Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pojišťovna odmítá nařčení Češky na Zélandu. Převozu je schopná, tvrdí

Pojišťovna Allianz odmítá, že by Češka, která se domáhá uhrazení operace ledvinových kamenů na Novém Zélandu, nebyla schopná cesty do České republiky. Podle pojišťovny to dokládá lékařská zpráva místních lékařů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31i55c47h76a59l 97M69i24l43l48e63r 9646532209662

Jan Zeman: "To by ale možná stále nebylo tolik peněz jako ono nerealizované pojistné lidí, co se v budoucnu nepojistí u Allianz poté, co se dozví o této záležitosti.:-P"

Podle ikonky vypada, ze sis na vyroku smlsnul na predstave, ze lide se hrtomadne budou obracet od pojistei u Allianz.

Uvazujes ale mylne.

Stejnym postupem jako Allianz se totiz ridi vetsina pojistoven a lidi to maji z louze pod okap, kdyz si prostuduji ten maly, ale obsazny text podminek.

Porad nechces pochopit zakladni princip veci: Pojistovna obvykle pozaduje, aby se pacient podrobil prohlidce lekarem/ v nemocnici z jejiho seznamu zdravotnickych zarizeni a z vysledku vysetreni jeji lekari posoudi jaky zakrok a kde bude proveden. Samozrejme se bere v uvahu urgence situace a dasli okolnosti, ale konecne slovo ma pojistovna, protoze pojistovna to plati. At je to Allianz, nebo jina.

0/0
23.9.2016 21:48

M19i21c61h21a31l 97M62i68l51l32e74r 9316862869462

PS. tim nechci tvrdit, ze s pojistovnou souhlasim, ale poukazuji na fakta, protoze nekteri zdejsi diskuteri ziji v mylnych predstavach, kdyz se ohaneji radoby pravnickymi vyrazy.

Neuvedomuji si, ze pravnici pojistoven jsou v branzi hodne dlouho a maji pravidla a podminky posichrovane ze vsech stran.

V praxi to znamena, ze lekari instituce, k niz byl pacient poslan na vysetreni a lekari pojistovny se dohodnou na konecnem postupu.

Samozrejme, pokud lekari vysetrujici instituce vydaji nalez, ze pacient by nemel byt prevazen v soucasnem stavu, pak zadna aerolinka takoveho pacienta nevezme na palubu.

0/0
23.9.2016 21:58

E60d28v26a49r52d 88N97i90c61h15t86b76u10r55g75e77r 8334971468132

Ano, pojišťovna si může vyžádat vyšetření od lékaře/zdravotnického zařízení dle svého seznamu. Toto se však nestalo !

K pochopení toho, co se stalo, je třeba si uvědomit, že Allianz.cz, respektive její asistenční služba se neřídí svými pojišťovacími podmínkami. V těch totiž nestojí nic o možnosti nařídit předčasný návrat. Nestojí v nich nic o tom, že mohou ignorovat atest lékaře z místa pobytu.

Naopak, když si přečtete pojišťovací podmínky, tak zjistíte, že Allianz slibuje převzetí neomezených výloh za léčení.

Samozřejmě, jak správně uvádíte, lékaři/zdravotnické zařízení potřebuje sesouhlasit s pojišťovnou, že poskytnutá péče bude pojišťovnou zaplacena. Ale pojišťovna nic neprojednávala a prostě si v rozporu s pojistnou smlouvou a podmínkami usmysleli, že se pojištěnka musí vrátit domů.

Podle smlouvy a podmínek se pojištění týká akutních situací. Akutní onemocnění je takové, které náhle vzplane. Nikde není řečeno, že musí jít o urgentní situaci. S tím pojištěním, jaké má, může jít k lékaři v místě pobytu třeba s lehkým onemocněním, které zcela určitě není urgentní, ale je akutní.

0/0
24.9.2016 0:19

M66i55c96h14a63l 68M86i94l54l84e76r 9826372969872

"Nestojí v nich nic o tom, že mohou ignorovat atest lékaře z místa pobytu."

je videt, ze ti unikl zakladni fakt cestovniho pojisteni - totiz, ze lekari pojistovny maji posledni slovo, nikoliv lekar, ktery vydal atest. Oni udelaji konecne rozhodnuti o pripadu a pokud dojdou k jinym zaverum nez lekar v destinaci, maji na to pravo. Samozrejme, ze pokud by se jejich rozhodovani ukazalo jako chybne, je to na jejich hlavach.

Dale ve svych kategorickych prohlasenich naprosto pomijis fakt, ze veskere informace, ktere mame, jsou jen vyberove uverejnene uryvky pripadu, ze tu neni znamo presne zneni konkretni smlouvy, kterou slecna podepsala, presne zneni atestu, detailni data pripadu atd atd.

Nevime ani zda vubec slecnu prohledl a atest na NZ vydal lekar povereny pojistovnou, nebo jiny lekar, coz dela v pripadu podstatny rozdil.

Jak muzes s takovou jistotou tvrdit, ze "pojišťovna nic neprojednávala" kdyz nevis, jaka jednani se vedla? Protoze to nebylo napsano v novinach?

Jak muzes tvrdit, ze "prostě si v rozporu s pojistnou smlouvou a podmínkami usmysleli, že se pojištěnka musí vrátit domů." kdyz neznas zneni smlouvy se vsemi dodatky v malem textu?

Tve zavery jsou teorie zalozene na neuplnych zpravach a neuplne znalosti dokumentu.

Jak jsem uz poukazal, prestoze se pise, ze slecna "uzavrela jednu z drazsich pojistek", nevime presne jake pojistovaci podminky jeji smlouva obsahuje a o kolik obsazneji by treba byla pojistena, kdyby uzavrela jednu z tech jeste drazsich pojistek.

0/0
24.9.2016 5:35

E44d48v13a67r76d 20N29i98c15h44t31b62u23r75g54e50r 8324491828782

Michale,

přestože se neznáme a přestože jsem já ten starší z nás dvou, rád přijímám Tvoji nevyslovenou leč praktikovanou nabídku na tykání.

Pojišťovna samozřejmě má silnější pozici tím, že dá nebo nedá peníze. To ale neznamená, že může rozhodovat svévolně. A jestliže lékař v místě pobytu něco atestuje, nemůže to pojišťovna ignorovat. A pojišťovna zde také netvrdí, že pacientka ošetření nepotřebuje. Pojišťovna zde požaduje ošetření jiným zdravotnickým zařízením. To by sice mohla, kdyby se jednalo jen o jiné zařízení v místě pobytu. Nařídit převoz na druhou stranu zeměkoule je v rozporu s pojistnou smlouvou a podmínkami a dalšími předpisy a pojištěnce poškozuje.

Pokud jde o pojistné podmínky a smlouvu, tak to se všecko najde na webu té pojišťovny. A víme přesně jakou pojistku slečna uzavřela a víme, že tato pojistka kryje veškeré léčebné výdaje na cestě a v místě pobytu. Pojistka, kterou pacientka uzavřela, kryje tyto výdaje dokonce v neomezené výši. A co pojišťovna udělala nebo neudělala, víme z jejího vlastního vyjádření.

Jaká by to asi byla pojistka, kdyby kryla jen kritické situace? Podle logiky některých zde diskutujících by se nemohlo s lehkou chřipkou nebo lehce namoženým kotníkem jít k lékaři? Protože se na to neumírá?

A také mne na celé té diskusi překvapuje, že se mnozí diskutující okamžitě a naprosto nekriticky bez znalosti věci solidarizují s pojišťovnou.

Ty, Michale, s Tvými praktickými zkušenostmi s australskými apod. pojišťovnami, si nepřipouštíš, že by to jinde mohlo být jinak, než u velké australské pojišťovny, kde se asi dá očekávat, že ve sporu má pravdu většinou spíš ona.

Závěrem bych ještě jednou zopakoval, že v tomto případě pravdu má pojištěná a pojišťovna pochybila.

Zdravím Tě (do Austrálie ?)

Edvard

0/0
24.9.2016 11:56

M14i30c21h85a83l 12M12i45l75l37e13r 9486122669412

Edvarde, docela bych se vsadil, ze jsem starsi nez ty, v nejlepsim jsme stejna generace.;-)

Trvam na tom, ze nezname vsechna fakta a ze nas krmi pouze vybranymi sousty pripadu. Detaily zdravotniho stavu pacientky jsou predmetem osobniho tajemstvi, ktere se musi zachovavat a to je jen jedna cast pripadu, kterou nezname. Dalsi cast jsou okolnosti jeji rezidence a zamestnani na NZ. Take dosud nevime, zda ji na NZ osetroval /vysetroval lekar urceny pojistovnou, nebo nekdo jiny. Uz jsem tu napsal nekolikrat, ze pojistovna bere podstatne vazneji verdikt od ji vybraneho lekare / instituce, nez nejakeho jineho, s nimz jinak nema zadny kontakt.

K lekari se v ramci cestovni pojistky chodi nejen na "smrtelne neduhy", ale i treba s anginou, zanetem stredniho ucha nebo bolesti zuzbu. Jejich osetreni v ramci pojistky neni zadny problem a nemusi se hned volat pojistovne zda schvali navstevu u lekare. Jsou to ty vetsi, podstatne nakladnejsi polozky, ktere si pojistovna vyhrazuje resit predem, nez da souhlas (krome emergenci, kde se musi nejdriv jednat a papirovat az potom).

Je to naprosto normalni soucast procesu, ze kazda pojistovna rozhodne, ktere zakroky jsou nutne delat v cizine a ktere se provadeji doma, protoze je nepovazuje za dostatecne urgentni provadet je v cizine.

Kdyz se pise, ze rozhoduje pojistovna, neznamena to, ze rozhodne nejaky ourada, ale ze konecne slovo maji jeji lekari, kteri si zvazi "pros & cons" pripadu.

Neprebirej si to, ze stojim na strane pojistovny, ale poukazuji jak to chodi.

0/0
24.9.2016 15:45

M38a29r40t68i92n 46V55o91j69á42č15e73k 9293107441536

no jestli má tohle ..tak je to jasné v kostce nebyla hospitalizována tak nastupuje varianta B a sice převoz do ČR https://online.allianz.cz/public/cc/db/e5/15384_36101_DPP_cestovni_na_dalku.pdf

0/0
22.9.2016 10:26

E42d54v27a82r23d 37N27i82c73h17t83b33u77r41g81e59r 8564431258302

Ona nebyla hospitalizovaná proto, že jí to asistenční služba pojišťovny neumožnila. V popsaném případu převoz do ČR z podmínek smlouvy vůbec nevyplývá. Naopak: onemocnění v zemi pobytu je to, co pojistná smlouva kryje.

0/0
22.9.2016 10:52

M90i79c88h42a58l 38M50i52l77l38e82r 9456412829692

onemocneni v zemi pobytu nezahrnuje automaticky a ve vsech pripadech i operaci.

Pouze tam, kde se lekari a pojistovna shodnou, ze operace se musi provest v cizine. Jinak vseobecne davaji prednost provedeni operace v domaci zemi. Tak je to u VSECH pojistoven.

Pojistovna obvykle ma svuj seznam lekaru v zemi, k nimz posila pojistence na prohlidku a jejichz verdikt je dulezity pri rozhodovani pojistovny jake leceni, jake zakroky, kdy a kde, jaka pripadna repatriace.

Porad jeste nevime, zda slecna byla poslana pojistovnou k urcitemu lekari, nebo zda pouze spoleha na diagnozu nejakeho lekare, ktery ji osetroval, ale nema zadne kontakty s pojistovnou.

To hraje velky rozdil v reseni pripadu.

0/0
22.9.2016 14:46

E93d84v82a27r10d 12N56i94c85h62t31b23u38r59g55e27r 8854831238612

Přečtením pojišťovacích podmínek se lze přesvědčit o tom, že pojišťovna požadavkem na předčasný návrat porušila vážným způsobem své vlastní podmínky.

Pojišťovna jí mohla a měla určit, od koho si má nechat vystavit zprávu pro pojišťovnu a měli domluvit další postup se zdravotnickým zařízením v místě pobytu.

Něco jiného by bylo, kdyby jí do plánovaného návratu zbýval jeden dva dny. Pak by naopak bylo na rozhodnutí lékaře v místě pobytu, zda je schopna cesty anebo musí zůstat do takového zlepšení jejího stavu, že by mohla cestovat. A tuto cestu by pak zaplatila pojišťovna.

Pojišťovna by mohla trvat na odložení operace na dobu po návratu domů např., kdyby pojištěnce nesnesitelně bolely kyčle a místní lékař by mínil, že je třeba dát umělé kyčle, tak to by pojišťovna řekla, že ne, že až doma, protože to je věc, která se plánuje dlouho dopředu.

Právě ten typ pojištění (roční), který měla, respektive má, ji má ochránit od nutnosti předčasného návratu. To je totiž vůbec smysl pojištění, že, když onemocní, že ji budou léčit.

+1/0
22.9.2016 16:02

J61a64n 84L34u83k85á73š 7157453343482

Zcela evidentne jste ty podminky necetl, ale rozdavate moudra, co v nich je:

Pojistitel v souvislosti s pojistnou událostí hradí náklady za:

2.2.1 akutní zubní ošetření k bezprostřednímu odstranění bolesti;

2.2.2 nezbytný lékařský převoz pojištěného z místa vzniku pojistné události do nejbližšího zařízeníprvní lékařské pomoci a zpět na místo ubytování v zahraničí nebo na místo, které určí ošetřujícílékař a další lékařsky opodstatněná přeprava předem schválená asistenční službou pojistitele;

2.2.3 vyšetření, ošetření a lékařské služby nutné ke stabilizaci zdravotního stavu pojištěného do té míry,aby byl schopen pokračovat v plánované cestě nebo být repatriován;

2.2.4 lékařsky neodkladnou operaci, jestliže operace byla před jejím uskutečněním odsouhlasena asistenčníslužbou pojistitele;

2.2.5 léky a jiné léčebné prostředky nutné k léčbě a prokazatelně předepsané ošetřujícím lékařem;

2.2.6 repatriaci nemocného či zraněného pojištěného do ČR, pokud to jeho zdravotní stav umožňujea jestliže nelze na základě rozhodnutí lékaře ze zdravotních důvodů použít původně plánovanýdopravní prostředek v původním termínu;

+1/0
23.9.2016 13:53

E91d93v70a87r73d 72N25i24c27h44t84b13u79r36g25e22r 8924321218952

Ano, lékařsky neodkladnou operaci mohla pojišťovna odsouhlasit nebo s tamějším zdravotnickým zařízením domluvit další postup.

To však pojišťovna neudělala, pojišťovna ignorovala lékařskou zprávu a nařídila návrat, K tomu ovšem neměla právo, neboť pojištěná měla podle smlouvy a podmínek právo na léčení akutního onemocnění.

Právě proto se při cestě do ciziny pojišťujeme, abychom byli daleko od domova ošetřeni, budeme-li to potřebovat.

Repatriací, o níž se v podmínkách mluví, se rozumí zařízení návratu pojištěnce, který nemůže využít plánovaný způsob návratu, většinou proto, že zmeškal kvůli svému zdravotnímu stavu letadlo (a k té repatriaci pak samozřejmě dojde tak brzy, jak je to jen možné). V žádném případě to neznamená, že pojišťovna múže nařídit předčasný návrat jen proto, že nechtějí platit potřebnou péči.

0/0
24.9.2016 0:39

J60a27n 31K18r38p10e57c 5436233384512

a proc ma turisticke pojisteni? jestlize v zemi pracuje tak prece odvadi zdravotni pojisteni tam, a neni civilizovana zeme, ktera by v ramci povinneho pojisteni nemela plne hrazenou operaci ledvinovych kamenu. no a taky mit v 23 letech akutni problemy s ledvinovymi kameny...

0/0
22.9.2016 10:11

P58e60t23r 39O29b66r71l80í53k 2693685941273

Zparchantělé pojišťovny .

Má zdravotní potíže vyžadující lékařský zákrok? Má.

Má zaplaceno pro tuhle situaci pojištění ? Má.

Tak nezbývá pojišťovně nic jiného než dodržet smlouvu.

Při své práci ( nejsem pojišťovák ) se potkávám s většinou pojišťoven u nás ( pojištění majetku) a můžu s klidem říct, že tahle pojišťovna je co do plnění jedna z nejhorších .

0/0
22.9.2016 7:51

M76a61r15t96i68n 73V79o81j34á37č86e73k 9723627591736

no jestli se s doktorem dohodla 16.9 že zákrok provedou 22.9 . tak to na nějaké bezprostřední ohrožení nevypadá

0/0
22.9.2016 8:19

M24a81r10t88i92n 35V51o65j95á94č54e30k 9513667361906

asi bych to chápal ,kdyby byla hospitalizovaná a vlastně do zákroku pod dohledem lékaře ....pokud byla propuštěna tak v tom pojištovna cítí šanci ,dle mě to je jen o tom ,že slečna nechce přerušit drahý pobyt cestou k operaci u nás

+2/0
22.9.2016 8:22

M32i13c40h76a94l 59M73i49l57l68e34r 9336362659562

a dohodla se s nim na zaklade ledvinove koliky, kterou prodelala o 3 mesice drive

0/0
22.9.2016 14:48

M14i22c16h38a86l 67M16i34l50l19e48r 9116732289592

zadna pojistovna nezarucuje, ze veskere zakroky v ramci cestovni pojistky se provedou v cizine.

KAZDA pojistovna si vyhrazuje rozhodnuti kdy a kde se jake osetreni provadi a take si vyhrazuje rozhodnuti prerusit pacientovi pobyt v cizine a prevezt ho podle potreby domu.

V techto pripadech se necha vest radou lekaru, ktere ma na svem seznamu kontaktu v dotycne zemi. K nim posila pacienty na prohlidku i v pripadech, kdy byli osetrovani jinde.

Jedna nase znama utrpela frakturu nohy behem lodniho zajezdu v Tichem oceanu a na Aljasku. Byla osetrena na lodi lekarem i americkym specialistou na pobrezi. Vydali verdikt, ze potrebuje operaci a vlozit sroub.

Pojistovna ji nechala dokoncit lodni zajezd, ale prerusila pokracovani cesty, ktere vedlo na vlakovou exkurzi do Skalistych hor s tim, ze v jeji kondici by to tezko zvladla. Obstarala rodine nove letenky zpet domu do Australie na drivejsi termin. Pani a jeji mladsi dcera byly posazeny do business tridy, zatimco manzel a starsi dcera leteli v economy.

Teprve az doma sla na operaci.

+1/0
22.9.2016 14:57

L39u66d10e94k 50N68o31v82a78k 9636173601407

Diky bohu, ze se pojistuju u kooperativy, kde jsem jeste nikdy nemel problem s plnenim, vzdy mi vysli maximalne vstric...

0/0
22.9.2016 6:32

J33a11n 28Z38e40m48a49n 6186457381491

Má ta slečna močový kámen? Má. Má obtíže? Má. Potřebuje operaci? Potřebuje. Nic z toho pojišťovna nezpochybňuje. Případ je tedy dle mého naprosto jasně tzv. akutní a pojišťovna tedy musí plnit, jinak zcela bez ohledu na pojistnou smlouvu samozřejmě neomezeně ručí za všechny případné škody - a zvláště s tím, co má uvedeno ve svých reklamách, by neměla dle mého moc šancí se z placení jak pojistného plnění, tak případného tučného odškodnění v případě komplikací, tak i případné tučné pokuty za nekalou soutěž vykroutit. Je jasné, že požadované pojistné plnění cca 150tis Kč (což je v poměru k zaplacenému pojistnému cca 20tis Kč zcela úměrné pojišťovací riziko, které by pojišťovna nést měla) je zcela v možnostech pojišťovny a komplikovat celou věc repatriací kolem celé zeměkoule k poměrně banálnímu zákroku resp. možnými zdravotními komplikacemi v průběhu dlouhého letu je nadbytečné, neboť samozřejmě ani asistovaný transport ani případné léčení v ČR nejsou zadarmo a zvláště by nebyly, pokud by k oněm komplikacím došlo - pak by náklady mohly nyní požadované plnění výrazně překročit, zvláště třeba v případě, že by se z akutního případu stal v průběhu letu případ urgentní a letadlo na mezikontinentálním letu muselo na cestě přistát - jakkoli tedy vůbec v první řadě silně pochybuji, že by pojišťovna vůbec u jakékoliv letecké společnosti uspěla, aby onu slečnu vzala přes nedoporučení lékaře v zemi odletu na palubu. O tom v Allianz asi spíše pouze sní.:-P

A v případě konec konců nejde vůbec o to, zda je slečna schopna převozu nebo není, jde o to, zda akutně potřebuje lékařskou pomoc, kterou má pojišťovna na základě smlouvy o cestovním pojištění uhradit. A po přečtení, o co zde jde, vč. onoho vyjádření lékaře na NZ, jsem pevného názoru, že takovou pomoc potřebuje a že to pojišťovna vůbec nijak nezpochybnila. Mluvit tedy o schopnosti převozu je dle mého jen klasické mlžení.

+3/−2
22.9.2016 3:49

M32i26c78h89a66l 55M58i10l30l97e39r 9676322409252

prosim najdi si definici akutni.

Ledvinovy zachvat ( kolika) byl pred 3 mesici. Kdyby byl pripad AKUTNI, byla by operovana behem prvnich 48 hodin a nediskutovalo by se o moznych datech operaci po nejakych trech mesicich.

Ve zpravach jsou zrejme nejake mezery, detaily ktere nezname, nezname ani presny lekarsky nalez ani administrativni proceduru, kterou to proslo. Jenom to, co bylo VYBEROVE dano mediim. Z toho nelze delat kategoricke zavery, jako se snazis delat ty.

Z vlastni zkusenosti (mel jsem uraz na NZ, ktery byl hrazen mou cestovni pojistkou) vim, ze pojistovna napr. pozaduje pisemnou diagnozu od lekare/kliniiky/nemocnice, kterou si specificky vymini. To i v pripade, ze pacient byl puvodne osetrovan nekde jinde.

Nechci se tady nijak zvlast zastavat Alianz, ale je to velka pojistovna s pobockami v mnoha statech, vcetne NZ. Tudiz maji na NZ sve kontakty a take seznam lekaru/ klinik/nemocnic, k nimz posilaji pojistence. Pokud je diagnoza vystavena jednim z techto lekaru, pojistovna ji obvykle bere podstatne vazneji nez od nejakeho jineho doktora.

To je prave jedna z veci, kterou nezname - byla slecna vubec u lekare doporuceneho pojistovnou?

Dalsi bod, ktery by ji mohl pomoci, je navsteva nezavisleho specialisty (na vlastni ucet) pro tzv. "druhou diagnozu". Pokud by byla stejna vcetne doporuceni neletet do Ceska na operaci a nechat se operovat na NZ, mela by v ruce podstatne silnejsi pripad.

Samozrejme, ze muze se nechat operovat na NZ, zaplatit to a pak vymahat nahradu od pojistovny soudne, ale to je dost bvelke riziko a vyzadovalo by od ni zaplaceni vseho predem ze sve kapsy.

+1/0
22.9.2016 5:55

E86d82v38a37r73d 79N17i74c11h48t89b20u70r34g77e50r 8934381608712

Jak jsem již psal níže:

`akutni` neznamená, jak se nám některé české pojišťovny snaží namluvit, `urgentní` nebo `kritický`. V tomto případě se jedná jasně o akutní záležitost. A jestli potíže přetrvávají nebo si tělo pomohlo nakonec samo, na tom nic nemění.

Allianz je sice celosvětová pojišťovací společnost, ale česká Allianz, respektive její asistenční služba, si podle zkušenosti vyřizuje všechno po světě sama. I v tomto případě.

Pokud ceská pojišťovna neuznala atest novozelandského lékaře nebo jej považovala za nedostatečný, bylo její povinností pojištěné sdělit, ke kterému lékaři se má jít nechat prohlédnout (a u tohoto lékaře ji objednat a s ním komunikovat, vyžádat atest, položit konkrétní otázky, které má atest zodpovědět a přímo jej zaplatit).

Pojištěná měla pojištění kryjící neomezené lékařské výdaje, jednalo se o akutní stav a mělo se jí dostat potřebného ošetření v místě pobytu. Požadovat předčasný návrat je v rozporu s literou i smyslem smlouvy. Pojišťovna jej nesměla požadovat.

0/0
22.9.2016 8:15

J34a89n 40L25u32k15á16š 7397413933432

Pojem akutni v tomto pripade definuji pojistne podminky pojistovny, cast vyezeni pojmu, takze si sve fabulace nechte na doma.

+1/0
23.9.2016 13:55

E95d97v25a60r66d 78N17i63c68h25t50b76u51r76g45e87r 8754511578442

Ano, pojišťovna definuje pojem `akutní` přesně tak, jak jej pojímám já. Akutní onemocnění je takové, které není chronické. To, jak urgentní nebo kritický je stav pacienta, s tím nemá nic společného. Pojištěná osoba se může nechat ošetřit i s lehkým onemocněním vždy, jestliže toto onemocnění propuklo v průběhu cesty/pobytu. Dokonce i nové vzplanutí chronické choroby, která je delší dobu (např. déle než rok) v klidu, je akutní onemocnění kryté pojistkou.

0/0
24.9.2016 0:48

J39a70n 67Z89e95m51a23n 6146687721771

Jestliže má 7mm močový kámen uvízlý ve středních močových cestách tak to víceméně kdykoli může vyústit do urgentního stavu renální koliky, hydronefrózy, sepse atd., jedná se jednoznačně o akutní stav, tj. takový který bezprostředně vyžaduje léčbu aby se takovým možným komplikacím zabránilo. Takové komplikace navíc zjevně mohou nastat v důsledku výrazných změn atmosférického tlaku při případném letu zpět do ČR (délka letecké přepravy z NZ do ČR je orientačně 22+ hodin, je to jeden z nejdelších mezikontinentálních letů vůbec). Pojišťovna nemá právo takové komplikace riskovat v žádném případě ani jakkoli vyžadovat, aby takové komplikace byť i jen teoreticky riskoval její pojištěnec a už vůbec ne v rozporu s odborným názorem lékaře. To je právně zcela jasné a vůbec se divím, že se to někdo pokouší zde zpochybňovat. To jen svědčí o opravdu slabém právním vědomí. Pojišťovna musí operaci zaplatit, neboť ve svých podmínkách cestovního pojištění výslovně má neomezené plnění pro operace a vyhýbat se takovému plnění a vymýšlet si nesmysly s repatriací, zvláště v případě tak banálního zákroku jako je odstranění močového kamene - kvůli kterému jistě není třeba podniknout cestu kolem světa, natož z vyspělé země jako je NZ - je dle mého pro Allianz přímá cesta do registru dlužníků a vzhledem k podmínkám nabízeným reklamou i do správního řízení Úřadu pro hospodářskou soutěž pro klamavou reklamu.

0/0
22.9.2016 14:52

M42i17c15h93a21l 55M73i21l70l86e73r 9906562829222

tak jeste jednou pro pochopeni:

ZADNA pojistovna na svete nezarucuje pri uzavreni cestovni pojistlky, ze veskere zakroky v ramci cestovni pojistky se budou provadet v cizine. !!

KAZDA pojistovna si vyhrazuje rozhodnuti kdy a kde se jake osetreni provadi a take si vyhrazuje rozhodnuti prerusit pacientovi pobyt v cizine a prevezt ho podle potreby domu. !!

Asi nemas moc zkusenosti s cestovnimi pojistkami, pokud tohle nechapes.

Pojistovny se nechaji vest radou lekaru z nemocnic/ klinik, ktere maji na svem seznamu kontaktu v dotycne zemi.

K nim posilaji pacienty na prohlidku i v pripadech, kdy byli osetrovani jinde. Pokud TITO lekari vydaji prohlaseni, ze repatriace bez operace je nebezpecna, pak se operace provede v cizine. O to tady jde.

Zpravy o pripadu v mediich jsou prilis neuplne, nezname presne detaily pripadu po zdravotni ani administrativni strance, jenom VYBEROVE podane kousky informaci a podle nich nelze spolehlive pripad posuzovat.

Nevime ani zda to byl lekar -kontakt pojistovny, kdo prohlasil, ze operace musi byt provedena na NZ, nebo jiny. V tom pripade by slecna mela jit na prohlidku k lekari oznacenem pojistovnou a nechat se vest jeho radou, protoze to bude mit potrebnou vahu u pojistovny.

0/0
22.9.2016 15:13

J88a47n 86Z27e40m86a83n 6586147341391

Jistě, informací je pomálu, ale co jasné je, že pojišťovna jednoduše nemůže převézt pacienta kolem zeměkoule k technicky banálnímu zákroku proti jeho vůli, odbornému názoru lékaře v místě pobytu stran možných komplikací při transferu a tím pádem potažmo velmi pravděpodobně proti vůli potenciálního přepravce, který by s transferem jistě nesouhlasil, pokud by pro případ urgentního stavu nedostal dostatečné krytí v tom případě nejspíše milionových nákladů. To jednoduše nemůže. Allianz se tak sice chová ale bohem není. Jestliže nicméně odmítnutím smluveného pojistného plnění způsobí škodu, např. odkladem operace, či nedejbože pak zdr. komplikacemi, ručí za ni neomezeně vč. neomezeného ručení za škodu nemateriální povahy resp. např. psychickou újmu. To by si v právním oddělení Allianz měli uvědomit, protože věc má přeshraniční rozměr a věc odškodnění by tak velmi dobře mohla být rozhodována u soudu na NZ. -Pak jen náklady na právní zastoupení tam by velmi pravděpodobně přesáhly ono požadované plnění za banální zákrok už před konáním nějakého slyšení.

To by ale možná stále nebylo tolik peněz jako ono nerealizované pojistné lidí, co se v budoucnu nepojistí u Allianz poté, co se dozví o této záležitosti.:-P

0/0
22.9.2016 15:36

M34i63c24h65a13l 94M95i47l17l69e45r 9826332429112

"pojišťovna jednoduše nemůže převézt pacienta kolem zeměkoule k technicky banálnímu zákroku proti jeho vůli,"....tak to teda prrrr!

Pojistovna rozhoduje, kde se pacient podridi zakroku, protoze pojistovna za to plati. Seznam se s podminkami pojistek, temi malymi pismeny, ktere lide nechteji cist. A ne jen Allianz. Takove jsou vsechny.

Radsi se neohanej slovy "To by si v právním oddělení Allianz měli uvědomit," protoze jejich pravnici maji vsechno hodne davno prostudovane a overene, takze si nepredstavuj, ze jsi objevil nejake pravnicke klicky, o nichz pravnici pojistovny nevedi. Oni ty texty pojistek pripravili, takze presne vedi co a jak bylo mineno.

Samozrejme, ze pojistovna neunese pacienta do jine zeme proti jeho vuli, ale pokud on nebude chtit, bude muset podepsat revers, ze nechce osetreni a je potom na nem, aby si ho zaplatil a podstoupil kde chce.

Mimochodem, platit 20tisic za rocni cestovni pojistku vubec neni nijak premrstena cena. To jedocela lace.

Moje nevlastni matka jela z Australie do Evropy na 4 mesice a cestovni pojistka na tu dobu ji stala AUD 2400, tedy priblizne 44tisic Kc. Je ji sice 80let, tudiz jeji pojistka je drazsi, ale kdyz bys uvazil, ze mlada holka by za tu dobu platila rekneme tretinu jeji castky a znasobis si to 3x aby to bylo na rok, dostanes realistickou cenu kolik radna cestovni pojistka skutecne stoji.

0/0
22.9.2016 20:06

J40a85n 57Z64e79m20a17n 6836627741261

Pojišťovna nerozhoduje, co se týče léčby téměř o ničem, natožpak o nějaké repatriaci, o tom rozhoduje pacient a ošetřující lékař. Stejně tak nemusí podepisovat nějaký revers, natož v jurisdikci NZ. Smlouva nenahrazuje zákon, který je v ČR nadřazen veřejnému smluvnímu právu. A ještě jednou, Allianz, pokud místní lékař nedoporučil leteckou přepravu nemocného, repatriace nedosáhne už jen proto, že nenajde vzhledem k aktuálnímu zdr. stavu pojištěnce pod cenou onoho požadovaného plnění vůbec žádnou leteckou společnost, která by nemocného vzala vzhledem k iminentnímu riziku vzniku urgentního stavu na palubu. Na to můžou tamní právníci vzít jed, pokud ovšem vůbec o něčem takovém kdy uvažovali a s onou repatriací to není to jen nedomyšlený public stunt tamního PR oddělení.

A o tamních právnících nelze mít - už vzhledem jen třeba k tomu, co Allianz pustili do reklam - valné mínění. V zemích, kde je právo spotřebitele efektivně vymahatelné by zřejmě byli na dlažbě a jejich firma s takovýmto přístupem na huntě.

20 tisíc ročního plnění je u 23 leté ženy zcela úměrné pojišťovacímu riziku, opravdu zde nemluvíme o 80 leté paní, u které, nechci se nikoho dotknout již čistě vzhledem k věku existuje relativně výrazné riziko už jen toho, že mezikontinentální let a jetlag samy o sobě nepřežije.

Osobně bych vzhledem k možným komplikacím operaci zaplatil sám a pak plnění i s odškodněním a příslušenstvím vymohl na Allianz. Zdraví je mi přednější. Ale to je možná to, co si ona slečna nemůže dovolit a nebo se jí zcela pochopitelně prostě nechce vracet do bordelu s názvem ČR - a to bude nejspíš tak asi všechno, na co právní oddělení šmejdů z Allianz může sázet. Rozhodně bych tedy po dosavadním jednání z její stany pojišťovně už vůbec nic nepodepisoval, natož se nechával manipulovat do absurdního názoru, že něco takového musím, natož abych se nechával odvézt k takové banalitě jako extrakci močového kamene přes celou zeměkouli. To bych si opravdu musel připadat jako blázen.

0/0
22.9.2016 22:36

M51i41c89h58a57l 11M68i80l31l19e95r 9156822779942

X"Pojišťovna nerozhoduje, co se týče léčby téměř o ničem, natožpak o nějaké repatriaci, o tom rozhoduje pacient a ošetřující lékař."

To jsi na velkem omylu.!!

Kde se jedna o drazsi zakroky nebo hospitalizaci, pojistovna MUSI byt informovana, pokud mozno predem (pokud se nejedna o emergenci, ktera se musi sit namiste, nez se muze komunikovat) a dat k tomu souhlas.

Je napsano v podminkach pojistky, ze pojistenec nebo jeho zastupce (pripadne nemocnice sama kdyz pojistenec nemuze komunikovat), se musi spojit s pojistovnou a postupovat podle jejich pokynu.

Potom se pripad rozhoduje mezi lekari pojistovny a lekari na miste.

prosim nevypravej mim sve teorie.

Cestuji dost casto mezinarodne/ mezikontinentalne a mam cestovni pojistky uzavrene docela bezne na kazdou cestu.

0/0
23.9.2016 3:28

J19a74n 52L52u64k63á83š 7387563973112

Pokud pojistovna nedokaze zajistit repatriaci, musi zajistit operaci, ale to, jestli to dokaze, je na ni.

0/0
23.9.2016 13:57

J48a54n 29Z26e79m60a89n 6856537631561

Operaci zajišťuje zdravotnické zařízení, ne pojišťovna. Ta ji v rámci pojistného plnění pouze má zaplatit. A čistě z hlediska obchodního 8800 NZD není tak moc, aby se zvláště takové společnosti jako Allianz mohlo vyplatit, dostat se kvůli odmítnutí pojistného plnění do televize a dalších médií.

Co se týče té repatriace - odhlédneme-li od naprosté absurdity někoho repatriovat přes celou zeměkouli kvůli velmi pravděpodobně max. hodinovému lékařskému zákroku vč. přípravy - tak vzhledem k nutné asistenci a rizikům velmi silně pochybuji, že by si to nějaká letecká společnost lajsla. A ostatně podle kusých zpráv ta, která už byla oslovena, se k věci podle všeho vyjádřila negativně.

Jsem opravdu zvědav, jak toto dopadne, neboť slečna už měla být podle všeho včera operována a pokud by se tak nestalo opravdu zaviněním Allianz, pak bych její vyhlídky jak v případném sporu tak na českém trhu cestovního pojištění neviděl zrovna růžově.

Lze sice chápat, že každá firma se snaží minimalizovat své náklady, někdy se ale přílišné šetření (- zvláště když se tak flagrantně dostane do rozporu s etikou a vážně se v rozporu s přáním pacienta navrhují, dokonce veřejně, tak absurdní věci jako repatriace z NZ do ČR kvůli vzhledem k velikosti kamene relativně stále banální litotripsi) může sakra nevyplatit.

0/0
23.9.2016 15:57

M58i22c44h23a51l 21M91i43l79l73e85r 9836112419412

X"Operaci zajišťuje zdravotnické zařízení, ne pojišťovna." Spatne volena slova.

Operaci PROVADI zdravotnicke zarizeni AZ PO TOM, co pojistovna da k zakroku souhlas. Zakrok se take obvykle deje v zarizeni vybranem pojistovnou, coz v nekterych pripadech nejsou ta sama, ktera zvolil pacient.

Pojistovny maji obvykle seznam zarizeni/lekaru s nimiz maji smlouvy - viz jak jsem se ti snazil vysvetlit nahore.

Proto pozaduji, aby pacient se nechal prohlednout lekari z techto zarizeni a vysledky prohlidky plus z ni vyplyvajici doporuceni jsou pak posouzena lekari pojistovny, jejichz posudek rozhodne jaky zakrok a kde bude proveden.

0/0
23.9.2016 21:40

J20a19n 61Z66e12m43a60n 6556617241611

Zdravotnické zařízení nepotřebuje souhlas pojišťovny s provedením zákroku pokud jde o zákrok lege artis. Smlouva o pojištění je mezi pojištěncem a pojišťovnou, nikoli pojišťovnou a zdravotnickým zařízením. Pojišťenec by se sice měl podrobit vyšetření ve zdravotnickém zařízení vybraném pojišťovnou a podrobit se tam i případnému zákroku se souhlasem pojišťovny, to máte pravdu, nicméně to neplatí v případě, kdy byl přijat k léčení v jiném zdravotnickém zařízení na základě urgentního stavu, což zcela evidentně BYL tento případ. Pojišťovna v takovém případě už nemá pak právo vyžadovat, aby pacient/pojišťenec změnil ošetřujícího lékaře a podmiňovat tím pojistné plnění z řádně uzavřené pojistky. Pokud si Allianz myslí, že tomu tak není, bohužel se může dostat nejen do špatného světla, co se týče jejího PR, ale i do velmi vážného sporu stran práv pacienta/pojištěnce. A samozřejmě pokud by v důsledku neplnění pojistné smlouvy došlo ke škodě na straně pacienta ať už materiální nebo nemateriální povahy zejm. na zdraví či jeho právech, zodpovědnost pojišťovny za takovou škodu by pak v civilně-právním smyslu byla neomezená. A navíc upozorňuji, že pokud by se ukázalo, že uzavření pojistné smlouvy resp. plnění pojistného bylo z pojištěnce předtím vylákáno pojišťovnou na základě sdělení nepravdivých nebo hrubě zkreslených informací, či zamlčení podstatných informací před uzavřením pojistné smlouvy, nebo naopak, že pojišťovna sdělila nepravdivé či hrubě zkreslené informace, nebo podstatné informace zamlčela např. aby dosáhla souhlasu pacienta/pojištěnce se změnou ošetřujícího lékaře či s onou riskantní repatriací -evidentně každopádně k jeho citelné škodě, či naopak dosáhla, aby provedl úkony, které by pojišťovně umožnily se sjednanému smluvnímu plnění vyhnout, pak by se mohlo jednat již i o odpovědnost trestní, kde lze udělit celou škálu trestů od trestu peněžitého s denní sazbou až 2mil. Kč.až po zákaz činnosti. Být Allianz velmi dobře bych tedy nyní vážil slova.

0/0
24.9.2016 0:59

I14r39e45n25a 95P34l40a61c26h39e18t51k22o72v46á 1226274376610

jj pojistovny, to je kapitola sama pro sebe

+1/0
22.9.2016 2:54

I69r27e84n48a 50P79l34a86c61h23e97t65k82o97v88á 1176614976640

jinak bych chtela videt pana mluvciho, jak by se s ledvinovou kolikou, trajdal pres pul sveta

+3/0
22.9.2016 2:56

J76i61r53i 48O25s11v12a67l49d 2925644306437

Mluvčí pojišťovny argumentuje s tím, že operace proběhla až pět dnů po naplánování a to je zcela nekorektní argument. Operace plánovaná může být při potížích překonvertována na operaci akutní a třeba v Česku je akutní pacient po příchodu do nemocnice do půl hodiny na sále, ale to neplatí pokud musí být několik hodin 10 km nad zemským povrchem. Ledvinové kameny nejsou jen o bolesti, taky mohou způsobit nekontrolovanou infekci.

+2/0
21.9.2016 23:36

E28d98v53a44r28d 90N93i44c71h46t78b48u28r72g35e52r 8334651848242

Ano, je to nekorektní argumentace. A je o to nekorektnější, že se stále jedná o akutní situaci, i když se neoperuje okamžitě. České zdravotní a cestovní pojišťovny se nám snaží namluvit, že `akutní` je `urgentní`. Tomu ale tak není.

+1/0
21.9.2016 23:56

E61d59v10a26r78d 69N46i48c22h83t93b95u91r63g47e82r 8534541878702

Místo osočování pojištěné bychom si měli radši přečíst pojistné podmínky.

Na www.allianz.cz se najde pod hlavičkou `Cestování` příslušné pojištění pro roční pobyt `Svět bez USA` za necelých 20000 Kč.

A jestli umím číst, tak tam stojí `Neomezený limit léčebných výloh`,`S naším pojištěním se nemusíte obávat vysokých účtú za léčbu`, `Náklady za Vaše případné léčení v nemocnici, transport, apod. zaplatíme v plné výši`, `Bezproblémové vyřízení škodních událostí`,`Víme, jak mohou být nehody na cestách nepříjemné`,`Oznamte pojistnou událost prostřednictvím webu nebo telefonu a my se o zbytek postaráme`.

Pod http://www.allianz.cz/public/cd/9e/d6/16688_115257_Produktovy_list_Cestovni_pojisteni_tabulka.pdf

se nalézá podrobný popis pojištění. Po jeho přečtení jsem toho mínění, že pojištěná měla být léčena v místě pobytu a že pojišťovna neměla (a vlastně nesměla) požadovat návrat do Česka.

+5/0
21.9.2016 23:31

J13i30r15i 24O73s98v95a38l76d 2245264366797

Bezproblémové vyřízení škodních událostí. Nechceme a nebudeme pacienty zatěžovat formalitami jako je pojistné plnění. Vaše pojišťovna Alianz.

0/0
21.9.2016 23:39

T16o80m67á97š 37K64u58c53h55a32ř 3877521828561

Jednou jsem s kamínkem dolezl po čtyřech do nemocnice. Na ultrazvuku nic neviděli, tak se rozhodli, že je to slepák a že musím pod kudlu. Naštěstí pár hodin před tím, než mě měli říznout, jsem se doplazil na pisoár, cinklo to a byl pokoj. :-)

0/0
21.9.2016 22:54

P63e34t51r 97P77e77š23e20k 4418545856518

Slečna si zřejmě v ČR zdravotní pojištění zrušila, na Novém Zélandu pracuje načerno a spoléhala na cestovní pojištění. A nyní má problém. Kdo riskuje může i prohrát, ne?

+1/−1
21.9.2016 22:34

J79i72r18i 71D96o67m67i25n84i81k 1791838261880

Vidím to podobně, i když tady v česku by pojištěná být měla, např.jako student a nebo evidovaný nezaměstnaný. Ale jestli je nezaměstnaná, pak má další problém. Práce v zahraničí, jedno, jestli legální a nebo na černo a je z evidence UP venku. A to, jestli je na NZ zaměstnaná na černo a nebo legálně , o tom se nezmínila. Asi ví dobře, proč...

0/−2
21.9.2016 22:51

J38i27r57i 96O26s70v90a52l42d 2135344266477

Při rušení zdravotního pojištění v Česku z důvodu pobytu v zahraničí musíte prokázat, že jste pojištěn u zahraniční zdravotní pojišťovny. Pokud jste v Česku pojištěn a potřebujete léčbu v zahraničí, tak Vám česká zdravotní pojišťovna může uhradit jen takovou částku, která by byla vynaložena kdyby jste se léčil doma.

0/0
21.9.2016 23:51

M57a66r95e49k 22B22e85n84e85s 9443826356

Nejsem si jisty... Myslim ze chteji prokazat kde jste byl pojisten mezi zrusenim a pripadnou "novou" registraci. Tusim ze to je formular E104 ktery vam ma vystavit ta "docasna" pojistovna. Jinak myslim ze se pojisteni v CZ spis prerusuje z duvodu pobytu v zahranici a jde to na 6 mesicu.

0/0
22.9.2016 3:04

J29i84r66i 70K80u54b67i81n 9872487958616

Samozrejme ze zrusila zdravotni pojisteni v Cesku, kdyz je dlouhodobe v zahranici. Jako kazdy kdo cestuje dlouhodobeji. Proto si zaplatila cestovni.. Proc by pracovala na cerno? Priste si radeji zjistete vice informaci nez napisete podobnou hovadinu.

+2/0
22.9.2016 1:48

K43a37r24e59l 36N39o15v47o79t29n19y 2581885429660

At jde Alianz laskave nekam. Kvuli tomuhle si prece platim extra cestovni pojisteni, kdyz nekam cestuju! Pokud mistni lekari prevoz do CR nedoporucili, tak dle meho nazoru neni, co resit.

No nic, uz vim kde se nebudu pojistovat...

+7/−3
21.9.2016 22:21

J70i39r14i 52D81o74m71i96n85i34k 1801608581660

A co ještě víte ? Jací místní lékaři? Ona má jeden kus papíru od nějakého doktora ale Alianz má celou lékařskou zprávu. Takže JE co řešit. Hýbají s Vámi jen emoce z jejího srdceryvného mediálního vyjádření, nic víc. :-)

+3/0
21.9.2016 22:45

P43e58t19r 69V43o16ň84k97a 2357573559393

a tu lékařskou zprávu má od koho? od toho lékaře co ji napsal ten papír že nedoporučuje převoz, nebo si ji vycucali z prstu jak se to běžně dělá, posouzení na dálku jiným lékařem.

Stejně jako pan Novotný vím jedno, pojistku od Alianz, už nikdy nebudu ani uvažovat, když si platím za něco a to tu nejdražší variantu, tak mě opravdu nezajímá, že pro pojišťovnu je levnější mi zaplatit letenky a nechat mě odoperovat tisíce kilometrů jinde. i kdyby existovalo riziko jen 0,001%, tak mě to nezajímá a považuji to za snahu pojišťovny ušetřit peníze tím, že bude riskovat moje zdraví. ;-O;-O;-O

+3/−1
21.9.2016 23:10

J45a54n 10L75u17k80á48š 7867953513832

A) 20 000 rocne neni u Allianz nejdrazsi varianta ale ta prostredni.

B) Pripad ledvinovych kamenu neni nic extra vzacneho, tudiz jeho zavaznost urcite posoudit jde. Navic se lisi metodiky pristupu k nemocem v ruznych zemich. TJ. pokud vam tamni lekar napise, ze cestovat nemuzete, neznamena to, ze by vam totez napsal i lekar v CR a slecna smlouvu uzavrela v CR a musi se ridit nasimi pravidly.

Napr. v CR se picha zanet stredniho ucha, v jinych zemich si mysli, ze se pichat nema. V USA vam skoro nechteji odvrtat zuby bez injekce proti bolesti, v CR se vetsinou nedava. V USA vas s virovou meningitidou monitoruji behem kulminace, pote vas pusti domu, v CR vas hospitalizuji po celou dobu na infekcnim atp.

0/0
23.9.2016 13:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.