Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mrtvých na přejezdech je dvakrát víc. Na vině je i rutina, míní expert

Zatímco počet obětí nehod na silnicích je letos zatím nejnižší za dvě desetiletí, na železničních přejezdech je vývoj opačný. Do září na nich zemřelo dvakrát víc lidí než za stejné období loni. Jasné vysvětlení to nemá. „Jako by na některých působila vyšší moc,“ říká Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K88a48r45e57l 35H71o22r12á82k 2888889943143

Dokud nezačneme zavírat úředníky odpovědné za bezpečný provoz železnice, tak se to nezmění.

0/−4
25.9.2016 14:30

B68ř28e22t10i52s75l78a27v 10Š19í95m14a 9494121332

Karel Horák

Racte být úredník a domníváte se, ze to vsichni flákají jako na vasem úrade nebo patríte mezi ridice, kterí netusí, co znamená cervená?;-D

Zeleznice je zabezpecená dle platných mezinárodních standardu, bezpecnost narusují nezodpovední ridici!V západních zemích mají také nezodpovedné blby jako u nás, ale tam jim hrozí mnohem vyssí pokuty, tak si dávají víc pozor.

Osobne bych zacal tím, ze bych posílal pocet policistu, aby mohli sledovat kamery na prjezdech a vsem primitivum, kterí vjedou na cervenou, naparili porádne mastnou pokutu, vydelali by si na své platy.

Nás stát nemá dostatek penez pro pomucky a léky pro handicapované a chronicky nemocné deti, ale bude vyhazovat peníze na mimoúrovnové krízení v kazdé Horní dolní, jen aby se místní lemplové nemuseli zabývat nejakou cervenou?Rv

+1/−1
25.9.2016 20:42

M36i43r53o19s64l16a74v 65R82a66t66a59j 5581433714385

závory a sv. signalizaci dát minimálně 50 m před přejezdem....jak jednoduché řešení....

0/−7
25.9.2016 11:45

L87i73b33o60r 96V13e47s20e94l13ý 2429876382492

Jednoduché a k ničemu. Prodloužením délky přejezdu o 50 m prodloužíte potřebnou dobu k uzavření přejezdu bez závor a s polovičními závorami o 36 s a přejezdu s celými závorami (2 x 50 m) o 72 s.

+6/0
25.9.2016 11:53

L52i85b69o88r 75V49e45s78e39l96ý 2929626392422

A pokud tam budou mít přístup chodci, tak o 60 s nebo 120 s.

+1/0
25.9.2016 11:56

L84u25b30o82š 38M79a17r40e25k 1502355326941

Na nechráněném přejezdu bez závor by se mělo světelné signalizační zařízení vizuálně změnit.

Nějaký více blikající maják.

Ve sluneční záři dobře vidíte blikající nanitu, či policejní vůz, ale to utlumené světýlko na přejezdu není žádná zázrak.

+3/−5
25.9.2016 10:47

B42ř24e61t72i85s36l43a24v 80Š89í68m66a 9314921192

Nemáte ridicák, ze nevíte, jak se máte chovat, kdyz svetlo u prejezdu dobre nevidíte?

Byl jste nekdy v Nemecku a Rakousku, abyste si povsiml, ze tam nesvítí dve cervená svetla, ale jedno?Zrejme pocítají s vetsí ukázneností ridicu ... a také tem nezodpovedným ukládají mnohem vetsí pokuty!:-)

+2/−1
25.9.2016 11:21

I43v35a 67V44a73l15č34í78k81o59v59á 3580429229

Vypadá to snad, že neví jak se tam má chovat? 8-o

+1/0
25.9.2016 11:27

B69ř28e62t53i54s12l63a77v 34Š16í36m95a 9284131342

Ano, na mne to zapusobilo, ze neví, jak se chovat u prejezdu anebo nechce, a proto jsem to napsal s otazníky. Proc by jinak vymýslel nejaký maják?8-o

0/−1
25.9.2016 11:55

I60v25a 16V86a96l96č88í82k90o58v88á 3170449789

Já s ním docela souhlasím. Ta červená světla někdy nejsou dobře vidět a lze je přehlédnout. Jejich svit by mohl být silnější. Chápu, v jaké době se to zavedlo, dnes je světelná technika na zcela jiné úrovni a tato podoba je podle mě překonaná. Ta zmiňovaná modrá světla významnou změnou prošla. Nic to nemění na tom, že i kdyby tam byla výrazně upgradovaná signalizace, sebevrahy to nerozhází a stejně pojedou.

0/0
25.9.2016 12:21

B23ř36e77t10i12s20l71a16v 23Š75í89m54a 9644111602

Já s ním vubec nesouhlasím, protoze clovek, který nepozná (nebo se tak tvárí), ze se blízí k prejezdu, nemá mít ridicák, protoze ohrozuje bezpecnost!Pokud nevidí svetla, má zpomalit nebo zastavit. Necetla jste, jak je to v Rakousku a Nemecku?

Mimochodem, v nasí republice nejsou zádné vysokorychlostní trate, kde musí být mimoúrovnové krízení, a prejezdy jsou povoleny tam, kde se nejezdí rychleji nez 160/hod. Divím se, ze to nevíte, kdyz to bylo jiz mnohokrát zverejneno v televizi, v novinách i v diskuzích.

+1/−2
25.9.2016 20:33

I18v76a 86V31a53l31č43í52k70o44v24á 3800449719

Ach jo, je to marný, je to marný, je to marný.

Zcela úmyslně tam dali limit 160kmh, jen kvůli těm přejezdům. Jsou viníci tohoto děsivého stavu. Železniční svršek je tam ale vysokorychlostní. Pendolino tam jelo i 237 kmh.

http://ekonomika.idnes.cz/rychlomer-pendolina-se-zastavil-na-237-km-h-f1p-/ekonomika.aspx?c=A041118_104620_ekonomika_ven

+1/0
26.9.2016 22:51

I94v65a 93V28a98l20č79í57k94o26v92á 3620549129

http://www.zelpage.cz/zpravy/7062?oddil=1&lang=cs

0/0
26.9.2016 22:56

B40ř96e52t41i86s32l81a80v 12Š85í90m57a 9784821162

Objevila jste "ameriku"?:-)To jsem vám prece psal v predchozím príspevku, zajisté, ze je rychlost stanovena na 160 km/hod, aby tam mohly být prejezdy a nebylo nutné mimoúrovnové krízení. Nasi politici mají na svedomí mnoho vecí, ale tohle bylo rozumné resení. Do doby, nez bude mít nás stát mnozství miliard na stavbu nadjezdu, nez vykoupí vsechny pozemky a nekde se treba zasekne jako s tou selkou kvuli dálnici, zakázete Pendolíno?;-D

A co dalsí trate a jejich prejezdy, snad víte, ze nezodpovední lemplové jezdí vsude. Budeme vyhazovat peníze za nejaké majáky, protoze negramotný ridic netusí, ze se blízí k prejezdu a pokud nevidí svetla, musí snízit rychlost?

Az vás nabere "dárce orgánu", budete ráda, ze stát nevyházel vsechny finance na silnice a zeleznice... a mohou vám poskytnout v nemocnici odpovídající lécbu.

Kultura národa se pozná dle toho, jak se umí postarat o své handicapované a chronicky nemocné obcany!Pri nedostatku financí je dulezitejsí prevence nemocí nez prevence toho, co by zase nejaký blb se znacne podprumerným IQ mohl vyvést, kdyz se rozhodne nedodrzovat predpisy. To se totiz nikdy nedá úplne ohlídat, trochu by pomohly jen prísné tresty a ohromné pokuty.

0/0
27.9.2016 11:05

I65v86a 39V36a44l28č20í94k35o65v90á 3800599819

Ano, je to marný, je to marný, je to marný.Rv

0/0
27.9.2016 19:40

I69v37a 90V75a41l22č73í90k82o92v22á 3880239629

Píšu, že ta červená světla se žárovkami, která bývají špatně vidět při nízkém slunci, jsou technologicky sto let za námi.

A ta křižování koridoru se silnicemi jsou politické rozhodnutí diletantů.

To poslední rozflákané Pendolíno a zranění lidé jsou jejich dílo. Systémová chyba.

0/−1
27.9.2016 19:44

B17ř37e51t40i95s51l38a39v 63Š35í20m82a 9294111272

Je to marný, ale u vás, mluvíte do vecí, kterým nerozumíte. Prejezdy v nasí republice jsou zabezpecené dle mezinárodních standardu!Koridory jsou u nás jen staré, známé hlavní trate, a trochu zmodernizované.

I v bohatejsích západních státech mají trate s prejezdy a jezdí tam rychlostí do 160 km/hod, a u prejezdu mají dokonce vzdy jen jedno cervené svetlo. Problémy s tím, ze ridici údajne spatne vidí, spatne slysí, oslnuje je slunce atd. tam vyresili jednoduse, naparí takovým ufnukaným, nezodpovedným lemplum vysoké pokuty za nedodrzování dopravních predpisu.:-)

Ptám se znovu, jak byste to vyresila do doby, nez bude mít nás stát mnozství miliard na stavbu nadjezdu a nez vykoupí vsechny pozemky?

Máte predstavu, ze jeden nadjezd stojí mozná víc nez prístroj, který nyní nainstalovali v nemocnici v Jihlave a dnes o tom hovorili v televizi?Podle nekterých diletantu je zrejme nepodstatné, ze onkologictí pacienti museli jezdit z Vysociny do Prahy nebo do Brna, a dulezitejsí je, aby zádný nezodpovedný ridic nemusel snizovat rychlost pred prejezdem. Anebo tam chudák i cekat.Rv

0/0
27.9.2016 22:42

J74a95n 51L32á97n41i58k 7101804461700

Ve svém okolí mám spoustu přejezdů, kde 10 minut čekáte a pak projede vláček, vzhledem k tomu, že většina obětí jsou místní, tak bych jako vysvětlení viděl v špatně nastaveném zabezpečovací zařízení.

+1/−8
25.9.2016 9:39

L41i73b13o45r 24V54e14s57e87l96ý 2249596842182

Místní hlavně často tvrdí, že žádný vlak tu tou dobou nejezdí a pak bum.

+5/0
25.9.2016 9:50

P52e40t73r 64Š65i58m92r72a73l 4177967695665

Dobrý den pane Láník. Zkuste vypsat přejezdy ve svém okolí, na kterých pravidelně čekáte deset minut, než projede vlak. Děkuji.

+7/0
25.9.2016 10:53

I24v30a 58V37a69l93č34í19k64o35v27á 3200649779

Nadáváme na ty, co vidíme jet na červená světla. Oběti těch nehod jsou z 99 % právě tito nesmrtelní. Takže ono tu bude mít sestupnou tendenci, až se to pročistí. Brala bych to jako přírodní výběr.

+1/0
25.9.2016 8:08

B71ř22e29t60i45s66l23a55v 11Š83í44m24a 9874771682

Bohuzel ne, ti primitivní blbci zabijí jiné lidi a sami to nekdy prezijí.

+1/0
25.9.2016 10:29

I98v94a 47V53a86l89č36í38k68o53v65á 3590979879

Chyba, měla jsem tam dát sarkastický smajlík.

0/0
25.9.2016 11:29

B14ř55e53t10i79s30l59a54v 56Š60í13m52a 9684291742

Ten sarkasmus byl zjevný.

Ale prislo mi to nespravedlivé vuci nevinným obetem, napr. cestujícím a strojvedoucímu v Pendolínu ve Studénce.

+1/0
25.9.2016 11:53

I92v55a 15V56a50l64č40í79k65o76v87á 3440839599

jj, irituje mě ta ignorance. Ten Polák, ten za volant nepatří. Vinu mají politici, že připustili rychlostní trať se závorami. Studénka je jejich vina. Pana Černého je mi nesmírně líto.

0/0
25.9.2016 12:24

D16a79v16i25d 66P95e37c90a 1235184561186

Je normální, že na červenou jede rozjetý náklaďák, kterému začne blikat výstraha 10 M před přejezdem. To není trakař, aby stál na fleku. Taky by se měla stanovit maximální doba zavření přejezdu a po překročení to aktivně řešit. Je to o myšlení lidí na obou stranách.

+1/−8
25.9.2016 7:03

I54v47a 85V50a44l30č16í63k75o97v59á 3120579339

Pan Peca zatím ještě jezdí na červenou.

Zopakujte si předpisy, možná přijdete na závažné informace.:-P

+4/0
25.9.2016 8:09

D73a75v86i32d 90P85e75c93a 1505804951376

Zastavte náklaďák ihned a zjistěte si k čemu slouží predzvaneci doba na přejezdu. Hodně Vás to obohatí.

0/0
25.9.2016 8:27

I11v32a 47V12a41l96č10í41k19o91v92á 3250429679

Na těch videích, tam to není o reakční době ale o naprostém diletanství. Na světlech bez bílé má jet 30kmh. Pokud je tam bílé světlo, tak 50kmh. Předzvánění, vyklizovací čas je tam právě na tu reakci a hlavně ještě bezpečný průjezd.

V reakci na vás jsem se unáhlila, omlouvám se. Cítila jsem tam výmluvu a pořád vidím ta videa a ty výmluvy... Myslel jste to jinak.

+1/0
25.9.2016 9:25

P37a30v82e18l 29O13b66d43r32ž60á13l89e26k 6706424608962

Maximální doba je dána provozem na železnici a normami kdy předem musí být přejezd uzavřený, pokud se k němu blíží vlak.

Auto je na přejezdu host a má se podle toho chovat.

+4/0
25.9.2016 9:14

M15i53r16e28k 83G25a73j65e62r 5121266239800

Pro redakci: Ty zelene sipky u poctu prejezdu v prilozenem obrazku moc v orientaci nepomahaji. Obzvlaste, kdyz nejsou vsechny spravne. Muzete to opravit?

+1/0
25.9.2016 4:06

J82a71n 89B33l57a55h20o42u60t 8918690674102

já bych zrušil signalizaci i závory...ono by se to za pár let proselektovalo :) řidiči by si sakra dávali pozor...

+3/−3
25.9.2016 0:49

M85i97r51o80s38l97a58v 94N86o71v35á48k 8538140191510

To není o rutině ale o hlouposti,spěchu a nezodpovědnosti řidičů.

Nic víc, nic míň.

+10/0
25.9.2016 0:11

J66a11r50o29m50í77r 41S10n91í23ž86e49k 8635545600463

Mrtví na přejezdu jsou demneti. Je lepší aby byli pryč dřív, než později! ha ha :D

+3/−4
24.9.2016 23:47

J60a82r39o74s24l81a73v 27M64a85r94t98í63n84e13k 6519114892935

Kdyby se ve vozovce před přejezdem nainstalovala vjezdová zábrana (kanálek se zvedacím krytem, synchronizovaný s výstražnými světly-při započetí blikání by se kryt zvedl a po skončení by se opět položil do úrovně vozovky a umožnil by vjetí na přejezd), nemuselo by to stát moc peněz a bylo by to účinné. Již jsem asi před rokem poslal fotku takového zabezpečeného přejezdu (z Ruska) na ministerstvo dopravy, ti se mi vysmáli. Možná, že to bylo ruské, ale určitě by to bylo účinné.

+1/−6
24.9.2016 23:06

P90a29v47e58l 18O66b50d87r25ž21á19l40e42k 6206884878692

Tohle je častá myšlenka, ale většina nechápe jak to funguje.

Problém ČR není, že by lidé projížděli závory, když jsou dole (což jediné tenhle systém řeší) - to je problém v Rusku.

Problém v ČR je, že lidi jezdí na přejezd v době, kdy světla právě začala blikat (a případné závory by ještě byly nahoře).

Pokud snad navrhujete, aby se deska vysouvala opravdu ihned se začátkem výstrahy, zkuste navrhnout jak vyřešit situaci, kdy auto jede 50km/h a když bude 2m před přejezdem, začne přejezd blikat a zábrana půjde ihned nahoru. Případně pojede přes přejezd náklaďák, kabina už na kolejích, návěs před nimi a v tom začne výstraha a zábrana půjde ihned nahoru?

+6/0
24.9.2016 23:59

J73a43r37o83s37l32a64v 63M81a41r45t16í19n44e47k 6739594682275

Proč na přejezdu v Karviné, kde jsou šraňky, nejou šraňky dolů, když začne blikat červená ? Z videa je jasně vidět, že jsou šraňky nahoře ! Řidič pak musí mít dojem, že na přejezd může vjet.!!!!

+1/−16
24.9.2016 22:59

P23e34t31r 18J72a92r57o15š 2554551615877

Protoze se pocita s reakcni dobou a nemuze to zavrit kamion ktery tam je metr vjety pote co to zacne blikat. Prave tento predstih umoznuje ridicum, aby ten nezustali. Clovek co tam vjede na cervenou protoze ma dojem ze muze, je bIb, co mu nepatri do ruky ridicak.

+9/0
24.9.2016 23:16

J74i96n43d76ř66i61c19h 63Š95k81o94p35e35k 4155811160755

protože možnost vjezdu dělá červené světlo. Pokud svítí, nemáš na přejezdu co dělat. Závory jsou jen doplňkové zabezpečení pro tupce a slepce

+6/0
24.9.2016 23:26

P70a65v81e51l 71O73b45d52r35ž64á90l78e26k 6196184298522

Tuhle argumentaci zkusil snad naposledy ten polák. Řidič, který si myslí, že když bliká červená a závory jsou nahoře, tak že může na přejezd ... by měl okamžitě odevzdat papíry.

+8/0
25.9.2016 0:00

I70v19a 75V67a80l21č50í14k30o40v39á 3940819679

R^

Ale vidíte tu pronikavou inteligenci, i tomuto materiálu dají papíry na nákladní auto.

+2/0
25.9.2016 8:20

I21v51a 39V84a88l79č46í12k32o96v33á 3410969279

Závory mohou jít dolů kdy? No až vyjedou auta, která tam vjela ještě za neblikající červenou.

Trošku přemýšlejte, já vím to bolí...

:-P

+3/0
25.9.2016 8:12

R84a78d72e85k 15N81e43u71m39a18n88n 5542412468505

v Karviné máte všichni nižší IQ nebo jenom ty?

+3/0
25.9.2016 9:23

J43o16s57e52f 96H79r37u86b34e29š 1490161670

Zrušme zbytečné železnice. Je jich tu hromada a nic se po nich nepřepravuje. To sníží počet přejezdů. Zbytek přejezdů budeme moci lépe zabezpečit.

0/−13
24.9.2016 22:21

J86i77n44d49ř24i32c29h 50Š66k52o88p10e34k 4485211300945

nesmysl

Pro železnicích, kde se nic nepřepravuje není logicky provoz a nehrozí tam střet auta s vlakem

+6/0
24.9.2016 23:27

J44i47r98i 61R87u90s75n87o10k 4475562917483

Osobne si myslim, ze duvodem je zcela spatne postavany prejezd, kdy je krizeni prilis ostre. Vsichni vime, ze pri kolmem krizeni, kdy je dostatecny rozhled, se nehody temer nestavaji.

Ale klonkretne ve Straznici (a jestli jsou Vnorovi tam, kde si to myslim) ty prejezdy podporuji moji teorii o spatnem krizeni.

Problemem je, ze takhle to bylo vyprojektovano snad jeste v dobach volskych stezek a nikdo nemel ani predstavu o hustote dnesni automobilove dopravy.

Dalsi vtipny prejezd (byt se zavorami) je v Moravskem Pisku, kudy jezdi mezinarodni rychliky bez zastaveni, a kde pokazde na jednu stranu vidite pouze na 10-20 m. A obcas tam svetla neblikaji. Ten prejezd se v takove situaci neda objektivne bezpecne prejet.

+1/−2
24.9.2016 22:19

P66e64t75r 74J84a61r73o49š 2404181265987

Pokud je spatny prehled, je tuplem na miste, aby si clovek daval o to vetsiho majzla. Prave i kvuli tomu, ze zminena signalizace nemusi fungovat.

+2/0
24.9.2016 23:17

P76a62v67e52l 72O40b25d65r38ž84á12l16e16k 6976864678602

Přejezd je pozemek dráhy, auta jsou tam na návštěvě. Pokud přes něj vede silnice nevhodně nebo nebezpečně - musí se upravit silnice, případně zrušit.

+2/0
25.9.2016 0:02

M23a84r71t58i28n 85S34t33r58n63a59d 8569541137386

Já bych se zkusil zeptat i na další věci. Jak je to s čekací dobou u nás a v rozvinutém světě. Nikdy jsem nejel na červenou, ale už se mi stalo, že jsem po 45 minutách čekání odjel a jel jinudy. Také jsem začal v Praze u Rudné ignorovat stopku u přejezdu, kterou tam postavili poté co tam byl smrťák. Ten se ovšem stal v situaci, kdy celá trať byla zarostlá a to včetně značení, že tam vůbec přejezd je. Pak tam dali stopku a všechno křoví vykáceli, takže výhled je z dálky cca 500m na obě strany. Stopka je tedy opravdu zbytečná. Bohužel zmatečné značení potkávám často. Běžné je dočasné označení neprůjezdné zóny, kde ale důvod neprůjezdnosti dávno zmizel včetně navazující značky o zákazu a zůstalo to několik měsíců. Zmatek ve značení pak způsobuje, že se někteří snaží značení ignorovat :-(.

0/0
25.9.2016 9:14

P81e62t21r 37M17i44c36h16a41l 2350194811622

Na čtyřech tisících přejezdů osazených pouze kříži se stane nehod jen zlomek.

........

Nebylo by lepší nechat na přejezdech pouze kříže?

+2/0
24.9.2016 22:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.