Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nemocenská v prvních dnech se nevrátí, neprošly ani „sick days“

Sociální demokracie a odbory neuspěly při jednání vlády s odbory a zaměstnavateli s návrhem prosadit, aby se vrátilo vyplácení nemocenské v prvních třech dnech nemoci. Neprošel ani návrh, aby firmy musely umožnit svým zaměstnancům čerpat pět „sick days“, tedy dnů, kdy mohou zůstat doma, ale je jim proplácen plat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A40l97e93n91a 95E33l68i80á97š46o17v85á 3284561192918

Je to dobře.

+2/−3
13.9.2016 9:43

A58l86e87š 32C60h51u75d27ý 1423176116558

Pro pana Mirka Jaroše: personalista je někdo, kdo má plnit požadavky jiných útvarů ve firmě. Tzn., příklad, jako šéf určitého úseku ve firmě, potřebuji šest lidí, personalista je má sehnat dle představ toho vedoucího. Samozřejmě má personalista právo na názor, ale jenom názor. Ve firmě jako je ta naše, je použitelný člověk na technické pozici po třech, většimou však po pěti, šesti letech. Proto jsme rádi za lidi s obrovskou zkušeností. Tzn., sedm a více let. Personalista potřebám firmy jako takovým naprostop nerozumí. Myslím, personalista všeobecně. Pokud by chod firem ležel na názorech personalistů, 90% firem je death po roce ;-) proto, nechme ležet někde hodně hluboko názor personalisty, že pokud je člověk ve firmě pět let, není dostatečně flexibilní ;-D;-D bože ;-)

+1/0
13.9.2016 8:20

J59a22n 29H14l48a33v30á19č 4131739843

Být nemocný a bez peněz je hloupé, ale existuje určitá průměrná doba nemocnosti, která se úžasně liší v závislosti na tom zda je člověk zaměstnanec nebo OSVČ. Proplácení prvních tří dnů bych zavedl a to v počtu celkem šesti dnů za rok.

0/0
13.9.2016 8:05

L80u14b84o20š 68D10o51l23e65ž28a55l 4225154113664

"sick days" v česku ...??? a jste vůbec normální??? Kde bychom na to vzali lidi? ;-D;-D;-D

+1/0
13.9.2016 7:05

M28i79r55o27s73l63a26v 67B34u48č34e86k 6813783331874

Pravda je, že nemocenská má být vyplacená celá - viz odvody ve 100% přepsané výši ... Pravda taky je, že je diametrální rozdíl, mezi přístupem OSVČ - Je jaksi zdravější :-) a zaměstnancem ... Z praxe potvrzuji, že u části pak slouží jako jakýsi benefit, po vyčerpání dovolené, se jde marodit. Ty 3 dny, jsou vhodným nástrojem zaměstnavatele - běžně proplácí + Známe své Papenheimské ... (Mj., i bez 3 dnů , se průměrná délka života v ČR - od r. 1989 prodloužila o hezkých 6 let) ! ... :-)

0/0
13.9.2016 6:31

P81e54t22r 12V51o56n65d65r58a42c64e87k 7895411653170

Nevíte náhodou někdo, na co si platím zdravotní pojištění a ostatní daně ???

+2/−1
13.9.2016 6:02

R97o47s65t12i39s57l56a20v 27C86a27h84a 8305751630412

zdravotni pojisteni urcite nebude kvuli tomu, abyste dostaval nemocenskou.....

+4/−2
13.9.2016 6:21

M85a94r66t39i59n 88K63r76u32t88ý 1618251309605

tak to se velmi mýlíte, dávky v nemoci jsou vypláceny z účtu zdravotního pojištění. Není to sociální dávka.

+2/−1
13.9.2016 8:29

R79o44s17t67i79s82l41a66v 85C52a96h65a 8905331680482

Hluboce se mylite. A je opravdu skoda, ze v diskuzich vystupuji lide, kteri neznaji ani nejzakladnejsi veci. Doporucuji si prostudovat kalkulacku

http://kalkulacky.idnes.cz/cr_kalkulator-ciste-mzdy-2016.php

Je tam polozka nemocenske pojisteni jako soucast socialniho pojisteni.

0/0
13.9.2016 15:37

L80u38b66o11š 55D13o45l98e76ž47a57l 4125344163674

Ne!!!

0/−1
13.9.2016 6:55
Foto

J94i94r95k36a 47V50a23n17o83u57r54e37k 6807864628320

Ale vy SI neplatite nic :-DD ... platte SI a budete mit

0/0
13.9.2016 20:53

D71a52n 62J50u79r85y63g59á33č40e70k 4686130454821

Mozna kdyby zamestnanci mohli jen podavat omluvenky jako pani poslanci z jednani PS.

+2/0
13.9.2016 5:15

J64i60ř45í 38S70c94h37m42i10d39t 5250583264975

Za chvíli budou stávkovat lékaři, že bychom se připojili se stávkou i my, potencionální nemocní;-)

+3/0
13.9.2016 0:28

J57i17r28k88a 84H34o39n81c53ů 2274244191418

Tak ona je na stávku celkem vhodná doba. Dnes už zaměstnavatelé nemohou strašit tím, že za bránou čeká na moje místo pět dalších. Všichni vědí, že to není pravda.

+4/0
13.9.2016 3:43

A76l24e19n51a 48E80l21i71á72š29o51v33á 3614751252308

Míst je nadbytečně, ale proč vlastně existují nezaměstnaní?

0/−4
13.9.2016 9:44

J49a49n 69K15o42c34i81á62n 9490231607572

Já tady pořád čtu o tom, jak zaměstnanci zneužívali dříve (před zavedením 3 dní zadarmo) nemocenskou . Ježíšmarjá jak? Pro 40% lidí v tomhle státě už byl samotný odchod na nemocenskou prakticky finančně likvidační, protože i 14 dní Vám naprosto rozbouralo domácí rozpočet. Já ve svém okolí v životě (a je mi 45 let) nikdy neviděl že by někdo dobrovolně šel na nemocenskou (pokud šlo chodit do práce). Naopak všichni v mém okolí (včetně) běžně přecházeli i těžší nemoci a snažili se do práce chodit neustále. Maximálně si braly dovolenou. Z hlediska fungování ekonomiky je to ta největší hovadina protože a) cestou do práce/v práci jen někoho nakazí b) neléčení i lehké nemoci spíš způsobí že člověk nepodává mnohem delší dobu maximální výkon než kdyby se pořádně zaléčil c) mnoho i lehkých nemocí pokud nejsou zaléčeny můžou po nějaké době způsobit komplikace (či zvýšit riziko nějaké chronické nemoci) které opět můžou vyřadit člověka z pracovního procesu na delší dobu nebo snížit jeho výkon. d) dovolená (v případě léčení místo dovolené) je velmi důležitá a v případě některých profesí hlavně těch kde hrozí vyhoření je naprosto kriticky důležitá jako ochrana před ním. Vyhořelí člověk opět zatíží ekonomiku (odchod z místa na které je kvalifikovanán, chybovost, psychické problémy a s tím související náklady na léčbu.). Mnoho obhájců neplacení prvních 3 dnů dovolené právě argumentuje tím, že po zavedení se nemocnost snížila, ale to je právě následek toho co píši více a i když se možná krátkodobě náklady snížili tak se vsadím že z dlouhodobého hlediska se náklady zvýší (pokud bude nástroj jak spočítat další náklady které jsem uvedl v bodech).

+20/−4
13.9.2016 0:02

M35a78r90t21i56n 85K94r64u85t29ý 1728191459855

to, co píšete, není pravda. Pravdu máte v případě lidí s vyššími příjmy. U nízkopříjmových skupin obyvatel zejména ve směnném provozu byla plně hrazená nemocenská velmi často zneužívána, protože zaměstnanci se vyplatilo marodit. Např. krátký týden s prací středa, čtvrtek neděle. Pracovník se v pondělí ráno hodí marod, nechá se uschopnit v pátek. Za pět dní nemocenské pobere ještě o něco více než za práci středa čtvrtek, v sobotu už má volno a v neděli a pondělí jde do práce. Znám provozy, kde pokrývat takto dny v krátké týdny bylo velmi obtížné. Po zrušení proplácení prvních 3 dnů nemoci bylo po problému.

+2/−2
13.9.2016 8:34

J85i44ř97í 47S60c72h62m66i32d77t 5730483354445

Tady se handrkujeme o pár dní a při tom je celý ten systém nemocenské na nic. Byl jsem po masivní plicní embolii na nemocenské půl roku a musel jsem ji už ukončit na vlastní žádost a i s přetrvávajícími problémy jít do práce, nemocenská je tak malá, že mi akorát tak pokryla režijní náklady, pokud má člověk nějaký standart, tak se to z nemocenské prostě udržet nedá a pokud máte nějakou půjčku, tak máte také problém. K tomu všemu si musíte na většinu léků doplatit nebo si je koupit sámRv Vše je dnes nastaveno tak, že makej a plať jak mourovatej daně a další odvody, ale jak onemocníš nebo máš dostat slušný důchod, tak máš smůlu, na nic nejsou peníze, ale na migranty se peníze našly hodně rychle;-€

+11/−3
12.9.2016 23:26

J88o37s88e97f 67V60o23s46i50c59k22y 4153897296653

A to by jako ten vysoky standard neslo odlozit na par mesicu ? A zabyvat se pouze ctenim, pocitacem, TV ?

+2/−11
13.9.2016 0:06

J62i30ř95í 95S95c48h94m27i51d74t 5100843724215

Tak to jako na půl roku přejdu do bytu s menším nájmem, řeknu synovi ať přeruší studium na VŠ a jde zatím do práce, v roce nemocenské nepojedu na dovolenou atd.8-o?

+7/0
13.9.2016 0:26

R68o42s81t46i69s29l96a91v 83C20a77h35a 8715961560872

Tam zrovna dovolena, kdyz clovek marodi je dost zvlastni, ne?

BTW, je to socialni davka, pokud si chcete zachovat VYSOKY standard i s dovolenou, mel byste se pojistit komercne. Je to ovsem o dost drazssi, nez nemocenske pojisteni.

+1/0
13.9.2016 6:12
Foto

M48a66r71i47e 66M24e53t51l39i48c50k41á 9701564911592

Jen tak mimochodem, pokud budete mít průměr hrubé mzdy 20000, a budete marodit od 1.9 do 30.9 bude vám vyplaceno 9168. Pokud neonemocníte a nevlastníte manželku a dítka, tak čistá mzda je 15850......

Pokud budete marodit od 1.9 do 30.11. dostanete celkem 30884..... Tedy se vám vytratí jeden měsíční příjem..... a to už je sakra znát. Takže to není o vysokém standardu, ale o přežití.....

+9/−1
13.9.2016 0:45

M38a73r38i90o 78L32u52c58h45e65z37i 1224858272224

Neždímejte tolik zaměstnavatele a bude na všechno. Stejně jdou všechny peníze do žumpy

+3/−4
12.9.2016 22:54

J33i29r93k86a 60H28o10n73c11ů 2284384941408

To známe. Stát uleví zaměstnavatelům, a ti si úlevu přičtou k zisku. Zaměstnanec z toho neuvidí nic. :-)

+3/−1
13.9.2016 3:45

K80a56r60e22l 62Z84e74m43a33n 8286956681439

Tak vládne tady vláda nebo spolek sdíračů z kůže??? Tak slabou vládu jsme ještě neměli, když ustupuje vykořisťovatelům! Před pár lety se polatilo od 1. dne nemoci a nikomu to nepřišlo divné!

+5/−2
12.9.2016 22:43

J29a87r30o58m25í39r 52M30a37s18á51k 3613155986207

tohle přeci všichni vědí. Vždyť všechny věci, které na předchozí pravicové vládě kritizovali vlastně přejali, ať už to jsou daně z platu, z pohonných hmot, tyhle 3 dny nemoce zadarmo, restituce (tam teda trodchu remcali ale to jen kvůli tomu že to bylo jejich volební heslo) apod.

+5/0
12.9.2016 22:52

G73a64b88r60i92e57l 28H63o19r76t98e32n 9421469883954

Zaměstnavatelům to divné přišlo, pane Zemane. Hlavně proto, že se takové ty krátké neschopenky zásadně kumulovaly kolem dnů volna, krátkých prázdnin dětí nebo třeba sportovních událostí.

+2/−4
12.9.2016 23:14

J75i89ř91í 83S79c85h79m68i22d64t 5860603284515

Víte proč jsou kolem dní pracovního volna? protože spojením těchto dnů máte větší šanci nastupující chřipku vyležet, to vás při vaší inteligenci nenapadlo8-o?

+5/−2
13.9.2016 0:32

L70u10k79á75š 33Š59l62e17h18o50f71e68r 1653499485409

Jj, kolem dnu volna vzdycky radila obrovska epidemie chripky :-D

0/−1
13.9.2016 2:37

R30o87s89t29i54s85l25a16v 35C92a77h18a 8905791920412

Chripka se za tri dny vylezit neda. Asi mluvite o viroze

0/0
13.9.2016 6:14

Z13u89z34a37n31a 62K70a64u46f22m81a82n43o18v26á 8238294736337

Sick days jsou na západě normální, tady by měli zaměstnavatelé ustoupit.

0/0
12.9.2016 22:39

M66i72l37o32š 25D24v63o68ř96á65k 4843973266694

To ale také vyžaduje jejich správné pochopení ze strany zaměstnanců. I z této diskuze zjistíte, že to někteří chápou jako další dovolenou a pak je to nejen zbytečné, ale i nerealizovatelné.

+2/−1
12.9.2016 22:50

M77i37c62h58a23l 12T97o35m29á63n18e72k 9427339916

jasne jenze stejne ty sick days casto chce firma nahlasit pradem, takze to stejne nakonec mate jako dovolenou, protoze malokdo z vas bdue nadsen kdyz zavolate a reknete neni mi dobre , hodte mi tam sick day , nedojdu

+1/0
12.9.2016 22:58

J83i60ř93í 71S16c68h73m40i61d11t 5220163974115

Když si teď lidé berou na nemoc dovolenou tak je to podle vás OK8-o?

+4/0
12.9.2016 23:12
Foto

J67i79r37k82a 66V73a39n88o60u69r59e31k 6687474178680

Zuzano, zase tak uplne normalni nejsou ;-)

0/0
13.9.2016 21:09

M16i50l30a45n 14Š81e33v14č53í62k 3195629318950

Hlavně že poslanci dostávají při marodění plný plat a od příštího roku mají dostat přidáno!!

+9/−4
12.9.2016 22:29

J21i89ř90í 36K28ü95h38r 2450586650286

Na ně se zákoník práce nevztahuje.

+2/−4
12.9.2016 22:34

Z53u71z43a12n55a 46K15a92u54f42m15a64n76o65v62á 8978134786227

a) lžete

b) na poslance se zákoník práce nevztahuje, pokud ano, stát by se nedoplatil

+2/−5
12.9.2016 22:38

J20a30r35o38m72í47r 41F76o20b88e72r 3778151704787

Proc se proste nepodelit s nemoci, kdyz za prvni dny doma clovek nic nema? Ono je to asi lepsi pro ekonomiku, kdy zbyla cast zamestnamcu ve firmach padne za obet chripce nebo prujmu atd. :-)

+2/−1
12.9.2016 22:23

J84a37r61o69m50í16r 71M57a38s51á78k 3833355596617

nemocnost se snížila ale proč? Protože si lidi raději berou dovolenou když vědí, že je to na pár dnů a tím paradoxně nahrávají této statistice ikdyž je to štve. Je to naprosto umělé snížení statistiky, které se se zavedením dalo očekávat a doplácejí na to lidé, kteří jinak nepodvádí. Ti co marodí měsíce, ti ten rozdíl nepoznají, lidé co dostanou angínu ano. Je to hnus

+18/0
12.9.2016 22:19

R42u39d41a 79S52l18a33v45í14k 5393178156371

Souhlasím s tím, že Sick days mají být čistě na rozhodnutí firmy, do toho nemá stát co kecat.

+10/−1
12.9.2016 22:10

J81i64ř69í 36S59c15h85m76i70d51t 5190713134575

Ano, ale jen v případě, že se bude nemocenská platit celá a hned od 1. dne. Pak ať si rozhodují o dalších benefitech zaměstnavatelé.:-P

+2/−1
12.9.2016 23:15

J77o10s30e68f 57C51h60a36l39u48p72n90ý 3359761134264

Jsem take pro, ale zajimave je třeba to, ze statni úředníci sick days maji...a ze jich není malo...

+1/0
13.9.2016 6:21

J65a20n 98S66a29f55a86r18i56k 1758532750657

No ale to neni argument, aby byly sickdays zavedeny i do soukrome sfery.

0/0
13.9.2016 7:25

J68o89s70e80f 15C75h67a14l19u47p57n85ý 3319371404874

Ja vim, take jsem psal ze jsem pro, aby si to kazda firma dělala po svem. To, ze ve statni sfere funguji sick days už nějakou dobu jsem dal spis jako zajímavost...jak je to prislovi s tim kázáním o vodě a vínu?

0/0
13.9.2016 9:10

Z85d23e59n10ě66k 34S53a60m14e89k 5571536423

Socani by rozfofrovali i několik státních rozpočtů během jednoho roku. Takhle hospodařit by mohl jenom pomatenec, a nebo jim teče do kalhot ?...jo, musí uspět ve volbách, aby měli na splátky Altnerovi, jinak skončí na bubnu....kéž by, to by se státu ulevilo.

+5/−2
12.9.2016 22:05

A60l10e75š 16C60h72u78d82ý 1303546716378

Se sick days bych zacházel velmi, velmi opatrně. Dával bych ho vyloženě za dobré služby pro firmu. Tzn., pracuješ ve firmě pět let, znám tě velmi dobře, vím proto, že nejsi někdo, kdo zneužívá nemocenskou, nebo, že by sis bral NV nebo dovolenou ve dnech, kdy firma krvácela. Za pět let si mi pomohl mnohokrát. Jako zaměstnanec, na kterého jsem se mohl vždycky spolehnout a pracuješ u mne pět let, jako benefit máš od firmy tři dny na řešení lehkých nachlazení a podobných drobností. Nemáš zač. To já děkuji. V žádném případě 100% zaměstnancům.

+8/−1
12.9.2016 21:53

V58l60a11d60i18m43í34r 58F77i67a88l40a 3256652113649

To mi nepřijde 2x chytré.

Sick days beru především jako ochranu ostatních kolegů, byť jsem dám zatím toto nevyužil...

+5/0
12.9.2016 21:56

A27l29e10š 84C19h59u75d86ý 1563206256768

Ale jo, já s vámi souhlasím. Ale mluvíte o dokonalém světě. Já o začátku cesty k tomu "dokonalému" světu.

+1/0
12.9.2016 22:01

J66a18r13o91m15í38r 39F75o91b59e53r 3808241294837

Ne vsem zamestnancum? Koukam ze umite posilovat kolektivniho ducha ...

+1/−1
12.9.2016 22:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.