- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ať si pan starosta nestěžuje, příjem na obyvatele tady mají velice slušný. Např. daně z nemovitosti tu jsou téměř nejvyšší z republiky, základní daň se zde totiž násobí 7x, kdežto např. v Praze pouze 5x. Poplatky za psy v bytě 1.000 Kč za prvního a 1.500 Kč za dalšího, u domu 700 za prvního, 1.050 za dalšího.
1 km od nás končí okrajová Praha, např. Nedvězí (Praha 10) a tam ty poplatky mají za psa u domu 300 kč (600 za dalšího), přitom tam občané mohou využívat hromadnou dvoustovkovou dopravu (každou půlhodinu), poněvadž jsou ještě součástí Prahy, kdežto k nám jezdí třístovkový přímý bus 3x denně.
Nebo co tady provádějí s veřejnou zelení! Jsme tu 7 let a ubylo za tu dobu asi tak 50% stromů.
Výstavba šílená, infrastruktura nulová. Na procházky už musíme jezdit autem, dřív se tu dalo courat pěšky po malých prašných cestičkách, lemovaných stromy, aniž člověk potkal auto. Silničky zůstaly prašné, stromy zmizely, auta přibyla.
Sice ještě pořád nelituju odchodu z Prahy, ale začínáme uvažovat o přestěhování se ještě o kus dál.
P.S.: nebydlíme přímo v Říčanech, ale v její spádové obci. Samozřejmě přímo do Říčan je příměstská doprava lepší. Nejvýhodnější se mi jeví vlak, jenže pro lidi z okolí je problém tam zaparkovat autem. Tak hlavně, že nová škola stála 400 M. Osobně bych spíš přivítala garáže u nádraží, něco jako jsou nahoře nad Václavákem vedle divadla.
Drzim obyvatelum Rican palce,aby se rozhodli spravne.neustale zastavovani orne pudy je mor dnesni doby
O takových věcech se smí dělat referenda. A Říčanským fandím.
O migraci a EU ne. Podivná demo kracie
Pokud se vlastníci dožadují náhrady při změně stavebního pozemku na park, ať tedy při změně parku na stavební parcelu odevzdají rozdíl mezi původní a výslednou cenou pozemku:-/
V Praze 11 zvítězili při minulých volbách aktivisté, co roky šijí do developerských projektů a developerům zaprodané radnice. Přes mohutnou podporu ve volbách ovládli radnici pouze v koalici a na víc nemají. Politizování TOP-09 a ANO je poslalo do kolen. Zarazili na rok developery a teď TOP-09 s ANO diskreditují jednoho aktivistu za druhým a odstraňují je z radnice. Starosta se stal fackovacím panákem. Při dalších volbách to leda tak místní aktivisté projedou a půjdou do kopru. Opět to tady ovládnou politici navázaní na celostátní politiku. Nešťastná čtvrť pro život.
V médiích je vidět opět Mlejnský a jeho lidé. Podraz za podrazem vesele pokračuje. Praha 11 je pro obyvatele zralá na rychlé vystěhování, protože koncepce fungujícího města pod tlakem developerů tady roky nefunguje. Tady se jde přímou cestou k vytvoření slumu.
Jedním z obrovských problémů je mj. doprava z Říčan a Uhříněvsi. Dík chybějícímu okruhu mají stovky řidičů potřebu projíždět Jižním Městem do centra. Že ničí místním bydlení, je jim ukradené. Nebo stačí jak je ráno na Hájích narvané metro lidmi z okrajů Prahy a je pak nepoužitelné pro kohokoliv dalšího na trase pro rozumnou cestu do práce.
K tomu se tady plašilo s modrými zónami přesně díky řidičům ze stejného směru. Přitom bych se vsadil, že do Říčan jde stavět zbohatlík, co žil jako děcko v paneláku na Jižáku. Tak jsou to takové propojené nádoby. Mizerná komunální politika, žádná občanská společnost, mizerná čtvrť, což generuje úprk obyvatel za Prahu a dík tomu ještě horší bydlení v původní čtvrti, přes kterou vede doprava za Prahu.
Mohutně se staví třeba na Praze 15, která je navázaná na metro C. Tady by si to zasloužilo stavební uzávěru plošně. Protože na zátěž okolí a vybavenost se při nové výstavbě nehledí nikde.
Vnitřní rakovina je dobrý pojem.
V tomhle měli bolševici jedno velké plus. Řeklo se: "Tudy povede dálnice, tudy MO, tudy radiála." A taky se tak stalo. Přišla revoluce a šlo to do kopru. S oblibou říkám, že co bolševik nestihl postavit, to už se nepostaví... (Ale tím nechci říct, že bych rád, aby se minulý režim vrátil, ani OMYLEM!) Dneska kdokoliv může kecat do čehokoliv a děda, který někde rád venčí čokla může zastavit stavbu obchvatu jen proto, aby o ten keřík jeho čokl nepřišel...
V praxi se reklo "Tudy povede dalnice." a za 30 let se zacalo stavet.
Říčany jsou ještě zlaté v tom, že je tam výborné spojení vlakem a za městem začínají celkem velké lesy. Takže dává smysl chtít tam bydlet. Navíc město už je to dlouho, takže jakási infrastruktura tam je, i když přestává stíhat.
Ale co lidi táhne do Jesenice - kolem jen pole a další satelity, navíc ze dvou stran obchvat Prahy, to mi hlava nebere. Příroda žádná, urbanisticky děs, věčné zácpy. Fakt nechápu.
Lidí je v ČR stále zhruba stejné množství, ale domů a bytů stále přibývá... se to asi stěhuje z hor nebo co.
Třeba ta oblast jižně od Prahy mezi Příbramí, Sedlčany a Milevskem se vylidňuje furt.
Hory jsou ještě dobré, tam se dá rýžovat z turistiky. Ale běžný venkov, kde zemědělce nahradila mechanizace a tak nějak tam není práce, ten má problém.
...hmm, chtělo by to metro, až na Petřiny
tak podstatné je, že každé dva roky překopou nejfrekventovanější komunikaci a dvakrát do roka přemalovávají čáry... Hodně zlepšili situaci, když na náměstí udělali parkovací hodiny, protože teď už tam místní krámky nikoho nezajímají a podnikatelé končí jeden za druhým... Prostě frajeři..., ale myslí jim to politicky...