Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pojišťovna odmítá nařčení Češky na Zélandu. Převozu je schopná, tvrdí

Pojišťovna Allianz odmítá, že by Češka, která se domáhá uhrazení operace ledvinových kamenů na Novém Zélandu, nebyla schopná cesty do České republiky. Podle pojišťovny to dokládá lékařská zpráva místních lékařů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i78c75h42a56l 80M93i19l82l44e26r 9226452459792

Jan Zeman: "To by ale možná stále nebylo tolik peněz jako ono nerealizované pojistné lidí, co se v budoucnu nepojistí u Allianz poté, co se dozví o této záležitosti.:-P"

Podle ikonky vypada, ze sis na vyroku smlsnul na predstave, ze lide se hrtomadne budou obracet od pojistei u Allianz.

Uvazujes ale mylne.

Stejnym postupem jako Allianz se totiz ridi vetsina pojistoven a lidi to maji z louze pod okap, kdyz si prostuduji ten maly, ale obsazny text podminek.

Porad nechces pochopit zakladni princip veci: Pojistovna obvykle pozaduje, aby se pacient podrobil prohlidce lekarem/ v nemocnici z jejiho seznamu zdravotnickych zarizeni a z vysledku vysetreni jeji lekari posoudi jaky zakrok a kde bude proveden. Samozrejme se bere v uvahu urgence situace a dasli okolnosti, ale konecne slovo ma pojistovna, protoze pojistovna to plati. At je to Allianz, nebo jina.

0/0
23.9.2016 21:48

M82i42c51h13a63l 43M37i61l36l19e36r 9576792639542

PS. tim nechci tvrdit, ze s pojistovnou souhlasim, ale poukazuji na fakta, protoze nekteri zdejsi diskuteri ziji v mylnych predstavach, kdyz se ohaneji radoby pravnickymi vyrazy.

Neuvedomuji si, ze pravnici pojistoven jsou v branzi hodne dlouho a maji pravidla a podminky posichrovane ze vsech stran.

V praxi to znamena, ze lekari instituce, k niz byl pacient poslan na vysetreni a lekari pojistovny se dohodnou na konecnem postupu.

Samozrejme, pokud lekari vysetrujici instituce vydaji nalez, ze pacient by nemel byt prevazen v soucasnem stavu, pak zadna aerolinka takoveho pacienta nevezme na palubu.

0/0
23.9.2016 21:58

E37d47v26a86r28d 83N89i70c37h25t19b30u95r76g52e70r 8274451778392

Ano, pojišťovna si může vyžádat vyšetření od lékaře/zdravotnického zařízení dle svého seznamu. Toto se však nestalo !

K pochopení toho, co se stalo, je třeba si uvědomit, že Allianz.cz, respektive její asistenční služba se neřídí svými pojišťovacími podmínkami. V těch totiž nestojí nic o možnosti nařídit předčasný návrat. Nestojí v nich nic o tom, že mohou ignorovat atest lékaře z místa pobytu.

Naopak, když si přečtete pojišťovací podmínky, tak zjistíte, že Allianz slibuje převzetí neomezených výloh za léčení.

Samozřejmě, jak správně uvádíte, lékaři/zdravotnické zařízení potřebuje sesouhlasit s pojišťovnou, že poskytnutá péče bude pojišťovnou zaplacena. Ale pojišťovna nic neprojednávala a prostě si v rozporu s pojistnou smlouvou a podmínkami usmysleli, že se pojištěnka musí vrátit domů.

Podle smlouvy a podmínek se pojištění týká akutních situací. Akutní onemocnění je takové, které náhle vzplane. Nikde není řečeno, že musí jít o urgentní situaci. S tím pojištěním, jaké má, může jít k lékaři v místě pobytu třeba s lehkým onemocněním, které zcela určitě není urgentní, ale je akutní.

0/0
24.9.2016 0:19

M96i91c20h32a34l 97M26i49l33l30e32r 9246552389172

"Nestojí v nich nic o tom, že mohou ignorovat atest lékaře z místa pobytu."

je videt, ze ti unikl zakladni fakt cestovniho pojisteni - totiz, ze lekari pojistovny maji posledni slovo, nikoliv lekar, ktery vydal atest. Oni udelaji konecne rozhodnuti o pripadu a pokud dojdou k jinym zaverum nez lekar v destinaci, maji na to pravo. Samozrejme, ze pokud by se jejich rozhodovani ukazalo jako chybne, je to na jejich hlavach.

Dale ve svych kategorickych prohlasenich naprosto pomijis fakt, ze veskere informace, ktere mame, jsou jen vyberove uverejnene uryvky pripadu, ze tu neni znamo presne zneni konkretni smlouvy, kterou slecna podepsala, presne zneni atestu, detailni data pripadu atd atd.

Nevime ani zda vubec slecnu prohledl a atest na NZ vydal lekar povereny pojistovnou, nebo jiny lekar, coz dela v pripadu podstatny rozdil.

Jak muzes s takovou jistotou tvrdit, ze "pojišťovna nic neprojednávala" kdyz nevis, jaka jednani se vedla? Protoze to nebylo napsano v novinach?

Jak muzes tvrdit, ze "prostě si v rozporu s pojistnou smlouvou a podmínkami usmysleli, že se pojištěnka musí vrátit domů." kdyz neznas zneni smlouvy se vsemi dodatky v malem textu?

Tve zavery jsou teorie zalozene na neuplnych zpravach a neuplne znalosti dokumentu.

Jak jsem uz poukazal, prestoze se pise, ze slecna "uzavrela jednu z drazsich pojistek", nevime presne jake pojistovaci podminky jeji smlouva obsahuje a o kolik obsazneji by treba byla pojistena, kdyby uzavrela jednu z tech jeste drazsich pojistek.

0/0
24.9.2016 5:35

E78d94v57a26r94d 91N71i24c87h53t22b41u84r82g48e19r 8224111338562

Michale,

přestože se neznáme a přestože jsem já ten starší z nás dvou, rád přijímám Tvoji nevyslovenou leč praktikovanou nabídku na tykání.

Pojišťovna samozřejmě má silnější pozici tím, že dá nebo nedá peníze. To ale neznamená, že může rozhodovat svévolně. A jestliže lékař v místě pobytu něco atestuje, nemůže to pojišťovna ignorovat. A pojišťovna zde také netvrdí, že pacientka ošetření nepotřebuje. Pojišťovna zde požaduje ošetření jiným zdravotnickým zařízením. To by sice mohla, kdyby se jednalo jen o jiné zařízení v místě pobytu. Nařídit převoz na druhou stranu zeměkoule je v rozporu s pojistnou smlouvou a podmínkami a dalšími předpisy a pojištěnce poškozuje.

Pokud jde o pojistné podmínky a smlouvu, tak to se všecko najde na webu té pojišťovny. A víme přesně jakou pojistku slečna uzavřela a víme, že tato pojistka kryje veškeré léčebné výdaje na cestě a v místě pobytu. Pojistka, kterou pacientka uzavřela, kryje tyto výdaje dokonce v neomezené výši. A co pojišťovna udělala nebo neudělala, víme z jejího vlastního vyjádření.

Jaká by to asi byla pojistka, kdyby kryla jen kritické situace? Podle logiky některých zde diskutujících by se nemohlo s lehkou chřipkou nebo lehce namoženým kotníkem jít k lékaři? Protože se na to neumírá?

A také mne na celé té diskusi překvapuje, že se mnozí diskutující okamžitě a naprosto nekriticky bez znalosti věci solidarizují s pojišťovnou.

Ty, Michale, s Tvými praktickými zkušenostmi s australskými apod. pojišťovnami, si nepřipouštíš, že by to jinde mohlo být jinak, než u velké australské pojišťovny, kde se asi dá očekávat, že ve sporu má pravdu většinou spíš ona.

Závěrem bych ještě jednou zopakoval, že v tomto případě pravdu má pojištěná a pojišťovna pochybila.

Zdravím Tě (do Austrálie ?)

Edvard

0/0
24.9.2016 11:56

M44i36c92h62a30l 66M49i46l17l91e94r 9746672689722

Edvarde, docela bych se vsadil, ze jsem starsi nez ty, v nejlepsim jsme stejna generace.;-)

Trvam na tom, ze nezname vsechna fakta a ze nas krmi pouze vybranymi sousty pripadu. Detaily zdravotniho stavu pacientky jsou predmetem osobniho tajemstvi, ktere se musi zachovavat a to je jen jedna cast pripadu, kterou nezname. Dalsi cast jsou okolnosti jeji rezidence a zamestnani na NZ. Take dosud nevime, zda ji na NZ osetroval /vysetroval lekar urceny pojistovnou, nebo nekdo jiny. Uz jsem tu napsal nekolikrat, ze pojistovna bere podstatne vazneji verdikt od ji vybraneho lekare / instituce, nez nejakeho jineho, s nimz jinak nema zadny kontakt.

K lekari se v ramci cestovni pojistky chodi nejen na "smrtelne neduhy", ale i treba s anginou, zanetem stredniho ucha nebo bolesti zuzbu. Jejich osetreni v ramci pojistky neni zadny problem a nemusi se hned volat pojistovne zda schvali navstevu u lekare. Jsou to ty vetsi, podstatne nakladnejsi polozky, ktere si pojistovna vyhrazuje resit predem, nez da souhlas (krome emergenci, kde se musi nejdriv jednat a papirovat az potom).

Je to naprosto normalni soucast procesu, ze kazda pojistovna rozhodne, ktere zakroky jsou nutne delat v cizine a ktere se provadeji doma, protoze je nepovazuje za dostatecne urgentni provadet je v cizine.

Kdyz se pise, ze rozhoduje pojistovna, neznamena to, ze rozhodne nejaky ourada, ale ze konecne slovo maji jeji lekari, kteri si zvazi "pros & cons" pripadu.

Neprebirej si to, ze stojim na strane pojistovny, ale poukazuji jak to chodi.

0/0
24.9.2016 15:45

M74a68r28t82i47n 35V77o31j77á21č66e41k 9663847201196

no jestli má tohle ..tak je to jasné v kostce nebyla hospitalizována tak nastupuje varianta B a sice převoz do ČR https://online.allianz.cz/public/cc/db/e5/15384_36101_DPP_cestovni_na_dalku.pdf

0/0
22.9.2016 10:26

E22d31v80a72r51d 12N94i95c37h51t34b17u94r58g46e73r 8254191728502

Ona nebyla hospitalizovaná proto, že jí to asistenční služba pojišťovny neumožnila. V popsaném případu převoz do ČR z podmínek smlouvy vůbec nevyplývá. Naopak: onemocnění v zemi pobytu je to, co pojistná smlouva kryje.

0/0
22.9.2016 10:52

M92i28c85h31a65l 15M24i50l62l35e82r 9616952819822

onemocneni v zemi pobytu nezahrnuje automaticky a ve vsech pripadech i operaci.

Pouze tam, kde se lekari a pojistovna shodnou, ze operace se musi provest v cizine. Jinak vseobecne davaji prednost provedeni operace v domaci zemi. Tak je to u VSECH pojistoven.

Pojistovna obvykle ma svuj seznam lekaru v zemi, k nimz posila pojistence na prohlidku a jejichz verdikt je dulezity pri rozhodovani pojistovny jake leceni, jake zakroky, kdy a kde, jaka pripadna repatriace.

Porad jeste nevime, zda slecna byla poslana pojistovnou k urcitemu lekari, nebo zda pouze spoleha na diagnozu nejakeho lekare, ktery ji osetroval, ale nema zadne kontakty s pojistovnou.

To hraje velky rozdil v reseni pripadu.

0/0
22.9.2016 14:46

E53d85v95a31r71d 73N32i54c94h10t70b36u29r73g91e25r 8564211698262

Přečtením pojišťovacích podmínek se lze přesvědčit o tom, že pojišťovna požadavkem na předčasný návrat porušila vážným způsobem své vlastní podmínky.

Pojišťovna jí mohla a měla určit, od koho si má nechat vystavit zprávu pro pojišťovnu a měli domluvit další postup se zdravotnickým zařízením v místě pobytu.

Něco jiného by bylo, kdyby jí do plánovaného návratu zbýval jeden dva dny. Pak by naopak bylo na rozhodnutí lékaře v místě pobytu, zda je schopna cesty anebo musí zůstat do takového zlepšení jejího stavu, že by mohla cestovat. A tuto cestu by pak zaplatila pojišťovna.

Pojišťovna by mohla trvat na odložení operace na dobu po návratu domů např., kdyby pojištěnce nesnesitelně bolely kyčle a místní lékař by mínil, že je třeba dát umělé kyčle, tak to by pojišťovna řekla, že ne, že až doma, protože to je věc, která se plánuje dlouho dopředu.

Právě ten typ pojištění (roční), který měla, respektive má, ji má ochránit od nutnosti předčasného návratu. To je totiž vůbec smysl pojištění, že, když onemocní, že ji budou léčit.

+1/0
22.9.2016 16:02

J92a45n 59L16u46k87á53š 7427123683712

Zcela evidentne jste ty podminky necetl, ale rozdavate moudra, co v nich je:

Pojistitel v souvislosti s pojistnou událostí hradí náklady za:

2.2.1 akutní zubní ošetření k bezprostřednímu odstranění bolesti;

2.2.2 nezbytný lékařský převoz pojištěného z místa vzniku pojistné události do nejbližšího zařízeníprvní lékařské pomoci a zpět na místo ubytování v zahraničí nebo na místo, které určí ošetřujícílékař a další lékařsky opodstatněná přeprava předem schválená asistenční službou pojistitele;

2.2.3 vyšetření, ošetření a lékařské služby nutné ke stabilizaci zdravotního stavu pojištěného do té míry,aby byl schopen pokračovat v plánované cestě nebo být repatriován;

2.2.4 lékařsky neodkladnou operaci, jestliže operace byla před jejím uskutečněním odsouhlasena asistenčníslužbou pojistitele;

2.2.5 léky a jiné léčebné prostředky nutné k léčbě a prokazatelně předepsané ošetřujícím lékařem;

2.2.6 repatriaci nemocného či zraněného pojištěného do ČR, pokud to jeho zdravotní stav umožňujea jestliže nelze na základě rozhodnutí lékaře ze zdravotních důvodů použít původně plánovanýdopravní prostředek v původním termínu;

+1/0
23.9.2016 13:53

E20d22v74a92r87d 29N87i11c75h70t73b89u30r93g78e93r 8764701198362

Ano, lékařsky neodkladnou operaci mohla pojišťovna odsouhlasit nebo s tamějším zdravotnickým zařízením domluvit další postup.

To však pojišťovna neudělala, pojišťovna ignorovala lékařskou zprávu a nařídila návrat, K tomu ovšem neměla právo, neboť pojištěná měla podle smlouvy a podmínek právo na léčení akutního onemocnění.

Právě proto se při cestě do ciziny pojišťujeme, abychom byli daleko od domova ošetřeni, budeme-li to potřebovat.

Repatriací, o níž se v podmínkách mluví, se rozumí zařízení návratu pojištěnce, který nemůže využít plánovaný způsob návratu, většinou proto, že zmeškal kvůli svému zdravotnímu stavu letadlo (a k té repatriaci pak samozřejmě dojde tak brzy, jak je to jen možné). V žádném případě to neznamená, že pojišťovna múže nařídit předčasný návrat jen proto, že nechtějí platit potřebnou péči.

0/0
24.9.2016 0:39

J50a35n 65K89r17p35e88c 5836833294892

a proc ma turisticke pojisteni? jestlize v zemi pracuje tak prece odvadi zdravotni pojisteni tam, a neni civilizovana zeme, ktera by v ramci povinneho pojisteni nemela plne hrazenou operaci ledvinovych kamenu. no a taky mit v 23 letech akutni problemy s ledvinovymi kameny...

0/0
22.9.2016 10:11

P51e36t37r 60O23b54r80l14í95k 2673205921553

Zparchantělé pojišťovny .

Má zdravotní potíže vyžadující lékařský zákrok? Má.

Má zaplaceno pro tuhle situaci pojištění ? Má.

Tak nezbývá pojišťovně nic jiného než dodržet smlouvu.

Při své práci ( nejsem pojišťovák ) se potkávám s většinou pojišťoven u nás ( pojištění majetku) a můžu s klidem říct, že tahle pojišťovna je co do plnění jedna z nejhorších .

0/0
22.9.2016 7:51

M29a55r38t21i67n 92V76o70j92á41č31e83k 9563847841616

no jestli se s doktorem dohodla 16.9 že zákrok provedou 22.9 . tak to na nějaké bezprostřední ohrožení nevypadá

0/0
22.9.2016 8:19

M39a13r26t56i79n 31V62o92j43á64č49e95k 9653227671396

asi bych to chápal ,kdyby byla hospitalizovaná a vlastně do zákroku pod dohledem lékaře ....pokud byla propuštěna tak v tom pojištovna cítí šanci ,dle mě to je jen o tom ,že slečna nechce přerušit drahý pobyt cestou k operaci u nás

+2/0
22.9.2016 8:22

M41i20c69h61a96l 77M26i89l52l28e58r 9946152759652

a dohodla se s nim na zaklade ledvinove koliky, kterou prodelala o 3 mesice drive

0/0
22.9.2016 14:48

M69i94c51h66a63l 92M46i74l96l92e45r 9776122539802

zadna pojistovna nezarucuje, ze veskere zakroky v ramci cestovni pojistky se provedou v cizine.

KAZDA pojistovna si vyhrazuje rozhodnuti kdy a kde se jake osetreni provadi a take si vyhrazuje rozhodnuti prerusit pacientovi pobyt v cizine a prevezt ho podle potreby domu.

V techto pripadech se necha vest radou lekaru, ktere ma na svem seznamu kontaktu v dotycne zemi. K nim posila pacienty na prohlidku i v pripadech, kdy byli osetrovani jinde.

Jedna nase znama utrpela frakturu nohy behem lodniho zajezdu v Tichem oceanu a na Aljasku. Byla osetrena na lodi lekarem i americkym specialistou na pobrezi. Vydali verdikt, ze potrebuje operaci a vlozit sroub.

Pojistovna ji nechala dokoncit lodni zajezd, ale prerusila pokracovani cesty, ktere vedlo na vlakovou exkurzi do Skalistych hor s tim, ze v jeji kondici by to tezko zvladla. Obstarala rodine nove letenky zpet domu do Australie na drivejsi termin. Pani a jeji mladsi dcera byly posazeny do business tridy, zatimco manzel a starsi dcera leteli v economy.

Teprve az doma sla na operaci.

+1/0
22.9.2016 14:57

L15u79d73e91k 52N45o24v33a64k 9616863351137

Diky bohu, ze se pojistuju u kooperativy, kde jsem jeste nikdy nemel problem s plnenim, vzdy mi vysli maximalne vstric...

0/0
22.9.2016 6:32

J61a72n 67Z86e67m97a79n 6106237551141

Má ta slečna močový kámen? Má. Má obtíže? Má. Potřebuje operaci? Potřebuje. Nic z toho pojišťovna nezpochybňuje. Případ je tedy dle mého naprosto jasně tzv. akutní a pojišťovna tedy musí plnit, jinak zcela bez ohledu na pojistnou smlouvu samozřejmě neomezeně ručí za všechny případné škody - a zvláště s tím, co má uvedeno ve svých reklamách, by neměla dle mého moc šancí se z placení jak pojistného plnění, tak případného tučného odškodnění v případě komplikací, tak i případné tučné pokuty za nekalou soutěž vykroutit. Je jasné, že požadované pojistné plnění cca 150tis Kč (což je v poměru k zaplacenému pojistnému cca 20tis Kč zcela úměrné pojišťovací riziko, které by pojišťovna nést měla) je zcela v možnostech pojišťovny a komplikovat celou věc repatriací kolem celé zeměkoule k poměrně banálnímu zákroku resp. možnými zdravotními komplikacemi v průběhu dlouhého letu je nadbytečné, neboť samozřejmě ani asistovaný transport ani případné léčení v ČR nejsou zadarmo a zvláště by nebyly, pokud by k oněm komplikacím došlo - pak by náklady mohly nyní požadované plnění výrazně překročit, zvláště třeba v případě, že by se z akutního případu stal v průběhu letu případ urgentní a letadlo na mezikontinentálním letu muselo na cestě přistát - jakkoli tedy vůbec v první řadě silně pochybuji, že by pojišťovna vůbec u jakékoliv letecké společnosti uspěla, aby onu slečnu vzala přes nedoporučení lékaře v zemi odletu na palubu. O tom v Allianz asi spíše pouze sní.:-P

A v případě konec konců nejde vůbec o to, zda je slečna schopna převozu nebo není, jde o to, zda akutně potřebuje lékařskou pomoc, kterou má pojišťovna na základě smlouvy o cestovním pojištění uhradit. A po přečtení, o co zde jde, vč. onoho vyjádření lékaře na NZ, jsem pevného názoru, že takovou pomoc potřebuje a že to pojišťovna vůbec nijak nezpochybnila. Mluvit tedy o schopnosti převozu je dle mého jen klasické mlžení.

+3/−2
22.9.2016 3:49

M45i94c44h72a68l 60M98i24l46l71e23r 9786302239332

prosim najdi si definici akutni.

Ledvinovy zachvat ( kolika) byl pred 3 mesici. Kdyby byl pripad AKUTNI, byla by operovana behem prvnich 48 hodin a nediskutovalo by se o moznych datech operaci po nejakych trech mesicich.

Ve zpravach jsou zrejme nejake mezery, detaily ktere nezname, nezname ani presny lekarsky nalez ani administrativni proceduru, kterou to proslo. Jenom to, co bylo VYBEROVE dano mediim. Z toho nelze delat kategoricke zavery, jako se snazis delat ty.

Z vlastni zkusenosti (mel jsem uraz na NZ, ktery byl hrazen mou cestovni pojistkou) vim, ze pojistovna napr. pozaduje pisemnou diagnozu od lekare/kliniiky/nemocnice, kterou si specificky vymini. To i v pripade, ze pacient byl puvodne osetrovan nekde jinde.

Nechci se tady nijak zvlast zastavat Alianz, ale je to velka pojistovna s pobockami v mnoha statech, vcetne NZ. Tudiz maji na NZ sve kontakty a take seznam lekaru/ klinik/nemocnic, k nimz posilaji pojistence. Pokud je diagnoza vystavena jednim z techto lekaru, pojistovna ji obvykle bere podstatne vazneji nez od nejakeho jineho doktora.

To je prave jedna z veci, kterou nezname - byla slecna vubec u lekare doporuceneho pojistovnou?

Dalsi bod, ktery by ji mohl pomoci, je navsteva nezavisleho specialisty (na vlastni ucet) pro tzv. "druhou diagnozu". Pokud by byla stejna vcetne doporuceni neletet do Ceska na operaci a nechat se operovat na NZ, mela by v ruce podstatne silnejsi pripad.

Samozrejme, ze muze se nechat operovat na NZ, zaplatit to a pak vymahat nahradu od pojistovny soudne, ale to je dost bvelke riziko a vyzadovalo by od ni zaplaceni vseho predem ze sve kapsy.

+1/0
22.9.2016 5:55

E30d54v71a86r14d 76N67i43c23h33t34b58u19r13g73e79r 8904331688552

Jak jsem již psal níže:

`akutni` neznamená, jak se nám některé české pojišťovny snaží namluvit, `urgentní` nebo `kritický`. V tomto případě se jedná jasně o akutní záležitost. A jestli potíže přetrvávají nebo si tělo pomohlo nakonec samo, na tom nic nemění.

Allianz je sice celosvětová pojišťovací společnost, ale česká Allianz, respektive její asistenční služba, si podle zkušenosti vyřizuje všechno po světě sama. I v tomto případě.

Pokud ceská pojišťovna neuznala atest novozelandského lékaře nebo jej považovala za nedostatečný, bylo její povinností pojištěné sdělit, ke kterému lékaři se má jít nechat prohlédnout (a u tohoto lékaře ji objednat a s ním komunikovat, vyžádat atest, položit konkrétní otázky, které má atest zodpovědět a přímo jej zaplatit).

Pojištěná měla pojištění kryjící neomezené lékařské výdaje, jednalo se o akutní stav a mělo se jí dostat potřebného ošetření v místě pobytu. Požadovat předčasný návrat je v rozporu s literou i smyslem smlouvy. Pojišťovna jej nesměla požadovat.

0/0
22.9.2016 8:15

J56a10n 50L63u13k61á72š 7887413473932

Pojem akutni v tomto pripade definuji pojistne podminky pojistovny, cast vyezeni pojmu, takze si sve fabulace nechte na doma.

+1/0
23.9.2016 13:55

E46d72v44a77r34d 38N36i50c37h77t61b31u48r43g12e89r 8204711908322

Ano, pojišťovna definuje pojem `akutní` přesně tak, jak jej pojímám já. Akutní onemocnění je takové, které není chronické. To, jak urgentní nebo kritický je stav pacienta, s tím nemá nic společného. Pojištěná osoba se může nechat ošetřit i s lehkým onemocněním vždy, jestliže toto onemocnění propuklo v průběhu cesty/pobytu. Dokonce i nové vzplanutí chronické choroby, která je delší dobu (např. déle než rok) v klidu, je akutní onemocnění kryté pojistkou.

0/0
24.9.2016 0:48

J54a60n 67Z75e29m14a17n 6836527131771

Jestliže má 7mm močový kámen uvízlý ve středních močových cestách tak to víceméně kdykoli může vyústit do urgentního stavu renální koliky, hydronefrózy, sepse atd., jedná se jednoznačně o akutní stav, tj. takový který bezprostředně vyžaduje léčbu aby se takovým možným komplikacím zabránilo. Takové komplikace navíc zjevně mohou nastat v důsledku výrazných změn atmosférického tlaku při případném letu zpět do ČR (délka letecké přepravy z NZ do ČR je orientačně 22+ hodin, je to jeden z nejdelších mezikontinentálních letů vůbec). Pojišťovna nemá právo takové komplikace riskovat v žádném případě ani jakkoli vyžadovat, aby takové komplikace byť i jen teoreticky riskoval její pojištěnec a už vůbec ne v rozporu s odborným názorem lékaře. To je právně zcela jasné a vůbec se divím, že se to někdo pokouší zde zpochybňovat. To jen svědčí o opravdu slabém právním vědomí. Pojišťovna musí operaci zaplatit, neboť ve svých podmínkách cestovního pojištění výslovně má neomezené plnění pro operace a vyhýbat se takovému plnění a vymýšlet si nesmysly s repatriací, zvláště v případě tak banálního zákroku jako je odstranění močového kamene - kvůli kterému jistě není třeba podniknout cestu kolem světa, natož z vyspělé země jako je NZ - je dle mého pro Allianz přímá cesta do registru dlužníků a vzhledem k podmínkám nabízeným reklamou i do správního řízení Úřadu pro hospodářskou soutěž pro klamavou reklamu.

0/0
22.9.2016 14:52

M11i74c39h87a85l 74M34i49l50l63e81r 9416762949782

tak jeste jednou pro pochopeni:

ZADNA pojistovna na svete nezarucuje pri uzavreni cestovni pojistlky, ze veskere zakroky v ramci cestovni pojistky se budou provadet v cizine. !!

KAZDA pojistovna si vyhrazuje rozhodnuti kdy a kde se jake osetreni provadi a take si vyhrazuje rozhodnuti prerusit pacientovi pobyt v cizine a prevezt ho podle potreby domu. !!

Asi nemas moc zkusenosti s cestovnimi pojistkami, pokud tohle nechapes.

Pojistovny se nechaji vest radou lekaru z nemocnic/ klinik, ktere maji na svem seznamu kontaktu v dotycne zemi.

K nim posilaji pacienty na prohlidku i v pripadech, kdy byli osetrovani jinde. Pokud TITO lekari vydaji prohlaseni, ze repatriace bez operace je nebezpecna, pak se operace provede v cizine. O to tady jde.

Zpravy o pripadu v mediich jsou prilis neuplne, nezname presne detaily pripadu po zdravotni ani administrativni strance, jenom VYBEROVE podane kousky informaci a podle nich nelze spolehlive pripad posuzovat.

Nevime ani zda to byl lekar -kontakt pojistovny, kdo prohlasil, ze operace musi byt provedena na NZ, nebo jiny. V tom pripade by slecna mela jit na prohlidku k lekari oznacenem pojistovnou a nechat se vest jeho radou, protoze to bude mit potrebnou vahu u pojistovny.

0/0
22.9.2016 15:13

J11a30n 11Z71e61m26a49n 6256487841141

Jistě, informací je pomálu, ale co jasné je, že pojišťovna jednoduše nemůže převézt pacienta kolem zeměkoule k technicky banálnímu zákroku proti jeho vůli, odbornému názoru lékaře v místě pobytu stran možných komplikací při transferu a tím pádem potažmo velmi pravděpodobně proti vůli potenciálního přepravce, který by s transferem jistě nesouhlasil, pokud by pro případ urgentního stavu nedostal dostatečné krytí v tom případě nejspíše milionových nákladů. To jednoduše nemůže. Allianz se tak sice chová ale bohem není. Jestliže nicméně odmítnutím smluveného pojistného plnění způsobí škodu, např. odkladem operace, či nedejbože pak zdr. komplikacemi, ručí za ni neomezeně vč. neomezeného ručení za škodu nemateriální povahy resp. např. psychickou újmu. To by si v právním oddělení Allianz měli uvědomit, protože věc má přeshraniční rozměr a věc odškodnění by tak velmi dobře mohla být rozhodována u soudu na NZ. -Pak jen náklady na právní zastoupení tam by velmi pravděpodobně přesáhly ono požadované plnění za banální zákrok už před konáním nějakého slyšení.

To by ale možná stále nebylo tolik peněz jako ono nerealizované pojistné lidí, co se v budoucnu nepojistí u Allianz poté, co se dozví o této záležitosti.:-P

0/0
22.9.2016 15:36

M67i58c30h31a52l 97M33i10l59l55e18r 9546252249852

"pojišťovna jednoduše nemůže převézt pacienta kolem zeměkoule k technicky banálnímu zákroku proti jeho vůli,"....tak to teda prrrr!

Pojistovna rozhoduje, kde se pacient podridi zakroku, protoze pojistovna za to plati. Seznam se s podminkami pojistek, temi malymi pismeny, ktere lide nechteji cist. A ne jen Allianz. Takove jsou vsechny.

Radsi se neohanej slovy "To by si v právním oddělení Allianz měli uvědomit," protoze jejich pravnici maji vsechno hodne davno prostudovane a overene, takze si nepredstavuj, ze jsi objevil nejake pravnicke klicky, o nichz pravnici pojistovny nevedi. Oni ty texty pojistek pripravili, takze presne vedi co a jak bylo mineno.

Samozrejme, ze pojistovna neunese pacienta do jine zeme proti jeho vuli, ale pokud on nebude chtit, bude muset podepsat revers, ze nechce osetreni a je potom na nem, aby si ho zaplatil a podstoupil kde chce.

Mimochodem, platit 20tisic za rocni cestovni pojistku vubec neni nijak premrstena cena. To jedocela lace.

Moje nevlastni matka jela z Australie do Evropy na 4 mesice a cestovni pojistka na tu dobu ji stala AUD 2400, tedy priblizne 44tisic Kc. Je ji sice 80let, tudiz jeji pojistka je drazsi, ale kdyz bys uvazil, ze mlada holka by za tu dobu platila rekneme tretinu jeji castky a znasobis si to 3x aby to bylo na rok, dostanes realistickou cenu kolik radna cestovni pojistka skutecne stoji.

0/0
22.9.2016 20:06

J32a50n 67Z72e29m90a79n 6506127851811

Pojišťovna nerozhoduje, co se týče léčby téměř o ničem, natožpak o nějaké repatriaci, o tom rozhoduje pacient a ošetřující lékař. Stejně tak nemusí podepisovat nějaký revers, natož v jurisdikci NZ. Smlouva nenahrazuje zákon, který je v ČR nadřazen veřejnému smluvnímu právu. A ještě jednou, Allianz, pokud místní lékař nedoporučil leteckou přepravu nemocného, repatriace nedosáhne už jen proto, že nenajde vzhledem k aktuálnímu zdr. stavu pojištěnce pod cenou onoho požadovaného plnění vůbec žádnou leteckou společnost, která by nemocného vzala vzhledem k iminentnímu riziku vzniku urgentního stavu na palubu. Na to můžou tamní právníci vzít jed, pokud ovšem vůbec o něčem takovém kdy uvažovali a s onou repatriací to není to jen nedomyšlený public stunt tamního PR oddělení.

A o tamních právnících nelze mít - už vzhledem jen třeba k tomu, co Allianz pustili do reklam - valné mínění. V zemích, kde je právo spotřebitele efektivně vymahatelné by zřejmě byli na dlažbě a jejich firma s takovýmto přístupem na huntě.

20 tisíc ročního plnění je u 23 leté ženy zcela úměrné pojišťovacímu riziku, opravdu zde nemluvíme o 80 leté paní, u které, nechci se nikoho dotknout již čistě vzhledem k věku existuje relativně výrazné riziko už jen toho, že mezikontinentální let a jetlag samy o sobě nepřežije.

Osobně bych vzhledem k možným komplikacím operaci zaplatil sám a pak plnění i s odškodněním a příslušenstvím vymohl na Allianz. Zdraví je mi přednější. Ale to je možná to, co si ona slečna nemůže dovolit a nebo se jí zcela pochopitelně prostě nechce vracet do bordelu s názvem ČR - a to bude nejspíš tak asi všechno, na co právní oddělení šmejdů z Allianz může sázet. Rozhodně bych tedy po dosavadním jednání z její stany pojišťovně už vůbec nic nepodepisoval, natož se nechával manipulovat do absurdního názoru, že něco takového musím, natož abych se nechával odvézt k takové banalitě jako extrakci močového kamene přes celou zeměkouli. To bych si opravdu musel připadat jako blázen.

0/0
22.9.2016 22:36

M80i51c60h61a59l 90M13i81l16l75e28r 9296212839182

X"Pojišťovna nerozhoduje, co se týče léčby téměř o ničem, natožpak o nějaké repatriaci, o tom rozhoduje pacient a ošetřující lékař."

To jsi na velkem omylu.!!

Kde se jedna o drazsi zakroky nebo hospitalizaci, pojistovna MUSI byt informovana, pokud mozno predem (pokud se nejedna o emergenci, ktera se musi sit namiste, nez se muze komunikovat) a dat k tomu souhlas.

Je napsano v podminkach pojistky, ze pojistenec nebo jeho zastupce (pripadne nemocnice sama kdyz pojistenec nemuze komunikovat), se musi spojit s pojistovnou a postupovat podle jejich pokynu.

Potom se pripad rozhoduje mezi lekari pojistovny a lekari na miste.

prosim nevypravej mim sve teorie.

Cestuji dost casto mezinarodne/ mezikontinentalne a mam cestovni pojistky uzavrene docela bezne na kazdou cestu.

0/0
23.9.2016 3:28

J75a45n 33L92u74k84á56š 7747933983562

Pokud pojistovna nedokaze zajistit repatriaci, musi zajistit operaci, ale to, jestli to dokaze, je na ni.

0/0
23.9.2016 13:57

J75a65n 22Z87e18m28a44n 6696267801481

Operaci zajišťuje zdravotnické zařízení, ne pojišťovna. Ta ji v rámci pojistného plnění pouze má zaplatit. A čistě z hlediska obchodního 8800 NZD není tak moc, aby se zvláště takové společnosti jako Allianz mohlo vyplatit, dostat se kvůli odmítnutí pojistného plnění do televize a dalších médií.

Co se týče té repatriace - odhlédneme-li od naprosté absurdity někoho repatriovat přes celou zeměkouli kvůli velmi pravděpodobně max. hodinovému lékařskému zákroku vč. přípravy - tak vzhledem k nutné asistenci a rizikům velmi silně pochybuji, že by si to nějaká letecká společnost lajsla. A ostatně podle kusých zpráv ta, která už byla oslovena, se k věci podle všeho vyjádřila negativně.

Jsem opravdu zvědav, jak toto dopadne, neboť slečna už měla být podle všeho včera operována a pokud by se tak nestalo opravdu zaviněním Allianz, pak bych její vyhlídky jak v případném sporu tak na českém trhu cestovního pojištění neviděl zrovna růžově.

Lze sice chápat, že každá firma se snaží minimalizovat své náklady, někdy se ale přílišné šetření (- zvláště když se tak flagrantně dostane do rozporu s etikou a vážně se v rozporu s přáním pacienta navrhují, dokonce veřejně, tak absurdní věci jako repatriace z NZ do ČR kvůli vzhledem k velikosti kamene relativně stále banální litotripsi) může sakra nevyplatit.

0/0
23.9.2016 15:57

M96i94c27h51a43l 18M20i13l30l56e87r 9206242449272

X"Operaci zajišťuje zdravotnické zařízení, ne pojišťovna." Spatne volena slova.

Operaci PROVADI zdravotnicke zarizeni AZ PO TOM, co pojistovna da k zakroku souhlas. Zakrok se take obvykle deje v zarizeni vybranem pojistovnou, coz v nekterych pripadech nejsou ta sama, ktera zvolil pacient.

Pojistovny maji obvykle seznam zarizeni/lekaru s nimiz maji smlouvy - viz jak jsem se ti snazil vysvetlit nahore.

Proto pozaduji, aby pacient se nechal prohlednout lekari z techto zarizeni a vysledky prohlidky plus z ni vyplyvajici doporuceni jsou pak posouzena lekari pojistovny, jejichz posudek rozhodne jaky zakrok a kde bude proveden.

0/0
23.9.2016 21:40

J18a21n 95Z34e76m66a62n 6136257471681

Zdravotnické zařízení nepotřebuje souhlas pojišťovny s provedením zákroku pokud jde o zákrok lege artis. Smlouva o pojištění je mezi pojištěncem a pojišťovnou, nikoli pojišťovnou a zdravotnickým zařízením. Pojišťenec by se sice měl podrobit vyšetření ve zdravotnickém zařízení vybraném pojišťovnou a podrobit se tam i případnému zákroku se souhlasem pojišťovny, to máte pravdu, nicméně to neplatí v případě, kdy byl přijat k léčení v jiném zdravotnickém zařízení na základě urgentního stavu, což zcela evidentně BYL tento případ. Pojišťovna v takovém případě už nemá pak právo vyžadovat, aby pacient/pojišťenec změnil ošetřujícího lékaře a podmiňovat tím pojistné plnění z řádně uzavřené pojistky. Pokud si Allianz myslí, že tomu tak není, bohužel se může dostat nejen do špatného světla, co se týče jejího PR, ale i do velmi vážného sporu stran práv pacienta/pojištěnce. A samozřejmě pokud by v důsledku neplnění pojistné smlouvy došlo ke škodě na straně pacienta ať už materiální nebo nemateriální povahy zejm. na zdraví či jeho právech, zodpovědnost pojišťovny za takovou škodu by pak v civilně-právním smyslu byla neomezená. A navíc upozorňuji, že pokud by se ukázalo, že uzavření pojistné smlouvy resp. plnění pojistného bylo z pojištěnce předtím vylákáno pojišťovnou na základě sdělení nepravdivých nebo hrubě zkreslených informací, či zamlčení podstatných informací před uzavřením pojistné smlouvy, nebo naopak, že pojišťovna sdělila nepravdivé či hrubě zkreslené informace, nebo podstatné informace zamlčela např. aby dosáhla souhlasu pacienta/pojištěnce se změnou ošetřujícího lékaře či s onou riskantní repatriací -evidentně každopádně k jeho citelné škodě, či naopak dosáhla, aby provedl úkony, které by pojišťovně umožnily se sjednanému smluvnímu plnění vyhnout, pak by se mohlo jednat již i o odpovědnost trestní, kde lze udělit celou škálu trestů od trestu peněžitého s denní sazbou až 2mil. Kč.až po zákaz činnosti. Být Allianz velmi dobře bych tedy nyní vážil slova.

0/0
24.9.2016 0:59

I28r67e10n83a 51P66l37a37c47h37e75t32k50o48v64á 1896774106860

jj pojistovny, to je kapitola sama pro sebe

+1/0
22.9.2016 2:54

I54r97e52n90a 19P33l72a91c14h81e44t91k11o14v74á 1886514126460

jinak bych chtela videt pana mluvciho, jak by se s ledvinovou kolikou, trajdal pres pul sveta

+3/0
22.9.2016 2:56

J15i30r81i 86O96s88v42a87l54d 2855214756847

Mluvčí pojišťovny argumentuje s tím, že operace proběhla až pět dnů po naplánování a to je zcela nekorektní argument. Operace plánovaná může být při potížích překonvertována na operaci akutní a třeba v Česku je akutní pacient po příchodu do nemocnice do půl hodiny na sále, ale to neplatí pokud musí být několik hodin 10 km nad zemským povrchem. Ledvinové kameny nejsou jen o bolesti, taky mohou způsobit nekontrolovanou infekci.

+2/0
21.9.2016 23:36

E13d37v91a70r75d 76N90i59c77h74t33b55u12r45g73e28r 8754581228872

Ano, je to nekorektní argumentace. A je o to nekorektnější, že se stále jedná o akutní situaci, i když se neoperuje okamžitě. České zdravotní a cestovní pojišťovny se nám snaží namluvit, že `akutní` je `urgentní`. Tomu ale tak není.

+1/0
21.9.2016 23:56

E40d94v65a72r20d 54N11i75c45h27t16b91u15r59g88e72r 8224141238742

Místo osočování pojištěné bychom si měli radši přečíst pojistné podmínky.

Na www.allianz.cz se najde pod hlavičkou `Cestování` příslušné pojištění pro roční pobyt `Svět bez USA` za necelých 20000 Kč.

A jestli umím číst, tak tam stojí `Neomezený limit léčebných výloh`,`S naším pojištěním se nemusíte obávat vysokých účtú za léčbu`, `Náklady za Vaše případné léčení v nemocnici, transport, apod. zaplatíme v plné výši`, `Bezproblémové vyřízení škodních událostí`,`Víme, jak mohou být nehody na cestách nepříjemné`,`Oznamte pojistnou událost prostřednictvím webu nebo telefonu a my se o zbytek postaráme`.

Pod http://www.allianz.cz/public/cd/9e/d6/16688_115257_Produktovy_list_Cestovni_pojisteni_tabulka.pdf

se nalézá podrobný popis pojištění. Po jeho přečtení jsem toho mínění, že pojištěná měla být léčena v místě pobytu a že pojišťovna neměla (a vlastně nesměla) požadovat návrat do Česka.

+5/0
21.9.2016 23:31

J21i85r36i 55O58s41v93a53l68d 2685784366977

Bezproblémové vyřízení škodních událostí. Nechceme a nebudeme pacienty zatěžovat formalitami jako je pojistné plnění. Vaše pojišťovna Alianz.

0/0
21.9.2016 23:39

T87o53m17á71š 28K59u30c74h25a24ř 3597681408491

Jednou jsem s kamínkem dolezl po čtyřech do nemocnice. Na ultrazvuku nic neviděli, tak se rozhodli, že je to slepák a že musím pod kudlu. Naštěstí pár hodin před tím, než mě měli říznout, jsem se doplazil na pisoár, cinklo to a byl pokoj. :-)

0/0
21.9.2016 22:54

P52e56t10r 15P71e44š47e75k 4548675196248

Slečna si zřejmě v ČR zdravotní pojištění zrušila, na Novém Zélandu pracuje načerno a spoléhala na cestovní pojištění. A nyní má problém. Kdo riskuje může i prohrát, ne?

+1/−1
21.9.2016 22:34

J78i60r57i 16D75o48m78i93n26i16k 1801118921530

Vidím to podobně, i když tady v česku by pojištěná být měla, např.jako student a nebo evidovaný nezaměstnaný. Ale jestli je nezaměstnaná, pak má další problém. Práce v zahraničí, jedno, jestli legální a nebo na černo a je z evidence UP venku. A to, jestli je na NZ zaměstnaná na černo a nebo legálně , o tom se nezmínila. Asi ví dobře, proč...

0/−2
21.9.2016 22:51

J92i10r94i 71O76s86v27a90l51d 2955684636177

Při rušení zdravotního pojištění v Česku z důvodu pobytu v zahraničí musíte prokázat, že jste pojištěn u zahraniční zdravotní pojišťovny. Pokud jste v Česku pojištěn a potřebujete léčbu v zahraničí, tak Vám česká zdravotní pojišťovna může uhradit jen takovou částku, která by byla vynaložena kdyby jste se léčil doma.

0/0
21.9.2016 23:51

M91a60r21e97k 49B61e14n79e68s 9273186486

Nejsem si jisty... Myslim ze chteji prokazat kde jste byl pojisten mezi zrusenim a pripadnou "novou" registraci. Tusim ze to je formular E104 ktery vam ma vystavit ta "docasna" pojistovna. Jinak myslim ze se pojisteni v CZ spis prerusuje z duvodu pobytu v zahranici a jde to na 6 mesicu.

0/0
22.9.2016 3:04

J21i88r46i 33K46u74b97i22n 9272517478806

Samozrejme ze zrusila zdravotni pojisteni v Cesku, kdyz je dlouhodobe v zahranici. Jako kazdy kdo cestuje dlouhodobeji. Proto si zaplatila cestovni.. Proc by pracovala na cerno? Priste si radeji zjistete vice informaci nez napisete podobnou hovadinu.

+2/0
22.9.2016 1:48

K82a90r32e96l 87N18o60v47o22t41n86y 2421145179410

At jde Alianz laskave nekam. Kvuli tomuhle si prece platim extra cestovni pojisteni, kdyz nekam cestuju! Pokud mistni lekari prevoz do CR nedoporucili, tak dle meho nazoru neni, co resit.

No nic, uz vim kde se nebudu pojistovat...

+7/−3
21.9.2016 22:21

J49i88r72i 33D81o86m33i64n96i79k 1661158301690

A co ještě víte ? Jací místní lékaři? Ona má jeden kus papíru od nějakého doktora ale Alianz má celou lékařskou zprávu. Takže JE co řešit. Hýbají s Vámi jen emoce z jejího srdceryvného mediálního vyjádření, nic víc. :-)

+3/0
21.9.2016 22:45

P50e88t49r 23V40o25ň57k39a 2177913609653

a tu lékařskou zprávu má od koho? od toho lékaře co ji napsal ten papír že nedoporučuje převoz, nebo si ji vycucali z prstu jak se to běžně dělá, posouzení na dálku jiným lékařem.

Stejně jako pan Novotný vím jedno, pojistku od Alianz, už nikdy nebudu ani uvažovat, když si platím za něco a to tu nejdražší variantu, tak mě opravdu nezajímá, že pro pojišťovnu je levnější mi zaplatit letenky a nechat mě odoperovat tisíce kilometrů jinde. i kdyby existovalo riziko jen 0,001%, tak mě to nezajímá a považuji to za snahu pojišťovny ušetřit peníze tím, že bude riskovat moje zdraví. ;-O;-O;-O

+3/−1
21.9.2016 23:10

J69a35n 78L12u14k28á38š 7437583323532

A) 20 000 rocne neni u Allianz nejdrazsi varianta ale ta prostredni.

B) Pripad ledvinovych kamenu neni nic extra vzacneho, tudiz jeho zavaznost urcite posoudit jde. Navic se lisi metodiky pristupu k nemocem v ruznych zemich. TJ. pokud vam tamni lekar napise, ze cestovat nemuzete, neznamena to, ze by vam totez napsal i lekar v CR a slecna smlouvu uzavrela v CR a musi se ridit nasimi pravidly.

Napr. v CR se picha zanet stredniho ucha, v jinych zemich si mysli, ze se pichat nema. V USA vam skoro nechteji odvrtat zuby bez injekce proti bolesti, v CR se vetsinou nedava. V USA vas s virovou meningitidou monitoruji behem kulminace, pote vas pusti domu, v CR vas hospitalizuji po celou dobu na infekcnim atp.

0/0
23.9.2016 13:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.