Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Překotný rozvoj ničí Říčany jako rakovina, zkrotit ho má referendum

Obří projekty pro bydlení by do roku 2030 mohly mít v Říčanech u Prahy utrum. Pod velkým tlakem developerů je město kvůli své poloze takřka soustavně. K doložkám v územním plánu, které mají překotný růst zpomalit, se místní vyjádří v referendu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93a22r61t12a 18D15o33u43b71r79a40v49o45v33á 4420324115937

Ať si pan starosta nestěžuje, příjem na obyvatele tady mají velice slušný. Např. daně z nemovitosti tu jsou téměř nejvyšší z republiky, základní daň se zde totiž násobí 7x, kdežto např. v Praze pouze 5x. Poplatky za psy v bytě 1.000 Kč za prvního a 1.500 Kč za dalšího, u domu 700 za prvního, 1.050 za dalšího.

1 km od nás končí okrajová Praha, např. Nedvězí (Praha 10) a tam ty poplatky mají za psa u domu 300 kč (600 za dalšího), přitom tam občané mohou využívat hromadnou dvoustovkovou dopravu (každou půlhodinu), poněvadž jsou ještě součástí Prahy, kdežto k nám jezdí třístovkový přímý bus 3x denně.

Nebo co tady provádějí s veřejnou zelení! Jsme tu 7 let a ubylo za tu dobu asi tak 50% stromů.

Výstavba šílená, infrastruktura nulová. Na procházky už musíme jezdit autem, dřív se tu dalo courat pěšky po malých prašných cestičkách, lemovaných stromy, aniž člověk potkal auto. Silničky zůstaly prašné, stromy zmizely, auta přibyla. ;-€

Sice ještě pořád nelituju odchodu z Prahy, ale začínáme uvažovat o přestěhování se ještě o kus dál.

+1/0
26.9.2016 16:20

M17a65r15t25a 17D18o89u32b91r16a81v83o41v98á 4460654735617

P.S.: nebydlíme přímo v Říčanech, ale v její spádové obci. Samozřejmě přímo do Říčan je příměstská doprava lepší. Nejvýhodnější se mi jeví vlak, jenže pro lidi z okolí je problém tam zaparkovat autem. Tak hlavně, že nová škola stála 400 M. Osobně bych spíš přivítala garáže u nádraží, něco jako jsou nahoře nad Václavákem vedle divadla.

0/0
26.9.2016 16:23

P12a80v46l51í14n38a 79F68á77b98e32r13o39v30á 9646467219881

Já pracuji v Lihovaru a to, co je u nádraží, je fakt masakr. Ale nevím kam by ty garáže tam umístili...

0/0
26.9.2016 21:52

T15o78m 14S52e21h85n22a26l 4611874475406

Drzim obyvatelum Rican palce,aby se rozhodli spravne.neustale zastavovani orne pudy je mor dnesni doby

+1/−1
26.9.2016 13:00

P13a78v59e80l 30O30h56a65r61e76k 2445485404895

O takových věcech se smí dělat referenda. A Říčanským fandím.

O migraci a EU ne. Podivná demo kracie

+2/0
26.9.2016 9:21

P98e88t76r 60M29e94j87z57l59í93k 8568594681600

Pokud se vlastníci dožadují náhrady při změně stavebního pozemku na park, ať tedy při změně parku na stavební parcelu odevzdají rozdíl mezi původní a výslednou cenou pozemku:-/

+1/−1
26.9.2016 8:30

K38a87r75e90l 30D46r95d52a 6533575107449

V Praze 11 zvítězili při minulých volbách aktivisté, co roky šijí do developerských projektů a developerům zaprodané radnice. Přes mohutnou podporu ve volbách ovládli radnici pouze v koalici a na víc nemají. Politizování TOP-09 a ANO je poslalo do kolen. Zarazili na rok developery a teď TOP-09 s ANO diskreditují jednoho aktivistu za druhým a odstraňují je z radnice. Starosta se stal fackovacím panákem. Při dalších volbách to leda tak místní aktivisté projedou a půjdou do kopru. Opět to tady ovládnou politici navázaní na celostátní politiku. Nešťastná čtvrť pro život.

V médiích je vidět opět Mlejnský a jeho lidé. Podraz za podrazem vesele pokračuje. Praha 11 je pro obyvatele zralá na rychlé vystěhování, protože koncepce fungujícího města pod tlakem developerů tady roky nefunguje. Tady se jde přímou cestou k vytvoření slumu.

Jedním z obrovských problémů je mj. doprava z Říčan a Uhříněvsi. Dík chybějícímu okruhu mají stovky řidičů potřebu projíždět Jižním Městem do centra. Že ničí místním bydlení, je jim ukradené. Nebo stačí jak je ráno na Hájích narvané metro lidmi z okrajů Prahy a je pak nepoužitelné pro kohokoliv dalšího na trase pro rozumnou cestu do práce.

K tomu se tady plašilo s modrými zónami přesně díky řidičům ze stejného směru. Přitom bych se vsadil, že do Říčan jde stavět zbohatlík, co žil jako děcko v paneláku na Jižáku. Tak jsou to takové propojené nádoby. Mizerná komunální politika, žádná občanská společnost, mizerná čtvrť, což generuje úprk obyvatel za Prahu a dík tomu ještě horší bydlení v původní čtvrti, přes kterou vede doprava za Prahu. ;-)

+2/−1
26.9.2016 8:10

K88a54r37e38l 43D65r21d30a 6863325487109

Mohutně se staví třeba na Praze 15, která je navázaná na metro C. Tady by si to zasloužilo stavební uzávěru plošně. Protože na zátěž okolí a vybavenost se při nové výstavbě nehledí nikde.

Vnitřní rakovina je dobrý pojem.

+2/0
26.9.2016 8:17

P68e52t52r 54N29o64v33o70t60n95y 1361720101

Metrem jezdí lidi. No to je hrůza.

0/0
26.9.2016 9:20

K53a27r93e92l 55D45r28d60a 6833155427309

Tady to stíhali naplnit místní a roste počet lidí na Praze 15. Nedávno ROPID přesměroval hodně spojů z Depa Hostivař na Háje. Tím to dorazil. Metro na stojáka z Chodova není nic příjemného. Přitom to céčko tady bylo roky především pro lidi z Chodova, Opatova a Hájů.

0/0
26.9.2016 16:32

K31a60r90e47l 47D72r16d48a 6743325767939

Navíc céčko nestíhá, posílit již nejde a začíná se i proto stavět déčko. (Kdoví, jestli to narvané céčko není uděláno úmyslně, aby to pomohlo argumentovat pro stavbu déčka.)

0/−1
26.9.2016 16:34

J51a33n 88L33u38k82á92š 7287633373892

Kupovat byt v Ricanech jde obvykle ten, kdo si ho nemuze dovolit v Praze. Tolik k tem zbohatlikum.

+1/0
26.9.2016 9:21

K47a27r37e41l 86D30r49d83a 6463195347979

Myslel jsem RD, ale jinak souhlas.

0/0
26.9.2016 16:35

L13u42c32i22e 32K30u34b35e30l50k98o51v31á 3564934315

mno, tady bych oponovala.... např. ty nové byty u Říčanského nádraží..... cena za 4+kk... za to by byl na kraji Prahy pěkný menší domek.

0/0
26.9.2016 17:44

R10o21b24e66r93t 69H52o30m20o41l29k28a 2350482402831

V tomhle měli bolševici jedno velké plus. Řeklo se: "Tudy povede dálnice, tudy MO, tudy radiála." A taky se tak stalo. Přišla revoluce a šlo to do kopru. S oblibou říkám, že co bolševik nestihl postavit, to už se nepostaví... (Ale tím nechci říct, že bych rád, aby se minulý režim vrátil, ani OMYLEM!) Dneska kdokoliv může kecat do čehokoliv a děda, který někde rád venčí čokla může zastavit stavbu obchvatu jen proto, aby o ten keřík jeho čokl nepřišel...

+4/−1
26.9.2016 7:50

J26a35n 84L89u16k70á70š 7977383113682

V praxi se reklo "Tudy povede dalnice." a za 30 let se zacalo stavet.

+1/0
26.9.2016 9:22

R96o27b84e19r39t 35H27o82m34o93l67k13a 2430892122121

To je teď. Za bolševika to šlo rychleji. Tak dlouho tu nebyli, aby vaším systémem zvládli to, co zvládli.

+1/0
26.9.2016 9:28

J90a10n 16H98r81u19z24a 8354958719137

To je jediná výhoda diktatur. Vládce si postaví co chce a kde chce.

+1/0
26.9.2016 16:09

Ř25e39h50o26ř 37V91l10a55s12á35k 2314884911176

Říčany jsou ještě zlaté v tom, že je tam výborné spojení vlakem a za městem začínají celkem velké lesy. Takže dává smysl chtít tam bydlet. Navíc město už je to dlouho, takže jakási infrastruktura tam je, i když přestává stíhat.

Ale co lidi táhne do Jesenice - kolem jen pole a další satelity, navíc ze dvou stran obchvat Prahy, to mi hlava nebere. Příroda žádná, urbanisticky děs, věčné zácpy. Fakt nechápu.

+12/0
25.9.2016 22:11
Foto

P64e15t89r 58N31o51v10o13t68ň79á96k 1325121863868

Lidí je v ČR stále zhruba stejné množství, ale domů a bytů stále přibývá... se to asi stěhuje z hor nebo co. :-)

+2/0
25.9.2016 21:59

Ř12e59h23o67ř 31V12l52a83s76á39k 2214424431106

Třeba ta oblast jižně od Prahy mezi Příbramí, Sedlčany a Milevskem se vylidňuje furt.

Hory jsou ještě dobré, tam se dá rýžovat z turistiky. Ale běžný venkov, kde zemědělce nahradila mechanizace a tak nějak tam není práce, ten má problém.

+6/0
25.9.2016 22:14

J75a68k20u23b 91F27e14i34f75a73r 7309139216709

lidé se stěhují z vesnic do měst. na venkově není práce, ve spoustě vesnic třeba na Vysočině chcípl pes....

0/0
26.9.2016 15:21

J70o29z15e88f 23S67t98e74b18i31l70a 3145217315227

...hmm, chtělo by to metro, až na Petřiny ;-)

0/0
25.9.2016 21:31

L28a20d18a 65N13o91v20a85k 4182203697

tak podstatné je, že každé dva roky překopou nejfrekventovanější komunikaci a dvakrát do roka přemalovávají čáry... Hodně zlepšili situaci, když na náměstí udělali parkovací hodiny, protože teď už tam místní krámky nikoho nezajímají a podnikatelé končí jeden za druhým... Prostě frajeři..., ale myslí jim to politicky...R^;-D

+12/−2
25.9.2016 21:28

M82i77c82h48a47l 28K89o81n22e57č34n31ý 8289752102111

Kdyby stály dálnice a dobré silnice, mohli by lidé bydlet i dál od Prahy. A v lokalitách jako Vlašim, Kouřim nebo Benátky nad Jizerou by to tak nebolelo jako v Říčanech.

Jenže si nedělejme iluze: ti Moraváci, co migrují do Prahy nakonec to bydlení v Říčanech najdou.

+2/0
25.9.2016 21:25

L59i88b51o86r 15N81e22v57r63k21l46a 7172781599424

Nynější územní plán umožňuje růst až na 25 tisíc obyvatel, odkývlo to předchozí vedení města.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/ricany-referendum-o-rozvoji-mesta-drv-/domaci.aspx?c=A160921_125914_praha-zpravy_mav

Akorat tu nezaznelo, ze soucasny UP je z dilny stejneho vedeni mesta, jako je ted.

+2/0
25.9.2016 21:05

A95n78t53o84n30í91n 69N83e52b23u39ž19e63l93s87k89ý 7895139906600

V takovým Mongolsku bydli většina obyvatel v Ulan Bataru, tak pozor, aby Praha nebyla od Kladna do Boleslavi a všude jinde budou lvi:-)

0/0
25.9.2016 20:44

M96i66c32h63a10l 65K35o83n35e80č82n12ý 8619252372511

Londýn je rozložen od Mělníku po Benešov.

0/0
25.9.2016 21:04

A74n90t78o19n88í14n 97N72e74b72u57ž63e75l31s55k14ý 7875989456390

Jó Londýn..

0/0
25.9.2016 21:45

P55e88t83r 64H65o84f57m70a40n37n 6569484655450

Londyn, Londyn...pockejte, neni to to hlavni mesto Severniho Pakistanu?

0/0
26.9.2016 9:17

R24a98d33e80k 70J91a67h59o88d37a 6178713184140

To je pořád dokola stejná písnička. Mluví se o tom 15 let, všichni to vědí, ale naší zvolení představitelé jsou jako vždy překvapeni, když se něco děje. V roce 2011 bylo sčítání lidu, které stálo 3 miliardy. Tenkrát jsme byli přesvědčováni o jeho nutnosti, aby politici a starostové věděli, kolik je nutné postavit škol. Nepostavila se žádná. Ale stále se nic neřeší, neřeší to nikdo od obcí až po vládu. Kořen si ještě stěžuje, že dostali dluh 280 miliónů za školu, za které předchozí vedení postavilo školu. Jenže kdyby ji nepostavilo, tak v Říčanech snad nikdo nechodí do školy. Všichni vědí, že je nutná další škola. Čekal bych, že už se nová škola staví. Ale nic. Místo toho se zruší spádovost všech okolních obcí do Říčan. Tyto okolní obce si samozřejmě novou školu nepostaví, protože obec s 300-500 obyvateli na to nikdy mít nemůže. Pouze tam, kde už historicky budova stojí, je možné ji zřídit, ale nikdy nebude mít takové zázemí jako ve větší obci. Kdyby za ty 3 miliardy místo sčítání lidu vláda postavila v okolí Prahy v obcích jako Říčany 10 škol, tak je problém z velké části vyřešen. Ale to se radši utratí za úředníky. není to problém peněz, ale problém toho, že se peníze vyhazují oknem za nesmysly. I v tomto článku je to zmíněno - proč má obec kupovat starou budovu nádraží? A developeři? Standardně to všude funguje tak, že developer musí obci dát poměrně velký dar, aby se s nimi obec bavila. A kde jsou tyto peníze? Mají jít právě na ty školy, čístičky apod. Jen se zvyšuje počet úředníků, zavádí se buzerace jako EET, která nic nevyřeší, jen bude víc úředníků.

+10/−8
25.9.2016 20:22

M35i77r24e61k 78T97u94r85e16č23e52k 4143552370412

Zajimalo by me, procpak soudruzi Tomas Fejfar, Štefan Friča, Ilona Svoboda, Sara Nova nesouhlasi ? ;-O

0/0
25.9.2016 21:39

P47a25v18e97l 39K16u55t80i16n38a 9522714955102

Začal jste dobře, pak je to kravina. Staťák poslal informace. To že je někde hodili do koše nebo neměli peníze není jeho chyba.

Obvykle se ruší spádovost proto, že malé vesnice nejsou ochotné se podílet na nákladech. Měli to za hubičku, tak proč platit víc (jako často nemají budiž). No tak teď pojedou čistě za své.

Zbytek... Motáte parlament, státní úřady, město...

+5/0
26.9.2016 0:40

R56a56d93e76k 53J45a62h23o94d68a 6668493384920

Nesvádím vše na Říčany, problém je to obecný. Staťák sice info poslal, ale ty info věděl každý i bez toho. Navíc to jsou informace, které jsou dostupné online. Na tom, že se vyhodilo 3 miliardy z okna to nic nemění.

Spádovost se neruší proto, že nejsou obce ochotny přispívat, ale proto, že není místo ve škole. Naopak starostové mají snahu situaci řešit, ale jsou obce kolem Říčan, které teď nemají spádovost žádnou, protože žádná škola s nimi nechce uzavřít smlouvu, přestože nabízejí hory doly.

A že motám parlament, státní úřady, město? Ano motám, protože tak zamotané jsou. Už vůbec první problém je v tom, že polovina lidí není v obci nahlášená, přestože tam bydlí. A řeší to někdo? Neřeší. Starostové chtějí, aby se příjmy obcí dělaly např. podle nemovitostí a ne obyvatel, ale Praze to takto vyhovuje a nikdo ji nepřehlasuje. Z toho vyplývá malé platby obcím, z toho plyne nedostatek financí na infrastrukturu, školství apod. Problém je komplexní víte? A řešit je třeba shora. Jenže to bych asi chtěl moc v tomhle socialismu...

0/0
1.10.2016 22:54

P19a38v66e45l 39O28b50d21r97ž73á78l96e78k 6956174338362

Pokud jsem si všiml, máme tu už skoro 27 let demokracii. Takže vedení své obce si vybírají občané ve volbách.

Koho si v Říčanech zvolili, toho tam mají.

0/0
26.9.2016 7:11

J36o98h85a59n 66J58o36h12n 2909778345300

To je tak, když obrovské množství lidí chce bydlet v čistém a klidném prostředí a blízko velkého města.

Brzy náhle zjistí , že je to horší než před čím utekli.

Příroda pryč, klid žádný a krokem do města a z města ;-D

+33/0
25.9.2016 19:19

P49e40t88r 76V62r70a77n70i16k 5414779581441

;-)

+1/0
25.9.2016 19:24

P57a29v97l55í65n65a 15F70á42b40e50r52o42v52á 9796397439481

Přesně. Jenom mě udivuje, že dodnes to developeři lidem slibují (bydlení v přírodě, 20 minut do centra Prahy) a ti lidé jim to dodnes baští a masově se tam stěhují.

+11/0
25.9.2016 20:31

Ř49e26h90o58ř 42V88l30a25s35á39k 2624294931316

A tak ve tři v noci ráno při porušování dopravních předpisů a pokud se jako centrum Prahy bere konečná metra....

+1/0
25.9.2016 22:15

P36a24v18l38í38n55a 35F21á28b58e16r10o48v34á 9296287969401

V Úvalech teď frajeři staví "bydlení v přírodě" - vedle komunikace II. třídy, která slouží jako ofiko-zkratka pro kamiony mezi D1 a D11 s poznámkou o 20 minutách do centra Prahy. Vlak z Úval opravdu dojede do centra Prahy za 20 minut. Ale ty byty budou stát 2 km od nádraží. Jakožto svobodný a nezávislý junák to bez problémů dáte pěšky. Ale když máte ráno ještě dopravit dítě do školky, která je úplně jiným směrem, máte problém...

+4/0
25.9.2016 22:40

M72a92r37t41i53n 98C86e18r35v49e40n75y 2183238456288

Tak reklama snese cokoli... Pokud si nekdo koupi byt a nezjisti si ani kde ten byt je ci bude, tak je usmevne, ze je potom prekvapeny.

+3/0
26.9.2016 0:36

K25a28r43e50l 11S86t23r37ž96a41n52o42v50s94k95ý 1168415315

A právě na Říčany to sedí. Ráno všichno odjíždějí do Prahy a večer se vrací pomalou kolonou zpět. Navíc není v některých místech zástavba Říčan dál než pár stovek metrů od posledních domů v Praze.

+2/0
25.9.2016 20:44

S56t11a92n93d69a 19C51h30v29o84s80t 1522498

Chce developer stavet bydleni? OK, ale nejdrive smluvne postavi infrastrukturu. Copak jsme v roce 1990?

+36/0
25.9.2016 19:09

R92o63m29a18n 10P83o55l39á84č79e10k 5446229555

Stát před rokem 89 to koordinoval všechno, ale ted to roste živelně... Prakticky bez jakékoli občanské vybavenosti...

+2/−8
25.9.2016 19:27

P53e67t39r 53K34r43e86j65č44í35ř 4304588342980

Před rokem 89 v tom byl ještě větší bordel (vlastní zkušenost)... Sídliště se dokončovali s infrastrukturou cca 5 let po tom, kdy lidi uý bydleli v bytech. Takový každodenní kros přes zákopy (nebyla dokončená telefon síť, někf ́dy plyn apod) byl adrenalin :). A co teprve rozkoš, když ráno v 6 začali startovat bagry a nákldáky (ovšem jen startovat - nedělala NIKDO) - to jakože stavěli samošku nebo teprve školu...

Takže zase si ten socík neidealizujte, skutečnost byla dost děsná !!!

+16/0
25.9.2016 20:09

P79ř66e38m56y53s90l 58L77u30k86á94š 2315842900701

To je pravda, jenze jak se koukate na fakt, ze se kolem Prahy 25 let stavi satelity a dopravni infrastrukturu nevyresil doposud nikdo. A realita je opravdu hodne, hodne tristni. Pritom vsichni vi co se ma postavit, kde se to ma postavit, ale nic se nestavi. A prachy je to posledni co by chybelo. Pes je zakopanej v politicke (ne) vuli, hloupych stavebnich zakonech a hloupych obcanskych sdruzenich, ktere automaticky blokuji jakykoliv pokus o zlepseni situace. A ted babo rad. :-/

+5/0
25.9.2016 20:25

T31o91m59a57s 62F96e62j89f40a55r 6197628362299

kdo jsou vsichni, kteri vi co a kde se ma postavit? napr. v dopravni infrastrukture kolem Prahy

0/0
25.9.2016 20:30

P93ř86e51m59y56s59l 27L51u53k89á30š 2965742460521

ti co se tim odborne zabyvaji, tedy dopravni experti, kteri marne apeluji na politiky, aby s tristni situaci neco delali. A dale vsichni ti, co maji trochu inteligence a kouknou se na mapu, pripadne na internet, kde najdou mnoho pripravenych projektu, jak situaci resit..mozna zkuste zagooglit a budete taky ten, co bude vedet, jak to resit...

0/0
25.9.2016 20:46

M58i12c57h95a94l 22K42o70n11e70č12n27ý 8769962102441

Problém je v tom, že byty staví developeři a ti to umí. Komunikace a další vybavenost staví úředníci a to to neumí. A pak jsou tu politici, kteří neumí schválit vhodné zákony. Třeba aby jedno obč. sdružení dvacet let neblokovalo stavbu pražského okruhu nebo dálnice D3.

+3/0
25.9.2016 21:09

S38t31a58n 35N98o52v71á38k 5417535795484

A někde to zase je naopak. Postavili ulice a nikdo tam nestaví baráky. První dům tam vyrostl asi po pěti letech.

50.7029958N, 15.0985372E

0/0
25.9.2016 20:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.