Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Téměř desetina Češek zažila znásilnění. Největší nebezpečí číhá doma

Více než třetina Češek se stala obětí nějaké formy sexuálního obtěžování a téměř desetina zažila přímo znásilnění. Vyplývá to z průzkumu agentury Focus mezi více než dvěma tisíci respondenty. Dvě třetiny znásilnění se přitom odehrají doma a pachatelem bývá někdo z blízkého okolí oběti, mnohdy partner nebo příbuzný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29a36v79e90l 22T94e57s14a93ř96í48k 6680603480385

Jo, jo heterosexuální rodina je pro každé dítě "strašlivým" nebezpečím, v bezpečí je jen chlapeček ve "zdravé a normální rodině" dvou homosexuálů, kteří se rozhodli že si budou hrát na tatínka a maminku. :-/ Tedy takto se nám to snaží dneska namluvit.

Opak je pravdou, v normální hetero rodině je vždycky jen jeden muž, který když je psychopat může teoreticky ohrozit dívku, a ta má vždycky ještě možnost hledat pomoc u matky, ve "zdravé" homo "rodině" je toto nebezpečí pro chlapce na 2x násobku a dítě nemá šanci hledat pomoc u nikoho.

Dávat homosexuálům možnost adoptovat chlapce by byl nezodpovědný hazard.

+1/−1
19.9.2016 16:40

J21a38n 83Z59e65m97a94n 6716837401121

To bych chtěl tedy podrobně vidět metodiku průzkumu, který došel k takovýmto výsledkům.

+1/0
16.9.2016 0:25

L90u66k88á94š 35B58e98n43d37a 4447453603272

Já ji chtěl vidět taky, ale přímo na stránkách té agentury sem našel jenom článek k té metodice. Asi pro příště už budu ignorovat články médií, kde nebude odkaz na primární data.

Protože minimálně musí být nějaká systematický chyba metody, kterou použily a to média neuvádějí jenom u politických průzkumů a to jenom někdy.

0/0
17.9.2016 11:37

M54a67r43t44i83n 58B17i82t86t91n88e20r 4152106336645

Ve zdejší diskuzi jsem si i díky paní Bendové zpřesnil názor na to, co vše je znásilnění. Pořád jsem tomu ale nějak nemohl uvěřit, tak jsem trochu hledal.

Pokud je znásilnění v dnešním pojetí toto, tak se nedivím, že téměř každá desátá žena byla znásilněna:

http://www.denik.cz/z_domova/pejskar-sahal-na-divku-u-koni-hrozi-mu-trest-za-znasilneni-20150306-430m.html

+1/0
15.9.2016 20:28

J95i59ř20í 44J66í46l15e11k 8233192607

protože hrozí?:-P

0/0
15.9.2016 22:55

M14a11r76t92i32n 42B44i53t36t37n48e56r 4522536176795

Jistě, ale

1. ta statistika nepracuje s počtem odsouzených znásilnění, ale s počtem subjektivně vnímaných znásilnění. To, kolik z těch znásilnění by bylo skutečně odsouzeno, kdyby byla nahlášena, ta statistika neřeší.

2. Ten muž byl za to znásilnění odsouzen, včetně odškodného 163 000 pro rodinu oběti. Tedy sáhnutí na prsa přes látku a přes elektrický ohradník může být podle soudu znásilnění a již za to i padl verdikt.

http://havlickobrodsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/sahat-na-divku-od-koni-pejskar-nemel-dostal-trest-za-znasilneni-20150415.html

+1/0
16.9.2016 3:44

T95e16r25e53z97a 19H71a47j84k50o81v63a 5177622424310

Znasilneni nema zena vnimat subjektivne?

Podle toho clanku ten 56 lety muz je peknej k.....

0/−1
19.9.2016 8:08

T73e96r12e81z19a 98H66a77j69k56o96v36a 5567132674900

Kdyby to udelal Arab nebo jiny migrant, tak zesilite vztekem, co si to dovoluje.

0/0
19.9.2016 8:11
Foto

J58a66n 18B94r97a65u62n 1938388383175

Dofám, že naslinili.

0/0
15.9.2016 18:25

P81a59v79e45l 72M94o26r81a54v50e35c 3692969492468

My se tady bojíme migrantů že nám znásilní ženy, a přitom sami jako národ pácháme stejná zvěrstva běžně, a nikomu to zřejmě nevadí?

V čem jsme tedy lepší???

+3/−4
15.9.2016 17:12

T82o51m22á45š 90K80u81t90á15l50e54k 5474336178448

Jednoduše proto, že to není kulturně zakořeněné jako přijatelné chování a tudíž to vadí.

0/0
15.9.2016 17:16

P18a53v79e90l 83M27o88r20a33v41e40c 3302239502338

Tudíž to vadí - no desetině mužů asi ne, když to dělají. Plus řadě lidí okolo co o tom ví a nehlásí to..

Obecně máte pravdu, ale ta procenta jsou dosti smutná..

(a u muslimů taky každý muslim neznásilňuje ženy)

+2/−2
15.9.2016 19:25
Foto

E95v21a 54P60a81l21l80o92t47t36o 6988680747934

Šmarjá panno v létě, nedezinterpretujte ty čísla, vždyť vy ty chlapy kreslíte úplně v černých barvách! :-)

Muži jsou převážně báječní a fakt z toho výzkumu nevyplývá, že desetina mužů je násilníky. Je to dramaticky menší procento...

Když dá Franta facku 99 lidem, bude mít s fackováním zkušenost 99% lidí, ale jen 1% z nich bude násilníkem.. chápete?

+1/0
15.9.2016 22:29

J28i56ř91í 73J19í42l80e88k 8153642297

ono to vadí i tam

0/0
15.9.2016 22:55

H92a40k88i13m 60A60m68d50o80u54n42i 6911725354336

V obou kulturách si někteří muži na ty, které "si o to říkají", dovolují.

Proto se v zemích s muslimskou kulturou nenosí krátké šaty a hluboké výstřihy.

0/−1
18.9.2016 8:23

T36e59r42e64z83a 58H24a25j14k84o47v55a 5137172514160

RvRvRvRv

Vam proste nikdy nedojde, ze si o to zeny nerikaji. Takova myslenka,, muze vzniknout jen v nemocnem mozku. ;-O;-O;-O

0/0
19.9.2016 8:13

H16a88k40i87m 79A91m89d86o74u40n27i 6921495854646

Psal jsem jednoznacene, ze si to tak interpretuji "nekteri muzi".

Ja si v zadnem pripade nemyslim, ze si clovek za svou hloupost muze.

A navic jsem chtel hlavne poukazat na to, ze v rozdilnych kulturach je stejne chovani, obleceni atd. interpretovano jinak.

Snazim se zde prispivat srozumitelne, zda se mi ale, ze se mi to nejak moc nedari.

0/0
19.9.2016 8:47

J29e48s84i16c31a 56M50i79ň70o78v24s84k28á 5229147642425

Zdravím Vás,

zvědavost mi nedala anakoukla jsem do diskuze. Nečetla jsem ji celou, přesto jsem si udělala dobrépovědomí o tom, co tento článek vyvolává v druhých. Osobně si myslím, že jevýzkum od agentury Focus, který zadala Persefona, přínosná v několika směrech.Každopádně jsem ráda, že vyvolal, a snad i do budoucna vyvolá, zájem, rozvířídiskuzi, pozitivní i negativní.

Protože to vnímám jakosprávnou věc, rozhodla jsem se zapojit i já. V minulosti jsem narazila naněkolik osob, které mi byly schopny do očí tvrdit nepravdy typu: "V rodiněnásilí neexistuje"; Vlastní rodiče děti nikdy netýrají,nezneužívají..." apod. Vnímám ono společenské tabu, které ovlivňuje i to, žeženy či muži mlčí o svých negativních zážitcích, které jsou spojeny sesexuálním či domácím násilím. Najednou by byli konfrontováni s předsudkyspolečnosti, s nedůvěrou... Rozhodla jsem se vystoupit z anonymity, protože mě užpolopravdy, předsudky a pomyslné zavírání očí některých lidí přestalo bavit.Podle mne je pro pochopení potřeba, aby se k tématu vyjádřil nejen odborník,ale i člověk, který takovou zkušenost měl.

Ač jsem zde v diskuzinašla dost příspěvků, ke kterým bych chtěla něco říct, vyjádřím se jen k těm, kterénaráží přímo na mou osobu:

"Jan Valenta: Hlavne je zajimave, ze Jesice je (prinejmensim) 32 let, coz znamena roknarozeni 1984 a nize. Dovolim si pochybovat, ze za socialismu bylo moznepojmenovat dite "Jesika"." - Pane Valento, původnějsem v rodném listu měla jiné jméno. Jméno Jesika jsem si před 10 lety samapřidala do svého jména u příležitosti, kdy jsem na matrice měnila i svépříjmení. Takže ano, skutečně se jmenuji Jesika a je mi 32 let.

"Tomáš Holek:Kdo platí tuto propagandu ? Články jako "Znásilnil mne táta","Největší nebezpečí číhá doma" jsou tendenční... " - Pane Holek, abychse přiznala, mě se také nezamlouvají nadpisy, které zmiňujete. Nicméně simyslím, že snad působí tendenčně právě proto, že se najde málo lidí, které stím vyjdou veřejně.

Děkuji za pozornost. JM

+8/−1
15.9.2016 15:01

R39o48s36t12i42s46l52a43v 69C54a88h53a 8405301750272

Ad Jesika - proc ne? My meli v tanecnich slecnu jmenu Giovanna...

0/0
15.9.2016 15:21

T29o27m17á28š 11V30l58k 4653196699190

Odpusštění je ta nejsvobodnější věc co by jste měla udělat. A to lze jen skrze Ježíše Krista. Proč vám to píši ? Celé je to o neodpuštění:-(

0/−3
15.9.2016 15:41

R65o16s70t73i70s75l84a63v 11J59a61n86d12a 5429719606120

Tak to jsem tedy silně zvědavý, kde tam vidíte neodpuštění.

+1/0
15.9.2016 16:25

M60a36r39t58i48n 66B97i94t96t46n40e19r 4882706926715

Tomu, že třetina Češek se stala obětí sexuálního obtěžování bych věřil. Jde o šířku definice a sám jsem kolem sebe viděl případy toho, co by šlo brát jako sexuální obtěžování celkem často, v době kdy jsem chodil na diskotéky a podobně.

Ostatně myslím, že mnohem víc než třetina mužů někdy zažila fyzické napadení (podstatná část už v dětství) nebo víc než třetina lidí někdy zažila obtěžování obecně (tedy nejen sexuální). A drtivá většina tohoto se také nehlásí a nevyšetřuje.

U toho znásilnění jsem na rozpacích. Je to obrovské číslo a znásilnění je přitom už celkem vážný trestný čin, který se nedá spáchat jen tak "mezi řečí", jako u obtěžování. Nějak se to neumím představit.

+1/0
15.9.2016 14:01

T36o86m36á97š 80T28a76t54í66č73e67k 5670402140858

No, co si budem vykládat. Když se zeptá ta správná zaměstnankyně ziskovky těmi správnými slovy a tím správným hlasem, tak řekne každá druhá rozvedená ženská, že byla soustavně znásilňována. :-/

0/−4
15.9.2016 14:46

R39o68s56t14i81s39l60a27v 49J72a78n73d39a 5549549226880

To je super, jak vysoké mínění máte o ženách...

A když i Weiss říká, že jsou hlášena cca 3% znásilnění, tak to bude taky nějaká nezisková masáž, co?

O velmi vysoké latentní kriminalitě svědčí pouze nepatrné množství případů násilného sexu oznámených polii (celkem 3%).

Sexuologie - Petr Weiss a kolektiv, str. 473.

+2/0
15.9.2016 14:58

M68a24r74t54i44n 62B30i42t59t84n90e73r 4982396636915

Když nad tím přemýšlím, tak jediné co mně napadá a co by to mohlo vysvětlovat (tak abych nemusel přehodnotit celkově četnost těchto jevů), je možná velká četnost znásilnění v "šedé zóně".

Když dám jako příklad napadení (kolem kterého není tolik emocí, tak snad to půjde lépe). Kdekdo může říct, že byl napaden. Ale v praxi, kdyby lidé hlásili všechny případy, kdy je někdo napadl, tak by se nejspíš ukázalo, že soudy prostě nejsou ochotny vše jako trestný čin brát. Lidé to sice cítí tak, že byli napadeni, ale z pohledu svědků to mohla být spíš "rvačka", mohlo by to být brané, že ten střet vyprovokovali oba, případně, že to sice napadení bylo, ale jen v tak lehké formě, že za to není možno někoho odsoudit (i kdyby se pachatel snažil říkat skutečně pravdu, jak ji vnímá on), případně by velmi často nebyly důkazy. Takže i kdyby byla hlášena naprosto všechna napadení, tak by to neznamenalo, že by bylo nějak extra víc odsouzených násilníků.

Otázka je, zda to nemůže být podobně i u část znásilnění, že sice dotyčný / dotyčná to vnímá zpětně tak, že to bylo vlastně znásilnění, ale i kdyby to bylo nahlášeno, tak to soud nejspíš neodsoudí. A tedy jde o to, zda to byla znásilnění dle subjektivního pocitu a nebo znásilnění dle právní kvalifikace - tedy kdyby to bylo vše nahlášeno a pachatel by byl vždy známý a byly by všechny důkazy, stačilo by to na odsouzení za znásilnění ve všech případech? Bylo to skutečně znásilnění jako neodhalený kriminální čin?

0/0
15.9.2016 15:55

V59e10n49d41a 65B21e41n75d68o86v34á 4112537467

ale jste si vědom, že znásilnění není jen koitální/ orální/ anální styk, ale také třeba prstění či hlazení intimních partií/ líbání prsou apod.?

+1/0
15.9.2016 16:00

M10a21r61t77i98n 26B38i40t94t16n35e71r 4312546686535

Aha. To jsem v úvahu nebral. Pokud je znásilnění třeba i nechtěné hlazení nebo osahávání prsou, tak to beru. Toho jsem kolem sebe viděl po diskotékách a různě na táborech a podobně dost v době mládí.

0/0
15.9.2016 16:11

V49e42n25d80a 78B53e14n79d33o56v81á 4972857567

no to právě ne....třeba osahávání prsou před šaty nebo plácnutí po zadku ne...musí tam být určitá intenzita (třeba opravdu dotýkání se ženského pohl. ústrojí naostro nebo u těch prsou tuším že nestačí ani dotyk naostro ale musí být sání, líbání atd) a taky tam musí být úmysl sex. uspokojení...

ale samotné se mi stalo, že mi na zábavě kdysi muž (neznámý) sáhl do mezinoží přes jeany, a teda příjemné to nebylo...některé chování lidí je nepochopitelné....naštěstí je to ojedinělá záležitost

+2/0
15.9.2016 16:19

M37a29r87t22i83n 79B21i30t40t47n62e29r 4152436166925

Ale tam je pak přesně otázka, zda to, že kluk chytne holku v opilosti za prsa zezadu a ona se chvíli brání a kope okolo sebe, pak se otočí a vrazí mu facku a vynadá mu a druhý den už jsou zase "kamarádi" dá brát jako znásilnění - trestný čin s odnětím svobody na dvě léta až osm let.

0/−1
15.9.2016 16:13

V88e86n17d25a 47B91e85n71d67o55v16á 4812547517

to není znásilnění. ale pokud by jí chytil zezadu a zajel jí rukou pod kalhotky bez jejího souhlasu a dotýkal se intimních partií (vně nebo vnitřně), znásilnění to je. podle mě ale zcela správně, nevím komu je příjemné osahávání nahých intim partií od člověka, od kterého nechcete...a taky žádný NORMÁLNÍ chlap tohle neudělá ženě, co nechce....

+2/0
15.9.2016 16:23

M43a39r54t47i77n 16B83i19t69t87n41e29r 4122766286595

Tam je trochu problém, že ta definice jako taková, nezohledňuje celkovou situaci, takže to je pak na soudu. Ale pokud je to statisticky, tak se to zohlední jen podle definice - případně zde podle subjektivního pocitu té ženy u statistiky.

Dám příklad. Vím, že absurdní a okrajový, ale mám zkušenost, že když dám méně vyhraněné příklady, lidé se pak chytají drobností a není z toho vidět ten princip.

Na diskotékách jsou občas tanečnice nahoře bez a občas i nějaká ta odvážnější show nebo tanec u tyče, kdy žena na sobě nic nemá. Dotýkat se takové ženy je samozřejmě zakázané, ale stejně se za noc občas najde nějaký opilý blbec rozdychtěný tancem a blízkostí té ženy, který se pokusí si sáhnout a leckdy se to i podaří.

Takovému nevychovanci hrozí zásah pořadatelů (který přijde obvykle celkem rychle). Přesto i v případě, že by se mu podařilo třeba dostat se prsty dovnitř, bych byl velmi na pochybách, zda to kvalifikovat jako znásilnění a třeba poslat dotyčného do vězení nebo mu zajistit škraloup v trestním rejstříku (a tedy případnou ztrátu zaměstnání...). Byť dle definice to znásilnění je a samozřejmě asi nikdo nezpochybňuje, že žena má právo být oblečená jak chce a pohybovat se jak chce (tedy i nahá eroticky tančit uprostřed davu opilých a rozjařených lidí) a nikdo nemá právo toho zneužívat.

0/0
15.9.2016 17:07

V47e70n72d39a 67B94e89n69d19o45v42á 4252547377

Žádný takový judikát jsem nikdy nečetla, nevím...ale řekla bych, že by se v konkrétním případě posuzovalo chování před a po- např. projev nesouhlasu a snaha pokračovat v jednání atd....

ono obecně veřejné domy jako takové jsou nelegální, pokud by někde měli striptérky, kterým můžete lézt pod kalhotky- dle mě je to kuplířství- takže se takový případ nikdy k soudu nedostane, to si provozovatel u slečen vyjedná....

+3/0
15.9.2016 17:12

M72a39r74t87i13n 32B74i66t64t10n19e79r 4262296836285

Psal jsem záměrně o show na diskotéce - veřejně přístupném místě, kde je předem stanoveno, že osahávat slečny je zakázáno. Ale myslím, že to jsou +- detaily.

Jinak ke znásilněním prostitutek dochází také a to docela často (z toho mála co vím). Hlášeno to obvykle není.

Děkuji za diskuzi.

0/0
15.9.2016 17:31

V88e18n53d18a 17B45e18n25d83o47v49á 4832387427

aha, přehlédla jsem, že jde o disko, nějak jsem operovala se strip barem či kabaretem (kde asi všichni tušíme, že nejde jen o striptýz,...) tak to podle mě by jako znásilnění bráno bylo, ale víte jak, dost záleží na konkrétní situaci a na soudci, který to bude soudit....protože třeba co jsem slyšela, pokud jde o sex. pracovnice (a dle některých konzervativnějších jistě i o go-go tanečnice), existuje dost předsudků...i když by na posuzování toho činu neměla mít vliv ani profese ani předchozí sex. život atd.

ale pokud jde vyloženě o případ- tančím za peníze na disko a přijde chlap a sáhne mi pod kalhotky na intimní partie bez mého souhlasu - znásilnění to dozajista je..

0/0
15.9.2016 17:44

V72l67a63s42t25i12m53i23l 73H94a83l79b16i72c30h 8873785706858

Taky mě jednou jedna znásilnila a žádné trvalé následky z toho nemám.

0/−1
15.9.2016 16:46

V89l55a34s70t46i30m37i30l 59H14a65l82b89i38c31h 8373505256838

Venda má zřejmě zkušenosti.

0/0
15.9.2016 17:01

M13a80r74t75i44n 58B33i36t38t45n93e94r 4682776976475

Ještě jak jsem nad tím tak přemýšlel. Znám osobně 5 žen, které se mi svěřily s tím, že byly znásilněné nebo že u nich došlo k pokusu o znásilnění. Přitom šlo o svou povahou dost odlišné činy.

- brutální, perverzní znásilnění s těžkým ublížením na zdraví od nebezpečného magora, před kterým dotyčná utekla přes celou ČR

- pokus o znásilnění ve vchodu do domu, kdy pachatel nedosáhl erekce

- takové "polo znásilnění" bývalým - nátlak spojený s vydíráním a psychickou manipulací

- "polo znásilnění" - zneužití stavu navozeného něčím jako holotropní dýchání a sugesce nebo hypnóza jakýmsi šarlatánem, kdy souhlas byl dán jen s lehčími erotickými praktikami

- sex s nezletilou (nebyla to první zkušenost, bylo to v nevědomosti, ale právně by to možná bylo znásilnění, protože jako nezletilá nemohla dát souhlas).

U dvou dalších žen jsem měl podezření, že se jim to možná někdy stalo v rodině a podobně (divné vztahy s otčímem). A pak pravděpodobné znásilnění v dětství jednoho mého kamaráda. A pak vím ještě tak o dvou až o třech sexuálních zážitcích kamarádek, které to zpětně měly tendenci popisovat jako znásilnění (nepřel jsem se), i když z toho vyprávění to tak já osobně nevidím (hrozba, že někdo půjde pěšky, pokud nebude sex, to mi nepřipadá jako znásilnění ani když prší).

To je svým způsobem docela dost.

0/0
15.9.2016 16:09

R86o47s95t27i21s87l80a92v 18J17a21n93d51a 5849459786720

Já to chápu, a může to určitě mít roli, ale i Weiss velmi explicitně píše o sexuálním násilí. IMHO lze mít za to, že většina z toho, co je v těch statistikách za znásilnění považováno, je opravdu znásilnění, ale sám jsem ty průzkumy samozřejmě nedělal.

Ale je jasné, že i znásilnění co by přečinu (trestného činu) může být vícero na více úrovních - od krátkého nátlaku, který nevyústí v sex (případ, který jsem teď viděl, popisoval to, že se syn majitele zavřel v kuchyňce s pracovnicí, přitiskl ji k pultu a začal ji osahávat na prsech a v rozkroku, ale ta žena se ubránila a celá akce trvala jen několik minut) jako řekněme lehkou verzi znásilnění (za kterou ale stále jde trestat - tu ženu pak léčili s PTS) až po hrubé znásilnění včetně koitu a zranění.

Z mého pohledu to všechno znásilnění je, byť samozřejmě ne na stejné úrovni.

+3/0
15.9.2016 16:33

T94o67m14á25š 78T88a22t22í92č97e84k 5640192960158

Nemám o ženách mínění vysoké ani nízké. Odpovídají realitě.

0/0
15.9.2016 17:32

T90e89r44e88z53a 96H71a25j10k80o67v36a 5467392844530

Tohle jste sesmolil pod clanek o znasilneni? Rv

0/0
19.9.2016 8:30

T10o25m32á72š 19T93a32t17í58č83e14k 5280882950388

Toto není článek o znásilnění, ale o průzkumu provedeném agenturou Focus na objednávku neziskové organizace Persefona. :-P

0/0
19.9.2016 16:11

T98o20m15á12š 60H50o56l34e75k 5335520141447

Kdo platí tuto propagandu ? Články jako "Znásilnil mne táta", "Největší nebezpečí číhá doma" jsou tendenční. Seriózní průzkumu ukazují, že nejvíce sexuálního obtěžování dívek je ze strany partnerů matek, kteří žijí s dívkami ze společné domácnosti. A je to i logické, protože se jedná u cizího člověka. U rodinných příslušníku funguje tabu a vědomí, že toto se prostě nedělá. A pokud to někdo dělá tak je to úchyl, který by se měl léčit. Ale toto jsou marginální záležitosti a ty procenta jsou nadhodnocena i kvůli falešným obviněním zhrzených žen po rozvodu. Procento sexuálního obtěžování ze strany partnerů matek je mnoho násobně vyšší.

+6/−1
15.9.2016 12:31

R21o61s74t82i17s54l83a49v 85J33a94n96d67a 5369399696910

Tak partner bude asi nejčastější kategorie, i statisticky. Nemyslím, že by článek nějak naznačoval, že většina znásilnění jde ze strany rodičů, to by byla opravdu blbost.

+1/0
15.9.2016 12:38

R52o35s13t51i67s26l40a36v 33J13a52n89d56a 5499669896860

Ještě jednou a lépe: nejčastější znásilnění je ze strany současného nebo bývalého partnera, pak ze strany známého / kamaráda, pak jsou cizí osoby, a teprve na posledním místě jsou příbuzní (cca 2%). Ale nemyslím, že by článek nějak naznačoval, že vedou otcové, nic takového jsem tam nenašel.

https://www.rainn.org/statistics/perpetrators-sexual-violence

+3/0
15.9.2016 12:48

K95a95r18i31n 21L44i21l87l22j85e19g14r92e23n 5267646826792

Jen v Česku je každý rok znásilněno přes 7 tisíc žen, ale jen 2% pachatelů soudy potrestají. Lidé přitom mají dojem, že se tyto činy počítají jen v řádu stovek a potrestán je až každý druhý. Z výzkumu, který provedla roce 2015 pro Amnesty International agentura Fokus v rámci kampaně ,,Stop násilí na ženách“ vyplývá, že většina obyvatel má o znásilnění zcela zkreslené představy. Většina respondentů se například domnívá, že násilníkem je nejčastěji neznámý pachatel, který si oběť vybere náhodně. Ve skutečnosti je neznámá osoba pachatelem jen v cca 20% případů - násilí páchá ve většině případů člověk, kterého oběť zná (partner, bývalý partner, příbuzný, kamarád, kolega...). I z tohoto důvodu 9 z 10 případů znásilnění žena, která ho prodělala, vůbec nenahlásí. Průzkum zjišťoval i názor lidí na to, zda je žena za určitých okolností za znásilnění spoluzodpovědná - pokud je například opilá, prochází sama opuštěným místem nebo se vyzývavě obléká. “Ano” odpovídala zhruba třetina respondentů a až polovina dotázaných mužů.

http://www.amnesty.cz/moje-telo-moje-prava/kampan-stop

+6/−1
15.9.2016 12:19

K26a10m91i52l45a 43K55a83l50e40n59s39k83á 9386177807398

To je právě to, že muži si myslí že můžou vše a většina jich má o tom co je násilý jiné představy než ženy.

+4/−1
15.9.2016 12:28

M43a61r70t40i90n 90B63i55t39t30n32e40r 4882366346725

Co je násilí, je dané společenskou domluvou. Neexistuje žádná definice daná shora. Pokud mají muži a ženy jinou představu, co je násilí, tak je třeba se na tom ve společnosti domluvit.

0/0
15.9.2016 13:30

M68a50r88t93i53n 59B73i74t37t93n79e38r 4822126806955

Znásilnění je odporný zločin.

Výsledky anket lze interpretovat různě. Třeba co je spoluzodpovědná? Je člověk, který půjde v noci na místo, považované za nebezpečné, sedne si na lavičku, vedle sebe položí drahý mobil a usne spoluzodpovědný za ukradení toho mobilu?

Nebo je někdo, kdo na takovém místě nechá luxusní auto s klíčky v zapalování spoluzodpovědný za krádež toho auta? Záleží na definici spoluzodpovědnosti - třeba pojišťovna odmítne platit, pokud to auto náležitě nezabezpečil.

Dá se říct, se by se takový člověk choval hloupě, nezodpovědně a někdo by dokonce řekl, že si o tu krádež "koledoval". Ale to neznamená, že by tím většina lidí nějak hájila zloděje.

0/−1
15.9.2016 13:27

V22e83n81d12a 22B48e35n18d38o95v15á 4222337537

tak ono by se to asi dalo odstupňovat, nechat klíčky v zapalování je vyloženě hloupost, stejně tak nechat ležet v noci na nebezpečném místě mobil....řekla bych dost zbytečné situace ad absurdum....ale někdy, např. v době studentských let, jsem musela jít sama tmavým parkem na kolej, kde nebyly ani světla, protože se někdy stalo že nebyl doprovod ( a peníze na taxík taky nebyly)... jestli teda narážíte na toto...

já bych s vámi zmíněnými situacemi ("hloupě, nezodpovědně, spoluzaviněně") připodobnila svléknutí se do naha a projití v noci nebezpečným parkem plným podivných individuí jen tak pro srandu králíkům....

protože ty situace, v kterých se občas viní ženy (šla v noci sama potemnělými místy) nejsou že by si žena řekla jupí půjdu sama nocí...ale jinak by se nedostala domů...takže jediná možnost by byla nikam nechodit....já nosila pepřák a doufala, že žádného magora nepotkám

+2/0
15.9.2016 13:37

M60a14r34t65i24n 86B27i85t85t82n86e94r 4132966206355

Samozřejmě. Chtěl jsem pouze upozornit na to, že pokud "průzkum zjišťoval i názor lidí na to, zda je žena za určitých okolností za znásilnění spoluzodpovědná - pokud je například opilá, prochází sama opuštěným místem nebo se vyzývavě obléká." Tak odpověď ano, nemusí znamenat, že tím někdo znásilnění schvaluje nebo omlouvá.

Seniorům se také radí, aby nepouštěli nikoho cizího dovnitř, nic jen tak nepodepisovali a podobně a když nějaký senior okatě naletí, tak se objeví příspěvky o tom, že se choval opravdu hloupě a důvěřivě a podobně. Ale tím jen minimum lidí chce omlouvat šmejdy.

Podobně, pokud vás někdo napadne v parku. Dá se řešit, zda bylo pro vás rozumné tam v tu dobu jít, ale asi nikdo si nebude myslet, že to nějak omlouvá případného útočníka.

0/0
15.9.2016 13:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.