale jinak - informovat verejnost o tom,z e se neco takoveho deje je jedna vec, vynest konkretni informace a konkretni odposlechy - to je neco uplne jineho. Toto je potreba rozlisit. Potrestani jinych viniku je zase na soudech - otazka je, zda to bylo nelegalni, pokud nejsou stihani, tak zjevne nebylo.Ale hlavni je odlisit informovani verejnosti o nekalych praktikach a druha vec je prodej informaci konkurenci - to je trestne i pro zamestnance firem, natoz pro statni zamestnance jeste navic v tajnych sluzbach. Neni to tak davno co obe strany (rusko i USA) popravovali sve zbehy za predavani informaci druhe strane - a meli k tomu duvod.

ono totiz kdyz nekdo rekne ze je banka spatne chranena (abych to spojil s mym predchozim pripadem) nebo ze dela neco nekaleho - tak to je whistleblower a je chranen. Ale pokud zverejni udaje klientu aby ukazal, ze je ochrana spatna - pak uz je to trestny cin a poruseni cele rady zakonu. A presne tak je to i tady - on neni whistleblower, ale porusil celou radu zakonu a to je sakra rozdil.

+1/−1
28.9.2016 22:12

P25e39t17e31r 41B31a71k18i91č 1879899925870

Ako môžete očakávať nezávislý vojenský tribunál od krajiny, ktorá prinútila európskych partnerov, aby porušil diplomatické dohody a prinútili pristáť prezidentský smpeciál aj s prezidentom na palube a vynútili si prehľadanie lietadla či sa tam nenachádza Snowden.

Táto podriadenosť európskych politikov americkej administratíve by mala byť denne pripomínaná. A áno prehľadanie lietadla vykonalo "neutrálne" Rakúsko.

0/−1
29.9.2016 12:12

M47i32c69h79a75l 75M45r90a83z48i67k 6577877764110

Od kazdeho soudu byste mel ocekavat nezaujatost. I kdyz tady s Vami souhlasim - nezaujaty soud jsem jeste nikdy nevidel.... a to nikde. Ale treba se jednou povede, vsechno musi byt jednou poprve ne?

+1/0
29.9.2016 16:59

M62i62c20h65a79l 38M86r79a84z91i57k 6477417634900

Pomichane to mate ocividne vy.

Jedna vec je byt whistleblower a druha vec je porusit zakon.

kdysz to spojim - pokud hacker upozorni na spatne zabezpeceni banky, je to ok, pokud ale zverejni osobni udaje klientu - to uz porusuje zakon.

Hranice je tenka, ale je a je potreba rozlisit, co je informovani verejnosti a co je zverejneni chranenych dat. Je v tom nakonec vlemi zasadni rozdil.

+1/−1
28.9.2016 22:14

E79l65i83š91k64a 20V93e54s48e14l93á 4453418894494

Tak ještě jednou - Snowden nic nezveřejnil, natož aby něco prodal. Snowden předal informace nezávislým novinářům, kteří po zralé úvaze zveřejnili potřebné informace.

Snowden whisleblower je - najděte si definici (https://en.wikipedia.org/wiki/Whistleblower).

Snowden opakovaně deklaroval, že je ochoten se hájit u nezávislého soudu s porotou. Nikoliv ovšem u vojenského soudu, který by probíhal v tajnosti. Toto mu ovšem zatím nikdo nezaručil a tak mu hrozí zaujaté zacházení. Když vidím jak dopadl Assange a další, tak se Snowdenovi nedivím, že zpět do vlasti vůbec nespěchá.

Pokud zaměstnanec upozorní na porušování zákonů nebo dokonce základních ústavních práv, tak jsou podepsané dohody o mlčenlivosti irelevantní. Je to jakoby mě dal soused k soudu, když jsem mu podepsal, že ho neudám za vraždu manželky.

0/−1
28.9.2016 23:05

M73i53c53h69a55l 38M76r34a23z59i60k 6517847874270

Tak jeste jednou specialne pro vas zrejme:

1) dat neco novinarum = zverejnit to. Kdyby to nechtle zverenit tak to neda novinarum

2) mel to dat uradum aby to vysetrily

3) whistleblow je upozornnei na neleglani aktivity - zkuste si podat takovehle verejne udani na sveho zamestnavatele v mediich a uvidite ten tanec az se ukaze, ze to neni prava...

4) upozorneni na nelegalni aktivity a zverejneni konkretnich ifnormaci jsou dve odlisne veci - naprosto odlisne jedna je a druha neni trestna - a to i u nas

5) tento odpad - a je to odpad - to je clovek na stejne urovni jako hckeri, kteri zverejni osobni data drzitelu uctu v bance, nebo naprilad hackeri, kteri zverejni konkretni e-mailovou komunikaci - to vse je stejne nelegalni.

+1/0
28.9.2016 23:41

E37l14i37š91k68a 11V72e94s22e89l67á 4173718604844

Naposledy pro vás:

1. Dát něco novinářům se NErovná zveřejnit to! Pošlete novinářům zprávu, že "Zeman spáchal sebevraždu." Uvidíme, co bude zveřejněno! Novináři ověřovali věrhodnost informací a odstaňovali citlivá data.

Ve skutečnosti to co my nyní nazývá whisleblowingem byla ještě nedávno tzv. investigativní žurnalistika (např. zmiňovaný Watergate). To my už ale moc neznáme. Současná média jsou spíše o manipulacích a progandě.

Snowden z uveřejněných informací neměl žádný osobní prospěch (ba právě naopak). Udělal to, protože viděl, že je porušována ústava a zákony. Navíc přesně těmi co by nad nimi měli bdít. Z mého pohledu se jedná o obdivuhodný čin. Zaráží mě, že někteří lidé jejichž právo na soukromí chtěl chránit se nyní zasazují za jeho postih.

2. Snowden opakovaně na nelegální aktivity upozorňoval a byl ignorován. Ostatně jako mnozí před ním (najděte si jména jako Thomas Drake, John Crane, atd.), které systém také náležitě "odměnil." Jediný rozdíl je, že Snowden se zasloužil o to, aby se o levárnách tajných služeb dozvěděla veřejnost.

3. Ale Snoden pravdu měl. A pokud zaměstnavatel porušuje zákony, tak zpravidla nastává "tanec" pro něho. Tedy pokud není v pozici, kdy si myslí, že může zákony ignorovat jako právě NSA a další.

4. Na toto jsem již několikrát odpověděl - tj. Snowden nic nezveřejnil a (nejen) jeho upozornění na nelegální aktivity bylo opakovaně ignorováno.

5. "Odpad, blbec, idiot, atd." Tyto slova používá naše ego, když mu dojdou faktické argumenty, ale pořád se chce se cítit nadřazeně. Pokud hackeři použijí emaily banky jako důkaz, že prováděla nelegální aktivity, tak je to v pořádku.

To je z mé strany vše. Doporučuji vám, abyste si o dané problematice něco nejdříve přečetl a teprve po vyslechnutí / přečtení názorů stran obou stran si udělal názor. Nehodlám v tomto vláknu už odpovídat, takže můžete práva posledního slova pokud o něj stojíte.

0/−1
29.9.2016 13:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.