Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mrtvých na přejezdech je dvakrát víc. Na vině je i rutina, míní expert

Zatímco počet obětí nehod na silnicích je letos zatím nejnižší za dvě desetiletí, na železničních přejezdech je vývoj opačný. Do září na nich zemřelo dvakrát víc lidí než za stejné období loni. Jasné vysvětlení to nemá. „Jako by na některých působila vyšší moc,“ říká Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K14a12r76e31l 68H19o67r88á31k 2648329603233

Dokud nezačneme zavírat úředníky odpovědné za bezpečný provoz železnice, tak se to nezmění.

0/−4
25.9.2016 14:30

B70ř71e71t34i95s27l62a98v 69Š14í23m36a 9154591732

Karel Horák

Racte být úredník a domníváte se, ze to vsichni flákají jako na vasem úrade nebo patríte mezi ridice, kterí netusí, co znamená cervená?;-D

Zeleznice je zabezpecená dle platných mezinárodních standardu, bezpecnost narusují nezodpovední ridici!V západních zemích mají také nezodpovedné blby jako u nás, ale tam jim hrozí mnohem vyssí pokuty, tak si dávají víc pozor.

Osobne bych zacal tím, ze bych posílal pocet policistu, aby mohli sledovat kamery na prjezdech a vsem primitivum, kterí vjedou na cervenou, naparili porádne mastnou pokutu, vydelali by si na své platy.

Nás stát nemá dostatek penez pro pomucky a léky pro handicapované a chronicky nemocné deti, ale bude vyhazovat peníze na mimoúrovnové krízení v kazdé Horní dolní, jen aby se místní lemplové nemuseli zabývat nejakou cervenou?Rv

+1/−1
25.9.2016 20:42

M65i73r59o24s95l40a81v 92R53a46t72a82j 5171763124445

závory a sv. signalizaci dát minimálně 50 m před přejezdem....jak jednoduché řešení....

0/−7
25.9.2016 11:45

L33i11b28o33r 96V63e72s44e69l80ý 2439436962632

Jednoduché a k ničemu. Prodloužením délky přejezdu o 50 m prodloužíte potřebnou dobu k uzavření přejezdu bez závor a s polovičními závorami o 36 s a přejezdu s celými závorami (2 x 50 m) o 72 s.

+6/0
25.9.2016 11:53

L94i63b59o93r 32V57e15s18e64l81ý 2889786282862

A pokud tam budou mít přístup chodci, tak o 60 s nebo 120 s.

+1/0
25.9.2016 11:56

L33u43b54o32š 67M69a88r34e86k 1352755126111

Na nechráněném přejezdu bez závor by se mělo světelné signalizační zařízení vizuálně změnit.

Nějaký více blikající maják.

Ve sluneční záři dobře vidíte blikající nanitu, či policejní vůz, ale to utlumené světýlko na přejezdu není žádná zázrak.

+3/−5
25.9.2016 10:47

B25ř53e24t96i47s94l88a51v 19Š33í23m53a 9544391242

Nemáte ridicák, ze nevíte, jak se máte chovat, kdyz svetlo u prejezdu dobre nevidíte?

Byl jste nekdy v Nemecku a Rakousku, abyste si povsiml, ze tam nesvítí dve cervená svetla, ale jedno?Zrejme pocítají s vetsí ukázneností ridicu ... a také tem nezodpovedným ukládají mnohem vetsí pokuty!:-)

+2/−1
25.9.2016 11:21

I46v45a 43V28a45l85č21í35k35o21v75á 3370739709

Vypadá to snad, že neví jak se tam má chovat? 8-o

+1/0
25.9.2016 11:27

B75ř33e28t30i55s89l64a49v 84Š51í82m38a 9454241202

Ano, na mne to zapusobilo, ze neví, jak se chovat u prejezdu anebo nechce, a proto jsem to napsal s otazníky. Proc by jinak vymýslel nejaký maják?8-o

0/−1
25.9.2016 11:55

I41v77a 22V39a74l87č50í91k56o65v25á 3130279879

Já s ním docela souhlasím. Ta červená světla někdy nejsou dobře vidět a lze je přehlédnout. Jejich svit by mohl být silnější. Chápu, v jaké době se to zavedlo, dnes je světelná technika na zcela jiné úrovni a tato podoba je podle mě překonaná. Ta zmiňovaná modrá světla významnou změnou prošla. Nic to nemění na tom, že i kdyby tam byla výrazně upgradovaná signalizace, sebevrahy to nerozhází a stejně pojedou.

0/0
25.9.2016 12:21

B85ř70e66t25i79s42l10a93v 33Š97í49m58a 9954591912

Já s ním vubec nesouhlasím, protoze clovek, který nepozná (nebo se tak tvárí), ze se blízí k prejezdu, nemá mít ridicák, protoze ohrozuje bezpecnost!Pokud nevidí svetla, má zpomalit nebo zastavit. Necetla jste, jak je to v Rakousku a Nemecku?

Mimochodem, v nasí republice nejsou zádné vysokorychlostní trate, kde musí být mimoúrovnové krízení, a prejezdy jsou povoleny tam, kde se nejezdí rychleji nez 160/hod. Divím se, ze to nevíte, kdyz to bylo jiz mnohokrát zverejneno v televizi, v novinách i v diskuzích.

+1/−2
25.9.2016 20:33

I45v17a 49V96a25l93č42í62k97o98v81á 3350409719

Ach jo, je to marný, je to marný, je to marný.

Zcela úmyslně tam dali limit 160kmh, jen kvůli těm přejezdům. Jsou viníci tohoto děsivého stavu. Železniční svršek je tam ale vysokorychlostní. Pendolino tam jelo i 237 kmh.

http://ekonomika.idnes.cz/rychlomer-pendolina-se-zastavil-na-237-km-h-f1p-/ekonomika.aspx?c=A041118_104620_ekonomika_ven

+1/0
26.9.2016 22:51

I63v40a 85V46a60l98č79í26k23o64v80á 3200469549

http://www.zelpage.cz/zpravy/7062?oddil=1&lang=cs

0/0
26.9.2016 22:56

B24ř88e25t90i89s98l21a58v 74Š16í12m93a 9524181682

Objevila jste "ameriku"?:-)To jsem vám prece psal v predchozím príspevku, zajisté, ze je rychlost stanovena na 160 km/hod, aby tam mohly být prejezdy a nebylo nutné mimoúrovnové krízení. Nasi politici mají na svedomí mnoho vecí, ale tohle bylo rozumné resení. Do doby, nez bude mít nás stát mnozství miliard na stavbu nadjezdu, nez vykoupí vsechny pozemky a nekde se treba zasekne jako s tou selkou kvuli dálnici, zakázete Pendolíno?;-D

A co dalsí trate a jejich prejezdy, snad víte, ze nezodpovední lemplové jezdí vsude. Budeme vyhazovat peníze za nejaké majáky, protoze negramotný ridic netusí, ze se blízí k prejezdu a pokud nevidí svetla, musí snízit rychlost?

Az vás nabere "dárce orgánu", budete ráda, ze stát nevyházel vsechny finance na silnice a zeleznice... a mohou vám poskytnout v nemocnici odpovídající lécbu.

Kultura národa se pozná dle toho, jak se umí postarat o své handicapované a chronicky nemocné obcany!Pri nedostatku financí je dulezitejsí prevence nemocí nez prevence toho, co by zase nejaký blb se znacne podprumerným IQ mohl vyvést, kdyz se rozhodne nedodrzovat predpisy. To se totiz nikdy nedá úplne ohlídat, trochu by pomohly jen prísné tresty a ohromné pokuty.

0/0
27.9.2016 11:05

I25v97a 17V68a32l68č67í63k21o44v60á 3210289929

Ano, je to marný, je to marný, je to marný.Rv

0/0
27.9.2016 19:40

I84v25a 15V56a87l48č18í82k90o44v41á 3600149659

Píšu, že ta červená světla se žárovkami, která bývají špatně vidět při nízkém slunci, jsou technologicky sto let za námi.

A ta křižování koridoru se silnicemi jsou politické rozhodnutí diletantů.

To poslední rozflákané Pendolíno a zranění lidé jsou jejich dílo. Systémová chyba.

0/−1
27.9.2016 19:44

B78ř44e66t55i71s57l96a66v 73Š50í23m84a 9554351132

Je to marný, ale u vás, mluvíte do vecí, kterým nerozumíte. Prejezdy v nasí republice jsou zabezpecené dle mezinárodních standardu!Koridory jsou u nás jen staré, známé hlavní trate, a trochu zmodernizované.

I v bohatejsích západních státech mají trate s prejezdy a jezdí tam rychlostí do 160 km/hod, a u prejezdu mají dokonce vzdy jen jedno cervené svetlo. Problémy s tím, ze ridici údajne spatne vidí, spatne slysí, oslnuje je slunce atd. tam vyresili jednoduse, naparí takovým ufnukaným, nezodpovedným lemplum vysoké pokuty za nedodrzování dopravních predpisu.:-)

Ptám se znovu, jak byste to vyresila do doby, nez bude mít nás stát mnozství miliard na stavbu nadjezdu a nez vykoupí vsechny pozemky?

Máte predstavu, ze jeden nadjezd stojí mozná víc nez prístroj, který nyní nainstalovali v nemocnici v Jihlave a dnes o tom hovorili v televizi?Podle nekterých diletantu je zrejme nepodstatné, ze onkologictí pacienti museli jezdit z Vysociny do Prahy nebo do Brna, a dulezitejsí je, aby zádný nezodpovedný ridic nemusel snizovat rychlost pred prejezdem. Anebo tam chudák i cekat.Rv

0/0
27.9.2016 22:42

J55a39n 86L91á64n88i90k 7961464641680

Ve svém okolí mám spoustu přejezdů, kde 10 minut čekáte a pak projede vláček, vzhledem k tomu, že většina obětí jsou místní, tak bych jako vysvětlení viděl v špatně nastaveném zabezpečovací zařízení.

+1/−8
25.9.2016 9:39

L59i42b16o72r 37V71e64s12e83l76ý 2779156492702

Místní hlavně často tvrdí, že žádný vlak tu tou dobou nejezdí a pak bum.

+5/0
25.9.2016 9:50

P95e28t50r 63Š43i12m91r82a79l 4457147535675

Dobrý den pane Láník. Zkuste vypsat přejezdy ve svém okolí, na kterých pravidelně čekáte deset minut, než projede vlak. Děkuji.

+7/0
25.9.2016 10:53

I49v75a 86V47a30l89č12í96k64o59v11á 3230519309

Nadáváme na ty, co vidíme jet na červená světla. Oběti těch nehod jsou z 99 % právě tito nesmrtelní. Takže ono tu bude mít sestupnou tendenci, až se to pročistí. Brala bych to jako přírodní výběr.

+1/0
25.9.2016 8:08

B53ř50e36t77i33s46l30a68v 70Š49í42m13a 9624761762

Bohuzel ne, ti primitivní blbci zabijí jiné lidi a sami to nekdy prezijí.

+1/0
25.9.2016 10:29

I61v70a 67V82a13l24č35í96k38o56v25á 3470729419

Chyba, měla jsem tam dát sarkastický smajlík.

0/0
25.9.2016 11:29

B67ř49e49t90i81s48l41a52v 66Š80í16m47a 9794141472

Ten sarkasmus byl zjevný.

Ale prislo mi to nespravedlivé vuci nevinným obetem, napr. cestujícím a strojvedoucímu v Pendolínu ve Studénce.

+1/0
25.9.2016 11:53

I15v27a 37V35a30l12č88í43k39o47v15á 3270539979

jj, irituje mě ta ignorance. Ten Polák, ten za volant nepatří. Vinu mají politici, že připustili rychlostní trať se závorami. Studénka je jejich vina. Pana Černého je mi nesmírně líto.

0/0
25.9.2016 12:24

D30a18v98i57d 37P13e10c92a 1215794381446

Je normální, že na červenou jede rozjetý náklaďák, kterému začne blikat výstraha 10 M před přejezdem. To není trakař, aby stál na fleku. Taky by se měla stanovit maximální doba zavření přejezdu a po překročení to aktivně řešit. Je to o myšlení lidí na obou stranách.

+1/−8
25.9.2016 7:03

I18v13a 85V76a65l44č31í58k33o38v87á 3220519389

Pan Peca zatím ještě jezdí na červenou.

Zopakujte si předpisy, možná přijdete na závažné informace.:-P

+4/0
25.9.2016 8:09

D77a15v20i53d 76P30e87c54a 1465724171896

Zastavte náklaďák ihned a zjistěte si k čemu slouží predzvaneci doba na přejezdu. Hodně Vás to obohatí.

0/0
25.9.2016 8:27

I52v11a 46V21a16l56č95í85k92o85v56á 3620809709

Na těch videích, tam to není o reakční době ale o naprostém diletanství. Na světlech bez bílé má jet 30kmh. Pokud je tam bílé světlo, tak 50kmh. Předzvánění, vyklizovací čas je tam právě na tu reakci a hlavně ještě bezpečný průjezd.

V reakci na vás jsem se unáhlila, omlouvám se. Cítila jsem tam výmluvu a pořád vidím ta videa a ty výmluvy... Myslel jste to jinak.

+1/0
25.9.2016 9:25

P95a93v73e91l 29O85b15d97r34ž94á82l66e13k 6176554638662

Maximální doba je dána provozem na železnici a normami kdy předem musí být přejezd uzavřený, pokud se k němu blíží vlak.

Auto je na přejezdu host a má se podle toho chovat.

+4/0
25.9.2016 9:14

M23i69r75e90k 29G22a21j32e40r 5251656449910

Pro redakci: Ty zelene sipky u poctu prejezdu v prilozenem obrazku moc v orientaci nepomahaji. Obzvlaste, kdyz nejsou vsechny spravne. Muzete to opravit?

+1/0
25.9.2016 4:06

J58a56n 71B16l33a92h79o54u52t 8308830534762

já bych zrušil signalizaci i závory...ono by se to za pár let proselektovalo :) řidiči by si sakra dávali pozor...

+3/−3
25.9.2016 0:49

M51i38r48o53s87l39a39v 28N43o91v14á78k 8758800621690

To není o rutině ale o hlouposti,spěchu a nezodpovědnosti řidičů.

Nic víc, nic míň.

+10/0
25.9.2016 0:11

J88a69r49o63m41í46r 35S94n96í82ž61e82k 8225705480903

Mrtví na přejezdu jsou demneti. Je lepší aby byli pryč dřív, než později! ha ha :D

+3/−4
24.9.2016 23:47

J47a52r70o81s82l85a36v 35M15a73r25t64í66n36e57k 6229274842625

Kdyby se ve vozovce před přejezdem nainstalovala vjezdová zábrana (kanálek se zvedacím krytem, synchronizovaný s výstražnými světly-při započetí blikání by se kryt zvedl a po skončení by se opět položil do úrovně vozovky a umožnil by vjetí na přejezd), nemuselo by to stát moc peněz a bylo by to účinné. Již jsem asi před rokem poslal fotku takového zabezpečeného přejezdu (z Ruska) na ministerstvo dopravy, ti se mi vysmáli. Možná, že to bylo ruské, ale určitě by to bylo účinné.

+1/−6
24.9.2016 23:06

P59a44v89e44l 14O13b53d56r15ž77á56l16e71k 6536224418322

Tohle je častá myšlenka, ale většina nechápe jak to funguje.

Problém ČR není, že by lidé projížděli závory, když jsou dole (což jediné tenhle systém řeší) - to je problém v Rusku.

Problém v ČR je, že lidi jezdí na přejezd v době, kdy světla právě začala blikat (a případné závory by ještě byly nahoře).

Pokud snad navrhujete, aby se deska vysouvala opravdu ihned se začátkem výstrahy, zkuste navrhnout jak vyřešit situaci, kdy auto jede 50km/h a když bude 2m před přejezdem, začne přejezd blikat a zábrana půjde ihned nahoru. Případně pojede přes přejezd náklaďák, kabina už na kolejích, návěs před nimi a v tom začne výstraha a zábrana půjde ihned nahoru?

+6/0
24.9.2016 23:59

J20a80r85o13s42l23a58v 67M30a70r37t69í35n49e64k 6379174872565

Proč na přejezdu v Karviné, kde jsou šraňky, nejou šraňky dolů, když začne blikat červená ? Z videa je jasně vidět, že jsou šraňky nahoře ! Řidič pak musí mít dojem, že na přejezd může vjet.!!!!

+1/−16
24.9.2016 22:59

P56e18t65r 77J38a38r31o56š 2574661525207

Protoze se pocita s reakcni dobou a nemuze to zavrit kamion ktery tam je metr vjety pote co to zacne blikat. Prave tento predstih umoznuje ridicum, aby ten nezustali. Clovek co tam vjede na cervenou protoze ma dojem ze muze, je bIb, co mu nepatri do ruky ridicak.

+9/0
24.9.2016 23:16

J54i94n35d12ř46i97c59h 26Š30k41o76p83e42k 4265851780375

protože možnost vjezdu dělá červené světlo. Pokud svítí, nemáš na přejezdu co dělat. Závory jsou jen doplňkové zabezpečení pro tupce a slepce

+6/0
24.9.2016 23:26

P90a78v64e64l 65O83b24d53r12ž56á73l21e66k 6106104778592

Tuhle argumentaci zkusil snad naposledy ten polák. Řidič, který si myslí, že když bliká červená a závory jsou nahoře, tak že může na přejezd ... by měl okamžitě odevzdat papíry.

+8/0
25.9.2016 0:00

I82v74a 10V47a28l38č56í71k35o25v40á 3810449229

R^

Ale vidíte tu pronikavou inteligenci, i tomuto materiálu dají papíry na nákladní auto.

+2/0
25.9.2016 8:20

I52v51a 29V65a87l86č55í87k20o21v57á 3430509859

Závory mohou jít dolů kdy? No až vyjedou auta, která tam vjela ještě za neblikající červenou.

Trošku přemýšlejte, já vím to bolí...

:-P

+3/0
25.9.2016 8:12

R15a63d40e75k 15N82e43u21m78a89n71n 5492172928405

v Karviné máte všichni nižší IQ nebo jenom ty?

+3/0
25.9.2016 9:23

J67o82s70e66f 44H31r68u46b43e22š 1890131930

Zrušme zbytečné železnice. Je jich tu hromada a nic se po nich nepřepravuje. To sníží počet přejezdů. Zbytek přejezdů budeme moci lépe zabezpečit.

0/−13
24.9.2016 22:21

J64i88n88d84ř87i70c65h 70Š84k64o76p61e78k 4405721380925

nesmysl

Pro železnicích, kde se nic nepřepravuje není logicky provoz a nehrozí tam střet auta s vlakem

+6/0
24.9.2016 23:27

J47i79r62i 57R51u37s86n75o16k 4645462277953

Osobne si myslim, ze duvodem je zcela spatne postavany prejezd, kdy je krizeni prilis ostre. Vsichni vime, ze pri kolmem krizeni, kdy je dostatecny rozhled, se nehody temer nestavaji.

Ale klonkretne ve Straznici (a jestli jsou Vnorovi tam, kde si to myslim) ty prejezdy podporuji moji teorii o spatnem krizeni.

Problemem je, ze takhle to bylo vyprojektovano snad jeste v dobach volskych stezek a nikdo nemel ani predstavu o hustote dnesni automobilove dopravy.

Dalsi vtipny prejezd (byt se zavorami) je v Moravskem Pisku, kudy jezdi mezinarodni rychliky bez zastaveni, a kde pokazde na jednu stranu vidite pouze na 10-20 m. A obcas tam svetla neblikaji. Ten prejezd se v takove situaci neda objektivne bezpecne prejet.

+1/−2
24.9.2016 22:19

P63e24t79r 48J56a89r10o86š 2614461365687

Pokud je spatny prehled, je tuplem na miste, aby si clovek daval o to vetsiho majzla. Prave i kvuli tomu, ze zminena signalizace nemusi fungovat.

+2/0
24.9.2016 23:17

P82a28v93e15l 65O89b94d17r49ž74á20l49e46k 6226604128182

Přejezd je pozemek dráhy, auta jsou tam na návštěvě. Pokud přes něj vede silnice nevhodně nebo nebezpečně - musí se upravit silnice, případně zrušit.

+2/0
25.9.2016 0:02

M81a16r29t53i88n 11S62t80r39n83a81d 8389161857436

Já bych se zkusil zeptat i na další věci. Jak je to s čekací dobou u nás a v rozvinutém světě. Nikdy jsem nejel na červenou, ale už se mi stalo, že jsem po 45 minutách čekání odjel a jel jinudy. Také jsem začal v Praze u Rudné ignorovat stopku u přejezdu, kterou tam postavili poté co tam byl smrťák. Ten se ovšem stal v situaci, kdy celá trať byla zarostlá a to včetně značení, že tam vůbec přejezd je. Pak tam dali stopku a všechno křoví vykáceli, takže výhled je z dálky cca 500m na obě strany. Stopka je tedy opravdu zbytečná. Bohužel zmatečné značení potkávám často. Běžné je dočasné označení neprůjezdné zóny, kde ale důvod neprůjezdnosti dávno zmizel včetně navazující značky o zákazu a zůstalo to několik měsíců. Zmatek ve značení pak způsobuje, že se někteří snaží značení ignorovat :-(.

0/0
25.9.2016 9:14

P36e87t68r 19M91i69c49h73a50l 2190554881132

Na čtyřech tisících přejezdů osazených pouze kříži se stane nehod jen zlomek.

........

Nebylo by lepší nechat na přejezdech pouze kříže?

+2/0
24.9.2016 22:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.