Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zjednodušení pro majitele domků. Menší stavby i bez stavebního povolení

Zásadní změnu stavebního zákona, která bude zajímat všechny majitele rodinných domků, navrhuje a posílá do parlamentu vláda. „Cílem je pomoci především malým stavebníkům. Například bazény nebo skleníky bude možné dělat ne na stavební povolení, ale na ohlášení, což je jednodušší,“ řekla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J45i35ř29í 91B28a18b30i60n65s58k82ý 7337139128571

podívejte je logické že to musí zjednodušit až absurdně protože se blíží doba plechových slamů , podle nového zákona pouze ohlásíte ve které boudě -vagonu-krabici od lednice bydlíte případně kde si stavíce zemljanku , byty a baráky budou potřebovat pro imigranty , prostě zjednodušení je potřeba ,vracíme se do 14-tého století ! mýtné už platíme , náboženští fanatici sedí ve vládě no a další pomatence sem stěhují takže co čekáte od úřadů ? dneska už by klíči nikdo nezvonil i kdyby chtěl on totiž už málokdo ten svazek klíčů má zato máte mobily které se postaraly o to aby se lidé přestaly scházet a domlouvat se ! vše je pod kontrolou :-) velký bratr nad námy bdí dokonce nad každým slovem a dle Pelikána i myšlenkou , vše co lze sledovat a řídit se stahuje do centra v Praze ale dostanete koblihu zadarmo důchodci průměrně přidáno a plnou nůši slibů R^

0/0
22.9.2016 1:20

P27e59t52r 28K92n82ě29b17o40r44t 8812278449160

To jako na bazén a skleník bylo potřeba stavební povolení? No to jsem asi něco prošvihnul;-D

0/0
21.9.2016 21:04

V96a41š38e44k 69Ř70í43h45a 2933603968312

Jak velké ty skleníky budou muset být. jak hluboké budou bazény?jelikož jsem sám zažil jak se v Čechách staví bez stavebního povolení mám obavy, aby nedocházelo k porušování bezpečnostních rizik. On takový protrhnutý bazén dokáže velice snadno vytopit menší rodinný domek. Nemyslím si, že by to byl krok správným směrem. To spojené řízení je dobrá věc ale liberalizace stavebního povolení mi nepřijde jako dobrý nápad.

+1/0
21.9.2016 19:47

J97a75r43o28m46í81r 42K90r24á92l 4890299854889

Na nafukovací bazén jstre povolení nepotřeboval nikdy a ten v zemi Vám těžko vyplaví barák.

+1/0
21.9.2016 20:24

V51a51š10e84k 86Ř73í47h42a 2313513858902

Trochu omezený přístup. Bazény v zemi se často staví v násypech a ty jsou asi nejnebezpečnější. Právě s ohledem na sousedy, kteří mohou sídlit pod oním násypem.

0/0
21.9.2016 21:39
Foto

J73i66ř87í 56B26a17b34i41n84s97k19ý 7647119628801

soudruhu máme demokracii , pokud Vám to uniklo budování socialismu dávno skončilo a za škody ručí majitel

0/0
22.9.2016 1:10

V61a72š15e27k 45Ř54í49h83a 2533923518602

A koukám další co vůbec nepochopil rozdíl mezi anarchií a svobodou.

To že se dodržují normy neznamená, že máte komunismus. To by byl komunismus téměř všude krom Číny.

Ostatně je mi jasné, že pokud by jste jen trochu znal onu problematiku a stavební zákon tak podobné amatérské reakce nikdy nevyslovíte.

PS: jelikož se očividně neumíte chovat jako slušný člověk a urážky diskutujících používáte pro zakrytí vlastní neznalosti dovoluji si vás požádat aby jste pro příště na moje příspěvky nereagoval.

Já se totiž s podobným tipem lidí rozhodně nechci špinit.

0/0
22.9.2016 20:19

J22a43r33o37s11l96a93v 95K51a27d56l14e42c 5121789632191

8-oTo funguje i dnes...

+1/0
21.9.2016 19:33

Z65d12e74n32e72k 83K61o68c78i79á73n 3377229476

Zjednodušené řízení???? Absolvoval jsem to, v Šumperku.

Ta zkušenost mě stačoila. Už nikdy! Dokud to neřeší za peníze nějaký stavebník spřízněný ekonomicky nebo geneticky s tou slípkou co rozhoduje, tak doporučuji to ani nezkoušet.

0/0
21.9.2016 18:00

J71o71s23e81f 80B72a63b84k36a 3980659852657

A ta spojená řízení EIA, územní řízení a stavební řízení povede který správní orgán. EIA dnes dělá ministerstvo nebo krajský úřad, uzemní a stavební řízení většinou stavební úřady

0/0
21.9.2016 17:19

P31a87v69e40l 21S46o15b88o82t85k58a 5460214

jedná se o projekt One Point of Corruption.

+2/0
21.9.2016 17:28

J60i53ř49í 37P24r25o76c88h 6438664697393

;-D

0/0
21.9.2016 17:29

P64a81v38e92l 47S89o94b72o27t74k12a 5570914

Koupíte si za draho pozemek, na něm postavíte domeček a pak vám okolo něj postaví dálnici (obchvat) ;-D

+1/−1
21.9.2016 17:06
Foto

T13o96m10á10š 66D82v40o95ř32á35k 7525336817591

To vyčtete v územním plánu...

+4/−1
21.9.2016 17:11

P37a70v50e53l 97S36o73b50o16t50k17a 5530924

I kdepak.

To by ty pozemky neprodali.

A proto je možno územní plán změnit aniž by vás obeslali (jen záměr vyvěsí ve sklepě na úřední nástěnce)

+2/0
21.9.2016 17:20

J20o55s25e87f 35S73v34á66r32o73v91s43k65ý 3131566333845

To je pravda, musíte sledovatúřední desku. Dnes je i v elektronické podobě. Jiná cesta není.

+1/0
21.9.2016 18:05

J16i66ř93i66n22a 22S88a13v61o14v92a 1761325586923

znáte to: neznalost zákona neomlouvá a stejně tak je váš problém, když nesledujete úřední desku; informace byla dle zákona vyvěšena a je jen na vás, jestli se zajímáte....;-)

+1/0
21.9.2016 18:42

R26a74d85e13k 21H79o37l44e56c84e13k 3146270798161

Musíte si koupit pozemek hodně velký, aby vás nemuselo trápit, co je na sousedních pozemcích.

+1/0
21.9.2016 17:11

P91a17v47e59l 26S32o47b35o25t88k12a 5750464

Tak velkou stavební parcelu bez závazku postavit atd. vám ale prodají jen v hodně zapadlé vesnici a tam stejně obchvat nehrozí.

0/−1
21.9.2016 17:22

R70a72d62e38k 95H68o83l72e85c81e46k 3806930868661

Pokud si kupujete parcelu za tržní cenu, tak tam většinou žádný závazek postavit není. Ten tam bývá tehdy, když kupujete parcelu od města či vesnice za zvýhodněnou cenu.

+2/0
21.9.2016 17:30

V31a65š36e85k 98Ř43í33h86a 2833243218432

Asi nevíte od čeho je územní plán.

0/0
21.9.2016 19:48

L10u52b48o76š 94M89a34r68e19k 1242395516881

Horší je, když si na sousední parcele chtějí postavit dům, který vám zastíní okna a v podstatě znehodnotí celé vaše bydlení.

A to může být i v případě, že je stavba 2m od vašeho pozemku.

Proč obíhá budoucí stavař sousedy s oznámením o záměru stavět, když nemáte žádnou páku stavbu zastavit?

Proč se prodá pozemek od překupníka, aniž by byla předem povinnost od kupce si zjistit, zda vůbec bude soused souhlasit se stavbou?

Proč se stavba povolí bez souhlasu souseda, který tam dům nechce?

+3/−3
21.9.2016 16:51

R82a46d18e44k 60H77o78l50e52c48e58k 3666450488591

Tak to je vážně katastrofa, když si na sousední parcele, která je určena ke stavění domů, někdo ten dům postaví. Jak nečekané.

+2/−1
21.9.2016 17:12

L71u39b38o50š 21M54a71r38e85k 1382975146981

Ano, je, pokud vám zacloní jediný přístup denního světla do oken.

+1/−1
21.9.2016 17:54

R95a41d62e55k 22H56o56l53e49c50e74k 3796600658301

Takže vy byste chtěl, aby si někdo koupil pozemek proto, aby vám přes něj šlo světlo do baráku? Nezdá se vám to trochu divné?

V příštím životě trochu uvažujte a kupte si buď větší pozemek a nebo si na tom svém pozemku postavte dům tak, aby vám to vyhovovalo. A vážně nečekejte, že to za vás vyřeší soused.

Chápu, že když si kupujete parcelu někde na louce, že se to blbě představuje, ale nejlépe je si představit kolem svého pozemku 10m vysokou zeď. A podle toho volit umístění domu, protože od sousedů nějaké ústupky nečekejte.

+2/0
21.9.2016 18:17

J11i94ř37i46n33a 88S30a59v52o10v22a 1471705916463

platí předpisy a normy na osvětlení a oslunění, stejně jako pro odstupy a další obecně technické předpisy pro výstavbu (např. s výjimkou z odstupů byste musel souhlasit); pokud vše splní, není důvod mu stavbu nepovolit; když se stavěl váš dům, třeba už tam v sousedství taky někdo bydlel - a kdyby se choval jako vy, byl byste dodnes někde pod mostem ;-)

+1/0
21.9.2016 18:47

M15i73c48h80a46l 53Š52t26ě13t88k35a 8135243849872

Pokud se k zameru nejak vyjadrite a popisete sve pripominky, urad se tim samozrejme bude zabyvat. Samozrejme musi byt opodstatnene. Coz fakt, ze si soused na stavebni parcele chce postavit dum, opravdu neni.

+2/−1
21.9.2016 17:39

J10i46n74d21ř72i65c36h 13V75l62a71s52á42k 6950697565442

Co to je zase za blábol? Stavba se základem do 25 m2, nemusí být dneska ani ohláška, to samé u skleníku pokud bude bude mít pevné základy. Jak je to s bazénem nevím, ale nikdy jsem neslyšel, že by na bazén bylo potřeba stavební povolení.

+2/0
21.9.2016 16:40
Foto

T16o77m57á38š 73D85v26o49ř64á50k 7845296297981

Jsou to stavby do 40m2, a ten bazén musí být min. 2m od plotu. :-P

0/0
21.9.2016 16:43

J93i56ř37í 24J33u46r34č27á35k 9427170218767

Bazén do 40m2 taky. Paní minystryně totiž vůbec netuší vocogo. Protože o stavební povolení na domky se nežádá ani teď a jde to tuším do 155 m2 "pouze" na ohlášku. Ovšem nutný je u každé této stavby tzv. územní souhlas! A v tom je totiž zakopaný pes. Souhlas sice lze sloučit s ohlášením, ale potřebných dokumentů je potřeba více než dříve ke stavebnímu povolení. Mimo to jsou podstatně větší nároky na projektovou dokumentaci, která se tak silně prodraží a v případě svépomoci potřebujete stavbyvedoucího s kulatým razítkem! Takže tak.

Ten výkřik na internetu paní minystryně hraničí s lehkou duševní poruchou.

+5/0
21.9.2016 17:03
Foto

J69i90ř79í 73Š70r92á65m55e79k 3778207519181

Třetí slovo od konce bych smazal.

+1/−1
21.9.2016 17:18

M11a34r56t26i71n 61T90e42s52a52ř 2479483413413

Pod zákonem z roku 2006 je podepsán Paroubek. Humbuk to byl už tehdy, ještě tři roky po tom s velkou slávou psali novináři o možnosti ohlášení, my jako stavebníci jsme už dávno měli velmi špatné zkušenosti se zhoršením podmínek. Navíc je ten zákon napsán dost nejednoznačně (= špatně), takže po mně chtěli stavební povolení a provádění stavebním podnikatelem, přestože mám dům do 150m2. Soudit jsem se s nimi nechtěl. Už nějakou dobu bydlíme, ale byly to nervy.

0/0
21.9.2016 17:29

J20a68r53o40s12l41a77v 14K71a93d58l14e54c 5571169382101

Důležité je se neptat a poslat ohlášení, pokud je stavba možná (záleží na místě - MPR-CHKO, tam to nejde), a může se stavět s ohledem na územní záměr.

0/0
21.9.2016 19:32

M57i45c23h93a26l 26S10l84a90v49í24č78e57k 1379318332539

"Mezi drobné stavby (objekt o zastavěné ploše do 16 m2 a výšce max. 4,5 m), které stačí jen ohlásit, patří i různé kůlny, dřevníky, sauna, zahradní chatka apod."

0/0
22.9.2016 10:13

M34a24r68c18e65l20a 15H68o55r51á53č76k13o86v86á 7937462193478

co to je za blábol, že bazén byl na stavební povolení a nyní bude na ohlášení?? ˇV současně platném zákonu je bazén do 40m2 na pozemku rodinného domu na nic, tedy nevyžaduje ani povolení ani ohlášení. Paní Šlechtová je opravdu nabytá vědomostmi! ;-D

+1/0
21.9.2016 16:13

L83i94b96o74r 36N24e11v55r86k64l56a 7252101759334

No, ja se sel na urad zeptat, co potrebuju na stavbu bazenu (3x7m). Pry pokud budu 2 a vice metru od sousedu, tak vubec nic. Tak nevim, o cem ta yeska plka :-)

+2/0
21.9.2016 16:07

J34i61ř14í 85P87r37o56c83h 6218564547433

Protože volby

+2/0
21.9.2016 16:12

J46i71ř21í 91P69r43o83c23h 6168504287713

Živím se tím a mohu zodpovědně říci, že paní ministryně tomu vůbec nerozumí a k žádnému zjednodušení takto prezentovanými kroky nedojte.

+10/0
21.9.2016 15:52

J43i39ř94í 13L23i68e85t96a61v12e20c 8633689833159

bazény a skleníky nepotřebují ani dnes stavební povolení - samozřejmě, že se posuzuje každá věc zvlášť podle žádosti, ale obecně se dá říci, že dnes tyto stavby již ohlášení podléhají. Takže - úžasná věc, která je třeba dát do novin. A ta EIA do územního řízení? To bude chaos, že se z toho nikdo nevzpamatuje, dokud to nezruší.

+10/0
21.9.2016 15:34

M60i94r67o49s90l25a67v 56R22a49t91a44j 5331393424485

no, to si teda pospíšili.....já vyřizoval co se dalo a tedˇ už není třeba....kdo mi vrátí ten ztracený čas....

0/0
21.9.2016 15:33

M21i55r62o67s25l92a27v 87R17a42t85a56j 5491203194805

sice nevím, jak to ohlášení bude fungovat, ale řekl bych že b to mohlo být jednodušší....

0/0
21.9.2016 15:34

J16a73k10u18b 54H54r59o32m52á23d37k55a 5115282925619

.. ta paní je úplně mimo !!

Podle mého, vůbec neví o čem stavební povolení a ohlášení je !

+16/−1
21.9.2016 15:19
Foto

P38a71v77e24l 57M38a51k92o78v74e31c 8138185351

Chystám se stavět na vlastní zahradě koupací jezírko cca 400 m2 vodní plochy (koupací část cca 50 m2, ostatní okrasná a čistící vodní plocha). Když jsem zjišťoval, co budu za povolení potřebovat, tak je to zhruba stejně náročné jako u vodní přehrady...:-(. Tak snad to bude do budoucna jednodušší.

+5/−1
21.9.2016 15:17

J70i64ř10i81n35a 51S33a67v48o13v11a 1181175926493

nebude, netěšte se ;-)

+5/0
21.9.2016 15:20
Foto

P14a59v60e41l 67M62a86k81o47v13e91c 8268705651

Ale alespoň chvíli sem se mohl těšit..., kdybyste mě nevrátila do reality.:-)

0/0
21.9.2016 22:55

J60i75ř84i10n49a 14S11a84v45o27v21a 1361855486203

tak se dodatečně omlouvám ;-)

0/0
21.9.2016 23:08

J74i53ř37í 43L84i84e34t27a52v56e92c 8123129233109

Tady se pane Makovče mýlíte.

+1/0
21.9.2016 15:35

J86i48ř40í 50J77u46r49č41á32k 9927100988577

Doposud žádný zákon nic nezjednodušil a nebude tomu ani teď. Jde pouze o hru se slovíčky, ale byrokracie přibude.

0/0
21.9.2016 17:06
Foto

P75a94v49e51l 60M94a98k91o26v72e43c 8328755891

Občas podlehnu mírnému optimismu...:-)

0/0
21.9.2016 22:56

J60a82n 96S57t18a81r42ý 8147200482465

Nezkopiroval tu autor nejaky stary clanek? Mi prijde, ze to co je v clanku popisovano, uz plati cca 10 let.

+13/0
21.9.2016 15:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.