Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Útoky tu byly vždy, tvrdí přistěhovalci v Anglii. Jsou však brutálnější

Útoky na přistěhovalce ve Velké Británii v posledních týdnech plní přední stránky zpravodajských serverů po celém světě. Souvisí však s výsledky referenda, jak mnozí tvrdí? Podle imigrantů byla nevraživost Britů cítit i v minulosti. Změnila se však intenzita projevů nenávisti. Od urážek se přešlo k násilí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F77r45a33n25k 54N45o59v36a25k 5755985981979

Naprosty souhlas, jako cech v britanii vim jak vypadal ghetto rumunu a polaku, je to vlastne stat ve state. Ale radej zit tam nez v severnim Birminghamu, kterej je uplne ztracenej a narvan musulmanama...

0/0
1.10.2016 14:23

P44e80t41e29r 19Z57a70m27f76i97r 5667393692375

Hmm a to ze Nemecka vlada nahlasila obcanum aby meli zasoby vody a jidla aspon na dva tydny je jenom nahoda ze jo

0/0
1.10.2016 13:56
Foto

M67i83r50o80s28l89a96v 98M73a31c21e33k 5271945890942

příčina je v nízkých mzdách, až budou gastarbaitři adekvátně placeni, nikdo si na ně nedovolí

0/0
1.10.2016 9:26

J97a35n 97N27o98v61o23t87n70y 1338501117114

To je uplne smesnej koment pana Neznalka mistnich pomeru.

0/−1
1.10.2016 10:32

D47a66v84i83d 17T91y52k74a93č 6798193116445

Ne, ze bych nesoihlasil s tim, co pisete, ale ja osobne bych byl radeji Neznalek, ktery byl pro mne symbolem vzdoru, nez Vseznalek, ktery byl podle meho jen rezimem oblibeny posluha :)

+1/0
1.10.2016 10:55

J16a20n 17N85o39v75o37t80n98y 1418411527384

:) myslim ze je otazka zda byl symbol oblibeny nebo vytvoreny rezimem. :) symbolika vzdoru je taky rozsahle tema. :)

0/0
1.10.2016 12:58

M15a69r61t19i94n 48P94e97t36v64a35d 4480209137472

Středoevropané nejsou v úloze gastarbeiterů - většina z nich se standardně účastní místního trhu práce, a nehodlá se z Británie vracet domů. Čím lépe budou placeni, tím agresivnější bude reakce nacionalistických a náckovských spolků a gangů, které se v Británii i ve všech ostatních vyspělých evropských zemích (Česko nevyjímaje) rekrutují především z málo vzdělaných nízkopříjmových a podprůměrně inteligentních vrstev obyvatelstva. Cizince napadají bez racionálního důvodu - stačí, že jsou cizinci. Známka dobrého výdělku a slušného sociálního postavení přirozeně zapůsobí jako přitěžující okolnost.

+2/0
1.10.2016 12:48

J30a13n 54N88o25v64o55t13n79y 1848921747734

Tak asi takhle Manert. Ziju v Anglii 14 let. Anglicane stejne jako Cesi, Polaci a nejspis kazdy jiny narod na svem uzemi, nemaji radi kdyz jim jejich uzemi zaneraduje jiny narod at uz je to polsky, indicky, pakistansky, cesky nebo treba skotsky a irsky. Chovaji se stejne jako my vuci rusum, polakum(coz je zajimave pac polaci nas maji z nejakeho me neznameho duvodu radi), ukrajincum a bohuzel casto i slovakum, kteri prijdou do cech. Bohuzel vychovou a prachbidnym vseobecnym vzdelanim (ktere se opatrne vtira i do ceskych luhu a haju) (ostatne hloupym lidem se lepe vladne) se to v Anglii jeste umocnuje v navaznosti na jejich socialni politiku kdy misto tohi jak to byvalo, ze chudaci makali a pani si uzivali tak ted misto chudiny pracuji prave cizinci a chudina si uziva socialnich davek a celeho systemu. Jenze prave z one chudiny vznikaji ruzne bojovne skupiny mladych ubozaku kteri kradou, perou se a maji na svet stejne kvalifikovany nazor jako nejaky kmen v amazonii. Pokud chcete hledat priciny a dusledky je treba rozebrat vsechny aspekty a hlavne prirozenou narodni hrdost ktera jde v ruku v ruce s tim ze Anglicane vlastnili pulku sveta. Verim ze i my ji mame historicky zakorenenou ale komunisti a dlouha leta spatnych panu ji tak nejak smutne potlacili.

+3/0
1.10.2016 9:20
Foto

M29a47r34c53e40l78a 85K81o22c84i83a69n16o45v78á 2550814465294

- pro Angličany jsme "čmoudi" vlastně my - východoevropani.

S tím nic nenaděláme - Brexit asi vznikl i na protest proti zaměstnávání cizinců v rámci EU. To jen my si pořád naivně myslíme, že patříme na Západ. Holt nepatříme, leda jako chudí příbuzní.

0/−4
1.10.2016 9:08

P72e89t60r 94Š85t52e37f73e59k 8668809343128

Jel jste nekdy v Londyne taxikem? Byl jste nekdy u holice, mate rad kebab ? Tam vsude vas v Londyne radi obslouzi cernosi a arabove. Nejvetsimi prijemci davek jsou nevzdelani bili Britove, coz je samozrejme castecne i chybou uchylneho kastovniho systemu, ktery tem nejnize postavenym malokdy umozni pristup a predevsim motivaci k vlastnimu rozvoji.

0/0
1.10.2016 8:56

P73e30t78r 87Š39t81e17f40e26k 8648179283698

To byla reakce na jiny prispevek. Netusim jak to smazat ;).

0/0
1.10.2016 8:59

D28a19v28i75d 56T97y47k72a11č 6828673526475

Nejde to. Ani upravit. Priste musite hned napoprve, jako Paja :)

0/0
1.10.2016 9:01

Z10d13e15n35ě24k 41T59r81u94t84n65o89v25s10k38ý 7883553346530

Hm.. nebyly tu ještě do nedávná články o tom, jak je VB k imigrantům vstřícná, tolerantní, a jen my Češi jsme fuj hanba rasisti a xenifobive?

+4/0
1.10.2016 8:45

D75a26v33i27d 54T83y19k82a85č 6388713466215

Ted je ale treba ukazovat, co vse zpusobi odchod z EU :))

+2/0
1.10.2016 8:49

O45l90d80r14i34c90h 49P75o68l86a 4330330611842

V Cechach rocne zemre vice Anglicanu nez v Anglii Polaku

0/−1
1.10.2016 8:29

M40i97c19h83a55l 58J24a75r31o76š 7844600512145

V Anglii jsem žil, a ten problém s "Poláky" tam řeší už nejméně deset let. Není pravda, že hází Poláky a Čechy do jednoho pytle, prostě Polák je pro ně ten, kdo přijel vydělávat načerno, pod minimální mzdou, neutrácí, protože peníze si jednou odveze, a nezajímá ho místní kultura, protože přežívá v oddělené komunitě.

Češi mají většinou jiný kredit, neuzavírají se do komunit a nelze je po čase od rodilých Angličanů na první pohled rozeznat. A hlavně, je jich tam asi dvacetkrát méně.

+3/0
1.10.2016 8:16

J58a72n 53A32l47e54x54e34j 28Z34a63t64y83k77o 7173381982932

To je důkaz, že celý BREXIT nebyl kvůli migrantům tmavé pleti, jak se některým snažili namluvit konvičkovci,okamurovci,komouši a jiní, ale že to bylo mířeno vlastně na nás - na východoevropany. Jim je jedno zda-li pak se jedná o Poláka, Čecha či Ukrajince. Všichni jsme ve stejném pytlu.

+4/−8
1.10.2016 7:48

M91a97r78t83i75n53a 26S87e95d68l68i14c28k73á 5492455261942

Neni to zadny dukaz. Na agresivnejsi mensiny si proste jen netroufnou.

+8/−2
1.10.2016 7:51

V43l11a84ď17k39a 16Č78e84r30n90a73j46o68v92á 2768909673521

To je tak akorát důkaz, že Mánert drží linii. S EU na věčné časy a nikdy jinak... Na občany tmavší pleti se útočit nesmí, to by bylo xenofobní, rasistické a fašistické. Na středo a východoevropany naopak ano. Ti hájení nejsou, do těch se kopat může.

+5/0
1.10.2016 8:15

L35u73d95ě10k 15J59e57l84í64n24e15k 5897247489600

Jj, s tím mohu z vlastní zkušenosti jen souhlasit. Ono totiž hodně závisí na tom, v jakých společenských vrstvách se člověk pohybuje. A Poláci, bohužel, většinou v těch nejnižších, kde místní "inteligenci" berou práci. Za mě osobně si na Angličany stěžovat nemohu, spíše naopak, dost často mi pomáhali. Nicméně mohu potvrdit, že ač si politici na něco hrají, tak běžní Angláni jsou stejní rasisté jako my. :-)

0/0
1.10.2016 9:50

J22i94ř97í 19H83o67r71á15k 6904334353246

S tímhle pohledem mi nezbývá než souhlasit, protože (paradoxně) i mnozí Britové žijící jinde v Evropě, např. v Německu, mají tyhle xenofobní názory, hlásali je už dávno před referendem a těšili se, jak po vítězství v referendu "vymetou" z Británie Poláky a všechny ty další Východoevropany. (Například jeden starý dědek žijící už celá dlouhá léta v Hamburku, u kterého bych něco takového nikdy nečekal. Ale i další.)

Nicméně o to vehementněji označovali Britové nás jako xenofoby (kvůli postoje k migrantům) a dříve zas jako rasisty (kvůli názorům našich lidí na romy, když sami kvůli přílivu romů do UK zřídili své "předsunuté kontroly" v Praze na letišti a jen aby to formmálně nevypadalo jako zaměřené na romy, tak občas zbuzerovali i jiné lidi).

Osobně v tom vidím tradiční britské pokrytectví.

+14/0
1.10.2016 7:39

D59a10v75i36d 37P15o95s19p52í97š43i94l 3351599548506

Proč Britům vadí 0,8 milionu Poláků ?

Poláci dodržují britské zákony,mají doklady a většinou dělají praci, kterou britové dělat nebudou.

Proč jim nevadí 3 miliony muslimů - kteří nepracují a jen parazitují na sociálním systému ???

+9/0
1.10.2016 6:57

M63a78r39t75i34n85a 56S97e77d80l82i83c62k68á 5152755791442

Muslimove vadi jeste vic, ale jich se kazdy boji.

+6/0
1.10.2016 7:52

K96a83r88e87l 77P83o27k39o17r23n61ý 7139837343232

Mánerte, ty jsi byl v červnu na dovolené, že píšeš o červencovém referendu?

+3/0
1.10.2016 6:52

M31a50r21t92i59n 88G73a53z77d57a 4551319220553

No jo, co zbyva obycejnemu Britovi, kdyz vidi, jak se jim jejich zeme ztraci pred ocima. V mnoha velkych mestech uz je Britu mensina, byt to u nas, tak jsem taky nasr..y. Maji plne pravo si rozhodnout o tom koho tam cheji a koho ne.

+12/0
1.10.2016 5:19

M83i92l66a25n 89F61r69a61n75k 7119542577942

Je fakt, že Poláci jsou rozlezlý všude, ani se Britům nedivím

+2/−2
1.10.2016 7:43

J77i42ř46í 74H96o58r69á41k 6274924813306

To je na jedné straně pravda. Ale druhá strana stejné mince je ta, že za války o Británii (letecké údery hitlerovského Německa) byla podstatná část letců bojujících za Británii cizího původu. Převážně kanadského a východoevropského, a měli podstatný podíl na tom že se Británie udržela a nepodlehla. Nicméně jsem před léty mluvil s pamětníky, kteří po válce v UK zůstali, oženili se tam, ale potom se na počátku 60. let vrátili do Československa kvůli postoji společnosti k nim jako cizincům (byť měli dávno britské občanství).

V tomto ohledu se mi jeví lepší situace třeba ve Francii. Ačkoliv jsou Francouzi daleko větší rasisti než zde u nás tušíme, není jejich rasismus tolik orientovaný proti Východní Evropě, ale proti muslimům. Asi vědí proč. A pokud se týká současných přistěhovalců v rámci EU, ve Francii věnovali včas pozornost možnému objevujícímu se nebezpečí a v televizi tam běžela např. reklama na polského instalatéra: polský instalatér přišel hned zatímco na francouzského bylo třeba čekat (a čekejte, když voda teče!), pracoval lépe než francouzský instalatér a byl o něco levnější, i když jen o trochu.

Nemluvě o daleko lepší situaci (v tomhle ohledu) třeba v Norsku ...

+3/0
1.10.2016 7:52

M55i33l40o21š 39K32o62h15o82u33t 6304934875931

kamkoliv na světě přijedete, musíte počítat i s lidmi, co vás tam nechtějí

+5/0
1.10.2016 4:59

P72e53t69r 74M20a47r11e93č94e20k 1413821589728

Kdo zažil Poláky v praxi, ten se Britům nemůže příliš divit že je nemusí. Ovšem sáhnout někomu na život to je totálka .. Rv

+5/−1
1.10.2016 3:04

J51i23ř65í 98Z83a93t43l38o38u49k45a78l 3918529211546

Přesně takto dopadá multikulti politika v praxi, pokud místní mají pocit, že už je toho na ně moc, že je přistěhovalci válcují, ať už jinou nekompatibilní kulturou, nebo množstvím tak, že se cítí cizinci ve své vlastní zemi. A elity na to s...ou a stále jim vnucují tu svou představu, jak mají být tolerantní a jak se vlastně všichni mají dobře. S násilím nesouhlasím, ale aby se proti němu dalo bojovat, je třeba si uvědomit jeho příčiny. A pokud se ukazuje, že místní už další přistěhovalce nechtějí, je asi lepší to akceptovat. Nemyslím si, že zrovna Češi, Slováci nebo Poláci by byli nějak konfliktní, většina asi do místní společnosti celkem dobře zapadne, jen prostě to množství (třeba milion Poláků) ve spojení s množstvím imigrantů odjinud už je na místní příliš. Evropa by spíše měla fungovat tak, aby nedocházelo k takto masivním přesunům obyvatel z jedné země do druhé, pak se s tím v zemích, kam imgranti přicházejí, dokážou lépe vyrovnat a v zemích, odkud odcházejí, nebude docházet k tak výraznému vylidňování a pak mohou i lépe fungovat vztahy mezi místními a přistěhovalci. Prostě dejme Angličanům šanci na jejich brexit, na to, aby si řekli, že už další cizince v takovém množství jako dosud teď nějakou dobu nechtějí, to je asi to, co v tuto chvíli potřebují, a pak se i ta situace časem uklidní.

+19/0
1.10.2016 0:44

J22o51z86e13f 85Z26á71h52u82m43e28n61s37k29ý 1791568734890

Angličania sú na imigrantov z bývalých kolónii zvyknutí. Multikulti tam funguje bez problémov. Viď starosta Londýna. Problémom sú neprispôsobiví Poliaci, ktorí nepochopili liberálni svet a nepatria do neho.

+4/−4
1.10.2016 3:20
Foto

J62a69r66o31s19l92a59v 43B24e29ň38o 2416557587810

Môžeš rozviesť slovné spojenie: Neprispôsobivý Poliak? Ako v čom...nejaký osobný príklad...

+1/−1
1.10.2016 6:43

B50l97a88n94k54a 85T35i50m23o26f50e75j81e10v18o69v88á 3155129885519

Dovolím si jeden postřeh. Byla jsem te ́d týden na Islandu, jak známo, i tam je velká polská menšina a spousta mladých Čechů a Slováků na sezónních pracích v turistickém průmyslu. Když jsem si půjčovala auto v půjčovně, zaměstnán tam byl mladý Polák. Srdečně se hlásil a samozřejmě jsme mluvili, jak nám zobák narostl, já česky a on polsky. A nějak mi došlo, že další dva zaměstnanci v té kanceláři, oba zjevně Islanďané, se nějak ne úplně nadšeně v té situaci (kterou tam musejí zažívat asi často) tvářili. Asi jsme měli mluvit anglicky, aby rozuměli, co říkáme, ale já svojí špatnou angličtinou a prodavač jistě lepší, ale taky špatnou angličtinou, to se prostě takhle nepřemůžete. Od té doby na to myslím, že takto nějak vzniká možná ta averze.

+18/0
1.10.2016 0:08

D86a90v41i92d 53T51y12k52a24č 6508873696785

Ano, to je prave velky problem.

+2/0
1.10.2016 0:10

V85e31n89d60u28l13a 36F28a53i14f68e27r76o42v15á 4588481363529

Jak se říká, čeho je moc, toho je příliš.;-) Ale jedna věc jsou nějací turisté nebo krátkodobí brigádníci, kdy by člověk neřešil, že si někde poklábosí dva se stejnou nebo podobnou řečí. Ale že něko s úmyslem žít v Anglii dlouhodobě zakomunitní tak, že se ani pořádně nenaučí anglicky, to mi hlava nebere. A zrovna anglicky, když se angličtinu snaží naučit většina lidí v Evropě, ať jsou kde jsou.

+4/0
1.10.2016 0:21

D68a40v63i17d 56T12y11k44a33č 6978983746615

Je to tak. Cesi, mozna kvuli tomu kolik jich je nebo spis myslim kvuli sve nature, splynou s obyvateli hostitelske zeme, ale Polaci to je jina... trochu bych je prirovnal k Cinanum a jejich cinskym ctvrtim. A k tomu mnozi nepoznaji jestli clovek mluvi cesky, polsky a i rusky...

+3/0
1.10.2016 0:24

V15e13n24d86u79l38a 85F98a62i32f43e85r72o75v75á 4188951933749

Zvláštní no, sama si to neumím představit, i když bych žila v nějaké čtvrtí Čechů, stejně bych chtěla fungovat i v celém městě a zemi a nežit v nějaké segregované bublině. Ještě mě napadá, jestli nehraje trochu roli to, že Poláci odcházeli možná trochu více z pracovní nutnosti, než že by až tak toužili žít konkrétně v Anglii, Čech když už spíš proto, že ho to do zahraničí táhne, chce ho poznat, nějaký sepraovaný život by pro něj neměl smysl, to může zůstat doma.

+3/0
1.10.2016 0:37

P24a44v10e48l 32D23o42l58n26í68č13e30k 3538393164211

Pokud mluví mizerně anglicky, tak se není čemu divit.

0/−5
1.10.2016 6:33

K73a28t27e78ř19i49n53a 16S17l30a31v83í35k34o35v36á 6133335600273

Britům se nedivím, poláci jsou nepřizpůsobiví, nechtějí konvertovat na islám.

+13/0
1.10.2016 0:07

D15a63v91i72d 46T79y68k39a58č 6128883566655

Oni spis mnozi vytvareji komunity a i po nekolka generacich neumi jazyk. Je to videt jinde po svete. Je jich proste moc, kterym se doma nelibi.

+2/−4
1.10.2016 0:09
Foto

A64n12n89a 77V25e64s73e89l93á 2400118916

Pravděpodobnost, že by Polák z druhé generace žijící v Británii, který chodil v Británii do školy, neuměl anglicky, je nepatrná...

+11/−2
1.10.2016 0:54

D57a33v91i42d 76T26y30k77a88č 6168193356545

Mala cast ano, to nepopiram. Asi stejne mnozstvi jako ze nektere cikany v Cechach mam za kamarady a nesmirne si jich vazim. Jestli mate nejak zasadne jinou zkusenost, tak to je jen dobre.

0/0
1.10.2016 0:59

P41e39t79r 23M56a14r41e73č28e69k 1313441579878

Umět jazyk a chuť se začlenit jsou dvě odlišné věci. Sám mám zkušenost s tím že Poláci vytváří své vlastní komunity a doma mluví polsky. Prostě se sami neustále vydělujíz hostitelské společnosti. Chtějí aby jejich děti chodili do polských tříd apod. Z toho může vzniknout i pocit že jim kultura a lidé hostitelské společnosti nejsou dost dobří. Mimo to jsou Poláci synonymem pro devastaci cen práce, práci načerno a zlodějnu všeho druhu. Na jednu stranu se Britům nedivím, že jich mají plné zuby.

+5/−1
1.10.2016 3:02

J67o85z36e20f 33Z89á79h87u56m76e96n81s85k67ý 1771758584920

Polský katolík je horší ako muslim.

0/−6
1.10.2016 3:22
Foto

L63u33d82ě35k 92F75u46x36a 9696270394627

Výrobce hesel je horší jako člověk s názorem.

+6/0
1.10.2016 3:34

R70a96d28e37k 61U91z61e94l 8854455735521

Tak na idnes se dočtete o Brexitu že a) východoevropané jsou nyní v Anglii mordováni a nenávidění a b) že paní Merkel je spolehlivá a hodná paní a její preference rostou. I kdyby obé byla nakrásně pravda, je smutné, že se o Brexitu nepíšou i jiné faktické informace. Je to trochu jako Rudé Právo za starých časů. Najít skutečně nezávislý tisk je ovšem dnes fuška a to nejen v ČR. Doufám, že si každý čtenář uvědomí k čemu hlavně takovéto články slouží. Informovat? Možná. Ovlivňovat mínění? Zcela určitě!

+14/0
30.9.2016 23:48

D82a13v26i74d 28T72y95k51a20č 6378803336145

Vse je tak nejak brutalnejsi. A nejvice aktivisti.

+12/0
30.9.2016 23:47
Foto

L42u91d59ě72k 95F30u61x57a 9926160984627

Přesně! Fanatici jsou nejvíc slyšet, vidět.....jen dejte lůze možnost vzít "zákon" do svych rukou a IS bude čajíček:-/

+3/0
1.10.2016 3:36

D57a16v84i24d 62T17y28k59a40č 6528893596715

Dal jsem plus, ale jen mi jeste reknete, kdo je podle vas luza. Ja do teto skupiny radim lidi, kteri zneuzivaji socialni system a granty k tomu, aby skodili spolecnosti, ktera je vlastne zivi. Takze myslim prave ty aktivisty, kteri v zivote nepracovali, ale vedi a skodi nejvice.

0/0
1.10.2016 8:48

P18e96t31r 87N51e42t26o94l32i29c98k12ý 4318886244215

'Účinek referenda'? Řeknete mi laskavě jediný logický důvod, proč by kvůli výsledku referenda měl mít kdokoli větší motivaci napadat cizince.

+2/0
30.9.2016 23:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.