Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Synové svobody mašírovali nazí prérií, s radostí pálili vlastní chalupy

Stovky sabotáží a škody jdoucí do milionů dolarů. Útoky svérázné sekty s kořeny v carském Rusku dodnes představují jednu z nejpodivuhodnějších kapitol v dějinách Kanady. Příběh Synů svobody čtěte v dalším díle seriálu Sekty, kulty, mesiáši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A41l24e70š 29L60i41s94o43v81s64k86ý 9179118292682

Pokud by duchoborské ženy byly maldé a hezké, naprosto nic nemám proti jejich nahotě :-)

+3/−2
28.9.2016 22:17

D57a46n86i78e12l 17S79l44a43v27í47k 6647306454

Proč tak přízemně? Mládí a krása nejsou setrvalý stav.

0/0
30.9.2016 21:52

J46a91n 78S76k95ř11i16v50á50n49e86k 3226596206

Pro ty co tvrdí, že žádní Ukrajinci nikdy neexistovali https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BD%D1%86%D1%8B#/media/File:1918_Carte_Ethnographique_de_L%27Europe_Ukrainiens.jpg

a toto je na Ruské wikipedii.

0/0
28.9.2016 8:55

R46a79d55o32m27í62r 36J86a74h13n 6220334600782

Chlapci, dnes jste mě v diskusi níže zklamali. Stále nemám jasno, jestli jsou Ukrajinci Rusové nebo Rusové Ukrajinci.;-D

0/−1
27.9.2016 14:38

D37a11n23i75e73l 96S45l72a17v40í15k 6287626174

Rusové na základě čeho? Rv

+2/0
27.9.2016 17:14

T95o46m91á88š 57M68o96r63a70v24č47í67k 3187586273745

O tom ta diskuze nebyla. Tehdy to byli Rusove, jejichz potomci jsou ted Kanadane, Americane, Rusove, Ukrajinci.

+1/−4
2.10.2016 17:07

J63a72r49a 36R23a48n36k 1201476619741

Tak to i ve zdejsich muzeich, prisli dost hladovi a mnozi z vezeni, dnes se o nich uz nepise, pouze v novelach, ale znam par lidi, jejich predkove prisli jako "Doukhobor" je o nich dost knih a zajimave je i cteni na anglicke wiki.

0/0
18.10.2016 20:01

D73a71n25i27e98l 98S29l90a37v21í33k 6747916814

Psi štěkají, ale karavana jde dál.

0/0
27.9.2016 11:16

J73a40n 98V38e16r88n85e54r 8413767423776

A co tam mezi nimi dělají ty dcery?

+1/0
26.9.2016 15:11
Foto

L36u92d57ě20k 80F50u94x93a 9326900554957

Vyrábějí další syny, jako vždy;-)

+7/0
26.9.2016 17:21

J47i67ř87í 67J88í63l39e96k 8573532497

trochu mi to připomnělo: "„Nevidím jinou cestu než vypadnout z Evropské unie a tvrdě kontrolovat vlastní hranice. I za cenu, že o třetinu zchudneme,“

+5/−1
26.9.2016 12:24

J17i37ř80í 41E72u87l29e39r 5488849306726

Na obrázku je scéna jako z koncentráku.

+4/0
26.9.2016 10:30

D36a42n27i39e81l 78S96l58a81v83í12k 6897476104

Ani bych neřekl.

0/0
2.10.2016 11:14

J28a64r77o46s44l30a81v 53T49k82a98d18l32e16c 6136600176210

Zajímavé čtení. Ale lepší číst dva pány v diskuzi. Dle mně jsou to oba akademici a jenom se nemůžou shodnout na podstatných detailech...To je samý Dr.PhDr.CsC..

A WC mají na chodbě;-)

+3/−1
26.9.2016 10:03

B27ř94e61t34i71s34l57a27v 59Š94í66m32a 9354901932

Jaroslav Tkadlec

Zajímavé ctení, i výmena názoru tech dvou pánu. Pan Moravčík opet kecal a prekrucoval ukrajinskou historii, aby na jeho oblíbený národ nepadlo ani smítka neceho, co by nebylo úplne "kristálove cisté".

Druhý pán psal pravdu, stejne jsem se to ucil v dejepise v devadesátých létech, jiz se nelhalo jako za komunistu a jeste se nemlzilo jako nyní, kdy jistí fanatici vykládají historii tak, ze pokud je slavná, zaslouzili se Ukrajinci, pokud horsí, tak to zavinili jen Rusové, príp. Poláci, anebo prý Ukrajinci jeste ani neexistovali.:-)

+2/−2
26.9.2016 22:25

T71o68m63á61š 11M49o98r89a81v92č43í39k 3727566903545

1) Co se týče Ukrajiny, jsem zcela neutrální tak mi něco nevnucujte

2) Když tam tedy podle vás nežili ani Rusové ani Ukrajinci, tak kdo tam podle vás žil? K jaké etnicitě a národnosti se hlásili před 300 nebo 200 lety? Nikdo, opravdu nikdo mi tady na to neodpověděl. Jen pořád slyším, jak Ukrajinci to být nemůžou, protože si tak začali říkat až na konci 19. století (s čímž souhlasím) a ani Rusové to prý být nemohli (s čímž nesouhlasím, a ani historici). Kdo tam tedy žil a k čemu se hlásili? Je to opravdu tak těžké na to odpovědět místo neustálého omýlání jak ty mapy a tedy i já překrucujeme historii?

0/−1
3.10.2016 17:51

J31a76r89a 71R51a48n92k 1911526889271

Proc se neinformujete sam?

Doukhobors - The Canadian Encyclopedia

www.thecanadianencyclopedia.ca/en/article/doukhobors

Doukhobors are a sect of Russian dissenters, many of whom now live in western Canada. They are known for a radical pacifism which brought them notoriety during the ...

About The Doukhobors

usccdoukhobors.org/about.htm

About Doukhobors in Canada - A Doukhobor website with information about their history, culture and spiritual beliefs.

0/0
18.10.2016 20:06

J85á85n 26P57o18d24h60o46r49e97c 7156707273141

Tak nějak mi ta imigrace Duchoborců do Kanady připomíná dnešní "obohacování" Evropy, akorát bohužel v mnohem menším měřítku...

+2/−4
26.9.2016 9:18

M78a41r38t93i83n 70Z68i49k45m55u44n28d 7515335754701

Máte pravdu.

"Synové svobody tvořili jen nepatrnou část duchoborců, veřejnost však mezi jednotlivými frakcemi hnutí nerozlišovala. Útoky nahých teroristů představovaly pro média senzaci a situaci duchborců zhoršoval i všeobecný strach z komunismu, který z nich po Říjnové revoluci a především po druhé světové válce v očích Kanaďanů učinil potenciální bolševiky."

+10/0
26.9.2016 12:12

P18e22t32r 38B14í94l76e85k 7313587959545

Po sektě zbyly následky ve formě zničení diskuze u dvou dobrodeju. Díky.

+2/−1
26.9.2016 6:35

T14o32m71á28š 54M47o68r61a63v58č14í55k 3117466503705

To se omlouvám, jen mě opravdu zajímalo, proč se historikové a dobové mapy prý tak hrubě mýlí a v čem. A k čemu se tedy ti obyvatelé hlásili, když neexistovala Ukrajina a Ukrajinci. Tehdy si prostě říkali Rusové a netušili, zda jejich potomci budou Kanaďané, Američané v USA.....nebo Rusové na Ukrajině či Ukrajinci na Ukrajině.

0/−4
26.9.2016 10:25

J22a89r71a 36R69a78n88k 1921486879101

Ctete peclive:

Doukhobor - Wikipedia, the free encyclopedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Doukhobor

0/0
18.10.2016 20:04

J83a64n 51B72a35b74i24č44k22a 9833259733147

tak dva bezohlendí lidé dokáží zablokovat celou diskusi a převést ji na svoji soukromou kodespodenci s vyřizováním účtů. Místo, aby si vyměnili e maily a hádali se mezi sebou a neotravovali tím veřejnost

+2/−3
26.9.2016 4:33

H64o23n16z59a 17P75a37n66s54k15ý 3723412850680

Až jsou vlastně ftipní. Do češtiny se to blbě převádí, tak to napíšu anglicky: still better love story than twilight.

+1/0
26.9.2016 8:41

B83ř35e42t77i79s65l46a83v 96Š22í85m78a 9804861112

Jan Babička

Cím jste mel mít zablokovanou celou diskuzi, a proc byli ti dva lidé bezohlední, zakazovali vám psát nebo narizovali císt vsechny príspevky?;-D Sporu o historická fakta, související s clánkem, ríkáte soukromá korespondence s vyrizováním úctu?Velíte zdejsí diskuzi a rozhodujete, kdo si má vymenovat názory emailem?

Vycítal vám nekdo, ze jste zapleveloval diskuzi básnickami o Leninovi, a zcela mimo téma?

Nekteré diskuze mají treba 20x více príspevku nez tato. Clánek visel na hlavní stránce témer celý dnesní den, mohl jste toho vyuzít, a bez té údajné blokace.

Já jsem si cetl diskuzi se zájmem, protoze jsem s p. Moravčíkem mel jiz tu "čest"...a byl jsem rád, ze se ho zase ujal nekdo jiný a sdelil mu, jaké píse historické nesmysly. Také ten druhý diskutér prestal po nekolika príspevcích p. Moravčíkovi odpovídat, jako jsem to udelal pred casem i já, a svuj email bych mu nedal, i kdybyste se namáhal sebevíc!

+3/0
26.9.2016 22:09

T37o85m96á25š 67M71o55r71a39v84č71í60k 3427396583775

Zajimave, ze jsem se doted nedovedel, v cem je ten nesmysl. Jak si tehdy podle vas rikali Rusove na dnesni Ukrajine. Ano, psat, ze pisu nesmysly dokaze kazdy, ale napsat, jak to tedy podle vas bylo uz nedokazete?

+1/−1
2.10.2016 17:11

B40ř48e15t39i19s79l15a44v 17Š66í79m26a 9934731382

Nemám trpelivost pána, se kterým jste diskutoval, nastudujte si to sám...

+1/−1
3.10.2016 5:09

T94o50m65á26š 29M75o25r27a96v37č62í13k 3927186153145

Stačilo by jedno slovo. Už jste jich tady napsal stovky a nic k tématu.

0/−1
3.10.2016 17:53

T54o47m43á54š 39M74o56r91a57v80č61í17k 3107906393775

Omlouvám se ti Fialo. Jak jsem si mohl dovolit si napsat, že Montezuma byl Azték, když on to byl vlastně Mexičan, Hannibal byl Tunisan a zásadně ne Kartáginec, Caesar nebyl Říman, ale Ital, Chamurapi byl Iráčan a já pošetilý bych si myslel, že Babylóňan......;-) Omlouvám se ti i za všechny univerzity světa, zvlášť UK v Praze, kde mě pomýlili. Od teď budu Fialovsky korektní, aby ses už nemusel rozčilovat.

0/−2
26.9.2016 0:20

P65e56t75r 19F76i22a39l12a 9253306183123

Vidím, že neumíš ani oslovovat, a když už si tykáme, použiju tvůj styl, Moravčíku. Tvé výklady jsou vyloženě přihlouplé, argumentuješ zcela opačně, to ty jsi nechtěl uznávat národnost, ale motal do toho název státu!

Skutečně nezapřeš komunistickou výchovu, překrucovat a nechutně lhát. Předpokládám, že tě z Karlovy univerzity velice rychle vyhodili, pokud jsi mlel u zkoušky takové historické nesmysly.:-)

Odpověz konečně: Od kdy podle tebe existují Ukrajinci?

+1/−1
26.9.2016 0:34

T55o75m22á36š 12M62o34r78a60v28č97í30k 3927736673475

Na univerzitě jsem nemohl oponovat dobovým mapám. Jedině, kdyby tehdy autoři nějakým způsobem lhali. Proč osočuješ mě? Já jen předkládám tu historickou mapu. Proč neosočuješ tu mapu?

0/−1
26.9.2016 0:37

P23e17t27r 15F97i84a47l45a 9413946363423

Nemotej stále dohromady názvy států a národů.

Odpověz, od kdy podle tebe existují Ukrajinci?

+1/−1
26.9.2016 0:42

T18o40m38á18š 65M54o45r81a68v35č14í47k 3667606273465

Já je nepletu. Na jedné historické mapě je název útvaru a na druhé demografie. Ale to by sis je musel nejdřív otevřít a pak bys zjistil, že tady celou dobu oponuješ naprosto zbytečně.

0/−1
26.9.2016 0:46

P58e55t26r 12F53i90a88l18a 9133126133693

Neobtěžuj s mapami. Napsal jsi: "Vsak na uzemi dnesni Ukrajiny jsou Rusove, mluvi rusky a taky to patrilo carskemu Rusku. Jinak v te dobe zadni Ukrajinci neexistovali, v te oblasti zili jen Rusove, oblast byla Mala Rus a obyvatele (Malo)-rusove"....

Proto odpověz na otzku, od kdy existují Ukrajinci!Na nic více se tě neptám!

+2/−1
26.9.2016 1:05

P37e75t93r 17F35i91a69l29a 9883886633483

otázku

0/0
26.9.2016 1:06

T37o85m77á86š 12M79o48r47a67v11č86í85k 3777346873265

1) Na území dnešní Ukrajiny jsou Rusové, to snad ví dnes každý, dokonce ti tady můžu vypsat celou demografii

2) Ano, ti Rusové mluví rusky, ale i spousta Ukrajinců mluví rusky....můžu ti Rusy žijící na Ukrajině a Ukrajince, kteří mluví rusky dokonce představit pokud mi nevěříš.

3) To, že to v té době patřilo carovi máš nejen v článku ale taky v historických mapách, které jsem postoval

0/0
26.9.2016 1:09

T51o30m15á63š 50M75o53r92a40v95č21í73k 3897976563685

4) Pokud nevíš, že existovala Malá Rus, podívej se do dobových map anebo si zajdi na univerzitu za nějakým historikem.

5) Jak souvisí tvá otázka s tím, o čem se tady bavíme?

0/0
26.9.2016 1:10

T91o76m73á67š 23M11o15r33a63v65č12í36k 3877186383115

Když už nevěříš dobovým mapám a historikům, opravdu si myslíš, že si například Rurikovci říkali Ukrajinci? Vždyť to musí být směšné i tobě, pokud tady ze sebe neděláš blázna;-D

0/−1
26.9.2016 1:14

T14o52m76á68š 83M10o97r61a42v84č56í15k 3677736563695

Пономарьов А. П. Етнічність та етнічна історія України: Курс лекцій.—К.: Либідь, 1996.— 272 с.: іл. І8ВМ 5-325-00615-0

Jinak k tvé otázce ohledně Ukrajinců, Ukrajinci si tak začali říkat až v době nacionalismu, což mám podpořené citací, abys mohl místo mě osočovat tu vědeckou práci a ne mě;-) Tudíž podle té vědecké práce ne na přelomu 17./18. století.....to si opravdu všichni mysleli, že jsou sami Rusové.

0/0
26.9.2016 1:47

T53o27m92á11š 59M30o13r50a25v81č98í83k 3727266143325

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Empire#/media/File:Russia_ethnic.JPG

https://en.wikipedia.org/wiki/File:1904_Map_showing_Little_Russia_and_South_Russia.pdf

0/0
26.9.2016 0:39

J66a20r69a 47R30a87n84k 1901786229341

The origin of the Doukhobor movement dates to the 17th- and 18th-century Russian Empire. Believing in God's presence in every human being, these people concluded that clergy and formal rituals were unnecessary. They rejected the secular government, the Russian Orthodox priests, icons, and all church ritual, holding that the Bible was the supreme source of divine revelation. They believed in the divinity of Jesus. Their practices and emphasis on individual interpretation as well as opposition to the government and church, provoked antagonism from the government and the established Russian Orthodox church. In 1734 the government issued an edict against ikonobortsy (Iconoclasts).[6][page needed]

Siluan (Silvan) Kolesnikov (Russian: Силуан Колесников) was the first known Doukhobor leader, active 1755–75. He came from the village of Nikolskoye in Yekaterinoslav Governorate in what is today south-central Ukraine.[6][page needed] He was thought to be a well-read person, familiar with the works of Western mystics such as Karl von Eckartshausen and Louis Claude de Saint-Martin

0/0
18.10.2016 20:12

O37t53a 98K64i89n19c 6429818692246

Asi by byla tato diskuze o mnoho kratší, kdyby se v ní navzájem neuráželi pánové Fiala a Moravčík.

+2/−1
26.9.2016 0:11

P37e50t82r 48J35a52r12o10š23e87k 7254791

Ještě aby to nebyli Putinovo předci.

0/−1
25.9.2016 22:16

P34e47t57r 13F19i48a65l42a 9113326473943

Umíte číst, pane Jaroušku? Ti borci jsou z Ukrajiny.;-D

+3/−1
25.9.2016 22:43

D75a95n25i26e19l 74R40e43i43c17h39e68l 6868975947442

Ono něco jako Ukrajina existovalo? Pod tíhou prokremelských diskutujících jsem nabyl dojmu, že se jedná o uměle vytvořený útvar,který je záhodno ideálně celý anektovat.

+3/−3
25.9.2016 22:52

P82e90t64r 33F19i56a29l60a 9163866983923

Proč ze sebe chcete dělat primitiva? ;-D

Ono před sto lety a dříve bylo něco jako Slovensko? A přesto Slováci existovali....

Ukrajina je skutečně umělý útvar, ne proto, že by Ukrajinci neexistovali, ale proto, že se jejich kdysi maličké území rozrostlo asi 10 x přidáním obrovských území s jiným etnikem, ze kterého navíc chtějí dělat Ukrajince, a přitom velká část i těch etnických Ukrajinců má jako rodný jazyk ruštinu anebo mluví suržykem. Pořádně ukrajinsky hovoří především ti, kterým byla ukrajinština vnucena, např. dosídlenci dřívějšího polského území, ze kterého byli odsunuti Poláci ... anebo dřívějšího čsl. území, kde jsou násilně poukrajinšťováni Rusíni.

Mimochodem, pokud máte vědomosti pouze od nějakých diskutujících, tak se nedivte, že máte mezery ve vzdělání. A ještě se možná cítíte IN, když se váš světonázor skládá z toho, že lidé jsou povinně buď ukrajinofilové nebo rusofilové.;-D

+5/−2
25.9.2016 23:10

T26o37m22á15š 13M87o72r39a37v84č90í48k 3567806463265

Ano, Slováci skutečně existovali a dokonce to o sobě věděli, dokonce je to i v dobových demografických mapách, ale v tomto případě si ti vaši domnělí Ukrajinci v té době o sobě mysleli, že jsou Rusové. Dokonce i tehdejší demografové (viz stokrát postavené mé mapy) je označují za Rusy. A právě proto je tento příměr nesmysl.

0/0
26.9.2016 1:25

T18o88m26á20š 53M30o59r20a67v24č85í28k 3757636203325

http://www.lib.utexas.edu/maps/historical/shepherd/austria_hungary_1911.jpg

0/0
26.9.2016 1:53

T74o47m27á16š 93M34o65r97a34v65č17í96k 3987256753375

Tohle je ještě lepší mapa

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/Ethnographic_map_of_austrian_monarchy_czoernig_1855.jpg

0/0
26.9.2016 1:57

T20o12m52á27š 69M87o49r94a77v12č46í88k 3117546623725

To je jakobyste napsal, ze Marobud pochazel z Ceskoslovenske socialisticke republiky nebo z Rakouska-Uherska. Ti borci proste byli Rusove ci Malorusove z carskeho Ruska.

0/−2
25.9.2016 23:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.