- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No, je jednou fajn číst o selhání letadla, kde to všichni přežili
(ale ani tak bych tam nechtěl být )
Akorát že to není lopatka "dmychadla", ale kompresoru spalovacího vzduchu plynové spalovací turbíny - proudového motoru.
Lopatka dmychadla to je. Dal máte nízkotlaký kompresor, vysokotlaký kompresor, spalovací komoru, vysokotlakou turbínu a nizkotlakou turbínu...
Z Pensacoly do Orlanda , zhruba 2 hod letu? Leda tak mozna na rogalu. Normalnim letadlem, mozna hodka max.
Tohle by se u motorů Rolls Royce asi nestalo! Mají mnohem lepší ochranný prstenec!
Stává se to zcela běžně u všech motorů.
Jojo .. tuhle zpravu jsem si cetl par dnu predtim nez mi pri dalsim letu Southwest airlines prerusili start v pulce, protoze nam usla predni guma. Zajimavy pocit. :-D
Lenže toto je civilné letectvo. :) Snáď nechcete tvrdiť, že let mal v pohode pokračovať až do cieľa...
Podle zpravy na avherald se sice lopatka ulomila (one fan blade separated from the fan disk), ale do trupu letadla nenarazila. Diru v trupu zpusobil engine inflet (to, co na motoru viditelne chybelo :)), ktery netusim, jak se preklada do cestiny. Fakt stesti, ze to nedopadlo hur.
Toto je už několik týdnů staré, ale zdá se že americká média se toho chytla se zpoždění a s nimi česká
Článek z 27.8.2016 se spoustou fotek:
Psali o tom na novinkach celkem brzy. Tuhle zpravu chapu spise jako o pricine, ktera byla publikovana vcera.