Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mrtvých na přejezdech je dvakrát víc. Na vině je i rutina, míní expert

Zatímco počet obětí nehod na silnicích je letos zatím nejnižší za dvě desetiletí, na železničních přejezdech je vývoj opačný. Do září na nich zemřelo dvakrát víc lidí než za stejné období loni. Jasné vysvětlení to nemá. „Jako by na některých působila vyšší moc,“ říká Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K11a40r23e57l 10H19o64r92á47k 2938869933143

Dokud nezačneme zavírat úředníky odpovědné za bezpečný provoz železnice, tak se to nezmění.

0/−4
25.9.2016 14:30

B16ř75e31t49i37s36l42a29v 23Š54í22m77a 9124651522

Karel Horák

Racte být úredník a domníváte se, ze to vsichni flákají jako na vasem úrade nebo patríte mezi ridice, kterí netusí, co znamená cervená?;-D

Zeleznice je zabezpecená dle platných mezinárodních standardu, bezpecnost narusují nezodpovední ridici!V západních zemích mají také nezodpovedné blby jako u nás, ale tam jim hrozí mnohem vyssí pokuty, tak si dávají víc pozor.

Osobne bych zacal tím, ze bych posílal pocet policistu, aby mohli sledovat kamery na prjezdech a vsem primitivum, kterí vjedou na cervenou, naparili porádne mastnou pokutu, vydelali by si na své platy.

Nás stát nemá dostatek penez pro pomucky a léky pro handicapované a chronicky nemocné deti, ale bude vyhazovat peníze na mimoúrovnové krízení v kazdé Horní dolní, jen aby se místní lemplové nemuseli zabývat nejakou cervenou?Rv

+1/−1
25.9.2016 20:42

M14i96r63o84s95l37a89v 97R53a17t19a87j 5761173934975

závory a sv. signalizaci dát minimálně 50 m před přejezdem....jak jednoduché řešení....

0/−7
25.9.2016 11:45

L60i93b35o12r 72V32e66s52e70l38ý 2749806272672

Jednoduché a k ničemu. Prodloužením délky přejezdu o 50 m prodloužíte potřebnou dobu k uzavření přejezdu bez závor a s polovičními závorami o 36 s a přejezdu s celými závorami (2 x 50 m) o 72 s.

+6/0
25.9.2016 11:53

L44i31b17o97r 49V43e95s33e18l18ý 2789856322942

A pokud tam budou mít přístup chodci, tak o 60 s nebo 120 s.

+1/0
25.9.2016 11:56

L30u26b53o52š 15M60a23r27e18k 1402505406731

Na nechráněném přejezdu bez závor by se mělo světelné signalizační zařízení vizuálně změnit.

Nějaký více blikající maják.

Ve sluneční záři dobře vidíte blikající nanitu, či policejní vůz, ale to utlumené světýlko na přejezdu není žádná zázrak.

+3/−5
25.9.2016 10:47

B95ř42e34t97i24s26l36a48v 74Š66í68m18a 9534641632

Nemáte ridicák, ze nevíte, jak se máte chovat, kdyz svetlo u prejezdu dobre nevidíte?

Byl jste nekdy v Nemecku a Rakousku, abyste si povsiml, ze tam nesvítí dve cervená svetla, ale jedno?Zrejme pocítají s vetsí ukázneností ridicu ... a také tem nezodpovedným ukládají mnohem vetsí pokuty!:-)

+2/−1
25.9.2016 11:21

I70v26a 92V93a46l44č56í50k21o31v37á 3210169309

Vypadá to snad, že neví jak se tam má chovat? 8-o

+1/0
25.9.2016 11:27

B13ř98e67t98i12s31l37a75v 83Š79í70m15a 9684801512

Ano, na mne to zapusobilo, ze neví, jak se chovat u prejezdu anebo nechce, a proto jsem to napsal s otazníky. Proc by jinak vymýslel nejaký maják?8-o

0/−1
25.9.2016 11:55

I86v83a 96V16a58l62č46í24k56o45v37á 3600859839

Já s ním docela souhlasím. Ta červená světla někdy nejsou dobře vidět a lze je přehlédnout. Jejich svit by mohl být silnější. Chápu, v jaké době se to zavedlo, dnes je světelná technika na zcela jiné úrovni a tato podoba je podle mě překonaná. Ta zmiňovaná modrá světla významnou změnou prošla. Nic to nemění na tom, že i kdyby tam byla výrazně upgradovaná signalizace, sebevrahy to nerozhází a stejně pojedou.

0/0
25.9.2016 12:21

B85ř92e88t24i42s53l62a68v 49Š54í61m42a 9434491192

Já s ním vubec nesouhlasím, protoze clovek, který nepozná (nebo se tak tvárí), ze se blízí k prejezdu, nemá mít ridicák, protoze ohrozuje bezpecnost!Pokud nevidí svetla, má zpomalit nebo zastavit. Necetla jste, jak je to v Rakousku a Nemecku?

Mimochodem, v nasí republice nejsou zádné vysokorychlostní trate, kde musí být mimoúrovnové krízení, a prejezdy jsou povoleny tam, kde se nejezdí rychleji nez 160/hod. Divím se, ze to nevíte, kdyz to bylo jiz mnohokrát zverejneno v televizi, v novinách i v diskuzích.

+1/−2
25.9.2016 20:33

I24v75a 38V86a68l69č44í53k24o98v71á 3500619539

Ach jo, je to marný, je to marný, je to marný.

Zcela úmyslně tam dali limit 160kmh, jen kvůli těm přejezdům. Jsou viníci tohoto děsivého stavu. Železniční svršek je tam ale vysokorychlostní. Pendolino tam jelo i 237 kmh.

http://ekonomika.idnes.cz/rychlomer-pendolina-se-zastavil-na-237-km-h-f1p-/ekonomika.aspx?c=A041118_104620_ekonomika_ven

+1/0
26.9.2016 22:51

I51v66a 93V75a89l10č92í77k26o54v48á 3970339249

http://www.zelpage.cz/zpravy/7062?oddil=1&lang=cs

0/0
26.9.2016 22:56

B56ř61e96t30i13s73l46a31v 61Š32í97m24a 9264571452

Objevila jste "ameriku"?:-)To jsem vám prece psal v predchozím príspevku, zajisté, ze je rychlost stanovena na 160 km/hod, aby tam mohly být prejezdy a nebylo nutné mimoúrovnové krízení. Nasi politici mají na svedomí mnoho vecí, ale tohle bylo rozumné resení. Do doby, nez bude mít nás stát mnozství miliard na stavbu nadjezdu, nez vykoupí vsechny pozemky a nekde se treba zasekne jako s tou selkou kvuli dálnici, zakázete Pendolíno?;-D

A co dalsí trate a jejich prejezdy, snad víte, ze nezodpovední lemplové jezdí vsude. Budeme vyhazovat peníze za nejaké majáky, protoze negramotný ridic netusí, ze se blízí k prejezdu a pokud nevidí svetla, musí snízit rychlost?

Az vás nabere "dárce orgánu", budete ráda, ze stát nevyházel vsechny finance na silnice a zeleznice... a mohou vám poskytnout v nemocnici odpovídající lécbu.

Kultura národa se pozná dle toho, jak se umí postarat o své handicapované a chronicky nemocné obcany!Pri nedostatku financí je dulezitejsí prevence nemocí nez prevence toho, co by zase nejaký blb se znacne podprumerným IQ mohl vyvést, kdyz se rozhodne nedodrzovat predpisy. To se totiz nikdy nedá úplne ohlídat, trochu by pomohly jen prísné tresty a ohromné pokuty.

0/0
27.9.2016 11:05

I98v42a 81V22a17l95č12í94k48o67v59á 3190309969

Ano, je to marný, je to marný, je to marný.Rv

0/0
27.9.2016 19:40

I22v41a 30V70a20l38č67í47k73o29v57á 3790159449

Píšu, že ta červená světla se žárovkami, která bývají špatně vidět při nízkém slunci, jsou technologicky sto let za námi.

A ta křižování koridoru se silnicemi jsou politické rozhodnutí diletantů.

To poslední rozflákané Pendolíno a zranění lidé jsou jejich dílo. Systémová chyba.

0/−1
27.9.2016 19:44

B42ř52e90t85i75s29l79a55v 16Š26í21m17a 9594591122

Je to marný, ale u vás, mluvíte do vecí, kterým nerozumíte. Prejezdy v nasí republice jsou zabezpecené dle mezinárodních standardu!Koridory jsou u nás jen staré, známé hlavní trate, a trochu zmodernizované.

I v bohatejsích západních státech mají trate s prejezdy a jezdí tam rychlostí do 160 km/hod, a u prejezdu mají dokonce vzdy jen jedno cervené svetlo. Problémy s tím, ze ridici údajne spatne vidí, spatne slysí, oslnuje je slunce atd. tam vyresili jednoduse, naparí takovým ufnukaným, nezodpovedným lemplum vysoké pokuty za nedodrzování dopravních predpisu.:-)

Ptám se znovu, jak byste to vyresila do doby, nez bude mít nás stát mnozství miliard na stavbu nadjezdu a nez vykoupí vsechny pozemky?

Máte predstavu, ze jeden nadjezd stojí mozná víc nez prístroj, který nyní nainstalovali v nemocnici v Jihlave a dnes o tom hovorili v televizi?Podle nekterých diletantu je zrejme nepodstatné, ze onkologictí pacienti museli jezdit z Vysociny do Prahy nebo do Brna, a dulezitejsí je, aby zádný nezodpovedný ridic nemusel snizovat rychlost pred prejezdem. Anebo tam chudák i cekat.Rv

0/0
27.9.2016 22:42

J81a45n 23L37á11n63i20k 7661924541470

Ve svém okolí mám spoustu přejezdů, kde 10 minut čekáte a pak projede vláček, vzhledem k tomu, že většina obětí jsou místní, tak bych jako vysvětlení viděl v špatně nastaveném zabezpečovací zařízení.

+1/−8
25.9.2016 9:39

L16i41b94o17r 91V58e25s96e59l15ý 2249686332532

Místní hlavně často tvrdí, že žádný vlak tu tou dobou nejezdí a pak bum.

+5/0
25.9.2016 9:50

P76e41t85r 24Š54i98m31r17a86l 4717477225665

Dobrý den pane Láník. Zkuste vypsat přejezdy ve svém okolí, na kterých pravidelně čekáte deset minut, než projede vlak. Děkuji.

+7/0
25.9.2016 10:53

I76v43a 77V42a33l91č31í81k73o23v20á 3180299579

Nadáváme na ty, co vidíme jet na červená světla. Oběti těch nehod jsou z 99 % právě tito nesmrtelní. Takže ono tu bude mít sestupnou tendenci, až se to pročistí. Brala bych to jako přírodní výběr.

+1/0
25.9.2016 8:08

B44ř62e51t75i31s53l14a56v 86Š78í79m77a 9104471842

Bohuzel ne, ti primitivní blbci zabijí jiné lidi a sami to nekdy prezijí.

+1/0
25.9.2016 10:29

I33v17a 45V53a46l58č29í26k37o80v44á 3400329939

Chyba, měla jsem tam dát sarkastický smajlík.

0/0
25.9.2016 11:29

B66ř71e13t45i79s72l72a33v 30Š71í90m22a 9724851902

Ten sarkasmus byl zjevný.

Ale prislo mi to nespravedlivé vuci nevinným obetem, napr. cestujícím a strojvedoucímu v Pendolínu ve Studénce.

+1/0
25.9.2016 11:53

I63v53a 24V30a44l88č88í13k72o74v21á 3840439349

jj, irituje mě ta ignorance. Ten Polák, ten za volant nepatří. Vinu mají politici, že připustili rychlostní trať se závorami. Studénka je jejich vina. Pana Černého je mi nesmírně líto.

0/0
25.9.2016 12:24

D47a49v18i72d 34P91e21c17a 1745634671216

Je normální, že na červenou jede rozjetý náklaďák, kterému začne blikat výstraha 10 M před přejezdem. To není trakař, aby stál na fleku. Taky by se měla stanovit maximální doba zavření přejezdu a po překročení to aktivně řešit. Je to o myšlení lidí na obou stranách.

+1/−8
25.9.2016 7:03

I60v83a 25V80a55l46č56í40k45o27v90á 3260119599

Pan Peca zatím ještě jezdí na červenou.

Zopakujte si předpisy, možná přijdete na závažné informace.:-P

+4/0
25.9.2016 8:09

D77a81v10i72d 14P61e87c89a 1945334501136

Zastavte náklaďák ihned a zjistěte si k čemu slouží predzvaneci doba na přejezdu. Hodně Vás to obohatí.

0/0
25.9.2016 8:27

I98v60a 98V52a45l49č66í75k76o38v28á 3570929659

Na těch videích, tam to není o reakční době ale o naprostém diletanství. Na světlech bez bílé má jet 30kmh. Pokud je tam bílé světlo, tak 50kmh. Předzvánění, vyklizovací čas je tam právě na tu reakci a hlavně ještě bezpečný průjezd.

V reakci na vás jsem se unáhlila, omlouvám se. Cítila jsem tam výmluvu a pořád vidím ta videa a ty výmluvy... Myslel jste to jinak.

+1/0
25.9.2016 9:25

P47a86v93e11l 31O27b56d32r41ž42á34l73e90k 6636594728932

Maximální doba je dána provozem na železnici a normami kdy předem musí být přejezd uzavřený, pokud se k němu blíží vlak.

Auto je na přejezdu host a má se podle toho chovat.

+4/0
25.9.2016 9:14

M29i56r14e43k 56G78a46j74e54r 5761446839100

Pro redakci: Ty zelene sipky u poctu prejezdu v prilozenem obrazku moc v orientaci nepomahaji. Obzvlaste, kdyz nejsou vsechny spravne. Muzete to opravit?

+1/0
25.9.2016 4:06

J53a81n 25B20l94a49h13o11u32t 8288840524382

já bych zrušil signalizaci i závory...ono by se to za pár let proselektovalo :) řidiči by si sakra dávali pozor...

+3/−3
25.9.2016 0:49

M66i20r20o74s74l22a27v 65N33o37v46á61k 8148390241630

To není o rutině ale o hlouposti,spěchu a nezodpovědnosti řidičů.

Nic víc, nic míň.

+10/0
25.9.2016 0:11

J56a71r78o87m57í41r 80S91n74í52ž63e33k 8905285340843

Mrtví na přejezdu jsou demneti. Je lepší aby byli pryč dřív, než později! ha ha :D

+3/−4
24.9.2016 23:47

J57a13r50o79s63l44a11v 68M71a81r87t57í87n73e43k 6449724852675

Kdyby se ve vozovce před přejezdem nainstalovala vjezdová zábrana (kanálek se zvedacím krytem, synchronizovaný s výstražnými světly-při započetí blikání by se kryt zvedl a po skončení by se opět položil do úrovně vozovky a umožnil by vjetí na přejezd), nemuselo by to stát moc peněz a bylo by to účinné. Již jsem asi před rokem poslal fotku takového zabezpečeného přejezdu (z Ruska) na ministerstvo dopravy, ti se mi vysmáli. Možná, že to bylo ruské, ale určitě by to bylo účinné.

+1/−6
24.9.2016 23:06

P70a23v73e49l 19O77b39d82r10ž68á63l41e42k 6186214758562

Tohle je častá myšlenka, ale většina nechápe jak to funguje.

Problém ČR není, že by lidé projížděli závory, když jsou dole (což jediné tenhle systém řeší) - to je problém v Rusku.

Problém v ČR je, že lidi jezdí na přejezd v době, kdy světla právě začala blikat (a případné závory by ještě byly nahoře).

Pokud snad navrhujete, aby se deska vysouvala opravdu ihned se začátkem výstrahy, zkuste navrhnout jak vyřešit situaci, kdy auto jede 50km/h a když bude 2m před přejezdem, začne přejezd blikat a zábrana půjde ihned nahoru. Případně pojede přes přejezd náklaďák, kabina už na kolejích, návěs před nimi a v tom začne výstraha a zábrana půjde ihned nahoru?

+6/0
24.9.2016 23:59

J35a72r83o91s37l76a28v 85M58a91r43t86í78n30e87k 6289414662245

Proč na přejezdu v Karviné, kde jsou šraňky, nejou šraňky dolů, když začne blikat červená ? Z videa je jasně vidět, že jsou šraňky nahoře ! Řidič pak musí mít dojem, že na přejezd může vjet.!!!!

+1/−16
24.9.2016 22:59

P43e39t10r 70J85a14r28o68š 2124281555257

Protoze se pocita s reakcni dobou a nemuze to zavrit kamion ktery tam je metr vjety pote co to zacne blikat. Prave tento predstih umoznuje ridicum, aby ten nezustali. Clovek co tam vjede na cervenou protoze ma dojem ze muze, je bIb, co mu nepatri do ruky ridicak.

+9/0
24.9.2016 23:16

J78i61n67d86ř46i23c82h 77Š84k95o31p33e29k 4465481220885

protože možnost vjezdu dělá červené světlo. Pokud svítí, nemáš na přejezdu co dělat. Závory jsou jen doplňkové zabezpečení pro tupce a slepce

+6/0
24.9.2016 23:26

P43a52v24e76l 54O61b22d95r72ž23á16l32e58k 6596824408462

Tuhle argumentaci zkusil snad naposledy ten polák. Řidič, který si myslí, že když bliká červená a závory jsou nahoře, tak že může na přejezd ... by měl okamžitě odevzdat papíry.

+8/0
25.9.2016 0:00

I28v18a 26V61a11l80č28í82k45o57v43á 3780469659

R^

Ale vidíte tu pronikavou inteligenci, i tomuto materiálu dají papíry na nákladní auto.

+2/0
25.9.2016 8:20

I67v78a 55V22a83l12č10í11k17o15v73á 3500499699

Závory mohou jít dolů kdy? No až vyjedou auta, která tam vjela ještě za neblikající červenou.

Trošku přemýšlejte, já vím to bolí...

:-P

+3/0
25.9.2016 8:12

R71a62d47e71k 49N88e10u30m14a72n80n 5512422588715

v Karviné máte všichni nižší IQ nebo jenom ty?

+3/0
25.9.2016 9:23

J26o64s61e93f 75H49r64u78b13e69š 1550431270

Zrušme zbytečné železnice. Je jich tu hromada a nic se po nich nepřepravuje. To sníží počet přejezdů. Zbytek přejezdů budeme moci lépe zabezpečit.

0/−13
24.9.2016 22:21

J16i19n56d36ř40i77c22h 72Š94k95o16p96e76k 4665581510495

nesmysl

Pro železnicích, kde se nic nepřepravuje není logicky provoz a nehrozí tam střet auta s vlakem

+6/0
24.9.2016 23:27

J13i60r67i 52R44u88s19n87o55k 4925312967673

Osobne si myslim, ze duvodem je zcela spatne postavany prejezd, kdy je krizeni prilis ostre. Vsichni vime, ze pri kolmem krizeni, kdy je dostatecny rozhled, se nehody temer nestavaji.

Ale klonkretne ve Straznici (a jestli jsou Vnorovi tam, kde si to myslim) ty prejezdy podporuji moji teorii o spatnem krizeni.

Problemem je, ze takhle to bylo vyprojektovano snad jeste v dobach volskych stezek a nikdo nemel ani predstavu o hustote dnesni automobilove dopravy.

Dalsi vtipny prejezd (byt se zavorami) je v Moravskem Pisku, kudy jezdi mezinarodni rychliky bez zastaveni, a kde pokazde na jednu stranu vidite pouze na 10-20 m. A obcas tam svetla neblikaji. Ten prejezd se v takove situaci neda objektivne bezpecne prejet.

+1/−2
24.9.2016 22:19

P67e79t42r 66J12a96r62o34š 2254121795587

Pokud je spatny prehled, je tuplem na miste, aby si clovek daval o to vetsiho majzla. Prave i kvuli tomu, ze zminena signalizace nemusi fungovat.

+2/0
24.9.2016 23:17

P52a68v65e86l 78O71b97d30r61ž29á51l82e59k 6636734668262

Přejezd je pozemek dráhy, auta jsou tam na návštěvě. Pokud přes něj vede silnice nevhodně nebo nebezpečně - musí se upravit silnice, případně zrušit.

+2/0
25.9.2016 0:02

M51a31r28t51i97n 37S47t26r43n10a55d 8539861777446

Já bych se zkusil zeptat i na další věci. Jak je to s čekací dobou u nás a v rozvinutém světě. Nikdy jsem nejel na červenou, ale už se mi stalo, že jsem po 45 minutách čekání odjel a jel jinudy. Také jsem začal v Praze u Rudné ignorovat stopku u přejezdu, kterou tam postavili poté co tam byl smrťák. Ten se ovšem stal v situaci, kdy celá trať byla zarostlá a to včetně značení, že tam vůbec přejezd je. Pak tam dali stopku a všechno křoví vykáceli, takže výhled je z dálky cca 500m na obě strany. Stopka je tedy opravdu zbytečná. Bohužel zmatečné značení potkávám často. Běžné je dočasné označení neprůjezdné zóny, kde ale důvod neprůjezdnosti dávno zmizel včetně navazující značky o zákazu a zůstalo to několik měsíců. Zmatek ve značení pak způsobuje, že se někteří snaží značení ignorovat :-(.

0/0
25.9.2016 9:14

P64e71t85r 46M50i32c68h24a58l 2980464161592

Na čtyřech tisících přejezdů osazených pouze kříži se stane nehod jen zlomek.

........

Nebylo by lepší nechat na přejezdech pouze kříže?

+2/0
24.9.2016 22:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.