Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Překotný rozvoj ničí Říčany jako rakovina, zkrotit ho má referendum

Obří projekty pro bydlení by do roku 2030 mohly mít v Říčanech u Prahy utrum. Pod velkým tlakem developerů je město kvůli své poloze takřka soustavně. K doložkám v územním plánu, které mají překotný růst zpomalit, se místní vyjádří v referendu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87a87r49t21a 22D63o37u53b40r80a33v98o73v20á 4400594235447

Ať si pan starosta nestěžuje, příjem na obyvatele tady mají velice slušný. Např. daně z nemovitosti tu jsou téměř nejvyšší z republiky, základní daň se zde totiž násobí 7x, kdežto např. v Praze pouze 5x. Poplatky za psy v bytě 1.000 Kč za prvního a 1.500 Kč za dalšího, u domu 700 za prvního, 1.050 za dalšího.

1 km od nás končí okrajová Praha, např. Nedvězí (Praha 10) a tam ty poplatky mají za psa u domu 300 kč (600 za dalšího), přitom tam občané mohou využívat hromadnou dvoustovkovou dopravu (každou půlhodinu), poněvadž jsou ještě součástí Prahy, kdežto k nám jezdí třístovkový přímý bus 3x denně.

Nebo co tady provádějí s veřejnou zelení! Jsme tu 7 let a ubylo za tu dobu asi tak 50% stromů.

Výstavba šílená, infrastruktura nulová. Na procházky už musíme jezdit autem, dřív se tu dalo courat pěšky po malých prašných cestičkách, lemovaných stromy, aniž člověk potkal auto. Silničky zůstaly prašné, stromy zmizely, auta přibyla. ;-€

Sice ještě pořád nelituju odchodu z Prahy, ale začínáme uvažovat o přestěhování se ještě o kus dál.

+1/0
26.9.2016 16:20

M95a81r82t44a 62D54o16u68b10r77a50v73o37v77á 4100484195987

P.S.: nebydlíme přímo v Říčanech, ale v její spádové obci. Samozřejmě přímo do Říčan je příměstská doprava lepší. Nejvýhodnější se mi jeví vlak, jenže pro lidi z okolí je problém tam zaparkovat autem. Tak hlavně, že nová škola stála 400 M. Osobně bych spíš přivítala garáže u nádraží, něco jako jsou nahoře nad Václavákem vedle divadla.

0/0
26.9.2016 16:23

P96a43v83l98í78n77a 97F69á12b36e66r26o49v47á 9126727299461

Já pracuji v Lihovaru a to, co je u nádraží, je fakt masakr. Ale nevím kam by ty garáže tam umístili...

0/0
26.9.2016 21:52

T88o53m 34S93e15h52n62a59l 4131664535556

Drzim obyvatelum Rican palce,aby se rozhodli spravne.neustale zastavovani orne pudy je mor dnesni doby

+1/−1
26.9.2016 13:00

P97a35v10e41l 61O79h60a96r13e15k 2465915514795

O takových věcech se smí dělat referenda. A Říčanským fandím.

O migraci a EU ne. Podivná demo kracie

+2/0
26.9.2016 9:21

P12e82t37r 13M70e64j58z63l58í65k 8738134371400

Pokud se vlastníci dožadují náhrady při změně stavebního pozemku na park, ať tedy při změně parku na stavební parcelu odevzdají rozdíl mezi původní a výslednou cenou pozemku:-/

+1/−1
26.9.2016 8:30

K45a29r74e41l 26D56r37d41a 6263175847329

V Praze 11 zvítězili při minulých volbách aktivisté, co roky šijí do developerských projektů a developerům zaprodané radnice. Přes mohutnou podporu ve volbách ovládli radnici pouze v koalici a na víc nemají. Politizování TOP-09 a ANO je poslalo do kolen. Zarazili na rok developery a teď TOP-09 s ANO diskreditují jednoho aktivistu za druhým a odstraňují je z radnice. Starosta se stal fackovacím panákem. Při dalších volbách to leda tak místní aktivisté projedou a půjdou do kopru. Opět to tady ovládnou politici navázaní na celostátní politiku. Nešťastná čtvrť pro život.

V médiích je vidět opět Mlejnský a jeho lidé. Podraz za podrazem vesele pokračuje. Praha 11 je pro obyvatele zralá na rychlé vystěhování, protože koncepce fungujícího města pod tlakem developerů tady roky nefunguje. Tady se jde přímou cestou k vytvoření slumu.

Jedním z obrovských problémů je mj. doprava z Říčan a Uhříněvsi. Dík chybějícímu okruhu mají stovky řidičů potřebu projíždět Jižním Městem do centra. Že ničí místním bydlení, je jim ukradené. Nebo stačí jak je ráno na Hájích narvané metro lidmi z okrajů Prahy a je pak nepoužitelné pro kohokoliv dalšího na trase pro rozumnou cestu do práce.

K tomu se tady plašilo s modrými zónami přesně díky řidičům ze stejného směru. Přitom bych se vsadil, že do Říčan jde stavět zbohatlík, co žil jako děcko v paneláku na Jižáku. Tak jsou to takové propojené nádoby. Mizerná komunální politika, žádná občanská společnost, mizerná čtvrť, což generuje úprk obyvatel za Prahu a dík tomu ještě horší bydlení v původní čtvrti, přes kterou vede doprava za Prahu. ;-)

+2/−1
26.9.2016 8:10

K22a31r42e83l 16D41r52d35a 6503795317989

Mohutně se staví třeba na Praze 15, která je navázaná na metro C. Tady by si to zasloužilo stavební uzávěru plošně. Protože na zátěž okolí a vybavenost se při nové výstavbě nehledí nikde.

Vnitřní rakovina je dobrý pojem.

+2/0
26.9.2016 8:17

P94e87t96r 44N76o44v66o58t51n29y 1611820391

Metrem jezdí lidi. No to je hrůza.

0/0
26.9.2016 9:20

K15a75r94e52l 69D66r30d28a 6483525367309

Tady to stíhali naplnit místní a roste počet lidí na Praze 15. Nedávno ROPID přesměroval hodně spojů z Depa Hostivař na Háje. Tím to dorazil. Metro na stojáka z Chodova není nic příjemného. Přitom to céčko tady bylo roky především pro lidi z Chodova, Opatova a Hájů.

0/0
26.9.2016 16:32

K73a59r42e59l 12D88r64d96a 6753455377589

Navíc céčko nestíhá, posílit již nejde a začíná se i proto stavět déčko. (Kdoví, jestli to narvané céčko není uděláno úmyslně, aby to pomohlo argumentovat pro stavbu déčka.)

0/−1
26.9.2016 16:34

J91a63n 81L49u35k79á91š 7697583533112

Kupovat byt v Ricanech jde obvykle ten, kdo si ho nemuze dovolit v Praze. Tolik k tem zbohatlikum.

+1/0
26.9.2016 9:21

K65a57r82e79l 23D11r79d56a 6453705247129

Myslel jsem RD, ale jinak souhlas.

0/0
26.9.2016 16:35

L83u34c98i49e 39K95u84b63e69l47k45o59v15á 3834794915

mno, tady bych oponovala.... např. ty nové byty u Říčanského nádraží..... cena za 4+kk... za to by byl na kraji Prahy pěkný menší domek.

0/0
26.9.2016 17:44

R68o59b66e70r30t 58H76o12m29o18l51k95a 2940882912871

V tomhle měli bolševici jedno velké plus. Řeklo se: "Tudy povede dálnice, tudy MO, tudy radiála." A taky se tak stalo. Přišla revoluce a šlo to do kopru. S oblibou říkám, že co bolševik nestihl postavit, to už se nepostaví... (Ale tím nechci říct, že bych rád, aby se minulý režim vrátil, ani OMYLEM!) Dneska kdokoliv může kecat do čehokoliv a děda, který někde rád venčí čokla může zastavit stavbu obchvatu jen proto, aby o ten keřík jeho čokl nepřišel...

+4/−1
26.9.2016 7:50

J76a61n 96L25u36k39á62š 7727723893402

V praxi se reklo "Tudy povede dalnice." a za 30 let se zacalo stavet.

+1/0
26.9.2016 9:22

R28o22b32e73r38t 31H87o86m85o14l53k81a 2350572952301

To je teď. Za bolševika to šlo rychleji. Tak dlouho tu nebyli, aby vaším systémem zvládli to, co zvládli.

+1/0
26.9.2016 9:28

J30a54n 88H68r79u55z56a 8824538869637

To je jediná výhoda diktatur. Vládce si postaví co chce a kde chce.

+1/0
26.9.2016 16:09

Ř65e39h96o92ř 96V39l27a57s88á96k 2444224741176

Říčany jsou ještě zlaté v tom, že je tam výborné spojení vlakem a za městem začínají celkem velké lesy. Takže dává smysl chtít tam bydlet. Navíc město už je to dlouho, takže jakási infrastruktura tam je, i když přestává stíhat.

Ale co lidi táhne do Jesenice - kolem jen pole a další satelity, navíc ze dvou stran obchvat Prahy, to mi hlava nebere. Příroda žádná, urbanisticky děs, věčné zácpy. Fakt nechápu.

+12/0
25.9.2016 22:11
Foto

P11e15t83r 33N79o70v67o39t18ň41á28k 1835301603718

Lidí je v ČR stále zhruba stejné množství, ale domů a bytů stále přibývá... se to asi stěhuje z hor nebo co. :-)

+2/0
25.9.2016 21:59

Ř64e49h30o50ř 66V31l57a88s20á55k 2514184981166

Třeba ta oblast jižně od Prahy mezi Příbramí, Sedlčany a Milevskem se vylidňuje furt.

Hory jsou ještě dobré, tam se dá rýžovat z turistiky. Ale běžný venkov, kde zemědělce nahradila mechanizace a tak nějak tam není práce, ten má problém.

+6/0
25.9.2016 22:14

J33a85k41u23b 61F78e49i71f58a73r 7269959356309

lidé se stěhují z vesnic do měst. na venkově není práce, ve spoustě vesnic třeba na Vysočině chcípl pes....

0/0
26.9.2016 15:21

J64o74z22e19f 65S85t34e56b23i71l17a 3845527265737

...hmm, chtělo by to metro, až na Petřiny ;-)

0/0
25.9.2016 21:31

L76a37d61a 67N32o84v55a85k 4702683807

tak podstatné je, že každé dva roky překopou nejfrekventovanější komunikaci a dvakrát do roka přemalovávají čáry... Hodně zlepšili situaci, když na náměstí udělali parkovací hodiny, protože teď už tam místní krámky nikoho nezajímají a podnikatelé končí jeden za druhým... Prostě frajeři..., ale myslí jim to politicky...R^;-D

+12/−2
25.9.2016 21:28

M32i92c89h55a34l 70K95o37n33e45č43n42ý 8519232812751

Kdyby stály dálnice a dobré silnice, mohli by lidé bydlet i dál od Prahy. A v lokalitách jako Vlašim, Kouřim nebo Benátky nad Jizerou by to tak nebolelo jako v Říčanech.

Jenže si nedělejme iluze: ti Moraváci, co migrují do Prahy nakonec to bydlení v Říčanech najdou.

+2/0
25.9.2016 21:25

L71i69b15o75r 36N33e97v80r45k63l37a 7122441199874

Nynější územní plán umožňuje růst až na 25 tisíc obyvatel, odkývlo to předchozí vedení města.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/ricany-referendum-o-rozvoji-mesta-drv-/domaci.aspx?c=A160921_125914_praha-zpravy_mav

Akorat tu nezaznelo, ze soucasny UP je z dilny stejneho vedeni mesta, jako je ted.

+2/0
25.9.2016 21:05

A51n49t84o62n41í66n 66N46e46b87u24ž91e38l43s94k19ý 7545499186820

V takovým Mongolsku bydli většina obyvatel v Ulan Bataru, tak pozor, aby Praha nebyla od Kladna do Boleslavi a všude jinde budou lvi:-)

0/0
25.9.2016 20:44

M26i64c91h54a98l 93K19o20n69e42č92n92ý 8249562902921

Londýn je rozložen od Mělníku po Benešov.

0/0
25.9.2016 21:04

A66n59t50o19n15í32n 67N87e21b40u69ž46e50l53s82k62ý 7355359716860

Jó Londýn..

0/0
25.9.2016 21:45

P56e39t63r 46H56o56f76m14a94n31n 6769804525120

Londyn, Londyn...pockejte, neni to to hlavni mesto Severniho Pakistanu?

0/0
26.9.2016 9:17

R52a93d98e98k 77J93a95h14o43d67a 6348713684260

To je pořád dokola stejná písnička. Mluví se o tom 15 let, všichni to vědí, ale naší zvolení představitelé jsou jako vždy překvapeni, když se něco děje. V roce 2011 bylo sčítání lidu, které stálo 3 miliardy. Tenkrát jsme byli přesvědčováni o jeho nutnosti, aby politici a starostové věděli, kolik je nutné postavit škol. Nepostavila se žádná. Ale stále se nic neřeší, neřeší to nikdo od obcí až po vládu. Kořen si ještě stěžuje, že dostali dluh 280 miliónů za školu, za které předchozí vedení postavilo školu. Jenže kdyby ji nepostavilo, tak v Říčanech snad nikdo nechodí do školy. Všichni vědí, že je nutná další škola. Čekal bych, že už se nová škola staví. Ale nic. Místo toho se zruší spádovost všech okolních obcí do Říčan. Tyto okolní obce si samozřejmě novou školu nepostaví, protože obec s 300-500 obyvateli na to nikdy mít nemůže. Pouze tam, kde už historicky budova stojí, je možné ji zřídit, ale nikdy nebude mít takové zázemí jako ve větší obci. Kdyby za ty 3 miliardy místo sčítání lidu vláda postavila v okolí Prahy v obcích jako Říčany 10 škol, tak je problém z velké části vyřešen. Ale to se radši utratí za úředníky. není to problém peněz, ale problém toho, že se peníze vyhazují oknem za nesmysly. I v tomto článku je to zmíněno - proč má obec kupovat starou budovu nádraží? A developeři? Standardně to všude funguje tak, že developer musí obci dát poměrně velký dar, aby se s nimi obec bavila. A kde jsou tyto peníze? Mají jít právě na ty školy, čístičky apod. Jen se zvyšuje počet úředníků, zavádí se buzerace jako EET, která nic nevyřeší, jen bude víc úředníků.

+10/−8
25.9.2016 20:22

M40i66r88e83k 14T45u37r95e14č61e57k 4553632910882

Zajimalo by me, procpak soudruzi Tomas Fejfar, Štefan Friča, Ilona Svoboda, Sara Nova nesouhlasi ? ;-O

0/0
25.9.2016 21:39

P62a87v93e48l 11K87u63t36i57n77a 9892514955952

Začal jste dobře, pak je to kravina. Staťák poslal informace. To že je někde hodili do koše nebo neměli peníze není jeho chyba.

Obvykle se ruší spádovost proto, že malé vesnice nejsou ochotné se podílet na nákladech. Měli to za hubičku, tak proč platit víc (jako často nemají budiž). No tak teď pojedou čistě za své.

Zbytek... Motáte parlament, státní úřady, město...

+5/0
26.9.2016 0:40

R21a83d86e59k 55J63a63h87o96d48a 6658253974930

Nesvádím vše na Říčany, problém je to obecný. Staťák sice info poslal, ale ty info věděl každý i bez toho. Navíc to jsou informace, které jsou dostupné online. Na tom, že se vyhodilo 3 miliardy z okna to nic nemění.

Spádovost se neruší proto, že nejsou obce ochotny přispívat, ale proto, že není místo ve škole. Naopak starostové mají snahu situaci řešit, ale jsou obce kolem Říčan, které teď nemají spádovost žádnou, protože žádná škola s nimi nechce uzavřít smlouvu, přestože nabízejí hory doly.

A že motám parlament, státní úřady, město? Ano motám, protože tak zamotané jsou. Už vůbec první problém je v tom, že polovina lidí není v obci nahlášená, přestože tam bydlí. A řeší to někdo? Neřeší. Starostové chtějí, aby se příjmy obcí dělaly např. podle nemovitostí a ne obyvatel, ale Praze to takto vyhovuje a nikdo ji nepřehlasuje. Z toho vyplývá malé platby obcím, z toho plyne nedostatek financí na infrastrukturu, školství apod. Problém je komplexní víte? A řešit je třeba shora. Jenže to bych asi chtěl moc v tomhle socialismu...

0/0
1.10.2016 22:54

P46a29v47e42l 21O53b14d46r77ž30á24l69e76k 6406404168232

Pokud jsem si všiml, máme tu už skoro 27 let demokracii. Takže vedení své obce si vybírají občané ve volbách.

Koho si v Říčanech zvolili, toho tam mají.

0/0
26.9.2016 7:11

J93o40h98a91n 77J69o94h17n 2389358735900

To je tak, když obrovské množství lidí chce bydlet v čistém a klidném prostředí a blízko velkého města.

Brzy náhle zjistí , že je to horší než před čím utekli.

Příroda pryč, klid žádný a krokem do města a z města ;-D

+33/0
25.9.2016 19:19

P54e81t84r 89V68r88a37n39i57k 5394519901741

;-)

+1/0
25.9.2016 19:24

P15a66v45l84í86n33a 57F89á34b71e83r97o11v68á 9586527349821

Přesně. Jenom mě udivuje, že dodnes to developeři lidem slibují (bydlení v přírodě, 20 minut do centra Prahy) a ti lidé jim to dodnes baští a masově se tam stěhují.

+11/0
25.9.2016 20:31

Ř28e40h55o32ř 47V39l79a18s51á12k 2764644631886

A tak ve tři v noci ráno při porušování dopravních předpisů a pokud se jako centrum Prahy bere konečná metra....

+1/0
25.9.2016 22:15

P18a27v71l13í59n31a 51F12á26b10e30r20o11v90á 9666307779861

V Úvalech teď frajeři staví "bydlení v přírodě" - vedle komunikace II. třídy, která slouží jako ofiko-zkratka pro kamiony mezi D1 a D11 s poznámkou o 20 minutách do centra Prahy. Vlak z Úval opravdu dojede do centra Prahy za 20 minut. Ale ty byty budou stát 2 km od nádraží. Jakožto svobodný a nezávislý junák to bez problémů dáte pěšky. Ale když máte ráno ještě dopravit dítě do školky, která je úplně jiným směrem, máte problém...

+4/0
25.9.2016 22:40

M32a55r33t60i28n 81C28e15r15v77e81n54y 2233698176948

Tak reklama snese cokoli... Pokud si nekdo koupi byt a nezjisti si ani kde ten byt je ci bude, tak je usmevne, ze je potom prekvapeny.

+3/0
26.9.2016 0:36

K89a83r95e55l 91S12t41r25ž23a54n12o37v37s87k50ý 1308345885

A právě na Říčany to sedí. Ráno všichno odjíždějí do Prahy a večer se vrací pomalou kolonou zpět. Navíc není v některých místech zástavba Říčan dál než pár stovek metrů od posledních domů v Praze.

+2/0
25.9.2016 20:44

S41t18a64n57d98a 88C83h53v26o72s30t 1712868

Chce developer stavet bydleni? OK, ale nejdrive smluvne postavi infrastrukturu. Copak jsme v roce 1990?

+36/0
25.9.2016 19:09

R60o13m15a11n 82P33o32l93á30č24e17k 5466729795

Stát před rokem 89 to koordinoval všechno, ale ted to roste živelně... Prakticky bez jakékoli občanské vybavenosti...

+2/−8
25.9.2016 19:27

P89e77t27r 37K60r30e33j37č98í39ř 4414848162700

Před rokem 89 v tom byl ještě větší bordel (vlastní zkušenost)... Sídliště se dokončovali s infrastrukturou cca 5 let po tom, kdy lidi uý bydleli v bytech. Takový každodenní kros přes zákopy (nebyla dokončená telefon síť, někf ́dy plyn apod) byl adrenalin :). A co teprve rozkoš, když ráno v 6 začali startovat bagry a nákldáky (ovšem jen startovat - nedělala NIKDO) - to jakože stavěli samošku nebo teprve školu...

Takže zase si ten socík neidealizujte, skutečnost byla dost děsná !!!

+16/0
25.9.2016 20:09

P48ř85e68m94y51s67l 51L34u31k86á67š 2955112930211

To je pravda, jenze jak se koukate na fakt, ze se kolem Prahy 25 let stavi satelity a dopravni infrastrukturu nevyresil doposud nikdo. A realita je opravdu hodne, hodne tristni. Pritom vsichni vi co se ma postavit, kde se to ma postavit, ale nic se nestavi. A prachy je to posledni co by chybelo. Pes je zakopanej v politicke (ne) vuli, hloupych stavebnich zakonech a hloupych obcanskych sdruzenich, ktere automaticky blokuji jakykoliv pokus o zlepseni situace. A ted babo rad. :-/

+5/0
25.9.2016 20:25

T92o57m21a35s 19F92e75j98f44a68r 6507628322139

kdo jsou vsichni, kteri vi co a kde se ma postavit? napr. v dopravni infrastrukture kolem Prahy

0/0
25.9.2016 20:30

P75ř69e97m27y60s55l 43L55u21k93á15š 2375652550391

ti co se tim odborne zabyvaji, tedy dopravni experti, kteri marne apeluji na politiky, aby s tristni situaci neco delali. A dale vsichni ti, co maji trochu inteligence a kouknou se na mapu, pripadne na internet, kde najdou mnoho pripravenych projektu, jak situaci resit..mozna zkuste zagooglit a budete taky ten, co bude vedet, jak to resit...

0/0
25.9.2016 20:46

M69i63c28h38a25l 15K81o30n59e96č76n71ý 8869332362101

Problém je v tom, že byty staví developeři a ti to umí. Komunikace a další vybavenost staví úředníci a to to neumí. A pak jsou tu politici, kteří neumí schválit vhodné zákony. Třeba aby jedno obč. sdružení dvacet let neblokovalo stavbu pražského okruhu nebo dálnice D3.

+3/0
25.9.2016 21:09

S14t28a30n 55N27o69v78á49k 5487765475454

A někde to zase je naopak. Postavili ulice a nikdo tam nestaví baráky. První dům tam vyrostl asi po pěti letech.

50.7029958N, 15.0985372E

0/0
25.9.2016 20:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.