Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mrtvých na přejezdech je dvakrát víc. Na vině je i rutina, míní expert

Zatímco počet obětí nehod na silnicích je letos zatím nejnižší za dvě desetiletí, na železničních přejezdech je vývoj opačný. Do září na nich zemřelo dvakrát víc lidí než za stejné období loni. Jasné vysvětlení to nemá. „Jako by na některých působila vyšší moc,“ říká Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K64a25r63e62l 62H30o24r94á88k 2868829363383

Dokud nezačneme zavírat úředníky odpovědné za bezpečný provoz železnice, tak se to nezmění.

0/−4
25.9.2016 14:30

B86ř50e27t50i35s49l82a82v 61Š70í82m88a 9844491332

Karel Horák

Racte být úredník a domníváte se, ze to vsichni flákají jako na vasem úrade nebo patríte mezi ridice, kterí netusí, co znamená cervená?;-D

Zeleznice je zabezpecená dle platných mezinárodních standardu, bezpecnost narusují nezodpovední ridici!V západních zemích mají také nezodpovedné blby jako u nás, ale tam jim hrozí mnohem vyssí pokuty, tak si dávají víc pozor.

Osobne bych zacal tím, ze bych posílal pocet policistu, aby mohli sledovat kamery na prjezdech a vsem primitivum, kterí vjedou na cervenou, naparili porádne mastnou pokutu, vydelali by si na své platy.

Nás stát nemá dostatek penez pro pomucky a léky pro handicapované a chronicky nemocné deti, ale bude vyhazovat peníze na mimoúrovnové krízení v kazdé Horní dolní, jen aby se místní lemplové nemuseli zabývat nejakou cervenou?Rv

+1/−1
25.9.2016 20:42

M24i93r28o76s47l21a67v 96R72a71t85a92j 5341163354865

závory a sv. signalizaci dát minimálně 50 m před přejezdem....jak jednoduché řešení....

0/−7
25.9.2016 11:45

L63i24b37o59r 68V46e97s83e16l57ý 2379926412742

Jednoduché a k ničemu. Prodloužením délky přejezdu o 50 m prodloužíte potřebnou dobu k uzavření přejezdu bez závor a s polovičními závorami o 36 s a přejezdu s celými závorami (2 x 50 m) o 72 s.

+6/0
25.9.2016 11:53

L77i23b95o10r 11V70e19s45e24l70ý 2889776552632

A pokud tam budou mít přístup chodci, tak o 60 s nebo 120 s.

+1/0
25.9.2016 11:56

L42u24b75o57š 73M17a67r60e34k 1792855266201

Na nechráněném přejezdu bez závor by se mělo světelné signalizační zařízení vizuálně změnit.

Nějaký více blikající maják.

Ve sluneční záři dobře vidíte blikající nanitu, či policejní vůz, ale to utlumené světýlko na přejezdu není žádná zázrak.

+3/−5
25.9.2016 10:47

B21ř28e19t28i35s31l94a58v 88Š91í32m44a 9254501482

Nemáte ridicák, ze nevíte, jak se máte chovat, kdyz svetlo u prejezdu dobre nevidíte?

Byl jste nekdy v Nemecku a Rakousku, abyste si povsiml, ze tam nesvítí dve cervená svetla, ale jedno?Zrejme pocítají s vetsí ukázneností ridicu ... a také tem nezodpovedným ukládají mnohem vetsí pokuty!:-)

+2/−1
25.9.2016 11:21

I53v47a 80V23a81l65č68í39k10o63v85á 3720249529

Vypadá to snad, že neví jak se tam má chovat? 8-o

+1/0
25.9.2016 11:27

B42ř20e83t90i58s89l36a95v 44Š67í82m95a 9734491912

Ano, na mne to zapusobilo, ze neví, jak se chovat u prejezdu anebo nechce, a proto jsem to napsal s otazníky. Proc by jinak vymýslel nejaký maják?8-o

0/−1
25.9.2016 11:55

I41v41a 32V67a24l23č53í66k13o60v50á 3810289549

Já s ním docela souhlasím. Ta červená světla někdy nejsou dobře vidět a lze je přehlédnout. Jejich svit by mohl být silnější. Chápu, v jaké době se to zavedlo, dnes je světelná technika na zcela jiné úrovni a tato podoba je podle mě překonaná. Ta zmiňovaná modrá světla významnou změnou prošla. Nic to nemění na tom, že i kdyby tam byla výrazně upgradovaná signalizace, sebevrahy to nerozhází a stejně pojedou.

0/0
25.9.2016 12:21

B41ř62e17t51i26s78l18a41v 85Š35í24m52a 9184791972

Já s ním vubec nesouhlasím, protoze clovek, který nepozná (nebo se tak tvárí), ze se blízí k prejezdu, nemá mít ridicák, protoze ohrozuje bezpecnost!Pokud nevidí svetla, má zpomalit nebo zastavit. Necetla jste, jak je to v Rakousku a Nemecku?

Mimochodem, v nasí republice nejsou zádné vysokorychlostní trate, kde musí být mimoúrovnové krízení, a prejezdy jsou povoleny tam, kde se nejezdí rychleji nez 160/hod. Divím se, ze to nevíte, kdyz to bylo jiz mnohokrát zverejneno v televizi, v novinách i v diskuzích.

+1/−2
25.9.2016 20:33

I27v18a 25V76a97l67č41í27k57o11v98á 3750169339

Ach jo, je to marný, je to marný, je to marný.

Zcela úmyslně tam dali limit 160kmh, jen kvůli těm přejezdům. Jsou viníci tohoto děsivého stavu. Železniční svršek je tam ale vysokorychlostní. Pendolino tam jelo i 237 kmh.

http://ekonomika.idnes.cz/rychlomer-pendolina-se-zastavil-na-237-km-h-f1p-/ekonomika.aspx?c=A041118_104620_ekonomika_ven

+1/0
26.9.2016 22:51

I49v75a 71V81a63l81č59í40k79o94v41á 3590549169

http://www.zelpage.cz/zpravy/7062?oddil=1&lang=cs

0/0
26.9.2016 22:56

B18ř24e16t42i54s48l94a44v 73Š83í59m23a 9234141162

Objevila jste "ameriku"?:-)To jsem vám prece psal v predchozím príspevku, zajisté, ze je rychlost stanovena na 160 km/hod, aby tam mohly být prejezdy a nebylo nutné mimoúrovnové krízení. Nasi politici mají na svedomí mnoho vecí, ale tohle bylo rozumné resení. Do doby, nez bude mít nás stát mnozství miliard na stavbu nadjezdu, nez vykoupí vsechny pozemky a nekde se treba zasekne jako s tou selkou kvuli dálnici, zakázete Pendolíno?;-D

A co dalsí trate a jejich prejezdy, snad víte, ze nezodpovední lemplové jezdí vsude. Budeme vyhazovat peníze za nejaké majáky, protoze negramotný ridic netusí, ze se blízí k prejezdu a pokud nevidí svetla, musí snízit rychlost?

Az vás nabere "dárce orgánu", budete ráda, ze stát nevyházel vsechny finance na silnice a zeleznice... a mohou vám poskytnout v nemocnici odpovídající lécbu.

Kultura národa se pozná dle toho, jak se umí postarat o své handicapované a chronicky nemocné obcany!Pri nedostatku financí je dulezitejsí prevence nemocí nez prevence toho, co by zase nejaký blb se znacne podprumerným IQ mohl vyvést, kdyz se rozhodne nedodrzovat predpisy. To se totiz nikdy nedá úplne ohlídat, trochu by pomohly jen prísné tresty a ohromné pokuty.

0/0
27.9.2016 11:05

I52v49a 71V84a91l19č62í42k88o36v29á 3670469229

Ano, je to marný, je to marný, je to marný.Rv

0/0
27.9.2016 19:40

I82v27a 52V61a33l13č51í67k53o36v21á 3870759919

Píšu, že ta červená světla se žárovkami, která bývají špatně vidět při nízkém slunci, jsou technologicky sto let za námi.

A ta křižování koridoru se silnicemi jsou politické rozhodnutí diletantů.

To poslední rozflákané Pendolíno a zranění lidé jsou jejich dílo. Systémová chyba.

0/−1
27.9.2016 19:44

B22ř67e49t76i52s86l39a32v 56Š67í45m53a 9744351782

Je to marný, ale u vás, mluvíte do vecí, kterým nerozumíte. Prejezdy v nasí republice jsou zabezpecené dle mezinárodních standardu!Koridory jsou u nás jen staré, známé hlavní trate, a trochu zmodernizované.

I v bohatejsích západních státech mají trate s prejezdy a jezdí tam rychlostí do 160 km/hod, a u prejezdu mají dokonce vzdy jen jedno cervené svetlo. Problémy s tím, ze ridici údajne spatne vidí, spatne slysí, oslnuje je slunce atd. tam vyresili jednoduse, naparí takovým ufnukaným, nezodpovedným lemplum vysoké pokuty za nedodrzování dopravních predpisu.:-)

Ptám se znovu, jak byste to vyresila do doby, nez bude mít nás stát mnozství miliard na stavbu nadjezdu a nez vykoupí vsechny pozemky?

Máte predstavu, ze jeden nadjezd stojí mozná víc nez prístroj, který nyní nainstalovali v nemocnici v Jihlave a dnes o tom hovorili v televizi?Podle nekterých diletantu je zrejme nepodstatné, ze onkologictí pacienti museli jezdit z Vysociny do Prahy nebo do Brna, a dulezitejsí je, aby zádný nezodpovedný ridic nemusel snizovat rychlost pred prejezdem. Anebo tam chudák i cekat.Rv

0/0
27.9.2016 22:42

J23a86n 12L81á60n56i41k 7971894201620

Ve svém okolí mám spoustu přejezdů, kde 10 minut čekáte a pak projede vláček, vzhledem k tomu, že většina obětí jsou místní, tak bych jako vysvětlení viděl v špatně nastaveném zabezpečovací zařízení.

+1/−8
25.9.2016 9:39

L48i98b23o60r 95V25e26s50e73l48ý 2589756792172

Místní hlavně často tvrdí, že žádný vlak tu tou dobou nejezdí a pak bum.

+5/0
25.9.2016 9:50

P89e36t58r 16Š18i57m76r71a54l 4667347385365

Dobrý den pane Láník. Zkuste vypsat přejezdy ve svém okolí, na kterých pravidelně čekáte deset minut, než projede vlak. Děkuji.

+7/0
25.9.2016 10:53

I28v60a 24V77a39l24č14í87k26o70v59á 3510289129

Nadáváme na ty, co vidíme jet na červená světla. Oběti těch nehod jsou z 99 % právě tito nesmrtelní. Takže ono tu bude mít sestupnou tendenci, až se to pročistí. Brala bych to jako přírodní výběr.

+1/0
25.9.2016 8:08

B11ř85e29t46i17s94l91a34v 96Š34í88m42a 9424891932

Bohuzel ne, ti primitivní blbci zabijí jiné lidi a sami to nekdy prezijí.

+1/0
25.9.2016 10:29

I41v88a 32V68a95l65č35í95k19o44v71á 3900899299

Chyba, měla jsem tam dát sarkastický smajlík.

0/0
25.9.2016 11:29

B76ř17e87t15i56s90l52a17v 58Š39í46m12a 9314351342

Ten sarkasmus byl zjevný.

Ale prislo mi to nespravedlivé vuci nevinným obetem, napr. cestujícím a strojvedoucímu v Pendolínu ve Studénce.

+1/0
25.9.2016 11:53

I45v95a 34V20a55l37č48í89k54o62v75á 3140769849

jj, irituje mě ta ignorance. Ten Polák, ten za volant nepatří. Vinu mají politici, že připustili rychlostní trať se závorami. Studénka je jejich vina. Pana Černého je mi nesmírně líto.

0/0
25.9.2016 12:24

D74a25v14i72d 56P89e46c83a 1845514461856

Je normální, že na červenou jede rozjetý náklaďák, kterému začne blikat výstraha 10 M před přejezdem. To není trakař, aby stál na fleku. Taky by se měla stanovit maximální doba zavření přejezdu a po překročení to aktivně řešit. Je to o myšlení lidí na obou stranách.

+1/−8
25.9.2016 7:03

I81v58a 84V66a74l39č11í60k23o19v60á 3440629799

Pan Peca zatím ještě jezdí na červenou.

Zopakujte si předpisy, možná přijdete na závažné informace.:-P

+4/0
25.9.2016 8:09

D85a61v34i38d 51P23e66c42a 1435344731546

Zastavte náklaďák ihned a zjistěte si k čemu slouží predzvaneci doba na přejezdu. Hodně Vás to obohatí.

0/0
25.9.2016 8:27

I41v88a 49V59a53l86č33í73k77o62v33á 3790329749

Na těch videích, tam to není o reakční době ale o naprostém diletanství. Na světlech bez bílé má jet 30kmh. Pokud je tam bílé světlo, tak 50kmh. Předzvánění, vyklizovací čas je tam právě na tu reakci a hlavně ještě bezpečný průjezd.

V reakci na vás jsem se unáhlila, omlouvám se. Cítila jsem tam výmluvu a pořád vidím ta videa a ty výmluvy... Myslel jste to jinak.

+1/0
25.9.2016 9:25

P53a63v74e23l 80O51b91d70r37ž21á55l43e37k 6796524488342

Maximální doba je dána provozem na železnici a normami kdy předem musí být přejezd uzavřený, pokud se k němu blíží vlak.

Auto je na přejezdu host a má se podle toho chovat.

+4/0
25.9.2016 9:14

M21i21r42e50k 61G10a68j32e37r 5701836279610

Pro redakci: Ty zelene sipky u poctu prejezdu v prilozenem obrazku moc v orientaci nepomahaji. Obzvlaste, kdyz nejsou vsechny spravne. Muzete to opravit?

+1/0
25.9.2016 4:06

J81a12n 62B96l59a91h29o61u82t 8818830144762

já bych zrušil signalizaci i závory...ono by se to za pár let proselektovalo :) řidiči by si sakra dávali pozor...

+3/−3
25.9.2016 0:49

M93i25r25o17s80l34a53v 50N22o46v81á23k 8528930521850

To není o rutině ale o hlouposti,spěchu a nezodpovědnosti řidičů.

Nic víc, nic míň.

+10/0
25.9.2016 0:11

J20a66r73o18m54í19r 91S45n77í86ž33e86k 8505395370383

Mrtví na přejezdu jsou demneti. Je lepší aby byli pryč dřív, než později! ha ha :D

+3/−4
24.9.2016 23:47

J72a67r83o52s24l55a46v 40M75a49r45t30í49n54e64k 6489434512265

Kdyby se ve vozovce před přejezdem nainstalovala vjezdová zábrana (kanálek se zvedacím krytem, synchronizovaný s výstražnými světly-při započetí blikání by se kryt zvedl a po skončení by se opět položil do úrovně vozovky a umožnil by vjetí na přejezd), nemuselo by to stát moc peněz a bylo by to účinné. Již jsem asi před rokem poslal fotku takového zabezpečeného přejezdu (z Ruska) na ministerstvo dopravy, ti se mi vysmáli. Možná, že to bylo ruské, ale určitě by to bylo účinné.

+1/−6
24.9.2016 23:06

P17a74v59e67l 11O79b47d29r56ž46á12l21e84k 6176184558672

Tohle je častá myšlenka, ale většina nechápe jak to funguje.

Problém ČR není, že by lidé projížděli závory, když jsou dole (což jediné tenhle systém řeší) - to je problém v Rusku.

Problém v ČR je, že lidi jezdí na přejezd v době, kdy světla právě začala blikat (a případné závory by ještě byly nahoře).

Pokud snad navrhujete, aby se deska vysouvala opravdu ihned se začátkem výstrahy, zkuste navrhnout jak vyřešit situaci, kdy auto jede 50km/h a když bude 2m před přejezdem, začne přejezd blikat a zábrana půjde ihned nahoru. Případně pojede přes přejezd náklaďák, kabina už na kolejích, návěs před nimi a v tom začne výstraha a zábrana půjde ihned nahoru?

+6/0
24.9.2016 23:59

J50a37r39o73s35l97a68v 18M88a51r90t22í47n88e44k 6349324612785

Proč na přejezdu v Karviné, kde jsou šraňky, nejou šraňky dolů, když začne blikat červená ? Z videa je jasně vidět, že jsou šraňky nahoře ! Řidič pak musí mít dojem, že na přejezd může vjet.!!!!

+1/−16
24.9.2016 22:59

P14e65t14r 15J93a97r98o37š 2634641385217

Protoze se pocita s reakcni dobou a nemuze to zavrit kamion ktery tam je metr vjety pote co to zacne blikat. Prave tento predstih umoznuje ridicum, aby ten nezustali. Clovek co tam vjede na cervenou protoze ma dojem ze muze, je bIb, co mu nepatri do ruky ridicak.

+9/0
24.9.2016 23:16

J93i85n23d21ř13i77c89h 18Š16k50o78p58e87k 4345801660125

protože možnost vjezdu dělá červené světlo. Pokud svítí, nemáš na přejezdu co dělat. Závory jsou jen doplňkové zabezpečení pro tupce a slepce

+6/0
24.9.2016 23:26

P77a88v32e37l 13O88b63d45r43ž40á73l96e43k 6136784768572

Tuhle argumentaci zkusil snad naposledy ten polák. Řidič, který si myslí, že když bliká červená a závory jsou nahoře, tak že může na přejezd ... by měl okamžitě odevzdat papíry.

+8/0
25.9.2016 0:00

I15v97a 36V84a66l43č23í55k37o35v17á 3250799229

R^

Ale vidíte tu pronikavou inteligenci, i tomuto materiálu dají papíry na nákladní auto.

+2/0
25.9.2016 8:20

I40v96a 59V74a42l10č17í14k32o77v76á 3720139919

Závory mohou jít dolů kdy? No až vyjedou auta, která tam vjela ještě za neblikající červenou.

Trošku přemýšlejte, já vím to bolí...

:-P

+3/0
25.9.2016 8:12

R73a12d71e11k 10N82e36u53m80a44n44n 5752762108775

v Karviné máte všichni nižší IQ nebo jenom ty?

+3/0
25.9.2016 9:23

J81o47s65e30f 98H76r47u68b70e78š 1680521810

Zrušme zbytečné železnice. Je jich tu hromada a nic se po nich nepřepravuje. To sníží počet přejezdů. Zbytek přejezdů budeme moci lépe zabezpečit.

0/−13
24.9.2016 22:21

J30i59n22d63ř50i48c52h 65Š33k16o41p52e67k 4585611240975

nesmysl

Pro železnicích, kde se nic nepřepravuje není logicky provoz a nehrozí tam střet auta s vlakem

+6/0
24.9.2016 23:27

J65i10r39i 32R83u21s56n73o35k 4545152417923

Osobne si myslim, ze duvodem je zcela spatne postavany prejezd, kdy je krizeni prilis ostre. Vsichni vime, ze pri kolmem krizeni, kdy je dostatecny rozhled, se nehody temer nestavaji.

Ale klonkretne ve Straznici (a jestli jsou Vnorovi tam, kde si to myslim) ty prejezdy podporuji moji teorii o spatnem krizeni.

Problemem je, ze takhle to bylo vyprojektovano snad jeste v dobach volskych stezek a nikdo nemel ani predstavu o hustote dnesni automobilove dopravy.

Dalsi vtipny prejezd (byt se zavorami) je v Moravskem Pisku, kudy jezdi mezinarodni rychliky bez zastaveni, a kde pokazde na jednu stranu vidite pouze na 10-20 m. A obcas tam svetla neblikaji. Ten prejezd se v takove situaci neda objektivne bezpecne prejet.

+1/−2
24.9.2016 22:19

P41e57t10r 16J93a68r80o93š 2374331445537

Pokud je spatny prehled, je tuplem na miste, aby si clovek daval o to vetsiho majzla. Prave i kvuli tomu, ze zminena signalizace nemusi fungovat.

+2/0
24.9.2016 23:17

P75a15v22e61l 49O25b33d70r15ž78á39l30e97k 6186124488372

Přejezd je pozemek dráhy, auta jsou tam na návštěvě. Pokud přes něj vede silnice nevhodně nebo nebezpečně - musí se upravit silnice, případně zrušit.

+2/0
25.9.2016 0:02

M95a43r21t72i91n 57S40t46r73n89a80d 8309701417646

Já bych se zkusil zeptat i na další věci. Jak je to s čekací dobou u nás a v rozvinutém světě. Nikdy jsem nejel na červenou, ale už se mi stalo, že jsem po 45 minutách čekání odjel a jel jinudy. Také jsem začal v Praze u Rudné ignorovat stopku u přejezdu, kterou tam postavili poté co tam byl smrťák. Ten se ovšem stal v situaci, kdy celá trať byla zarostlá a to včetně značení, že tam vůbec přejezd je. Pak tam dali stopku a všechno křoví vykáceli, takže výhled je z dálky cca 500m na obě strany. Stopka je tedy opravdu zbytečná. Bohužel zmatečné značení potkávám často. Běžné je dočasné označení neprůjezdné zóny, kde ale důvod neprůjezdnosti dávno zmizel včetně navazující značky o zákazu a zůstalo to několik měsíců. Zmatek ve značení pak způsobuje, že se někteří snaží značení ignorovat :-(.

0/0
25.9.2016 9:14

P85e55t77r 98M94i33c20h30a44l 2360234121362

Na čtyřech tisících přejezdů osazených pouze kříži se stane nehod jen zlomek.

........

Nebylo by lepší nechat na přejezdech pouze kříže?

+2/0
24.9.2016 22:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.