Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Oslavy hlaste rok předem. Kdy přijde zákaz vycházení?

Podle ministerstva vnitra by měl každý rok dopředu vědět, kdy bude chtít pořádat veřejnou akci, jež časově přesáhne 22. hodinu. A seznam těchto akcí musí každá radnice zveřejnit v obecné vyhlášce. Je to jen další příklad všeobecné státní buzerace, nad nímž je možné mávnout rukou, anebo příznak něčeho závažnějšího?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i96r40e10k 71G61a94j33e33r 5801756409860

A proc jenom rok dopredu? Mohli pozadovat rovnou 15 let dopredu.

+2/0
23.9.2016 17:03

T10a26ť88á29n57a 18K69o84s47i29n83o84v92á 8761538921850

Pojem nočního klidu není posttotalitní přežitek, je všude v hotelích, pensionech apod. ve všech evropských zemích. Každý člověk má právo se řádně vyspat - i na dovolené, tak jako každý má právo se veselit (a je to dokonce zdravé!) Porušení nočního klidu se však dá řešit (např. místními pochůzkáři - policisty), ale hlášení všech akcí rok nebo půl roku dopředu nic nepřináší! Je to opravdu "buzerace". Kolik bude potřeba nových pracovních míst na evidenci a kontrolu hlášených akcí? A co bude, když se akce nahlásí? Bude schválena a dovolena, nebo ji zatrhnou? Pokud bude dovolena, bude v ten den kontrolována? Jak a kým? Zde si dovolím citaci z "forbín" pana Wericha a Horníčka: ".....určitě je už někde nějaká komise, která hledá budovu... Přeci nás nenechají tápat!"

Mimochodem - veselení od 14,00 do 22,00 je docela dostačující a druhý den i účastníci akce si libují, jak se dobře vyspali :-)

+1/0
23.9.2016 8:59
Foto

M11i80l13a68n 96S26o94u17š40e71k 9766787621232

Já myslím, že je to takové zpestření pro nudící se občany a že to v některých případech nutí nejen k plánování oslav, ale k dalším časově zcela přesně definovaným činnostem. V některých případech k tomu bude ale nutná spolupráce lékařů. Předpokládám, že ke spolupráci se slaviči budou donuceni příslušným zákonem.

Například: rodina chce děťátko. První, co je nutné udělat, je ohlásit na Obecním úřadě datum konání oslavy jeho narození. To je základ. Z toho se zpětně odvíjí den početí. Je vhodné, aby rodičové v ten den byly někde celkem blízko sebe (u žen pozor na termín menstruace, nutno přesně propočítat!). Dobrá, den početí se dejme tomu zdařil, žena je skutečně těhotná. Nyní nastává fáze spolupráce lékaře. Pochopitelně ne vždy žena rodí dítě přesně podle nějakých průměrů (40 týdnů od doby oplodnění). A tady je pak ten prostor pro lékaře, který je povinen podle zákona, jenž mu to ukládá, všemi dostupnými prostředky zajistit, aby se dítě narodilo v rok předem určený den. Pochopitelně budou vypsány sankce za nesplnění. Předčasné porody se budou trestat domácím vězením. Pozdní porody budou zakázány. Neexistuje tedy vůbec nic, co by plánování oslavy narození potomka mohlo narušit. Dříve se plánovalo v pětiletkách, tak snad dnes v době počítačů, tabletů, mobilních telefonů, pokročilé techniky a pěkných zákonů, není pro nikoho žádný problém si naplánovat cokoliv na dobu kratší, než je pětiletka. A pokud termín přece jenom z nějakého důvodu nevyjde, nedá se nic dělat, špatně jsi plánoval, zaplatíš pokutu. V těchto případech platí samozřejmě 3x a dost. Po třetím netrefeném termínu následuje žaloba za znevažování státního aparátu a za pokus o opakované nedodržení zákona.

+4/0
23.9.2016 1:47

M23a21r77i52e 55Z51e24l95e87n89á 2684161769551

Pěkné, snad si to přečtou i soudruzi z ČSSD a nějak vhodně to svěží dílko doplní, podnětů jste jim dal dost - a úplně zadarmo...:-P

0/0
23.9.2016 9:38

A24l77e84s 50P39r47o78c94h37a28z13k10a 8930213263450

Až vám budou celý den v ulici ječet státem nastehovaní cikáni tak budete rád že bude alespoň v noci klid

+4/−2
22.9.2016 19:54

M91a16r83i16e 70Z72e24l33e97n51á 2714141919221

Tak říkáte, že oni ječí celý den. A co v noci, to jsou potichu? No, tak to slyším poprvé...;-)

0/0
23.9.2016 10:02

M10i89r48e48k 91G62a85j36e48r 5251446289830

Od kdy cikani dodrzuji nejake zakony?

0/0
23.9.2016 17:04

J59i49n55d56ř12i79c51h 96M62i31t70t84e51r 6634605511876

S tím není žádný problém. Každý rok přinesu na úřad ohlášku 365 oslav , na každý den jednu. Třeba budu oslavovat svátky. Každej den má někdo svátek. Jinak mi přijde, že ti politici zešíleli.

+3/0
22.9.2016 17:51

V75á73c12l24a27v 22Š60í54m28a 3621596644661

Takže noční klid je posttotalitní přežitek ? Inu, zjistím si, kde bydlí pokrokový redaktor Varyš, a tři noci po sobě mu budu dělat pořádný bugr pod oknem, alespoň do tří do rána.Jsem zvědav na míru jeho tolerance.Doufám, že má doma malé děti.

+2/−3
22.9.2016 16:20

A67l71e52s 88P63r83o52c93h68a34z50k25a 8460683773630

Až tam půjdete dejte vědět já se přidám na 2 stranách stereo bugr je lepší

0/−1
22.9.2016 19:56

J49o98s34e83f 60Š49p69e25r68l 2417367933128

A ptal se také někdo občanů, co vlastně chtějí ? ;-)

+5/0
22.9.2016 15:29

A82l26e91s 41P94r62o98c42h62a98z76k97a 8930163493610

Ano chtějí klid.

+2/−4
22.9.2016 19:56

I98v79o 53J81a90n78o63v34s79k16ý 6280115364292

Dal bych karmu, ale tady to nejde. R^R^R^

+3/0
22.9.2016 15:12

K32a57r57e90l 84H17r57u82b51ý 3156788307863

Nevím, proč by to měl být problém, řeči o "velkém bratrovi" a osekávání svobod jsou zcela mimo mísu.

Co to je, "spontánní oslava"? Když fotbalisté postoupí z okresního přeboru? Nechci jim brát zábavu, ale proč by měli slavit ještě hluboko po půlnoci?

U nás ve vsi se pořádají 4x ročně "společenské akce", kdy se na návsi sejde zlomek obyvatel, kteří si tam dají několik stolů a pódium, v obci se omezí rychlost na 20 km/h, a od sobotních 18:00 do nedělních 02:00 se jako kolovrátek opakuje několik známých melodií (Vondráčková, Gott, Tučný, ...), které zpívá netuším kdo. I za zavřenými okny je třeba televizi pouštět hlasitěji, aby jí bylo rozumět. Proč se takto nemohou bavit od 14:00 do 22:00?

Nutno podotknout, že slaviči jsou schopni kterýkoli víkend v 10:00 vynadat člověku, že je ruší sekáním trávy...

Ale ano, tak, jako motoristé budou plivat po MHD, ti, kteří si nedovedou představit život bez auta, kritizovat jakékoli omezení parkování, tak i příznivci hlasitých oslav budou v případě, že se je někdo pokusí umravnit, křičet něco o demokracii.

+5/−6
22.9.2016 15:10

J10o57s85e65f 43Š29p62e68r60l 2827227213148

No 4x do roka to přežijete...a holt se nezblázníte 4 večery bez televize ;-)

+4/−1
22.9.2016 15:26

J61a66r60o87s44l96a15v 42K75r29á50l 6120305417138

Čert vzal televizi, stejně tam nic není, ale co má dělat člověk, který chce v noci spát? Uznáte doufám, že na noční klid snad mají lidé právo?

+1/−1
22.9.2016 18:38

A26l38e48s 13P69r90o63c76h93a49z84k80a 8720603703730

Jo že třeba musejí o víkendu v 5 vstávat do práce že.

0/0
22.9.2016 19:57

J45a79r80o54s89l31a62v 69K81r25á53l 6330375447638

Elektrárny, plynárny, teplárny, nemocnice, veřejná doprava, hypermarkety a další. Máte pocit, že tohle všechno funguje jen tak samo? Mraky lidí musí do práce i o víkendech, aby se uživili. Ne každý se tak dobře učil a má tak ostré lokty, aby mohl být manažerem, co jezdí do práce na devátou a o víkendech hraje golf.

A i kdybych nikam nemusel, proč bych neměl mít právo se v noci klidně vyspat? Vy můžete slavit i odpoledne, nemusíte zrovna v noci.

+1/−1
22.9.2016 20:30

J22o87s58e51f 32N44o19v51á22k 5971896655484

zapojte si k televizi sluchátka

+2/0
22.9.2016 15:36

M59a25r41i81e 15Z54e15l32e49n85á 2234941759771

Nechce se mi to hledat, ale jádro pudla bude asi v tom, co je vlastně považováno dle nějaké platné právní normy za "veřejnou akci". Že by cokoliv, co se odehrává mimo prostor ohraničený zdmi bytu či domu? To se mi upřímně řečeno nezdá dost dobře obhajitelné, protože jsem-li např. vlastníkem pozemku přiléhajícího k mému domu, mohu si i tam snad - bez dalšího zvláštního povolení závisejícího na milosti jakéhosi úředníka - dělat vše, co uznám za vhodné, pokud tím neporuším zákon, je tak?

+1/0
22.9.2016 14:48

P30e53t47r 40K48r59a85t71i92n23a 1181486394356

To pravděpodobně ano, ale zas jste povinen dodržovat noční klid. (Což platí i za dveřmi bytu - pokud děláte bordel po 22. hod, mohou na vás sousedi zavolat strážníky a ti napařit pořádkovou pokutu.) Alespoň tak nějak chápu, že to je, nejsem právník.

0/−1
22.9.2016 15:32

A38l67e56s 10P64r24o19c65h82a71z27k82a 8390413713110

No kéž by to takhle fungovalo. Darebná cikánská verbež už vám ukáže co všechno je jejich

0/−1
22.9.2016 19:59

J45i56ř55í 65K87o96c74u66r51e16k 6615864315278

Hmm tak to aby lidi oslavu narození dítěte plánovali 12 měsíců dopředu. No jo, ale ono to nejde na den přesně ... ani na týden přesně stanovit ani po početí, natož 3 měsíce před ním.

+2/−2
22.9.2016 14:46

J72a66r24o78s93l81a38v 22K39r61á67l 6640705757238

A to nemůžete slavit v domě? Musíte řvát venku?

+1/−2
22.9.2016 18:46

M65a29r53i10e 90Z77e61l91e73n47á 2404921899581

Pane Králi, jednak si myslím, že oslava není totéž co řvaní a druhak nikomu není nic do toho, pořádám-li si na svém soukromém pozemku za přítomnosti kohokoliv jakoukoliv soukromou akci (prosím nezaměňovat za veřejnou produkci), kterou uznám za vhodné, samosebou neporušuji-li tím nějakou obecně platnou právní normu. Při takové děsivé úzkoprsosti, jakou zavání navhovaný předpis, by se totiž mohlo stát např. i něco tak absurdního, jako že by notorický prudič udal souseda např. za to, že v průběhu noci okřikne příliš hlasitě psa vyjícího na měsíc nebo mrouskající se kočky...;-)

0/0
22.9.2016 19:37

A57l61e32s 43P64r98o59c67h60a47z89k71a 8320263933970

Už aby to bylo možné alespoň na svém pozemku budu mít klid

0/0
22.9.2016 20:00

J33a35r98o52s85l85a18v 86K39r49á20l 6740505407628

Milá paní Zelená, Vašeho práva pořádat soukromé akce na Vašem soukromém pozemku jsem se nechtěl nikterak dotknout. Ve 22:00 ovšem začíná moje právo na klidný spánek a dovolil bych si protestovat, pokud se Vaše garden party protáhne a moje práva by tím měla být pošlapána. Bohužel, častým průvodním jevem takových akcí bývá vzrůstající hlučnost (a někdy i agresivita) účastníků, přímo úměrná množství zkonzumovaného alkoholu. Hovadský řev opilých či zfetovaných lidí ve tři ráno pod okny opravdu nepotěší každého.

+1/−2
22.9.2016 20:19

M87a48r63i81e 10Z45e30l16e75n62á 2964681169191

Pane Králi, podstata toho paskvilu z dílny ČSSD ale skutečně netkví v tom, že by snad chtěl činit něco na ochranu před obtěžováním občanů nadměrně hlučnými soukromými oslavami v sousedství, protože všechny trable, o kterých píšete ve druhé polovině Vaší reakce na mě, se dají řešit už teď, represivních prostředků existuje celá škála. Tím hlavním "posláním" oné zvrácené právní normy je totiž holý - a pro mě naprosto nepřijatelný - fakt, že stát hodlá nutit své občany k tomu, aby se poníženě doprošovali nějakého úředníka o "milostivé" povolení k tomu, aby se ve svém soukromí mohli chovat jako svobodní občané...:-/

0/0
23.9.2016 10:24

J29a54r45o97s75l24a15v 93K46r72á70l 6530445137248

Socialisti plus Burešova parta ANO by nám nejraději zakázali všechno a kontrolovali i lejno, jestli má ty správné parametry. Nic dobrého od nich nečekám. Předmětný návrh jsem, přiznám se, nečetl, jen jsem náhle pocítil nutkání se svěřit se svými zkušenostmi ohledně oslav.

0/0
23.9.2016 17:07

M87a84r27t29i84n 11H33e68r44i93n61k 4129296326899

Je tu víc fízlů než za komančů,ještě PS VB a domovní komise Rv.A poldové neviditelný..

+9/−4
22.9.2016 14:34

J87a27k11u77b 20R94e74i76t73e26r 2575930118904

Omlouvám se za špatné kliknutí. Máte naprostou pravdu.

+1/0
22.9.2016 14:37

R20o55b11e26r90t 87B77a78l48a31b17á94n 9852103142

Jo, tohle je další legislativní klenot.

Z nedávné minulosti mě napadá loterijní "protitombolový" zákon nebo "rodné listy" alkoholu. Teď je docela hitem novela vyhlášky o stanovení hygienických požadavků na koupaliště, saunya hygienické limity písku v pískovištích venkovních hracích ploch, která v řadě vystrašených obcí znamenala okamžitou likvidaci všech veřejných pískovišť. Za zmínku určitě stojí válka s dětskými hřišti a znalci by určitě našli další.

+2/0
22.9.2016 14:27

J23i21ř84í 70V56i83n53k51l66e91r 1291237180529

Zákaz vycházení přijde také. Chovanec musí jít krok za krokem. Svobody občanů jsou omezovány ještě více než za bolševika. Ale na oko je zde demokracie;-D

+2/−2
22.9.2016 14:06

A12l37e17š 32K76r34a47l60o84v37e44c 4215191778793

Ano, je to zcela jistě naprostá hloupost. Ale také výsledek toho, že u nás nelze na nic aplikovat selský rozum a normální soužití. Na všechno musí být zákon, lejstro, nařízení a následně nekonečné soudní spory. A když takový zákon není a požádáte někoho, aby něco ztlumil, zklidnil, nerušil a neotravoval, tak zpravidla od těch slušně se bavících dostanou lidi na budku a ještě na vás zavolají policajty.

+1/−1
22.9.2016 13:58

J69i25ř19í 74K72o60c14u71r32e54k 6175664145438

On totiž úředník odmítá vzít odpovědnost na sebe. A aby se jí zbavil, tak požaduje papír, podle kterého má rozhodnout.

Takže svatbu budete muset ohlásit úřadům rok dopředu. Nebo poslat stavební hosty domů už ve 21:50, kdyby náhodou šly úřední hodiny napřed.

+4/0
22.9.2016 14:26

P33e70t73r 69F35o46j93t98a 2712181755650

Je jednoduché nastavit takhle hloupou vyhlášku, než zajistit na ulici policii (hlavně městskou), která by dodržování nočního klidu hlídala!!

+1/0
22.9.2016 13:49

P62e36t56r 36Č44e73r74n70ý 7953769205

Pro příklad se zavíráním hospod nemusíte chodit na Slovensko. U nás to již bylo.:-/

Vydrželo to půl roku.

http://vary.idnes.cz/zastupitele-v-chodove-zrusili-vyhlasku-o-zaviraci-hodine-restauraci-12l-/vary-zpravy.aspx?c=A120419_1765922_vary-zpravy_jpl

+1/0
22.9.2016 13:45

V48l45a91d96i64m84í77r 69B67r42a26d60a 1653694513821

Zajímalo by mne, jestli bude mít ta naše úřednická pakáž schvalovací pravomoci, nebo se to bude jenom ohlašovat. Protože, jestli budeme mít jen ohlašovací povinnost, tak nejlepší obranu vidím útok. Každý preventivně nahlásit akci na každý den. Ať se z toho ti úředniční budižkničemové pos*rou.

+1/−1
22.9.2016 13:40

P41e85t69r 52Č10e97r16n96ý 7773249945

Tak vymyslí pokutu za nedodržení konání akce :-(

+1/0
22.9.2016 13:46

P19e42t90r 42Č47e56r60n35ý 7333429485

Nebo mastnej správní poplatek - čili okolkovaná žádost k povolení akce.

+1/0
22.9.2016 13:47

Š38t24ě93p47á18n 33F45r74a89n66c92l 8894429844360

Jenže to si to neodskáčou ti, co tuhle pitominu vymysleli, tj. úředníci na ministerstvu vnitra, ale vaše radnice, která bude muset schválit obecnou vyhlášku, která ty vaše každodenní oslavy bude obsahovat.

0/0
22.9.2016 13:47

J33a19r49o39m93í28r 50D89v67o37ř75á10k 8782145150432

Babiši,zde vidíte na co dáváte Chovancovi peníze.

+2/0
22.9.2016 13:21

F27r50a91n57t55i58š62e89k 82Ž61í13d33e38k 8269510573573

On není problém v tom zda noční klid či nikoli. Ale o to kdy musím mít nahlášenu akci. rok dopředu je přece totální magoriskus. A to urážím držitele onoho postižení. Ale jinak souhlas s tím, že zákaz vycházení může být dalším kolem toho co vymyslí naši předražení zákonodárci demokraté. A pak je tu už jen jedna skupina osob, které zákazy nic neříkají a druhou s turbanama si zveme a ti vyhlášky zavedou své a tyto respektovat nebudou tak jako způsob života zdejších lidí, takže doma budeme muset zůstat tak nebo tak. nebo sbalit kufry a odjet někam za moře

+1/0
22.9.2016 13:21

H20a33n50a 85U93l48r29y87c34h35o20v41á 9330663698848

ANO, je to jen další příklad všeobecné státní buzerace. Problém je v tom, že u každé buzerace se najde skupina lidí, která bude nadšeně souhlasit a vůbec si neuvědomuje, že příští zákaz čehokoliv se může dotýkat i jeho.

+18/0
22.9.2016 13:14

H32a74n49a 50U37l80r74y56c58h55o42v25á 9260603518848

Myslím, že to plně vystihuje tato citace z článku Františka Matějky z ledna minulého roku:

V Evropě přišli nejdřív pro tzv. extremisty, kteří jen nesouhlasili s elitami, A já jsem neřekl nic, protože jsem přece nebyl extremista; Pak si přišli pro tzv. rasisty, kteří jen odmítali nevidět, neslyšet a nemluvit, A já jsem neřekl nic, protože jsem přece nebyl rasista; Pak si přišli pro tzv. xenofoby, kteří měli dar předvídavosti, A já jsem neřekl nic, protože jsem přece nebyl žádný xenofob; Pak přišli pro podnikatele, protože prý platili málo na to všechno A já jsem neřekl nic, protože jsem nebyl podnikatel; A pak si přišli pro některé děti, aby je převychovali ve školách, A já jsem neřekl nic, protože moje děti už byly odrostlé;

A pak ... přišli pro mne ... a tehdy nezůstal nikdo, kdo by se mě zastal.

Zdroj:http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=445285

+11/−1
22.9.2016 13:17

Š27t51ě67p80á63n 57F32r11a72n69c30l 8324519574580

Jo, to je typický Matějka - vykrádá cizí a ještě to ani neumí převyprávět ;-D

0/−1
22.9.2016 13:44

J93i42ř48í 15M50a11c17e30k 3395575934361

Ono nic není černobílé, pane Varyši. Myslíte si, že nikdo nemá nárok na klidný spánek a musí snášet jakýkoliv noční hluk v okolí? Odmítáte zcela zásadu např. americké demokracie, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná narušovat svobodu druhého?

+10/−3
22.9.2016 13:10

P48a15v14e70l 72A83d34a23m80e97c 6884306

A v Americe mají takovou debilni vyhlášku?

+2/0
22.9.2016 13:15

P74a52v47l76i66n59a 51H14a11m96p48l81o77v54a 7111828209312

Horsi

0/0
22.9.2016 19:43

H38a32n69a 30U83l95r67y97c57h48o26v44á 9770953528278

Na rušení nočního klidu už máme možnost postihu dnes. Jen prostě musí policie (ať už městská nebo státní) konat. A proč vlastně jen v noci, u nás dělají binec neviditelní přes den před obchodním domem, že je o strach tam projít. Ráno, když jdou lidé do práce, se tam objeví tzv. "asistenti prevence kriminalistiky". Ovšem v té době ti druzí vyspávají po skvěle prožitém minulém dnu. A když naběhnou, tak už tam ty "asistenty" nikdo nevidí. Že si stará paní nebo pán nemají na autobusové zástavce kam sednout, protože jsou všechny lavičky v širokém okolí obsazeny nepracující menšinou, to už nikdo neřeší.

+7/0
22.9.2016 13:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.