Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud zprostil Sáňku obžaloby v kauze šíření radikální islámské knihy

Obvodní soud pro Prahu 1 zprostil bývalého předsedu pražské muslimské obce Vladimíra Sáňku obžaloby z údajného šíření hnutí potlačujícího práva a svobody. Policisté jej z toho vinili v souvislosti s vydáním knihy Základy tauhídu, kvůli níž před dvěma lety zasáhli v pražské muslimské komunitě. Sáňkovi hrozilo až deset let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L79u82d32ě89k 78T94o89n40d29r 3811352802395

Souhlasím se zprostěním obžaloby. Proč? Protože tu knihu by si měl povinně přečíst každý sluníčkář a zasánce islámu, aby pochopil jak islámská idelogie, děsivě ohlupující ! Kniha "Základy Tauhídu - Islámský koncept boha" je teologický blábol, obsahující, za co všechno se chudák muslim může dostat do pekla a věčného zatracení. A věřte, že je toho požehnaně! Jinask se chudáčci muslimové nedostanou do ráje.

Ta kniha není radikální, ale naprosto hloupá. Je v ní pouze jedinný odstavec, který je radikální - že správný muslim by měl nenávidět svou vládu, pokud není muslimská. Jinak je to snůška ohlupujících teologických báchorek. Koneckonců, na ulozto si ji může kdokoli zvás stáhnout a přesvědčit se, že nekecám.

0/0
24.9.2016 2:11

J73i54ř23í 12K46o18h60o20u15t 8822978341188

To, že je povoleno něco propagovat mi až tak nevadí.

Ale ten dvojí metr, to je děsivé...Rv

0/0
22.9.2016 19:43

M56i59c89h13a48l 16S49l30a79v56í30č95e13k 1189378612219

Pokud by šířil Mein Kampf, tak už dávno sedí. Hnus, vážení spoluobčané.

0/0
22.9.2016 11:08

L12u30d74ě51k 22T84o12n32d85r 3671942712345

Mein Kampf letos oficiálně vydalo nakladatelství Naše vojsko.

0/0
24.9.2016 2:13

M69a30x 52B70r44a79u34n 1463823107711

Takže je možno propagovat jakkoli nenávistnou ideologii? Tady to nemá někdo v hlavě v pořádku a Evropa je opravdu v háji.:-/

+2/−1
21.9.2016 23:36

M81i24c64h19a63l 40K67o40n39u58p62č11í31k 9981280961781

Dhimizace pokračuje.

+1/−1
21.9.2016 23:19

J11a28n 40V97a17n94í54č96e20k 4454236647361

No tak paráda. Takže se může třeba hajlovat? Nebo malovat hákáče po zdech? Nebo propagovat rasistické myšlenky? Protože když řeknu, že nepropaguji žádné konkrétní hnutí, ale jenom ideologii (nacistickou, rasistickou apod.), tak bych měl být podle logiky pana soudce v pohodě, ne? Nikdo na mne nebude moci. Ne, vždycky, když si myslím, že mne už nic nemůže moc překvapit, tak přijde nějaké podobné zvěrstvo...

+3/−2
21.9.2016 22:00

A51d80a76m 14P17o42c59h65e 7488846940225

Tedy precedens legalizující nenávistný salafismus a jen proto, že soudu nepřijde jako hnutí.

+3/−1
21.9.2016 20:34
Foto

K57a69r59e66l 22J13í14r49a 6754827801786

Dá se říci, že rozsudek nepřekvapil, neboť plně odpovídá eurosajuznímu folklóru...

;-D ;-D ;-D

+3/−2
21.9.2016 19:52

J71a62r26o84s18l45a10v 68K32a44d13l64e90c 5841859632691

Kniha jako taková samozřejmě propagací je, pokud se nejedná o jediný vytisknutý kus k soukromým nebo badatelským účelům.

+3/−1
21.9.2016 19:22

J37i29ř50í 36J90í74l44e88k 8583342507

patrně jste článek nepochopil

+2/−2
21.9.2016 19:23

J11a17r66o90s23l63a10v 12K91a83d81l66e15c 5321589402841

Nejde jen o článek, tam je toho jen polovic ze zdůvodnění.

0/0
21.9.2016 19:37

J51i31ř22í 43J80í14l71e28k 8893932857

„Senát dospěl k závěru, že salafismus představuje ideologii, nikoli konkrétní hnutí. Trestní zákon nestíhá nikoho za propagaci ideologie, ale za propagaci konkrétního hnutí. To je v podstatě jediný důvod, na základě kterého soud dospěl ke zprošťujícímu rozsudku,“...co byste chtěl víc?

+2/0
21.9.2016 19:40

A98d55a56m 87P93o72c77h56e 7108246160665

Tak hlavně, že podle vás je salafismus ok

+2/−1
21.9.2016 20:35

J44i84ř56í 13J45í15l85e35k 8873812607

já jsem tu něco v tomto duchu psal?:-P

+1/0
21.9.2016 20:46

A17d90a28m 28P51o75c80h49e 7918516660315

Tak co jste se snažil vyjádřit tím jásáním, že salafista běhá venku a další mají taky volnou ruku?

0/−1
22.9.2016 7:43

J87a21r63o76s21l45a58v 84K37a62d37l48e65c 5341149572211

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-DRv

0/0
21.9.2016 19:16

J32i58ř11í 52F51o20g81e17l 2470881746482

Nejpodstatnější a potvrzené soudem je jedno: Islám je ideologie, tedy žádné náboženství. A z toho by se mělo nadále vycházet. Když je možno zakázat zákonem jiná ideologie, je tedy možno zakázat i islám!!

+5/−4
21.9.2016 17:29

M17a24r47t26i42n 79K32o95v23á44ř 1681666930484

to čtete špatně, protože se soud zabýval salafismem, nikoli islámem obecně

+3/−1
21.9.2016 17:40
Foto

R53a23d17e81k 91P90o53l85i63c13k11ý 6951823621514

Každé náboženství je zároveń ideologií.

+3/−3
21.9.2016 18:49

J53i62ř43í 16J42í26l80e30k 8113752597

ne, salafismus je ideologie, islám je náboženství

+1/−3
21.9.2016 19:24

P64e50t95r 84Č42e68j71k29a 7246675729782

Salafismus je směr islámu...... :-/

+1/−1
21.9.2016 19:48

J32i79ř10í 63J11í40l43e49k 8883772197

ne

0/−1
21.9.2016 19:51

P58e40t66r 69Č21e84j11k69a 7536475859572

Anglická wiki má zajímavou definici:

The (Salafi movement or Salafist movement) Salafism is an ultra-conservative reform movement within Sunni Islam that emerged in the second half of the 19th century.

;-D;-D Salafismusm je ultrakonzervativní reformní hnutí v rámci sunitského islámu, které se objevilo v druhé polovině 19. století.

Jak salafismus definuje pan Jílek?

+2/0
21.9.2016 20:18

J36i15ř43í 12J34í46l27e22k 8543682297

čili HNUTÍ:-P

0/−1
21.9.2016 20:24

A74d44a22m 11P22o57c32h53e 7788646860945

Čili svinstvo. A islámské.

0/0
21.9.2016 20:36

J53i97ř28í 81J51í15l19e41k 8213612677

a na to je zase NAŠE judikatura:

hnutí musí skutecne existovat a pusobit v dobe, kdy melo dojít ke spáchání trestného cinu (vyplývá to z dikce zákona, kdy zákonodárce v § 260 TZ použil prítomný cas ve formulaci „hnutí, které prokazatelne smeruje k potlacení práv a svobod nebo hlásá...“(existence hnutí),

· tvorí jej skupina osob, která je alespon cástecne organizovaná, byt treba formálne neregistrovaná (personální základna hnutí), a

· musí prokazatelne smerovat k potlacení práv a svobod obcana nebo hlásat národnostní,rasovou, náboženskou ci trídní zášt nebo zášt vuci jiné skupine osob (ideologická základna hnutí)

+1/−1
21.9.2016 20:46

J24i61ř40í 85J95í63l41e51k 8133242387

salafismus, islamismus je ideologie

0/−2
21.9.2016 20:26

M42a32x 93B72r56a10u34n 1713503457341

Ideologie která motivuje hordy idiotů k zabíjení. To je v pořádku pane Jílek? I před zákonem? Dle mě je něco špatně.

0/−1
21.9.2016 23:43
Foto

R91a85d78e80k 67P61o34l58i24c31k56ý 6611703951134

Ideologie!! je propracovaná soustava názorů, postojů, hodnot!! .....

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ideologie#Historie_pojmu_ideologie_a_jej.C3.AD_ch.C3.A1p.C3.A1n.C3.AD_jednotliv.C3.BDmi_mysliteli

0/−2
21.9.2016 19:51

A26d21a91m 20P50o35c64h67e 7128646500985

Což je fakt hrozný rozdíl. Ten bůh totiž hrozně mění situaci

0/−1
21.9.2016 20:36

M11i93r12o77s38l73a50v 14R39a61t33a22j 5941263214375

ještě jedna věc, pane Polický - jak vnímáte tento rozsudek - není trochu nadbízející aby u nás rostl vliv islamismu??? mě (a bohužel mnohým, vlastně 100% lidem je z toho ouzko)

+4/−3
21.9.2016 17:23

R59a60d64a41n 48K97u85b12a25n87t 1743380889690

Taky panu Polickemu :

Zítka znám osobně. Jemu šlo o peníze. V komunitě se nepochyboval, neměl tam žádné vazby. Nebyl tedy důkaz, že by to i šířil a propagoval.

Sanka naopak komunitu řídil.

+1/−1
21.9.2016 18:48
Foto

R88a56d21e98k 93P56o29l91i21c70k93ý 6181233421624

U pana Sáňky nebyly důkazy, že by myšlenky knihy šířil a ani za to souzen nebyl.

Souzen byl za její vydání-to samo osobně dle soudu trestné není.

+1/0
21.9.2016 18:56
Foto

R46a98d30e34k 15P77o51l54i81c89k65ý 6521273721424

Ne není-jen bylo řečeno, že samotné vydání knihy není trestným činem.

Trestné nebylo ani vydání Hitlerov Mein kampfu, trestné nejsou satiry....proč by zrovna vydání této knihy mělo být trestné?

Pokud je ta kniha nenávistná tak jak u nás vyšla (nečetl jsem, byla upravena proti originálu...) jak tvrdí posudek, tak získávání přívrženců pro myšlenky v knize uvedené by trestné být mohlo, ne ale samo její vydání.

+1/−3
21.9.2016 18:55
Foto

R12a16d53e58k 17P33o30l87i31c67k90ý 6711183301484

Všichni kdo tady kritizují rozhodnutí soudu by si měli připomenout dřívější judikaturu.

"Vydání knihy Mein Kampf lze sice chápat jako trestný čin, ale v tomto případě nebyly shledány žádné skutečnosti, že by obžalovaný jejich vydáním chtěl propagovat nacistické hnutí. Nic takového nebylo zjištěno," k rozhodnutí předseda senátu Eduard Teschler.

"Propagování je aktivní činnost, například získávání pro hnutí stoupence," podotkl s tím, že soud v Zítkově případu neshledal ani skrytou propagaci rasistických hnutí.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/soud-zrusil-trest-za-vydani-mein-kampf-dyi-/krimi.aspx?c=A050310_111203_krimi_ton

Samotné vydávání knihy (byť problematické a nenávistné-nevím nečetl jsem Základy tauhidu) nemůže být chápáno jako trestný čin.

Není tedy pravdou, že by se vůči panu Sáňkovi či muslimům obecně postupovalo jinak než proti jiným skupinám (jak zde píší někteří diskutéři).

+4/−5
21.9.2016 17:03

P13a38v82e33l 76T13e44s79a55ř35í35k 6200213770695

No ale šíření salafismu v mohamedánských komunitách to propagace a snaha získat stoupence jasně je.

Taková snaha by to nebyla pokud by takovou knihu někdo vydal pro všechny, tedy pro běžná knihkupectví.

+4/−1
21.9.2016 17:05
Foto

R50a50d49e66k 87P13o52l70i24c88k13ý 6961233791564

Byla běžně dostupná.

Např. https://www.dobre-knihy.cz/zaklady-tauhidu-130688.html

+3/−2
21.9.2016 17:07

M70a27r33t93i68n 97K60o54v64á21ř 1621126240744

ano, až do soudního procesu ji prodávalo každé knihkupectví

+4/0
21.9.2016 17:08

M83i56r27o52s51l21a64v 45R96a18t69a43j 5871423824195

jenže ono to propaguje (co aspoň vím) nenávist vůči jiným lidem....

0/0
21.9.2016 17:08
Foto

R24a40d37e84k 20P46o16l24i64c88k93ý 6791323431924

Jak řekl Nejvyšší soud-samotné vydání podobné knihy není trestným činem.

Pokud by teze z ní aktivně propagoval (a byly posouzené jako podněcující nenávist) pak to trestné je.

+3/−3
21.9.2016 17:12

J44a53r19o69s33l90a43v 20K64a80d86l69e16c 5501279862951

Kniha jako taková samozřejmě propagací je, pokud se nejedná o jediný vytisknutý kus k soukromým účelům.

0/−1
21.9.2016 19:20

J18i66ř13í 92J68í36l42e10k 8473122227

propagace ideologie není propagace hnutí

+1/−1
21.9.2016 19:27

J23i35ř53í 98J90í93l15e53k 8933622607

to máte jako s trestností netrestností KSČM, muselo by se hnutí/straně prokázat, že směřuje k potlačování.....atd

+2/0
21.9.2016 19:42

M75i30r95o82s74l50a22v 24R79a53t33a22j 5921613374525

a za národnostní a rasovou záštˇ je trestán i jedinec

0/0
21.9.2016 17:14
Foto

R27a66d23e60k 65P87o50l51i38c48k85ý 6321133381134

Kniha nic nepropaguje.kniha je kniha.

Kdyby její myšlenky někdo aktivně šířil trestán by být mohl.

+1/0
21.9.2016 18:57

D60u51s19a75n 18K86r24i41v78s48k71y 7804265407603

Nejedna se nahodou o komentovane vydani?

0/0
21.9.2016 17:13
Foto

R13a85d75e24k 61P29o80l69i98c48k77ý 6771263611884

Nevím, ale v odůvodnění rozsudku je psáno, že jen samotné vydání knihy není trestným činem (o komentářích v knize se nepíše).

Akktivní propagace=vyhledávání stoupenců....ano.

+3/−2
21.9.2016 17:18

D12u94s73a16n 38K33r23i24v16s70k51y 7894795627363

Aha, tak to bylo nekomentovane. Soud mu znicil zbytek knih, dostal puvodne podminku a bylo uznano i potom, ze spachal trestny cin. Ted se to vydava s tim, ze je tam vice odborneho komentare, kde vam vysvetli, ze je to fuj, nez puvodniho textu.

0/−1
21.9.2016 17:21
Foto

R95a68d47e60k 31P22o71l98i48c32k98ý 6931353931594

Nejvyšší soud rozhodl, že to trestný čin nebyl.

+1/0
21.9.2016 18:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.