Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První dítě v Belgii podstoupilo eutanazii, o smrt samo požádalo lékaře

Asistovanou sebevraždu podstoupil v Belgii první dětský pacient. Informoval o tom místní deník Het Nieuwsblad s odvoláním na předsedu komise, která žádosti o eutanazii posuzuje. Belgické království je jedinou zemí světa, kde mohou o pomoc se sebevraždou požádat i děti mladší 12 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K71a46r65e60l 63D30r12d58a 6663455927219

Originální článek mi zní mnohem přijatelněji, něž bulvární a bolševický komentář na iDNES. Nechápu, proč Češi musí přemýšlet a vyjadřovat se jako největší bezcitní hulváti a zvrhlíci na světě? Rv

V Česku nemá eutanazie co pohledávat. Češi na ni nemají vychování. Tak to jediné se ukázalo faktem. Rv

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160916_02472929

+2/−4
18.9.2016 8:17
Foto

D22a55n79i83e47l 72T60o22m81s57c76h58i 1538667874685

Povolil bych to všude. :) Eutanazie je sice drsná, ale ne tolik jako sledovat rozklad člověka zaživa. Viděl jsem to už mockrát a ve více jak polovině případů by do toho klidně onen nemocný šel. Je to už jen bolest a umírání co zažívají v posledích chvilkách "života".

+5/−3
17.9.2016 23:26

K36a97r12e41l 17D57r71d39a 6173385377779

Nejsme věc, co má svůj jasný konec. Jsme nesmrtelní prostřednictvím svého Boha. I poslední chvíle života v bolesti mohou sloužit pro přijetí Krista a naše spasení. Darovat někomu "rychlý konec bez starosti" může také znamenat darovat mu věčnou hroznou bolest a utrpení. A to jen proto aby pár hlupáků získalo naprosto bezcenný pocit, že jednají humánně a lidsky. A přitom jednají krutě a bezohledně. Rv

Zhruba o tom jde diskuse.

"V křesťanském učení je dárcem spásy Bůh, spásou je pak dar Boží milosti, který se projevuje věčným životem a společenstvím s Bohem, které nepřichází až po smrti nebo po konečném vzkříšení, ale na němž spasení mají podíl již nyní... Každý člověk může tuto spásu, která je nabídnuta všem, přijmout, pokud uvěří v Krista a v Boží lásku v něm zjevenou."

+2/−6
18.9.2016 9:42

T31o87m22a45s 30S54l98u10k11a 8211640772206

Tak to prosím aplikuje u sebe, ne u těch, kteří ten váš infantilní morbidní křesťanský sadismus nesdílejí. Díky.

+5/0
18.9.2016 13:48

M44í90l23a 69K17ř16í95ž42e43k 4325676420619

Církem začala dávat při přijímání nějaké drogy, nebo jen tak úspěně vyplachuje mozky?

0/0
18.9.2016 15:52

T13o63m82a49s 75S18l45u82k89a 8921440402376

tenhle sadomasochismus je bohužel v jejich pohádkovém světě celkem normální

0/0
18.9.2016 17:17

A97n67n86a 66G24r43e34g30o72r65o57v69á 9101315418443

Přestaňte se dívat na Ordinaci v růžové zahradě a používejte mozek.

0/−1
17.9.2016 22:54

J87a64r54o13m67í51r 44M26a61t44ě55j42e37k 1536967773396

Úpěnlivě prosím redakci, aby si udělala pořádek v terminologii. Už jen nadpis a první věta jsou každé o něčem jiné... Stejně jako Německo.... Když chcete o něčem psát, tak si o tom aspoň něco přečtěte.... tenhle text je terminologická slátanina... promiňte...

+1/0
17.9.2016 22:46

A78l17e38š 54L76i18s34o18v40s39k97ý 9349798752862

Pohoda, klídek, lidi se utratí sami

+1/0
17.9.2016 22:34

P13a47v12l38i89n36a 68H56a32m70p15l78o87v90a 7921298679792

Je to lidske.

+1/−1
17.9.2016 22:10

A40n30n23a 13G89r21e56g30o94r36o22v46á 9901815688673

Já to úplně chápu. Dítě si pustilo televizi a z toho, uvidělo nějaké pokémony a požádalo o eutanázii. Kdo se má na to dívat?

0/−10
17.9.2016 21:48

T38o88m50á68š 87N12o20v60á15k 5834707389459

Pokus o vtip?

0/0
17.9.2016 21:57

J26a47r20o39s54l48a55v 73T10o56m90a81n 6696419410447

Hnus. Vražda.

+1/−11
17.9.2016 21:07

M85i78c33h20a29l 61T13o77m98i91n37s20k61ý 9971165497274

když dítě bude v obrovských bolestech umírat v poslední fázi nevyléčitelné nemoci. Vy by jste ho nechal?

0/0
17.9.2016 21:09

M83i77c88h12a16l 45T42o23m93i37n41s59k85ý 9271695777264

třeba umírat v bolestech týden?

0/0
17.9.2016 21:09

V28a14c47l28a26v 63M43e41d39e62k 5201442215125

kdyby jen týden, to může trvat měsíce

+2/0
17.9.2016 21:28

T50o51m63á85š 62V52e42l78č43o89v96s34k33ý 4713288239738

Bolest se dnes dá dobře řešit. O "eutanázii" nežádají lidé s fyzickou bolestí, ale lidé, kteří jsou sami. Zeptejte se na onkologii.

+1/0
18.9.2016 10:46

P67a42v45e78l 12L11a97š66t23o55v69k76a 4818319776813

Ať je to jak chce, stejně mi to rve srdce. Nedovedu si představit být tím rodičem. Snad se mi to připomene, až se budu rozčilovat nad ztvrdlým rohlíkem, otravným hmyzem, počasím nebo nějakou jinou neméně závažnou situací. Pořád tu jsou jiní, kteří řeší opravdové problémy.

+7/0
17.9.2016 20:38
Foto

B35r90o17n31i40s16l34a82v 48G69a56b31r90y39š 2712229261

To asi nejste sam. Ale pocit, ze dite neprozije plnohodnotny zivot, jelikoz charakter nemoci prakticky vylucuje jakoukoliv cinnost, je mnohem horsi.

A obecne - ma chut zit clovek, ktery je do konce zivota upoutan na luzko? Mozna ano. Ale pokud ne, nemeli bychom mu branit se svobodne rozhodnout ten zivot ukoncit.

+4/−1
17.9.2016 21:16

V88á52c12l74a33v 48Z49e65m28a49n 1965714126603

Každý by měl mít právo důstojně žít a každý by měl mít právo také důstojně zemřít...

+4/−2
17.9.2016 20:25

M68a28r52t97i79n 20S90v42o60b17o61d40a 2416538760752

Každý má právo na život, ale i důstojnou smrt. Zakazovat eutanazii je stejně nesmyslné jako zakazovat interrupce.

+10/−3
17.9.2016 19:20

J83a83n56a 60L92a77n74g17o12v51á 2675656210663

Taky jsem proti zákazu interupcí, ale s eutanázií bych to rozhodně nesrovnávala. Při interupci rozhoduje o plodu někdo cizí, při eutanázii rozhodujete sám o sobě.

+1/−5
17.9.2016 20:21

V37a21c46l19a87v 12M48e41d90e12k 5351552915935

Osobně jsem zastánce eutanázie - ale u dětí pod 12 si nejsem úplně jistý, jestli dokáží opravdu posoudit tu žádost. Ale zas na druhou stranu - umožnit bezbolestný odchod dospělým, a nevyléčitelné dítě nutit trpět ... hodně složité dilema.

+6/−3
17.9.2016 18:27

J23i92ř17í 94K87h52e64i22l 9256514660903

Je u toho nutný souhlas rodičů a posuzuje to nad to ještě komise.

+1/−2
17.9.2016 19:02

A53n45n95a 38G51r34e31g92o79r50o93v31á 9651735368513

Rodiče si teď můžou oddechnout.

0/0
17.9.2016 22:07

J91a54n 34T47o85d79o92r19o44v71i76č 9685111247952

Zaujala mě věta odpůrců "že na to člověk nemá právo, protože je jeho povinností vrátit společnosti co do něj investovala" Můžete mě vysvětlit jak těžce nemocný člověk upoutaný na lůžko, může něco ještě vrátit společnosti?

+27/0
17.9.2016 18:25

P93a52v96e58l 13V44ě62t59r10o34v97e24c 6716988842381

Nefandím eutanázii, ale argument, který uvádíte jako výrok (doslova "větu") jejích odpůrců je skutečně hloupý a neobhajitelný. Člověk ale není jen určitý ekonomický potenciál.

Já bych spíš jako problém viděl možnost zneužití eutanázie lidmi psychicky labilními či chcete-li nešťastnými či zneužití k likvidaci nepohodlných osob. Nutně při řešení každodenních problémů zdůrazňujeme přítomný okamžik, kdy se člověk skutečně může cítit zle nebo jako nešťastný, trpící nebo bez východiska, ovšem jak faktický stav jeho problémů tak i jejich prožívání se mohou změnit, v případě ukončení života se ale o tuto možnost či zkušenost ta osoba připravuje. Problém podle mne není tak jednoduchý, aby se k jeho posuzování vystačilo s jednou větou či stanoviskem.

+2/0
17.9.2016 19:10

H24o25a23n30g 69A26n29h 14B72i51n86h 8925790562619

Myslíš někoho kdo by nasimuloval např. rakovinu v posledním stádiu, protože je psychicky labilní a chce odejít ze světa?

+7/0
17.9.2016 19:51

T90o64m54a98s 78S68l25u33k16a 8391930332236

Tak jste si postavil oponenta a pak mu to pěkně naložil. Ta věta totiž není vše. Já se pozastavil nad některými prosazovaným "pravem" na sebevraždu pro každého kdykoli. Tedy explicitně i pro zcela zdravého člověka. A pod tím jsem napsal ať těm, co trpí, nikdo takový "zivot" nenutí. Čili pro možnost eutanazie jsem, ale také tvrdím, že pokud nikdo žádné problémy nemá, tak považuji za normální, když mu společnost v sebevraždě brání... Zdravého člověka to může zejtra přejít a být ještě rád. Proč ho prostě necháme se zabít jak se mu právě teď zachce? Tak až toho se týká ta věta.

0/0
18.9.2016 13:57

M86a64r31t20i58n 42Š62u52l87á93k 1356767320911

Je s podivem, že v podobném situaci nevolí kryoniku ani pacienti, kteří si ji finančně mohou dovolit.

0/0
17.9.2016 18:23

V84a61c57l68a79v 53M71e16d59e26k 5981162695975

proč by to dělali? Současné technologie neumí zmrazit buňky bez poškození. Problém, který žádný vědec ještě nedokázal vyřešit je, že voda v buňkách při zmrazení potrhá jejich obal.

+1/0
17.9.2016 18:29

M91a16r89t75i91n 15Š27u17l29á76k 1436467920181

O vitrifikaci jste slyšel ? Nehledě na to bude možné buňky nahradit nově naklonovanými.

0/0
17.9.2016 19:23

V13a69c29l31a55v 76M39e71d58e69k 5241792505795

jako že nahradit všechny buňky? To pak nemusíte nic mrazit, a vyrobit rovnou klod ;-D

moc to scifi žerete

+1/0
17.9.2016 19:33

J15a14r20o52m72í64r 60Š81r13á59m83e27k 3747776417802

Vitrifikace není sci-fi, skutečně funguje. Na kousky tkání.

(To jen pro úplnost, je třeba dávat si pozor na to, že i hloupý názor se může opírat o něco, co až taková hloupost není...)

0/0
17.9.2016 22:14

J34a43k59u62b 13M88a96r76k59v92a68r29t 9572303605222

V momentě kdy se dostanu do stavu nevyléčinelné nemoci je pro mě jen několik možností.... bohužel spousta lidí bude volit sebevraždu stylem skok pod vlak / auto, která ale psychicky ovlivní hlavně "viníka"....

Mluví se tu o PRÁVU na život, ne povinnosti...!!!!

+4/0
17.9.2016 17:48

M64a46g12d24a65l90e72n38a 57M31a66c69h46o38v11á 2613395766448

znám takový případ. Muž ukončil svůj život protože mu postupovala nevyléčitelná nemoc a nechtěl být na obtíž rodině, bezmocná troska z kdysi silného chlapa. Tak se z posledních sil pověsil. A našel ho jeho syn. Vědomí, že by měl možnost eutanásie by mu možná trošku prodloužilo život, ušetřilo kluka šoku a smutek celé rodiny a známých nad jeho děsným koncem. Byl to hodný chlap, měli jsme ho rádi.

+6/0
17.9.2016 20:16

M80i29c86h76a25e17l42a 91F79r94y40c33o82v97á 6716618382740

Tváříme se, že euthanasie je vymyšlenost moderní doby. Je to pravda?

Sestra mé babičky (nar. 1882) byla porodní bába. Vyprávěla, že se jí dvakrát v životě stalo, že po narození velmi těžce postiženého dítěte rodiče prosili, ať zavolá kněze, aby dítě pokřtil a pak ho dali k otevřenmu oknu, prý aby dušička volně odletěla a netrápilo se. Prostě se novorozeně nechávalo umřít a usnadňovalo se mu to chladem. V nouzi, když dítě umíralo, křtila prateta sama. To byly doba sklonku Rakouska-Uherska a hlavně první republika.

Moje maminka byla vystudovaná zdravotní sestra. První roky po škole pracovala na porodnici. Lékaři pro záchranu novorozenců tehdy (protoktorát, a pak ještě krátce po okupaci) dělali maximum, i když se jim o dnešních inkubátorech ani nesnilo, antibiotika nebyla .... Ale třikrát prý - na pokyn lékařů - se dítě nezachraňovalo, ale dalo se spát jen pod lehkou pokrývečkou k oknu, hlavně v zimě. Ano, vždy pokřtěné, tehdy v nouzi křtil i lékař nebo sestra. Prý to bylo tak, že při snaze o záchranu by to dítě jen o několik hodin, možná dní, déle trpělo, jejich postižení prý byla mimořádně těžká a v podstatě neslučitelná se životem. Byla to euthanasie? Nebyla, jen lékaři pro každé to dítě udělali nejméně co mohli, aby v klidu odešlo. Je ale mezi tímto a euthanasií nějaký faktický etický rozdíl? Kdo to rozsoudí a posoudí?

+8/0
17.9.2016 17:21

P26a25v43e69l 31V15ě81t32r37o40v31e90c 6166898802841

Jsme v diskusi, napíši názor. Je tu jeden nikoli nevýznamný rozdíl. Něco jiného je připustit smrt u neduživého dítěte neposkytnutím umělé pomoci a něco jiného je smrt uměle přivodit. Zemřeme jednou všichni a je třeba se s tím faktem vyrovnat, je otázkou kdy, zda a jak tento fakt urychlovat. Myslím, že život nevinného člověka je v evropské civilizaci vnímán jako hodnota a jako právo.

+3/0
17.9.2016 17:53

T79o91m76á68š 85N17o32v97á92k 5424267969839

A kdyz si to ten nevinny clovek sam preje?

+2/0
17.9.2016 17:55

P70a74v75e72l 85V22ě61t11r20o96v81e94c 6926788122701

No, jistě není v ničí moci ho hlídat tak, aby neudělal sebevraždu nebo aby si nedal něco píchnout. Záleží i na tom, zda si to přeje stále nebo v rozrušení mysli, zda je o něj dobře postaráno nebo se mu naznačuje, že by bylo lepší, kdyby nebyl, záleží na tom, co je motivací, zda např. zdravtní stav nebo nešťastná láska... (někdo by chtěl skočit do Vltavy, ale pak si to rozmyslí a řekne si co jsi to chtěl/a kvůli takový/mu udělat?).

Člověk je svobodný, ale myslím, že by měl vědět, že některá rozhodnutí učiní jen jednou.

+1/−1
17.9.2016 19:15

T87o88m50á52š 96N27o78v84á68k 5874197919449

Pokud se bavime o eutanazii, prosim netahejte sem nestastne lasky. Samozrejme, ze mam na mysli konecna stadia nemoci, kdy zbyvaji dny do smrti.

+1/0
17.9.2016 19:41

O76n88d87ř83e47j 65Z64e54m28a30n 5760294828699

Ano, jednou umřeme všichni, ale máme, me-li bychom mí i právo si zvolit Jak.

+1/−1
17.9.2016 18:14

P94a93v73e92l 37V30ě37t15r53o75v54e85c 6536948892131

Takovou možnost jako svobodný člověk máte, ovšem jen v případě, že chcete zemřít dříve, než přijde smrt přirozeně. Použijete ji jen jednou a je otázka zda při zdravé mysli a v klidu.

0/0
17.9.2016 19:17

J96a13n68a 66L43a18n92g21o54v23á 2465256690673

Já v tom rozdíl nevidím. Dnešní medicína a technika umořňuje přežít lidem, kteří by zemřeli, kdyby jim nebyla poskytnuta "umělá pomoc". Při životě se tak často udržuje někdo, kdo stejně nemá šanci. Kam stanovíte hranici oné "umělé pomoci"?

+2/0
17.9.2016 20:27

V72l33a24s57t83i90m94i94l 80P71e16v71n44ý 6228393615225

Lidé trpěli a umírali od dob, kdy byli lidé. Je naprosto hloupé a naivní si myslet že za ty desetitisíce let co tu jsme nikdy nikoho myšlenka euthanasie nenapadla. Koneckonců, Hippokrates ji zmiňuje ve své přísaze takže je celkem jasné že se tehdy prováděla.

+1/0
17.9.2016 20:19

P69a64v24e32l 73H59o26r36á85k 8101613475242

Také se Vám k článku zobrazuje reklama na "Uspání pejska u Vás doma - Přijedeme k Vám domu, aby mohl Váš pejsek odejít tam, kde to měl rád." ??

+6/0
17.9.2016 17:17

M82a22g45d84a 13K30a70t95z21o98v18á 9116321969598

Jo. Díky za upozornění, jinak reklamy přehlížím. Opravdu se zase jednou trefili k tématu.

0/−1
17.9.2016 18:05

T70o72m80á80š 92C11h76r60a54s45t98n72ý 2971304971893

Reklamy se generují dle "tématu článku", abychom mohli snáz naleznout to co nás zajímá...

0/0
17.9.2016 18:12

M42a57g65d88a 93K36a59t19z18o89v25á 9586641169308

Asi jo, opravdu je většinou přehlédnu. Někdy ale z toho vyjde nechtěné "kouzlo".

0/0
17.9.2016 18:26

T51o62m65á64š 22V28e80l53č22o15v60s89k48ý 4143568729748

reklamy se "generují" podle toho, co člověk na síti hledá

0/0
18.9.2016 10:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.